- Reviews
- Dragon Age: Inquisition
Dragon Age: Inquisition
HotMια νέα απειλή ξεπροβάλλει στον κόσμο του Thedas.
Mια νέα απειλή ξεπροβάλλει στον κόσμο του Thedas.
Το όνομα BioWare είναι ιδιαίτερα γνωστό στους απανταχού λάτρεις των RPG, καθώς η Καναδική εταιρεία μας έχει προσφέρει μια πλειάδα αξιόλογων δημιουργιών. Οι πρώτες δημιουργίες της όπως τα Baldur's Gate, Baldur's Gate II: Shadows of Amn και το Neverwinter Nights μετέφεραν στην οθόνη μας με απόλυτη επιτυχία την παραδοσιακή pen-and-paper role playing εμπειρία του Dungeons & Dragons. Από το 2005 και μετά πάντως η BioWare απέδειξε ότι είχε τα φόντα να στήσει εκ του μηδενός ένα εξαιρετικό RPG, καθώς κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει το γεγονός ότι η επιτυχία των τίτλων που αναφέραμε παραπάνω οφείλονταν σε ένα μεγάλο βαθμό στο πλούσιο lore των Forgotten Realms. Αντίθετα στα Jade Empire, Mass Effect και Dragon Age: Origins η BioWare χρειάστηκε να δημιουργήσει μόνη της lore, πάνω στο οποίο θα στήνονταν οι δημιουργίες της και κρίνοντας εκ του αποτελέσματος θα λέγαμε ότι το κατάφερε.
Για πολλούς το Dragon Age: Origins αποτέλεσε τον πνευματικό διάδοχο του Baldur's Gate και παράλληλα έθεσε τις βάσεις πάνω στις οποίες θα μπορούσε να στηριχτεί μια νέα επική σειρά. Η συνέχεια όμως δεν ήταν η ανάλογη, καθώς μέσα σε 14 μόλις μήνες η BioWare μας παρουσίασε το Dragon Age II, μία αν μη τι άλλο αμφιλεγόμενη κυκλοφορία που ακόμη και σήμερα διχάζει κοινό και κριτικούς. Εκείνο το χρονικό διάστημα ακούστηκαν πολλά και οι ευθύνες έπεσαν κυρίως στην Electronic Arts. Καλώς ή κακώς υπάρχει μια σημαντική μερίδα κόσμου που πιστεύει ότι η εξαγορά της BioWare από τον publisher κολοσσό είχε άμεση επίπτωση στην ποιότητα των δημιουργιών. Παρόλα αυτά, το πρώτο Dragon Age, καθώς και το Mass Effect 2 κυκλοφόρησαν από την Electronic Arts χωρίς να ακουστούν ιδιαίτερες γκρίνιες.
Το μόνο σίγουρο είναι ότι τον Μάρτιο του 2012 η BioWare είχε πάρει το...μήνυμα της και αποφάσισε να διακόψει των ανάπτυξη ενός νέου DLC για το Dragon Age II και να αφοσιωθεί σε ένα νέο project. H κατεύθυνση που θα ακολουθούσε η Καναδική εταιρεία έγινε αμέσως γνωστή στο ευρύ κοινό από τον Ray Muzyka, τον τέως διευθύνων σύμβουλό της, ο οποίος ευθέως είχε δηλώσει λίγους μήνες νωρίτερα ότι το επόμενο Dragon Age θα δανειστεί στοιχεία από The Elder Scrolls V: Skyrim. Κάνοντας fast forward στον Σεπτέμβριο του 2012 το Dragon Age III μετονομάζεται σε Dragon Age: Inquisition και τα πρώτα τρέιλερ δείχνουν ότι η εν λόγω δημιουργία θα αποτελέσει ένα από τα πιο μεγαλεπήβολα project της εταιρείας.
