- Reviews
- No Man's Sky
No Man's Sky
HotΤαξίδι στο κέντρο του γαλαξία.
Ταξίδι στο κέντρο του γαλαξία.
Το ερώτημα που βασανίζει όσους δεν έχουν προμηθευτεί ακόμη το No Man's Sky είναι κατά πόσο έχουμε να κάνουμε με μια ακόμη overhyped κυκλοφορία. Τα τελευταία χρόνια άλλωστε έχουμε δει πολλά ανάλογα φαινόμενα με πρώτο και καλύτερο το Destiny, αλλά και το Watch Dogs της Ubisoft. Η αλήθεια είναι ότι το promotion που έπεσε στην περίπτωση του No Man's Sky ήταν απλά τεράστιο και θα λέγαμε πρωτοφανές για τα δεδομένα μιας indie δημιουργίας. Ας μην ξεχνάμε επίσης ότι μέχρι σήμερα η Hello Games ήταν μια σχετικά άσημη εταιρεία, της οποίας το μόνο δείγμα γραφής ήταν η σειρά Joe Danger. Φυσικά όλα αυτά δεν θα μπορούσαν να συμβούν χωρίς την τεράστια βοήθεια της Sony, η οποία αγκάλιασε εξαρχής αυτό το project θεωρώντας ότι μπορεί να αποτελέσει ένα “δυνατό” console exclusive για το PS4.
Όλo αυτό το promotion, οι διαφημίσεις, τα εντυπωσιακά τρέιλερ, οι δεκάδες συνεντεύξεις του Sean Murray (managing director της Hello Games) με αποκορύφωμα την εμφάνισή του στην εκπομπή The Late Show with Stephen Colbert δημιούργησαν τεράστιες απαιτήσεις στην gaming κοινότητα. Τουλάχιστον στα δικά μας μάτια, το No Man's Sky πλασαρίστηκε ως ο Μεσσίας της βιομηχανίας των video games ή αν προτιμάτε ως ένα game που θα έφερνε την επανάσταση. Από την στιγμή άλλωστε που έφτασαν στα χέρια μας τα PS4 και Xbox One περιμέναμε να δούμε και την ανάλογη εξέλιξη στα games, αυτό που αποκαλούμε ως next-gen gaming. Δυστυχώς αυτά τα τρία περίπου χρόνια ελάχιστες κυκλοφορίες κατάφεραν να μας χαρίσουν νέες και αξιομνημόνευτες εμπειρίες.
Στην προκειμένη περίπτωση, το No Man's Sky υπόσχεται μια μοναδική gaming εμπειρία που όμοια της δεν έχετε ξαναζήσει. Σαφώς και οι παχυλές και βαρύγδουπες του Sean Murray και των υπολοίπων στελεχών της Hello Games δημιούργησαν τρομακτικές απαιτήσεις, οι οποίες ενδεχομένως να μείνουν ανικανοποίητες από το τελικό προϊόν, αλλά αυτό δεν αναιρεί το γεγονός ότι έχουμε να κάνουμε με μια πραγματικά ξεχωριστή κυκλοφορία. Με άλλα λόγια είτε το No Man's Sky είναι overhyped, είτε όχι αποτελεί ένα εντυπωσιακό επίτευγμα από την πλευρά της Hello Games και πράγματι είναι ικανό να σας χαρίσει μια μοναδική εμπειρία. Σε ποιους όμως απευθύνεται το νέο πνευματικό παιδί της Hello Games; Αυτό είναι το σημαντικότερο ερώτημα κατά την ταπεινή μας άποψη και σε αυτό θα προσπαθήσουμε να δώσουμε μια απάντηση στις επόμενες σελίδες του review μας.
