Το Resident Evil HD Remaster είναι επανέκδοση του θρυλικού survival horror της Capcom που κυκλοφόρησε πρώτη φορά το 1996. Από τότε έχουν βγει πάρα πολλά παιχνίδια της σειράς και κάποια remaster. Το συγκεκριμένο κυκλοφόρησε το 2015. Το παιχνίδι περιέχει ανανεωμένα γραφικά, νέες προσθήκες σε τοποθεσίες, εχθρούς και αντικείμενα και ανανεωμένα cutscenes. Το έπαιξα σε PC με χειριστήριο xbox 360 για windows και πήρε 7,8 ώρες να το τελειώσω με την Jill και 7,5 με τον Chris.
ΠΛΟΚΗ:
Το παιχνίδι, όπως και το αρχικό, διαδραματίζεται στα Arklay mountains τον Ιούλιο του 1998, όπου η Alpha Team των S.T.A.R.S.( Special Tactics and Rescue Service) καταφτάνει στα περίχωρα μιας έπαυλης, όπου υπήρχαν μαρτυρίες για εμφάνιση φαγωμένων ανθρώπων και άλλων αγνοούμενων. Σκοπός της Alpha Team είναι να έρθει σε επαφή με την Bravo Team η οποία είχε σταλεί πριν από αυτούς και χάθηκε η επικοινωνία. Καθώς φτάνουν στην έπαυλη βλέπουμε ένα cinematic γεμάτο δράση όπου οι πρωταγωνιστές μας Albert Wesker, Chris Redfield, Barry Burton και Jill Valentine καταφεύγουν στο εσωτερικό της έπαυλης. Εκεί ξεκινάει η δική τους περιπέτεια που θα εξελιχθεί σε εφιάλτη, προσπαθώντας να επιβιώσουν από τις απειλές που κρύβει η μυστήρια έπαυλη.
GAMEPLAY:
Αρχικά μας δίνεται η επιλογή για 2 διαφορετικά σενάρια με το να διαλέξουμε έναν από 2 χαρακτήρες, τον Chris Redfield ή την Jill Valentine. Τερματίζοντας το παιχνίδι ξεκλειδώνονται περισσότερες επιλογές σε εμφάνιση αλλά και όπλα και φυσικά ανώτερο επίπεδο δυσκολίας όπου μειώνονται οι βοήθειες που παίρνεις σε save spots, σφαίρες, σύστημα στόχευσης κλπ. Οι δύο χαρακτήρες έχουν αρκετές διαφορές στα playthrough τους, τόσο στις ικανότητες τους αλλά και σε αρκετά πράγματα που συναντούν κατά τη διάρκεια της περιπέτειας τους. Ο Chris για παράδειγμα είναι πιο σκληροτράχηλος και αντέχει περισσότερα χτυπήματα, αλλά έχει μικρότερο intentory σε σχέση με της Jill, η οποία όμως είναι περισσότερο ευάλωτη και αποφεύγει πιο δύσκολα επιθέσεις. Υπάρχουν και αρκετές διαφοροποιήσεις στον εξοπλισμό, για παράδειγμα ο Chris ξεκινάει μόνο με μαχαίρι και αναπτήρα, ενώ η Jill με πιστόλι και lockpick. Στα σενάρια τους υπάρχουν αρκετές διαφορές τις οποίες θα συναντήσετε παίζοντας και με τους δύο.
Το παιχνίδι είναι σε προοπτική τρίτου προσώπου με την κάμερα να μετατοπίζεται ανάλογα με τις κινήσεις σας στο χώρο. Δυστυχώς πολλές φορές η κάμερα δημιουργεί πρόβλημα στη στόχευση αλλά και στην αποφυγή εχθρών καθώς είναι δύσχρηστη και έτσι αυξάνει τη δυσκολία σε πολλά σημεία.
Για να επιλέξετε και να χρησιμοποιήσετε αντικείμενα το κάνετε πατώντας παύση και μπαίνοντας στο inventory, κάτι που σας δίνει σημαντικό χρόνο όταν αντιμετωπίζετε εχθρούς. Το παιχνίδι έχει manual και auto target σύστημα για να διευκολύνει στη μάχη. Υπάρχουν πάρα πολλοί γρίφοι, κάποιοι εύκολοι κάποιοι πιο δύσκολοι και αρκετά αντικείμενα που πρέπει να μαζέψετε.
