- Reviews
- Everspace
Everspace
HotΣτο διάστημα κανείς δεν μπορεί να σε ακούσει να ουρλιάζεις.
Στο διάστημα κανείς δεν μπορεί να σε ακούσει να ουρλιάζεις.
Η ώρα είναι 3:15 μετά τα μεσάνυχτα και αποφασίζω να κάνω ακόμα μια βόλτα στο αχανές διάστημα. Η έξοδός μου ξεκινάει χαλαρά, ελέγχω στο ραντάρ τις ειδοποιήσεις για τα σημεία ενδιαφέροντος γύρω μου και αποφασίζω να ξεκινήσω την εξόρυξη ορυκτών που θα μου φανούν χρήσιμα στην πορεία. Με το μικρό μου σκάφος προσεγγίζω τον πρώτο μου στόχο, έναν μικρό αστεροειδή που βρίσκεται στα 1.2 χιλιόμετρα μακριά.
Επόμενη στάση, ένα νέφος αερίων. Φτάνοντας εκεί, το ραντάρ μου πιάνει ένα σαραβαλιασμένο σκάφος. Loot, loot, loot, σκέφτομαι και πραγματοποιώντας ένα εντυπωσιακό barrel roll αλλάζω πορεία, θέτω σε ισχύ τα boost thrusters και βάζω πλέον πλώρη για το wreck που πιστεύω ότι κρύβει θυσαυρούς. Με χαμηλή πλέον ταχύτητα, εξερευνώ το εσωτερικό ενός -από ότι φαίνεται- trade ship που δέχθηκε επίθεση. Γυρίζω το κεφάλι μου και ψάχνω τριγύρω μήπως βρω κάτι χρήσιμο.
Κάμποσα credits, δύο containers με loot και 4 Nano Bots με περιμένουν για να τα συλλέξω. Βγαίνοντας από το σκάφος όμως, δέχομαι επίθεση από τρία Outlaw Fighters και πέντε drones. Έχοντας το αριθμητικό μειονέκτημα, προσπαθώ να ξεφύγω. Του φευγάτου η μάνα δεν έκλαψε ποτέ, έλεγαν στον γαλαξία της Ανδρομέδα, αυτή την φορά όμως θα έκλαιγε με μαύρο δάκρυ! Δύο πυραύλοι με χτυπούν από πίσω, το shield μου πλέον έχει εγκαταλείψει τον αγώνα, όπως και οι αισθητήρες του σκάφους μου. Με μεγάλη προσπάθεια καταφέρνω και εξολοθρεύω τα δύο Outlaw Fighters, ο αγώνας όμως είναι άνισος. Είμαι έτοιμος να συναντήσω τον δημιουργό μου.
Η ώρα είναι 4:32 μετά τα μεσάνυχτα και αποφασίζω να κάνω ακόμα μια βόλτα στο αχανές διάστημα. Η έξοδός μου ξεκινάει χαλαρά, ελέγχω στο ραντάρ τις ειδοποιήσεις για τα σημεία ενδιαφέροντος γύρω μου και αποφασίζω να εξερευνήσω ένα Communication Hub που θα μου δώσει παραπάνω πληροφορίες για τα πάντα γύρω μου. Νιώθω όμως ότι αυτό το έχω ξαναζήσει...
Εν αρχή ήταν τα dungeon crawlers
Τα roguelike είχαν πάντοτε μια ιδιαίτερη θέση στην βιομηχανία των video games. Η ιδέα ήταν απλή, το αποτέλεσμα όμως αρκετά εθιστικό: Ο τις περισσότερες φορές ανώνυμος ήρωας εισέρχεται σε τυχαίως παραγόμενα μπουντρούμια και κατά την εξερεύνησή τους, συλλέγει πολύτιμο loot, σφάζοντας ότι βρει μπροστά του, έχοντας ταυτόχρονα τον νου του σε τυχόν παγίδες που θα μπορούσαν να σημαίνουν τον θάνατό του.
