- Reviews
- Titanfall 2
Titanfall 2
HotΌταν άνθρωπος και μηχανή γίνονται ένα.
Όταν άνθρωπος και μηχανή γίνονται ένα.
Τον Μάρτιο του 2014, τέσσερις μόλις μήνες μετά το λανσάρισμα του Xbox One, το Titanfall έσκασε σαν βόμβα μεγατόνων στην gaming κοινότητα. Η παρθενική δουλειά της Respawn Entertainment αποτέλεσε ένα από τα καλύτερα -αν όχι το κορυφαίο FPS- της τελευταίας τριετίας και έθεσε στέρεες τις βάσεις για την δημιουργία μιας νέας σειράς. Το μεγαλύτερο ενδεχομένως επίτευγμα του Titanfall είναι ότι επηρέασε ολόκληρη την αγορά των FPS, κάτι που αν μη τι άλλο δείχνει πόσο πρωτοποριακό ήταν. Τόσο το Call of Duty: Advanced Warfare, όσο και το Call of Duty: Black Ops III επηρεάστηκαν άμεσα από αυτό, ενώ κάποιες μικρότερες επιρροές είδαμε ακόμη και στο Halo 5: Guardians.
H αλήθεια είναι ότι θα μπορούσαμε να μιλάμε για ώρες ολόκληρες και να εκθειάζουμε την δημιουργία της Respawn Entertainment, καθώς κατά την άποψη μας αποτέλεσε την επιτομή του next-gen gaming. Σε μια αγορά που αναμασά συνεχώς τις ίδιες τετριμμένες ιδέες, οι Vince Zampella και Jason West, οι εμπνευστές της σειράς Call of Duty: Modern Warfare, τόλμησαν να μας προσφέρουν κάτι το διαφορετικό. Το μόνο που έχουμε να τους καταλογίσουμε ήταν η απουσία ενός ολοκληρωμένου single-player campaign.
Ακόμη και υπό αυτές τις συνθήκες όμως το online multiplayer του Titanfall ήταν τόσο καλό που μας κράτησε στους servers του για δεκάδες ώρες, αρκετούς μήνες μετά την κυκλοφορία του. Στην δική μας περίπτωση μάλιστα δεν σταματήσαμε ποτέ να παίζουμε και ούτε πρόκειται αν δεν κλείσουν μια για πάντα οι servers του. Να σημειωθεί εδώ ότι οι developers δεν σταμάτησαν να μας δίνουν κίνητρα για να επιστρέψουμε στο Titanfall, καθώς σταδιακά είδαμε την προσθήκη του co-op mode Frontier Defense, τα ranked matches, επιπλέον κάρτες στο Black Market, νέα Achievements, καινούργιους χάρτες κ.ο.κ.
Παρά την σθεναρή αυτή υποστήριξη από πλευράς Respawn Entertainment, αρκετοί παίκτες δεν μπόρεσαν να “χωνέψουν” με τίποτα την έλλειψη ενός single-player campaign. Η αμερικανική εταιρεία ανάπτυξης ήξερε εξαρχής λοιπόν τι έπρεπε να κάνει όσον αφορά το Titanfall 2. Αυτή την φορά λοιπόν οι developers στήνουν το οικοδόμημα τους πάνω στην single-player εμπειρία με στόχο να προσεγγίσουν ένα ακόμη μεγαλύτερο κοινό. Σαφώς η προσθήκη αυτή δρα ευεργετικά, αλλά αρκεί; To λέμε αυτό γιατί όσο καλό κι αν ήταν το multiplayer του Titanfall, υπήρχαν περιθώρια βελτίωσης (νέα modes, περισσότεροι Titans κτλ.). Όπως λέει και σοφή λαϊκή ρήση το δύσκολο δεν είναι να φτάσεις στην κορυφή, αλλά να καταφέρεις να μείνεις σε αυτή. Καταφέρνει άραγε το Titanfall 2 να εκπληρώσει τις προσδοκίες μας και να παραμείνει το καλύτερο FPS της αγοράς; Φορέστε το κράνος σας, μπείτε στο cockpit του Titan σας και... stand ready for Titanfall.
Μέταλ Militia
Για όσους από εσάς δεν είχαν ασχοληθεί με το Titanfall, να αναφέρουμε ότι το σενάριο περιστρέφεται γύρω από την διαμάχη δύο αντίπαλων παρατάξεων, της IMC (Interstellar Manufacturing Corporation) και της Militia. H IMC είναι η τυπική θα λέγαμε αδίστακτη πολυεθνική εταιρεία που απομυζά τους φυσικούς πόρους κάθε πλανήτη του γαλαξία με στόχο να αυξήσει τα έσοδά της, αδιαφορώντας για το καλό της ανθρωπότητας. Από την πλευρά της η Militia είναι μια αυτόνομη στρατιωτική παράταξη που προσπαθεί με κάθε τρόπο να αντισταθεί στα σχέδια της IMC, αλλά όπως είναι φυσικό οι πόροι που διαθέτει είναι σαφώς πιο περιορισμένοι. Ως εκ τούτου χρησιμοποιεί κυρίως τακτικές ανταρτοπολέμου και στηρίζεται στα ψυχικά αποθέματα και το σθένος των Pilots της στην προσπάθεια της να αποκτήσει τον έλεγχο του The Frontier. H συγκεκριμένη περιοχή είναι μια απομονωμένη έκταση του γαλαξία και αποτελεί το πεδίο σύγκρουσης μεταξύ της IMC και της Militia, τόσο στο Titanfall, όσο και στον διάδοχό του.
