- Reviews
- Just Cause 3
Just Cause 3
HotΧαμός στη Μεσόγειο.
Χαμός στη Μεσόγειο.
Λίγους μήνες μετά την κυκλοφορία του Mad Max η Avalanche Studios επιστρέφει στο προσκήνιο με το Just Cause 3. Από το ξεκίνημά της μέχρι και σήμερα η σειρά Just Cause μας προσφέρει απλόχερα "over the top" δράση σε ένα sandbox περιβάλλον και όπως είναι φυσικό κάτι αντίστοιχο συναντάμε και στη νέα δημιουργία της σουηδικής εταιρείας. Στην προκειμένη περίπτωση πάντως είναι σαφές ότι τα production values είναι υψηλότερα, κάτι που αποδεικνύει ότι η Square Enix στηρίζει έμπρακτα το όραμα των developers. Άλλωστε δεν έχει περάσει πολύς καιρός απ' όταν ο Phil Rogers, ο πρόεδρος της αμερικανικής Square Enix, δήλωσε ότι η σειρά Just Cause μπορεί να σταθεί πλάι στις υπόλοιπες εμβληματικές σειρές της εταιρείας.
Η αλήθεια είναι ότι για να καθιερωθεί το Just Cause την συνείδησή μας ως ένα από μεγάλα franchises της Square Enix θα πρέπει να κυλήσει ακόμη πολύ νερό στο αυλάκι. Καλή η φρενήρης δράση, οι εντυπωσιακές εκρήξεις και η "ασόβαρη" διάθεση, αλλά όπως και να το κάνουμε το σενάριο των δύο πρώτων κεφαλαίων ήταν επιεικώς τετριμμένο, ενώ ανάλογη άποψη έχουμε και για τον Rico Rodriguez. O τελευταίος κάλλιστα θα μπορούσε να διεκδικήσει τον τίτλο του πιο... άνοστου πρωταγωνιστή στην ιστορία των video games. Στο Just Cause 3 η Avalanche Studios είχε την ευκαιρία να μας προσφέρει κάτι παραπάνω από ένα τυπικό open world Action-Adventure, αλλά εστίασε τις προσπάθειες κυρίως στον τεχνικό τομέα, χωρίς να προβεί σε νεωτερισμούς στο gameplay. Κατόπιν αυτού, η νέα περιπέτεια του Rico Rodriguez δεν διαφέρει ιδιαίτερα από τις προηγούμενες με ότι αυτό συνεπάγεται.
Επιστροφή στην πατρίδα
Το σενάριο δεν ήταν ποτέ ένα από τα δυνατά χαρτιά της σειράς Just Cause και δυστυχώς κάτι αντίστοιχο ισχύει και στο τρίτο κεφάλαιό της. Σε αυτή την περίπτωση βλέπουμε τον Rico Rodriguez να επιστρέφει -αρκετά χρόνια μετά τα γεγονότα του Just Cause 2- στην πατρίδα του για να την απαλλάξει από τον τυραννικό ζυγό του Στρατηγού Sebastiano di Ravello. Κοινώς ο σκοπός σας είναι να ξεπαστρέψετε άλλον ένα δικτάτορα μετά τους Salvador Mendoza και Pandak Panay. Τα σχέδια του Sebastiano di Ravello βέβαια είναι πιο μεγαλεπήβολα, καθώς σχεδιάζει να εκμεταλλευτεί τον ορυκτό πλούτο του νησιού Medici για να επεκτείνει την κυριαρχία του σε ολόκληρο τον κόσμο.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι το φανταστικό νησί Medici βρίσκεται στη Μεσόγειο και το γεγονός αυτό αποτελεί μια συνειδητή επιλογή των developers, καθώς ήθελαν ένα ξεχωριστό setting για το Just Cause 3. Παρόλα αυτά, ο τρόπος με τον οποίο αποτυπώνεται η δικτατορία του General di Ravello και ακόμη περισσότερο ο ίδιος, παραπέμπει περισσότερο στις στρατιωτικές χούντες της Νότιας Αμερικής.
