Styx: Shards of Darkness

Hot
Η επιστροφή του πρασινόδερμου κλέφτη.

Η επιστροφή του πρασινόδερμου κλέφτη.

Η επιστροφή του πρασινόδερμου κλέφτη.

Πέρασαν κιόλας τρία χρόνια από τη στιγμή που είδαμε για τελευταία φορά στις οθόνες μας τον Styx, έναν από τους πιο αντισυμβατικούς ήρωες της βιομηχανίας των video games. H πρώτη μας γνωριμία με το μοχθηρό goblin ήταν στο Of Orcs and Men, στο οποίο και πρωταγωνιστούσε παρέα με τον Arkail, ένα φασαριοζικό orc που μάχονταν για την σωτηρία της φυλής του. Το Of Orcs and Men κατάφερε να προκαλέσει αίσθηση εξαιτίας του ιδιαίτερου πρωταγωνιστικού διδύμου του και κατόπιν αυτού οι developers αποφάσισαν να εμβαθύνουν στο lore του παρουσιάζοντας μας ένα prequel. To prequel αυτό έφερε τον τίτλο Styx: Master of Shadows και μας αφηγούνταν την περιπέτεια του Styx στον πύργο του Akenash. H εν λόγω δημιουργία κατάφερε και αυτή με την σειρά της να κερδίσει τις εντυπώσεις και να αποτελέσει ένα από τα πιο απολαυστικά stealth games των τελευταίων ετών.

Παρά τα όποια προβλήματα (σύστημα μάχης, απαρχαιωμένα γραφικά κτλ.) είχαμε συναντήσει στο Styx: Master of Shadows, η τελική αίσθηση που μας είχε αφήσει ήταν αναμφισβήτητα θετική. Το θετικό αυτό feedback έδωσε την απαραίτητη ώθηση στην Cyanide για να μας παρουσιάσει το sequel του. Στην περίπτωση του Styx: Shards of Darkness η γαλλική εταιρεία ανάπτυξης προσπαθεί να βελτιώσει ακόμη περισσότερο το gameplay και να μας παρουσιάσει ένα αξιοπρεπές οπτικό αποτέλεσμα με τη χρήση της Unreal Engine 4. Μάλιστα η μετάβαση από την Unreal Engine 3 του Styx: Master of Shadow στη νέα έκδοση της μηχανής γραφικών της Epic Games ήταν ένας από τους λόγους της καθυστέρησης της κυκλοφορίας του διαδόχου του.

Η Cyanide μας έχει ήδη υποσχεθεί ότι το δεύτερο κεφάλαιο της σειράς θα είναι "μεγαλύτερο" σε όλους τους τομείς. Αυτή τη φορά λοιπόν περιμένουμε μεγαλύτερα σε έκταση levels και με αυξημένο verticality, επιπλέον skills και όπλα κ.ο.κ. Θα καταφέρουν άραγε οι δημιουργοί του Blood Bowl ΙΙ και του Space Hulk: Deathwing να τηρήσουν τις υποσχέσεις τους και να μας παρουσιάσουν ένα αξιόλογο sequel; Αρπάξτε το πιο κοφτερό μαχαίρι σας, κρυφτείτε στις σκιές και ετοιμαστείτε να ζήσητε νέες περιπέτειες παρέα με τον... πρασινόδερμο κλέφτη και εκτελεστή Styx.

Μια "ύποπτη" συμφωνία
Η ιστορία του Styx: Shards of Darkness ξεκινά στην πόλη Thoben, η οποία είναι γνωστή και ως City of Thieves. Ο ήρωάς σας πηγαίνει εκεί με σκοπό να εισπράξει την άμοιβή του από μια κλοπή, αλλά στην πορεία περικυκλώνεται από τους στρατιώτες της C.A.R.N.A.G.E. Η τελευταία ασχολείται αποκλειστικά με την σφαγή των goblins και όπως είναι αναμενόμενο τουλάχιστον εκ πρώτης όψεως φαίνεται ότι τα έχετε βρει σκούρα. Προς έκπληξή σας θα διαπιστώσετε ότι η Helledryn, η αρχηγός των φρουράς, όχι μόνο δεν έχει κακές προθέσεις απέναντι σας, αλλά αντίθετα σας προτείνει μια συμφωνία.