Στον απόηχο της μάχης του πλανήτη Demeter, όπου και η IMC υπέστη ένα τρομακτικό πλήγμα από την Militia και την γενναία θυσία του στρατηγού James MacAllan, η κατάσταση όσον αφορά το The Frontier φαίνεται ότι αρχίζει να αλλάζει. Τα κατορθώματα της Militia εμπνέουν και δίνουν κουράγιο σε όλο και περισσότερους ανθρώπους, οι οποίοι βλέπουν ότι για πρώτη φορά κάποιος έχει το θάρρος να αντισταθεί στα αδίστακτα σχέδια της πολυεθνικής εταιρείας. Οι Pilots, οι πιλότοι δηλαδή των Titans (τεράστιες πολεμικές μηχανές) αποτελούν πλέον είδωλα για τη νεολαία και ως εκ τούτου όλο και περισσότεροι αποφασίζουν να καταταγούν στην Militia.
Ένας από αυτούς τους νέους είναι και ο Jack Cooper, ένας πεζικάριος της Militia, που ζει και ονειρεύεται για την μέρα που θα καταφέρει να γίνει και αυτός Pilot και θα οδηγήσει τον Titan του μέσα στην μάχη. Ο Jack υπό τις οδηγίες του λοχαγού Lastimosa προσπαθεί να ολοκληρώσει το στάδιο της VR εκπαίδευσης του, όταν η Militia αποφασίζει να επιτεθεί στον πλανήτη Typhon, ο οποίος ελέγχεται από τις δυνάμεις της IMC. Στην σύρραξη που ακολουθεί η IMC με την βοήθεια μιας ομάδας μισθοφόρων γνωστή και ως Apex Predators νικά την Militia και ο λοχαγός Lastimosa πέφτει στο πεδίο της μάχης. Η τελευταία του πράξη είναι να μεταφέρει τον έλεγχο του Vanguard-class Titan του, του BT-7274, στον Jack Cooper. Ο νεαρός πεζικάριος λοιπόν έστω και με αυτό τον τρόπο καταφέρνει να ζήσει το όνειρο του και να γίνει Pilot. Όπως είναι φυσικό, ο στόχος από το σημείο αυτό και μετά είναι εκτελέσετε την τελευταία αποστολή του νεκρού λοχαγού σας και να τον τιμήσετε για την εμπιστοσύνη που σας έδειξε.
Ένα ιδιόμορφο δίδυμο
Ο κεντρικός πυρήνας του σεναρίου είναι αναμφισβήτητα η σχέση μεταξύ του Jack Cooper και του BT-7274 ή BT χάριν συντομίας. Οι developers είχαν φροντίσει να μας προϊδεάσουν για αυτό, αρκετούς μήνες πριν την κυκλοφορία του Titanfall 2. H σχέση που μπορεί να αναπτυχθεί μεταξύ ενός ανθρώπου και μιας μηχανής έχει εξερευνηθεί πολλάκις σε διάφορες ταινίες επιστημονικής φαντασίας, όπως το Terminator 2: Judgment Day και το Chappie. Με δεδομένο ότι δεν υπάρχουν πολλά cutscenes, η αφήγηση της ιστορίας γίνεται κυρίως μέσω των διαλόγων που έχει ο Cooper με τον BT. Σύντομα θα διαπιστώσετε ότι ο Pilot σας μπορεί να είναι ο πρωταγωνιστής της ιστορίας, εντούτοις ο BT είναι αυτός που ουσιαστικά κλέβει την παράσταση.
Οι διάλογοι είναι εξαιρετικά καλογραμμένοι και με μια ιδιαίτερη δόση έξυπνου και πηγαίου χιούμορ που δεν είναι σε καμία περίπτωση επιτηδευμένο, κατόπιν αυτού υπάρχουν φορές που θα γελάσετε αυθόρμητα με την ψυχή σας. Είναι δεδομένο ότι ακόμη και αφότου ολοκληρώσετε το playthrough θα μείνουν χαραγμένες στην μνήμη σας διάφορες ατάκες των δύο πρωταγωνιστών. Η σχέση βέβαια αυτή δεν στηρίζεται μόνο σε κωμικά περιστατικά, αλλά και σε αρκετές δυνατές συγκινητικές στιγμές. Σαφώς και κάποια από τα γεγονότα που διαδραματίζονται είναι ως ένα βαθμό προβλεπόμενα, αλλά το γεγονός αυτό δεν καταφέρνει σε καμία περίπτωση να αμαυρώσει την εμπειρία σας. Μπορούμε με σιγουριά να πούμε ότι ο BT είναι ένας από τους πιο ενδιαφέροντες χαρακτήρες που έχουμε συναντήσει, καθώς η αξιολάτρευτη προσωπικότητά του κατάφερε να μας κερδίσει από την πρώτη στιγμή. Η εξαιρετική αυτή απόδοση των χαρακτήρων καταφέρνει ουσιαστικά να “απογειώσει” ένα φαινομενικά τετριμμένο σενάριο χαρίζοντας μας παράλληλα συγκλονιστικές στιγμές.
