- Reviews
- Tom Clancy's The Division
Tom Clancy's The Division
HotΟι πράκτορες της Νέας Υόρκης.
Οι πράκτορες της Νέας Υόρκης.
Μετά από μια closed alpha έκδοση, δύο beta εκδόσεις (closed και open) το Tom Clancy's The Division έφτασε επιτέλους στα ράφια των καταστημάτων. Οι προαναφερθείσες πρώιμες εκδόσεις έδωσαν την ευκαιρία σε εκατομμύρια παίκτες να δοκιμάσουν τη νέα δημιουργία της Ubisoft Massive και να διαμορφώσουν μια πρώτη εικόνα. Αναπόφευκτα βέβαια το ήδη μεγάλο hype που υπήρχε έγινε ακόμη μεγαλύτερο, καθώς τα πρώτα δείγματα ήταν αναμφίβολα θετικά.
H αναμονή για το Tom Clancy's The Division άλλωστε ήταν τεράστια με δεδομένο ότι έχουν μεσολαβήσει τρία χρόνια περίπου από την ανακοίνωσή του στην Ε3 του 2013. Στο διάστημα αυτό μάλιστα έγινε δύο φορές μετάθεση της κυκλοφορίας του. Όσο βέβαια μεγάλωνε η αγωνία μας για το τελικό προϊόν, αλλά τόσο αυξήθηκαν οι απαιτήσεις και οι προσδοκίες μας. Ιδιαίτερα μετά την έλευση του Watch Dogs, αλλά και αρκετών ακόμη overhyped κυκλοφοριών υπήρχε ο φόβος ότι η Ubisoft θα μας απογοητεύσει. Τους τελευταίους μήνες άλλωστε είδαμε τα Assassin's Creed Syndicate και Rainbow Six Siege, τα οποία αν και αξιόλογα δεν κατάφεραν να ικανοποιήσουν στο έπακρο τις απαιτήσεις μας. Ανήκει άραγε και το Tom Clancy's The Division σε αυτή την κατηγορία; H απάντηση ακολουθεί παρακάτω.
Μετά την επιδημία
Πριν δούμε το σεναριακό υπόβαθρο πάνω στο οποίο έχει στηθεί η δημιουργία της Ubisoft Massive οφείλουμε να τονίσουμε ότι πρόκειται για ένα εξαιρετικά φιλόδοξο project. Ο χαρακτηρισμός open world Action RPG είναι αρκετός για να σας δώσει μια πρώτη εικόνα για το gameplay του The Division στην περίπτωση που δεν είχατε την τύχη να δοκιμάσετε κάποια από τις δύο beta εκδόσεις του, εντούτοις δεν αντικατοπτρίζει πλήρως την πραγματικότητα.
Όσον αφορά το σενάριο, το νέο πόνημα της σουηδικής εταιρείας, που μεταξύ άλλων μας έχει χαρίσει την σειρά Ground Control και World in Conflict, λαμβάνει χώρα στην Νέα Υόρκη. Η μεγαλούπολη των Η.Π.Α έχει πέσει θύμα επιδημίας από ένα ιό που ονομάζεται Green Poison. Στην προκειμένη περίπτωση μιλάμε για ένα εξαιρετικά ανθεκτικό στέλεχος του ιού της ευλογιάς, για το οποίο δεν υπάρχει εμβόλιο ή κάποια θεραπεία. Ο ιός εξαπλώθηκε μαζικά μέσω μολυσμένων χαρτονομισμάτων, κατά την διάρκεια της Black Friday, οπότε είναι φανερό ότι όσοι προκάλεσαν την καταστροφή “πόνταραν” πάνω στην μανία του καταναλωτισμού που αποτελεί χαρακτηριστικό γνώρισμα όλων των σύγχρονων κοινωνιών του δυτικού κόσμου, πόσο μάλλον της καπιταλιστικής Βόρειας Αμερικής.
