- Reviews
- Infinity Blade III
Infinity Blade III
HotΤο "ταβάνι" των mobile games.
Το "ταβάνι" των mobile games.
Όταν το πρώτο Infinity Blade εμφανίστηκε το 2010, μας έπεσε το σαγόνι στο πάτωμα βλέποντας την Unreal Engine 3 να κάνει...πάρτι στα τότε iPhone 4. Τιτάνιοι ιππότες έδιναν μάχες 1v1 μαζί μας, σε μεσαιωνικά κάστρα και με πανίσχυρα όπλα και μαγείες. Οι καλοστημένοι μηχανισμοί του συστήματος μάχης, με το αριστερό-δεξί dodge, τα parry και τα αλλεπάλληλα combos, έδωσαν σαφές στίγμα ότι το δημιούργημα της Epic Games ήρθε για να αποτελέσει για την Apple το μεγάλο exclusive του iOS.
Τόσο το αρχικό Infinity Blade, όσο και το sequel του, στιγματίστηκαν από την μικρή διάρκειά τους, ενώ το κόστος κάθε έκδοσης ερχόταν να πλαισιωθεί από μικροσυναλλαγές. Μακροπρόθεσμα, τα τρία αυτά games διατέθηκαν δωρεάν στο App Store, με το Infinity Blade 3 να γίνεται πρόσφατα κι αυτό με την σειρά του free-to-play. Το ερώτημα που πλανήθηκε στο μυαλό μου πριν το δοκιμάσω είναι το πόσες ώρες θα περάσουν μέχρι να γραφτεί το review. Τελικά προς μεγάλη μου έκπληξη, το playthrough μου κράτησε παραπάνω από μία ημέρα, ενώ στο τέλος απόρησα του γιατί ένα τέτοιο διαμάντι με τόσες νέες προσθήκες δεν είχε διαδοθεί στο βαθμό που θα έπρεπε όσο τα προηγούμενα.
Οι δύο μετενσαρκώσεις
Σε μια ιστορία που μας φέρνει στο νου σκηνές από το Assassin's Creed και το Animus, πρωταγωνιστές του Infinity Blade III είναι ο Siris και η Isa. Δύο άνθρωποι που βρίσκονται καλά κρυμμένοι σε ένα απομακρυσμένο κρησφύγετο που εδρεύει σε νησί. Εν μέσω μηχανισμών εισέρχονται σε σώματα ιπποτών και καλούνται να πολεμήσουν ενάντια στις ορδές των Deathless που απειλούν την ανθρωπότητα. Κάθε τους θάνατος είναι ένα μάθημα xp και απόκτησης αντικειμένων, που τους επιτρέπει να εισέλθουν και πάλι σε ένα ακόμη σώμα και να συνεχίσουν να δίνουν την μάχη απέναντι σε τιτάνες ύψους από τρία μέτρα μέχρι έναν...ουρανοξύστη.
Βάση της ιστορίας μας, ο Worker of Secrets που αποτελεί τον μεγάλο κακό της υπόθεσης, τρέφει μίσθος κατά της ανθρωπότητας και θέλει να την εξοντώσει. Το μόνο όπλο για να τον καταστρέψετε είναι το Infinity Blade. Ένας εκ των υψηλόβαθμων στελεχών του, ο Ausar the Vile, τον πρόδωσε, καθώς του πήρε το Infinity Blade και τον κλείδωσε στο Vault of Tears, μαζί με το δεξί του χέρι, τον Raidriar.
