- Reviews
- Uncharted 4: A Thief’s End
Uncharted 4: A Thief’s End
HotΤο κορυφαίο PS4 exclusive είναι επιτέλους εδώ.
Το κορυφαίο PS4 exclusive είναι επιτέλους εδώ.
Οι περισσότεροι κάτοχοι PlayStation 3 είναι σχεδόν βέβαιο ότι έστω για μία φορά στη ζωή τους έχουν παίξει την σειρά Uncharted και αν δεν το κάνουν οφείλουν να το πράξουν. Το κορυφαίο αυτό παιχνίδι δράσης της εταιρείας ανάπτυξης Naughty Dog αποτελεί ένα από τα καλύτερα exclusives της Sony και οι λόγοι είναι πολλοί. Ο Νathan Drake καταρχήν είναι ένας πολύ αγαπητός χαρακτήρας, με τον οποίο ορισμένοι ενδεχομένως ταυτίζονται. Έχει ευαισθησίες, καμιά φορά είναι αδέξιος, σκληρός όταν πρέπει, ενώ διαθέτει άφθονο χιούμορ. Α παρεμπιπτόντως είναι και μεγάλος γυναικοκατακτητής, τόσο εντός του παιχνιδιού, όσο και…εκτός. Απ’ όσο έχει πάρει το αυτί μου τουλάχιστον.
Ο Nate, όπως είναι το ψευδώνυμό του για τους φίλους του, αρέσκεται στο να κυνηγάει θησαυρούς. Κάτι σαν την Lara Croft δηλαδή, με την διαφορά ότι κάποτε μία μερίδα χρηστών τον θεωρούσε ως η “αρσενική” εκδοχή της και τελικά ατην συνταγή του gameplay του κόπιαρε η Crystal Dynamics για να επαναφέρει (με το Tomb Raider reboot απ’ το 2013 και έπειτα) την σειρά της σε αξιοπρεπείς πωλήσεις. Ο Nathan έχει για παρέα ένα εκλεκτό cast χαρακτήρων. Τον παλιόφιλό του Victor Sullivan (Sully), την…σύζυγό του Elena Fischer, την Chloe, ορισμένους ακόμη φίλους και στην απέναντι όχθη τους ανά περίσταση εχθρούς του, που θα θελήσουν να αρπάξουν τον θησαυρό που κυνηγάει μέσα από τα χέρια του.
Ας μην κρυβόμαστε πίσω απ’ το δάχτυλό μας. Το PS4 έχει ανάγκη από καλά exclusives, ειδικά όταν βρίσκεται απέναντι σε Xbox One και Wii U. Πουλάει ωστόσο περισσότερο από αυτά, καθώς ένας απ’ τους λόγους αυτούς είναι και το ότι οι κάτοχοι του PS4 το περιμένουν με μεγάλη ανυπομονησία θεωρόντας το ως το πολυαναμενόμενο PS4 exclusive. Ε λοιπόν η ανυπομονησία έλαβε τέλος καθώς ήρθε η ώρα ο Nathan Drake να σφίξει την ζώνη του και να βγάλει για άλλη μια φορά το όπλο απ’ την τσέπη του ξεκινώντας ένα ακόμη μεγάλο κυνήγι θησαυρού. Το μεγαλύτερο στη ζωή του.
Η επιστροφή του big brother
Ο Sam Drake, μεγαλύτερος αδερφός του Nathan, είναι το νέο πρόσωπο-κλειδί στην υπόθεση που δίνει έναν ξεχωριστό τόνο στο σενάριο του παιχνιδιού. Πέρασαν 15 χρόνια από τότε που ο Nathan Drake είχε δει για τελευταία φορά τον αδερφό του, τον οποίο υπολόγιζε ως…χαμένο. Ο σεναριογράφος Neil Druckmann καταφέρνει να προσθέσει άλλο ένα λιθαράκι στο συναρπαστικό σενάριο της σειράς, δείχνοντάς μας μία άγνωστη πτυχή της ζωής του Nathan Drake με τον αδερφό του και πως είχαν ειδωθεί τα δύο αδέρφια για τελευταία φορά.