Φυσικά η κυκλοφορία του Dragon Age: Inquisition είναι ένα τεράστιο στοίχημα για την BioWare, καθώς πρωταρχικός στόχος της είναι να ικανοποιήσει όσους λάτρεψαν το πρώτο κεφάλαιο της σειράς. Επίσης, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε πως ουσιαστικά έχουμε να κάνουμε με το πρώτο πραγματικά next-gen RPG, καθώς στο συγκεκριμένο genre επικράτησε πλήρη “λειψυδρία” τους τελευταίους 12 μήνες. Είναι άραγε το Dragon Age: Inquisition το sequel που περιμέναμε με λαχτάρα ή όχι; Ας ξεκινήσουμε το ταξίδι μας στον μυθικό κόσμο του Thedas και θα δούμε τι ακριβώς ισχύει στην πορεία.
Ο κήρυκας της Andraste
Το setting στο οποίο λαμβάνει χώρα η νέα δημιουργία της BioWare δεν έχει αλλάξει ιδιαίτερα, καθώς για μία ακόμη φορά η επική περιπέτειά σας διαδραματίζεται στον κόσμο του Thedas. H κατάσταση πάντως που επικρατεί στα βασίλεια Ferelden και Orlais είναι σαφώς πιο χαοτική, καθώς πλέον το Circle of the Magi και οι Templars βρίσκονται σε ανοιχτό πόλεμο ύστερα από τα γεγονότα του Dragon Age II. H Justinia, η θρησκευτική ηγέτιδα του Chantry, προσπαθεί να συμβιβάσει τις δύο πλευρές στον Temple of Sacred Ashes, παρόλα αυτά μια έκρηξη σκοτώνει αυτήν και τους υπόλοιπους υψηλόβαθμους κληρικούς αφήνοντας ουσιαστικά το Chantry ακέφαλο. Παράλληλα, ένα τεράστιο χάσμα ξεπροβάλλει στον ουρανό και μέσα από αυτό ξεπηδούν διάφοροι δαίμονες προκαλώντας ακόμη μεγαλύτερο χάος στον ήδη διχασμένο κόσμο του Thedas.
Κάπου εδώ κάνει την εμφάνισή του και ο κεντρικός πρωταγωνιστής, ο οποίος ήταν παρών την στιγμή της έκρηξης, αλλά αδυνατεί να θυμηθεί τι ακριβώς συνέβη εκείνη την τραγική στιγμή. Το γεγονός ότι είστε ο μοναδικός επιζώντας είναι αρκετό για να ρίξει όλες τις υποψίες για την δολοφονία της Justinia απάνω σας. Η κατάσταση περιπλέκεται περισσότερο, καθώς στο χέρι σας υπάρχει ένα σημάδι που φαίνεται να αλληλεπιδρά με τα διάφορα χάσματα που ξερνούν δαίμονες στον Thedas. Πολύ σύντομα μάλιστα, ένας αποστάτης μάγος σας αποκαλύπτει ότι έχετε την δύναμη να “κλείσετε” αυτά τα χάσματα, οπότε είτε το θέλετε, είτε όχι είστε η τελευταία ελπίδα της ανθρωπότητας.
Στην πορεία η Cassandra του τάγματος Seekers of Truth και οι συνεργάτες της αποφασίζουν να εγκαθιδρύσουν ξανά την Inquisition, μία οργάνωση που προϋπήρχε των Templars και του Chantry με στόχο να επαναφέρουν την ειρήνη στον κόσμο. Από την πλευρά σας καλείστε να συμμετάσχετε στην Inquisition και να χρησιμοποιήσετε την ανεξήγητη δύναμη που υπάρχει στο χέρι σας για να εξολοθρεύσετε τις στρατιές των δαιμόνων. Η δύναμη αυτή μάλιστα δίνει πίστη στον απλό λαό, ο οποίος σας συμπεριφέρεται ως ήρωα αποκαλώντας σας "The Herald of Andraste". Κατόπιν αυτού, ο σκοπός σας είναι να αυξήσετε την επιρροή της Inquisition και παράλληλα να αναζητήσετε την αλήθεια σχετικά με το τι ακριβώς συνέβη την στιγμή που δολοφονήθηκε η ηγέτιδα του Chantry.