Με βάση τα όσα σας αναφέρει η Helledryn καλείστε να επιβιβαστείτε στο αεροσκάφος ενός πρέσβη και να κλέψετε ένα σκήπτρο αμύθητης αξίας. Αν καταφέρετε να φέρετε εις πέρας την αποστολή σας η Helledryn υπόσχεται να σας χαρίσει δεκάδες potions με amber. To amber είναι μια περίεργη μαγική ουσία που αποτελεί την πηγή της δύναμης του Styx. Να σημειωθεί εδώ ότι ο Styx είναι εθισμένος στο amber και ως εκ τούτου δέχεται χωρίς δεύτερη σκέψη την αποστολή που του αναθέτει η Helledryn.

Το σενάριο είναι αρκετά υποσχόμενο, καθώς διαθέτει μπόλικες ίντριγκες και ανατροπές, εντούτοις συνολικά περνά σε δεύτερη μοίρα. Με άλλα λόγια τουλάχιστον σε ότι αφορά την αφήγηση της ιστορίας, το Styx: Shards of Darkness αποτυγχάνει να κερδίσει τις εντυπώσεις. Ο κινητήριος μοχλός του gameplay είναι αναμφισβήτητα το stealth στοιχείο και η μετάβαση στο τέλος του εκάστοτε level όσο το δυνατόν πιο γρήγορα, πιο αναίμακτα και πιο αθόρυβα.


Sandbox stealth εμπειρία
Η νέα δουλειά της Cyanide λαμβάνει χώρα σε έναν ψευδό-open world κόσμο, υπό την έννοια ότι δεν υπάρχει κάποιος ενιαίος χάρτης. Όλες οι αποστολές εκτυλίσσονται σε μια σειρά από ξεχωριστά levels, στα οποία πάντως έχετε απόλυτη ελευθερία κινήσεων. Κάθε level μάλιστα έχει τεράστιο verticality, με την έννοια ότι υπάρχουν πολλά διαφορετικά επίπεδα. Σας δίνεται λοιπόν η δυνατότητα να κινηθείτε μέσα από αεραγωγούς και φεγγίτες, να σκαρφαλώσετε ή να αιωρηθείτε σε σκοινιά, να περπατήσετε πάνω σε σκεπές κ.ο.κ.

Όταν το Hitman συνάντησε το Assassin's Creed.


Ο σκοπός σας σε κάθε περίπτωση είναι να φτάσετε στην έξοδο του level και να προχωρήσετε στο επόμενο. Η διαδικασία αυτή βέβαια μπορεί να γίνει με διάφορους τρόπους. Για παράδειγμα, αν συναντήσετε μια κλειστή πόρτα, καλό θα είναι να ψάξετε γύρω σας για εναλλακτικούς τρόπους προσέγγισης. Πιθανόν λίγο πιο πέρα να υπάρχει ένα κλειδί, είτε πάνω σε κάποιο τραπέζι, είτε στην τσέπη κάποιου φρουρού. Θα επιχειρήσετε να το κλέψετε από αυτόν ή θα τον σκοτώσετε και θα το πάρετε από το πτώμα του; Ακόμη κι αν δεν θέλετε να μπείτε σε αυτή την διαδικασία, υπάρχει τρόπος να προχωρήσετε παρακάτω, αφού μπορείτε να αποκτήσετε πρόσβαση στο οποιοδήποτε κτήριο με δεκάδες διαφορετικούς τρόπους. Λόγου χάρη, μπορείτε να σκαρφαλώσετε στην σκεπή ενός διπλανού κτίσματος και να πηδήξετε απέναντι.


Ο Styx γενικώς είναι πολύ ευέλικτος και μπορεί να τρυπώσει σε οποιαδήποτε χαραμάδα ή να πιαστεί από περβάζια. Επιπροσθέτως, μπορεί να κρυφτεί σε διάφορες κρυψώνες, όπως βαρέλια ή κάτω από τραπέζια και να περάσει απαρατήρητος. Έχετε επίσης την δυνατότητα να προκαλέσετε αντιπερισπασμούς πάσης φύσεως, πετώντας μπουκάλια, χτυπώντας καμπάνες ή ακόμη καλύτερα με τους κλώνους σας. Ο τελευταίος μηχανισμός επιστρέφει αυτούσιος από το Styx: Master of Shadows, καθώς μπορείτε να φτύσετε στην κυριολεξία έναν κλώνο σας και στη συνέχεια να τον κατευθήνετε σε όποιο τρόπο επιθυμείτε. Οι κλώνοι σας δεν μπορούν να επιτεθούν, αλλά έχουν τη δυνατότητα να παραπλανήσουν τους αντιπάλους σας ή να αλληλεπιδράσουν με το περιβάλλον σβήνοντας πυρσούς ή ενεργοποιώντας συναγερμούς.