Επίσης, διαπιστώσαμε με μεγάλη χαρά ότι η Respawn Entertainment προσπάθησε να δώσει μεγαλύτερη βάση στο σενάριο εμβαθύνοντας στο lore της σειράς. Χρειάζεται βέβαια να γίνουν αρκετά ακόμη βήματα για να μιλήσουμε για ένα επικό sci-fi σύμπαν, εντούτοις σε αυτό το κομμάτι το Titanfall 2 παρουσιάζεται ανώτερο του προκατόχου του. Στο γεγονός αυτό συντελεί και η παρουσία μιας σειράς από villains, στην προκειμένη περίπτωση μιλάμε για τους μισθοφόρους Apex Predators, οι οποίοι και αυτή με την σειρά τους βάζουν το λιθαράκι τους για να δημιουργηθεί μια αξιομνημόνευτη ιστορία.
Κάντο όπως το Call of Duty: Modern Warfare 2
Με δεδομένη την καθοριστική συμβολή των Vince Zampella και Jason West στο δεύτερο κεφάλαιο της σειράς Modern Warfare, είναι φανερό από που εμπνεύστηκαν οι πρώην developers της Infinity Ward τις καταιγιστικές σκηνές δράσης που συναντάμε στο Titanfall 2. Οι ομοιότητες κάνουν πολύ νωρίς την εμφάνισή τους και συγκεκριμένα από το tutorial, το οποίο αποτελεί μια παραλλαγή της αποστολής “S.S.D.D” από το Call of Duty: Modern Warfare 2. Σε αυτό λοιπόν θα χρειαστεί να ολοκληρώσετε ένα συγκεκριμένο level μέσα σε όσο το δυνατόν μικρότερο χρονικό διάστημα, σκοτώνοντας παράλληλα όσο το δυνατόν περισσότερους εχθρούς. Ανάλογα με την επίδοσή σας, η CPU σας προτείνει ένα επίπεδο δυσκολίας για το campaign. Εδώ να προσθέσουμε ότι συνολικά έχουμε τέσσερα επίπεδα, το Easy, το Regular, το Hard και το Master.
Η τεχνητή νοημοσύνη των αντιπάλων σας είναι ιδιαιτέρως χαμηλή, ανεξαρτήτως του επιπέδου δυσκολίας στο οποίο παίζετε. Αυτό ισχύει τόσο για τους απλούς εχθρούς, όσο και για τα διάφορα bosses που θα συναντήσετε. Το μόνο που αλλάζει είναι η ζημιά που προκαλούν. Κατόπιν αυτού, το έργο σας είναι ιδιαίτερα εύκολο στο Regular, εντούτοις στα τελευταία επίπεδα δυσκολίας, το Titanfall 2 παρέχει μια ικανοποιητική πρόκληση για τους βετεράνους των FPS.
Το parkour στο προσκήνιο
Από το πρώτο Titanfall είχαμε δει ότι οι Pilots διακρίνονται για το mobility τους, καθώς μπορούν να τρέξουν πάνω σε τοίχους, να κάνουν double jumps, να σκαρφαλώσουν σε δυσπρόσιτες επιφάνειες κ.ο.κ. Το Titanfall 2 υιοθετεί και αυτό με την σειρά του αυτή την προσέγγιση και μάλιστα φροντίζει να την αναδείξει ως έναν θεμέλιο λίθο του gameplay. Σε αντίθεση με άλλα First-Person Shooters, όπου μπορείτε να εκμεταλλευτείτε διάφορα σημεία κάλυψης ή έχετε στην διάθεση σας κάποιας μορφής armor/shield, εδώ θα πρέπει να βασιστείτε αποκλειστικά στο mobility σας για να επιβιώσετε. Η λογική που ισχύει είναι ότι όσο πιο γρήγορα τρέχετε και κάνετε chain διάφορα skills, όπως το sliding ή το wall running, τόσο πιο δύσκολο είναι να σας πετύχουν οι εχθροί σας. Αυτό ακριβώς είχε προσπαθήσει να κάνει και η EA DICE στο Mirror's Edge Catalyst, με την διαφορά ότι εδώ οι μηχανισμοί αυτοί εναρμονίζονται πλήρως με το σύστημα μάχης.
Φυσικά τίποτε από όλα αυτά δεν θα μπορούσε να συμβεί αν δεν υπήρχε ένα ακριβέστατο μοντέλο χειρισμού. Ευτυχώς στην περίπτωση του Titanfall 2, τα controls είναι ακριβέστατα, ενώ το σταθερό frame rate στα 60fps εξαλείφει ακόμη και το πιο ανεπαίσθητο input lag που θα μπορούσε να υπάρξει. Οι developers κάνουν ένα ακόμη βήμα παραπάνω με την εισαγωγή διαφόρων environmental puzzles ωθώντας σας στο να πειραματιστείτε και να τελειοποιήσετε ακόμη περισσότερο τις ικανότητες σας στο parkour. Ορισμένα από αυτά τα puzzles σχετίζονται και με την συλλογή των 50 περίπου collectables του Titanfall 2, τα οποία ως επί το πλείστον βρίσκονται στα πιο απίθανα σημεία και σας αναγκάζουν να προβείτε σε περίτεχνα ακροβατικά για να τα συλλέξετε.
