Review Detail

9.0 1 10 0.5
Reviews
Γρηγόρης Βούλγαρης
Γρηγόρης Βούλγαρης
February 01, 2015
Good night... and good luck! Pfft, just kidding. Go and kill everything, parkour style!
Βαθμολογήστε αυτό το άρθρο
 
9.0
Prologue
Αν κάποιος με ρωτούσε ποια είναι τα αγαπημένα μου genres στα video games, θα του απαντούσα τα εξής: Open-World, RPG, hack n' slash, ζόμπια. Αν κάποιος με ρωτούσε, πριν από 1 χρόνο, ποιο game, κατ' αυτά τα κριτήρια, είναι το αγαπημένο μου, θα απαντούσα το Dead Island (και Riptide). Τώρα; Dying Light, σ'αγαπώ. Έχοντας ξοδέψει 30+ ώρες στο main campaign και 8+ στο Following (DLC), έχω να πω πως η αγορά του πακέτου (Dying Light + DLC's + Season Pass) είναι η καλύτερη αγορά που έχω κάνει. Ever.

Story mode (ή, αλλιώς: ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΠΑΣ ΣΕ ΜΙΑ ΠΟΛΗ ΓΕΜΑΤΗ ΖΟΜΠΙΑ;;;; )
Ελέγχουμε τον αγαπητό Kyle Crane, έναν πράκτορα της GRE (=Global Relief Effort), του οποίου αποστολή είναι να εντοπίσει έναν φάκελο, ο οποίος φέρεται να έχει μία πιθανή θεραπεία για τον ιό που έχει ξεσπάσει στην πόλη της Harran και έχει μετατρέψει το μεγαλύτερο μέρος του πληθυσμού σε αιμοβόρα (και αργοκίνητα, ευτυχώς) ζόμπια. Σύμφωνα με την GRE, ο φάκελος βρίσκεται στα χέρια του Kadir Suleiman (aka Rais), του main antagonist του παιχνιδιού, ο οποίος, ως εκδίκηση προς την GRE για τον θάνατο του αδερφού του, Hassan, αποφάσισε να κάνει την ζωή όλων όσων πάνε εναντίον του μία κόλαση, χειρότερη (ω ναι, χειρότερη) από αυτή που επικρατεί στους δρόμους της πόλης. Μόλις, λοιπόν, ο Crane προσγείωνεται με το αλεξίπτωτό του στην Harran, τον βρίσκουν τα τσιράκια του Rais και αυτός, για αυτοάμυνα, αρχίζει να τους πυροβολεί. Πού να ήξερε, όμως, ότι ο ήχος, as usual, ελκύει τα ζόμπια; Για καλή του τύχη, τον βρίσκουν η Jade και ο Amir, δύο από τους καλούς επιζώντες, οι οποίοι καταφέρνουν να τον σώσουν, αλλά με κόστος τον θάνατο του τελευταίου. Λιπόθυμος από την περιπέτειεα που έζησε, ο Crane ξυπνάει στη βάση των καλών επιζώντων, όπου και ξεκινάει το παιχνίδι. Αναλαμβάνετε να βοηθήσετε όσο μπορείτε, ενώ ταυτόχρονα προσπαθείτε να εκτελέσετε τις διαταγές σας. Θα ήθελα να συνεχίσω, αλλά, πολύ νωρίς, αρχίζουν τα micro plot-twists και βλέπετε τα πράγματα από ένα διαφορετικό Point Of View.