Το story σε γενικές γραμμές είναι τετριμμένο, καθώς κάτι αντίστοιχο είδαμε και στα προηγούμενα κεφάλαια της σειράς και παράλληλα πλήρως αδιάφορο. Από την στιγμή που ο Rico Rodriguez επιστρέφει στην πατρίδα του περιμέναμε να αποδοθούν κάποιες από τις πτυχές της προσωπικότητάς του. Εν τέλει, φτάνουμε στο συμπέρασμα ότι ο ήρωας αυτός απλά δεν έχει καμία προσωπικότητα, κάτι που ισχύει και για τους υπόλοιπους NPC, με εξαίρεση τον Mario Frigo. O τελευταίος αποτελεί παιδικό φίλο του κεντρικού πρωταγωνιστή της ιστορίας. Οι διάλογοι μεταξύ του Rico και του Mario είναι απολαυστικοί, χαρίζουν αστείρευτο γέλιο και είναι ενδεχομένως το μόνο πράγμα που θα μείνει στην μνήμη σας από το χλιαρό σενάριο του Just Cause 3.
Κάνει περήφανο τον Michael Bay
Από τα πρώτα κιόλας λεπτά είναι φανερό ότι η δράση έχει τον πρώτο ρόλο στη νέα πρόταση της Avalanche Studios. Η πρώτη σας αποστολή είναι να καταστρέψετε τα αντιαεροπορικά του General di Ravello και όπως είναι φυσικό δεν θα ήταν αρκετά cool αν ολοκληρώνατε αυτή την διαδικασία πεζοί. Αντ' αυτού βρίσκεστε όρθιοι πάνω στα φτερά ενός αεροπλάνου και καλείστε να μετατρέψετε σε... παλιοσίδερα την αεράμυνα του παράφρονα δικτάτορα με έναν εκτοξευτή ρουκετών.
Δυστυχώς οι περισσότερες αποστολές του campaign δεν είναι τόσο ευφάνταστες, καθώς στην πλειοψηφία τους θα πρέπει να καταστρέψετε συγκεκριμένες βάσεις ή να προστατέψετε διάφορους ΝPC. Το οπλοστάσιό σας πάντως είναι εξαιρετικά πλούσιο, καθώς ανά πάσα στιγμή είστε εφοδιασμένοι με άπειρα εκρηκτικά και τρία όπλα. Φυσικά έχετε απόλυτη ελευθερία στο να καθορίσετε το loadout σας, το οποίο συνήθως περιλαμβάνει δύο πιστόλια ή οπλοπολυβόλα, ένα assault rifle και έναν εκτοξευτή χειροβομβίδων ή ρουκετών. Παράλληλα, μέσω των supply drops έχετε την δυνατότητα να ανεφοδιαστείτε, να αλλάξετε τα όπλα σας ή ακόμη και να παραλάβετε όποιο όχημα επιθυμείτε (ελικόπτερο, αμάξι, τανκ κ.ο.κ) ανά πάσα στιγμή.
Σαν να μην έφταναν αυτά πλέον και το grappling hook σας μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως όπλο. Λόγου χάρη αν εκτοξεύσετε την μια άκρη του καλωδίου σε μια δεξαμενή καυσίμων και την άλλη στο έδαφος και στην συνέχεια κρατήσετε πατημένο το κουμπί RT η δεξαμενή θα ξεκολλήσει από την θέση της, θα σωριαστεί στο έδαφος και θα εκραγεί. Ο μηχανισμός αυτός μπορεί να αξιοποιηθεί με δεκάδες τρόπους και το μόνο που απαιτείται από την δική σας πλευρά είναι φαντασία. Ενώστε για παράδειγμα δύο ελικόπτερα με το grappling hook σας και δείτε τα να συγκρούονται στον αέρα ή πυροβολείστε μια φιάλη προπανίου αφού προηγουμένως “δέσετε” έναν εχθρό πάνω της και μετατρέψετε τον στον Rocket Man, όπως λέει και ο Elton John στο ομώνυμο τραγούδι του!
Για να είμαστε ειλικρινείς αντίστοιχους μηχανισμούς καταστροφής του περιβάλλοντος και των εχθρών είχαμε δει στo Red Faction: Armageddon με το Magnet Gun. Σαφώς και ο αντίστοιχος μηχανισμός με το grappling hook λειτουργεί σωστά και χαρίζει στιγμές ενθουσιασμού και πόρωσης όταν βλέπετε τα ελικόπτερα και τις βάσεις των αντιπάλων σας να καταστρέφονται στις φλόγες, αλλά οφείλουμε να ασκήσουμε κριτική στους developers για τον τρόπο με τον οποίο "εμπνεύστηκαν" (θέτοντας το κομψά) από την δημιουργία της Volition.
