- Reviews
- XCOM: Enemy Unknown
XCOM: Enemy Unknown
HotΗ σωτηρία της Γης βρίσκεται στα χέρια σας.
Η σωτηρία της Γης βρίσκεται στα χέρια σας.
Το XCOM: Enemy Unknown αποτελεί remake του UFO: Enemy Unknown που είχε κυκλοφορήσει το μακρινό 1994 από την θρυλική Microprose. Ο πρωτότυπος τίτλος απέσπασε εξαιρετικές κριτικές από τα ΜΜΕ και ακόμα και σήμερα κατέχει μια θέση στην καρδιά των φίλων των strategy. Από το 1994 κυκλοφόρησαν αρκετά sequels του UFO: Enemy Unknown για να φτάσουμε στο 2001, όταν έφτασε στα ράφια των καταστημάτων το XCOM: Enforcer, το όποιο άνηκε στην κατηγορία των Third-Person Shooters και -όπως ήταν αναμενόμενο- δίχασε και απογοήτευσε παράλληλα τους φανατικούς φίλους της σειράς.
Το 2008 o Jake Solomon, ένας από τους προγραμματιστές της Firaxis Games, ανέλαβε το φιλόδοξο project να αναβιώσει το UFO: Enemy Unknown. H Firaxis Games αποτελεί έναν από τους μεγαλύτερους developers στον χώρο των strategy και μας έχει προσφέρει στο παρελθόν την εξαιρετική σειρά Civilization. Το XCOM: Enemy Unknown αποτελεί την πρώτη δημιουργία της Firaxis που δεν φέρει στον τίτλο της το όνομα του ιδρυτή της Sid Meier. Ο Sid Meier ανέλαβε μονάχα την επίβλεψη του project και δεν συμμετείχε ενεργά στην ανάπτυξη του XCOM: Enemy Unknown, παρόλα αυτά και μόνο η παρουσία του αποτελεί εγγύηση για το τελικό αποτέλεσμα.
Αξίζει να αναφέρουμε ότι όσοι εργάστηκαν πάνω στο XCOM: Enemy Unknown θα έπρεπε να έχουν ολοκληρώσει στο παρελθόν το πρωτότυπο παιχνίδι. Όσοι από τους developers της Firaxis Games δεν το είχαν κάνει, αναγκάστηκαν να το ολοκληρώσουν πριν συμμετάσχουν στην ανάπτυξη του XCOM: Enemy Unknown. Η κίνηση αυτή δείχνει αναμφίβολα τον σεβασμό της Firaxis απέναντι στους οπαδούς και την ιστορία του πρωτότυπου παιχνιδιού.
Το XCOM: Enemy Unknown βρίσκεται εδώ και μερικές ημέρες στα ράφια των καταστημάτων και ήδη έχει αποσπάσει διθυραμβικές κριτικές, ενώ εδώ και τρεις εβδομάδες κατέχει την πρώτη θέση στα charts πωλήσεων του Steam. Το πιο σημαντικό του επίτευγμα όμως είναι ότι αποτελεί την πιο σοβαρή πρόταση στον χώρο των strategy για τις κονσόλες, καθώς η συγκεκριμένη κατηγορία παιχνιδιών αποτελούσε παραδοσιακά προνόμιο των PC gamers. Χωρίς να μακρηγορούμε περαιτέρω πάμε να δούμε ποια είναι τα στοιχεία που κάνουν αυτή την δημιουργία να ξεχωρίζει.
Alien Invasion
Το XCOM: Enemy Unknown είναι ένα turn-based strategy με αρκετά tactical RPG στοιχεία. Τα γεγονότα του παιχνιδιού διαδραματίζονται στο προσεχές μέλλον όπου μια εξωγήινη φυλή με σαφώς πιο εξελιγμένη τεχνολογία έχει εξαπολύσει μια ανελέητη επίθεση στην Γη. Η μόνη ελπίδα της ανθρωπότητας είναι η οργάνωση XCOM, η οποία αποτελείται από επίλεκτους στρατιώτες και επιστήμονες.
