- Reviews
- Torchlight II
Torchlight II
HotΑγνή hack ‘n’ slash εμπειρία.
Αγνή hack ‘n’ slash εμπειρία.
Η επιστήμη της Φυσικής συνιστά πως τίποτα δεν καταστρέφεται, απλά μετουσιώνεται σε κάτι άλλο. Αυτό είναι μεγάλη αλήθεια στην βιομηχανία των video games, αφού το κλείσιμο μιας εταιρίας, διαδέχεται το άνοιγμα μιας άλλης και η διάλυση μιας ομάδας, την δημιουργία μιας διαφορετικής. Έτσι λοιπόν και η Runic Games αποτελεί το προϊόν μιας σειράς τέτοιων αλλαγών.
Έπειτα από διαμάχες της Blizzard Entertainment και της ιδιοκτήτριας εταιρίας της, Vivendi, πολλά κύρια στελέχη της Blizzard North αποφάσισαν να παραιτηθούν. Ανάμεσα σε αυτά ήταν και οι ιδρυτές της Blizzard North, Max Schaefer, Erich Schaefer και David Brevik, καθώς και ο αντιπρόεδρος της εταιρίας, Bill Roper. Οι τέσσερίς τους θα ιδρύσουν την Flagship Studios και έπειτα οι Max Schaefer και Erich Schaefer θα μαζέψουν τα κομμάτια της Flagship για να δημιουργήσουν την σημερινή Runic Games, το 2008.
Έχοντας ένα επιτελείο πολύ έμπειρων developers στον τομέα των Action RPG, η Runic καταφέρνει σε μόλις 11 μήνες να αναπτύξει το Torchlight, το οποίο απέσπασε αρκετά καλές κριτικές από reviewers και gamers ανά την υφήλιο. Τον Αύγουστο του 2010 η εταιρία ανακοινώνει το Torchlight 2, με σκοπό την κυκλοφορία του μέσα στο 2011. Τον Νοέμβριο του ίδιου έτους όμως το παιχνίδι αναβάλλεται για το 2012, ώστε να υποστεί βελτιώσεις και να γίνει περισσότερο beta testing. Ίσως η παράταση να ήταν αποτέλεσμα της εισαγωγής του multiplayer mode ή ακόμα και του content, ο σκοπός όμως ήταν να αποζημιωθούμε με ένα sequel που θα έχει ουσιαστικές διαφορές.
Τρία χρόνια μετά την κυκλοφορία του Torchlight, το δεύτερο κεφάλαιο της σειράς είναι γεγονός και έχουμε την χαρά να σας το παρουσιάζουμε. Το Torchlight II είναι εδώ και θα συζητηθεί όχι μόνο διότι είναι απ’ τις πιο σοβαρές προσπάθειες ανεξάρτητων developers, αλλά γιατί κυκλοφορεί πάλι μέσω Steam στην τιμή των 19 ευρώ (ένα ευρώ φθηνότερα απ' την πρώτη έκδοση), αποτελώντας την καλύτερη απάντηση στην κρίση. Αν είστε φίλοι των RPG τότε γυμνάστε τα χέρια σας γιατί έπεται…πολύ “κλικ”.
Στα χνάρια του Αλχημιστή
Στο προηγούμενο μέρος της σειράς, τρεις ήρωες έφτασαν στην πόλη του Torchlight η οποία μαστίζονταν από μια πανούκλα, την Ember Blight, που διαστρέβλωνε ότι ακουμπούσε. Η Ember Blight εξαπλωνόταν από τα ορυχεία της πόλης όπου και εξορύσσονταν τα ορυκτά Ember, τα οποία ήταν η πηγή της δύναμης των αλχημιστών και όχι μόνο. Έτσι οι ήρωες καλούνται να καταστρέψουν την πηγή της πανούκλας, το αρχαίο πλάσμα Ordrak.