Η εξάπλωση του ιού γίνεται τόσο ραγδαία που μέσα σε λίγες μέρες η κυβέρνηση των Η.Π.Α καταρρέει. Πλέον η μόνη ελπίδα είναι η οργάνωση Strategic Homeland Division, η οποία αποτελείται από μια σειρά επίλεκτων πρακτόρων που έχουν εκπαιδευτεί ακριβώς για αυτές τις περιστάσεις. Εσείς από την πλευρά σας αποτελείτε ένας μέλος αυτής της ομάδας και η αποστολή σας δεν είναι άλλη από το να βρείτε ποιοι ευθύνονται για την εξάπλωση του ιού. Για να είμαστε πιο ακριβείς ανήκετε στο Second Wave της Division, καθώς το First Wave εξαφανίστηκε χωρίς να δώσει σημεία ζωής αποτυγχάνοντας παράλληλα στην αποστολή του.
Με βάση τα παραπάνω είναι δεδομένο ότι υπάρχει ένα αναμφισβήτητα ενδιαφέρον σεναριακό υπόβαθρο, το οποίο καταφέρνει αρχικά να κερδίσει το ενδιαφέρον σας. Λέμε αρχικά γιατί στην πορεία το σενάριο είναι το τελευταίο πράγμα που θα σας απασχολήσει, αφού η έμφαση δίνεται στο character progression, στην δράση και στην εξασφάλιση του καλύτερου δυνατού εξοπλισμού. Κάτι αντίστοιχο είχαμε συναντήσει και τον Σεπτέμβριο του 2014 στο Destiny, το οποίο διέθετε ένα εξαιρετικά πλούσιο lore, αλλά ο τρόπος με τον οποίο γίνονταν το όλο storytelling μας είχε φανερά απογοητεύσει. Τους τελευταίους μήνες άλλωστε όλο και περισσότεροι παίκτες έχουν αρχίσει να παραλληλίζουν το Tom Clancy's The Division με το Destiny και η αλήθεια είναι ότι πράγματι υπάρχουν σημαντικές ομοιότητες στην δομή των δύο παιχνιδιών.
Τα πρώτα βήματα
Πριν ξεκινήσετε την περιπλάνησή σας στους δρόμους και τα σοκάκια της “μολυσμένης” Νέας Υόρκης καλείστε να δημιουργήσετε τον χαρακτήρα σας ή για να είμαστε πιο ακριβείς τον agent σας. Οι επιλογές που συναντάμε στο character customization είναι εξαιρετικά φτωχές αφού υπάρχουν ελάχιστα facial presets και μετρημένες στα δάχτυλα του ενός χεριού διαφορετικές κομμώσεις. Παρόλα αυτά με δεδομένο ότι υπάρχουν εκατοντάδες cosmetic items (ρούχα, παπούτσια, μπουφάν, καπέλα, σκουφιά κτλ) θα λέγαμε ότι δύσκολα θα βρείτε δύο agents να μοιάζουν μεταξύ τους.
Η εξοικείωσή σας με τους βασικούς μηχανισμούς του gameplay γίνεται μέσα από μια σειρά tutorial αποστολών. Μόλις ολοκληρώσετε τα πρώτα αυτά βασικά quests θα μεταφερθείτε από το Bronx στην ευρύτερη περιοχή της Νέας Υόρκης, όπου και θα πρέπει να στήσετε την Base of Operations σας, ανακαινίζοντας τις τρεις πτέρυγες της (medical, tech και security). Αυτό είναι και το πρώτο ουσιαστικά main quest σας, το οποίο ενδεχομένως να είχατε ολοκληρώσει κατά την διάρκεια της open beta έκδοσης του Tom Clancy's The Division. Να υπενθυμίσουμε εδώ ότι ο πρόοδος σας δεν μεταφέρεται από την beta, οπότε θα πρέπει να επαναλάβετε τις ίδιες ακριβώς αποστολές.
Καλύψου και πυροβόλα
Ο βασικός πυρήνας του gameplay δεν διαφέρει σημαντικά από τα σύγχρονα Third-Person Shooters της αγοράς, ενώ όσοι από εσάς έχουν ασχοληθεί με την σειρά Gears of War είναι σίγουρο ότι θα εγκλιματιστούν μέσα σε λίγα μόλις λεπτά. Η λογική που ισχύει εδώ ότι είναι ότι θα πρέπει να αξιοποιήσετε τα διάφορα σημεία κάλυψης για να προστατευτείτε από τα πυρά των αντιπάλων σας. Επιπροσθέτως υπάρχει η δυνατότητα να μετακινηθείτε από ένα σημείο κάλυψης σε κάποιο άλλο ή να κινηθείτε περιμετρικά γύρω από αυτό.