Εσείς αναλαμβάνετε τον ρόλο του διοικητή της XCOM και θα πρέπει να διαχειριστείτε με σύνεση το ανθρώπινο δυναμικό της οργάνωσης για να αντισταθείτε με επιτυχία απέναντι στην εξωγήινη απειλή. Οι προσπάθειές σας επιβλέπονται από το Council of Nations και ανάλογα με τις επιδόσεις σας στο πεδίο της μάχης και στην επιστημονική έρευνα, κερδίζετε παραπάνω πόρους (χρήματα, επιστήμονες, εργάτες, στρατιώτες κ.ο.κ.), οι οποίοι είναι απαραίτητοι για να φέρετε εις πέρας την αποστολή σας.
First Assignment
Η πρώτη απόφαση που καλείστε να πάρετε ως Commander της οργάνωσης XCOM έχει να κάνει με την τοποθεσία της αρχικής σας βάσης. Υπάρχουν πέντε διαθέσιμες περιοχές οι οποίες είναι οι εξής: Βόρεια Αμερική, Νότια Αμερική, Ευρώπη, Νότια Αφρική και Ασία. Κάθε τοποθεσία έχει συγκεκριμένα πλεονεκτήματα. Για παράδειγμα αν η κεντρική σας βάση στηθεί στη Νότιο Αφρική λαμβάνετε 30% παραπάνω credits (το "νόμισμα" του παιχνιδιού) από το Council of Nations κάθε μήνα.
Ανάλογα με την τοποθεσία της βάσης σας η πρώτη αποστολή που έχει τον χαρακτήρα tutorial διαδραματίζεται σε διαφορετική τοποθεσία της υφηλίου. Για παράδειγμα αν η βάση σας είναι στην Ευρώπη η πρώτη αποστολή είναι στην Γερμανία, η οποία όπως όλα δείχνουν δέχθηκε επίθεση από εξωγήινους. Η XCOM στέλνει στη Γερμανία μια μικρή ομάδα επίλεκτων στρατιωτών με σκοπό να εκτιμήσουν την όλη κατάσταση, να εντοπίσουν τους επιζώντες και να καταστρέψουν τις τυχόν εξωγήινες δυνάμεις που βρίσκονται ακόμα εκεί.
Μόλις προσγειωθείτε στη Γερμανία θα παρακολουθήσετε ένα πλήρες και επεξηγηματικό tutorial το οποίο θα σας βοηθήσει να εξοικειωθείτε με τον χειρισμό και το σύστημα μάχης του παιχνιδιού. Θα μάθετε πως να κινείτε τους στρατιώτες σας στο πεδίο της μάχης, πως να αξιοποιείτε τα σημεία κάλυψης, πως να πυροβολείτε κ.ο.κ. Ουσιαστικά το XCOM: Enemy Unknown έχει δυο κύριους "πυρήνες" όσον αφορά στο gameplay του. Από την μια πλευρά θα πρέπει να κατευθύνετε με επιτυχία την ομάδα σας μέσα στην μάχη, ενώ από την άλλη θα πρέπει να διαχειριστείτε την βάση σας.
Controls και Σύστημα μάχης
Το μοντέλο χειρισμού είναι απλό και λειτουργικό, ώστε ακόμα και ένας αρχάριος παίχτης να μπορεί να εξοικειωθεί πολύ σύντομα μαζί του. Με τον αριστερό αναλογικό μοχλό επιλέγετε το σημείο στο όποιο θέλετε να μετακινήσετε τους στρατιώτες της ομάδας σας πάνω στο χάρτη, ενώ με τον δεξιό αναλογικό μοχλό ή με το d-pad ελέγχετε την κάμερα, η οποία είναι ισομετρική με top down προοπτική. Πατώντας το κουμπί L2 μπορείτε να κάνετε zoom out ώστε να αποκτήσετε μια πανοραμική άποψη του χώρου.