Οφείλουμε επίσης να διατυπώσουμε και κάποιες ενστάσεις, όσον αφορά το gunplay και την κάμερα. Σχεδόν όλα τα όπλα δεν έχουν την επιθυμητή ανάκρουση, παρά το γεγονός ότι οι developers αξιοποιούν τα Impulse Triggers του χειριστηρίου του Xbox One. Εν τω μεταξύ, η κάμερα είναι αλληλένδετη με το σύστημα στόχευσης, αλλά και με την κίνηση του χαρακτήρα σας, κάτι που ενδεχομένως να σας προκαλέσει προβλήματα στις πρώτες ώρες ενασχόλησης μας το Just Cause 3. Ένα ακόμη πρόβλημα που παρατηρήσαμε είναι όταν θα πρέπει να κολυμπήσετε σε υπόγειες σπηλιές, καθώς τα controls δεν ανταποκρίνονται στις εντολές σας όπως θα έπρεπε. Για παράδειγμα, αν προσπαθήσετε να μετακινηθείτε δεξιά ή αριστερά θα διαπιστώσετε ότι ο Rico κάνει στροφή 180 μοιρών και αρχίζει να κινείτε ανάποδα.
Ο αρχικός ενθουσιασμός που θα νιώσετε πολύ σύντομα θα αρχίσει να φθίνει λόγω του αφόρητα επαναλαμβανόμενου gameplay.
Μετακίνηση σε γη, στεριά και αέρα
Ο κόσμος του Just Cause 3 είναι με μια λέξη τεράστιος, παρόλα αυτά έχετε στην διάθεσή σας αρκετούς τρόπου για να μετακινηθείτε με ταχύτητα σε αυτόν. Πέρα από το grappling hook σας, με το οποίο μπορείτε να αναρριχηθείτε στα βουνά ή στις κορυφές των κτηρίων, έχετε την δυνατότητα να αιωρηθείτε με το αλεξίπτωτό σας. Για πρώτη φορά στην σειρά βλέπουμε και το wingsuit, αν και είναι γεγονός ότι θα χρειαστεί αρκετός χρόνος για να εξοικειωθείτε μαζί του και να καταφέρετε να ελέγξετε με απόλυτη ακρίβεια τον χαρακτήρα σας στον αέρα.
Φυσικά υπάρχει και μια πληθώρα οχημάτων, όπως αμάξια και ελικόπτερα. Να προσθέσουμε εδώ ότι στην ανάπτυξη του Just Cause 3 εργάστηκαν και κάποιοι developers της Criterion Games (Burnout, Need for Speed) πάνω στους μηχανισμούς που σχετίζονται με τον έλεγχο των οχημάτων. Η οδηγική μας εμπειρία πάντως δεν ήταν η καλύτερη δυνατή, αν και το γεγονός αυτό οφείλεται κατά κύριο λόγο στην προβληματική κάμερα. Πρακτικά όταν προσπαθείτε να στρίψετε το όχημα σας, θα παρατηρήσετε ότι μετακινείτε ταυτόχρονα και η κάμερα. Η κατάσταση γίνεται ακόμη πιο δυσχερής, καθώς τα αμάξια και οι μοτοσυκλέτες στρίβουν σας μαούνες. Ευτυχώς ο χειρισμός των ελικοπτέρων είναι πολύ πιο λειτουργικός, αν και απαιτείται προσοχή στην προσγείωση, καθώς είναι πιθανό να καταστρέψετε το όχημά σας και παράλληλα να πεθάνετε.
Ίδιο από την αρχή ως το τέλος
Οι τρόποι με τους οποίους μπορείτε να εξολοθρεύσετε τους αντιπάλους σας ή να μετακινηθείτε μπορεί να παρουσιάζουν μια ποικιλία, αλλά δυστυχώς δεν συμβαίνει το ίδιο και με την ροή εξέλιξης του παιχνιδιού. Το στοιχείο της επανάληψης κάνει πολύ νωρίς την εμφάνισή του, καθώς καλείστε να κάνετε συνεχώς τα ίδια και τα ίδια πράγματα. Ο χάρτης του νησιού Medici είναι χωρισμένος σε διάφορες επαρχίες και σε κάθε μία εξ' αυτών υπάρχουν συγκεκριμένες εγκαταστάσεις του General di Ravello. Ο σκοπός σας είναι να απελευθερώσετε τις επαρχίες επανακτώντας σταδιακά τον έλεγχο των εγκαταστάσεων.