Όταν ο Ausar πεθαίνει, ο Siris που αποτελεί μετενσάρκωσή του και τον οποίο ελέγχετε στο παιχνίδι, καλείται να επαναφέρει την τάξη και να εξοντώσει τους Deathless και τον Worker με την χρήση του Infinity Blade. Μαζί του έχει και την Isa, μία πολεμίστρια που εισάγει για πρώτη φορά στο παιχνίδι την δυνατότητα ανάπτυξης δύο χαρακτήρων. Πρώτη σας αποστολή λοιπόν, θα είναι να βγείτε από το καταφύγιό σας και να μεταβείτε στην περιοχή Larioth για να βρείτε ένα datapad που περιέχει την τοποθεσία όπου βρίσκεται ο Worker. Για την δημιουργία του datapad που θα σας δώσει πληροφορίες στην πρώτη σας αποστολή, θυσιάστηκε...ο ίδιος ο Raidriar, όταν έμαθε τα σατανικά σχέδια του Worker. Βλέπετε, οι μεγάλοι κακοί είναι καμιά φορά τόσο αντιπαθείς που δεν γίνονται επιθυμητοί ούτε στους στρατηγούς τους.
Ελευθερία επιλογών
Για πρώτη φορά στην ιστορία της σειράς, στο Infinity Blade προστίθεται ένας χάρτης που σας δίνει δικαίωμα επιλογής της επόμενης αποστολής σας, ενώ συν τις άλλοις υπάρχουν ένα σωρό modes για να επιλέξετε. Το βασικό story που συμβολίζεται με την ένδειξη "Act" στο χάρτη, σας βάζει στη διαδικασία να επιλέξετε συγκεκριμένο χαρακτήρα κάθε φορά. Ωστόσο, οι titans που θα αντιμετωπίσετε είναι τυχαίοι και εξαρτώνται από το level σας.
Η ελευθερία που σας δίνεται από ένα σημείο κι έπειτα είναι η δυνατότητα επιλογής των επιπρόσθετων modes κατά βούληση. Αν θέλετε δηλαδή να farmάρετε items ή να ανεβάσετε level τον χαρακτήρα σας, τότε πέραν του καθιερωμένου farming στο ίδιο σημείο, υπάρχουν ξεχωριστά quests που μπορείτε να αναλάβετε. Στα περισσότερα εξ αυτών υπάρχει δυνατότητα επιλογής ανάμεσα στον Siris και την Isa και όχι ο αρχικός περιορισμός του story mode.
Στα modes συναντάμε το γνώριμο ClashMobs, ένα Co-Op όπου το σκορ όλων των χρηστών που συμμετέχουν και πολεμούν με τιτάνες αθροίζεται κι αν πιάσει τον στόχο τότε οι παίκτες που συμμετείχατε παίρνετε το reward. Για να μπείτε πρέπει να έχετε συγκεκριμένο Level και items. Υπάρχουν επίσης Arenas, κοινώς κάτι σαν Survival Mode, όπου δίνετε διαρκώς μάχες που πληρώνουν items, προμήθειες και gold. Ανά πέντε μάχες αποφασίζετε για το αν θα συλλέξετε το loot σας ή αν θα ρισκάρετε για άλλες πέντε μάχες ώστε να αυξηθεί το loot. Τα Arenas έχουν τρία επίπεδα δυσκολίας, Bronze, Silver και Gold. Τέλος, συναντάμε τα Aegis Tournaments, leaderboards με επιδόσεις παικτών που ολοκληρώνουν quests. Οι πρώτοι κάθε δοκιμασίας περνούν στην επόμενη φάση και όσοι φτάσουν στο τέλος αποκτούν βαρβάτο loot.
Η ελευθερία επιλογών αυξάνεται ακόμα και στο levelling system. Μέχρι τώρα γνωρίζαμε ότι σε κάθε level up κατανέμετε πόντους σε Health, Attack, Shield και Magic. Πλέον, εκτός από την κατανομή 1-3 πόντων που αυξάνουν τα stats σας, ανά 5 πόντους σε κάθε attribute ξεκλειδώνει κι από ένα skill. Τα skills διαφέρουν στους δύο χαρακτήρες. Για παράδειγμα, στο πρώτο skill του Health ο Siris κάνει regen μετά από κάθε μάχη, ενώ η Isa αντίστοιχα αποκτά το skill αφαίρεσης των gems από τα όπλα (και χρήσης τους σε άλλα). Στο Magic ή Isa αποκτά lockpick, ενώ ο Siris το Ingredient plus που του διπλασιάζει το loot στη συλλογή κάθε herb (σ.σ. περισσότερα παρακάτω). Ανάλογα με το attribute που αυξάνετε αποκτάτε κατ' επέκταση και τα ανάλογα skills.