Η ομάδα σας αρχικά αποτελείται από τέσσερις επίλεκτους στρατιώτες, οι οποίοι καθώς συμμετέχουν σε διάφορες αποστολές κερδίζουν experience points και ανεβαίνουν rank (δεκανέας, λοχαγός, λοχίας κ.ο.κ). Αξίζει να αναφέρουμε πως αν κάποιος στρατιώτης σας πεθάνει, δεν υπάρχει κάποιος τρόπος να τον φέρετε πίσω και θα πρέπει να συμβιβαστείτε με την απώλειά του. Μπορείτε να επιλέξετε πριν από κάθε μάχη το loadout των στρατιωτών σας. Δηλαδή τι όπλο θα κρατά ο καθένας, τι είδος πανοπλίας θα φοράει κ.ο.κ.
Το σύστημα μάχης είναι turn-based και κάθε μέλος της ομάδας σας μπορεί να εκτελέσει μόνο δυο κινήσεις σε κάθε γύρο. Για παράδειγμα να κινηθεί και να πυροβολήσει ή να τρέξει (η συγκεκριμένη κίνηση σας επιτρέπει να κινηθείτε σε μεγάλη απόσταση πάνω στον χάρτη, αλλά καταναλώνει και τις δύο διαθέσιμες κινήσεις σας). Ακριβώς πάνω από το στρατιώτη σας υπάρχει η σχετική γαλάζια μπάρα που σας δείχνει πόσες ακόμα κινήσεις έχει διαθέσιμες.
Μόλις βρεθείτε σε απόσταση βολής από τους εχθρούς σας, πατώντας το R2 ενεργοποιείται ένα μενού, το οποίο θυμίζει το VATS του Fallout 3. Στο μενού αυτό αναγράφεται αναλυτικά τι πιθανότητα έχετε να χτυπήσετε τον εχθρό με το όπλο σας. Απουσιάζει πάντως η ανάλογη λειτουργία από το Fallout 3 στην οποία μπορούσατε να στοχεύσετε συγκεκριμένο μέρος του σώματός του. Η πιθανότητα να πετύχετε τον στόχο σας εξαρτάται από διάφορους παράγοντες. Εάν βρίσκεστε για παράδειγμα σε υψηλότερο σημείο του εδάφους από τον εχθρό σας τότε είναι πιο εύκολο να τον πετύχετε.
Missions
Για να σώσετε την ανθρωπότητα από την εξωγήινη απειλή θα χρειαστεί να αναλάβετε διαφόρων ειδών αποστολές οι οποίες χωρίζονται σε δυο κατηγορίες. Υπάρχουν οι main missions, τις οποίες θα πρέπει να ολοκληρώσετε για να εξελιχτεί το σενάριο και οι side missions, στις οποίες ως επί τω πλείστον θα πρέπει να προστατεύσετε διάφορες περιοχές του πλανήτη από τις επιθέσεις των εξωγήινων. Οι side missions καταντάνε επαναλαμβανόμενες από ένα σημείο και μετά. Παρόλα αυτά όταν ολοκληρώνετε με επιτυχία μια side mission, το επίπεδο πανικού στην χώρα που εκτυλίσσεται η αποστολή μειώνεται.
"Two possibilities exist: Either we are alone in the Universe or we are not. Both are equally terrifying."
Area 51
Η βάση σας χωρίζεται σε έξι διαφορετικά τμήματα. Στo τμήμα Research βρίσκονται οι διάφοροι επιστήμονες που συμμετέχουν στην οργάνωση XCOM και αποτελούν τον κύριο χώρο έρευνας όσον αφορά τις νέες τεχνολογίες και την ανατομία των αντιπάλων σας. Στο engineering μπορείτε να αγοράσετε νέα όπλα, δορυφόρους, πανοπλίες ή να αναβαθμίσετε τον εξοπλισμό των μαχητικών αεροσκαφών σας και να χτίσετε διάφορα facilities. Στα barracks διαχειρίζεστε τις στρατιωτικές σας δυνάμεις, ενώ μπορείτε να εκπαιδεύσετε και νέους στρατιώτες με το ανάλογο κόστος.