Οι αντίπαλοι σας χωρίζονται σε τρεις διαφορετικές παρατάξεις τους Rioters, τους Rikers και τους Cleaners. Οι Rioters περιφέρονται γενικά στους δρόμους, χωρίς ιδιαίτερη οργάνωση και επιτίθενται σε όποιο περαστικό βρεθεί μπροστά τους. Κατά κύριο λόγο θα τους συναντήσετε στα πρώτα levels. Εδώ να προσθέσουμε ότι ο χάρτης της Νέας Υόρκης είναι χωρισμένος σε 12 περιοχές και κάθε μία από αυτές έχει ένα recommended agent level. Σαφώς και μπορείτε να μετακινηθείτε όπου επιθυμείτε, αφού το The Division είναι open world, εντούτοις αν αρχίσετε να περιφέρεστε σε περιοχές μεγαλυτέρου level από το δικό σας είναι δεδομένο ότι θα πεθάνετε. Στα μεγαλύτερα levels λοιπόν θα συναντήσετε τους Rikers, οι οποίοι στο παρελθόν ήταν φυλακισμένοι και πλέον εκμεταλλεύονται την αναρχία που επικρατεί και τους Cleaners. Οι τελευταίοι προέρχονται από την εργατική κάστα και επιθυμούν να σταματήσουν την εξάπλωση του ιού. Το μόνο πρόβλημα για εσάς είναι ότι θεωρούν πως για να πετύχουν τον σκοπό τους θα πρέπει να κάψουν όλη την πόλη με τα φλογοβόλα τους.
Η τεχνητή νοημοσύνη των αντιπάλων σας κινείται σε υψηλά επίπεδα, καθώς δρουν ομαδικά προσπαθώντας να σας ξετρυπώσουν από το σημείο κάλυψής σας με διάφορους τρόπους. Για παράδειγμα, ελεύθεροι σκοπευτές παρέχουν πυρά κάλυψης, ενώ οι υπόλοιποι εχθροί σας πλαγιοκοπούν και σας επιτίθενται με ρόπαλα και καραμπίνες από κοντινή απόσταση. Επιπροσθέτως, δεν διστάζουν να χρησιμοποιήσουν εκρηκτικά παντός τύπου, όπως χειροβομβίδες, flashbangs, νάρκες κ.ο.κ. Υπάρχουν βέβαια και αρκετά elite mobs, οι named elites (εχθρικοί NPC) και διάφορα bosses που είναι σε θέση να σας εξολοθρεύσουν με λίγα μόλις hits.
To gunplay μπορεί να είναι στιβαρό και τα όπλα να έχουν την επιθυμητή ανάκρουση, εντούτοις δεν φημίζεται για τον ρεαλισμό του, αφού όλοι ανεξαιρέτως οι εχθροί λειτουργούν σαν... bullet sponges, κοινώς απαιτούν εκατοντάδες σφαίρες για να πέσουν. Τα headshots σαφώς και προκαλούν μεγαλύτερο damage, αλλά μην περιμένετε να σκοτώσετε έναν εχθρό με μόλις ένα hit, εκτός κι αν το level σας είναι κατά πολύ μεγαλύτερο από τον εχθρό που αντιμετωπίζετε.
Εάν εξαιρέσουμε το παραπάνω ζήτημα όσον αφορά τον ρεαλισμό, το Tom Clancy's The Division λειτουργεί ιδανικά ως Third-Person Shooter. Στην πορεία μάλιστα θα διαπιστώσετε ότι απαιτείται και η ανάλογη τακτική για κάθε encounter, ενώ για να βγάλετε τα quests στα υψηλότερα επίπεδα δυσκολίας θα πρέπει να υπάρχει συνεργασία μεταξύ των παικτών της εκάστοτε ομάδας. Πέρα από τον οπλισμό σας βέβαια σταδιακά αποκτάτε πρόσβαση και σε διάφορα skills. Αξίζει πάντως να σημειωθεί ότι δεν μπορείτε να χρησιμοποιήσετε όλα τα skills που έχετε μάθει, καθώς έχετε μόλις δύο διαθέσιμα slots και ένα για τα signature skills. Ότι δηλαδή ίσχυε και στο Destiny της Bungie.