Ώρα για μάχη
Το σύστημα χειρισμού στο Infinity Blade III παραμένει αυτούσιο με τα προηγούμενα της σειράς. Κοινώς, καλείστε να αντιμετωπίσετε ιππότες ή μυθικά τέρατα, πάντοτε σε μάχες 1v1. Για να τους χτυπήσετε θα πρέπει να αποφύγετε τα χτυπήματά τους με τρεις τρόπους. Μπλοκάρισμα με ασπίδα, dodge (ελιγμό) ή parry, δηλαδή τον σχεδιασμό επίθεσης με το σπαθί στην οθόνη προς την κατεύθυνση από όπου προέρχεται το χτύπημα του εχθρού. Ύστερα από 3-5 ελιγμούς χτυπημάτων, ο εχθρός γίνεται ευάλωτος και έτοιμος να δεχθεί hits από εσάς.
Στο παιχνίδι μπαίνουν και τα combos, τα οποία εν μέσω απόκτησης skills γίνονται πλέον φανερά. Το ευκολότερο όλων είναι το "Δεξιά-Αριστερά-Δεξιά" με περισσότερα και πιο περίπλοκα να προστίθενται στην πορεία. Η χρήση των combos είναι απαραίτητη για να μεγιστοποιήσετε το damage όσο ο αντίπαλος είναι ευάλωτος, ώστε να μην χρειάζεται ξανά να αμυνθείτε. Εδώ να τονίσουμε ότι το επίπεδο δυσκολίας έχει ανέβει σημαντικά και στα μεγαλύτερα επίπεδα δυσκολίας, όσοι εχθροί χρησιμοποιούν κλωτσιές, κουτουλιές και άλλου τύπου ύπουλα χτυπήματα μπορούν να σας προκαλούν ζημιά που δύσκολα αποφεύγεται.
Παρότι το σύστημα μάχης δεν έχει αλλάξει ιδιαίτερα, η ποικιλία των τεράτων είναι μεγάλη, ενώ την εμφάνισή τους κάνουν κι ορισμένα αναπάντεχα περιστατικά, όπως η εξόρμηση ενός δράκου σε διάφορα levels, ο οποίος διαθέτει...100.000 hit points (!) και μπορεί να σας κάψει στο πέρασμά του αν δεν κάνετε dodge. Δίνετε μαζί του μάχες ανά διαστήματα, καθώς το να τον "κατεβάσετε" με τη μία θα ήταν φύση αδύνατον. Το μόνο ενοχλητικό σημείο στο χειρισμό είναι η χρήση των magic spells. Όταν έχετε δύο ή περισσότερα magic spells σχεδιάζετε την εφαρμογή τους στην οθόνη της συσκευής σας, συχνά γίνεται conflict. Μου συνέβη τουλάχιστον τις μισές φορές το να επιχειρώ Heal και τελικά να καταλήγω σε επιθετικό spell, κάτι που δεν ήθελα, πόσο μάλλον όταν ο σχεδιασμός του άλλου συμβόλου απείχε από αυτόν του "ανάποδου Π". Το αποτέλεσμα ήταν να μου κοστίσει η εκάστοτε μάχη.
Μετά την ολοκλήρωση του Act I, στο Act ΙΙ θα ελέγξετε για πρώτη φορά την Isa. Ξεκινάει και αυτή από το level 1 και χτίζεται "παράλληλα" με τον Siris. Εκεί θα αντιληφθείτε ότι εφόσον κάνε την χρήση duel-wield όπλων (ξεκινά με daggers), η Isa είναι ιδανική για dodges και γρήγορα χτυπήματα. Έκανα για παράδειγμα το λάθος να λιγουρευτώ ένα Heavy weapon με 140 damage, το οποίο απέκτησα με κόπο, μόνο και μόνο έως ότου αντιληφθώ ότι μπορούσα μόνο να κάνω parry ή block προς τα αριστερά, δεξιά ή πάνω. Δεν υπήρχε δηλαδή parry για τις επιθέσεις που έρχονται κατά πάνω μου. Πρακτικά αυτό σημαίνει ότι πριν από κάθε εχθρό θα πρέπει να είστε ιδιαίτερα προσεκτικοί στη χρήση των όπλων. Σίγουρα τα Heavy weapons είναι δυνατά, αλλά ο συνδυασμός light weapon και ασπίδας θα σας κρατήσει καλύτερα από αμυντικής πλευράς.
