Το G-Darius, ένα old-school 2D shoot ‘em up, με είχε κερδίσει από τη πρώτη ματιά όταν το έπαιξα σ’ένα demo του PlayStation Magazine.
Το σενάριό του αφορά μια συμπλοκή των humanoids της Amnelia με τα cyborg/chimera biovessels γνωστά ως Thiima. Οι Thiima είχαν πλησιάσει τους humanoids για να τους βοηθήσουν σ’ένα πόλεμο με το κόσμο του Blazar τον οποίο και κατέστρεψαν με τη χρήση του όπλου Α.Ν.(All-Nothing). Αργότερα, για να προστατέψουν την ύπαρξή τους, οι Thiima όρμησαν στην Amnelia. Και ενώ κατάφεραν και την κατέστρεψαν σχεδόν ολοκληρωτικά, οι επιστήμονές της κατάφεραν με την εκμετάλλευση και τη χρήση της A.N τεχνολογίας να φτιάξουν τα Silver Hawk fighters. Δύο πιλότοι, οι Sameluck Raida και Lutia Feen, είναι οι εκλεκτοί για την επίθεση στη βάση Kazumn, ένα δορυφόρο του πλανήτη Darius.
Μπερδευτήκατε; Να σας το πω τότε πιο απλά.
Μόνος ή με παρέα, θα καταστρέψετε ότι βρείτε στην οθόνη!
Γκε γκε;
Σε κάθε level του τίτλου συναντάμε real-time 3D background αλλά το gameplay είναι το κλασσικό 2D που συναντάμε σε games αυτού του είδους. Μερικά 2D εφέ με sprites και pixels πάνω στο 3D περιβάλλον φαίνονται παράξενα αλλά ευτυχώς δεν απογοητεύουν. Αυτό βοηθάει στο gameplay διότι κάνει την αποφυγή των εχθρικών πυρών πιο εύκολη καθώς μπορείτε να τα ξεχωρίσετε. Δυστυχώς, όταν υπάρχει πολύ δράση στη οθόνη, το frame rate σέρνεται αλλά αυτό, για καλή μας τύχη, γίνεται σπάνια.
Η μουσική του τίτλου δεν απογοητεύει αλλά δε θα σας ξετρελάνει κιόλας. Η ομάδα της Taito, Zuntata, είναι υπεύθυνη για το soundtrack το οποίο κυμαίνεται σε techno/new age ρυθμούς. Όλα τα απαραίτητα εφέ των πυροβολισμών και των εκρήξεων είναι εδώ χωρίς βέβαια να είναι κάτι το ιδιαίτερο.
Gameplay στοιχεία; Πυροβολείτε ότι κινείτε! Αλλά... Στο οπλοστάσιό σας έχετε και την Capture Ball. Με αυτήν μπορείτε να «πιάσετε» εχθρούς και να τους πάρετε με το μέρος σας. Στη συνέχεια, αυτοί μπορεί να εκτελούν επιθέσεις ή και να παίξουν το ρόλο της ασπίδας του σκάφους σας. Μερικά sub-bosses μπορούν να πιαστούν κι αυτά, αφού ρίξετε τις ασπίδες τους, και στη συνέχεια καταστρέφουν τα πάντα για χάρη σας!
Και τώρα φτάνω στο σημείο για το οποίο ξεχώρισα αμέσως το G-Darius από το σωρό των shoot’em ups. Ο λόγος; Τα laser counterattacks!
Όταν τα βρείτε σκούρα, μπορείτε να απορροφήσετε τους captured εχθρούς σας και να ρίξετε μια μεγάλη ακτίνα laser η οποία σαρώνει τα πάντα στο πέρασμά της. Στα boss battles υπάρχει και η δυνατότητα counter-attack που κάνει αυτό το χαρακτηριστικό ακόμα πιο απολαυστικό. Για παράδειγμα, κατά τη διάρκεια του battle, το boss φορτώνει και εξαπολύει μια ριπή laser. Μπορείτε να αντεπιτεθείτε με το τρόπο που ανέφερα αλλά αν πατάτε συνεχόμενα το κουμπί της επίθεσης θα απορροφήσετε το laser του και θα εξαπολύσετε ακόμα μεγαλύτερη ακτίνα! Σε μια αναμέτρηση με ένα τεράστιο διαστημόπλοιο που θύμιζε πιράνχα, το laser είχε φτάσει όσο το μέγεθος της οθόνης! Και η δόνηση στο controller δεν έλεγε να σταματήσει! Άκρως απολαυστικό συναίσθημα το οποίο δε περιγράφεται με λόγια, πρέπει να το ζήσετε!
Το G-Darius είναι ένα φρενήρες shoot’em up με βάθος το οποίο εκπλήσσει και διαθέτει αρκετό replayability καθώς έχετε τη δυνατότητα επιλογής διαδρομής, επιπέδων καθώς και διαφορετικά endings. Είναι κάπως το γεγονός ότι πολεμάτε διαστημόπλοια που μοιάζουν με ψάρια και καλαμαράκια αλλά πραγματικά είναι άκρως διασκεδαστικό!
Δοκιμάστε το!
To G-Darius αναπτύχθηκε και κυκλοφόρησε από την Taito το 1997 (Arcade) και το 1998 έκανε την εμφάνισή του στο PlayStation μέσω της THQ. Eίναι ο τέταρτος τίτλος της σειράς Darius αλλά και ο πρώτος που χρησιμοποίησε 3D γραφικά.
Comments 2
Κρυφό διαμαντάκι μου φαίνεται. Σαν να θυμάμαι ότι το είχα δει παλιά σε κάποιο demo που είχε ένας φίλος μου αλλά δεν είμαι σίγουρος.
Μου θυμίζει κάτι από Getter Robo σε συνδυασμό με Transformers. Μικρός μου άρεσαν πάρα πολύ τα 2D shoot ‘em up, πραγματική πώρωση. Το συγκεκριμένο φαίνεται πράγματι αρκετά διασκεδαστικό!
Η νεότερη έκδοση που δοκίμασα στο PSP ήταν πολύ καλή αλλά δυστυχώς έκοψαν τα counter-attacks που για εμένα προσωπικά ήταν το υπερατού της σειράς. Ρίξε πάντως μια ματιά