To οξύμωρο της υπόθεσης
Παρά το γεγονός ότι έχετε απόλυτη ελευθερία στο να εξερευνήσετε τον αρκετά μεγάλο χάρτη της Νέας Υόρκης, η ροή του Tom Clancy's The Division δεν απέχει πολύ από το να χαρακτηριστεί γραμμική. Η λογική που ισχύει είναι ότι υπάρχουν περίπου 15 βασικά quests, τα οποία έχουν ένα minimum recommended level. Κάποια εξ' αυτών μπορείτε να τα ολοκληρώσετε ακόμη κι αν είστε 1-2 levels πιο κάτω από το προτεινόμενο όριο, αλλά είναι αδύνατο να ασχοληθείτε αποκλειστικά με τα main quests. Το μοτίβο λοιπόν που θα πρέπει να ακολουθήσετε είναι να κάνετε όλα τα προαιρετικά quests (side quests και encounters) στην εκάστοτε περιοχή του χάρτη για να φτάσετε στο recommended level του main quest, να το ολοκληρώσετε και στην πορεία να μεταβείτε στην επόμενη περιοχή.
Ένα Third-Person Destiny στο σύγχρονο setting της Νέας Υόρκης.
Υπάρχουν βέβαια και άλλοι τρόποι για να μαζέψετε exp, όπως να δώσετε αντικείμενα σε ζητιάνους, να συλλέξετε τα collectables ή να κάνετε replay αποστολές που έχετε ήδη ολοκληρώσει. Όπως και να έχει πάντως για να βγάλετε όλα τα main quests είναι απαραίτητο να ολοκληρώσετε και τις προαιρετικές αποστολές, καθώς σε αντίθεση περίπτωση το level σας θα είναι κατά πολύ μικρότερο από το recommended. To γεγονός αυτό δεν θα αποτελούσε πρόβλημα αν υπήρχε μια στοιχειώδη ποικιλία στις προαιρετικές αποστολές. Δυστυχώς τόσο στα side quests, όσο και στα encounters θα πρέπει να κάνετε συνεχώς τα ίδια πράγματα. Λόγου χάρη, θα πρέπει να προστατέψετε ένα φορτίο προμηθειών από τους αντιπάλους σας που προσπαθούν να το ανατινάξουν, να επιδιορθώσετε κεραίες τηλεπικοινωνιών ή να σώσετε ομήρους.
Η έλλειψη ποικιλίας στις προαιρετικές αποστολές είναι ένας από τους παράγοντες που κάνουν το Tom Clancy's The Division αρκετά επαναλαμβανόμενο. Γενικά στις 40 περίπου ώρες που θα χρειαστείτε για να ολοκληρώσετε όλα τα quests θα παρατηρήσετε ότι κάνετε συνεχώς τα ίδια και τα ίδια πράγματα. Εδώ βέβαια υπεισέρχεται και ο παράγοντας loot, καθώς τα drops είναι αρκετά γενναιόδωρα και κατ' επέκταση υπάρχει ένα ομαλό character progression, αφού συνεχώς βρίσκεται νέα όπλα, mods, armor κ.ο.κ. Εάν βέβαια δημιουργίες όπως το Borderlands ή το Destiny σας αφήνουν παγερά αδιάφορους και βαριέστε αφόρητα το επαναλαμβανόμενο gameplay τους, τότε το ίδιο ακριβώς πρόκειται να συμβεί και με το The Division.
Skills, perks, talents, όλα τα' χει ο μπαξές
Η ολοκλήρωση των βασικών αποστολών, αλλά και των encounters, σας ανταμείβει με upgrade points, τα οποία σας επιτρέπουν να αναβαθμίσετε τις τρεις πτέρυγες της βάσης σας. Κάθε νέα αναβάθμιση σας δίνει πρόσβαση σε νέα skills, talents και perks για τον χαρακτήρα σας. Στην πρώτη περίπτωση έχουμε ένα ομολογουμένως μικρό skill tree, καθώς στην δημιουργία της Ubisoft Massive συναντάμε μόλις 12 skills. Όπως προαναφέραμε μάλιστα ανά πάσα στιγμή μπορείτε να έχετε μόλις τρία ενεργά. Τα talents είναι σαφώς περισσότερα, αλλά ομοίως έχετε περιορισμένα slots, ανάλογα πάντα με το level σας. Τόσο τα talents, όσο και τα perks λειτουργούν σαν passive abilities βελτιώνοντας τα stats σας, επιτρέποντας σας να κουβαλήσετε περισσότερα αντικείμενα κ.ο.κ.