Ιδιαίτερη αναφορά θα πρέπει να γίνει στην πέμπτη αποστολή του campaign στην οποία αποκτάτε πρόσβαση σε μια συσκευή που σας επιτρέπει να ταξιδέψετε στο χρόνο. Το concept μας θύμισε κάπως το Time Manipulation Device του Singularity. Κατά γενική παραδοχή στο level αυτό συναντάμε ορισμένα από τα πιο εμπνευσμένα environmental puzzles του Titanfall 2. Οι developers γενικώς κάνουν ότι περνά από το χέρι τους για να προσφέρουν ένα όσο το δυνατόν πιο αξιομνημόνευτο campaign και ένα από τα στοιχεία που εκτιμήσαμε δεόντως είναι η ελευθερία που σας παρέχεται αρκετές φορές, όσον αφορά την προσέγγιση του κάθε objective. Για παράδειγμα, μέσω του stealth ordnance σας μπορείτε να γίνετε αόρατοι για ένα σύντομο χρονικό διάστημα και να εξολοθρεύσετε αθόρυβα τους αντιπάλους σας. Ενδεχομένως, αν τα βρείτε σκούρα σε κάποια μάχη μπορείτε και πάλι να βασιστείτε και πάλι στο stealth για να επιζήσετε. Υπάρχουν δε περιπτώσεις που ο συνδυασμός stealth και parkour σας επιτρέπει να περάσετε ένα checkpoint χωρίς να χρειαστεί να σκοτώσετε τους αντίπαλους στρατιώτες.
Το run and gun είναι το κλειδί τις επιτυχίας, οπότε εκμεταλλευθείτε το mobility του πιλότου σας για να σπείρετε τον όλεθρο.
Μπείτε στο πιλοτήριο
Όπως είναι αναμενόμενο, υπάρχουν αρκετές φορές που θα χρειαστεί να επιβιβαστείτε στον Titan σας για να προχωρήσετε παρακάτω. Το gameplay δεν διαφέρει σημαντικά από ότι είχαμε δει στο πρώτο κεφάλαιο της σειράς, με την διαφορά ότι μπορείτε ανά πάσα στιγμή να επιλέξετε διαφορετικά loadout για τον Titan σας, αλλάζοντας ουσιαστικά το class του. Για παράδειγμα, ο Ronin είναι εφοδιασμένος με ένα σπαθί που του επιτρέπει να μπλοκάρει τα αντίπαλα πυρά, αλλά και να τεμαχίσει τους εχθρικούς Titans. Από την άλλη ο Brute δύναται να αιωρηθεί για ένα μικρό χρονικό διάστημα και γενικώς έχει αυξημένο mobility σε σχέση με τα άλλα classes.
To γεγονός ότι μπορείτε να αλλάξετε on-the-fly το loadout σας έχει ευεργετικές συνέπειες στο gameplay, καθώς υπάρχει πολύ μεγαλύτερη ποικιλία. Υπάρχουν δε φορές που θα χρειαστεί να αλλάξετε δυο και τρεις φορές το loadout σας, προσαρμόζοντας ανάλογα και την στρατηγική σας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι τα boss fights, τα οποία θα μπορούσαν να ήταν ακόμη πιο αξιομνημόνευτα αν η εχθρική Α.Ι ήταν περισσότερο επιθετική. Θα θέλαμε να προσθέσουμε ότι όπως και στο Titanfall, ο Titan σας έχει πρόσβαση σε διάφορα Core abilities. Σε αντίθεση με τις τυπικές ιδιότητες του αυξημένου damage ή armor που είχαμε δει στο πρώτο κεφάλαιο της σειράς, εδώ τα Core abilities είναι πολύ πιο εντυπωσιακά και λειτουργούν ουσιαστικά σαν finishers επιτρέποντας σας να καταστρέψετε δύο ή και τρεις Titans ταυτόχρονα. Για παράδειγμα, αν ενεργοποιήσετε το Core ability του Ion Titan εκτοξεύετε από το στέρνο σας μια τεράστια ακτίνα lazer που καταστρέφει τα πάντα στο πέρασμα της.
Μια σημαντική διαφορά που παρατηρείται στο single-player campaign είναι τα λεγόμενα batteries που σας επιτρέπουν να αναπληρώσετε τα hit points της πολεμικής μηχανής σας. Ακόμη κι αν χτυπηθεί δηλαδή ο Titan σας υπάρχει η δυνατότητα να τον θεραπεύσετε. Η ύπαρξη αυτών των health pick ups επιτρέπει στους developers να δημιουργήσουν ορισμένα εξαιρετικά set pieces στα οποία μάχεστε ακόμη και με πέντε αντίπαλους Titans. To gunplay είτε παίζοντας ως Pilot, είτε ως Titan είναι εξαιρετικό από όλες τις απόψεις, αν και για να είμαστε ειλικρινείς συναντάμε ελάχιστες προσθήκες στο οπλοστάσιο σας σε σχέση με το πρώτο Titanfall.