Το Torchlight 2 ακολουθεί αυτά τα γεγονότα κάνοντας fast forward μερικά χρόνια μετά. Ο ένας εκ των τριών ηρώων του πρώτου παιχνιδιού, ο Alchemist, απέκτησε εμμονή με τα ορυκτά Ember και την Ember Blight από την οποία δεν θεραπεύτηκε ποτέ. Έτσι λοιπόν κλέβει την καρδιά του Ordrak, διαλύει την πόλη του Torchlight και αρχίζει ένα ταξίδι ώστε να απορροφήσει τις δυνάμεις των Elemental Guardians, πανίσχυρα πλάσματα τα οποία διατηρούν την ισορροπία ανάμεσα στα έξι στοιχεία του κόσμου. Υπό την απειλή της διαταραχής της ισορροπίας από την εξόντωση των Elemental Guardians, νέοι ήρωες καταφθάνουν στο κατεστραμμένο Torchlight με σκοπό να ακολουθήσουν τον Alchemist και να αντιμετωπίσουν το χάος που αφήνει στο πέρασμά του. Ένας από αυτούς είστε κι εσείς.
Το σενάριο καταφέρνει να δέσει τα δύο μέρη της σειράς πολύ αρμονικά, δίνοντας μια αίσθηση συνέχειας, χωρίς να εμφανίζεται κάποιο άλλο αρχαίο κακό ή να ανασταίνεται το προηγούμενο. Η μετάλλαξη ενός -μέχρι πρότινος- ήρωα σε “κακό”, επιτρέπει την δημιουργίας δράματος αλλά και ανατροπών, όσο εκτυλίσσονται τα γεγονότα του παιχνιδιού. Για ένα hack ‘n’ slash RPG αυτό είναι ιδιαίτερα αξιοπρόσεκτο καθώς ξεφεύγει από τα στενά όρια του “είμαι κακός και θα κατακτήσω τον κόσμο” στα οποία κινούνται τα αντίστοιχα games. Φυσικά δεν κερδίζει και Όσκαρ πρωτοτυπίας, αλλά σίγουρα είναι ένα πολύ καλό στοιχείο.
New Game
To Torchlight 2 βρίθει από αλλαγές, προσθήκες και βελτιώσεις σε σχέση με τον προκάτοχό του. Την πρώτη και πιο σημαντική αλλαγή την βλέπετε αμέσως μόλις ξεκινήσετε το παιχνίδι και είναι ο αριθμός των classes, οι οποίες είναι πλέον τέσσερις. Έτσι έχουμε τον Embermage, ο οποίος ελέγχει τα τρία στοιχεία της φύσης: φωτιά, πάγο και ηλεκτρισμό και όπως συνιστά το όνομά του εκτελεί χρέη μάγου, με μια ευρεία γκάμα ικανοτήτων για να εξολοθρεύει μεγάλο αριθμό τεράτων μαζικά. Ο Outlander τα πάει καλά με τα ranged όπλα και χρησιμοποιεί δηλητήρια, παγίδες, λίγο μαγεία και τα έμπιστα glaives του, καθιστώντας τον αρκετά ευέλικτο στην ανάπτυξή του. O Engineer μπορεί να αναλάβει πολλούς ρόλους, αφού είναι αρκετά ανθεκτικός ώστε να γίνει ένα πολύ καλό tank, μπορεί να χρησιμοποιήσει two-handed melee και ranged όπλα, αλλά και να απλώνει τα διάφορα ρομποτάκια του για να τον βοηθούν. Ο Berserker είναι η καθαρά melee class του παιχνιδιού, αφού μπορεί να μπει μέσα σε ορδές εχθρών και να σπείρει την καταστροφή, χρησιμοποιώντας τις δυνάμεις του πάγου και του κεραυνού, αλλά και τα πνεύματα των λύκων.
Αυτό που κάνει κάθε χαρακτήρα να ξεχωρίζει στην ουσία, είναι τα skills που έχει στην διάθεσή του, κάτι που αποτελεί νευραλγικό τομέα στο gameplay των RPG τίτλων. Στο Torchlight 2 οι ήρωες έχουν από τρία skill trees. To κάθε ένα έχει επτά active και τρία passive skills, εστιάζοντας στα διάφορα σετ ικανοτήτων που διαθέτουν οι classes. Κάποια από τα active skills απαιτούν συγκεκριμένου τύπου όπλο ώστε να μπορείτε να τα χρησιμοποιείτε, οπότε καλό θα ήταν πριν ανεβάσετε μία ικανότητα να σιγουρευτείτε πως μπορείτε να την ενεργοποιήσετε με τα όπλα που έχετε επιλέξει να μάχεστε.