Η διαδικασία είναι κάθε φορά η ίδια, καθώς θα πρέπει να καταστρέψετε συγκεκριμένους στόχους (δορυφορικές κεραίες, δεξαμενές καυσίμων, αγάλματα, πινακίδες κτλ.) και τις υπεράριθμες δυνάμεις του μανιακού δικτάτορα. Στις πόλεις μάλιστα οι εχθροί καλούν συνεχώς ενισχύσεις, οπότε αν δεν είστε προσεκτικοί θα βρεθείτε αντιμέτωποι με αρκετά tanks, ελικόπτερα και δεκάδες στρατιώτες. Αν πεθάνετε θα πρέπει να υποστείτε το βασανιστήριο των υπερβολικά μεγάλων χρόνων φόρτωσης που σε αρκετές περιπτώσεις ξεπερνούν τα δύο λεπτά.
Στην δική μας περίπτωση δεν ήταν μόνο το στοιχείο της επανάληψης, καθώς όπως και να το κάνουμε η λογική του Just Cause 3 δεν διαφέρει σημαντικά από την αντίστοιχη των σειρών Prototype, Infamous, Assassin's Creed και των υπολοίπων open world Action-Adventures, που μας αποθάρρυνε να συνεχίσουμε το playthrough μας. Το Just Cause 3 επιβάλλει παράλογους περιορισμούς που έρχονται σε αντίθεση με τον sandbox χαρακτήρα του. Πιο συγκεκριμένα, οι προαιρετικές αποστολές ή τα challenges όπως ονομάζονται εδώ, γίνονται διαθέσιμα μόνο αφού καταλάβετε μια συγκεκριμένη περιοχή. Κάτι αντίστοιχο ισχύει και με τα collectables, καθώς οι τοποθεσίες τους απεικονίζονται στον χάρτη αφότου καταλάβετε μια βάση του General Di Ravello.
Οι ίδιοι περιορισμοί συναντώνται και στις βασικές αποστολές, αφού υπάρχουν περιπτώσεις όπου θα πρέπει να καταλάβετε προηγουμένως έναν συγκεκριμένο αριθμό επαρχιών του νησιού Medici για να ξεκλειδώσει το εκάστοτε main mission. Το campaign θεωρητικά θα μπορούσε να ολοκληρωθεί σε λιγότερες από 10 ώρες, αλλά θα πρέπει να αφιερώσετε τουλάχιστον 20, καθώς όπως είπαμε πρέπει να ικανοποιούνται συγκεκριμένες συνθήκες για να ξεκλειδώσουν κάποιες βασικές αποστολές. Στην περίπτωση που θέλετε να επιτύχετε το 100% completion είναι δεδομένο ότι θα χρειαστείτε 50-60 ώρες. Φυσικά σε αυτό το διάστημα θα πρέπει να κάνετε συνεχώς τα ίδια και τα ίδια, οπότε οπλιστείτε με υπομονή.
Πέρα βέβαια από τις βασικές αποστολές υπάρχουν και τα challenges, όπου θα πρέπει να οδηγήσετε με ταχύτητα, να εξασκηθείτε στην σκοποβολή, να αιωρηθείτε με το wingsuit σας κ.ο.κ. Όλα αυτά τα έχουμε ξαναδεί στο παρελθόν, αυτό που είναι πρωτόγνωρο όμως είναι ότι η ολοκλήρωση των challenges (με συγκεκριμένο βαθμό αξιολόγησης μάλιστα) είναι υποχρεωτική για να αποκτήσετε πρόσβαση σε διάφορα skills και upgrades. Ακόμη και για ένα απλό upgrade, όπως το precision aim θα χρειαστεί προηγουμένως να ολοκληρώσετε το ανάλογο challenge, κάνοντας παράλληλα και συγκεκριμένο σκορ. Μάλιστα είναι πολύ πιθανό να χρειαστεί να επαναλάβετε το challenge αρκετές φορές μέχρι να κάνετε το απαιτούμενο σκορ, ενώ οι επιδόσεις που απαιτούνται για την μέγιστη δυνατή αξιολόγηση είναι το λιγότερο εξωπραγματικές.
