- Reviews
- Life is Strange: Episode 4: Dark Room
Life is Strange: Episode 4: Dark Room
HotΣε τεντωμένο σχοινί.
Σε τεντωμένο σχοινί.
Όσοι έχετε παρακολουθήσει τα μέχρι τώρα επεισόδια του Life is Strange, είτε παίζοντάς τα, είτε παρακολουθώντας τα livestream μας, μπορείτε να νιώσετε την αγωνία που μας περίμενε κατά την κυκλοφορία του Life is Strange: Episode 4. Μία αγωνία που κορυφώνεται στο φινάλε κάθε επεισοδίου που είναι γεμάτο από ανατροπές και αναπάντεχα γεγονότα. Όσοι δεν τα έχετε παρακολουθήσει, θα πρέπει ασφαλώς να ανατρέξετε στα προηγούμενα reviews -που συνοδεύονται από τα βίντεό μας- ώστε να υπάρχει μια λογική συνέχεια στα όσα δείτε.
Το τέταρτο από τα πέντε συνολικά επεισόδια του Interactive movie της Dontnod Entertainment μας καθήλωσε για τα καλά, καθώς ήταν το μόνο έως τώρα που ξεκίνησε αλλά και τελείωσε με αναπάντεχο γεγονός. Το Cliffhanger στο οποίο μας άφησαν οι συγγραφείς Christian Divine και Jean-Luc Cano, έθεσε την πρωταγωνίστρια Max (την οποία και ελέγχετε), αντιμέτωπη με το πρώτο δυσάρεστο γεγονός αναστροφής χρόνου. Μέχρι τώρα τα έβρισκε όλα ρόδινα, όμως δεν θα μπορούσε να φανταστεί σε καμία περίπτωση πως μία πράξη της μπορούσε να αλλάξει τα δεδομένα προς το καλύτερο και ταυτόχρονα προς το χειρότερο.
Στιγμές απόγνωσης
Ο τρόπος που εξελίσσεται η πλοκή στο Episode 4 σας θέτει αρχικά στο πλευρό της φίλης σας Chloe, η οποία και σας χρειάζεται. Στο φόντο μια παραλία με ορισμένα νεκρά ζώα, μας παραπέμπει στο ότι κάτι δεν πηγαίνει σωστά στην περιοχή. Σε συνδυασμό δε με τα οράματα που είχε δει η Max για τα ακραία καιρικά φαινόμενα, μας προδιαθέτουν για το ότι κάτι θα συμβεί στο πέμπτο επεισόδιο που θα ξεδιαλύνει το μυστήριο γύρω από την συγκεκριμένη υπόθεση. Θα αφορά άραγε άμεσα ή έμμεσα και τις δυνατότητες της Max να γυρίζει τον χρόνο πίσω;
Η παρέα της Max με την Chloe συνεχίζει καθόλη την διάρκεια του επεισοδίου, αφού πλέον οι αχώριστες κολλητές έχουν ξεχωρίσει για τα καλά από την παρέα του κολλεγίου. Αν μιλούσαμε για ταινία θα λέγαμε ότι διεκδικούν βραβείο Α' και Β' γυναικείου ρόλου αντίστοιχα. Οι γρίφοι που θα κληθείτε να αντιμετωπίσετε φαντάζουν αρχικά πολύ απλοί, καθώς δεν απαιτούν ιδιαίτερη σκέψη. Η Max βοηθά την Chloe όσο ποτέ άλλοτε, ενώ μαζί βάζουν πλώρη για τον απώτερο στόχο τους, που αφορά την φίλη τους Rachel.
Στην πορεία όμως, τα puzzles εμφανίζουν μια διάθεση κλιμακωτής δυσκολίας. Ναι μεν απευθύνονται στο μέσο gamer, ωστόσο κάποια ζητήματα θα σας βασανίσουν το μυαλό λίγο περισσότερο από κάθε προγενέστερο επεισόδιο. Η δυσκολία ανεβαίνει κατά πολύ σε σύγκριση με τον μέσο όρο των προηγούμενων επεισοδίων και φτάνει σχεδόν τα όρια ενός Adventure. Οι γρίφοι περιλαμβάνουν από σύνθεση αντικειμένων προκειμένου να ανεβείτε ή να ανακαλύψετε κρυφά περάσματα, μέχρι επιλογή σωστών στοιχείων που θα σας οδηγήσουν στη λύση του μυστηρίου. Το τελευταίο ήταν ότι πιο βασανιστικό μας έχει τύχει, αφού η επιλογή των συγκεκριμένων στοιχείων που θα βοηθήσει τις δύο φίλες στην έρευνά τους δεν ήταν εξ αρχής σαφής.