Στον αντίποδα, τα passive skills είναι πάντοτε ενεργά, οπότε μπορείτε να επενδύετε σε αυτά άφοβα. Κάθε active skill έχει επίσης 15 ranks και τρία tiers. Ανά πέντε ranks ανεβάζετε το tier του skill κάνοντάς το ακόμα πιο ισχυρό. Στον τομέα των skills η Runic έχει κάνει πολύ καλή δουλειά και πραγματικά οι συνδυασμοί που μπορείτε να επιτύχετε είναι πάρα πολλοί. Έχετε την δυνατότητα να παίξετε τον κάθε χαρακτήρα με διαφορετικό build (σετ ικανοτήτων) κάθε φορά και αν λάβετε υπ’ όψιν σας πως μπορείτε να χρησιμοποιείτε, πλην ελαχίστων εξαιρέσεων, όλα τα αντικείμενα του παιχνιδιού άσχετα με το ποια class έχετε διαλέξει, τα πιθανά builds αυξάνονται ακόμα περισσότερο.
Εν συνεχεία μπορείτε να αλλάξετε την εμφάνιση του χαρακτήρα σας, επιλέγοντας ακόμα και το γένος του. Μην φανταστείτε τις δυνατότητες του Skyrim, αλλά είναι μια καλή προσθήκη σε σχέση με το πρώτο μέρος, όπου όλοι οι χαρακτήρες είχαν την ίδια εμφάνιση. Τα pets (στα οποία θα αναφερθούμε παρακάτω αναλυτικά) έχουν επίσης διαφορετικά χρώματα το καθένα, δίνοντας ακόμα περισσότερη μοναδικότητα σε κάθε χαρακτήρα σας. Εφόσον έχετε επιλέξει την class, το pet, τα έχετε φτιάξει όπως θέλετε και τους έχετε δώσει όνομα, επιλέγετε ένα από τα τέσσερα επίπεδα δυσκολίας. Από το πιο εύκολο που είναι το casual, μέχρι το πιο δύσκολο που είναι το elite, ο βαθμός πρόκλησης και οι ώρες που θα χρειαστείτε για την ολοκλήρωση του storyline αυξάνονται δραματικά. Στα μικρότερα επίπεδα δυσκολίας θα σας πάρει περίπου 15 ώρες για να το ολοκληρώσετε, ενώ στο elite θα χρειαστείτε ακόμα και 24 ώρες. Υπάρχει και η επιλογή hardcore mode, στο οποίο ο θάνατος είναι μόνιμος και το μόνο που θα απομείνει από τον χαρακτήρα σας αν συμβεί το μοιραίο, είναι… το φάντασμά του.
Η πρώτη ματιά
Όταν επιλέξετε και το βαθμό δυσκολίας, είστε πλέον έτοιμοι να ξεκινήσετε την περιπέτειά σας. Από τις πρώτες στιγμές μέσα στο παιχνίδι αντιλαμβάνεται κανείς πως τα πράγματα είναι πολύ σκούρα, αφού δεν έχετε χρόνο να δείτε ότι έχει απομείνει από την πόλη του Torchlight. Ξεκινάτε ευθείς αμέσως με το quest που σας δίνει ο Destroyer, ένας από τους ήρωες του αρχικού Torchlight. Η αποστολή είναι απλή: να πάτε στο Estherian Enclave και να προειδοποιήσετε τους κατοίκους για τις πράξεις του Alchemist. Tα πρώτα βήματά σας έξω από την πόλη θα σας φέρουν αντιμέτωπους με ορδές εχθρών, ένα μοτίβο που θα ακολουθήσει το παιχνίδι καθ’ όλη την διάρκειά του, αφού κάθε κομμάτι χάρτη που εξερευνείτε είναι κατειλημμένο από τέρατα. Παρ’ όλο που οι εχθροί ποικίλουν και υπάρχουν διάφοροι champions με ειδικές ικανότητες για να κάνουν την κατάσταση πιο πικάντικη, η κατάρα του επαναλαμβανόμενου gameplay που έχουν τα action RPG ακολουθεί και το Torchlight 2, κάτι που μπορεί να σας κουράσει, ειδικά αν δεν είστε fan του είδους.