Σοκ και δέος
Η δουλειά της Avalanche Studios σε ότι έχει να κάνει με το οπτικό κομμάτι του Just Cause 3 είναι απλά εντυπωσιακή. Το level design χαρακτηρίζεται από την ποικιλία του, καθώς το φανταστικό νησί Medici αποδίδεται με μεγαλοπρέπεια στην οθόνη σας. Τα particle effects είναι εξαιρετικά, ενώ θετικά κρίνονται και τα physics που σχετίζονται με την καταστροφή των κτηρίων και των υπολοίπων στρατιωτικών εγκαταστάσεων.
Θα λέγαμε πάντως ότι το όραμα των developers λαμβάνει σάρκα και οστά μόνο στην PC έκδοση και μάλιστα αν και εφόσον έχετε ένα high-end σύστημα. Η έκδοση για το Xbox One είναι μακράν η χειρότερη εκ των τριών, καθώς όχι μόνο τρέχει στα 900p, αλλά παράλληλα παρατηρούνται τεράστιες πτώσεις του frame rate, κατά την διάρκεια των εκρήξεων, κάτι που συμβαίνει σε τακτική βάση σε έναν τίτλο σαν τον Just Cause 3. Σημαντικό πρόβλημα είναι και οι τεράστιοι χρόνοι φόρτωσης, καθώς ξεπερνούν σε αρκετές περιπτώσεις τα δύο λεπτά. Επιπροσθέτως, υπάρχει αρκετό texture popping, αν και με δεδομένη την τεράστια έκταση του κόσμου του παιχνιδιού, δύσκολα θα μπορούσε να αποφευχθεί το φαινόμενο. Στον ηχητικό τομέα ξεχωρίζουν τα ηχητικά εφέ, αλλά δυστυχώς δεν μπορούμε να πούμε το ίδιο για το soundtrack και το voice acting. Οι περισσότεροι ηθοποιοί μοιάζουν σαν να κάνουν αγγαρεία στην ερμηνεία των ρόλων τους, ενώ το soundtrack περνά απλά απαρατήρητο.
Εκρήξεις χωρίς...αιτία
Ο Δεκέμβριος είναι ένας μήνας όπου παραδοσιακά δεν έχουμε μεγάλες κυκλοφορίες οπότε ευτυχώς για το Just Cause 3 δεν υπάρχει μεγάλος ανταγωνισμός. Από αυτή την άποψη λοιπόν το timing της κυκλοφορίας του είναι σωστό, αν και θεωρούμε δεδομένο ότι η Square Enix βιάστηκε να το κυκλοφορήσει. Ενδεχομένως, αν το βλέπαμε μερικούς μήνες αργότερα θα είχε γίνει καλύτερο optimization στον τεχνικό τομέα και θα είχαν εξαλειφθεί τα προβλήματα με το frame rate. To βασικό όμως θέμα δεν είναι αυτό, καθώς το νέο εγχείρημα της Avalanche Studios πάσχει από τις “ασθένειες” των προκατόχων του. Με άλλα λόγια είναι άκρως επαναλαμβανόμενο και το σενάριο του είναι ανίκανο να κεντρίσει το ενδιαφέρον σας, πόσο μάλλον να το διατηρήσει από την αρχή ως το τέλος. Οι φίλοι της σειράς είναι πιθανό να το απολαύσουν, αλλά είναι αλήθεια ότι υπάρχουν πολύ πιο ποιοτικές προτάσεις στον χώρο του, όπως το Batman: Arkham Knight, το Sunset Overdrive και το Assassin's Creed Syndicate.
Θετικά:
- Τεράστιος κόσμος με μεγάλο verticality
- Ποικιλία όπλων, οχημάτων και gadgets
- Εντυπωσιακά ηχητικά εφέ
- Ακατάπαυστη δράση
- Η χρήση του grappling hook ως όπλο
Αρνητικά:
- Αδιάφορο σενάριο
- Άκρως επαναλαμβανόμενο gameplay
- To υποχρεωτικό grinding στα challenges
- Προβληματική κάμερα
- Πτώσεις του frame rate και μεγάλα loading times
Βαθμολογία
Γραφικά: 8.5
Ήχος: 7
Gameplay: 6
Αντοχή: 6
Γενικά: 6.9
Μια συμπαθητική πρόταση στην κατηγορία των open world Action-Adventures και τίποτα παραπάνω.