Ένα από τα αρνητικά του παιχνιδιού είναι το backtracking που θα χρειαστεί να κάνετε ψάχνοντας για συγκεκριμένα αντικείμενα και να βρείτε που πρέπει να χρησιμοποιηθούν. Σε κάποιες φάσεις καταντάει κουραστικό.
Μπορείτε να κάνετε save μόνο σε συγκεκριμένα safe spots όπου συναντάτε μια γραφομηχανή και χρησιμοποιώντας ink το οποίο βρίσκετε σε διάφορα σημεία. Προσοχή γιατί δεν έχετε άπειρα save! Στα safe spots θα συναντάτε συνήθως και μπαούλα στα οποία φυλάτε τα αντικείμενα που δεν χωράνε ή δεν χρειάζονται κατευθείαν.
Το παιχνίδι απαιτεί αρκετό ψάξιμο και καλό είναι να κάνετε όσο μπορείτε οικονομία σε σφαίρες και resources, καθώς θα συναντήσετε αρκετές δυσκολίες αν δεν έχετε εμπειρία από παιχνίδια της σειράς.
Επίσης σημαντικό είναι να διαβάζετε τα notes που θα βρίσκετε, αφενός γιατί θα σας βοηθήσουν στο να κατανοήσετε το lore του παιχνιδιού και τι έχει συμβεί, αφετέρου θα σας δίνουν χρήσιμες πληροφορίες για τους εχθρούς που θα αντιμετωπίζετε και τις αδυναμίες που μπορεί να έχουν. Αυτό είναι σημαντικό ακόμα και αν έχετε παίξει την αρχική έκδοση, καθώς έχουν προστεθεί πολλές δυσάρεστες εκπλήξεις που μπορεί να κάνουν το παιχνίδι αρκετά δύσκολο αν δεν προσέξετε.
Υπάρχουν αρκετά boss fights και θα αντιμετωπίσετε πάρα πολλούς εχθρούς, ο καθένας με τις δικές τους δυσκολίες και αδυναμίες. Υπάρχει πληθώρα όπλων, από καραμπίνα μέχρι ρουκετοβόλο και το πανίσχυρο magnum pistol!
Σφαίρες βρίσκετε σε διάφορα σημεία καθώς και heals, είτε σε μορφή herbs(υπάρχουν 3 είδη που συνδυάζονται μεταξύ τους για διάφορα αποτελέσματα, πχ heal από poison) είτε σε μορφή health kit ή sprey.
Σημαντικότατη η προσθήκη των defensive items, αντικειμένων όπως μαχαίρια ή tazer που σας προστατεύουν από το πρώτο hit από εχθρούς, απωθώντας και τραυματίζοντας τους.
ΓΡΑΦΙΚΑ:
Το παιχνίδι έχει εξαιρετικά γραφικά, με όμορφα σχεδιασμένα μοντέλα των χαρακτήρων και των εχθρών με πολλές ανατριχιαστικές λεπτομέρειες. Τα εφέ όταν πυροβολείτε τους εχθρούς και όταν τους σκοτώνεται είναι υπέροχα, το ίδιο και όταν δέχεται επίθεση ο χαρακτήρας σας.
Ρεσιτάλ έχει δοθεί στην δημιουργία των περιβαλλόντων χώρων με την έπαυλη αλλά και όλους τους άλλους χώρους, εσωτερικούς και εξωτερικούς, να είναι καλοσχεδιασμένοι με πολλές λεπτομέρειες και σκιές. Η ατμόσφαιρα που δημιουργείται από τα καλοσχεδιασμένα γραφικά και τον ήχο για τον οποίο θα γράψω παρακάτω, είναι επιβλητική, από τις καλύτερες αν όχι η καλύτερη που έχω δει σε βιντεοπαιχνίδι. Οι διάδρομοι με τα παράθυρα, τα τούνελ, και άλλες τοποθεσίες όπως δάση και υπόνομοι θα σας κάνουν να ανατριχιάσετε. Πραγματικά έχει γίνει εξαιρετική δουλειά στο συγκεκριμένο τομέα.
Τα custscenes είναι και αυτά καλά στο σύνολο τους με κάποιες εξαιρέσεις που συναντάμε μερικά να είναι πρόχειρα και απότομα.