Με τα όσα αναφέραμε μέχρι στιγμής είναι πολύ λογικό να αναπτυχθούν τεράστιες προσδοκίες για ένα συγκλονιστικό story με δεκάδες ανατροπές, μυστήριο και ίντριγκες μεταξύ των διαφόρων παρατάξεων (Inquisition, Circle of the Magi, Templars, Chantry). Το τελικό αποτέλεσμα πάντως είναι πολύ διαφορετικό, καθώς το Dragon Age: Inquisition μας προδιαθέτει αρχικά για κάτι το ξεχωριστό, αλλά εν τέλει δεν στέκεται αντάξιο των προσδοκιών που το ίδιο δημιούργησε. Κατά την ταπεινή άποψη του γράφοντα, το σενάριο κρίνεται υποδεέστερο από αυτό των προκατόχων του. Ακόμη και οι σχέσεις μεταξύ των ηρώων είναι πολύ πιο χλιαρές, άσχετα με το γεγονός ότι και εδώ συναντάμε αρκετές romance επιλογές. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι ως επί το πλείστον οι ενέργειές σας επικροτούνται σχεδόν καθολικά από όλα τα μέλη του party σας. Κοινώς δύσκολα θα δείτε απολαυστικές κόντρες σαν κι αυτήν του Alistair και της Morrigan από το πρώτο Dragon Age.
Αξίζει να σημειωθεί ότι δεν μπορείτε να μεταφέρετε τα saves σας από τα προηγούμενα κεφάλαια της σειράς, παρόλα αυτά στο site dragonagekeep.com υπάρχει η δυνατότητα να ξαναζήσετε τις σημαντικότερες στιγμές των Dragon Age: Origins και Dragon Age II λαμβάνοντας σημαντικές αποφάσεις σε διάφορα κομβικά σημεία. Οι επιλογές αυτές καθορίζουν το "world state" του Dragon Age: Inquisition, δηλαδή την κατάσταση που επικρατεί στον κόσμο του πριν ξεκινήσετε το επικίνδυνο ταξίδι σας.
E ναι λοιπόν θα φτιάξω Qunari!
Όσον αφορά το character customization θα διαπιστώσετε εξ' αρχής ότι προσφέρεται μια τεράστια γκάμα επιλογών για την διαμόρφωση της εξωτερικής εμφάνισης του χαρακτήρα σας. Κοινώς μπορείτε να καθορίσετε το φύλο του, την κόμμωση του, τα χαρακτηριστικά του προσώπου του, το χρώμα και το μέγεθος των ματιών του κ.ο.κ. Επιπλέον, αυτή την φορά υπάρχουν τέσσερα διαθέσιμα races, καθώς πλέον είναι εφικτό να δημιουργήσετε και έναν Qunari χαρακτήρα. Να σημειωθεί ότι στο σημείο αυτό η BioWare έλαβε πολύ σοβαρά υπόψη της το feedback, καθώς χιλιάδες παίκτες είχαν ζητήσει στο παρελθόν να προστεθούν οι Qunari στα playable races. Τα τρία υπόλοιπα είναι οι humans, τα elves και τα dwarfs. Ανάλογα με το race που θα επιλέξετε υπάρχει και το ανάλογο racial bonus για παράδειγμα οι humans ξεκινάνε με επιπλέον skill points, τα elves και τα dwarfs με αυξημένη άμυνα στις ranged και magic attacks αντίστοιχα.
Φυσικά πέρα από τις cosmetic επιλογές και αυτήν του race, καλείστε να επιλέξετε και την class σας. Εδώ συναντάμε τις τυπικές classes της σειράς Dragon Age δηλαδή Warrior, Rogue και Mage. Κάθε class έχει πρόσβαση σε τέσσερα ξεχωριστά skill trees, κάτι που αν μη τι άλλο προσφέρει ποικιλία στο gameplay. Για παράδειγμα, ένας Warrior με two-handed όπλα έχει τεράστιο DPS αλλά λίγα αμυντικά skills, ενώ ένας Warrior που χρησιμοποιεί one-handed όπλα και ασπίδα λειτουργεί ως tank, αλλά το damage που προκαλεί είναι περιορισμένο. Να σημειωθεί πάντως ότι υπάρχει απόλυτη ελευθερία όσον αφορά την κατανομή των skill points ή ακόμη και το respec τους με το σχετικό item, οπότε εάν δεν είστε ικανοποιημένοι με τις αρχικές επιλογές μπορείτε στην πορεία να τις αλλάξετε.
