Η ιστορία του Tomb Raider και η πορεία προς στο σήμερα
Το Tomb Raider ή αλλιώς Καταδρομέας Τάφου είναι ένα από τα ιστορικότερα παιχνίδια στο χώρο των PC Games.Εγινε γνωστό σε μια εποχή που τα γραφικά δεν είχαν την ποιότητα που έχουμε σήμερα και σε μια εποχή που το Adventure και Action στοιχείο και κυρίως ο συνδυασμός των δύο ήταν κάτι το άγνωστο. Εκείνη την εποχή μου έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση παιχνίδια όπως το Outlaws ένα western όπου ο χρήστης δεν καθόταν ακίνητος και πυροβολούσε απλά αλλά μπορούσε να περπατήσει να ερευνήσει και γενικά να κινηθεί σε ένα εικονικό περιβάλλον.
Το Tomb Raider έκανε τα πρώτα του βήματα το 1996 ένα παιχνίδι το οποίο επηρέασε σε μεγάλο βαθμό την συνέχεια.H Lara εξερευνούσε περιοχές όπως η Ελλάδα, η Αίγυπτος και η Ατλαντίδα. Στην συνέχεια είχαμε το παιχνίδι του 1997 όπου η Lara εξερευνούσε περιοχές όπως η Κίνα, η Βενετία και το Θιβέτ και μια τρίτη συνέχεια το 1998 με περιοχές όπως η Ινδία, η Ερημος Νεβάδα και η Ανταρκτική.
Στα τρία πρώτα παιχνίδια οι διαφορές ήταν ελάχιστες όμως για την εποχή που κυκλοφόρησαν έκαναν πάταγο.
1.The Last Revelation (1999)
Το παιχνίδι όμως το οποίο έκανε την διαφορά και αποτέλεσε το πρώτο Tomb Raider με το οποίο ασχολήθηκα ήταν το the Last Revelation.
Το συγκεκριμένο παιχνίδι διαδραματίζεται μόνο στην Αίγυπτο, όμως είχε μεγάλη διάρκεια όπως όλα τα Tomb Raider που κυκλοφόρησαν μέχρι το Legend και αρκετά δύσκολους γρίφους αλλά και αρκετά ελκυστικό σενάριο.
Εκτός από adventure θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και ως survival horror καθώς μέσα στις πυραμίδες το περιβάλλον ήταν τόσο κλειστοφοβικό σε συνδυασμό με αντιπάλους όπως Μούμιες,Νυχτερίδες,Σκορπιούς το καθιέρωσαν από τα καλύτερα της εποχής εκείνης.
Σύμφωνα με το σενάριο στον τάφο του Seth o οποίος ήταν αιγυπτιακός θεός του χάους και της σύγχυσης η Lara θα κλέψει ένα φυλαχτό από την Σαρκοφάγο, το οποίο αποκαλείται ως φυλακτό του Horus ο οποίος Horus ήταν ένας αιγυπτιακός θεός του ουρανού και των βασιλείων.Κάνοντας αυτό η Lara ελευθέρωσε τον Seth και προκάλεσε το Χάος σε όσους είναι παρόντες στην γη.
Δεν υπήρχε άλλη επιλογή για την Lara παρά να διορθώσει το χάος και να επιστρέψει τον Seth στην φυλακή του. Στην πορεία διαπιστώθηκε όμως πως το φυλαχτό ήταν κλεμμένο από τον Von Croy έναν αρχαιολόγο που είχε συνοδέψει την Lara στην Αίγυπτο και ήταν σύμβουλος της (τον συναντάμε και στο chronicles αλλά και στο the angel of darkness).. κάπου εδώ ξεκινάει η ιστορία της Lara στο συγκεκριμένο παιχνίδι.
2.Chronicles (2000)
Το δεύτερο Tomb Raider με το οποίο πέρασα πολλές ώρες παιχνιδιού ήταν το Chronicles.Είχε λίγο καλύτερα γραφικά από τον προκάτοχο του καθώς τα γραφικά κάθε χρόνο εξελίσονται.Ηταν επίσης ένα αξιόλογο παιχνίδι με ικανοποιητική διάρκεια αλλά και με δύσκολους γρίφους.
Οι γρίφοι ήταν ένα χαρακτηριστικό που υπήρχε σε μεγάλο βαθμό σε παλιότερα παιχνίδια στη σειρά.Απο το Legend και μετά οι γρίφοι δεν ήταν τόσο δύσκολοι…καθώς σχεδιάζονταν με τέτοιο τρόπο ώστε να είναι πιο ευχάριστοι σε πολλούς gamers.
Το παιχνίδι είχε πολλές περιοχές στις οποίες μπορούσε να παίξει ο gamer,από την Αρχαία Ρώμη, στο εσωτερικό υποβρυχίου, σε ένα μαύρο καταραμένο νησί στην ιρλανδία,και τελευταίο level ήταν ένας ουρανοξύστης στην Νέα Υόρκη.