Αξίζει να σημειωθεί ότι talents υπάρχουν και στον εξοπλισμό υψηλού level, αν και θα πρέπει να έχετε και τα ανάλογα attributes. Πρόκειται για τα Firearms, Stamina, και Electronics. Να προσθέσουμε εδώ ότι το “armor” (αλεξίσφαιρα γιλέκα, knee pads, κλπ.) που φοράτε αυξομειώνει ανάλογα και τα attributes σας. Εάν επιλέξετε λόγου χάρη αντικείμενα με υψηλό Stamina θα αυξήσετε σημαντικά τα hit points σας. Πρακτικά λοιπόν πριν εξοπλιστείτε με ένα καινούργιο αντικείμενο θα πρέπει να προσέξετε τον τρόπο με τον οποίο αυξομειώνει τα attributes. Είναι πολύ πιθανό για παράδειγμα να βρείτε μια επιγονατίδα που να αυξάνει το defense σας κατά 10 πόντους, αλλά να μειώνει τα hit points σας κατά 5.000 σε σχέση με το gear που φορούσατε πριν.
Εν τω μεταξύ, υπάρχει και η δυνατότητα να κάνετε craft νέο εξοπλισμό, αν έχετε βρει το απαιτούμενο blueprint. Για να βρείτε τα blueprints τώρα θα πρέπει να ολοκληρώσετε τα side quests. Με άλλα λόγια οι επιλογές όσον αφορά το crafting είναι αρκετά περιορισμένες. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι στο δικό μας playthrough είναι ζήτημα αν σε 30 ώρες κάναμε craft πέντε αντικείμενα. Σαφώς περισσότερες επιλογές υπάρχουν στο recalibration station, στο οποίο με το ανάλογο χρηματικό αντίτιμο μπορείτε να αλλάξετε τα bonuses των όπλων και της αμυντικής θωράκισης σας.
Καλύτερο με παρέα
Όλες οι αποστολές του Tom Clancy's The Division μπορούν να ολοκληρωθούν solo αν και η όλη εμπειρία είναι σαφώς υποδεέστερη σε σύγκριση με το co-op. Σε πρώτη φάση θα θέλαμε να δώσουμε τα εύσημα στην Ubisoft Massive για το εξαιρετικά ομαλό matchmaking. Στην περίπτωση που δεν παίζετε με κάποιο premade party μπορείτε να αναζητήσετε συμπαίκτες στα εκάστοτε safe houses, αλλά και ακριβώς πριν την έναρξη ενός main quest. Να προσθέσουμε εδώ ότι υπάρχει το ανάλογο scaling στα mobs ανάλογα με τον αριθμό των μελών της ομάδας, αλλά και με το level τους.
Όπως στο Destiny, έτσι και εδώ μπορείτε να αυξήσετε το επίπεδο δυσκολίας μιας αποστολής για να κερδίσετε περισσότερα exp και καλύτερο loot. Το Tom Clancy's The Division ξεδιπλώνει τις αρετές του όσο παίζετε στα υψηλότερα επίπεδα δυσκολίας και με ένα αξιόμαχο party. Σε αυτές τις περιπτώσεις θα πρέπει να συνδυάσετε τα skills σας με τους άλλους παίκτες, να λειτουργήσετε ως ομάδα και όχι αυτόνομες μονάδες και να επιστρατεύσετε μια γερή δόση τακτικής.
Η σκοτεινή ζώνη
Είναι αλήθεια ότι οι όποιες καινοτομίες υπάρχουν στο Tom Clancy's The Division με εξαίρεση τον τεχνικό τομέα του για τον οποίο θα μιλήσουμε παρακάτω, εντοπίζονται κυρίως στους μηχανισμούς γύρω από τους οποίους έχει στηθεί η Dark Zone. Ουσιαστικά πρόκειται για μια ξεχωριστή περιοχή στο κέντρο του χάρτη, η οποία είναι γεμάτη με elite mobs.