Στα πέρατα του γαλαξία
Το πιο εντυπωσιακό στοιχείο όσον αφορά το No Man's Sky είναι αναμφισβήτητα το μέγεθος του κόσμου του. Ο κόσμος αυτός, δηλαδή οι πλανήτες, καθώς και η χλωρίδα και η πανίδα από την οποία απαρτίζονται, μάλιστα είναι procedurally generated. Να διευκρινίσουμε εδώ ότι το σύμπαν που καλείστε να εξερευνήσετε γίνεται εξαρχής procedurally generated μέσω ενός ιδιαίτερα εξελιγμένου μαθηματικού μοντέλου. Με δεδομένο ότι το σύμπαν αυτό αποτελείται από 18 πεντάκις εκατομμύρια πλανήτες είναι πρακτικά αδύνατο να εξερευνήσετε τα πάντα, όπως αναφέρουν οι developers μάλιστα αν μείνετε για ένα δευτερόλεπτο σε κάθε πλανήτη θα χρειαστείτε 585 δισεκατομμύρια χρόνια για να τους επισκεφθείτε όλους!
Στο ξεκίνημα αυτής της επικής διαστημικής περιπέτειας βρίσκεστε σε έναν από τους 18 πεντάκις εκατομμύρια πλανήτες του No Man's Sky και ο σκοπός σας είναι να επιδιορθώσετε το σκάφος σας, έτσι ώστε να μπορέσετε να απογειωθείτε και να εξερευνήσετε τον υπόλοιπο κόσμο. Σε ότι έχει να κάνει με το σεναριακό κομμάτι, η δημιουργία της Hello Games ακολουθεί μια μινιμαλιστική προσέγγιση. Για να βρείτε τις όποιες απαντήσεις, να κατανοήσετε το σενάριο και να εγκλιματιστείτε στο lore του θα χρειαστεί να ταξιδέψετε μέχρι το κέντρο του γαλαξία. Το γεγονός ότι εξαρχής σας δίνεται ένας ξεκάθαρος στόχος θα λέγαμε ότι βοηθά την όλη κατάσταση, αφού με αυτό τον τρόπο το ταξίδι σας αποκτά ουσιαστικά νόημα. Το κατά πόσο θα εντρυφήσετε στο lore βέβαια έγκειται στην δική σας κρίση και σε μεγάλο βαθμό από την ιδιοσυγκρασία σας. Αν συγκινείστε από την εξερεύνηση πλανητών και την ανακάλυψη εξωγήινων κτισμάτων τότε είναι δεδομένο ότι εδώ θα βρείτε τη νέα αδυναμία σας. Φυσικά μπορείτε να αδιαφορήσετε πλήρως για το lore και την εξερεύνηση των πλανητών και να επικεντρωθείτε αποκλειστικά στον ξεκάθαρο στόχο σας, ο οποίος δεν είναι άλλος από το να φτάσετε στο κέντρο του γαλαξία.
To ταξίδι ξεκινά
H δημιουργία της Hello Games δανείζεται στοιχεία από δεκάδες διαφορετικά genres και ως εκ τούτου το gameplay διακρίνεται για την ποικιλομορφία του. Όπως προαναφέραμε, η πρώτη σας αποστολή είναι να επισκευάσετε το διαστημόπλοιο σας, οπότε θα πρέπει να εξερευνήσετε τον πλανήτη από τον οποίο ξεκινάτε και να συλλέξετε διάφορα μεταλλεύματα. Η όλη διαδικασία γίνεται με μια συσκευή που ονομάζετε multi-tool, η οποία μπορεί να χρησιμεύσει τόσο ως εργαλείο εξόρυξης, όσο και ως όπλο. Στο σημείο αυτό να σημειωθεί ότι κάθε multi-tool έχει έναν συγκεκριμένο αριθμό διαθέσιμων slots. Στα slots αυτά δύναται να τοποθετήσετε διάφορα upgrades και να βελτιώσετε τα στατιστικά του, όπως για παράδειγμα την ταχύτητα εξόρυξης των μεταλλευμάτων. Τα multi-tools μπορείτε να τα αγοράσετε από διαστημικούς σταθμούς ή από vendors ή αν είστε αρκετά τυχεροί να τα βρείτε καθώς εξερευνάτε τον εκάστοτε πλανήτη.
