Το επικό τελευταίο κεφάλαιο της σειράς δια χειρός Κοτζίμα ήρθε και έφερε μαζί του αρκετά καινούργια στοιχεία στο χώρο των stealth games. Πως πάει, όμως, σε σύγκριση με τα υπόλοια παιχνίδια της σειράς;
Το πρώτο πράγμα που θα δει κανείς, ήδη από το Ground Zeroes, είναι τα γραφικά. Η FOX engine δίνει ρέστα στον οπτικό τομέα. Οι εκφράσεις των προσώπων, τα εφέ και γενικότερα οι λεπτομέρειες είναι καλοφτιαγμένες. Το ίδιο και οι τοποθεσίες. Από τις σχετικά ερημικές τοποθεσίες και τις βάσεις στο Αφγανιστάν μέχρι τη ζούγκλα στην Αφρική.
Το gameplay του είναι το δυνατό του σημείο. Έχει γίνει αλλαγή στο πως παίζεται το παιχνίδι, λαμβάνοντας υπόψην την open world φύση του, παραμένοντας ταυτόχρονα πιστό στους μηχανισμούς και στις ιδιαιτερότητες της σειράς. Πλέον μπορεί ο παίκτης να χειριστεί οχήματα, είτε άμεσα (οδηγώντας) είτε έμμεσα (να σκαρφαλώσει στην καρότσα ενός φορτηγού) ώστε να μεταβεί από περιοχή σε περιοχή πιο γρήγορα. Επίσης, υπάρχει σύστημα εναλλαγής μέρας/νύχτας, καθώς και διαφορετικές καιρικές συνθήκες. Επιστρέφουν και κάποια gameplay στοιχεία από τους προηγούμενους τίτλους της σειράς, κυρίως από το Peace Walker. Τα πιο χαρακτηριστικά είναι το Fulton system και η Mother Base. Δυστυχώς, από την τελευταία έκοψαν αρκετό υλικό, κάτι που γίνεται γρήγορα εμφανές.
Μιας που μιλάμε για κομμένο υλικό, ας πιάσουμε το σενάριο. Το σημαντικότερο ίσως στοιχείο για ένα παιχνίδι Metal Gear. Σε αυτό έχω ανάμεικτες απόψεις. Αφενός όσο σενάριο υπάρχει στο παιχνίδι, είναι κλασικό σενάριο Kojima. Και τα γραφικά σε συνδυασμό με το ανοιχτό gameplay προσδίδει μια εξτρά δόσεις cinematic οπτικής. Το θέμα έγκειται, πάλι, στις περικοπές. Οι αποστολές ιστορίας προς το τέλος αρχίζουν να επαναλαμβάνονται σε μεγαλύτερες δυσκολίες, προτού ξεκλειδωθεί το "τέλος", το οποίο αν και καλό, αφήνει μια άσχημη γεύση στο στόμα, καθώς έχουν μείνει πολλά ενδιάμεσα κενά. Δεν βοηθά και το γεγονός ότι είχαν βγάλει ήδη από την πρώτη μέρα κυκλοφορίας ένα βίντεο που έδειχνε early δουλειά ενός τρίτου chapter. Τότε αποδόθηκε εν μέρη στη συνήθεια του δημιουργού να κάνει tease υλικό με "παράξενους" τρόπους και ότι κάπως θα μπορούσε να ξεκλειδωθεί μέσα στο παιχνίδι. Κάτι που, εν τέλει, δεν ισχύει (ευχαριστούμε ΚΟΝΑΜΙ!).
Το παιχνίδι έχει δυο πρόσωπα. Αυτό ενός κλασικού Metal Gear, εμπλουτισμένο με καινούργια στοιχεία, και αυτό ενός κομμένου τίτλου που βιάστηκε να κυκλοφορήσει. Το δεύτερο δεν του επιτρέπει να πάρει έναν "άριστο" βαθμό, παραμένει όμως ένα πάρα πολύ καλό παιχνίδι.
Θετικά:
- Φοβερά γραφικά
- Ανοιχτός κόσμος προς εξερεύνηση
- Επιτομή gameplay για stealth παιχνίδι
- Ωραίες ερμηνείες
- Το σενάριο...
Αρνητικά:
- ... μέχρι να τελειώσει απότομα
- Επαναλήψεις κεντρικών αποστολών προς το τέλος
- Λίγα cutscenes
- Μια γενικότερη αίσθηση ότι λείπει υλικό