Στο Uncharted 4, ο Nathan Drake εμφανίζεται ως συναισθηματικά καταβεβλημένος απ’ την απώλεια του αδερφού του, όταν…ξαφνικά μια μέρα, ο χαμένος συγγενής του χτυπάει την πόρτα. Ο ενθουσιασμός του αρχίζει να μετριάζεται από τις ανάγκες του Sam που έχει να εκπληρώσει ένα σοβαρό καθήκον. Ένα ζήτημα ζωής και θανάτου. Γι’ αυτό τον λόγο ζητάει την βοήθεια του Nathan. Πολλές φορές ξέραμε ότι ο πρωταγωνιστής μας έφευγε σχεδόν με άδεια χέρια από το φινάλε κάθε παιχνιδιού, αποκομίζοντας σημαντικά κειμήλια (όπως αυτά του Sir Francis Drake από τον οποίο δανείστηκε το όνομά του) αλλά όχι έναν μεγάλο θησαυρό. Πως λοιπόν θα καταφέρει ο Nathan Drake να αποδείξει ότι μπορεί να κυνηγήσει το όνειρο; Άραγε το φινάλε...θα τον δικαιώσει;
Το τέλος ενός κλέφτη
Όπως μαρτυρά ο υπότιτλος του Uncharted 4 το οποίο κυκλοφορεί για άλλη μια φορά με ελληνικά μενού και ελληνικούς υπότιτλους, το τέταρτο μέρος θα αποτελέσει (δυστυχώς) και το τελευταίο της σειράς. Προφανώς η Naughty Dog δεν θέλει να “κουράσει” περαιτέρω τους fans της, καθώς το νέο κεφάλαιο της σειράς ακολουθεί την πεπατημένη των προηγούμενων. Αυτό που αλλάζει είναι ότι το gameplay τελειοποιείται, ενώ προστίθενται ορισμένες ακόμη ενδιαφέρουσες πινελιές.
Καταρχήν το Uncharted 4 είναι ένα Action-Adventure με δύο κύριες προεκτάσεις στο gameplay. Το third-person shooting κομμάτι και την επίλυση γρίφων. Αμφότερα λειτουργούν με μία σωστή ποικιλία. Το gunfight δίνει την σωστή αίσθηση καθώς θα ελέγχετε κάθε λογής όπλα, από πιστόλια, golden guns (τύφλα να ‘χει ο James Bond), assault rifles, shotguns, snipers, πιο βαριά rifles κ.ο.κ. Οι shooting μηχανισμοί έχουν την ίδια λειτουργικότητα με το Uncharted 3. Όλα τα όπλα, όπως για παράδειγμα rifles, automatic rifles, pistols και shotguns που είδαμε λειτουργούν με σωστή ανάκρουση αλλά και χρόνο reload. Ο μηχανισμός κάλυψης με την χρήση του “O” λειτουργεί ορθά με την διαφορά ότι επειδή η κάλυψη “πιάνει” ακόμα και σε δύο μέτρα απόσταση από τοίχο και χρησιμοποιείται το ίδιο κουμπί για το barrel roll, κάποιες φορές αντί να κάνετε dodge θα καταλήγετε να καλύπτεστε. Κάτι ανάλογο ισχύει και για την αλλαγή κάλυψης που εξ αρχής θα διαπιστώσετε ότι λειτουργεί με πατημένο το “O” και το analog stick, κάτι που δεν βολεύει ιδιαίτερα σε σχέση με προηγούμενα μέρη της σειράς όπου ένα σκέτο πάτημα του κουμπιού με την κατεύθυνση ήταν πολύ πιο πρακτικό.
Πάμε για stealth
Η Naughty Dog είναι εμφανές ότι επηρεάστηκε απ’ την επιτυχία του The Last of Us και αποφάσισε να εισάγει ισχυρότερους stealth μηχανισμούς στο Uncharted 4. Πλέον έχετε την επιλογή να μην εμπλακείτε σε μάχες και να αναγκαστείτε να εξοντώσετε τους αντιπάλους σας με stealth ή να τους παρακάμψετε εντελώς. Αν και φαινομενικά κάτι τέτοιο ακούγεται εύκολο, στην πράξη αποδεικνύεται δύσκολο. Οι εχθροί σας εντοπίζουν αν βρεθείτε στο οπτικό τους πεδίο για παραπάνω από δύο δευτερόλεπτα. Ευτυχώς στο ένα δευτερόλεπτο απλά…νομίζουν ότι βρίσκεστε κάπου εκεί έξω, κάτι που σας δίνει την ευκαιρία να ξανακρυφτείτε. Κλασικά σημεία για stealth απόκρυψη είναι τα αντικείμενα στα οποία καλύπτεστε ακόμα και εν ώρα μάχης, κτίρια ή ακόμη και…γρασίδι. Στο σημείο εκείνο μπορείτε να βάλετε ακόμα και πτώματα εχθρών για να μην σας πάρουν μυρωδιά.