Το σύστημα διαχείρισης του inventory σας είναι αρκετά δύστροπο, αφού τουλάχιστον στην αρχή έχετε πολύ περιορισμένα slots. Υπάρχει η δυνατότητα να μεταφέρετε κάποια αντικείμενα από το exosuit σας (η διαστημική στολή που φοράτε) στο σκάφος σας, αλλά θα πρέπει να βρίσκεστε κοντά σε αυτό. Με άλλα λόγια αν απομακρυνθείτε από αυτό καθώς εξερευνάτε δεν θα μπορείτε να μεταφέρετε τα αντικείμενα σας. Να σημειωθεί επίσης ότι δεν υπάρχει η δυνατότητα να αφήσετε κάποιο αντικείμενο στο έδαφος για αν απελευθερώσετε προσωρινά κάποιο slot, αντίθετα θα πρέπει να το κάνετε discard (να το καταστρέψετε δηλαδή).
Γενικά θα χρειαστεί να αφιερώσετε αρκετές ώρες κάνοντας farming, καθώς για κάθε δραστηριότητα απαιτείται και το ανάλογο resource. Λόγου χάρη για να απογειώσετε το σκάφος σας θα χρειαστείτε πλουτώνιο, ενώ θα πρέπει τακτικά να φορτίζετε τόσο το shield της exosuit σας, όσο και την mining beam του multi-tool σας. Σύντομα θα διαπιστώσετε ότι για να φτάσετε στο κέντρο του γαλαξία, το μόνο που απαιτείται είναι τα κατάλληλα resources. Πιο συγκεκριμένα θα πρέπει να κάνετε craft ένα αντικείμενο που ονομάζετε antimatter, αλλά και warp cells για τον hyperdrive κινητήρα του αεροσκάφους σας. Με τα αντικείμενα αυτά μπαίνετε σε warp speed (σαν το Enterprise από το Star Trek) και μπορείτε να μεταβείτε από το ένα πλανητικό σύστημα σε κάποιο άλλο. Ακόμη κι αν αφιερωθείτε αποκλειστικά σε αυτή την διαδικασία όμως είναι δεδομένο ότι θα χρειαστείτε 30-40 ώρες, οπότε το No Man's Sky θα σας κρατήσει συντροφιά για ένα αρκετά μεγάλο χρονικό διάστημα.
Αν μεγαλώσατε κοιτώντας τα αστέρια και ονειρευόσασταν κάποια μέρα να εξερευνήσετε τα πέρατα του γαλαξία, τότε η νέα δουλειά της Hello Games θα σας συναρπάσει και θα κάνει το όνειρο σας πραγματικότητα.
Δεν είναι για όλους
Το γεγονός ότι το ταξίδι σας στο κέντρο του γαλαξία στηρίζεται αποκλειστικά και μόνο στην συλλογή των κατάλληλων resources αναδεικνύει περίτρανα το μεγαλύτερο πρόβλημα του No Man's Sky, το επίπονο grinding. Αυτή βέβαια είναι η μια όψη του νομίσματος. Η άλλη όψη αφορά την συλλογή των resources, η οποία μπορεί να αποδειχθεί εξαιρετικά διασκεδαστική και εθιστική. Στην εισαγωγή του review μας θέσαμε το ερώτημα: “Σε ποιους απευθύνεται το No Man's Sky;”. Όπως γίνετε αντιληπτό, το No Man's Sky δεν απευθύνεται σε μια ευρεία μάζα παικτών. Το gameplay παρά την ποικιλομορφία του πέφτει συχνά στην παγίδα της επανάληψης, εντούτοις αν ψάχνετε για ένα exploration game δύσκολα θα μείνετε παραπονεμένοι.