Ο θάνατος στα games αυτού του υποείδους των RPG σημαίνει ταυτόχρονα και το τέλος του ταξιδιού του ήρωα, αφού ο μηχανισμός του permadeath σας αφαιρεί όλα τα αντικείμενα που είχατε καταφέρει με κόπο να αποκτήσετε. Ουσιαστικά έχουμε να κάνουμε με τα γνωστά dungeon crawl games, με την προσθήκη του permadeath και των procedural generated levels, που δίνουν από την μια ένα διαφορετικό ρυθμό στο παιχνίδι, αφού κάθε κίνηση πρέπει να γίνει με ιδιαίτερη προσοχή και από την άλλη, ανεβάζουν την αντοχή στο χρόνο σε άλλα επίπεδα.
Αν θα θέλαμε να κάνουμε μια μίνι ιστορική αναδρομή στο είδος, θα έπρεπε να ταξιδέψουμε πίσω στο μακρινό 1975, όταν κυκλοφόρησε το pedit5 (γνωστό και ως The Dungeon) από τον Rusty Rutherford. Η δημιουργία του Rutherford χαρακτηρίζεται ως ο πρόγονος των roguelike, παρόλα αυτά, το Rogue του Brian Sawyer ήταν αυτό που ουσιαστικά λειτούργησε ως έμπνευση για ολόκληρο το υποείδος των roguelike. Οι εταιρείες ανάπτυξης άρχισαν να βλέπουν την απήχηση των roguelike με καλό μάτι και έτσι, γρήγορα είχαμε την κυκλοφορία ολοένα και περισσότερων games που χωρίζονταν σε δύο κατηγορίες, ανάλογα με το είδος της μάχης που ενσωμάτωναν, real time για πιο άμεση δράση ή turn-based για αυτούς που αρέσκονται στο tactical gameplay και θέλουν να σκεφτούν με την ησυχία τους τις επόμενές τους κινήσεις.
Η άνθηση των roguelike/dungeon crawlers δεν άργησε να έρθει και σήμερα τα games του είδους έχουν ανοίξει δρόμο και προς άλλα genres, πολλές φορές ξεφεύγοντας από το fantasy setting των πρώτων games του genre. Έτσι, μετά τα εξαιρετικά Rogue, NetHack και Ancient Domains of Mystery, φτάσαμε στα Diablo, The Binding of Isaac, Dungeons of the Endless, Enter the Gungeon, Rogue Legacy και FTL: Faster Than Light.
In a galaxy far, far away
Η Rockfish Games αποφάσισε να κάνει την δική της προσπάθεια στα roguelike με το Everspace, το οποίο συνδυάζει στοιχεία από το FTL: Faster Than Light και το αγαπημένο Freelancer που κυκλοφόρησε το 2003 από την Digital Anvil. Μάλιστα, θυμάμαι ότι το Freelancer ήταν το πρώτο Space Simulator που είχα δοκιμάσει στην TNT Riva 2 GPU που είχα αγοράσει τότε. Όπως είναι λογικό, το Everspace μου ξύπνησε μνήμες από το παρελθόν, οπότε ευελπιστούσα αγωνιωδώς ώστε η δημιουργία της Rockfish Games να παρουσιάσει ένα καλό πρόσωπο.
Για την ανάπτυξή του πρώτου της PC game, η Rockfish Games αποφάσισε τον Αύγουστο του 2015 να τρέξει μια καμπάνια στο Kickstarter, ζητώντας το ποσό των 250.000 δολαρίων. Οι θαυμαστές των Space games εισάκουσαν στο κάλεσμα της Γερμανικής εταιρείας ανάπτυξης και έτσι, η τελευταία κατάφερε να μαζέψει περισσότερες από 420.000 δολάρια, ενώ το crowdfunding συνεχίστηκε και εκτός του Kickstarter, με το τελικό ποσό να ξεπερνά τελικά τις 750.000 δολάρια.
Με τους ιδρυτές της εταιρείας Michael Shade και Christian Lohr να έχουν ήδη κυκλοφορήσει τα αξιόλογα Galaxy on Fire για mobile συσκευές, έμενε να δούμε εάν θα τα καταφέρουν στα PC και στο Xbox One, όπου είχε γίνει διαθέσιμο το Everspace τον Σεπτέμβριο του 2016 μέσω του Early Access στο Steam και Game Preview στο Xbox One αντίστοιχα.