Fighting mode ( :insert "Let the bodied hit the floor" song)
Όπως και στα Dead Island (θυμίζω, ίδια εταιρεία-δημιουργός: Techlaaaaaaand), το σύστημα μάχης είναι τελείως ελεύθερο. Με τέσσερα διαθέσιμα όπλα και ένα ΤΕΡΑΣΤΙΟ σακίδιο (που μπορεί να χωρέσει και 16 τεράστια τσεκούρια, π.χ.), έχετε την επιλογή να προσαρμόσετε το στυλ επίθεσής σας όπως γουστάρει η ψυχή σας. Θέλετε να τους σπάσετε τα κεφάλια με ρόπαλα, σφυριά και βαριοπούλες; Κάντε το! Θέλετε να κόψετε χέρια και πόδια με κατάνες, δρεπάνια και μπαλτάδες; Κόψτε τα! Θέλετε να ξεκληρίσετε τα κακόμοιρα ζόμπια από μακριά; Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε throwing weapons, όπως αστεράκια του νίντζα (ή throwing stars, για τους μη fans του Πλοκαμιού του Καρχαρία), throwing knifes και medieval axes (oooh yeah!), ή πυροβόλα όπλα, όπως πιστόλια (no), rifles (maybe) και shotguns (YES). Φυσικά, δε θα μπορούσε να λείψει το μεγάλο συν των Dead Island: Weapon mods! Βάλτε φωτιά, ηλεκτρισμό, toxicity, impact. ΒΑΛΤΕ ΤΑ ΟΛΑ ΜΑΖΙ, ΑΝ ΘΕΛΕΤΕ! Συμβουλή: κρατήστε όσα Electronic και φυτά (Toxic Lichen, Underwater Algae κτλ.) για το "late-game". Τα καλύτερα blueprints (μωβ και πορτοκαλί) τα χρειάζονται και κάνουν τα όπλα σας παντοδύναμα. Προσωπικά, χρησιμοποιώ, μέχρι και τώρα, 2 melee weapons (στην αρχή πήγαινα για συνδυασμό blunt και sharp, αλλά, μετά, κατάλαβα πως δεν έχει και τόση σημασία), ένα rifle (για μακρινές αποστάσεις) και ένα shotgun (when things get messyyyy). Το προτείνω αυτό το set-up, μιας και είστε προετοιμασμένοι για το μεγαλύτερο ποσοστό των περιπτώσεων. Ενδιαφέρον στοιχείο είναι και το γεγονός ότι τα όπλα επισκευάζονται, μεν, αλλά έχουν συγκεκριμένο αριθμό repairs (3-5). Άργησα, κάπως, να το κατάλαβω, με αποτέλεσμα να κάνω repairs αβέρτα τα όπλα μου και να μου μένουν στο χέρι πολύ γρήγορα.

Parkouring από δω και από εκεί, neverminding a thing!
Από τα πρώτα trailer που είχαμε παρακολουθήσει για το παιχνίδι, οι δημιουργοί προσπαθούσαν (τουλάχιστον, έτσι κατάλαβα) να βγάλουν προς τα έξω ότι το βασικό στοιχείο του παιχνιδιού είναι το parkour. Δεν χρειάζεται να πολεμήσετε τα zombies όπου πάτε, και ειδικά τη νύχτα, γιατί μπορείτε να πηδάτε από ταράτσα σε ταράτσα, από αυτοκίνητο σε αυτοκίνητο για να τα αποφύγετε. Έλα, όμως, που δεν είναι τόσο αναγκαίο. Τα ζόμπια δεν είναι τόσο δυνατά όσο νομίζετε. Δεν είναι τόσο γρήγορα και έξυπνα όσο νομίζετε. Ναι, καλά καταλάβατε. Έχουμε να κάνουμε με ζόμπια Β' (μην πω Γ') διαλογής, φάση "The Walking Dead" με μικρές εξαιρέσεις. Το parkour, πάραυτα, αποτελεί ένα στοιχείο που κάνει το παιχνίδι 10 φορές πιο διασκεδαστικό, fast-paced και ελεύθερο. Το να βλέπεις τα ζόμπια να πλακώνονται στους δρόμους την ώρα που εσύ χοροπηδάς σαν καγκουρό από πάνω τους και σκαρφαλώνεις ό,τι βρεις, είναι κάπως διασκεδαστικό. Συμβουλή: Βγάλτε όσο πιο γρήγορα μπορείτε το Grappling Hook. Μόλις το συνηθίσετε, θα δείτε ότι είναι ΤΟ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΒΟΗΘΗΜΑ στο παιχνίδι. Δεν θα υπάρχει τίποτα που δεν θα μπορείτε να κάνετε μόλις το βγάλετε, γιατί το range του και η χρηστικότητά του σας επιτρέπουν να πάτε όπου, πραγματικά, γουστάρετε, είτε εν ώρα μάχης (να αποφύγετε ζόμπια, να μειώσετε την απόσταση μεταξύ εσάς και των καταραμένων που φτύνουν κάτι μπάλες με οξύ), είτε εν ώρα μετακίνησης από ένα μέρος σε ένα άλλο. Εν ολίγοις, μπορεί το parkour να μην είναι τόσο σημαντικό όσο προσπαθούσαν οι developers να το αναδείξουν, αλλά δεν παύει να κάνει το παιχνίδι πολύ πιο fun!