H "τακτική" επιστροφή
Το 2003 με την κυκλοφορία του Star Wars: Knights of the Old Republic έθεσε τις βάσεις πάνω στις οποίες κινήθηκαν οι επόμενες δημιουργίες της όσον αφορά το σύστημα μάχης. Το τελευταίο μάλιστα αντιγράφτηκε από αρκετά ακόμη Action RPG που κυκλοφόρησαν τα τελευταία χρόνια όπως το Game of Thrones και το Of Orcs And Men. Στις console εκδόσεις πάντως των δύο πρώτων Dragon Age η tactical κάμερα έλαμψε δια της απουσίας του. Αντίθετα εδώ, η τελευταία κάνει μια θριαμβευτική επιστροφή, καθώς πλέον έχετε την δυνατότητα να παγώσετε την ρυθμό της μάχης να δώσετε εντολές σε κάθε ένα μέλος του party σας ξεχωριστά ή να πλαγιοκοπήσετε τους αντιπάλους σας.
Τα Action RPG στοιχεία του Dragon Age II περιορίζονται σημαντικά και το σύστημα μάχης φέρει την σφραγίδα της BioWare με ότι αυτό συνεπάγεται.
Σε σχέση με τα προγενέστερα Dragon Age, οι μάγοι δεν έχουν πρόσβαση σε healing spells, οπότε για να θεραπεύσετε τις πληγές σας θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε τα σχετικά potions. Με δεδομένο ότι ο αριθμός τους είναι περιορισμένος θα πρέπει να προγραμματίσετε σωστά τις κινήσεις σας για να βγείτε νικητής σε κάθε μάχη. Η επιλογή της σωστής τακτικής είναι ιδιαίτερα κρίσιμη στα μεγαλύτερα επίπεδα δυσκολίας, παρόλα αυτά ακόμη και στο Normal επίπεδο κάποια στιγμή θα διαπιστώσετε ότι οι button mashing τακτικές του στυλ "πάω δίπλα στον εχθρό και τον κόβω φέτες με το τσεκούρι μου" δεν έχουν το επιθυμητό αποτέλεσμα.
Το κλειδί της επιτυχίας λοιπόν έγκειται όχι μόνο στον σχηματισμό ενός αξιόμαχου party, αλλά και στην βέλτιστη αξιοποίηση των επιλογών που σας προσφέρει η tactical κάμερα. Να σημειωθεί εδώ ότι τόσο η συμμαχική, όσο και η εχθρική Α.Ι. είναι εξαιρετική. Στην πρώτη περίπτωση μάλιστα μπορείτε να καθορίσετε έως ένα βαθμό την συμπεριφορά των συμμάχων σας και να ορίσετε το τρόπο με τον οποίο αντιδρούν μέσα στην μάχη. Λόγου χάρη δύναται να ορίσετε ως πρώτη προτεραιότητα του μάγου σας την προστασία των υπολοίπων μελών του party με τα σχετικά buffs. Εάν πάλι επιθυμείτε να αναλάβετε τον έλεγχο ενός άλλου χαρακτήρα μέσα στην μάχη, η όλη διαδικασία μπορεί να γίνει ανά πάσα στιγμή με το d-pad του χειριστηρίου σας. Με δεδομένο ότι το party σας αποτελείται από τέσσερα άτομα συνολικά έχετε πρόσβαση σε 8-32 active skills, κάτι που σημαίνει πρακτικά ότι οι επιλογές που έχετε μέσα στην μάχη είναι δεκάδες.