Όσον αφορά το σενάριο, όντας ένας κλώνος που πάσχει από... αμνησία, θα προσπαθήσετε να βρείτε απαντήσεις σε σημαντικά ερωτήματα που σας αφορούν, όπως το γιατί σας κλωνοποίησαν, τους λόγους που κάποιοι NPCs σας θεωρούν προδότη (μην έχοντας γνώση ότι είστε ένας κλώνος) και ποιος κρύβεται πίσω από όλα αυτά. Η ιστορία ξετυλίγεται σιγά σιγά όσο προχωράτε στα sectors του παιχνιδιού, είτε μέσω σχεδόν στατικών αλλά όμορφων cut-scenes που θυμίζουν βιβλία κόμικ, είτε μέσω του Codex που γεμίζει με πληροφορίες όσο εξερευνείτε το διάστημα, ενώ το A.I. του σκάφους σας θα σας αποκαλύψει και αυτό πληροφορίες.
Σεναριακά, το Everspace δεν έχει να επιδείξει κάτι το συνταρακτικό, παρόλα αυτά, από την φύση τους τα games του είδους είθισται να μην δίνουν το βάρος στην πλοκή, αλλά στο gameplay. Το story campaign και σε αυτή την περίπτωση, λειτουργεί ως ένα επιπρόσθετο χαρακτηριστικό και δεν αποτελεί το κυρίως πιάτο της δημιουργίας της Rockfish Games, παρόλο που αναμένοννται να κυκλοφορήσουν μελλοντικά story DLC. Πέρα από το main story, θα σας ζητηθεί να φέρετε εις πέρας διάφορα Challenges, όπως το να συλλέξετε συγκεκριμένο αριθμό από credits σε ένα run, να εξολοθρεύσετε εχθρούς ή να προστατέψετε κάποιο σκάφος που χειρίζεται το A.I..
Όσον αφορά το lore, αυτό παρουσιάζεται πλούσιο και μέσα από το Codex θα μπορέσετε να μάθετε περισσότερα για τα factions, τους χαρακτήρες, τα πολυάριθμα Corporations, τις σημαντικότερες τοποθεσίες που θα βρεθείτε και τον φυσικό τους πλούτο. Αξίζει να κάνετε μια... βουτιά στο lore, καθώς αυτό έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον και σας δίνει μια πρώτη γεύση για το setting και όλα τα στοιχεία που το απαρτίζουν.
Τυχαίως παραγόμενη διαστημική διασκέδαση
Το Everspace αποτελεί μια φρέσκια ιδέα τόσο για το είδος των Space games, όσο και αυτό των roguelike, αφού διαθέτει όλα τα χαρακτηριστικά των τελευταίων, ακολουθώντας όμως μια άμεση Action λογική στο gameplay με real-time μάχες. Ξεκινώντας, θα βρεθείτε μπροστά στο σύντομο αλλά περιεκτικό tutorial που θα σας βοηθήσει να κατανοήσετε τα περισσότερα σημεία του gameplay από τα οποία απαρτίζεται η δημιουργία της Rockfish Games.
Η λογική του Everspace έχει ως εξής: Ξεκινάτε με το πρώτο σας σκάφος στα procedural generated επίπεδα στην προσπάθειά σας να φτάσετε όσο πιο μακριά γίνεται στα sectors που περιλαμβάνει, συλλέγοντας Credits (το νόμισμα του παιχνιδιού), resources και νέα όπλα. Σε κάθε επίπεδο θα βρείτε τόσο εχθρικά όσο και ουδέτερα factions (με κόκκινο και κίτρινο χρώμα αντίστοιχα) και είναι στο χέρι σας εάν θα κυνηγήσετε μόνο τους πρώτους ή εάν θα επιτεθείτε και στο ουδέτερο faction τα σκάφη του οποίου συνοδεύουν συνήθως κάποιο τεράστιο σκάφος με fuel, credits ή άλλα αντικείμενα.
Στην περίπτωση που επιτεθείτε στους τελευταίους, αυτοί θα θυμούνται για ολόκληρο το run σας την απόφασή σας και θα είναι εχθρικοί απέναντί σας. Είναι στο χέρι σας δηλαδή εάν θα ρισκάρετε να κάνετε νέους εχθρούς με σκοπό να έχετε μεγαλύτερες απολαβές ή εάν θα τους αφήσετε στην ησυχία τους. Ταυτόχρονα, στα ανοιχτά προς εξερεύνηση επίπεδα θα βρείτε διαφόρων ειδών resources που θα σας φανούν χρήσιμα στο Crafting, για το οποίο θα μιλήσουμε παρακάτω.
