Τα δυο παιχνίδια της σειράς System Shock από την ex-developer Looking Glass Studios είναι δείγματα της καλής pc gaming εποχής. Ο πρώτος τίτλος είχε κυκλοφορήσει το 1994 όπου είχατε τον έλεγχο ενός hacker υπό πληρωμή στον οποίο είχε ανατεθεί μια αποστολή: το ξεκλείδωμα κάποιων τεχνητών περιορισμών που διέθετε μια AI γνωστή ως Shodan η οποία βρίσκεται σ'ένα διαστημικό σταθμό με την ονομασία Citadel Station. Από τη στιγμή που αφαιρέθηκαν οι περιορισμοί (οι οποίοι εντελώς τυχαία ήταν ηθικού περιεχομένου), η Shodan αποκτά το πλήρη έλεγχο του σταθμού και σκοπός σας είναι να σταματήσετε τη λειτουργία της πριν επιστρέψει το σταθμό στη γη και προκαλέσει το τέλος του ανθρώπινου είδους.
Spoiler: Εννοείται ότι τα καταφέρατε!
Το 1999, με τη κυκλοφορία του System Shock 2, έχετε το ρόλο ενός στρατιώτη (naval officer, marine ή psi-ops agent) ο οποίος είναι επιβάτης στο διαστημόπλοιο Von Braun. Ξυπνάτε μετά από τον κλασσικό ύπνο μακράς διαρκείας (συνηθίζεται στα science fiction games και στις ταινίες τέτοιου είδους) και συνειδητοποιείτε ότι όλοι οι επιβάτες είναι νεκροί και μια νέα εχθρική δύναμη η οποία αποτελείται από μια ΑΙ με την ονομασία Xerxes (Ξέρξης) έχει τον έλεγχο του σκάφους.
Στόχος σας είναι να εξερευνήσετε το σκάφος, να εξολοθρεύσετε τα android minions (κε αρχισυντάκτη πιστεύω ότι λατρεύετε τελευταία αυτή τη λέξη!), τους re-animated νεκροζώντανους και να συμμαχείτε με ένα γνωστό αντίπαλο (Spoiler), τη Shodan!!! Η Shodan σας βοηθάει να κερδίσετε τον Xerxes, αλλά θα αρκεστεί μόνο σ'αυτό; Εννοείται πως ΟΧΙ!
Αν και είναι κυρίως ένα FPS, το System Shock 2 καταφέρνει και θεμελιώνει την RPG-like φύση του παιχνιδιού καθώς χτίζετε το χαρακτήρα σας με skills. Από modifications στα όπλα, psi-skills, computer hacking ή και αύξηση αντοχής, μπορείτε να χτίσετε το χαρακτήρα σας όπως θέλετε.
Τα γραφικά του τίτλου χρησιμοποιούν τη τεχνολογία της Dark Engine που χρησιμοποίησε η Looking Glass στο Thief και όλο το φουτουριστικό σκηνικό φαίνεται υπέροχο. Η AI είναι εξαιρετική καθώς οι εχθροί σας ανταποκρίνονται πολύ καλά στις κινήσεις σας και σπάνια κολλάνε πίσω από τοίχους ή αόρατα εμπόδια.
Ο ήχος ταιριάζει απόλυτα με το σκηνικό. Τα εφέ και η μουσική είναι αρκετά προσεγμένα και δένουν με την ατμόσφαιρα. Όσον αφορά τον έλεγχο, κανένα πρόβλημα καθώς είναι ακριβώς όπως χρειάζεται να είναι. Άμεσος, απλός και γενικά ότι έχουμε συνηθίσει σ'ένα fps τίτλο.
H σειρά έχει μέχρι και σήμερα πιστούς fans και αρκετούς followers οι οποίοι κρατούν ακόμα τον τίτλο ζωντανό (βέβαια σε Windows XP υπάρχει θέμα...). Η εταιρεία Looking Glass έκλεισε τα studios της στις 24 Μαΐου το 2000 λόγω οικονομικών θεμάτων αλλά η σειρά Thief έμεινε ζωντανή μέχρι και σήμερα. Γιατί να μην δούμε και το System Shock;
Θετικά
-Survival horror περιβάλλον και πολύ ωραία γραφικά
-Άριστος ηχητικός τομέας
-Πολύ καλό blend μεταξύ FPS & RPG στοιχείων
Αρνητικά
-Μετά από αρκετή ώρα συνεχούς παιχνιδιού είναι λίγο μονότονο