Κάποιες δοκιμασίες περιλαμβάνουν ακόμη και trial and error επιλογές. Το συγκεκριμένο στοιχείο όσο κι αν εκνευρίσει κάποιους από εσάς, έχει τον χαβαλέ του. Αν συνομιλήσετε με κάποιον, κάτι δεν πάει καλά και μία από τις δύο ηρωίδες μπλεχτεί σε περιπέτειες τότε θα χρειαστεί να γυρίσετε τον χρόνο πίσω. Έχοντας έως τέσσερις επιλογές σε συγκεκριμένους διαλόγους, κάποιες φορές χρειάζονται οι σωστοί συνδυασμοί για να πετύχετε την σωστή λύση για να γλιτώσετε από μπελάδες. Εκεί βρίσκεται και η πεμπτουσία του σεναρίου. Η ενέργεια υλοποιείται, κάτι πάει λάθος, βλέπετε τι θα γινόταν στο σενάριο που επιλέγατε, γελάτε ή κλαίτε κι επιστρέφετε πίσω για να ξαναπροσπαθήσετε.
Συγκίνηση, οργή και εκδίκηση. Στο Episode 4 ταυτιζόμαστε όσο ποτέ άλλοτε με την πρωταγωνίστρια.
"Can I run it?"
Ένα gamebreaking bug που εμφανίστηκε όταν τρέξαμε το Life is Strange τις πρώτες ημέρες, μας απέτρεψε από το να τρέξουμε το παιχνίδι. Αφότου το ανοίξαμε στο Steam, διαπιστώσαμε πως το κεντρικό μενού...είχε εξαφανιστεί! Η Dontnod είχε δημιουργήσει άθελά της πρόβλημα στους άτυχους κατόχους ορισμένων καρτών γραφικών της Nvidia (όπως η GTX 980) με αποτέλεσμα να μην μπορούμε καν να εισέλθουμε σε οποιοδήποτε επεισόδιο. Το θέμα λύθηκε μετά από αρκετές εβδομάδες, ωστόσο δεν παύει να είναι launch bug.
Το δεύτερο εκνευριστικό σημείο που οι developers δεν έχουν φιλοτιμηθεί να προσέξουν αφορά τον χειρισμό πληκτρολογίου-mouse. Δυστυχώς η χρήση του mouse δεν έχει καμία σχέση με αυτή του gamepad και προκαλεί προβλήματα όποτε προσπαθείτε να αλληλεπιδράσετε με οποιοδήποτε αντικείμενο και σέρνετε τον κέρσορα. Το θέμα ισχύει από το πρώτο κιόλας επεισόδιο και την στιγμή που υπολείπεται η κυκλοφορία ενός, θεωρούσαμε αυτονόητη την διόρθωσή του από την πρώτη κιόλας στιγμή.
Όταν δε θα φτάσετε σε έναν γρίφο που απαιτεί zoom στη φωτογραφία, ο "φονικός" συνδυασμός δύο πλήκτρων και δύο mouse buttons που απαιτείται για να λύσετε τον γρίφο θα σας εκνευρίσει αφάνταστα. Εκεί θα απαιτηθεί χειρουργική ακρίβεια. Στην περίπτωσή μας χρειαστήκαμε πάνω από 25 λεπτά για να περάσουμε μόνο το συγκεκριμένο σημείο.
Τρόμος στο κολλέγιο
Αν παρακολουθείτε ξένες σειρές, είτε σοβαρού επιπέδου, είτε σαπουνόπερες, θα έχετε διαπιστώσει ότι οι σεναριογράφοι κάνουν τα πάντα ώστε να ανατρέψουν την γνώμη που είχατε μέχρι πρότινος για ορισμένα πρόσωπα. Κάτι ανάλογο ισχύει στο Life is Strange: Episode 4. Θα έρθετε αντιμέτωποι με άτομα του κολλεγίου που δεν φανταζόσασταν ποτέ ότι μπορεί να γίνουν επικίνδυνα. Οι δύο φίλες θα προσπαθήσουν να μπουν "σφήνα" σε κάθε παρέα μέχρι να βρουν αυτό που ψάχνουν. Η αποφασιστικότητα της Max είναι παράδειγμα προς μίμηση κι όλα αυτά παρά τον ήρεμο και "low profile" χαρακτήρα της.