Στο πέμπτο επίπεδο δυσκολίας όπου και παίξαμε για να τεστάρουμε το A.I. στο μέγιστο (Crushing difficulty), διαπιστώσαμε ότι η CPU σας προκαλεί ισχυρότατο damage. Με μία βολή από sniper ή δύο από shotgun πέφτετε νεκρός, ενώ οι χειροβομβίδες φεύγουν στο μέρος σας ή μία μετά την άλλη, συνδυαζόμενες με πυροβολισμούς. Φυσικά δεν είναι εύκολο να κρυφτείτε και η πιθανή αποκάλυψή σας μπορεί να αποβεί μοιραία, αλλά επί της ουσίας το A.I. κάνει φανταστική δουλειά απέναντί σας. Οι εχθροί όχι μόνο είναι πολυάριθμοι, αλλά επιπλέον εμφανίζονται από παντού και σας πλαγιοκοπούν αλλά κυρίως σας περικυκλώνουν, ακόμη κι από μέρη (όπως ένα βουνό πίσω σας για παράδειγμα) που δεν είχατε προηγουμένως παρατηρήσει. Το μόνο θέμα που με προβλημάτισε όσον αφορά στο A.I. είναι τα αραιά checkpoints. Είναι ότι πιο εκνευριστικό να πρέπει να εξοντώσεις μια ομάδα 10 στρατιωτών με βαρύ οπλισμό, μόνο και μόνο για να διαπιστώσεις ότι βρίσκεται μια δεύτερη, ξεχωριστή ομάδα με 6 στρατιώτες πιο πέρα με ακόμη πιο ισχυρά όπλα και armor, ενώ αν χάσεις θα χρειαστεί να ξεκινήσεις τελείως απ' την αρχή. Την στιγμή που έχεις τις ικανότητες να περάσεις την πρώτη ομάδα θα έπρεπε το παιχνίδι από μόνο του να κάνει save και να γυρνάς στο εκάστοτε ενδιάμεσο checkpoint. Όχι να ταλαιπωρείται κάθε χρήστης παίζοντας ξανά όλο το sequence.
Puzzles και…Άγιος ο Θεός
Οι γρίφοι του Uncharted 4 είναι κάπως πιο λογικοί σε σχέση με τα προηγούμενα games της σειράς, όπου σε 1-2 περιπτώσεις έπρεπε να σπάσουμε το κεφάλι μας για να βρούμε την λύση. Εδώ τα hints βοηθάνε σημαντικά, τόσο στα puzzles που μπορεί να σας ζητήσουν να βάλετε αντικείμενα σε σωστή σειρά ή απλά να βρείτε το σωστό σημείο, όσο και στο parkour. Γενικά οφείλουμε να παρατηρήσουμε ότι θα γίνετε…ειδικοί στο parkour, αφού θα σκαρφαλώσετε στα πιο δυσπρόσιτα μέρη που είχατε φανταστεί, παίζοντας οριακά με το κενό! Εδώ θα πρέπει να τονίσω ότι είναι μία από τις ελάχιστες φορές που video game αγγίζει θρησκευτικά θέματα. Ακριβώς επειδή αυτά αφορούν τον Χριστιανισμό δεν αναμένουμε ακραίες αντιδράσεις. Αντίθετα, όσοι πιστεύετε θα χαρείτε πραγματικά από ορισμένες ενδιαφέρουσες πληροφορίες που θα μάθετε.
Δικαιώνει και με το παραπάνω την αναμονή σας, αλλά και την φήμη ως το πολυαναμενόμενο αποκλειστικό παιχνίδι της Sony.
Σημαντική προσθήκη στο gameplay είναι ο γάντζος, τον οποίο χρησιμοποιείτε για να αιωρείστε και να σκαρφαλώνετε σε ακόμη πιο δύσκολα σημεία, καθώς και το καρφί το οποίο χτυπάτε σε βράχο ενώ σκαρφαλώνετε και είστε στον αέρα και σας βοηθάει στην αναρρίχηση, σαν να είχατε άλλη μία εσοχή. Υπάρχουν σκηνές στις οποίες αιωρείστε στο κενό ή πέφτετε σε κατηφορικό δρόμο βουνού και οδηγείστε στο κενό και θα πρέπει να προλάβετε να πατήσετε το L1 και να γαντζωθείτε από ύψωμα για να σωθείτε. Τέτοια σκηνικά ανεβάζουν την αδρεναλίνη κατακόρυφα. Σε ορισμένες αποστολές θα οδηγήσετε οχήματα προσπαθώντας να ελιχθείτε ανάμεσα σε εχθρούς. Οι συγκεκριμένες αποστολές είναι λίγο πιο ανοιχτές από τα στενά linear όρια του Uncharted, δίνοντας την ψευδαίσθηση της open world εξερεύνησης η οποία σε καμία περίπτωση δεν ισχύει, αφού το σενάριο σας πηγαίνει μόνο του σε ένα μονοπάτι.