Εν τω μεταξύ, όλα τα αντικείμενα που συλλέγετε στην Dark Zone είναι contaminated και για να μπορέσετε να τα χρησιμοποιήσετε θα πρέπει να τα κάνετε extract σε συγκεκριμένες περιοχές καλώντας ένα ελικόπτερο. Στην Dark Zone έχετε ένα ξεχωριστό rank και μάλιστα υπάρχουν loot chests που ξεκλειδώνουν μόνο αν έχετε ένα συγκεκριμένο rank. Για να ανεβείτε rank τώρα δεν έχετε παρά να εξοντώσετε εχθρούς ή να επιτεθείτε σε άλλους παίκτες παίζοντας PvP. Στην περίπτωση που επιτεθείτε σε έναν άλλο παίκτη γίνεστε αυτόματα Rogue agent, οπότε όλοι οι υπόλοιποι παίκτες σας κυνηγάνε για να σας ξεπαστρέψουν.
Το πώς θα παίξετε εσείς τώρα στην Dark Zone είναι στο χέρι σας. Μπορείτε να μπείτε με μια ομάδα να σκοτώσετε τα mobs να lootάρετε τα chests, να κάνετε extract τα αντικείμενα και να φύγετε. Κανείς βέβαια δεν σας εγγυάται ότι θα ζήσετε όσο περιμένετε το ελικόπτερο για να φτάσει στην extraction zone. Μπορεί να σας εξουδετερώσουν οι εχθροί, να χάσετε τα αντικείμενα που έχετε συλλέξει και να περάσει μετά κάποιος άλλος παίκτης που καραδοκεί καρτερικά να τα μαζέψει και να τα κάνει extract με το ελικόπτερο που εσείς καλέσατε! Καλή φάση. Είναι δεδομένο λοιπόν ότι στην Dark Zone σας περιμένει αμύθητο loot, αλλά ο κίνδυνος καραδοκεί από παντού. Ακόμη και από τους συμπαίκτες σας.
Ο ορισμός του next-gen
Από την στιγμή που κυκλοφόρησαν τα PS4 και Xbox One είδαμε δεκάδες νέα games, εντούτοις ελάχιστα εξ' αυτών κατάφεραν να αξιοποιήσουν στο έπακρο το hardware των κονσολών όγδοης οικιακής γενιάς. Το Tom Clancy's The Division ανήκει στην τελευταία κατηγορία καθώς σε καθαρά τεχνικό επίπεδο είναι μια από τις πιο άρτιες κυκλοφορίες που έχουμε δει από το 2013 και μετά. Από που να ξεκινήσουμε και που να τελειώσουμε; Από το κορυφαίο level design που αναπαράγει πιστά μια post epidemic Νέα Υόρκη με τρομακτική λεπτομέρεια, από τα καλύτερα volumetric fog effects που έχουμε δει ποτέ στην ζωή μας ή από τα κορυφαία weather effects και το dynamic day/night cycle; Οι πιο παρατηρητικοί ενδεχομένως να διαπιστώσουν ότι υπάρχει ένα μικρό downgrade σε σχέση με αυτό που είχαμε δει στα τρέιλερ του Tom Clancy's The Division, ακόμη και έτσι όμως το τελικό αποτέλεσμα αγγίζει την τελειότητα.
Τα μόνα αρνητικά στοιχεία που εντοπίσαμε είναι κάποιες σποραδικές πτώσεις του frame rate σε ορισμένα main quests, όπως στο εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας και στην βάση των Cleaners. Σποραδικό lag παρατηρείται επίσης και στην Dark Zone, είναι γεγονός πάντως ότι το launch του The Division είναι απίστευτα ομαλό, ιδιαίτερα αν το συγκρίνουμε με αντίστοιχες κυκλοφορίες.