ΗΧΟΣ:
Στο ηχητικό κομμάτι το παιχνίδι είναι σχεδόν τέλειο. Οι ήχοι από τα περιβάλλοντα είναι απίστευτοι, καθώς ακούγονται καιρικά φαινόμενα αλλά και πράγματα που συμβαίνουν μέσα στους χώρους. Οι θόρυβοι που κάνουν τα πλάσματα που θα συναντήσετε είναι ανατριχιαστικοί αλλά θα σας δίνουν και την αίσθηση του αν βρίσκονται ή όχι κοντά σας, κάτι πολύ σημαντικό για να τους αποφύγετε αν χρειαστεί. Ο συνδυασμός ηχητικού τομέα και γραφικών είναι άριστος, θα σας μείνει αξέχαστη η εμπειρία του, τόσο από την ομορφιά στην εκτέλεση του αλλά και στα συναισθήματα που θα προκαλέσει.
Το soundtrack του παιχνιδιού είναι απίστευτο, με πολλές μελωδίες μέσα στο παιχνίδι να αποτυπώνονται καλά στο μυαλό μας, ειδικά η απίστευτη μουσική στα save spots, όπου καταφέρνει να είναι χαλαρωτική και μυστήρια ταυτόχρονα.
Αρνητικό όμως για μένα είναι το voice acting που το βρήκα μέτριο, ψυχρό και οι διάλογοι, ως συνήθως στα περισσότερα Resident Evil, είναι, για μένα τουλάχιστον, κακοδουλεμένοι και κωμικοτραγικοί. Σε αρκετές φάσεις συναντάμε και προβλήματα στο lip sync.
ΘΕΤΙΚΑ:
- Εξαιρετικά γραφικά και ήχος που προσδίδουν μια απίστευτη ατμόσφαιρα
- Εξαιρετικό σενάριο γεμάτο μυστήριο και ανατροπές
- Αυξημένο και με εξαιρετική απόδοση το survival horror στοιχείο
- Αξέχαστοι εχθροί
- Ο βαθμός πρόκλησης του παιχνιδιού, τα λάθη δεν συγχωρούνται
- Φτηνή τιμή διάθεσης σε σχέση με αυτό που προσφέρει.
ΑΡΝΗΤΙΚΑ:
- Δύσχρηστη, προβληματική κάμερα
- Μέτριο voice acting και μέτριοι διάλογοι
- Κουραστικό σε κάποια σημεία backtracking
Ο τρόμος όπως έπρεπε να είναι! Ένα απίστευτο remake του θρυλικού survival horror και για νέους και για παλιούς παίχτες καθώς η προσθήκη αρκετών νέων πραγμάτων σε όλους τους τομείς το κάνει μια μοναδική εμπειρία! Must have για τους fans της σειράς και όσους θέλουν να ξεκινήσουν τώρα. Στο steam πωλείται για μόλις 19,99 ευρώ.
Θέλω remake του 2, του 3 και του Code Veronica οπωσδήποτε, αν κρατήσουν την ίδια συνταγή η επιτυχία είναι δεδομένη.
Ωραίο review Παναγιώτη,ισορροπημένο.Χαίρομαι που δίνεις το ίδιο βάρος στον ήχο όσο και στα γραφικά.
Διαφωνώ μόνο στο back tracking,εμένα δε με κουράζει κανενός είδους backtracking όσο άσκοπο κι αν φαίνεται.Αλλά αυτό είναι προσωπική γνώμη και γούστο.
Στα υπόλοιπα συμφωνώ απόλυτα.Ένα απο τα πιο ατμοσφαιρικά παιχνίδια που έχω παίξει όπως είχα γράψει και κάπου αλλού.
Ευχαριστώ! Είναι πράγματι πολύ ατμοσφαιρικό. Έκαναν πολύ καλή δουλειά, ο ορισμός του remake γνώμη μου.
Είναι όντως προσωπική γνώμη αυτό με το backtracking και ίσως να μην έπρεπε να το γράψω ως παρατήρηση. Μου αρέσει να εξερευνώ μέρη σε παιχνίδια αλλά με κουράζει το πήγαινε έλα στα ίδια σημεία. Στο Silent Hill 4: The Room πχ, παρότι είναι από τα αγαπημένα μου παιχνίδια ήταν εφιαλτικό το να πηγαίνεις στα ίδια μέρη και μετά πίσω στο δωμάτιο και μετά ξανά στα ίδια.
Δεν ήταν το ίδιο στο remake του Resident αλλά με κούρασε προς τη μέση του παιχνιδιού, ειδικά όταν έπρεπε να πηγαινοέρχομαι για να αφήνω και να παίρνω πράγματα από διαφορετικά μέρη.