Σιωπηλός κλέφτης ή αθόρυβος εκτελεστής;
Αξίζει να σημειωθεί ότι αν αξιοποιήσετε σωστά όλες σας τις δυνατότητες είναι πιθανόν να φτάσετε στην έξοδο του εκάστοτε level χωρίς να ανοίξει ρουθούνι. Η non lethal προσέγγιση λοιπόν είναι αναμφισβήτητα βιώσιμη, εντούτοις αν το επιθυμείτε μπορείτε να ξεπαστρέψετε μερικούς φρουρούς για να έχετε πιο εύκολο εργο. H όλη διαδικασία βέβαια θα πρέπει να γίνει όσο το δυνατόν πιο αθόρυβα, καθώς αν οι εχθροί αντιληφθούν την παρουσία σας θα σημάνει συναγερμός. Το σύστημα μάχης εξακολουθεί να απογοητεύει, αφού στην ουσία κάθε μάχη είναι ένα quick-time event, στο οποίο θα πρέπει να μπλοκάρετε την κατάλληλη χρονική στιγμή και στη συνέχεια να χτυπήσετε τον αντίπαλο σας.


Η μόνη βελτίωση που παρατηρείται σε σχέση με το πρώτο κεφάλαιο της σειράς είναι ότι δεν είστε υποχρεωμένοι να πολεμήσετε αν σας επιτεθεί ένας εχθρός. Υπάρχει λοιπόν η δυνατότητα να τρέξετε και να προσπαθήσετε να κρυφτείτε. Όσο κι αν σας ακούγεται κάπως αφύσικη η όλη διαδικασία, θα πρέπει να σας επισημάνουμε ότι αυτή είναι η μόνη ενδεδειγμένη τακτική, αφού οι επιθέσεις των αντιπάλων σας προκαλούν τεράστια ζημιά. Σε ότι αφορά το Α.Ι το Styx: Shards of Darkness δεν απογοητεύει, αφού οι φρουροί σας αντιλαμβάνονται αμέσως αν δεν είστε προσεκτικοί και φροντίζουν να ψάξουν όλες τις πιθανές κρυψώνες για να σας ξετρυπώσουν. Γενικώς αν παρατηρήσουν κάτι περίεργο, όπως για παράδειγμα έναν σβησμένο πυρσό, θα μπουν σε alert status και θα αρχίσουν να είναι ακόμη πιο προσεκτικοί.

Στο Styx: Shards of Darkness συναντάμε ένα υποτυπώδες levelling system, καθώς μπορείτε να ξοδέψετε τα skill points σας για να αποκτήσετε πρόσβαση σε διάφορα abilities. Ορισμένα ενδεικτικά παραδείγματα είναι η δυνατότητα εκτόξευσης των κλώνων σας ή η τηλεμεταφορά σας στα σώματα τους. Με το κατάλληλο αντίτιμο μπορείτε να ξεκλειδώσετε επίσης περισσότερες crafting επιλογές (potions που αναπληρώνουν τα hit points σας, το mana σας κ.ο.κ). Εν τω μεταξύ, ο αριθμός των skill points που κερδίζετε εξαρτάται άμεσα από τις επιδόσεις σας. Για να κερδίσετε περισσότερα skill points θα πρέπει να ολοκληρώσετε κάθε level όσο το δυνατόν πιο γρήγορα, να σκοτώσετε όσο το δυνατόν λιγότερους φρούρους, να μην γίνετε αντιληπτοί και να συλλέξετε έναν συγκεκριμένο αριθμό από collectables. Επίσης σε κάθε level υπάρχουν κάποια προαιρετικά side quests, όπου θα πρέπει να σκίσετε κάποιες αφίσες ή να κλέψετε κλειδιά από φρουρούς. Η ολοκλήρωση των προαιρετικών αυτών αποστολών σας ανταμείβει με επιπλέον skill points.