Κοινό οικογενειακό ταμείο
Οι δύο χαρακτήρες, Siris και Isa, διαθέτουν ένα κοινό ταμείο. Καλείστε δηλαδή όσα χρήματα συλλέγετε από τα τέρατα να τα αξιοποιήσετε για αγορές στον χαρακτήρα της επιλογής σας. Υποχρεωτικά, για να ολοκληρώσετε το βασικό story, αναγκάζεστε εκ των προτέρων να τους εξελίξετε στο βαθμό που πρέπει. Μετά το πέρας του campaign κι εφόσον σε πολλά modes θα έχετε δυνατότητα επιλογής χαρακτήρα, μπορείτε αν θέλετε να εστιάσετε σε έναν χαρακτήρα περισσότερο, ανάλογα πάντοτε με τα skills και το στυλ μάχης.
Η ποικιλία όπλων είναι για άλλη μια φορά ατελείωτη. Από συνδυασμό light weapons-ασπίδας, στα heavy weapons ή στα dual weild που κόβουν γρήγορο damage, η γκάμα δεν τελειώνει ποτέ. Το ίδιο και στα armor όπου τοποθετείτε chest, helmet ή armbands για να αυξήσετε το Defense σας, Σημαντικό ατού του Infinity Blade όπως και όλης της σειράς είναι η χρήση των gems. Εφόσον βρείτε το gem που ταιριάζει στο socket του όπλου ή του armor, το gem αυτό μπορεί να του προσδώσει μαγικές ιδιότητες, όπως Fire ή Water damage στα όπλα, αύξηση του Defense στο armor, το να λαμβάνετε hit points υπέρ σας σε κάθε hit που δέχεται η ασπίδα σας και πολλά άλλα ακόμη. H απόκτηση των gems είναι καθαρά θέμα τύχης. Αν είστε τυχεροί τότε μπορεί από τα πρώτα κιόλας levels να πετύχετε π.χ. ένα gem με +25 Defense κι ένα άλλο με +25 Water Damage, να το βάλετε σε armor και όπλο αντίστοιχα και να περνάτε τα πρώτα Acts με ευκολία.
Τρεις νέες κι ευχάριστες προσθήκες είναι ο Merchant, ο Blacksmith και το Laboratory. Ο Merchant γένους...θηλυκού, αράζει με το πλοίο της κάθε μέρα και σας πουλάει πραμάτεια σε χαμηλές τιμές. Ο Blacksmith αποκτάται στην πορεία και αναβαθμίζει όπλα και armor στα οποία καλείστε να δώσετε κάποιο ποσό και στη συνέχεια να περιμένετε λίγα λεπτά μέχρι το item να ολοκληρωθεί.
Όσο για το laboratory, είναι το crafting του παιχνιδιού, μία ακόμη ευχάριστη έκπληξη για το Infinity Blade 3. Συλλέγοντας herbs τις οποίες βρίσκετε γύρω σας μπορείτε να τις συνθέσετε και να δημιουργήσετε potions (αποτελούμενα από 2-5 herbs). Ανακατέψτε για παράδειγμα herbs για health, strength και shield κι έχετε ένα δυνατό μείγμα με σύνθετη ονομασία (π.χ. Combat Damage potions) που θα σας βγάλει ασπροπρόσωπους στο επόμενο boss fight. Χρησιμοποιείτε όσα crafted potions θέλετε ταυτόχρονα και κερδίστε το μέγιστο δυνατό bonus. Τα Herbs χωρίζονται σε αυτά που δίνουν boost σε health, magic abilities, attack strength, shields (δύο herbs για κάθε είδος), συν δύο πιο σπάνια herbs. Το rare bulb και το rare root που ανεβάζουν από λίγο έως πολύ την ισχύ κάθε potion.