Αν και μας χωρίζουν λίγες μόνο ημέρες πριν την κυκλοφορία του Uncharted 4, εντοπίσαμε κάνα δυο bugs που ενδέχεται να διορθωθούν μέχρι την τελική έκδοση. Σε μία αποστολή όπου ελέγχετε ένα τζιπ, το όχημά σας “κολλάει” σε βράχια ακόμα κι αν έχετε ένα μέτρο απόσταση από αυτά. Ευτυχώς με Save και Load το πρόβλημα διορθώνεται. Σε μερικές ακόμη περιπτώσεις το draw distance είναι κάπως μικρό, έτσι ώστε αν στρέψετε τον Nathan Drake 180 μοίρες τότε μπορεί να εξαφανιστεί ένα texture στο βάθος ή να βγει οριακά εκτός κάμερας. Αλλά τα σημεία στα οποία συμβαίνει κάτι τέτοιο είναι ελάχιστα.
Το Uncharted 4 θα σας κρατήσει για περίπου 14 ώρες, στις οποίες δεν θα βαρεθείτε σχεδόν ποτέ. Με εξαίρεση ίσως 1-2 δύσκολα σημεία του, η έντονη δράση, οι καταδιώξεις, οι κορυφώσεις του σεναρίου και οι σχέσεις που αναπτύσσονται μεταξύ των πρωταγωνιστών θα σας δέσουν όσο ελάχιστα games μπορούν. Επίσης, αξίζει να σημειωθεί ότι σε ορισμένα cutscenes υπάρχει η επιλογή διαλόγων, η οποία έχει καθαρά διακοσμητικό ρόλο καθώς δεν αλλάζει το σενάριο.
Φέρε την παρέα σου
To multiplayer mode του Uncharted 4 αποτελεί το ιδανικό συμπλήρωμα όταν ολοκληρώσετε την ιστορία του single-player mode. Αν και η σειρά είχε μονίμως single-player προσανατολισμό, το multiplayer που προστέθηκε απ’ την δεύτερη έκδοση κι έπειτα αυξάνει την διάρκεια του παιχνιδιού. Δύο ομάδες παικτών που χωρίζονται σε καλούς και κακούς (ο καθένας επιλέγει τον χαρακτήρα του) παίζουν μία σειρά από γνωστά modes, επιλέγοντας τον αγαπημένο τους χαρακτήρα. Μπορείτε να επιλέξετε χαρακτήρες όπως οι Nathan Drake, Sam Drake, Victor Sullivan, Elena Fischer, Zoran Lazarevic, Nadine κ.ο.κ. Η πρόοδός σας στο παιχνίδι σας επιτρέπει να ξεκλειδώσετε διάφορα skins, καπέλα και taunts, διαφορετικά για κάθε χαρακτήρα. Επίσης, υπάρχουν challenges (κοινώς achievements) του στυλ "Κάνε τόσες νίκες" ή "Χτύπησε τους εχθρούς με αυτό το όπλο τόσες φορές" και λοιπά. Κάθε μέρα η Naughty Dog υπόσχεται από ένα challenge.
Τα διαθέσιμα modes είναι τα Team Deathmatch, Command και το Plunder (στο στυλ του Capture the Flag) όπου πρέπει να μεταφέρετε τον θησαυρό σε ένα συγκεκριμένο σημείο. Οφείλω να ομολογήσω ότι τα Command και Capture the Flag θέλουν μεγάλη εξοικείωση καθώς οι χάρτες τους παρουσιάζουν μεγάλη ποικιλομορφία (όπως σημεία όπου μπορείτε να σκαρφαλώσετε) ενώ οι τακτικές των αντίπαλων ομάδων θα σας ζορίσουν σημαντικά. Το Team Deathmatch είναι απλό και κατανοητό, ενώ μετά από μερικά matches ξεκλειδώσαμε σχετικά γρήγορα το Ranked Team Deathmatch που αυξάνει περαιτέρω το replayability. Το Command σας βάζει στη διαδικασία να καταλάβετε τρία σημεία στο χάρτη αυξάνοντας τους πόντους σας. Ωστόσο, στο Plunder η μεταφορά του θησαυρού από το ένα σημείο στο άλλο έχει τις ιδιομορφίες της καθώς δεν υπάρχουν στενά διακριτά όρια που να γίνονται εμφανή στο μάτι για το ακριβές σημείο όπου θα πρέπει να μεταφέρει κάθε ομάδα τον θησαυρό της. Ο μόνος σας σύμβουλος εκεί είναι ο χάρτης. Το σύστημα απόκτησης θησαυρού λειτουργεί με τον κλασικό τρόπο, δηλαδή στο ένα χέρι ο θησαυρός και στο άλλο one-handed όπλο. Για όσους θέλουν να προπονηθούν, υπάρχει και το multiplayer mode Trials, με διάφορες offline δοκιμασίες.