Do it like Skyrim
H τεράστια επιτυχία του πέμπτου κεφαλαίου της σειράς The Elder Scrolls είναι φανερό ότι επηρέασε σημαντικά τους developers της BioWare, καθώς πλέον διακρίνουμε έναν άτυπο open world χαρακτήρα στο Dragon Age: Inquisition. Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι την open world προσέγγιση του Skyrim αναμένεται να την ακολουθήσει και τον προσεχή Φεβρουάριο η CD Project RED στο επερχόμενο The Witcher 3: Wild Hunt. Ο χάρτης του Dragon Age: Inquisition είναι 4-5 φορές μεγαλύτερος από αυτόν του πρώτου Dragon Age και όπως είναι φυσικό θα χρειαστεί να αφιερώσετε περισσότερες από 100 ώρες και τον εξερευνήσετε σπιθαμή προς σπιθαμή και να ολοκληρώσετε όλα τα προαιρετικά side quests. Εάν πάλι ασχοληθείτε μόνο με τα main quests το Dragon Age: Inquisition θα σας κρατήσει ευχάριστη συντροφιά για περίπου 40 ώρες.
To στοιχείο που διαφοροποιεί πάντως το Dragon Age: Inquisition από την κυκλοφορία της Bethesda είναι ότι δεν εξαρχής ολόκληρος ο κόσμος διαθέσιμος προς εξερεύνηση. Αντίθετα σημαντικό ρόλο στο "ξεκλείδωμα" νέων περιοχών παίζει ένα νέο resource που αντικατοπτρίζει την δύναμη της Inquisition. Κοινώς για να εξερευνήσετε μια νέα τοποθεσία θα πρέπει να ξοδέψετε Power. Φυσικά όσο περισσότερα quests ολοκληρώνετε και όσο περισσότερους NPC στρατολογείτε στην Inquisition τόσο μεγαλύτερη είναι η "δύναμη" της.
Σε κάθε τοποθεσία υπάρχει ένα πλήθος από side quests για να αναλάβετε όπως την κατάληψη στρατηγικών σημείων για λογαριασμό της Inquisition, την εκπλήρωση διαφόρων requisition orders (σχετίζονται με την βελτίωση του εξοπλισμού των στρατιωτών σας), αλλά και την αναμέτρησή σας με τις δυνάμεις των Templars, των αποστατών μάγων και των δαιμονικών ορδών. Παράλληλα, θα χρειαστεί να κάνετε farming διάφορα materials, όπως βότανα και μεταλλεύματα. Τα πρώτα σας βοηθούν να κάνετε upgrade τα potions σας ή να ξεκλειδώσετε νέα στον σχετικό vendor και τα δεύτερα αποτελούν πολύτιμες πρώτες ύλες για να κάνετε crafting.
Γενικά στα side quests υπάρχει τεράστια ποικιλία, χωρίς φυσικά να λείπουν και τα τυπικά fetch quests του στυλ "σκότωσε 10 λύκους και φέρε μου τα τομάρια τους" ή "σκότωσε μερικά κριάρια για να ταΐσουμε τους πεινασμένους χωρικούς". Επίσης η όλη διαδικασία του farming θυμίζει αρκετά την σειρά Monster Hunter της Capcom και από κάποιο σημείο και μετά καταντά επίπονη αφού θα πρέπει να κάνετε συχνά backtracking (ευτυχώς υπάρχει fast travel) στην βάση σας και να πουλάτε το άχρηστο loot σας για να μπορείτε να κουβαλήσετε περισσότερα αντικείμενα. Στα θετικά πάντως συγκαταλέγεται το εύχρηστο pathfinding αφού ακόμη και αν έχετε περισσότερα από 10 ενεργά quests στον χάρτη σας υποδεικνύεται με ακρίβεια το πού ακριβώς θα πρέπει να πάτε για να το ολοκληρώσετε. Να προσθέσουμε εδώ ότι για την μετάβαση από την μία τοποθεσία σε κάποια άλλη μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και mounts, αλλά η προσθήκη αυτή δεν θα λέγαμε ότι δρα ιδιαίτερα θετικά αφού θα πρέπει συνεχώς να ανεβοκατεβαίνετε στο άλογό σας για να συλλέγετε αντικείμενα από το περιβάλλον.