Στο Hangar μπορείτε να αγοράσετε μαχητικά αεροσκάφη και να τα στείλετε να επιτηρήσουν διαφορές περιοχές του πλανήτη, ώστε να μπορείτε να αναχαιτίσετε τα αντίπαλα UFO. Στο Situation room βλέπετε το επίπεδο πανικού στις διάφορες χώρες του πλανήτη και τους διαθέσιμους πόρους σας. Τέλος, το Control room αποτελεί τον χώρο από τον όποιο διεξάγετε τις πολεμικές σας επιχειρήσεις.
Ο χρόνος στο παιχνίδι κυλά με την μορφή ημερών. Στην αρχή κάθε μήνα κερδίζετε έναν συγκεκριμένο αριθμό credits από το Council of Nations, ο οποίος εξαρτάται από τις επιδόσεις σας στην αντιμετώπιση των εξωγήινων και την τεχνολογική πρόοδό σας. Κάθε κίνησή σας στο παιχνίδι περά από το κόστος σε credits απαιτεί και ένα ανάλογο χρονικό περιθώριο μέχρι να εκτελεστεί. Για παράδειγμα, για να κάνετε research ένα νέο όπλο θα χρειαστείτε 2-10 ημέρες, για να κατασκευάσετε έναν δορυφόρο 10 μέρες, για να επισκευάσετε ένα αεροσκάφος 3 ήμερες κ.ο.κ.
Παράλληλα, καθετί που υπάρχει μέσα στη βάση σας έχει συγκεκριμένο μηνιαίο κόστος συντήρησης. Πρακτικά λοιπόν θα πρέπει να κτίσετε τα απολύτως απαραίτητα. Επιπλέον, θα πρέπει να φροντίσετε να υπάρχουν αρκετοί επιστήμονες και εργάτες στη βάση σας, χρίζοντας τα ανάλογα facilities, στην προκείμενη περίπτωση laboratories και workshops. Η βάση σας θα πρέπει επίσης να τροφοδοτείται με επαρκή ενέργεια, οπότε θα πρέπει να κατασκευάσετε και τον ανάλογο αριθμό από generators.
Η κατασκευή νέων δορυφόρων είναι η πρώτη σας προτεραιότητα, καθώς θα πρέπει πολύ σύντομα να καλύψετε όσο το δυνατόν περισσότερες περιοχές του πλανήτη. Οι δορυφόροι σας δίνουν την δυνατότητα να κάνετε scan για να εντοπίσετε εξωγήινες επιθέσεις ή αντίπαλα αεροσκάφη. Εάν μια χώρα δεχθεί αρκετές επιθέσεις και εσείς δεν φροντίσετε να τις αναχαιτίσετε, το επίπεδο πανικού σε αυτήν θα ανέβει. Αν ο πανικός φτάσει σε κρίσιμα επίπεδα υπάρχει άμεσος κίνδυνος η χώρα αυτή να αποσυρθεί από το Council of Nations στερώντας σας έτσι πολύτιμους πόρους.
Challenge και A.I
Η τεχνητή νοημοσύνη των αντιπάλων σας κινείται σε υψηλά επίπεδα και θα πρέπει να επιστρατεύσετε όλες σας τις ικανότητες για να μπορέσετε να τους αντιμετωπίσετε. Ακόμα και οι πιο απλοί εχθροί -οι sectors- είναι ιδιαίτερα επικίνδυνοι όταν βρίσκονται σε μεγάλο αριθμό. Οι floaters από την άλλη πλευρά είναι μια ευέλικτη ιπταμένη ομάδα, με τεράστια ευελιξία. Αρκετές φορές τηλεμεταφέρονται πίσω από τις μονάδες σας, προκαλώντας αιφνιδιαστικές επιθέσεις.