Στην περίπτωση που είχε δοθεί λίγη παραπάνω προσοχή σε κάποιους ακόμη τομείς, ενδεχομένως τα πράγματα να ήταν διαφορετικά. Για παράδειγμα, το σύστημα μάχης μας άφησε αρνητικότατες εντυπώσεις, τόσο στις “επίγειες”, όσο και στις εναέριες μονομαχίες. Στην πρώτη περίπτωση καλείστε να αντιμετωπίσετε μια σειρά από ρομπότ που ονομάζονται Sentinels. Τα τελευταία συναντώνται σε διάφορες μορφές, όπως drones, γιγάντια mechs κ.ο.κ. Τα Sentinels επιτηρούν τους πλανήτες του No Man's Sky και σας επιτίθενται μόνο όταν καταστρέφετε το περιβάλλον για να συλλέξετε resources ή όταν προσπαθείτε να μπείτε με την “βία” σε κάποιο κτήριο (ανατινάσσοντας την πόρτα του λόγου χάρη). Το gunplay στερείται κάθε αίσθηση στιβαρότητας και παράλληλα η διαδικασία της στόχευσης είναι εξαιρετικά στρυφνή. Σαν να μην έφτανε αυτό η τεχνητή νοημοσύνη των Sentinels είναι μετριότατη, ενώ παράλληλα μπορείτε πολύ εύκολα να τους ξεφύγετε αν μπείτε σε κάποιο κτήριο ή χρησιμοποιήσετε το jet pack σας για να απομακρυνθείτε από το πεδίο δράσης τους.
Ανάλογες εντυπώσεις μας άφησαν και οι εναέριες μονομαχίες, καθώς το σύστημα στόχευσης είναι επίσης στρυφνό και ανακριβές. Επιπροσθέτως, θα θέλαμε να σημειώσουμε ότι οι μανούβρες αποφυγής των εχθρικών πυρών λάμπουν δια της απουσίας τους και ως εκ τούτου αν κάποιο αντίπαλο πλοίο “lockάρει” πάνω σας είναι αδύνατο να αποφύγετε τα πυρά του. Ευτυχώς το πλοίο σας είναι εφοδιασμένο με ασπίδες, οπότε υπάρχουν σημαντικές πιθανότητες επιτυχίας αν αντιμετωπίζετε ένα αντίπαλο αεροσκάφος. Υπάρχουν όμως και περιπτώσεις που πέφτετε θύμα πειρατείας από 3-4 εχθρικά διαστημόπλοια. Αν έχετε προνοήσει και έχετε αγοράσει ένα δυνατό σκάφος και έχετε προβεί στα απαραίτητα upgrades έχετε κάποιες πιθανότητες επιβίωσης. Με το αρχικό σκάφος σας πάντως το πιο πιθανό είναι ότι θα γίνετε... αστερόσκονη αν αποφασίσετε να μονομαχήσετε με πολυάριθμες δυνάμεις διαστημικών πειρατών.
Οφείλουμε πάντως να επισημάνουμε ότι το μοντέλο χειρισμού είναι εξαιρετικά φιλικό, όσον αφορά τον έλεγχο του αεροσκάφους σας. Σε αυτό τον τομέα είχαμε κάποιες επιφυλάξεις, καθώς η εμπειρία μας με το Elite: Dangerous στο Xbox One ήταν αποκαρδιωτική (ούτε τα tutorials δεν μπορέσαμε να ολοκληρώσουμε). Αντίθετα στο No Man's Sky μέσα σε λίγα λεπτά μπορέσαμε να απογειώσουμε ή προσγειώσουμε το αεροσκάφος μας, να ελέγξουμε με ακρίβεια την ταχύτητα του ή ακόμη να πετάξουμε ανάποδα σαν τον Maverick στο Top Gun χωρίς ιδιαίτερο πρόβλημα.
Έμφαση στην εξερεύνηση
Παρά το προβλήματά του, το No Man's Sky διαπρέπει σε ότι έχει να κάνει με το κομμάτι της εξερεύνησης. Κατά την διάρκεια της περιπέτειάς σας θα επισκεφθείτε δεκάδες διαφορετικούς πλανήτες και θα έρθετε σε επαφή με περίεργα πλάσματα και εξωγήινες φυλές. Οι πλανήτες έχουν ελάχιστες ομοιότητες μεταξύ τους και εκτός από αυτό σε καθέναν επικρατούν διαφορετικές συνθήκες. Κατόπιν αυτού, άλλοι είναι πιο φιλικοί και άλλοι πιο αφιλόξενοι. Λόγου χάρη μπορεί να επικρατούν συνθήκες πολικού ψύχους ή να υπάρχει μεγάλη ραδιενέργεια. Ευτυχώς το exosuit σας είναι σε θέση να σας προστατεύσει από τις ακραίες συνθήκες για ένα περιορισμένο χρονικό διάστημα, αλλά απαιτούνται τα κατάλληλα resources όπως άνθρακας ή πλουτώνιο για να το “επαναφορτίσετε”. Σε αυτές τις συνθήκες το No Man's Sky αποκτά έναν έντονο Survival χαρακτήρα και όπως είναι φυσικό αν βρίσκεστε σε έναν πλανήτη με λίγα resources είναι αρκετά δύσκολο να επιβιώσετε.