- Μωρό μου, είμαι μόνη στον διαστημικό μου σταθμό…
- Οι προωθητήρες ενεργοποιήθηκαν. Προετοιμαστείτε για διακτινισμό!
Dogfights
Οι διαστημικές μάχες του Everspace χαρακτηρίζονται ως αρκετά χορταστικές και η έκβασή τους κρίνεται πάντα από το προσωπικό σας skill. Μετά από λίγα runs, θα είστε σε θέση να πραγματοποιήσετε τις απαραίτητες μανούβρες αποφυγής αφού θα έχετε πάρει το κολάι το χειρισμού, ο οποίος βρίσκεται κάπου ανάμεσα στο simulation και την arcade λογική ενός Space Shooter. Για να πετύχετε τους εχθρούς σας, θα πρέπει να λάβετε υπόψιν την κατεύθυνση και την ταχύτητά τους, ενώ θα χρειαστεί να χρησιμοποιήσετε διαφορετικό όπλο, ανάλογα εάν θέλετε να κάνετε ζημιά στο Shield τους ή τα hit points τους.
Πέρα από τα κύρια όπλα όπως το Gattling Gun και το Pulse Laser, στη διάθεσή σας έχετε επίσης διαφόρων ειδών πυραύλους, Devices και Consumables. Στα πρώτα συναντάμε χρήσιμες passive και active συσκευές όπως το Shield του σκάφους σας, το Weapon Overdrive που αυξάνει το damage των όπλων σας και το Time Extender που λειτουργεί όπως ο bullet time μηχανισμός. Τα Consumables από την άλλη αφορούν αντικείμενα μιας χρήσης, όπως το Shield Booster που αυξάνει την δυναμικότητα της ασπίδας σας.
Τα δύο πιο σημαντικά resources του Everspace είναι τα Energy και Fuel. Το πρώτο καθορίζει για πόση ώρα μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ασταμάτητα τα οπλικά σας συστήματα, καθώς και τα Boost Thrusters που σας χαρίζουν μεγαλύτερη ταχύτητα, κρατώντας πατημένο το πλήκτρο Shift. Αν και το Energy ανανεώνεται όταν δεν πυροβολείτε ή sprintάρετε, καλό θα ήταν να έχετε τον νου σας ώστε να βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα πριν χωθείτε σε μια μεγάλη μάχη, καθώς όταν το energy φτάσει στο μηδέν, τότε το σκάφος σας σταματάει να πυροβολεί, ενώ δεν μπορείτε ούτε να επιταχύνετε.
Το Fuel από την άλλη, χρησιμοποιείται κάθε φορά που μετακινείστε τόσο στο επόμενο sector, όσο και στην επόμενη υποπεριοχή ενός εξ αυτών. Η μετακίνησή σας στο επόμενο επίπεδο πραγματοποιείτε μέσω των hyperdrives, τα οποία μπορείτε να χρησιμοποιήσετε όποτε το θελήσετε, ενώ για να μεταβείτε στο επόμενο sector, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τα Jump Gates που βρίσκονται στο τέλος κάθε sector. Σε περίπτωση που ξεμείνετε από energy, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τους αστεροειδής ή τα κατεστραμμένα σκάφη γύρω σας για να... κρυφτείτε πριν χωθείτε ξανά στη μάχη. Την ίδια τακτική μπορείτε να επιλέξετε και εάν βρεθείτε μπροστά σε πολυάριθμους εχθρούς.
Οι μάχες στο πόνημα της Rockfish Games δεν θα ήταν τόσο απολαυστικές, εάν ο χειρισμός δεν πληρούσε τα στάνταρ που προϋποθέτει ένα Space Shooter. Ο 6DOF χειρισμός είναι αμεσότατος και η παραμικρή κίνηση του ποντικιού παρουσιάζεται στην οθόνη χωρίς κανένα απολύτως latency. Το πιλοτάρισμα του σκάφους σας είναι το ίδιο απολαυστικό, τόσο εάν χρησιμοποιείτε συνδυασμό πληκτρολογίου και ποντικιού, όσο και εάν επιλέξετε να παίξετε με χειριστήριο.