Επιπλέον, θα πρέπει να δείξετε τεράστια προσοχή όταν αντιμετωπίζετε τις chryssalids (θυμίζουν κάπως τα γνωστά zergs του Starcraft), οι οποίες εναποθέτουν αυγά στα σώματα των στρατιωτών σας. Αν κάποιος από αυτούς τους στρατιώτες πεθάνει, ανασταίνεται ως zombie και προστίθεται ακόμη μια θανατηφόρα μονάδα στις δυνάμεις του εχθρού. Ακόμα και στο Normal επίπεδο δυσκολίας οι αντίπαλοί σας αξιοποιούν σωστά τα διάφορα σημεία κάλυψης και συντονίζουν τις επιθέσεις τους στο πιο αδύνατο ή το πιο δυνατό μέλος της ομάδας σας, ανάλογα με την περίσταση.
Εν τω μεταξύ, σε κάποιες περιπτώσεις ενδέχεται οι στρατιώτες σας να χάσουν το ηθικό τους και ν' αρχίσουν να πυροβολούν στα τυφλά ή ακόμα και να επιτίθενται στα υπόλοιπα μέλη της ομάδας σας! Αυτό συμβαίνει κυρίως όταν κάποιος στρατιώτης σας πεθάνει από critical hit ή μετατραπεί σε zombie. Ο κίνδυνος όμως αποτυχίας δεν εντοπίζεται μονάχα στο πεδίο της μάχης, αλλά και στη διαχείριση του πανικού στις χώρες που δέχονται επιθέσεις εξωγήινων.
Εάν αγνοήσετε τις επιθέσεις σε μια χώρα, αυτή ενδέχεται να αποσύρει την υποστήριξη της στην οργάνωση XCOM. Το συγκεκριμένο γεγονός αυτό καταστροφικές συνέπειες καθώς θα χάσετε σημαντικούς διαθέσιμους πόρους. Υπάρχουν μάλιστα περιπτώσεις που είστε με την...πλάτη στον τοίχο και θα πρέπει να πάρετε πολύ σημαντικές αποφάσεις που μπορούν να φέρουν αντίστοιχα σημαντικές επιπτώσεις στην πρόοδό σας. Όπως καταλαβαίνετε λοιπόν, ο βαθμός πρόκλησης του XCOM: Enemy Unknown είναι πραγματικά υψηλός και δεν συγχωρεί λάθη.
Διάρκεια
Οι ώρες που θα πρέπει να αφιερώσετε για να ολοκληρώσετε το παιχνίδι εξαρτώνται αποκλειστικά από τις ικανότητές σας. Μια ασφαλής προσέγγιση είναι ότι θα χρειαστείτε τουλάχιστον 30-40 ώρες. Ένας αρχάριος παίχτης θα χρειαστεί ακόμα περισσότερες, αφού σίγουρα σε κάποιες πιο απαιτητικές αποστολές ενδέχεται να χάσει όλα τα μέλη της ομάδας του ή να πάρει κάποια λάθος απόφαση στη διαχείριση των διαθέσιμων πόρων. Το backtracking μέσω κάποιου παλαιότερου save είναι μονόδρομος σε αυτή την περίπτωση, οπότε φροντίστε να κάνετε save ανά τακτά χρονικά διαστήματα.
Το replayability είναι αρκετά μεγάλο καθώς υπάρχουν τέσσερα διαφορετικά επίπεδα δυσκολίας (Easy, Normal, Classic και Impossible). Πέρα απ' το βασικό story υπάρχει και το Ironman mode, το οποίο σύμφωνα με τους developers προσφέρει την απόλυτη εμπειρία παιχνιδιού. Στο εν λόγω mode έχετε μόνο ένα save που είναι πρακτικά το auto save που κάνει το παιχνίδι, όπως ακριβώς στο Dark Souls. Γίνεται εύκολα αντιληπτό λοιπόν, ότι η συγκεκριμένη πρόκληση ενδείκνυται μόνο στους σκληροπυρηνικούς παίχτες.