Εκτενέστερο και πληρέστερο σε όλους τους τομείς, υπόσχεται να σας κρατήσει για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.
Μικροσυναλλαγές μέχρι τελικής πτώσης
Πέραν του Merchant, σε κάποιο σημείο του παιχνιδιού θα έχετε στην παρέα σας έναν Blacksmith που σας κάνει upgrade equipment. Εδώ λοιπόν ερχόμαστε στο μεγαλύτερο πρόβλημα του παιχνιδιού που είναι τα microtransactions. Οι μικροσυναλλαγές επηρεάζουν για άλλη μια φορά το economy του παιχνιδιού, αφού όλα τα όπλα μπορούν να αγοραστούν με πραγματικά χρήματα. Αυτό μέχρι ένα σημείο το καταλαβαίνουμε, αφού το κοινό του iOS μπορεί να μην έχει τον χρόνο ή το skill να φτάσει ένα παιχνίδι μακριά και έχει κάθε δικαίωμα σε single-player παιχνίδι να επιλέξει τον εύκολο δρόμο.
Το θέμα ωστόσο είναι ότι πλέον τα microtransactions έχουν εισβάλει παντού. Εκτός από το crafting των herbs που διαρκεί λίγα λεπτά, η γνωριμία σας με τον blacksmith θα σας φέρει μπροστά στην επιλογή του "Πληρώστε τόσο in-game χρήμα για το upgrade και περιμένετε πέντε ώρες ή δώστε μας 50 chips". Αλήθεια, ποιος θα περίμενε πέντε ώρες; Ακόμα και τα gems έχουν ένα ειδικό...gem bag, το οποίο χωράει μόλις επτά gems. Η Epic Games ζητάει 10 και 50 χιλιάδες in-game gold για 14 και 21 θέσεις αντίστοιχα.
Το πρόβλημα είναι ότι η άνευ ουσίας αναμονή που μας ζητείται σε αντάλλαγμα των chips (που κάποια στιγμή τελειώνουν και χρειάζονται πραγματικό χρήμα) καταστρέφει έως έναν βαθμό το gameplay. Αναλογιστείτε ότι το Infinity Blade 3 είχε ένα αρχικό κόστος αγοράς επί δύο χρόνια και προσθέστε σε αυτό της μικροσυναλλαγές που υπάρχουν σε κάθε έκδοση και θα αντιληφθείτε ότι εδώ η Epic Games εξάντλησε την απληστία της. Ακόμη δε περισσότερο, σημειώνουμε ότι δεν έστειλε κωδικό στα περισσότερα media του κόσμου και δεν απαντούσε στα emails της. Αυτός είναι και ένας απ' τους λόγους, κατά την άποψή μου, που ένα τόσο εξαιρετικό παιχνίδι χαντακώθηκε από μία μεγάλη μερίδα του ξένου τύπου.
Γεγονός είναι πάντως ότι η διάρκεια του Infinity Blade III είναι μεγαλύτερη από κάθε άλλη έκδοση. Το βασικό story μου πήρε 9-10 ώρες για την ολοκλήρωσή του, ενώ αν δεν έχετε εντρυφήσει στη σειρά ίσως χρειαστείτε μεγαλύτερο διάστημα, καθώς θα farmάρετε xp και items. Τα δε επιπρόσθετα modes θα σας κρατήσουν για τουλάχιστον τριπλάσιο ή τετραπλάσιο χρονικό διάστημα. Υπάρχουν ακόμη και quests που ζητούν παίκτες με level..100! Περιττό να αναφέρω ότι η προσθήκη ενός συστήματος Online PvP, με κάποιο τρόπο, θα εκτόξευε κατακόρυφα την διάρκεια του παιχνιδιού.
Η UE 3 κι αν εγέρασε...