H διάρκεια του Styx: Shards of Darkness κυμαίνεται στις 10-15 ώρες, εντούτοις στο διάστημα αυτό είναι πρακτικά αδύνατο να λάβετε τη μέγιστη δυνατή αξιόλογηση σε κάθε level. Εάν είστε τελειομανείς λοιπόν θα χρειαστεί να αφιερώσετε τουλάχιστον 40 ώρες για να εξοικοιωθείτε με την δομή του κάθε level, να βρείτε όλα τα collectables και να φτάσετε στην έξοδο του χωρίς να γίνετε αντιληπτοί και χωρίς να σκοτώσετε ούτε έναν φρουρό. Επιπροσθέτως, για πρώτη φορά στη σειρά συναντάμε και co-op, καθώς έχετε την ευκαιρία να ολοκληρώσετε όλο το campaign παρέα μ' ένα φίλο σας. H co-op εμπειρία είναι αρκετά διασκεδαστική θυμίζοντας το Assassin's Creed Unity, εντούτοις παρατηρήσαμε ένα σημαντικό ατόπημα. Πιο συγκεκριμένα μόνο ένας παίκτης κερδίζει skill points από την ολοκλήρωση των αποστολών, οπότε ο δεύτερος δεν έχει κανένα ουσιαστικό κίνητρο για να παίξει.

Περιμέναμε περισσότερα
Σε ότι αφορά το οπτικό κομμάτι η Cyanide μας είχε υποσχεθεί σημαντικές βελτιώσεις σε σχέση με το πρώτο κεφάλαιο της σειράς. Η αλήθεια είναι ότι η χρήση της Unreal Engine 4 έχει κάποιες θετικές επιπτώσεις, κυρίως στο κομμάτι των lighting effects, εντούτοις εξακολουθούν να υπάρχουν προβλήματα. Η δουλειά στο κομμάτι του anti-aliasing κρίνεται ανεπαρκής, ενώ η ποιότητα των pre-rendered cutscenes παραπέμπει στις last-gen κονσόλες. Ομοίως προβληματικό είναι και το lip sync και παράλληλα παρατηρούνται μεγάλα loading times, την πρώτη φορά που “φορτώνει” ένα level. Ευτυχώς τα loading times που μεσολαβούν όταν συνεχίζετε την πρόοδό σας μετά από έναν θάνατο είναι εμφανώς μικρότερα.


Από πλευράς frame rate δεν παρατηρούνται σημαντικά προβλήματα (1080p/30fps), ενώ σημείο αναφοράς θα λέγαμε είναι το level design. Οι developers έχουν βάλει όλη τους την μαεστρία σε αυτό το κομμάτι, καθώς όλα τα levels του Styx: Shards of Darkness διακρίνονται για την ποικιλία στον σχεδιασμό τους και για το μεγάλο verticality τους. Στον ηχητικό τομέα ξεχωρίζει το voice acting, αφού όλοι οι ηθοποιοί ερμηνεύουν με πειστικότητα και μεράκι τους ρόλους του. Οι ατάκες του Styx κλέβουν για μια ακόμη φορά την παράσταση και μάλιστα αρκετές εξ' αυτών παραπέμπουν άμεσα σε αντίστοιχες κυκλοφορίες της αγοράς (Dishonored) ή σε γνωστές ταινίες, όπως το Terminator 2. Η μουσική επένδυση ταιριάζει με το steampunk ύφος της δημιουργίας, αλλά η αλήθεια είναι ότι κάνενα μουσικό θέμα δεν κατάφερε να μας προκαλέσει ιδιαίτερη εντύπωση.