Από πλευράς διάρκειας το campaign διαρκεί 7-8 περίπου ώρες. Η διάρκεια είναι επιεικώς ικανοποιητική, καθώς δεν υπάρχουν πολλά cutscenes και η δράση είναι αδιάκοπη, θυμίζοντας τις hollywoodιανές υπερπαραγωγές του Michael Bay. Ακόμη και όταν δεν πολεμάτε εχθρούς όμως, το ριψοκίνδυνο parkour είναι ικανό να ανεβάσει την αδρεναλίνη σας στα ύψη. Ενδεχομένως θα μπορούσαν να είχαν προστεθεί μερικά επιπλέον levels, αν η Respawn Entertainment έπαιρνε κάποια επιπλέον ρίσκα και εισήγαγε ακόμη περισσότερα Platform στοιχεία.
Η ίδια φόρμουλα
Με βάση τα όπως προαναφέραμε είναι δεδομένο ότι το Titanfall 2 στέκεται αντάξιο των προσδοκιών μας, όσον αφορά το campaign. Ας δούμε όμως τι ισχύει και με το multiplayer. Κατά γενική ομολογία το Titanfall είχε θέσει πολύ ψηλά τον πήχη και ως εκ τούτου λίγες ακόμη προσθήκες θα αρκούσαν για να έχουμε ένα εξαιρετικό αποτέλεσμα. Όσον αφορά τα modes, στο launch του Titanfall 2 συναντάμε τα Bounty Hunt, Amped Hardpoint, Attrition, Hardpoint, Capture the Flag, Last Titan Standing, Coliseum και Pilot vs Pilot. Τα Bounty Hunt και Amped Hardpoint είναι ουσιαστικά παραλλαγές των Attrition (Team Deathmatch) και Hardpoint (King of the Hill) και ως εκ τούτου δεν παρουσιάζουν κάτι νέο. Από την άλλη το Coliseum είναι μια ενδιαφέρουσα προσθήκη, καθώς σε αυτό μάχεστε απέναντι σε έναν άλλο πιλότο. Το loadout σας είναι το ίδιο με αυτό του αντιπάλου σας και ουσιαστικά μετράει μόνο το skill σας απέναντι στο δικό σας. Το περίεργο της υπόθεσης είναι ότι θα πρέπει να πληρώσετε κάποια in-game credits για να μπείτε στο Coliseum και όπως είναι αναμενόμενο αν χάσετε το ματς, χάνετε αυτόματα και τα credits σας.
Σε σύγκριση με το Titanfall λείπει το Frontier Defense και το Pilot Hunter, ενώ από τα νέα modes μόνο το Coliseum έχει να προσφέρει κάτι το διαφορετικό. Ιδιαίτερα η απουσία του Frontier Defense είναι καταλυτική, αφού αφαιρεί ουσιαστικά το co-op από το Titanfall 2. Το map design μας άφησε επίσης ανάμικτες εντυπώσεις, καθώς το θεωρούμε σαφώς υποδεέστερο από αυτό του Titanfall. Στους Titans, το νέο κεφάλαιο της σειράς τα καταφέρνει καλύτερα, καθώς διαθέτει τους διπλάσιους από τον προκάτοχό του. Παράλληλα, έχουμε νέα abilities για τους Pilots, όπως το Grappling Hook που σας επιτρέπει να σκαρφαλώσετε με ακόμη μεγαλύτερη ταχύτητα στα κτήρια.
Ερχόμαστε στο matchmaking, το οποίο έχει υποστεί θα λέγαμε ριζικές βελτιώσεις. Η διαδικασία είναι άμεση, ενώ στο Titanfall χρειάζονται να περιμένετε πολύ περισσότερο, ενώ έχει προστεθεί και ένα νέο feature που ονομάζεται Networks. Πρακτικά μιλάμε για κάτι σαν clan, αφού παίζοντας στα Networks αντιμετωπίζετε κατά βάση άλλους παίκτες του ίδιου Network με εσάς. Σύντομα αναμένεται να προστεθούν και τα private matches, αλλά δυστυχώς δεν υπάρχει ενημέρωση σχετικά με τα ranked matches. Στο Titanfall χρειάστηκε να περιμένουμε εννιά περίπου μήνες για να προστεθούν, οπότε ευχόμαστε εδώ να μπουν πολύ πιο σύντομα.
Υπάρχουν κάποιοι τομείς που συναντάμε σαφή βελτίωση σε σχέση με το Titanfall, όπως το matchmaking και τους Titans, παρόλα αυτά στο σύνολο του το online multiplayer του Titanfall 2 δεν μας άφησε τις ίδιες καλές εντυπώσεις με αυτές που μας είχε αφήσει ο προκάτοχός του. Η κριτική μας εστιάζεται σε δύο σημεία. Το πρώτο είναι το balancing, καθώς οι παίκτες μεγαλυτέρου level έχουν πλεονέκτημα, γιατί έχουν πρόσβαση σε περισσότερα όπλα και Titans. Από την άλλη ο αριθμός των bots που υπάρχουν σε κάθε ματς είναι πολύ μικρότερος και ως εκ τούτου οι άπειροι παίκτες είναι πιο δύσκολο να πάρουν kills και να ανέβουν level.