Η αλήθεια είναι ότι τα ρίσκα που θα χρειαστεί να πάρετε για να εξερευνήσετε διεξοδικά έναν πλανήτη και να βρείτε τα πάντα σε αυτόν, έχουν και την ανάλογη ανταμοιβή. Για παράδειγμα, καθώς βρίσκετε εξωγήινους μονόλιθους μαθαίνετε το λεξιλόγιο διαφόρων φυλών του σύμπαντος. Επίσης, κάνοντας analyze την πανίδα και την χλωρίδα σε κάθε πλανήτη ανταμείβεστε με μπόλικα units, τα οποία μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να αγοράσετε εξοπλισμό, upgrades, resources και crafting materials. Ένα ακόμη ενδιαφέρον στοιχείο είναι ότι μπορείτε να αλλάξετε την ονομασία κάθε κόσμου, ζώου ή φυτού που συναντάτε στο ταξίδι σας, αλλά και να κάνετε upload τις νέες ονομασίες στους servers του PSN (δεν απαιτείται συνδρομή PS Plus). Αυτό είναι και το μόνο online feature που συναντάμε στο No Man's Sky, καθώς δεν υπάρχει καμία απολύτως αλληλεπίδραση με άλλους παίκτες.
Ένα μικρό θαύμα
Σε ότι έχει να κάνει με το τεχνικό τομέα δεν έχουμε παρά να αποδώσουμε τα εύσημα στην Hello Games. Είναι πραγματικά άξιο απορίας πως μια τόσο μικρή ανεξάρτητη εταιρεία ανάπτυξης, κατάφερε να μας παρουσιάσει αυτό το εντυπωσιακό αποτέλεσμα. Το κλειδί της επιτυχίας είναι το εξελιγμένο μαθηματικό μοντέλο, πάνω στο οποίο στηρίζεται ο procedurally generated κόσμος που καλείτε να εξερευνήσετε. Το level design είναι αρκετά εμπνευσμένο, αν και θα θέλαμε λίγη παραπάνω ποικιλία σε ότι έχει να κάνει με την χλωρίδα και την πανίδα. Λόγου χάρη θα συναντήσετε αρκετά πλάσματα που τουλάχιστον στα χαρτιά ανήκουν σε ένα ξεχωριστό είδος, στην πράξη όμως μοιάζουν υπερβολικά μεταξύ τους.
Από πλευράς performance το No Man's Sky τρέχει στα 1080p/30fps, εντούτοις σε αρκετές περιπτώσεις παρατηρούνται πτώσεις του frame rate. Με δεδομένη την φύση του παιχνιδιού πάντως οι πτώσεις αυτές δεν έχουν κάποια σημαντική αρνητική επίδραση στο gameplay. Τα σημαντικότερα προβλήματα είναι το εκνευριστικό texture popping και το εξαιρετικά μικρό draw distance. Κατανοούμε ότι το όλο εγχείρημα είναι αρκετά μεγαλεπήβολο, αλλά υπάρχουν στιγμές που νιώσαμε ότι ο κόσμος γίνεται rendered μπροστά στα μάτια μας, με την βλάστηση και τα κτήρια να ξεφυτρώνουν από το πουθενά. Τα φαινόμενα αυτά είναι εξαιρετικά έντονα, όταν πετάτε με το αεροσκάφος σας πάνω από την επιφάνεια ενός πλανήτη.