It's an RPG, we've got to talk about RPG stuff.
3 βασικά skill trees, με 4ο το Legendary (γίνεται διαθέσιμο όταν maxάρετε ένα από τα 3 βασικά) και 5ο το Driving του "The Following DLC": Power, Agility και Survivor. Το Power ανεβαίνει με τον πιο εύκολο τρόπο: σκοτώστε ό,τι βρείτε μπροστά σας με όποιον τρόπο σκεφτεί το μυαλό σας και θα επιβραβευτείτε πλουσιοπάροχα. Το Agility ανεβαίνει με το parkour. Σκαρφαλώστε σε ταράτσες, πηδήξτε από μάντρα σε μάντρα ή από zombie σε zombie (ναι, υπάρχει skill που σας επιτρέπει να το κάνετε) και θα δείτε τους μύες σας να γίνονται ωσάν του Σβαρτζένεγκερ (στα πόδια, γιατί τα χέρια πέφτουν στην κατηγορία του Power). Το Survivor ανεβαίνει μέσω αποστολών (main και secondary), όταν βρίσκετε διάφορους επιζώντες κατά τις περιπλανήσεις σας και διαλέγετε να τους βοηθήσετε ή μέσω των Air Drops, τα οποία, αφού καθαρίσετε όσους εχθρούς βρίσκονται κοντά (αν βρίσκονται), θα πρέπει να τα παραδώσετε στον Quartermaster για να σας δώσει το ανάλογο reward. Προσωπικά, ως μεγάλος φαν του ξύλου σε ό,τι κινείται (μιλάω για τα παιχνίδια πάντα, δεν είμαι τόσο βίαιος... :P ), κατάφερα και maxαρα το Power όταν το Agility βρισκόταν στα 17 levels (τα Power και Agility maxάρουν στα 24 και το Survivor στα 25), πράγμα που σημαίνει πως δεν απέφευγα τις μάχες, αλλά άρχιζα και κάποιες που δεν ήταν τόσο αναγκαίες. Φυσικά, υπάρχουν τα ανάλογα challenges για τα skill trees που σας βοηθάνε να πάρετε πόντους πιο εύκολα, αλλά εγώ δεν τα προτίμησα. Όπως έχετε καταλάβει, μου αρέσει το ελεύθερο ξύλο και parkour.

Crafting mode (πιο διασκεδαστικό και από τις πλαστελίνες!)
Ένα τεράστιο στοιχείο του παιχνιδιού που βοηθάει (duh) στην μάχη είναι το crafting. Σας επιτρέπει να αναβαθμίσετε τα όπλα σας (μόνο melee weapons), είτε μέσω blueprints, είτε μέσω weapon mods, μετατρέποντας τον Crane σε Punisher. Τα υλικά που θα χρειαστείτε βρίσκονται, κυριολεκτικά, παντού. Εάν θέλετε να ασχοληθείτε με το crafting (που, από ένα σημείο και μετά, γίνεται κάπως απαραίτητο, γιατί τα ζόμπια ολοένα και δυναμώνουν), θα πρέπει να ψάξετε όποια βαλίτσα, όποιο σακίδιο, όποιο πτώμα βρεθεί στον δρόμο σας, γιατί όλα έχουν κάτι χρήσιμο. Μην δυσαρεστηθείτε αν βρείτε 30-100$ δολλάρια, γιατί μια σοφή παροιμία λέει: Φασούλι το φασούλι, γεμίζει το σακούλι (ξέρω και μία άλλη, αλλά δεν σας την λέω, για να σας κρατήσω σε αγωνία). Με το ασταμάτητο looting που κάνω σε όσα games έχουν looting, έχω φτάσει κοντά στα 350+ χιλιάρικα, με αποτέλεσμα να μπορώ να αγοράσω ό,τι τραβάει η ψυχή μου από τα shops που συναντάω κατά διαστήματα (αν και δεν χρειάζεται, γιατί τα όπλα που έχω είναι πραγματικά θηρία και δεν χρειάζονται αντικαταστάτες). Εκτός, όμως, από τις αναβαθμίσεις των όπλων, έχουμε την κατασκευή throwable weapons, όπως throwing stars, grenades, molotovs κτλ. (στο Survivor skill tree υπάρχουν skills που σας επιτρέπουν να φτιάξετε explosive throwing stars. Ποιος τρελός στην Πολωνία τα σκέφτεται αυτά, ρε; ), και αντικείμενα που επηρεάζουν την λειτουργικότητα του παίκτη μας, δηλαδή τα κλασσικά medkits (για HP), lockpicks (για τις κλειδαριές κτλ.) και boosters (κάτι σαν Σπιντ είναι αυτά, τρέχετε πιο γρήγορα, βλέπετε στο σκοτάδι κτλ. Κανονικά ναρκωτικά, δηλαδή). Μέσα από αποστολές (κυρίως secondary), θα βρείτε αμέτρητα blueprints για όπλα και equipment, που μεγαλώνουν την γκάμα των επιλογών σας ακόμη πιο πολύ.