Το Torchlight 2 κάνει χρήση της isometric camera, που σας επιτρέπει να “επιβλέπετε“ από ψηλά και υπό γωνία τον κόσμο, με την κάμερα κεντραρισμένη στον χαρακτήρα σας καθώς προχωράτε. Υπάρχει επίσης και η δυνατότητα zoom το οποίο γίνεται με την ροδέλα του ποντικιού. Το παιχνίδι είναι πολύ απλό και δεν θα δυσκολέψει ούτε τον πιο άπειρο χρήστη, κάτι στο οποίο συμβάλουν και τα διάφορα tutorials που ξεπετάγονται όταν συμβεί κάτι καινούριο, αλλά και οι συμβουλές που εμφανίζονται στα loading screens. Το αριστερό κλικ χρησιμεύει για την κίνηση του χαρακτήρα, την αλληλεπίδρασή του με το περιβάλλον και την βασική επίθεση του κάθε όπλου. Το δεξί κλικ ενεργοποιεί το skill που έχετε ενεργό κάθε φορά, ενώ το tab σας επιτρέπει να εναλλάσσετε το ενεργό skill με κάποιο δευτερεύον που έχετε επιλέξει.
Το User Interface είναι “φορτωμένο” αλλά αφήνει αρκετό χώρο στην οθόνη, ώστε να μπορείτε να ξέρετε ανά πάσα στιγμή τι γίνεται τριγύρω σας. Στην πάνω αριστερή γωνία βρίσκεται το εικονίδιο του pet σας, μαζί με τις μπάρες health και mana, καθώς και τις διάφορες εντολές που μπορείτε να του δώσετε. Από κάτω θα συναντήσετε τρία κουμπιά που ανοίγουν τα μενού του pet, των stats του χαρακτήρα σας και μια αναλυτική λίστα με όλες της πληροφορίες για τα διάφορα στατιστικά σας. Στις κάτω γωνίες της οθόνης συναντάμε το health και το mana, ακριβώς όπως και στο Diablo. Ο χάρτης δεσπόζει στην πάνω δεξιά γωνία και όσο προχωράτε προς τα κάτω θα βρείτε τα ενεργά quests που έχετε. Τρία κουμπιά επίσης σας δίνουν πρόσβαση στο inventory και τα skills σας, καθώς και σε ένα πάνελ που περιγράφονται πιο αναλυτικά τα quests.
Τέλος, η hotbar του Torchlight 2 διαθέτει 10 θέσεις, μέσα στις οποίες μπορείτε να βάλετε potions, scrolls και skills ώστε να τα χρησιμοποιείτε άμεσα. Ακριβώς πάνω απ’ τη hotbar υπάρχει μια περίεργη μπάρα, διαφορετική σε κάθε χαρακτήρα, η οποία είναι άμεσα συνδεδεμένη με ένα νέο στοιχείο του παιχνιδιού: το Charge.
Οι νέες προσθήκες
Η Charge Bar γεμίζει όσο χτυπάτε εχθρούς, αυξάνοντας σημαντικά τις μαχητικές σας ικανότητες. Αυτή η δυνατότητα είναι στρατηγικής σημασίας, αφού θα σας ξελασπώσει πολλές φορές από μια δύσκολη κατάσταση. Όπως αναφέραμε και πιο πάνω, ο κάθε χαρακτήρας έχει διαφορετική μπάρα, τόσο σε εμφάνιση, όσο και σε λειτουργία. Όταν η μπάρα του Embermage γεμίσει, τότε για τα επόμενα 12 δευτερόλεπτα τα skills σας δεν ξοδεύουν mana και γίνονται 25% ισχυρότερα. Αντίστοιχα ο Berserker χρησιμοποιεί το skill Frenzy, ανεβάζοντας την ταχύτητα της κίνησης και των επιθέσεών του, κάνοντας επίσης κάθε χτύπημα critical και προκαλώντας πολύ μεγαλύτερη ζημιά με τις επιθέσεις του.