Η χρήση της Unreal Engine 3 σε iOS μπορεί να μην εντυπωσιάζει όπως πέντε χρόνια πριν, εξακολουθεί ωστόσο να αποτελεί το κάτι παραπάνω από πλευράς γραφικών για κάθε smartphone. Το Infinity Blade 3 παραμένει ένα βαρύ Action RPG, το οποίο αγχωμαχούσε στο θέμα των frames και του loading στο (πλέον παλιό) iPhone 4 όπου και το δοκίμασα. Απ' την άλλη, ο σχεδιασμός των χαρακτήρων, των όπλων, αλλά και τα πλούσια οπτικά εφέ, έχουν την γνωστή εντυπωσιακή ποιότητα της Chair Entertainment.
Στο θέμα του ήχου δεν παρατηρούνται μεγάλες αλλαγές. Το voice acting σαφώς υπερισχύει των προηγούμενων αφού τα cutscenes είναι περισσότερα. Οι συνομιλίες μεταξύ Siris, Isa και εχθρών θα σας βάλουν απόλυτα στο κλίμα, σε αντίθεση με τα προηγούμενα Infinity Blade (ειδικότερα το πρώτο) που παρουσιάζονταν πολύ μουντά στην εξέλιξη της πλοκής. Μία ακόμη βασική διαφορά λοιπόν, είναι ότι το Infinity Blade 3 έχει να αφηγηθεί μια ιστορία και το επιτυγχάνει πολύ καλύτερα από τους προκατόχους του. Τέλος, ένα επικό soundtrack είναι ότι χρειάζεται εδώ και χρόνια το Infinity Blade και δυστυχώς δεν το είδαμε ούτε στην τρίτη του έκδοση.
Πολυτέλεια για το iOS
Αν ήσασταν στην ίδια μοίρα με εμένα και είχατε παίξει τα πρώτα δύο Infinity Blade τι θα περιμένατε να προστεθεί στο τρίτο; Προφανώς μια εκτενής διάρκεια στο campaign, αναλυτικότερο story με cutscenes, νέα modes, νέα items και μεγαλύτερο βάθος στο gameplay. Όλα αυτά τα έχει το Infinity Blade III και με το παραπάνω. Αποτελεί την απόδειξη του ότι τα mobile games έχουν μέλλον και μπορούν να απευθυνθούν στους hardcore gamers, αν οι developers έχουν την βούληση. Οι fans των Medieval RPG κατεβάστε το με κλειστά μάτια.
Θετικά:
- To νέο Skill system
- Η εισαγωγή του crafting στα potions
- Η γνωστή εξαιρετική ποιότητα γραφικών
- Πλήρες story στο campaign
- Περισσότερα modes και μεγαλύτερη διάρκεια
- Πλήθος από τοποθεσίες, αντικείμενα και unlockables
- Η εισαγωγή Merchant και Blacksmith
- Βελτιωμένο voice acting
Αρνητικά:
- Η λάθος εκτέλεση των Magic spells
- Οι μικροσυναλλαγές σε πολλά σημεία σας εμποδίζουν να το χαρείτε
- Η μη προσθήκη PvP
Βαθμολογία
Γραφικά: 9
Ήχος: 8.5
Gameplay: 8.5
Αντοχή: 8.5
Γενικά: 8.6
H καλύτερη έκδοση της σειράς.
Μάνος Γρυπάρης
NEWS VIEW ALL
Το Infinity Blade 3 δωρεάν
Η Epic Games παρέχει από σήμερα δωρεάν το Infinity Blade 3. Το Action RPG της εταιρείας ανάπτυξης ChAIR Entertainment, διατίθεται δωρεάν μετά από δύο χρόνια κυκλοφορίας. Στο Unreal Engine mark...Posted (11 Sep 2015)
Infinity Blade 3
Κατά τη διάρκεια της συνέντευξης τύπου της Apple, η οποία αποκάλυψε δύο νέες συσκευές iPhone, η Chair Entertainment ανακοίνωσε την κυκλοφορία του RPG Infinity Blade 3. Πρόκειται για την συνέχεια του...Posted (11 Sep 2013)
Comments