Η Failbetter Games είναι μια αγγλική εταιρεία, η οποία ήταν γνωστή κυρίως για το browser choose-your-own-adventure παιχνίδι της, Fallen London. Το σύμπαν του παιχνιδιού αυτού είναι αρκετά σκοτεινό και είχε αποκτήσει μια δυνατή ομάδα φανς, αν και όχι πολύ διαδεδομένο.
Αυτό ώθησε την εταιρεία να βγάλει ένα φουλ παιχνίδι αυτή τη φορά στο ίδιο σύμπαν, το Sunless Sea. Αλλά με μια μικρή, αλλά σημαντική, διαφορά. Ενώ στο browser τίτλο ότι έκανε ο παίκτης ήταν εντός της πόλης Fallen London, στο Sunless Sea ο παίκτης είναι καπετάνιος ενός πλοίου που ξεκινά από το Fallen London και εξερευνεί τον υπόλοιπο κόσμο της Unterzee.
Το gameplay είναι αρκετά απλοϊκό. Ο χρήστης χειρίζεται απευθείας το πλοίο, το οποίο κατευθύνει όπου θέλει στον κόσμο. Πρέπει πάντα να είναι προσεκτικός να έχει αρκετά καύσιμα και τρόφιμα, γιατί μια έλλειψη έστω ενός εκ των δύο έχει πολλούς κινδύνους.
Στα διάφορα λιμάνια που υπάρχουν στο παιχνίδι, ο παίκτης θα βρεθεί μπροστά σε διάφορες επιλογές. Από αρκετά απλές όπως αν θα αγοράσει/πουλήσει κάτι, μέχρι και σε περίπλοκα events που μπορεί να έχουν και κινδύνους. Για να καταφέρει να τα βγάλει σε πέρας πρέπει να χρησιμοποιήσει τόσο τα διάφορα skills που έχει, όσο και να φερθεί έξυπνα.
Χαρακτηριστικά σε ένα save μου είχα πάει σε ένα νησί στο οποίο η κοινωνία είχε ως έθιμο να φοράει χαρακτηριστικές μάσκες ανάλογα με τη θέση. Είχα πάει στα πλαίσια ενός φεστιβάλ και συζητούσα με έναν υψηλόβαθμο ιερέα για τα ήθη και έθιμα. Σε κάποια φάση μου πρότεινε να αλλάξουμε μάσκες (εγώ φορούσα επισκέπτη, αυτός ιερέα). Δέχτηκα και ο τύπος απλά εξαφανίστηκε εκμεταλλευόμενος το γεγονός ότι οι επισκέπτες μπορούν να φύγουν, ενώ οι ιερείς όχι. Πρακτικά μου την έφερε για να φύγει από το νησί, ενώ εγώ «παγιδεύτηκα» εκεί.
Αρχικά πανικοβλήθηκα, καθώς το παιχνίδι έχει permadeath και τα πήγαινα καλά μέχρι στιγμής. Μετά είπα να το πάω όσο καλύτερα μπορώ και να περάσω καλά όσο μου έμεινε. Για να μην τα πολυλογώ, χρησιμοποιώντας υπέρ μου ότι θυμόμουν από το lore που μου είχε πει ο ιερέας, πριν το σκάσει, καθώς και κανά δυο τυχερές επιλογές σε διαλόγους, κατάφερα και μπήκα σε μια απόκρυφη τελετή μόνο των ιερέων και, αφού έλαβα μέρος σε όλο το τελετουργικό, βρήκα προς το τέλος την ευκαιρία να το σκάσω χάρη σε ένα ανεβασμένο skill μου. Τελικό αποτέλεσμα, και σώθηκα και κέρδισα και ένα buff της θεότητας για την οποία ήταν η τελετή.
Όπως προσπάθησα να παρουσιάσω με το από πάνω απόσπασμα, η ποιότητα γραφής είναι εξαιρετική. Υπάρχουν πολλά διαφορετικά events, ξεχωριστά για κάθε νησί, τα οποία έχουν το καθένα διαφορετικούς κατοίκους, ήθη και έθιμα. Αυτό καθιστά την εξερεύνηση πολύ ενδιαφέρουσα καθώς κάθε φορά βρίσκεις κάτι καινούργιο.
