Έχουν περάσει αισίως πάνω από δυο χρόνια που ασχολήθηκα με αυτό το παιχνίδι. Έστω και καθυστερημένα, ήθελα να γράψω τις απόψεις μου, μιας και τερμάτισα πρόσφατα τον διάδοχό του. Παρακαλώ, συγχωρείστε οποιαδήποτε διαφορά πιθανώς να υπάρχει ή έλλειψη λεπτομερειών, τα γράφω κυρίως από μνήμης και το συναίσθημα που μου άφησε σαν παιχνίδι 2 χρόνια αργότερα.
Αρχικά να ξεκαθαρίσω πως είχα μια επαφή με τα παλιά Tomb Raider, κυρίως ως θεατής, οπότε ξέρω τις περιπέτειές της Lara, αλλά χωρίς να έχω παίξει. Το μόνο που προσπάθησα να παίξω ήταν το Legend που, ενώ το λάτρεψα από ιστορία ως εκεί που κατάφερα να φτάσω, μίσησα τους "physics" γρίφους και το σκαρφάλωμα που αν έπεφτες, ξανάρχιζες από αρχή αρχή. Ευτυχώς για μένα και ομοϊδεάτες μου, κυκλοφόρησε αυτό.
Από σεναριακής άποψης το παιχνίδι ήταν πολύ ωραίο. Οι ήρωες ναυαγούν σε ένα νησί, από το οποίο προσπαθούν να φύγουν. Παράλληλα μαθαίνουμε πως ο λόγος που βρίσκονταν στην περιοχή ήταν επειδή έψαχναν ένα θρυλικό ιαπωνίζον βασίλειο. Σαν σενάριο είναι όσο πρέπει, έχει το άγχος του, τα twist του. Οι χαρακτήρες πλην της Lara είναι κάπως αρχετυπικοί και δεν ξεχωρίζουν όσο θα μπορούσαν. Μετά από δυο χρόνια, τα μόνα άτομα που θυμάμαι εκτός της Lara είναι η βασίλισσα, ο καθηγητής και, αμυδρά, ο μέντοράς της. Δεν μετράω καν τον Jonah, καθώς, αν δεν έπαιζα τώρα το Rise, ούτε αυτόν θα θυμόμουν.
Στο gameplay τα πάει πάρα πολύ καλά. Άφθονη δράση, κάποιοι υποτυπώδεις μηχανισμοί survival, ενδιαφέρον σύστημα upgrade όπλων που δεν αλλάζει απλώς στατιστικά αλλά και την όψη των όπλων. Επίσης, το σκαρφάλωμα ήταν αρκετά καλύτερο σε σύγκριση με τα παλιά. Οι γρίφοι ήταν χαμηλής σχετικά δυσκολίας, που προσωπικά δεν με ενόχλησε, αν και άλλους τους ενόχλησε. Επίσης, έλαμψαν δια της απουσίας τους οι επιπλέον "τάφοι" (tombs) προς εξερεύνηση. Αν και υπήρχε κάτι σχετικό στο παιχνίδι, ειδικά μετά την έλευση του Rise θα ήταν ψέμα να πούμε ότι αυτά που υπήρχαν ήταν καλά.
Τέλος, ο οπτικός τομέας ήταν κάτι παραπάνω από καλός. Ήταν λίγο βαρύ για υπολογιστές της εποχής, αλλά το αποτέλεσμα άξιζε και με το παραπάνω.
Σε γενικές γραμμές, ένα πολύ ωραίο παιχνίδι, το οποίο θα ξανάπαιζα κάποια στιγμή για να δω πάλι την ιστορία. Σαν πρώτη επαφή το λάτρεψα γενικά και περίμενα πως και πως ανακοίνωση για sequel.
Θετικά:
- Ενδιαφέρουσα ιστορία
- Κάποιες γαμάτες σκηνές που θα μείνουν χαραγμένες στη μνήμη
- Ωραίο και γρήγορο gameplay
- Καλοί stealth μηχανισμοί
- Πολύ καλά γραφικά
Αρνητικά:
- Αδιάφοροι χαρακτήρες
- Έλλειψη καλών side tombs
- Αδύναμοι γρίφοι
- Αδιάφοροι εχθροί πέρα από τους supernatural
- Λίγο βαρύ για μηχανήματα της εποχής
Ωραίο το review και θα συμφωνήσω σχεδόν σε όλα. Ειδικά για τους γρίφους οι οποίοι δεν θύμιζαν τα παλιά Tomb Raider. Οι χαρακτήρες όντως αδιάφοροι, δεν θυμάμαι κανέναν ενώ πχ από το 1ο Tomb Raider θυμάμαι όλους τους κακούς που ήταν πραγματικά ξεχωριστοί. Highlight για μένα το μέρος που φυσούσε πολύ στον ναό και φυσικά το τελικό "fatality" στον κακό όταν η Lara τον ξέκανε με τα πιστόλια της!
Εγώ δεν είχα θέμα πάντως με το παιχνίδι στο PC μου παρότι ήταν PC του 2009 με λίγες αναβαθμίσεις.
Αν και μεγάλωσα παρακολουθώντας να παίζουν περιπέτειες της Λάρας, δεν μπορώ να παίξω τα παλιά. Προσπάθησα να παίξω το Legend (που σαν ιστορία είναι μπόμπα) και μου φαίνεται unplayable λόγω των σπαστικών Physics γρίφων του και του σκαρφαλώματος που στο παραμικρό λάθος φτου και από την αρχή. Σε αυτά τα ζητήματα, το τωρινό Tomb Raider είναι πιο user friendly κατά την άποψή μου. Απλά θα μπορούσαν να υπάρχουν πιο πολλοί side tombs και με μια μεγαλύτερη ποικιλία γρίφων.