Στο voice acting, η Hannah Telle στον απαιτητικό ρόλο της Max και η Ashly Burch ως Chloe, καταφέρνουν να ανταποκριθούν για άλλη μια φορά άριστα στις ερμηνείες τους. Σε όσες βραβεύσεις αφορούν τους voice actors της gaming βιομηχανίας, είμαι βέβαιος ότι για φέτος θα είναι υποψήφιες. Η αποτύπωση των συναισθημάτων τους ξεχωρίζει σε κάθε τους ομιλία, κάνοντας την δουλειά των designers να αναδεικνύεται, παρά την -ξεπερασμένη πλέον- χρήση της Unreal Engine 3 που δημιουργεί ατέλειες στο περιβάλλον. Τουλάχιστον η υλοποίηση των 3D models στους χαρακτήρες έχει τις περισσότερες φορές μια πολύ καλή ποιότητα στα textures και τον σχεδιασμό προσώπων, τηρουμένων πάντοτε των α
ναλογιών.
Η αγωνία κορυφώνεται
Μπύρες, μπάφοι, αλητεία, φοιτητική ζωή. Το Life is Strange έχει όλα όσα μπορεί να δει κανείς σε μια κλασική Αμερικάνικη ταινία, με ήρωες που...λόγω της Dontdod εξωτερικά μοιάζουν περισσότερο με Γάλλους. Στυλάτοι, ντελικάτοι, με την δική τους προσωπικότητα. Η μέχρι σήμερα πορεία των επεισοδίων μας έχει αφήσει ικανοποιημένους σε μεγάλο βαθμό από πλευράς σεναρίου. Το τέταρτο επεισόδιο κατάφερε να απογειώσει την αγωνία ακόμη περισσότερο.
Το ερώτημα είναι αν θα καταφέρουν οι developers στο πέμπτο και τελευταίο μέρος να χωρέσουν όσα μας προσέφεραν. Τα ερωτηματικά είναι πολλά, τόσο για τις σχέσεις των φοιτητών, όσο και για το τι συμβαίνει παραέξω, καθώς πολλά καιρικά και φυσικά φαινόμενα είναι ανεξήγητα και παραμένουν μονίμως σε εκκρεμότητα ως τον Νο.1 κίνδυνο. Μένει να δούμε αν το φινάλε αυτής της ιστορίας θα είναι μεγάλο σε διάρκεια για να χωρέσει όλες αυτές οι απαντήσεις ή αν οι developers θα προτιμήσουν μια πιο σύντομη διάρκεια.
Θετικά:
- Ανατροπές και αγωνία στο σενάριο
- Κορυφαίες ερμηνείες
- "Δέσιμο" με την ιστορία και τους πρωταγωνιστές
Αρνητικά:
- Ο χειρισμός για PC εξακολουθεί να παρουσιάζει προβλήματα
- Gamebreaking bug σε συγκεκριμένες κάρτες γραφικών
- Ένας δύσκολος γρίφος που αφορά την σύνθεση στοιχείων
Βαθμολογία
Γραφικά: 7
Ήχος: 8.5
Gameplay: 7.5
Αντοχή: 5
Γενικά: 7
Αυξάνει την αδρεναλίνη.
Μάνος Γρυπάρης
NEWS VIEW ALL
Παίζουμε Life is Strange: Episode 3
[Αρχική δημοσίευση: 27/5/15] Το livestreaming στο Twitch.tv/Gameworldgr δείχνει να καθιερώνεται Τετάρτη και Παρασκευή 8-10. Σήμερα λοιπόν θα παίξουμε το Life is Strange: Episode 3. Όσοι δεν έχ...Posted (28 May 2015)
Life is Strange: Episode 3
[Αρχική δημοσίευση: 20/4/15] Η Dontnod Εntertainment επιβεβαίωσε μέσα από τον επίσημο λογαριασμό της στο Twitter πως το τρίτο επεισόδιο του Life is Strange είναι καθοδόν. Συγκεκριμένα, η γαλλική εταιρ...Posted (19 May 2015)
Comments
Υ.Γ αυτο το σημειο που επρεπε να εστιασεις την φωτογραφια απλα πονεσε...