Το παιχνίδι περιλαμβάνει και σύστημα μάχης. Είναι real time, παράλληλα με το ταξίδι του πλοίου στην Unterzee. Χρησιμοποιείται επίσης μια λάμπα, που καθορίζει πόσο μακριά υπάρχει ορατότητα και, αν σβηστεί, επιτρέπει να κρυφτεί ο παίκτης από αντιπάλους πιο εύκολα.
Μπορεί κάποιος να διαβάσει μια πιο αναλυτική παρουσίασή μου για το παιχνίδι στο preview που είχα γράψει όταν ακόμα ήταν σε early access. Έχει προστεθεί πολύ υλικό από τότε και η μάχη έχει φάει rework (τότε ήταν turn based), αλλά το ζουμί παραμένει ίδιο.
Ποια η γνώμη σας για το παιχνίδι; Γράψτε στα σχόλια την άποψή σας.
Προηγούμενα Picks |
Don't Starve |
Apotheon |
This War of Mine |
Dungeon of the Endless |
When you subscribe to the blog, we will send you an e-mail when there are new updates on the site so you wouldn't miss them.
Comments 4
Δείχνει ενδιαφέρον τόσο από άποψη gameplay όσο και της ευρύτερης υπόθεσης. Παρότι δεν είναι στις άμεσες προτεραιότητές μου, ίσως του δώσω μια ευκαιρία στο μέλλον. Γενικότερα, έχει αποσπάσει πολύ καλές κριτικές.
Το είχα για καιρό στο wishlist αλλά το έβγαλα και μάλλον δεν θα το κοιτάξω παρότι μου αρέσει το στυλ του και έχει και βαθύ lore. Πολλά review στο steam αναφέρουν ότι έχει ενοχλητικό grinding αναγκάζοντας σε να γυρίζεις πολύ συχνά πίσω στη βάση για ανεφοδιασμό χαλώντας έτσι την ομαλή εξέλιξη του παιχνιδιού. Δεν ξέρω πως το είδες εσύ και αν όντως ήταν κουραστικό.
Είναι λογικό το στυλ. Είσαι σε ένα πλοίο, που έχει συγκεκριμένο αριθμό καυσίμων και τροφίμων. Πρέπει να κανονίσεις έτσι τα ταξίδια σου ώστε να μπορέσεις να βρεθείς σε κάποιο λιμάνι για να κάνεις ανεφοδιασμό (που σημαίνει να έχεις και τα απαραίτητα χρήματα). Είναι καθαρή λογική roguelike, που στην προκειμένη περίπτωση δίνει και σε ρεαλισμό.
Ναι, υπάρχουν πολλές περιπτώσεις που απλά θα καταστραφεί το πλοίο και θα είναι "game over", οπότε θα χάσεις σχεδόν ότι έχεις κάνει, αλλά το ίδιο γίνεται και σε παιχνίδια όπως π.χ. Darkest Dungeon με το permadeath χαρακτήρων. Είναι κομμάτι της γλύκας.
Αν δεν είσαι σίγουρος, θα σου πρότεινα να το τσιμπήσεις σε κάποια έκπτωση. Κρίμα πάντως, γιατί πριν κανένα μήνα αν θυμάμαι καλά, το είχαν διαθέσιμο για δοκιμή στο Steam ένα Σαββατοκύριακο και μάλλον δεν το ήξερες. Θα ήταν τέλεια ευκαιρία για δοκιμή.
Δεν το είχα προσέξει ότι ήταν για δοκιμή, την έχω πατήσει και με άλλο game έτσι. Λογικά τώρα στα summer sales θα το βγάλουν οπότε θα το κοιτάξω. Όπως έγραψα μου αρέσει το στυλ του από gameplay που έχω δει αλλά και η ατμόσφαιρα.