Online
Το XCOM: Enemy Unknown προσφέρει συναρπαστικές αναμετρήσεις και σε online περιβάλλον τόσο σε casual (μέσω του quick match mode), όσο και σε πιο ανταγωνιστικό επίπεδο (μέσω του public match αντίστοιχα). Πριν από κάθε μονομαχία έχετε στην κατοχή σας 10.000 points για να συνθέσετε την ομάδα σας, η οποία αποτελείται από 2-6 μονάδες. Όσοι έχετε προηγούμενη εμπειρία από επιτραπέζια παιχνίδια στρατηγικής, όπως τα Warhammer και Warhammer 40.000 της Games Workshop θα μπείτε αμέσως στο κλίμα.
Για τους υπόλοιπους θ' αναλύσουμε ακριβώς πως λειτουργεί αυτό το σύστημα. Κάθε μέλος της ομάδας σας κοστίζει έναν συγκεκριμένο αριθμό πόντων. Για παράδειγμα ένας sniper εξοπλισμένος με laser sniper rifle, body armor και ένα medikit κοστίζει περίπου 3.300 πόντους. Αντίστοιχα ένας απλός στρατιώτης με assault rifle, body armor και medikit κοστίζει μόλις 800 πόντους, αλλά όπως είναι αναμενόμενο η δυναμικότητά του στο πεδίο της μάχης είναι πολύ περιορισμένη. Θα πρέπει λοιπόν να αξιοποιήσετε τους διαθέσιμους πόντους σας για να συνθέσετε μια όσο το δυνατόν πιο ισορροπημένη ομάδα.
Αξίζει να αναφέρουμε ότι μπορείτε να επιλέξετε και εξωγήινα units, όπως sectors, chrysalids κ.ο.κ. Κάθε online μονομαχία μπορεί κάλλιστα να χαρακτηριστεί ως μια σκακιστική παρτίδα, αφού έχετε χρονικό περιθώριο 90 δευτερόλεπτων στα ranked matches ή 120 δευτερόλεπτων στα public matches για να δώσετε τις εντολές σας στην ομάδα σας. To scouting (η διαδικασία δηλαδή εντοπισμού των αντιπάλων μονάδων) είναι ζωτικής σημασίας, οπότε καλό θα είναι να έχετε στην ομάδα σας κάποιο μέλος που να μπορεί να συνεισφέρει σε αυτό τον τομέα.
Γενικά ο βαθμός πρόκλησης των online αναμετρήσεων ποικίλει και αρκετές φορές ένα λάθος είναι ικανό να φέρει την καταστροφή. Για παράδειγμα αν έχετε παρατάξει τα μέλη της ομάδας σας το ένα διπλά στο άλλο, υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να χρησιμοποιήσει ο αντίπαλός σας τον εκτοξευτή ρουκετών και να σας αποδεκατίσει. Η συνολική εμπειρία στο online περιβάλλον χαρακτηρίζεται απόλυτα ικανοποιητική από όλες τις απόψεις. Σε καμία περίπτωση δεν παρατηρούνται lags ή disconnections, ενώ ως επί τω πλείστον το frame rate παραμένει σταθερό.
Τεχνικός τομέας
Το XCOM: Enemy Unknown είναι ένας ακόμα τίτλος που χρησιμοποιεί την Unreal Engine 3, η οποία σιγά-σιγά έχει αρχίσει να δείχνει τα σημάδια της ηλικίας της. Τα μοντέλα των στρατιωτών και των εξωγήινων πλασμάτων είναι αρκετά ρεαλιστικά, αλλά θα μπορούσαν να έχουν σχεδιαστεί με περισσότερη λεπτομέρεια. Στα ιδία επίπεδα κινείται και ο σχεδιασμός των διαφόρων τοποθεσιών, οι οποίες ως επί τω πλείστον μοιάζουν μεταξύ τους και σίγουρα θα προτιμούσαμε λίγη παραπάνω ποικιλία.