Δώσε tips στον λαό!
Μιας και το παιχνίδι είναι πολύ μεγάλο και υπάρχουν παντού πράγματα να κάνεις, επιλογές να ακολουθήσεις κτλ., σκέφτηκα να γράψω κάποια tips που βοήθησαν το δικό μου gameplay. Θα γράψω κάποια που ανέφερα πιο πριν και θα συνεχίσω με κάποια extra:
1) Τα καλύτερα blueprints είναι τα μωβ και τα πορτοκαλί. Στην αρχή, μπορείτε να χρησιμοποιείτε το "Welder", το οποίο είναι μπλε αλλά αρκετά δυνατό, αλλά, στη συνέχεια, θα πρέπει να κάνετε focus μόνο στα μωβ και πορτοκαλί. Χρειάζονται πιο πολλά και σπάνια υλικά, αλλά, πιστέψτε με, αξίζει ο κόπος. Προσωπικά, λάτρεψα το Angel Sword (το βρίσκετε πολύ πιο μετά, πάντως), διότι είναι ένα από τα legendary blueprints με τα πιο δυνατά στατιστικά. Άρα, κρατήστε όσα περισσότερα υλικά μπορείτε για late-game, γιατί θα σας κάνουν παντοδύναμους.
2) Βγάλτε το grappling hook, θα σας διευκολύνει απίστευτα πολύ.
3) Μην πουλήσετε ποτέ crafting materials, παρά μόνο όπλα που δεν θέλετε. Επίσης, μην κάνετε dismantle ποτέ όπλα που έχουν σπάσει, μπορείτε να τα πουλήσετε για ένα μικρό ποσό.
4) Κάντε repair τα όπλα σας όταν βρίσκονται κοντά στα 5-7 points πριν σπάσουν. Χαζό tip μπορεί να σκεφτείτε, αλλά δεν αξίζει να περιμένετε να σπάσει, γιατί, όσο χαλάει το όπλο, τόσο λιγότερο damage κάνει. Δεν θέλετε να βρεθείτε εν ώρα μάχης με 10+ ζόμπια με χαλασμένο όπλο, trust me. :P
5) Όποιο shop βρίσκετε, αγοράστε όλα τα crafting materials που έχουν. Μπορεί να χαλάσετε μέχρι και 500$ max σε κάθε shop, αλλά, πιο μετά, τα λεφτά δεν θα έχουν τόση σημασία όση τα υλικά για το crafting. Θα έχετε γεμίσει το σακίδιο σας με δεκάδες από το κάθε υλικό και όλα τα blueprints θα είναι πανεύκολα να γίνουν.
6) Αποφύγετε τα τεράστια ζόμπια μέχρι να βρείτε το τόξο. Μόλις το βρείτε, ψάξτε τα και, μόλις εντοπίσετε κάποιο, ανεβείτε σε ένα σημείο που δεν σας φτάνει και πήγαιντε για το headshot. Ένα headίδι με το τόξο είναι instant kill για αυτούς, οι οποίοι αποτελούν πανεύκολη πηγή πολλών Power points.
7) Αν φοβάστε το σκοτάδι, μην βγαίνετε έξω όταν περνάει η ώρα. Εγώ, που είμαι και καρδιακός, απέφευγα τις βόλτες στη νύχτα μέχρι πολύ αργά στο παιχνίδι. Όταν, όμως, νιώσετε πως είστε αρκετά δυνατοί και έτοιμοι για να περιπλανηθείτε στα σκοτάδια, κάντε το. Τα double points που παίρνετε είναι γελοία. Βγαίνω με το 2000+ damage Scythe μου, σκοτώνω Volatiles με 2-3 hits και παίρνω 1600+ Power Points για την πλάκα μου.
8) Κάντε όσο πιο γρήγορα μπορείτε τις αποστολές του main story, για να μεταβείτε στην Old Town. Εκεί, θα βρίσκετε σχεδόν συνέχεια air drops, είτε περιτριγυρισμένα από ζόμπια, είτε από τσιράκια του Rais, τα οποία θα σας boostάρουν πολύ γρήγορα το Survivor rank. Θυμάμαι, όταν πρωτοπήγα στην Old Town, γύρναγα στον Quartermaster με τα air drops που είχα μαζέψει και έπαιρνα 250+ χιλιάρικα Survivor points, ανεβαίνωντας την σκάλα των levels όπως οι τενόροι την αντίστοιχη της φωνής τους στις όπερες.
9) Η molotov πρέπει να γίνει το αγαπημένο σας throwable weapon. Φτιάξτε όσες περισσότερες μπορείτε, ψάξτε για μέρη που τα ζόμπια κάνουν μπουλούκια, όπως κάνουν οι τυπάδες στο Σύνταγμα με το Pokemon GO) και ζεστάνετέ τους με λίγο πυρ. Εύκολος τρόπος να πάρετε Power points.
10) Δεν θα μπορούσα να τελειώσω τα tips χωρίς να προτείνω skills. Survivor: Backpacker, Barter, Camouflage και Camouflage Attack, Crafting Expertise, Craftsman, Grappling Hook, Haggle, Hard Bargain, Lucky Repair, Master Backpacker, Nimble Hands και Specialist. Όπως βλέπετε, δεν προτίμησα τα skills που σας ανοίγουν τα crafteable throwable weapons, γιατί δεν μου χρειάστηκαν. Agility: Health Regen, Vault, Dropkick (must), Dropkick Bomb, Freerunning Adept, Light Drop, Escape, Instant Escape, Freerunning Expert, Tic Tac, Health Regen II. Αρκετά από τα Agility skills δεν συμφωνούσαν με το gameplay style μου, άρα μπορείτε να παραβλέψετε τις συμβουλές μου γι'αυτό το tree. Power: Stun, Kick Stun, Stun Kill, Sturdiness, Melee Throw, Combat Adept, Power Attack, Conserve Weapons, Focus, Kill Frenzy, Stomp, Sturdiness II, Drop Attack, Combat Expert, Takedown, Sturdiness III. Με αυτά τα skills, κατάφερα να σκοτώσω σχεδόν ό,τι βρήκα μπροστά μου, χωρίς πολλά-πολλά. Κάνουν το ξύλο εύκολο και διασκεδαστικό και τα προτείνω.