Πολύ καλή δουλειά έχει γίνει και στον ηχητικό τομέα, εκεί όπου δεσπόζει ένα διακριτικό industrial soundtrack στα πρότυπα του Dying Light. Μια μικρή ένταση εντοπίζεται στα ηχητικά εφέ και συγκεκριμένα στον ήχο εκπυρσοκρότησης του assault rifle, o οποίος μοιάζει να κοπανάτε τενεκέ με σφυρί. Το voice acting δεν μας άφησε τις καλύτερες δυνατές εντυπώσεις, αφού ο χαρακτήρας σας δεν αρθρώνει ούτε μια λέξη κατά την διάρκεια της περιπέτειας. Ακόμη και ο Σβαρτσενέγκερ στο Κόναν ο Βάρβαρος ήταν πιο ομιλητικός.
Θα αντέξει στο πέρασμα του χρόνου;
Το εξαιρετικά φιλόδοξο project της Ubisoft Massive αποτελεί μια κορυφαία κυκλοφορία, αν και είναι γεγονός ότι δεν πρωτοτυπεί ιδιαίτερα, με εξαίρεση τους gameplay μηχανισμούς της Dark Zone. Όσοι είναι διατεθειμένοι να αφήσουν στην άκρη το ανύπαρκτο storytelling και τo επαναλαμβανόμενο gameplay, που για να είμαστε ειλικρινείς αποτελούν μόνιμες παθογένειες σε κυκλοφορίες αυτού του τύπου θα περάσουν τουλάχιστον 40 ευχάριστες ώρες στον post epidemic κόσμο του. Από εκεί και μετά όμως τι γίνεται; Είναι σαφές ότι χρειάζεται ακόμη περισσότερο end-game content, νέα ενδεχομένως modes, events και γενικώς θα πρέπει να προστεθούν σταδιακά νέα πράγματα. Με άλλα λόγια υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης, οπότε μένει να δούμε πως θα χειριστεί η Ubisoft Massive την όλη κατάσταση και με τι τρόπο θα συνεχίσει να στηρίζει το δημιούργημά της.
Θετικά:
- Κορυφαία γραφικά
- Ιδανικό κράμα Third-person Shooter και RPG στοιχείων
- Ομαλό launch χωρίς προβλήματα
- Υψηλό Α.Ι
- Μεγάλη διάρκεια
- Άμεσο matchmaking και γενικώς άρτια co-op εμπειρία
- Η καλύτερη αναπαράσταση της Νέας Υόρκης που έχουμε δει σε video game
- Ικανοποιητικός βαθμός πρόκλησης
- Το σύστημα του character progression
- Η ευφάνταστη και εμπνευσμένη υλοποίηση της Dark Zone
Αρνητικά:
- Αδιάφορο σενάριο
- Άκρως επαναλαμβανόμενες προαιρετικές αποστολές
- Μέτριο voice acting
- Οι καινοτομίες περιορίζονται στην Dark Zone
- To αναγκαίο κακό του always online
- Περιορισμένο crafting
Βαθμολογία
Γραφικά: 9
Ήχος: 8
Gameplay: 8
Αντοχή: 8
Γενικά: 8.3
Αναμφίβολα αξιόλογο, αλλά δύσκολα θα διεκδικήσει τον τίτλο του Game of the Year.