Σε ότι έχει να κάνει με το crafting πάντως το Dragon Age: Inquisition τα καταφέρνει περίφημα, καθώς από την στιγμή που θα βρείτε το σχετικό recipe μπορείτε να δημιουργήσετε χιλιάδες διαφορετικά όπλα και πανοπλίες. Λέμε χιλιάδες γιατί ανάλογα με τον συνδυασμό των materials που θα χρησιμοποιήσετε προκύπτει ένα ξεχωριστό όπλο ή πανοπλία. Συν τις άλλοις, δύναται να αναβαθμίσετε και ξεχωριστά τα διάφορα μέρη της πανοπλίας σας. Για όσους πάντως δεν έχουν την υπομονή να ασχοληθούν με το crafting να τονίσουμε ότι το loot είναι άφθονο και από τις πρώτα κιόλας ώρες gameplay θα αποκτήσετε αρκετά όπλα και αντικείμενα με μαγικές ιδιότητες.
Η αδιάφορη προσθήκη
Για πρώτη φορά στην σειρά συναντάμε ένα multiplayer mode, στο οποίο 2-4 παίκτες μπορούν να αναλάβουν από κοινού διάφορες αποστολές. Καταρχήν να ξεκαθαρίσουμε ότι οι τελευταίες δεν σχετίζονται με αυτές του single-player campaign και συν τις άλλοις εδώ καλείστε να δημιουργήσετε από την αρχή έναν νέο χαρακτήρα. Αρχικά υπάρχουν τρία διαθέσιμα classes, αλλά στην πορεία ξεκλειδώνουν εννέα ακόμη. Ουσιαστικά το κάθε multiplayer class έχει πρόσβαση σε ένα από τα τέσσερα ξεχωριστά skill trees των Warrior, Rogue και Mage του βασικού campaign.
O σκοπός σας εδώ είναι να επιζήσετε από πέντε κύματα εχθρών και να εξερευνήσετε τον περιορισμένης έκτασης χάρτη για να συλλέξετε loot ή να αποκτήσετε πρόσβαση σε κρυφές περιοχές εάν και εφόσον υπάρχει κάποιος Rogue στον χάρτη για να ανοίξει τις κλειδωμένες πόρτες. Αυτό που κρατάμε από το co-op είναι ότι προσφέρει σε τεχνικό επίπεδο μια άρτια εμπειρία χωρίς lag, πτώσεις του frame rate ή disconnections, ενώ παράλληλα το matchmaking διαρκεί ελάχιστα δευτερόλεπτα. Από πλευράς gameplay πάντως δεν προσφέρει κάτι το ιδιαίτερο και σίγουρα θα μπορούσε να παραληφθεί, ώστε να δοθεί μεγαλύτερη προσοχή σε διάφορους τομείς του single-player campaign.
Η Frostbite 3 σε όλο της το μεγαλείο
Το Dragon Age: Inquisition χρησιμοποιεί την Frostbite 3 engine, η οποία μας άφησε εξαιρετικές εντυπώσεις στο περσινό Battlefield 4. Όσον αφορά το τεχνικό κομμάτι είναι φανερό ότι η PC έκδοση υπερτερεί έναντι των αντίστοιχων next-gen εκδόσεων για PS4 και Xbox One. Στην κονσόλα της Sony συναντάμε native 1080p ανάλυση, ενώ σε αυτή της Microsoft το resolution κυμαίνεται στα 900p. To frame rate είναι αντίστοιχα κλειδωμένο στις κονσόλες στα 30fps με ενεργοποιημένο το v-sync ώστε να μην υπάρχει screen tearing. Στο κομμάτι του performance η έκδοση για το Xbox One έχει σαφές πλεονέκτημα, καθώς δεν παρατηρούνται σημαντικές πτώσεις του frame rate. Φυσικά στα PC μπορείτε κάλλιστα με μια mid-end κάρτα γραφικών να απολαύσετε το Dragon Age: Inquisition στα 60fps στα mid και high settings.