To δεύτερο σημείο έχει να κάνει με τα κίνητρα που σας δίνει το παιχνίδι για να αφιερώσετε περισσότερες ώρες στο multiplayer. Ranked play δεν υπάρχει ακόμη, τα Achievements/Trophies που σχετίζονται με το online είναι ελάχιστα και ως εκ τούτου από την στιγμή που ξεκλειδώσετε όλα τα όπλα δεν υπάρχει... “τυράκι” για να συνεχίσετε να παίζετε. Η Respawn Entertainment πάντως έχει ανακοινώσει ότι τους προσεχείς μήνες θα προστεθεί νέο περιεχόμενο εντελώς δωρεάν, οπότε ευελπιστούμε ότι θα διορθωθούν τα όποια προβλήματα. Αν μη τι άλλο θα πρέπει να προστεθεί άμεσα το Frontier Defense και να δοθούν περισσότερα κίνητρα για να ανέβει κάποιος level στο multiplayer.
Επιχειρώντας μια σύγκριση αυτών των “κινήτρων”, θυμόμαστε ότι όταν είχε κυκλοφορήσει το Titanfall παίζαμε ανελλιπώς τις πρώτες δύο εβδομάδες της κυκλοφορίας του με στόχο να φτάσουμε στο Generation 2 και να ξεκλειδώσουμε το Early Adopter challenge. Μετά κάναμε ένα διάλειμμα και επιστρέψαμε όταν μπήκε το ranked play, τα νέα modes, αλλά και όταν βγήκαν τα DLC του. Με τα δεδομένα που επικρατούν αυτή την στιγμή πάντως δύσκολα θα αφιερώσουμε παραπάνω από 10-20 ώρες παίζοντας multiplayer.
“Ελαφρύ” και γρήγορο
Για τις ανάγκες του development η Respawn Entertainment χρησιμοποίησε για μια ακόμη φορά μια modified έκδοση της Source Engine. H συγκεκριμένη μηχανή γραφικών είναι αρκετά “ελαφριά” και ως εκ τούτου ο στόχος των 60fps μπορούσε να επιτευχθεί με πολύ λιγότερες παραχωρήσεις στο οπτικό κομμάτι. Ο οπτικός τομέας σε γενικές γραμμές είναι αξιοπρεπέστατος αν και δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να συγκριθεί με τον αντίστοιχο του Battlefield 1. Όπως και να έχει πάντως το Titanfall 2 είναι πολύ πιο... ευχάριστο στο μάτι από τον προκάτοχό του, εξαιτίας του προσεγμένου art direction που συν τις άλλοις παρουσιάζει τρομακτική ποικιλία.
Από πλευράς performance δεν έχουμε κανένα απολύτως παράπονο, καθώς το frame rate είναι καρφωμένο στο 60fps στο Xbox One. H ανάλυση στα 1080p πάντως επιτυγχάνεται μέσω dynamic resolution scaling, όπως συνέβη για παράδειγμα στα Halo 5: Guardians και Gears of War 4. Κοινώς ο αριθμός των pixels της οριζόντιας ανάλυσης μεταβάλλεται συνεχώς, έτσι ώστε να επιτευχθεί ο στόχος των 60fps. Γενικώς και σε αυτό το κομμάτι όμως υπάρχει βελτίωση, καθώς το Titanfall έτρεχε στα 792p. Να προσθέσουμε ότι αυτό είναι το πρώτο κεφάλαιο της σειράς που βλέπουμε σε κονσόλα της Sony, αν και για να είμαστε ειλικρινείς δεν είχαμε στην διάθεση μας κάποιο αντίτυπο του παιχνιδιού για PS4 έτσι ώστε να προβούμε στις απαραίτητες συγκρίσεις. Ιδιαίτερη αναφορά θα πρέπει να γίνει και στην τεχνολογία πάνω στην οποία έχουν στηθεί οι dedicated servers, καθώς αυτή την φορά η Respawn Entertainment χρησιμοποίησε πέρα από τους Azure cloud servers της Microsoft, τους servers της Google και της Amazon.
Σε ότι έχει να κάνει με τον ηχητικό τομέα, έχουμε ένα αρκετά αξιόλογο soundtrack από τον Stephen Barton. Είναι ζήτημα πάντως αν θα συγκρατήσετε 1-2 μουσικά themes από αυτό. Αυτό που κερδίζει τις εντυπώσεις είναι το voice acting, καθώς όλοι ανεξαιρέτως οι ηθοποιοί ερμηνεύουν με πάθος τους ρόλους τους και καταφέρνουν να αναδείξουν το εξαιρετικό σενάριο. Σε κάποιες περιπτώσεις (ευτυχώς λίγες) παρατηρήσαμε κάποια bugs, καθώς ενώ στην οθόνη μας εμφανίζονταν οι υπότιτλοι δεν υπήρχε η ανάλογη ομιλία.