Παντελής Δασκαλέλος
NEWS VIEW ALL
Tom Clancy's The Division press kit
Σήμερα στο GameWorld σας παρουσιάζουμε το The Division press kit. Πρόκειται για την συλλεκτική έκδοση του παιχνιδιού που αποστέλλεται αποκλειστικά σε δημοσιογράφους. Δείτε την παρουσίαση με τα πλούσια...Posted (09 Mar 2016)
Tom Clancy's The Division open beta
[Αρχική δημοσίευση: 9/12/15] Η Ubisoft ανακοίνωσε ότι η closed beta του The Division θα διεξαχθεί στις αρχές του 2016 και όχι τον Δεκέμβριο όπως είχε αρχικά προγραμματιστεί. Ωστόσο, όσοι είστε κάτο...Posted (09 Feb 2016)
Παίζουμε The Division: Live 1 - beta
[Αρχική δημοσίευση: 29/1/15] Μετά από αρκετές εβδομάδες διακοπής παίζουμε παρέα ένα ακόμη MMO παιχνίδι. Σήμερα 22:00-00:00 στο http://Gaming.YouTube.com/Gameworldgr/Live συνδεόμαστε στους onl...Posted (30 Jan 2016)
Tom Clancy's The Division: Ελάχιστες Απαιτήσεις
Η Ubisoft έδωσε στην δημοσιότητα τις ελάχιστες και τις προτεινόμενες απαιτήσεις του Tom Clancy's The Division. Σε γενικές γραμμές, τα χαρακτηριστικά που καλείται να έχει ενα PC ώστε να τρέξει το Th...Posted (22 Jan 2016)
Tom Clancy's The Division: To gameplay
[Αρχική δημοσίευση: 19/6/13] Το The Division αποτελεί έναν από τους πιο περίεργους τίτλους της Ubisoft γιατί χαρακτηρίζεται ως ΜΜΟ Third-Person Shooter με στοιχεία RPG, κάτι που είναι αρκε...Posted (13 Jan 2016)
Tom Clancy’s: The Division: Ημερομηνία κυκλοφορίας
[Αρχική δημοσίευση: 15/5/14] Όπως ανακοίνωσε σήμερα η Ubisoft στο επίσημο website του The Division, η κυκλοφορία του πολυαναμενόμενου Third-Person tactical shooter αναβλήθηκε για το 2015. Η νέα δημ...Posted (06 Jan 2016)
E3 2015: Tom Clancy's The Division
Το πολυαναμενόμενο The Division θα κυκλοφορήσει τον Μάρτιο για PC, PS4 και Xbox One με βάση τα όσα ανακοίνωσε η Ubisoft στην press conference της στην E3. H beta του θα διατεθεί πρωτίστως στο Xbox ...Posted (15 Jun 2015)
Tom Clancy's: The Division
Πέρυσι τέτοια εποχή η Ubisoft έκλεινε την press conference της στην E3 2012 με το Watch Dogs, το οποίο συζητάμε μέχρι και σήμερα καθότι θα κυκλοφορήσει στις 22 Νοεμβρίου για PC, τις 4 κονσόλες των S...Posted (10 Jun 2013)
Comments
Εστίασαν στο καλλιτεχνικό-τεχνικό κομμάτι αλλά δεν εστίασαν σε αυτό που κάνει ένα παιχνίδι να είναι παίχνίδι από όσο κατάλαβα από αυτά που παρατηρώ.
Στο gameplay έφτιαξαν ένα προϊόν υψηλής ποιότητας αλλά χωρίς αυτό να το κάνει απαραίτητα ελκυστικό.
Δυστυχώς σε μεγάλα παιχνίδια πια, υπάρχει ένας δισταγμός για το που θα εστιάσεις. Το λεω αυτός ως προγραμματιστής -με ελάχιστες εμπειρίες-, γιατί γνωρίζω ότι για την δημιουργία ενός μεγάλου AAA Video Game όπως αυτά που φτιάχνει η Ubisoft, συνεργάζονται 2-3 στούντιο μαζί, 20-50 ατόμων το καθένα. Ένας developer (developer ≠ προγραμματιστής) για να δουλέψει με χαρά και να δώσει ένα ωραίο αποτέλεσμα, με μη ανιαρό πνεύμα πρέπει να ξέρει με ποιους δουλεύει και να τους έχει σαν παρέα. Πρέπει να μπορεί να συνεργάζεται άμεσα με τους ανθρώπους που δουλεύει και να έχει την δυνατότητα να επικοινωνεί ανά πάσα στιγμή μαζί τους. Μην μακρηγορώ άλλο όμως, νομίζω καταλάβατε το νόημα.
Τέτοια παιχνίδια αξίζουν να λέγονται ''παιχνίδια''.Δεν έχουν ανάγκη ούτε το σενάριο , ούτε το voice-acting κλπ κλπ. Το gameplay του φτάνει και του περισσεύει.Τα γραφικά τα έφτιαξαν ή τα έχουν σαν αυτά της open Beta? Γτ θυμάμαι στην Beta τα γραφικά ήταν μέτρια...Πιστεύω , αν όχι goty , θα πάρει ένα RPG of the year.
Ένα μεγάλο μπράβο στην Ubi για άλλη μια φορά! Μου φαίνεται αρχίζει να γίνεται ξανά ο Publisher που όλοι εμπιστευόμασταν κάποτε...