Στον ηχητικό τομέα δεσπόζει αναμφισβήτητα το επιβλητικό soundtrack, το οποίο αποτελείται από συνθέσεις της post/math rock μπάντας 65daysofstatic. Τα μουσικά θέματα διακρίνονται για την ambient sci-fi χροιά τους και όχι μόνο ταιριάζουν απόλυτα στο κλίμα του No Man's Sky, αλλά θα λέγαμε ότι καταφέρνουν να αναδείξουν ακόμη περισσότερο την δουλειά της Hello Games. To voice acting από την άλλη πλευρά δεν καταφέρνει σε καμία περίπτωση να διακριθεί και θα το χαρακτηρίζαμε τουλάχιστον κωμικό (με την κακή έννοια).
Δεν υπάρχει μέση λύση
Το No Man's Sky είναι αναμφίβολα μία από τις πιο φιλόδοξες και εντυπωσιακές indie δημιουργίες που έχουμε συναντήσει στην ζωή μας, αλλά δυστυχώς δεν κατάφερε σταθεί αντάξιο των προσδοκιών μας. Παρά το τεράστιο και μοναδικό σύμπαν στο οποίο λαμβάνει χώρα, το gameplay παρουσιάζει σημαντικές αδυναμίες και είναι αναμφισβήτητα επαναλαμβανόμενο. Ως εκ τούτου δύο είναι τα πιθανά ενδεχόμενα. Το πρώτο είναι να ασχοληθείτε μερικές ώρες μαζί του να βαρεθείτε και να το παρατήσετε και το δεύτερο να “χαθείτε” στον τεράστιο κόσμο του και να αρχίζετε να εξερευνάτε διεξοδικά όσο το δυνατόν περισσότερους πλανήτες. Οι πιθανότητες είναι οι ίδιες και για το πρώτο, αλλά και για το δεύτερο ενδεχόμενο, οπότε ή θα το αγαπήσετε ή θα το μισήσετε, μέση οδός δεν υπάρχει.
Θετικά:
- 18 πεντάκις εκατομμύρια πλανήτες για να εξερευνήσετε
- Εύκολος χειρισμός του αεροσκάφους σας
- Αναμιγνύει στοιχεία από πολλά διαφορετικά genres
- Λειτουργεί ιδανικά ως exploration game
- Εντυπωσιακό level design
- Υπέροχο soundtrack
Αρνητικά:
- Επαναλαμβανόμενο gameplay, απαιτεί πολύ grinding
- Εφιαλτική διαχείριση του inventory
- Κάκιστο σύστημα μάχης
- Ελάχιστα multiplayer features
- Εκνευριστικό texture popping
Βαθμολογία
Γραφικά: 8
Ήχος: 8
Gameplay: 6
Αντοχή: 6
Γενικά: 7
Απευθύνεται αποκλειστικά σε όσους ψάχνουν για ένα exploration game.
Παντελής Δασκαλέλος
NEWS VIEW ALL
No Man's Sky
[Αρχική δημοσίευση: 8/12/13] Το No Man's Sky είναι ίσως η αποκάλυψη των VGX Awards. H Hello Games, δημιουργός των arcade τίτλων Joe Danger, έδειξε απόψε το νέο της game, το οποίο είναι ένα εντυπωσι...Posted (15 Aug 2016)
Comments
Παρά τα προβλήματά του, πιστεύω ότι θα συμβεί τελικά αυτό μόλις το πιάσω στα χέρια μου αν και κρατάω μια πισινή μετά την ανάγνωση και του αναλυτικού σου review Παντέλαρε. Όντας τεράστιος θαυμαστής των sandbox games όμως, το μόνο σίγουρο είναι ότι θα διασκεδάσω μαζί του. Το αν αυτό θα συμβεί για λίγες ώρες ή για χιλιάδες ώρες, θα φανεί στην πράξη.
Δεν γίνεται απ'την μία να το λένε "indie" και απ΄την άλλη να σου χρεώνουν 60 ευρώ για ένα τέτοιο πράγμα...
Δηλαδή το Minecraft που είναι exploration και μπορείς να κάνεις ένα σωρό άλλα πράγματα , οι δημιουργοί θα το κοστολογούσαν πάνω από 100 ευρώ?