Ο θάνατός μου, η απολαβή μου
Η έννοια του θανάτου έχει διαφορετική σημασία στα roguelike, αφού το στοιχείο του permadeath αλλάζει ριζικά τον τρόπο που ενεργούμε στον κόσμο του εκάστοτε παιχνιδιού. Στην περίπτωση του Everspace, κάθε φορά που πεθαίνετε, θα χρειαστεί να ξεκινήσετε ξανά από την αρχή, χάνοντας όλα τα weapons και τα resources που έχετε συλλέξει, διατηρώντας όμως τα credits και τα blueprints που λειτουργούν ως recipes για το crafting.
Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτή την στιγμή, διατίθενται τρία διαφορετικά επίπεδα δυσκολίας. Στο Easy η δυσκολία είναι σχετικά χαμηλή (όπως είναι φυσικό), ταυτόχρονα όμως οι απολαβές σας σε credits και resources είναι χαμηλότερες κατά 25%. Στο Hard από την άλλη, θα τα βρείτε σκούρα στα μετέπειτα sectors, θα μπορείτε να κερδίσετε όμως περισσότερα credits, blueprints και resources.
Η Rockfish Games αναμένεται να προσθέσει και το Hardcore mode, όπου το permadeath παρουσιάζεται με όλη την σημασία της λέξεως, αφού εάν πεθάνετε, θα χρειαστεί να ξεκινήσετε τα πάντα από την αρχή, χάνοντας ακόμα και τα perks σας. Αυτό που παρατηρήσαμε πάντως, είναι ότι -ελέω της procedural generated φύσης του παιχνιδιού- ο βαθμός δυσκολίας αυξομειώνετε απότομα σε κάποια σημεία. Κάθε ολοκληρωμένο σας run μπορεί να διαρκέσει από μια έως και δύο ώρες στο medium difficulty και ο χρόνος αυτός διαφοροποιείται ανάλογα με τον βαθμό δυσκολίας που θα επιλέξετε, τον ρυθμό που θα ακολουθήσετε στα runs σας, αλλά και από τα perks που θα έχετε ξεκλειδώσει.
Πριν από κάθε run, μπορείτε να ξεκλειδώσετε και να κάνετε upgrade με την χρήση Credits διάφορα Perks του σκάφους σας, τα οποία από την μια το δυναμώνουν και από την άλλη, σας δίνουν πρόσβαση σε νέες χρήσιμες λειτουργίες. Για παράδειγμα, μπορείτε να αυξήσετε τα hit points του ship σας και τα διαθέσιμα slots για τα κύρια και δευτερεύοντα όπλα σας ή να ξεκλειδώσετε το Trading και την δυνατότητα να λάβετε πίσω μέρος των resources του προηγούμενου run βρίσκοντας το κατεστραμμένο σκάφος σας.
Καθένα από τα τρία ships διαθέτει διαφορετικά στατιστικά και ένα μοναδικό σετ από Perks σε ένα σύστημα που ουσιαστικά παρουσιάζεται όπως τα γνωστά skill trees άλλων games, ενώ υπάρχουν και 17 Pilot Perks που διατηρείτε ξεκλειδωμένα, ανεξάρτητα από ποιο σκάφος χρησιμοποιείτε. Η μεγάλη γκάμα από Perks, σας δίνει την ευκαιρία να boostάρετε τα ships σας όπως επιθυμείτε, προτείνουμε όμως αρχικά να ξοδέψετε credits στα Credit Loot Bonus που αυξάνει τα credits που μπορείτε να κερδίσετε σε κάθε run και τα δύο Perks της κατηγορίας Energy Core που από την μια αυξάνουν το μέγιστο Energy του σκάφους σας και από την άλλη το regeneration του.
Crafting, upgrades και repair
Κατά την διάρκεια των εξορμήσεών σας, θα βρείτε διάφορα resources που χρησιμοποιούνται τόσο στο Crafting, όσο και στην επισκευή του ship σας. Στα resources συναντάμε μεταξύ άλλων τα ore, gas, dark matter, processors, crystals, scrap και power cells. Κάποια από αυτά θα τα βρείτε να αιωρούνται στο διάστημα, ενώ κάποια άλλα θα χρειαστεί να τα εξορύξετε πυροβολώντας για παράδειγμα έναν αστεροειδή από ore. Ταυτόχρονα, θα βρείτε νέα Blueprints που σας δίνουν την ευκαιρία να κάνετε craft νέα όπλα, consumables κτλ.