Στα αρνητικά του Uncharted 4 multiplayer το ότι δεν υποστηρίζει split-screen. Η απουσία της συγκεκριμένης δυνατότητας υφίσταται σε πολλά σύγχρονα games, χωρίς δικαιoλογία. Όμως εδώ από την στιγμή που το Uncharted 3 μας είχε καλομάθει, η Naughty Dog δεν είχε λόγο να αφαιρέσει το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό. Όσο για την απόδοση, λαμβάνοντας υπόψη μας ότι συνδέεστε 10 παίκτες ταυτόχρονα, οι ταχύτητες ήταν πάντοτε ικανοποιητικές χωρίς ιδιαίτερο θέμα με το lag.
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα upgrades, τα οποία αγοράζετε με χρήματα που αποκτάτε in-game για κάθε kill, assist ή ως μέλος μιας ομάδας. Για παράδειγμα όποιον χαρακτήρα κι αν διαλέξετε έχετε το δικαίωμα να εξαπολύσετε νέφος μαγείας ή να κάνετε respawn έναν mercenary δίπλα σας, κοινώς μισθοφόρο με σκληρό πανοπλία που ελέγχεται απ' τη CPU. Το είδος μισθοφόρου εξαρτάται απ' την class σας. Για παράδειγμα όσοι έχετε rifle κάνετε spawn έναν βαριά οπλισμένο τύπο με minigun στοχέρι. Όσοι έχετε ημι-αυτόματο rifle για μακρινές αποστάσεις κάνετε spawn sniper σε σημείο της επιλογής σας, ο οποίος μένει εκεί και...βαράει στο ψαχνό. Όσο για το νέφος μαγείας, επηρεάζει συγκεκριμένη περιοχή, την οποία πρέπει να εγκαταλείψουν τάχιστα οι εχθροί σας για να προστατευθούν, αφού ακόμα και η κάλυψη δεν τους γλιτώνει, απ' το αιωρούμενο στην ατμόσφαιρα spell. Υπάρχει επίσης οπλισμός μικρότερης αξίας όπως για παράδειγμα η χειροβομβίδα. Με βάση τα παραπάνω, φροντίστε να ξοδεύετε τα χρήματά σας με σύνεση καθώς μπορούν να γυρίσουν ένα match. Αξίζει να σημειωθεί πως κάθε δεύτερο upgrade κοστίζει περισσότερα χρήματα από το πρώτο, ώστε κάποιοι να εξαναγκαστείτε να αλλάξετε τακτική.
Πανέμορφο σε κάθε άκρη του
Στο Uncharted 4 θα επισκεφθείτε την μεγαλύτερη ποικιλία τοποθεσιών, με ανάλογες εναλλαγές κλίματος και τοπίων. Το μάτι σας δεν θα “χορταίνει” να βλέπει όμορφες βουνοκορφές, ηλιόλουστες πεδιάδες, καταγάλανα νερά και στον αντίποδα το σπίτι σας, πόλεις, φυλακές, πλοία και άλλα χαρακτηριστικά σημεία. Αυτή η εναλλαγή είναι το δυνατό σημείο του Uncharted 4, χάρις στο οποίο ποτέ δεν θα το βαρεθείτε και ενδέχεται να καθίσετε στην κονσόλα σας και να το “πάτε σερί” μέχρι το τέλος. Κάθε κτίριο και χαρακτήρας έχουν σχεδιαστεί με την παραμικρή λεπτομέρεια.