Συμπεράσματα
Η Respawn Entertainment είχε εξαρχής ένα πολύ δύσκολο έργο, καθώς θα έπρεπε να μας παρουσιάσει ένα game καλύτερο ή τουλάχιστον ισάξιο του προκατόχου του. Συν τις άλλοις, αυτή την φορά θα έπρεπε να εργαστεί σε τρία format (PC, PS4 και Xbox One) και όπως είναι λογικό υπήρχε πολύ μεγαλύτερος εργασιακός φόρτος. Κατά την ταπεινή μας άποψη, το Titanfall 2 είναι ισάξιο με το πρώτο κεφάλαιο της σειράς, αλλά σε καμία περίπτωση καλύτερο και αυτό γιατί παρά τα όποια θετικά βήματα έγιναν με την εισαγωγή του single-player campaign, οι developers εφυσηχάστηκαν στην επιτυχία του γνώρισε το multiplayer του πρώτου Titanfall και δεν φρόντισαν να το εξελίξουν στον βαθμό που θα έπρεπε. Σαφώς το βελτιωμένο matchmaking με τα Networks κάνει την online εμπειρία πολύ πιο θετική σε ότι έχει να κάνει με το τεχνικό κομμάτι, αλλά μερικοί νέοι Titans και 2-3 καινούργια abilities δεν μπορούν να θεωρηθούν ως σημαντική πρόοδος. Ιδιαίτερα δε από την στιγμή που κάποια αγαπημένα modes απουσιάζουν, όπως για παράδειγμα το Frontier Defense.
Λαμβάνοντας υπόψη μας τα παραπάνω, η μοναδική εξήγηση που μπορούμε να δώσουμε είναι ότι οι developers εστίασαν περισσότερο τις προσπάθειές τους στο να προσελκύσουν μια μεγαλύτερη μερίδα κόσμου. Ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλο μας μιας μερίδα κόσμου θεωρούσε και θεωρεί αδιανόητο το γεγονός ότι το Titanfall δεν είχε ένα single-player campaign και το γεγονός αυτό αποτυπώθηκε στις συνολικές πωλήσεις. Στην προσπάθεια όμως να γλυκαθεί αυτό το κοινό με την προσθήκη ενός campaign, η Respawn Entertainment θεώρησε δεδομένους τους βετεράνους παίκτες και δεν εξέλιξε το multiplayer. Για την ώρα θεωρούμε σκόπιμο να κρατήσουμε κάποιες από τις σκέψεις μας και να μην εκφράσουμε σκληρότερη κριτική μέχρι να δούμε τι ακριβώς δωρεάν περιεχόμενο θα προστεθεί τους προσεχείς μήνες. Ευχόμαστε απλά οι προσθήκες αυτές να εξυγιάνουν το online mulitplayer και να μας δώσουν επιπλέον κίνητρα για να ασχοληθούμε μαζί του.
Θετικά:
- Ενδιαφέρον και καλογραμμένο σενάριο
- Οι σπαρταριστοί διάλογοι μεταξύ του Jack και του BT
- Περισσότεροι Titans
- Σταθερό frame rate
- Ακριβέστατα controls
- Ικανοποιητική πρόκληση
- Το γνωστό φρενήρες gameplay της σειράς
- Η εναρμόνιση του parkour στο σύστημα μάχης
- Τα αμυδρά Platform στοιχεία και οι environmental γρίφοι
- Άμεσο matchmaking, τεχνικά άρτια online εμπειρία
- Εξαιρετικό voice acting
Αρνητικά:
- Χαμηλή Α.Ι.
- Θέματα balancing στο multiplayer και ελάχιστες ουσιαστικές προσθήκες
- Απουσιάζουν αρκετά modes
- Το campaign θα μπορούσε να διαρκεί 2-3 ώρες παραπάνω
Βαθμολογία
Γραφικά: 8.5
Ήχος: 8
Gameplay: 9
Αντοχή: 8
Γενικά: 8.5
Η σειρά είναι σε καλό δρόμο, αλλά υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης.