Υπάρχουν πολλά πιο ποιοτικά indies απ'το No man's sky και μάλιστα σε "normal" τιμές..
Βασικά αυτό ακριβώς γίνεται, ό,τι βλέπεις σε κάθε frame δεν υπάρχει αποθηκευμένο στο δίσκο γίνεται generate εκείνη τη στιγμή. Βλέπεις από μακριά την επιφάνεια του πλανήτη κ αυτό που βλέπεις είναι μια εκτίμηση, πετώντας κοντά το μηχάνημα "σκαρφίζεται" τις λεπτομέρειες, και αυτό γίνεται για τα πάντα: πλανήτες, κτήρια, φυτά, ζώα (και όχι μόνο με το 3d model τους αλλα και με τα animations και τη συμπεριφορά τους κτλ). Όλα αποφασίζονται μέσα σε μερικά frames βάση της θέσης σου στο σύμπαν.
Από τεχνικής άποψης η Hello Games κατάφερε κάτι πολύ σημαντικό: procedural generation σε πολλαπλά επίπεδα με ρυθμό σχέδον όσο το framerate. Αυτό το "σχεδόν" δημιουργεί το "texture popping" και στο μέλλον με δυνατότερα μηχανήματα ίσως δεν γίνεται καν αντιληπτό. Βέβαια το gameplay value του παιχνιδιού είναι ένα άλλο θέμα...
Για περισσότερα τεχνικά δείτε το https://www.youtube.com/watch?v=h-kifCYToAU
Κρίμα γιατί λατρεύω τα exploration games και δε θα με ένοιαζε να το έπαιζα με τις ώρες ´αλλα οχι τετοια κοροϊδία.
Ωστόσο πιστεύω πώς θα έρθουν updates που θα δώσουν αρκετό boost. Για αρχή εγώ σιχάθηκα το grinding αλλά το δικαιολογώ όταν θέλω να αναπτύξω τεχνολογίες. Το exploration mode του όμως είναι μοναδικό.
Ελπίζω εγώ σε καλύτερη λειτουργία nav points να μπει επιτέλους ένας χάρτης ή έστω τεχνολογία για να χρησιμοποιούμε χάρτη και να μαρκάρουμε που έχουμε βρει συγκεκριμένα resources.
το παιχνιδι το εμαθα απο εδω δε το ηξερα
αλλα μονο και μονο που εχει τοσο ψαξιμο να κανεις και grinding ατελειωτο επρεπε να παρει το λιγοτερο 8 στην αντοχη
ΚΑΙ ΟΧΙ 6
με το 6 παει να πει οτι το παιχνιδι δε προκειται να σε κρατησει για αρκετες ωρες αντιθετως μονο για το ψαξιμο του πρωτου πλανητη θες το λιγοτερο 3 ωρες
πιστευω οτι η βαθμολογια θα πρεπει να διορθωθει
Το ότι χρειάζεσαι αρκετές ώρες για να ερευνήσεις έναν πλανήτη δεν είναι απαραίτητα καλό. Σε αυτό το παιχνίδι είναι κακό διότι συναντάς συνέχεια τα ίδια και τα ίδια ακριβώς πράγματα. Θα πίστευε κανείς ότι ένα παιχνίδι που υποτίθεται ότι έχει δισεκατομμύρια τόπους να επισκεφτείς θα είχε διαφορετικά πράγματα αλλά...δεν. Παραμύθια των devs. Για μένα δίκαια πήρε τις βαθμολογίες που πήρε και το κράξιμο που έφαγε παντού.
Το ενδεχομένο κάποιος να παρατήσει το game μέσα σε δύο ώρες είναι τόσο πιθανό, όσο και να κάτσει κάποιος να παίξει εκατοντάδες ώρες. Για αυτό υπάρχει αυτή η βαθμολογία. Δεν μεταφράζουμε την αντοχή αποκλειστικά με τις ώρες, αν ήταν έτσι όλα τα games της Ubisoft με τα εκατοντάδες collectables θα έπαιρναν 10.