Παντελής Δασκαλέλος
NEWS VIEW ALL
Just Cause 3
[Αρχική δημοσίευση: 04/11/14] Το Xbox Underground έχει στα χέρια του τα πρώτα screenshots από το Just Cause 3. Οι εικόνες αναφέρεται ότι έχουν τραβηχτεί από preview έκδοση στο Xbox One. Το παιχνίδι φη...Posted (07 Jan 2017)
Just Cause 3: Gameplay videos
[Αρχική Δημοσίευση: 25/11/15] Μόλις λίγες μέρες πριν την επίσημη κυκλοφορία του Just Cause 3, η Square Enix και η Avalance Studios μας παρουσιάζουν ένα χορταστικό gameplay βίντεο. Στο βίντεο που ακ...Posted (29 Nov 2015)
Just Cause 3: Οι απαιτήσεις στα PC
[Αρχική δημοσίευση: 23/11/15] Αν και δεν ανακοινώθηκαν επίσημα, δείτε παρακάτω τις απαιτήσεις συστήματος για το Just Cause 3, συμφώνα με μια φωτογραφία του πίσω μέρους της συσκευασίας που διέρρ...Posted (25 Nov 2015)
Just Cause 3: 1080p στο PS4, 900p στο Xbox One
Σε διαφορετική ανάλυση θα "τρέχει" το Just Cause 3 στα PS4 και Xbox One σύμφωνα με τον Roland Lesterin, Game Director της Avalanche Studios. Μετά τα Metal Gear Solid V: The Phantom Pain και The Wit...Posted (05 Nov 2015)
Just Cause 3: Win an Island Contest
Η Square Enix ανακοίνωσε έναν πολύ πρωτότυπο διαγωνισμό για να προωθήσει το επερχόμενο Just Cause 3. Συγκεκριμένα όσοι παίκτες κάνουν pre-order το παιχνίδι θα μπορούν να συμμετάσχουν σε έναν διαγων...Posted (25 Aug 2015)
Gamescom 2015: Just Cause 3
Στα πλαίσια της Gamescom 2015 αναφέρθηκε πως θα προστεθεί τρίτο μέλος στη σειρά Just Cause το όποιο φαίνεται να είναι πιο εκρηκτικό από ποτέ. Δείτε το τρέιλερ με όνομα “Burn it”: http://www.yo...Posted (04 Aug 2015)
E3 2015: Just Cause 3
Κατά τη διάρκεια της press conference της Square Enix, παρουσιάστηκε ένα νέο gameplay video για το επερχόμενο Just Cause 3. Σύμφωνα με τον Roland Lesterlin, game designer του Just Cause 3, η Avalanche...Posted (16 Jun 2015)
Comments
Ωστόσο, η εικόνα που έχω λάβει εγώ είναι ότι πρόκειται για έναν τρομερά διασκεδαστικό τίτλο, με απίστευτες επιλογές στο gameplay, οι δυνατότητες του οποίου υπερβαίνουν τη φαντασία του καθενός, κι αυτό είναι το μεγάλο του κέρδος. Μπορείς να κάνεις τα πάντα, αψηφώντας τους νόμους της φυσικής (σήμα κατατεθέν της σειράς), ελισσόμενος και ενεργώντας με κάθε πιθανό και απίθανο τρόπο μέσα στον τεράστιο κόσμο του παιχνιδιού.
Προσωπικά, έχοντας παίξει τους δύο προηγούμενους τίτλους, όσον αφορά το Just Cause 2 δε βαρέθηκα ούτε μία στιγμή να καταστρέφω το σύμπαν, κι αυτό του προσέδωσε τεράστια αντοχή στο χρόνο. Δεν υπεισέρχομαι στις τεχνικές λεπτομέρειες, καθώς αυτές δεν επιδέχονται αμφισβήτησης από τη στιγμή που ο Παντελής τα είδε μπροστά του παίζοντας το game. Η ένστασή μου εστιάζεται στο βαθμό του gameplay του παιχνιδιού και το κατά πόσο αυτό διασκεδάζει ή εκνευρίζει, αλλά και τις εναλλακτικές που προσφέρει ή δεν προσφέρει όταν οι αποστολές ομοιάζουν.