Κατά την διάρκεια ενός run, μπορείτε να πατήσετε το πλήκτρο Tab για να ανοίξετε το σχετικό παράθυρο που σας δίνει πρόσβαση στο Crafting και το Repair. Από εκεί μπορείτε να δημιουργήσετε τα αντικείμενα που επιθυμείτε, αρκεί να έχετε όλα τα απαραίτητα resources, ενώ έχετε επίσης την ευκαιρία να κάνετε upgrade τα όπλα και τα αντικείμενά σας, προσθέτοντάς τους διάφορα mods. Σε αυτά συναντάμε για παράδειγμα την μείωση της κατανάλωσης energy όταν πυροβολείτε ή την αύξηση της εμβέλειας των weapons σας.
Στην σημαντικότατη οθόνη του Repair από την άλλη, μπορείτε να επισκευάσετε το σκάφος σας ή μέρη αυτού, χρησιμοποιώντας Nano Bots και άλλα resources. Το ship σας μπορεί να δεχθεί ζημιά σε επιμέρους σημεία του όπως τα όπλα (μειώνοντας την ταχύτητα των weapons), στην μηχανή (μειωμένο maximum speed και acceleration), στο Life Support System (που όταν φτάσει στο μηδέν... πεθαίνετε) ή ακόμα και στους σένσορες. Στην τελευταία περίπτωση, δεν θα σας εμφανίζονται πληροφορίες για τα πάντα γύρω σας όπως τα loot containers και τα σημεία ενδιαφέροντος, ενώ δεν θα μπορείτε επίσης να στοχεύσετε τους εχθρούς σας.
Κάποιες φορές, θα βρείτε επίσης τυχαία Traders και Service Stations. Μέσω των πρώτων μπορείτε να πουλήσετε τα resources που δεν χρειάζεστε για να κερδίσετε credits, να αγοράσετε equipment ή να αγοράσετε resources. Στα χρησιμότατα Service Stations από την άλλη, πέρα από τα trades, έχετε την ευκαιρία να κάνετε repair το σκάφος σας χωρίς την χρήση των σπάνιων στην εύρεση Nano Bots ή να γεμίσετε το ship σας με καύσιμα.
Διαστημικά... γραφικά
Pause Action: Μια λειτουργία που θα χρησιμοποιήσετε κατά κόρον για να παγώσετε την δράση και να απολαύσετε με την ησυχία σας τα δεόντως εντυπωσιακά γραφικά. Το Everspace είναι πανέμορφο, χωρίς αμφιβολία. Από τον τρόπο που το φως “γλείφει” κάθε επιφάνεια, σχεδόν τυφλώνοντάς σας, έως τις πιο μικρές λεπτομέρειες όπως η σκόνη και τα μικρά πετραδάκια που αιωρούνται μέσα στα κατεστραμμένα τεράσια ships, το Everspace δείχνει τα δόντια του και η Rockfish Games αξίζει συγχαρητήρια για την δουλειά που έχει κάνει στον τεχνικό τομέα του παιχνιδιού. Δυστυχώς, δεν μπόρεσα να δοκιμάσω το πόνημα της Rockfish Games σε virtual reality περιβάλλον, αξίζει να σημειωθεί όμως ότι μπορείτε να το παίξετε εξ ολοκλήρου σε VR.
Κάνοντας σλάλομ σε χαμηλή ταχύτητα ανάμεσα και γύρω από κάθε αστεροειδή ή τα κομμάτια από τα ships που έχουν καταστραφεί, η τρίτη διάσταση ζωντανεύει στην οθόνη σας με τον καλύτερο τρόπο, αφού θα καταλαβαίνετε το βάθος σε κάθε σας κίνηση. Το ίδιο ισχύει και στην περίπτωση που βρεθείτε μέσα σε κάποιον μεγάλο αστεροειδή, όπου βλέπωντας προς την έξοδό του, θα απολαύσετε ένα φανταστικό θέαμα. Οι πλανήτες προκαλούν δέος και μπροστά σας θα βρείτε τόσο όμορφους και ήσυχους πλανήτες, όσο και άλλους με πιο άγρια όψη.