Το παιχνίδι τρέχει σε 1080p και 30 frames στο single-player campaign και αντίστοιχα 900p/60 fps στο multiplayer για λόγους σταθερότητας. Τα textures θα μπορούσαν να είναι ένα κλικ καλύτερα (κάπου εδώ το PS4 δείχνει λίγο την ηλικία του έναντι της κάρτας γραφικών ενός σύγχρονου PC), αλλά τα cutscenes θα σας αποζημιώσουν. Στο συγκεκριμένο κομμάτι καθότι μιλάμε για pre-rendered βίντεο η Naughty Dog παίζει τα ρέστα της και σας δίνει ότι καλύτερο έχετε δει με ποιότητα και σκηνοθεσία εφάμιλλης μιας χολιγουντιανής παραγωγής.
Στο multiplayer η χαμηλότερη ανάλυση ενίοτε κάνει εμφανή τα σημάδια της σε σύγκριση με το 1080p, ωστόσο η εμπειρία των 60 fps ή έστω κοντά στα 60 fps προσωπικά με κάλυψε. Τα frames κυμαίνονται κάπου στα 40-60, κάτι σίγουρα πολύ θετικό σε σύγκριση με πολλά online shooters, όπου βλέπουμε τα frames να πέφτουν κάτω από τα 30.
Περνώντας στον ηχητικό τομέα, οφείλουμε να ομολογήσουμε ότι η Naughty Dog παίρνει για άλλη μια φορά άριστα. Όλοι οι γνωστοί ηθοποιοί της σειράς επιστρέφουν στους ρόλους τους, με τον Nolan North να κάνει την ερμηνεία της ζωής του και τον Troy Baker ως Sam Drake να εντυπωσιάζει με την εμπειρία του και την ενσωμάτωσή του στο cast. Οι συνεχόμενοι διάλογοι των χαρακτήρων σας κρατούν μονίμως προσκολλημένους στην περιπέτειά σας και οι ατάκες τους σε στιγμές δράσης είναι το κάτι άλλο. Η μουσική παίζει κι αυτή σημαντικό ρόλο με της διακυμάνσεις της στις μάχες να ξεχωρίζουν.
Δικαιώνει την αναμονή
Η μεγάλη στιγμή έφτασε για το Uncharted 4, το οποίο είναι προφανές ότι θα αναδειχθεί σε console seller. Αποτελεί το μεγαλύτερο PS4 exclusive μέχρι την στιγμή που γράφεται το παρόν review, ακριβώς διότι η περιπέτειά του από κάθε άποψη μπορεί να σας κρατήσει απ’ την αρχή ως το τέλος. Η Naughty Dog δικαιώνει για άλλη μια φορά τις προσδοκίες μας και όσοι είστε fans της σειράς Uncharted οφείλετε οπωσδήποτε να το αποκτήσετε.
Θετικά:
- Κινηματογραφική δράση
- Οι stealth μηχανισμοί
- Υψηλό A.I.
- Η σπουδαία προσθήκη του Sam
- Μεγάλη εναλλαγή τοποθεσιών
- Δυνατό σενάριο
- Κορυφαίο voice acting
- Πανέμορφοι χαρακτήρες και τοπία
Αρνητικά:
- Το σύστημα κάλυψης
- Αραιά checkpoints σε ορισμένα σημεία
Βαθμολογία:
Γραφικά: 9.5
Ήχος: 10
Gameplay: 9
Αντοχή: 8.5
Γενικά: 9.1
To φινάλε μιας αξιαγάπητης ιστορίας που διεκδικεί αδιαμφησβήτητα τον τίτλο του κορυφαίου φετινού παιχνιδιού δράσης.
Μάνος Γρυπάρης
NEWS VIEW ALL
Uncharted 4: A Thief's End multiplayer beta preview
Η Naughty Dog έχει χαρίσει στους fans της Sony μια πλειάδα κορυφαίων games και η σειρά Uncharted ανήκει σίγουρα στην ελίτ των Action-Adventures, καθώς συνδυάζει επιτυχούς στιβαρούς Shooting μη...Posted (07 Dec 2015)
User reviews
Σενάριο
Σίγουρα από τα πιο δυνατά σημεία του παιχνιδιού. Δεν θα πω πολλά πράγματα για να μην spoilάρω.Το παιχνίδι σε βάζει κατευθείαν σε δράση. Είσαι με τον αδερφό σου τον Sam σε μια βάρκα , προσπαθώντας να σκοτώσετε έχθρούς που σας κυνηγάνε.Για να μην τα πολυλογώ το σενάριο είναι απλό αλλα με πολλές ανατροπές και συγκινήσεις. Έχουν περάσει 15 χρόνια από τότε που ο Nathan είδε τον αδερφό και επειδή ο αδερφός του έχει μπλέξει άσχημα ζητάει την βοήθεια απο τον Nathan.