Καταλήγοντας, επειδή πιστεύω ότι το παιχνίδι είναι σίγουρα πιο διασκεδαστικό απ' ότι επαναλαμβανόμενο (αν γίνεται αντιληπτή η διάκριση), αποκτώντας συνεπώς πολύ μεγαλύτερη αντοχή στο χρόνο (κάτι που είναι αυτονόητο για όποιον ταυτίζεται με την άποψή μου), πιστεύω ότι οτιδήποτε λιγότερο από 7.5 στο gameplay και στο σύνολό του, αδικεί τον τίτλο*.
*Όπως π.χ. πιστεύω -έτερον εκάτερον- ότι οι βαθμολογίες παγκοσμίως πριν από έξι χρόνια αδίκησαν το Saboteur.
Κι εγώ είχα ψαρώσει από τα βίντεο συν οτι τις πρώτες μέρες κυκλοφορίες τα reviews ήταν διθυραμβικά.Πάλι με το marketing πάνε να μας περάσουν τις παιχνιδάρες.Εμπιστεύομαι Παντέλαρο και GW για άλλη μια φορά.
Η επανάληψη στο gameplay είναι ότι χειρότερο.Πάει φουλ για ενοικίαση και όσο προλάβω να παίξω.Πολύ καλό review.
Professor λύσε μου μια απορία.Πως γίνεται να διαφωνείς με ένα review για παιχνίδι που δεν έχεις παίξει?Κι εγώ περίμενα ότι θα του βάζανε οι reviewers παραπάνω από τα βίντεο που είχα δει.Εσύ πως έβγαλες πόρισμα ότι "αξίζει παραπάνω"?Το έπαιξες?Όταν το παίξεις γράψε πόσες ώρες το έπαιξες,στείλε μας εικονες,βιντεο,ανεβασε κανενα user review γιατί με τηλεπάθεια δεν έκανε ποτέ review κανείς.Το λέω γιατί όσα χρόνια διαβάζω reviews του Παντελή δεν έχει πέσει σχεδόν ποτέ έξω.Πιο χαρακτηριστική περίπτωση ήταν αυτή του The Order.
Ασχετο αλλά όσο για το Saboteur ήταν μέτριο.Τουλάχιστον σε PC όπου το είχα τερματίσει.
Αφήνοντας στην άκρη το σενάριο και τον τεχνικό τομέα, ο λόγος που πήρε αυτή την χαμηλή επιμέρους βαθμολογία δεν είναι απλά η επανάληψη. Είναι το γεγονός ότι τα upgrades ξεκλειδώνουν μόνο από τα challenges, ότι αρκετές main missions είναι κλειδωμένες αν δεν καθαρίσεις (κλειδωμένα είναι και τα challenges) τον χάρτη και ότι το μόνο ουσιαστικό νέο στοιχείο είναι μια στεγνή αντιγραφή από το Red Faction. Με τους περιορισμούς αυτούς εγώ αισθάνθηκα εγκλωβισμένος. Γιατί να πρέπει καθαρίσω 12 βάσεις για να προχωρήσω παρακάτω στο story;
Αν θες να το συζήτησουμε περαιτέρω σε περιμένω στο forum.
Οπως και τα προηγουμενα δηλαδη.Το οτι πρεπει να κανεις καποιες ιδιες μικροαποστολες για να συνεχισεις το campaign ειναι οτι χειροτερο.
Συμφωνω απολυτα με το review και την βαθμολογια!!!
Οι χρόνοι loading δεν ξεπερνούν τα λίγα δευτερόλεπτα. Πτώση σε frame rate, δεν έχω παρατηρήσει καμία ως τώρα, το παιχνίδι τρέχει άψογα, ασχέτως του τι συμβαίνει στην οθόνη.
Το μοναδικό προβληματάκι είναι η οδήγηση, η οποία είναι λίγο "κάπως". Τα αυτοκίνητα δεν έχουν τόσο καλά κρατήματα και εύκολα βγαίνεις εκτός δρόμου, όμως με λίγη εξάσκηση μέσα σε μισή ώρα, δεν έχω πλέον κανένα πρόβλημα.
Και σαν ιστορία, το βλέπω αρκετά πιο ενδιαφέρον από το 2, στο οποίο η ιστορία ήταν παντελώς ανούσια και υποτυπώδης.
Σε γενικές γραμμές λοιπόν, πρόκειται σίγουρα για μια εμπειρία βελτιωμένη σε σχέση με το προηγούμενο παιχνίδι της σειράς.