Όπως καταλαβαίνουμε το περιβάλλον παρουσίαζε μεγάλη εναλλαγή και το αποτελούσαν περιοχές που σύμφωνα με το σενάριο είχε επισκεφτεί η Lara κατά το παρελθόν.
3.The Angel of Darkness 2003
Το 2003 ,τρία χρόνια αργότερα κυκλοφόρησε το The Angel of Darkness.Ηταν ένα παιχνίδι με αξιόλογα γραφικά για την εποχή του και έκανε την διαφορά στον τομέα αυτό. Σύμφωνα με το σενάριο ήταν sequel του the chronicles και αφορούσε τις περιπέτειες που βίωνε η Lara κατά την διάρκεια της διαμάχης με μια αίρεση μαύρης μαγείας και διαδραματιζόταν στο Παρίσι.
4.The Legend (2006)
Τελευταίο παιχνίδι το οποίο ξεχώρισα κατά το παρελθόν ήταν το Legend.Κυκλοφόρησε τρία χρόνια αργότερα από το προηγούμενο και ήταν το πρώτο της Crystal Dynamics.
Πρόκειται για ένα παιχνίδι στο οποίο το Tomb Raider πέρασε στην νέα εποχή.Είχε μεν αρκετά μικρή διάρκεια,λιγότερους γρίφους αλλά ευκολότερο χειρισμό,αρκετά καλά γραφικά και εναλλαγή στο περιβάλλον.Επίσης η Lara δεν ήταν μόνο πεζή αλλά και οδηγούσε.
Σύμφωνα με το σενάριο η Lara ψάχνοντας για μια πέτρινη εξέδρα που την συνδέει με το παρελθόν,ταξιδέυει στην Βολιβία.Εκεί συναντά τον James Rutland ο οποίος κατορθώνει να κλέψει ένα κομμάτι ενός σημαντικού τεχνουργήματος χωρίς να το καταλάβει.Αυτός επίσης ζητάει από την Amanda να τον βοηθήσει,κάτι το οποίο βρίσκει η Lara αρκετά περίεργο καθώς πίστευε πως έχει πεθάνει εδώ και καιρό κοντά στα ερείπια του Paraiso.στο Περού.Πρίν φύγει δείχνει στην Lara προς τα πού να κατευθυνθεί.Εδώ ξεκινάει το παιχνίδι για να ανιχνευτούν τα κομμάτια του θρυλικού Excalibur.
H Lara θα κλιθεί να ταξιδέψει σε περιοχές όπως Βολιβία,Περού,Ιαπωνία,Γκάνα,Καζακστάν,Αγγλία,Νεπάλ και Βολιβία.Οπως καταλαβαίνουμε το συγκεκριμένο παιχνίδι είχε πολλά level σε μικρή διάρκεια.
Ενα αρνητικό το οποίο ξεχώρισα ήταν πως τελείωσε απότομα καθώς πιστεύω θα μπορούσε να εμπλουτιστεί το σενάριο περισσότερο.
ΣΥΝΟΨΗ
Μετά κυκλοφόρησαν τίτλοι όπως το Anniversary 2007 και το Underworld 2008 για να φτάσουμε στο σήμερα, με την κυκλοφορία του παιχνιδιού του 2013 όπου είδαμε μια διαφορετική Lara με σύγχρονα γραφικά αποτέλεσμα της συνεργασίας με την Square Enix και φυσικά το Rise of the Tomb Raider sequel του προηγούμενου αλλά με μια παρόμοια Lara με λίγο καλύτερα γραφικά και με αρκετά μεγάλη διάρκεια ένα χαρακτηριστικό που το έχουμε ξαναδεί αρκετά παλιά πίσω στο 2003.
When you subscribe to the blog, we will send you an e-mail when there are new updates on the site so you wouldn't miss them.
Comments 13
Ακόμα με "στοιχειώνουν" (με την καλή έννοια) τα πρώτα Tomb Raider. Θυμάμαι ότι το πρώτο το έπαιζα παρέα με την μητέρα ενός φίλου μου στο Sega Saturn που είχε αγοράσει η ίδια. Είχαμε κολλήσει πολλές φορές σε διάφορα σημεία. Δεν υπάρχει πιο μεγάλη απόλαυση από το να εκτελείς επιτυχημένα τα -pixel perfect- απαιτούμενα άλματα (με τις τούμπες στον αέρα κτλ) που χρειάζονται πολλές φορές για να φτάσεις σε ένα σημείο ή να προλάβεις να λύσεις έναν time-sensitive γρίφο.
Εγώ έπαιζα στην έκδοση των PC..όντως οι γρίφοι είναι ένα χαρακτηριστικό που υπήρχε σε μεγάλο βαθμό στα παλιότερα tomb raider και το επίπεδo δυσκολίας γενικότερα ήταν ιδιαίτερα αυξημένο.
Ακόμα και ο ηχητικός τομέας δεν πιστεύω πως έπασχε συγκριτικά με σήμερα εκτός βέβαια από τα γραφικά τα οποία εξελίσσονται με τα χρόνια άλλες φορές σε μικρότερο και άλλες φορές σε μεγαλύτερο βαθμό.