Στα ίδια πλαίσια
Έαν εξαιρέσουμε το level design και κάποιες μικρές βελτιώσεις στον οπτικό τομέα, το Styx: Shards of Darkness είναι το ίδιο ακριβώς game με τον προκάτοχό του. Ως εκ τούτου όσοι από εσάς είχατε προσδοκίες για κάτι καλύτερο θα χρειαστεί να αναθεωρήσετε. Το κυριότερο πρόβλημα είναι για μια ακόμη φορά το τραγικό σύστημα μάχης, το οποίο θα πρέπει να διορθωθεί άμεσα στην περίπτωση που η Cyanide αποφασίσει στο μέλλον να μας παρουσιάσει ένα sequel. Εν κατακλείδι, έχουμε να κάνουμε με μια αξιόλογη μεν, κοινότυπη δε πρόταση στον χώρο των Action-Adventure/Stealth που σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να συγκριθεί με τα μεγαθήρια του χώρου, όπως το Dishonored 2.

Θετικά:
- Υψηλό Α.Ι.
- Τεράστια levels με μεγάλο veritcality
- Μεγάλο replayability
- Δεκάδες διαφορετικοί τρόποι προσέγγισης της κάθε αποστολής
- Οι καυστικές ατάκες του Styx
- Η προσθήκη του co-op
- Ικανοποιητική πρόκληση

Αρνητικά:
- Απαράδεκτο σύστημα μάχης
- Μέτριος οπτικός τομέας
- Ανιαρό σενάριο
- Μοιάζει υπερβολικά με το πρώτο κεφάλαιο της σειράς

Βαθμολογία
Γραφικά: 7
Ήχος: 7
Gameplay: 7
Αντοχή: 7
Γενικά: 7

Μια "τίμια" πρόταση που απευθύνεται αποκλειστικά στους λάτρεις των stealth δημιουργιών.

Παντελής Δασκαλέλος 

NEWS   VIEW ALL

Styx: Shards of Darkness

[Αρχική δημοσίευση: 15/10/15] Μετά την επιτυχία του Styx: Master of Shadows, η Cyanide Studios δουλεύει πάνω στον επόμενο τίτλο. Σύμφωνα με την Focus Home Interactive, την εκδότρια εταιρεία του Sty...
Posted (10 Mar 2017)

User reviews

There are no user reviews for this listing.
To write a review please register or

Comments  

#1 billfrigas (Level29) 22/03/2017 22:21
αξια συνεχεια ο Styx του of orcs and men
#2 ashbringer (Level25) 23/03/2017 08:30
Ένας αξιόλογος τίτλος ο οποίος αν είχε προσεχθεί παραπάνω θα ήταν διαμάντι.Κρίμα που η Cyanide δεν εξάλειψε τα όποια προβλήματα υπήρχαν ήδη απο το πρώτο μέρος.
#3 krabby (Level22) 23/03/2017 11:16
Stealth game με απαράδεκτο σύστημα μάχης? Κακό... Του έβαλα 8, επειδή λάτρεψα τα γραφικά, αλλά όπως λένε, μέχρι να παίξεις κάτι, μην εντυπωσιάζεσαι από τα trailers.
#4 +1 Shikabane_Hime7 (Level29) 23/03/2017 16:45
Την έχω στα υπόψιν την σειρά πολύ καιρό. Κάποια στιγμή θα τα δοκιμάσω.
Score  7
7.46 User Score
(14  votes)
User Reviews 0
Genre: Action-Adventure/Stealth
Developer: Cyanide
Publisher: Focus Home Interactive
Διάθεση: Focus Home Interactive
Players: 1-2
Requirements: 8GB RAM, Επεξεργαστής Intel Core i5-2500 στα 3.3GHz, Κάρτα γραφικών NVIDIA 1GB, Χώρος στον σκληρό δίσκο 11GB, Λειτουργικό σύστημα Windows 7/8/10
Official Website: Κλικ εδώ
Release Date: 2017-03-14
Χρήστες που το θέλουν (VIEW ALL)
thumb thumb thumb
Χρήστες που το έχουν (VIEW ALL)
thumb thumb thumb
Χρήστες που το είχαν
Κανένας
Χρήστες που το έχουν στα αγαπημένα (VIEW ALL)
thumb
RELATED GAMES
thumb
VIDEOS

Top reviews (τρέχον έτος)

Top Reviews (by user score)

Latest User Reviews

1.
User levels   (10.0)
2.
User levels   (10.0)
3.
User levels   (10.0)
4.
User levels   (10.0)
5.
User levels   (10.0)
6.
User levels   (9.5)
7.
User levels   (3.0)
8.
User levels   (9.5)
10.
User levels   (10.0)