Ξεχωριστό ενδιαφέρον παρουσιάζουν οι last-gen εκδόσεις, οι οποίες αποδεικνύουν περίτρανα ότι οι μέρες δόξας των PS3 και Xbox 360 έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Είχαμε την...ατυχία να δοκιμάσουμε την PS3 έκδοση, στην οποία παρατηρήσαμε τραγικές πτώσεις στο frame rate, εκνευριστικό texture popping, κάκιστο anti-aliasing και μηδαμινό draw distance. Συν τις άλλοις, αρκετές φορές η οθόνη μας πάγωσε ενώ κάναμε save και αναγκαστήκαμε να κάνουμε restart την κονσόλα χάνοντας παράλληλα την πρόοδό μας μέχρι αυτό το σημείο. Για να είμαστε ειλικρινείς το Dragon Age: Inquisition στο PS3 δείχνει χειρότερο από το Dragon Age II ή από το Skyrim. Είναι προφανές ότι εδώ η BioWare προέβη σε ένα κάκιστο port απλά και μόνο για να βγάλει το παιχνίδι στις last-gen κονσόλες, οι οποίες εξακολουθούν να κατέχουν μια τεράστια βάση χρηστών.
Στο ηχητικό κομμάτι η πρόσφατη δημιουργία της BioWare αγγίζει την τελειότητα, καθώς διαθέτει ένα από τα πιο επικά soundtrack που έχουμε συναντήσει τα τελευταία χρόνια σε video game. Το όλο αποτέλεσμα συμπληρώνεται αρμονικά από ένα κορυφαίο voice acting, καθώς όλοι οι ηθοποιοί ερμηνεύουν πειστικά και με μπόλικο μεράκι τους ρόλους τους. Ανάλογη είναι και η ποιότητα των ηχητικών εφέ, καθώς οι ήχοι των όπλων μέσα στις μάχες, οι κραυγές των δαιμόνων και οι εκρήξεις που συνοδεύουν την εκτέλεση των μαγικών επιθέσεων σας μεταφέρουν με απόλυτη επιτυχία στον μεσαιωνικό κόσμο του Thedas.
Μεγάλη ποικιλία, λίγη ουσία
Μετά από τα παράπονα που εκφράστηκαν για την συνολική ποιότητα του Dragon Age II και την τεράστια επιτυχία του Skyrim η BioWare είναι φανερό ότι προσπάθησε να ικανοποιήσει όλους τους φίλους των RPG. H προσπάθεια αυτή είναι σίγουρα φιλότιμη, αλλά δεν στέφεται απόλυτα με επιτυχία. Το Dragon Age: Inquisition είναι αναμφισβήτητα ένα αξιόλογο sequel, φανερά καλύτερο από τον προκάτοχό του, αλλά εν τέλει μας αφήνει μια γλυκόπικρη αίσθηση. Η BioWare εισήγαγε δεκάδες μηχανισμούς, οι οποίοι στην πλειοψηφία τους λειτουργούν σωστά, αλλά δεν έχουν να προσφέρουν κάτι το ξεχωριστό, γιατί πολύ απλά δεν αξιοποιούνται εις βάθος από τους developers. Συν τις άλλοις, το σενάριο αφήνει ανεκπλήρωτες υποσχέσεις για μία συγκλονιστική κορύφωση, η οποία δεν έρχεται ποτέ.
Θετικά:
- Ποικιλία στο character customization
- Οι μηχανισμοί του crafting
- Μεγάλη διάρκεια
- Άρτιος τεχνικός τομέας
- Τεράστιος open world κόσμος
- Στιβαρό σύστημα μάχης
- Εξαιρετικό soundtrack και ερμηνείες
Αρνητικά:
- Ελάχιστη πρωτοτυπία στο gameplay
- Χλιαρό σενάριο
- Ανούσιο co-op
Βαθμολογία
Γραφικά: 8.5
Ήχος: 9
Gameplay: 7.5
Αντοχή: 8
Γενικά: 8.2
Η BioWare επιστρέφει με ένα βελτιωμένο sequel, αλλά αποτυγχάνει να πρωτοτυπήσει.