Όντως, για τότε ήταν showcase για τις κονσόλες τα Tomb Raider. Απλά δε ξέρω γιατί, αλλά ενώ τα νέα Tomb Raider είναι παιχνιδάρες, τα παλιά μου άρεσαν λίγο περισσότερο. Ίσως επειδή ήταν πιο κλειστοφοβικά, μερικές φορές σε τρόμαζαν κιόλας. Δε ξέρω αν είμαι ο μόνος που έπαιζα στην τσίτα Tomb Raider
Αν πάντως κυκλοφορούσε Tomb Raider με τα χαρακτηριστικά τα παλιά αλλά με την καινούργια μηχανή γραφικών θα ήταν ότι καλύτερο.
Δε θα με χάλαγαν και τα πρώτα Tomb Raider με την μηχανή γραφικών του Rise.
Και εγώ πιστεύω πως ένα τέτοιο remake θα είχε πολλές πωλήσεις.Ειδικότερα θα ήθελα να προγραμματιστεί μελλοντικά κάποιο remake του the last revelation.
Τρομερό άρθρο! Από τα καλύτερα που έχω διαβάσει!
Thanks
Κάλλιο αργά παρά ποτέ, λένε. Ομολογώ ότι δε διάβασα στην ώρα τους τα δυο blogs για το Tomb Raider, καθώς σκόπευα να ασχοληθώ να ασχοληθώ κάποια στιγμή, όπως τελικά συνέβη, και ήθελα να ξέρω όσο το δυνατόν λιγότερα. Να πω την αμαρτία μου, δεν κατάφερα να παίξω τα παιχνίδια 2-5 τελικά, παρότι το πάλεψα όσο μπορούσα με τον χειρισμό, αλλά αφενός δεν τα κατάφερνα, αφετέρου με κούραζε σε βαθμό που να μου προκαλεί δυσφορία.
Αντί του πρώτου, έπαιξα το Anniversary, με το οποίο ξεκίνησα το σαφάρι στα games της Lara, αν και πριν από δυο χρόνια είχα παίξει το reboot του 2013. Από την άλλη, όσοι ασχολήθηκαν με αυτούς τους τίτλους στην ώρα τους ήταν μαθημένοι αλλιώς (ή δεν ήταν καν μαθημένοι θα έλεγε κάποιος, καθώς το game του 1996 ήταν πρωτοπόρο), και έζησαν κάτι μοναδικό. Οι πωλήσεις τους τα λένε όλα.
Ωραία και ευσύνοπτη παρουσίαση των πρώτων games. Έχοντας γνώμη μόνο για το Angel of Darkness και το Legend, πιστεύω ότι το πρώτο προσπάθησε να πάρει στοιχεία από αρκετά genres, που δεν είναι κακό, αλλά η κυριότερη αποτυχία του κατ' εμέ ήταν ότι έχασε την εποχή του, τουλάχιστον όσον αφορά το σύστημα χειρισμού, ενώ είχε πολλά bugs και glitches, παρότι η ιστορία του ήταν από τις πιο δυνατές που έχουν προκύψει στη σειρά. Το Legend, από την άλλη, ήταν κατ' εμέ το πιο απολαυστικό από τα τέσσερα Tomb Raider που έπαιξα το τελευταίο διάστημα.
Ο χειρισμός συνηθίζεται μετά από κάμποση ώρα, αν έχεις συνηθίσει τα πιο "μοντέρνα" controls. Είναι ίδια περίπου περίπτωση με τα πρώτα Resident Evil σε σχέση με το 4 και τα επόμενα. Θα το ξαναπώ πάντως, μακάρι να βγάλουν HD remasters των πρώτων games.
Συμφωνώ απόλυτα για τα HD remasters, θα ήθελα πολύ να τα παίξω σ' αυτή τη μορφή, ώστε να έχω πλήρη εικόνα για τη σειρά. Δυστυχώς, δεν πιστεύω ότι θα γίνει κάτι τέτοιο παρεκτός και αναλάβει άλλος το κόστος παραγωγής και όχι η Square Enix. Επί Eidos Interactive το Anniversary σημείωσε χαμηλότερες πωλήσεις από κάθε άλλο Tomb Raider, συνεπώς δεν ξέρω κατά πόσο αξίζει το ρίσκο γι' αυτούς.
Με την απήχηση που έχει πάντως το Rise of the Tomb Raider, μια συλλογή θα πουλούσε σαν ζεστό ψωμάκι. Θα δεχόμουν ακόμα και απλά μια... αρπαχτή με καλύτερα textures κτλ. Ψήθηκα κι εγώ τώρα να ξεκινήσω πάλι τα παλιά!
Με την απήχηση που έχει πάντως το Rise of the Tomb Raider, μια συλλογή θα πουλούσε σαν ζεστό ψωμάκι. Θα δεχόμουν ακόμα και απλά μια... αρπαχτή με καλύτερα textures κτλ. Ψήθηκα κι εγώ τώρα να ξεκινήσω πάλι τα παλιά!