Αξίζει να σημειωθεί ότι και οι τρεις κάμερες του Everspace, είναι πλήρως λειτουργικές και χρήσιμες και μπορείτε να επιλέξετε ποια σας ταιριάζει σε κάθε περίσταση. Η third-person κάμερα σας επιτρέπει να έχετε μεγαλύτερο οπτικό πεδίο και να βλέπετε ανά πάσα στιγμή τι γίνεται γύρω σας. Το cockpit view από την άλλη, πέρα από το γεγονός ότι εντυπωσιάζει και προσθέτει πόντους στο immersion, σας παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες μέσω των “ζωντανών” οργάνων.
Ειδική μνεία θα πρέπει να γίνει στο σχεδόν ανύπαρκτο loading, αφού ο χρόνος που χρειάζεται για να φορτώσει ένα run ή το επόμενο sector, τις περισσότερες φορές δεν ξεπερνάει το ένα δευτερόλεπτο. Το user interface είναι λιτό, αλλά παρέχει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, όπως τα σημεία ενδιαφέροντος και την τοποθεσία των εχθρών εκτός οπτικού πεδίου μέσω μπλε και κόκκινων κουκίδων/βέλων αντίστοιχα, καθώς και πληροφορίες για τα καύσιμα και τα οπλικά σας συστήματα. Μοναδικό αρνητικό σημείο θεωρείται το γεγονός ότι όταν γίνεται χαμός κατά την διάρκεια των μεγάλων μαχών, κάποιες φορές ίσως να δυσκολευτείτε για παράδειγμα να στοχεύσετε τους αντιπάλους σας στο σωστό σημείο. Στον ήχο συναντάμε ένα όμορφο soundtrack που θα σας συντροφεύει όποτε χρειάζεται, τα γνωστά sound effects που θα περίμενε κανείς από ένα game που διαδραματίζεται στο διάστημα και συμπαθητικά voice overs που δεν κερδίζουν όμως τις εντυπώσεις.
Ο πόλεμος των άστρων
Η ανεξάρτητη προγραμματιστική εταιρεία Rockfish Games, κατάφερε να παρουσιάσει ένα ιδιαίτερο roguelike που δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από μεγάλες παραγωγές εκατομμυρίων. Τα production values είναι σίγουρα υψηλά και αυτό φαίνεται σε όλους τους τομείς του. Από τα φαντασμαγορικά γραφικά, στον αμεσότατο χειρισμό και από το εθιστικό gameplay της λογικής “κάνω ένα ακόμα run και το κλείνω” στις απολαυστικές μάχες, το Everspace προσφέρει ένα ολοκληρωμένο πακέτο για τα 30 ευρώ που κοστίζει στο Steam που μπορεί να σας κρατήσει κοντά του για δεκάδες ώρες.
Το να παρακολουθείς μια μάχη με έναν τεράστιο στόλο των Okkar ενάντια στον αντίστοιχο στόλο του G&B Corporation και εκείνη την ώρα να εμφανίζονται ξαφνικά μέσα από wormholes άλλα τεράστια σκάφη, είναι μια τόσο εντυπωσιακή αλλά και τρομακτική εμπειρία που πρέπει να ζήσετε! Κλείνοντας, η θέα των επιβλητικών πλανητών μας ανοίγουν την όρεξη για ένα sequel όπου θα μπορούμε να εισέλθουμε όποτε θέλουμε στην ατμόσφαιρά τους και γιατί όχι, παρέα με έναν φίλο μας σε co-op περιβάλλον. A man can dream.
Θετικά:
- Εθιστικό gameplay
- Εντυπωσιακός τεχνικός τομέας
- Πλειάδα από Perks
- Αμεσότατος χειρισμός
- Ικανοποιητική αντοχή στο χρόνο
- Χαμηλή τιμή
- Προωθεί την εξερεύνηση
- Λειτουργική εσωτερική κάμερα
- Ικανοποιητικός βαθμός δυσκολίας...
Αρνητικά:
- ... ο οποίος κάποιες φορές αυξομειώνεται απότομα
- Οι εχθροί από κάποιο σημείο και έπειτα επαναλαμβάνονται
- Ρηχό σενάριο
Βαθμολογία
Γραφικά: 9
Ήχος: 7.5
Gameplay: 8.5
Αντοχή: 8
Γενικά: 8
Μια must αγορά για τους θαυμαστές των Roguelike και των Space Shooters.
Γιώργος Λόλας
Comments
Όταν με το καλό έρθει το Steam Summer sale θα είναι το πρώτο που θα αγοράσω.