Παντελής Δασκαλέλος
Comments
Περισσότερο μοιάζει με κορεάτικο mmo rpg σε πολύ φθηνή εκτέλεση. Το μόνο που αξίζει σε αυτό το παιχνίδι είναι τα γραφικά του και οι ωραία σχεδιασμένες κοπέλες, οτι πρέπει για οφθαλμόλουτρο...Κατα τα άλλα ο χειρισμός είναι ενός action παιχνιδιού της δεκάρας και η κάμερα μόνο tactical δεν είναι, δεν ξεζουμάρει καθόλου και είναι οτι πιο σπαστικό έχω παίξει τα τελευταία χρόνια (πριν του κάνω απεγκατάσταση). Όσο για τα menu καλά, πιό κονσολάδικα δεν μπορούσαν να γίνουν. Σε γενικές γραμμές η έκδοση για PC είναι ένα φθηνό port και σε γενικές γραμμές unplayable.
Δεν είναι το τέλειο παιχνίδι αλλά έχει ενδιαφέρον!
Πολύ καλό το review! Συνεχίστε την όμορφη δουλειά που κάνετε!
Μερικοί λένε ότι αξίζει 9 όχι με τίποτα 9 αλλα ένα 8.5 ναι το αξίζει.
Για μένα ανώτερο από το DA 2 καλά και από το Origins εννοειται.
Το δέσιμο που ένιωσα με τον χαρακτήρα μου δεν το ξανά ένιωσα ποτε σε άλλο game και ειδικά με το plot twist που παίξανε με το τελευταίο DLC το Trespasser, κλάμα...ο Solas μπορεί να μην έκανε αισθητή την παρουσία του σε όλο το game αλλα στο τέλος έφτασες σε σημείο να τον μισήσεις όσο δεν πάει και προφανώς θα είναι ο κακός στο DA 4.
Είχε τα λάθη του προφανώς ο χειρισμός στο pc σε ΟΛΑ τα DA είναι κακός, αυτό που πρέπει να πατάς το δεξί κλικ για να κουνάς την κάμερα ειλικρινά NO POINT.
Όσο για την tactical camera ούτε που την χρησιμοποίησα ποτε οποτε δεν με απασχολεί καθόλου.
Έχω μόνο μια ένσταση μέχρι στιγμής: "Ενδεικτικά να αναφέρουμε ότι ως επί το πλείστον οι ενέργειές σας επικροτούνται σχεδόν καθολικά από όλα τα μέλη του party σας. Κοινώς δύσκολα θα δείτε απολαυστικές κόντρες σαν κι αυτήν του Alistair και της Morrigan από το πρώτο Dragon Age."
Κάτι τέτοιο στις 80 μέχρι στιγμής περίπου ώρες που έχω παίξει δεν ισχύει καθόλου. Τα μέλη της ομάδας έχουν διαφορετικές αντιδράσεις είτε αρνητικές είτε θετικές ανάλογα με το τι κάνεις και τι λες όχι μόνο σε αυτούς αλλά και στους υπόλοιπους και γενικά στα γεγονότα που γίνονται. Αντιδρούν και οι διάλογοι αλλάζουν ανάλογα με το αν σε συμπαθούν ή όχι και έτσι καταλαβαίνεις την διάθεση τους προς τα σένα καθώς δεν υπάρχει κάποιο meter. Επίσης δημιουργούν και μεταξύ τους φιλίες ή κόντρες ανάλογα με τις επιλογές σε σημαντικά γεγονότα που κάνεις και σε πράγματα που συμβαίνουν στα προσωπικά quest τους και πως θα τους βοηθήσεις. ΠΧ η φιλία που δημιουργείται μεταξύ Solas και Iron Bull ή η κόντρα Viviene με Dorian. Επίσης έχω διαβάσει κάποια spoiler πράγματα που δεν τα γράφω για αυτό το λόγο, για το πως οι πιθανές φιλίες/έχθρες παίζουν σημαντικό ρόλο στο Trespasser DLC. Θα δω πως θα εξελιχθεί η όλη φάση.
Μέχρι στιγμής το μεγαλύτερο πρόβλημα για μένα είναι στο τεχνικό κομμάτι με αρκετά κολλήματα αλλά σε αυτό φταίει σίγουρα και το PC μου. Η τακτική κάμερα εμένα δε με βολεύει καθόλου πάντως αν και όλοι λένε ότι είναι εξαιρετική και κάνει ευκολότερο το παιχνίδι.