Γραφικά
Τα γραφικά του παιχνιδιού είναι ότι καλύτερο έχω δει σε βιντεοπαιχνίδι! Τι να πρωτοκοιτάξεις! Το πανέμορφο περιβάλλον ή τους απίστευτα καλοσχεδιασμένους χαρακτήρες? Πραγματικά ένα τεράστιο μπράβο στην Naughty Dog για τον τομέα των γραφικών! Η θάλασσα επίσης είναι ρεαλιστική!
Εντόπισα ελάχιστα bugs που δεν πιστεύω να επηρεάζουν καθόλου το παιχνίδι.
Gameplay
Το gameplay του Uncharted 4 είναι παρόμοιο με τα προηγούμενα 3.Οι μόνες διαφορές είναι ότι αυτή τη φορά μπορείς να χρησιμοποιήσεις γάντζο και επίσης προστέθηκαν και stealth μηχανισμοί.Μην φανταστείτε stealth όπως metal gear , απλά μπορείς να κρυφτείς σε χόρτα και να στραγγαλίσεις τον άλλο χωρίς να σε αντιληφθούν οι εχθροί σου.Κάτι το οποίο δεν γινόταν στα προηγούμενα. Ακόμη υπάρχουν και οι κλασικοί γρίφοι που πιστεύω ότι ήταν πιο εύκολοι απο το Uncharted 2 τουλάχιστον. Εμένα προσωπικά με δυσκόλεψε περισσότερο ο γρίφος λου είναι στο 10 ή 11 chapter νομίζω. Ένα αρνητικό ήταν το σύστημα κάλυψης το οποίο με προβλημάτισε κι εμένα.
Διάρκεια
Κατα την γνώμη μου η διάρκεια ενός παιχνιδιού είναι απο τα πιο βασικά στοιχεία. Το Uncharted 4 δεν ήταν τόσο μεγάλο όσο θα ήθελα με βάση τα χρήματα που του έδωσα για να το αποκτήσω. Ναι ξέρω είναι ένα Action/Adventure παιχνίδι αλλά το αγόρασα 50 ευρώ για 15 ώρες βασικού campaign περίπου. Μπορεί να υπάρχει και το multiplayer αλλά δεν αχολούμαι συνήθως με το online.
Επίλογος
Το Uncharted ήταν μια μοναδική εμπειρία για εμένα. Τα πανέμορφα γραφικά του και το πολύ δυνατό σενάριό του με κέρδισαν σίγουρα. Το gameplay ήταν επίσης πολυ καλό με μόνο πρόβλημα το σύστημα καλύψης.Η σχετικά μικρή διάρκειά του για τα λεφτά ρίχνει λίγο το βαθμό του αλλά δεν πάυει να είναι ένα απίστευτο game.
Gameplay:9
Γραφικά:10
Διάρκεια/Αντοχή:8
Σενάριο:9
Comments
Μονο πλακα μπορεις να κανεις.....
Τα υπόλοιπα ειναι ποιότητα Naughty Dog
Κρίμα που δεν έχω ps4 θα ήθελα να το παίξω. Απλα δεν βλέπω τον λόγο να δώσω τόσα λεφτά για να παίξω exclusives που είναι μετρημένα στα δάχτυλα του ενός χεριού.
Όχι δεν κάνω πλάκα. Το Shooting στα Uncharted 1,2,3 ( για το 4 δεν ξέρω) είναι πολύ μέτριο στο χειρισμό. Σε σχέση με το Shooting άλλων third-person(gears of war , tomb raider , watch dogs κ.ά) , αυτό του Uncharted είναι κακό.
Όχι, είναι review. Το Uncharted 4 κυκλοφορεί στις 10 Μαϊου, σήμερα είναι 5 Μαϊου και αυτό που μας δίνει η Sony και που μας προτρέχει να γράψουμε είναι τελικό προϊόν για review. Γι' αυτό και το embargo έληξε σήμερα στις 10 το πρωί. Preview γράφτηκε στην multiplayer beta.
Έχεις μείνει πίσω. Το PS4 είναι στην αγορά 2,5 χρόνια. Νοέμβριο του 2013 λανσαρίστηκε στην Ιαπωνία και 3 μήνες μετά ήρθε εδώ. Ας είναι ότι καλύτερο σε next gen κονσόλα, ίσα ίσα που η Naughty Dog έκανε ότι καλύτερο μπορούσε εξού και η βαθμολογία των γραφικών. Παρότι το PS4 δεν έχει το horsepower των σύγχρονων GPU το Uncharted 4 το πηγαίνει στα άκρα. Γι' αυτό και δεν βλέπουμε 60 fps. Που όμως είναι προαπαιτούμενο για μένα για AAA title ειδικά τέτοιου είδους (δεν είναι καν open world άρα όφειλε να τα έχει).