Όσον αφορά τον οπτικό τομέα τα εξαιρετικά lighting και particle effects κλέβουν την παράσταση, ενώ υποδειγματική είναι και η χρήση του shadow mapping. Δυστυχώς σε αρκετές περιπτώσεις παρατηρούνται κάποια glitches, όπως texture popping όταν κάνει load μια νέα τοποθεσία και αρκετά φαινόμενα aliasing. Το σημαντικότερο πρόβλημα είναι οι κάθετες πτώσεις του frame rate, όταν υπάρχουν αρκετοί εχθροί στην οθόνη.
Sounds of the universe
Τα μουσικά θέματα του παιχνιδιού κινούνται σχεδόν αποκλειστικά σε ambient μονοπάτια με μια χαρακτηριστική sci-fi αισθητική που δένει απόλυτα με το κλίμα αυτής της δημιουργίας. Τα περισσότερα κομμάτια αποτελούν συνθέσεις του Roland Rizzo που είχε εργαστεί στο παρελθόν στο UFO: Enemy Unknown και του Michael McCann, ο οποίος είχε δώσει εξαιρετικά δείγματα γραφής στο Deus Ex: Human Revolution. Το voice acting κινείται και αυτό σε υψηλά επίπεδα, ενώ το lip sync είναι απόλυτα συγχρονισμένο. Τα ηχητικά εφέ αφήνουν θετική αίσθηση αφού οι ήχοι που συνοδεύουν τις εκρήξεις και τις εκπυρσοκροτήσεις των όπλων είναι απόλυτα ρεαλιστικοί και σας βάζουν αμέσως στο κλίμα της περιπέτειας.
May the past rust in peace in Hangar 18
To XCOM: Enemy Unknown είναι εμφανές ότι σέβεται απόλυτα την κληρονομιά της σειράς XCOM και του πρωτότυπου UFO: Enemy Unknown. Ο κίνδυνος για την Firaxis να πέσει στην παγίδα του αναχρονισμού και να προσφέρει απλώς ένα remake με καλύτερα γραφικά ήταν σίγουρα μεγάλος, αλλά η δουλειά που έγινε περιείχε συνέπεια, φαντασία και μεράκι, προσφέροντάς μας έτσι μια μοναδική εμπειρία. Ελπίζουμε μόνο η προσπάθεια αυτή να τύχει της ανάλογης απήχησης από το ευρύτερο κοινό και όχι μόνο από τους οπαδούς των strategy.
Παράλληλα, η Firaxis κατάφερε να μεταφέρει με απόλυτη επιτυχία το project της και στις κονσόλες. Μπορούμε να πούμε με σιγουριά ότι στη συγκεκριμένη κατηγορία παιχνιδιών τόσο στο PS3, όσο και στο Xbox 360, το XCOM: Enemy Unknown είναι ο απόλυτος κυρίαρχος. Οι console εκδόσεις δεν έχουν τίποτα να ζηλέψουν από την αντίστοιχη για PC και γι' αυτό το λόγο οφείλουμε να δώσουμε για ακόμη μια φορά τα εύσημα στους developers.
Θετικά:
- Υψηλή Α.Ι
- Μεγάλη διάρκεια
- Πιστό στο κλίμα της σειράς
- Διασκεδαστικό multiplayer
- Εξαιρετικό soundtrack
- Υψηλή πρόκληση
- Πλήθος επιλογών στη διαχείριση της βάσης σας
Αρνητικά:
- Ξεπερασμένος τεχνικός τομέας
- Έντονο το φαινόμενο της επανάληψης στα διάφορα side quests
Βαθμολογία
Γραφικά: 7
Ήχος: 8.5
Gameplay: 9
Αντοχή: 10
Γενικά: 8.6
Ένα από τα καλύτερα strategy, το οποίο όφειλε να αναβιώσει, τόσο για τους fans της σειράς, όσο και για τους υπόλοιπους οπαδούς του είδους.
Παντελής Δασκαλέλος
Comments
To review κορυφή όπως άλλωστε και το παιχνίδι!!! Τρομερό remake και απολαυστικές μάχες. Οι τολμηροί ας το παίξουν στο Iron Man mode
btw ωραιο review Παντελη