Θα καταλήξουμε πουθενά;
9. Ο βαθμός μου για το Dying Light. Το πρώτο παιχνίδι που αγόρασα μέσω του Xbox Store και από τα καλύτερα που έχω παίξει ποτέ. Το προτείνω ανεπιφύλακτα σε όσους δεν το έχουν παίξει ακόμα. Μπορεί να νομίζετε πως δεν χάνετε τίποτα, γιατί, π.χ., έχετε παίξει τα Dead Island, αλλά το παιχνίδι προσφέρει άπειρη πλάκα, τρέξιμο και ξύλο για όλους. Ειδικά το co-op mode, το οποίο σας επιτρέπει να σπάτε στο ξύλο ζόμπια παρέα με τους φίλους σας, και το "Be the Zombie", στο οποίο αναλαμβάνετε τον ρόλο ενός Volatile, θα κάνει τις εμπειρίες σας αξέχαστες! Αγοράστε το ASAP και κάψτε το! Σκοπεύω να γράψω, σύντομα, τη γνώμη μου και για το "The Following DLC", αλλά δεν το έχω τελειώσει ακόμα. Αφήστε ένα σχόλιο με την γνώμη σας για το παιχνίδι και το user review μου! Καλό βράδυ... και καλή τύχη (ασχέτως αν ανεβάζω το user review το μεσημέρι, ήθελα να κάνω ωραία έξοδο)!
Report this review Was this review helpful? 5 0

Comments

Already have an account?
Score 
0 User Score
(0  vote)
User Reviews
Genre:
Developer:
Publisher:
Διάθεση:
Players:
Χρήστες που το θέλουν
Κανένας
Χρήστες που το έχουν
Κανένας
Χρήστες που το είχαν
Κανένας
Χρήστες που το έχουν στα αγαπημένα
Κανένας
RELATED GAMES
No Games found.
VIDEOS
No Videos found.

Top reviews (τρέχον έτος)

Top Reviews (by user score)

Latest User Reviews

1.
User levels   (10.0)
2.
User levels   (10.0)
3.
User levels   (10.0)
4.
User levels   (10.0)
5.
User levels   (10.0)
6.
User levels   (9.5)
7.
User levels   (3.0)
8.
User levels   (9.5)
10.
User levels   (10.0)