Το The Order πάει πακέτο με το widescreen και τις απαράμιλλες θωλούρες επίσης.
Το review . Να μαθαίνουμε σωστές ορολογίες. Όλα τα sites στον κόσμο έχουν γράψει review. Δεν ανέβηκε κανένα preview σήμερα.
Μιας και έθιξες το Metal Gear Solid V, για το οποίο είχα επιμεληθεί το review να σου πω ότι στα γραφικά του είχα βάλει 8.5. 10 στα γραφικά θα πάρει ένα game που εκμεταλλεύεται πλήρως το hardware και τις δυνατότητες της εκάστοτε engine και θα έχει και το ανάλογο performance. Με 900p στο multiplayer και με πτώσεις στο frame rate ή με 30 fps στο single-player, κοινώς με κάποια μικρά ελαττώματα δεν μπορεί ένα game να πάρει στα γραφικά 10 είτε αυτό λέγεται Uncharted, είτε όχι.
Ο Παντελής δεν μπορούσε να τα πει καλύτερα. Το 10 είναι για κάτι τέλειο. Όταν εχεις κλειδωμένα 30 frames κάτι που αυτόματα σημαίνει πως σε ορισμένα σημεία θα υπάρχουν frame-drops, και όταν έχεις χαμηλή ανάλυση σε Multi δεν γινεται να μπει 10άρι, πως να το κάνουμε Και μιλάμε για ΑΑΑ PS4 exclusive έτσι. Mια χαρά μου φαίνεται το 9. Δικαιότατο.
Μόνο στο GameWorld και σε 5-6 sites παγκοσμίως βαθμολογούμε με επιμέρους βαθμολογίες, δηλαδή Γραφικά, Ήχο και Gameplay και από εκεί και πέρα 1-2 επιπλέον στοιχεία. Αν έβαζαν και τα άλλα gaming sites επιμέρους βαθμολογίες τότε θα έπαιρνε και εκεί 9/10. Απλά δεν βάζουν και τις αφαίρεσαν για να γλιτώσουν την γκρίνια (ορισμένα έχουν αφαιρέσει ακόμα και τις γενικές βαθμολογίες για να έχουν το κεφάλι τους ήσυχο).
Το γιατί πήρε 9/10 στα Γραφικά το ανέλυσα λεπτομερώς στο review. Όταν θα αγοράσεις το παιχνίδι και δεις για παράδειγμα κάποιες ατέλειες όπως σπ.χ. την βλάστηση στο έδαφος ή σε αντικείμενα τότε θα καταλάβεις ότι είναι ακριβώς για 9/10. Τουλάχιστον αφού "κλείδωσε" στα 30fps δεν έπρεπε να υπάρχουν καθόλου ατέλειες. Και το 900p σε multiplayer (κι ας ειναι και 60fps) ειναι απλα φτωχό.
Κάθε παιχνίδι είναι διαφορετικό από τα προηγούμενα οπότε το ότι έχεις παίξει όλη την σειρά δεν έχει να κάνει. Όταν θα φτάσουμε λοιπόν στην 10η Μαϊου και θα παίξεις το Uncharted 4 γιατί έχεις δει μόνο την multiplayer beta, τερμάτισέ το και έλα σχολίασε πάλι. Στο GameWorld όταν βάζουμε 10 σημαίνει πως κάτι είναι άριστο χωρίς ουδεμία ατέλεια. Δεν το έχουμε συνήθειο να ξεφτιλίζουμε την έννοια του άριστου και να πετάμε τα 10άρια όπως σε άλλα μέσα.
Στα γραφικά αν αυτός που έχει παίξει για πάνω από 14 ώρες λέει ότι σε ορισμένα σημεία χάνετε η λεπτομέρεια κάτι παραπάνω θα έχει δει από εμάς που έχουμε σε δει 30 λεπτά gameplay από youtube. Μην ξεχνάμε τα επίπεδα είναι μεγαλύτερα από τα προηγούμενα της σειράς όποτε λογικό να έχουν κάποιες ατέλειες που δεν χαλάνε όμως την συνολική εικόνα και αυτό είναι που μετράει.
Οσο για τα bugs Όλα τα games έχουν στην αρχή για αυτό και εγώ δεν τα παίζω από την πρωτη μερα :)