Παντελής Δασκαλέλος
NEWS VIEW ALL
Titanfall 2
[Αρχική δημοσίευση: 12/10/13] Ένα από τα νέα exclusives του Xbox 360 και του Xbox One είναι και το Τitanfall, το οποίο προέρχεται από την Respawn Entertainment, μέλη της οποίας ήταν τα- ηγετικά στελ...Posted (28 Oct 2016)
Νέα Titanfall μετά το Titanfall 2
O Vince Zambella, CEO της Respawn Entertainment, δήλωσε πως το σύμπαν του Titanfall θα έχει και άλλους τίτλους πέρα από αυτούς που έχουν ανακοινώσει ήδη. Ξέρουμε ήδη πως το Titanfall 2 είναι υπό ανάπτ...Posted (19 Oct 2016)
Titanfall 2 gameplay videos
[Αρχική δημοσίευση: 20/6/16] Πρώτη γεύση από το multiplayer του Titanfall 2 μέσω 4λεπτου βίντεο. Όπως σας έχουμε ενημερώσει στο σχετικό άρθρο, η EA ανακοίνωσε επίσημα κατά την διάρκεια της press co...Posted (29 Sep 2016)
Titanfall 2: Ελάχιστες απαιτήσεις
Η Electronic Arts ανακοίνωσε όλες τις απαιτήσεις του Titanfall 2 στα PC. Στις ελάχιστες συναντάμε περίπου τα ίδια στάνταρ με το Battlefield 1, δηλαδή 8GB RAM και 2GB κάρτα γραφικών. Οι Ultra 4K προκαλ...Posted (22 Sep 2016)
Titanfall 2 pre-alpha gameplay video
Κατά την διάρκεια του τριημέρου παίξαμε το Titanfall 2 tech test στην pre-alpha έκδοση. Για να είμαι ειλικρινής δύο μήνες πριν την κυκλοφορία περίμενα αντ' αυτού την ονομασία "beta". Όπως και να 'χει,...Posted (22 Aug 2016)
Titanfall 2 preview
Το Titanfall της Electronic Arts αποτέλεσε μία αρκετά ευρηματική επιχειρηματική κίνηση, καθώς η EA "άρπαξε" την ευκαιρία να αξιοποιήσει τα βασικά στελέχη της Infinity Ward, δημιουργού του Call of Du...Posted (22 Aug 2016)
Titanfall 2 open tech test
Οι Respawn Entertainment και Electronic Arts ανακοίνωσαν τις ημερομηνίες διεξαγωγής των δύο επερχόμενων multiplayer technical test για το Titanfall 2. Παρότι μας χωρίζουν δύο μήνες πριν από την κυκ...Posted (16 Aug 2016)
Χειριστήριο Titanfall 2
Το Titanfall 2 αποκτά το δικό του χειριστήριο για PC και Xbox One. Η EA παρουσίασε το Titanfall 2 κατά την διάρκεια της E3 2016 και πολλοί είναι αυτοί που περιμένουν να το πιάσουν στα χέρια τους όταν ...Posted (30 Jun 2016)
Titanfall 2: Vanguard SRS Collector’s Edition
Αποκαλύφθηκαν οι special editions του Titanfall 2. Η Deluxe Edition θα κοστίζει 80 ευρώ και θα περιέχει το Titanfall 2 μαζί με διάφορα cosmetic DLC. Συγκεκριμένα, θα βρείτε Deluxe Nose Arts και Deluxe...Posted (13 Jun 2016)
Titanfall 2: Ημερομηνία κυκλοφορίας
[Αρχική δημοσίευση: 29/1/16] Η Electronic Arts ανακοίνωσε, ότι τόσο το Mass Effect: Andromeda, όσο και το Titanfall 2 θα κυκλοφορήσουν το αργότερο έως τις 31 Μαρτίου 2017, όταν και κλείνει το οικονο...Posted (12 Jun 2016)
Comments
Και εγώ αισθάνομαι κάπως ριγμένος, αλλά όπως αναφέρω και στον επίλογο του review περιμένω να δω τι θα γίνει με το post-launch support από πλευράς Respawn Entertainment.
Ναι το διάβασα όλο το άρθρο σου το οποίο είναι αναλυτικότατο, απλά αποτύπωσα την πρώτη μου σκέψη. Νομίζω είναι επιτακτική ανάγκη δωρεάν υλικό σε όσους κατέχουν και το πρώτο.
Ωστόσο, επειδή το έχω το παιχνίδι (να είναι καλά το share του PS4) μου άρεσε πάρα πολύ. Ειδικά το campaign του με τις πολλές διαφορετικές παρεμβάσεις στο gameplay (δεν γράφω περισσότερα γιατί θα σποιλεριάσω) ήταν πολύ ευχάριστο. Και δεν το λες και μικρό σε διάρκεια.
Στο multiplayer κομμάτι ακόμα και στο κλασσικό deathmatch (λέγεται attricion στο παιχνίδι) φαίνεται η ισορροπία και η γρήγορη δράση χωρίς να βαραίνει υπερ του run'n'gun (βλέπε CoD) μια και όταν βγουν οι τιτάνες θέλει προσοχή και δεν πέφτουν πολύ εύκολα. Μπορείς να συνεργάζεσαι με άλλους για εκπληκτικά αποτελέσματα πχ να έχεις 2 πεζούς που θα προστατεύουν τον τιτάνα. Σχεδόν τίποτα δεν τους σταματά.
Να τονίσω πως στο PS4 έχει πολύ καλούς σέρβερ με ping πχ για μένα στα 96ms και γρήγορο matchmaking.
Το campaign είναι όντως εξαιρετικό και δεν το αποκάλεσα μικρό, αλλά σίγουρα θα μπορούσε να διαρκεί 2 ωρίτσες παραπάνω. Για το multiplayer ισχύουν αυτές οι στρατηγικές, αλλά παρόλα αυτά υπάρχουν κάποια θέματα με το balancing. Ενδεχομένως αν είχες ασχοληθεί με το πρώτο Titanfall θα καταλάβαινες τι ακριβώς ήταν καλύτερο εκεί. Το δικό μου ping επί της ευκαιρίας είναι στα 52ms στο Xbox One.
Σαφώς, αν είχα Xbone :) Σε ποιο server σε συνδέει; Εγώ είμαι στου Βελγίου. Στο μεταξύ στο #ADV κανάλι βλέπω πως λέει 10+ εκατομμύρια μέλη! Δηλαδή τόσοι αγοράσανε το παιχνίδι;