Ο Outlander λαμβάνει μέχρι και 10% bonus σε πολλά από τα στατιστικά του, ανάλογα με τα επίπεδα της μπάρας, ενώ όταν αυτή είναι άδεια, το επόμενο χτύπημα κάνει stun, αφήνοντας τον εχθρό ανίκανο να κάνει οτιδήποτε. H πιο πολύπλοκη Charge Bar είναι του Engineer, αφού είναι χωρισμένη σε κομμάτια, τα οποία κάποια skills του απορροφούν ώστε να παράγουν πιο ισχυρά effects. Έτσι λοιπόν η Charge Bar μπορεί να γίνει το επίκεντρο στην ανάπτυξη του χαρακτήρα σας και οι ικανότητές του να έχουν άμεση σχέση με τα επίπεδά της, δίνοντας ακόμα περισσότερη ευελιξία στα builds που μπορείτε να φτιάξετε.
Στις αναζητήσεις σας δεν θα είστε μόνος, αφού θα σας συντροφεύει το πιστό σας pet το οποίο, όπως και στο πρώτο Torchlight, είναι παραπάνω από ικανό να αντιμετωπίζει τις διάφορες απειλές που θα συναντήσετε στον διάβα σας. Έχει το δικό του inventory στο οποίο μπορείτε να έχετε πρόσβαση και να βάζετε αντικείμενα που δεν χρειάζεστε, ώστε να τα πουλήσετε αργότερα. Επίσης μπορείτε να το εξοπλίσετε με δύο tags και ένα κολάρο αυξάνοντας σημαντικά τις ικανότητές του. Έχετε την δυνατότητα να το ταΐσετε… ψάρια, μετατρέποντάς το έτσι για ένα χρονικό διάστημα σε διάφορα πλάσματα κάθε φορά, με ξεχωριστά skills, κάτι το οποίο είναι εξαιρετικά χρήσιμο, ιδιαίτερα στα μεγαλύτερα επίπεδα δυσκολίας.
Οι δυνατότητές του pet μπορούν να αναβαθμιστούν, μαθαίνοντάς του spells που θα βρείτε και τα οποία μπορεί να χρησιμοποιεί κατά βούληση. Κάτω από το avatar του, βρίσκονται τρία διαθέσιμα modes. Το aggressive με το οποίο επιτίθεται σε όποιον εχθρό εμφανιστεί, το defensive για να επιτίθεται μόνο σε εχθρούς που οι ίδιοι χτυπάτε ή σας χτυπούν και το passive αν θέλετε να μην συμμετέχει στην μάχη. Ακόμη, έχετε την δυνατότητα να το στείλετε πίσω στην πόλη ώστε να πουλήσει τα αντικείμενα που έχει στο inventory του, κάτι που μπορούσατε να κάνετε και πριν. Η διαφορά είναι ότι τώρα του δίνετε οδηγίες για να αγοράσει και κάποια βασικά αντικείμενα, όπως potions και scrolls. Αυτό επιτρέπει την διατήρηση της δράσης (αφού πλέον δεν χρειάζεται να γυρίζετε στην πόλη για ψύλλου πήδημα) και σας αφήνει ελεύθερους να συνεχίσετε την πορεία σας. Επιπλέον, έχουν προστεθεί και άλλα pets για να διαλέξετε, με το γεράκι να κλέβει την παράσταση, αφού είναι το πρώτο ιπτάμενο pet της σειράς.
Κάτι ακόμη που κάνει εντύπωση είναι ο σχεδιασμός των περιοχών που θα επισκεφθείτε. Σε αντίθεση με το πρώτο Torchlight οπού όλη η δράση λάμβανε χώρα στα διάφορα επίπεδα του ορυχείου της πόλης, εδώ συναντάμε μεγάλες, ανοιχτές εκτάσεις. Ανάλογα με το πόσο έχετε προχωρήσει στο παιχνίδι, θα αντικρίσετε διαφορετικά τοπία κάθε φορά, τα οποία απεικονίζουν πολύ καλά την διαφορετικότητα της περιοχής που βρίσκεστε.
Κάθε περιοχή που καθαρίζετε από εχθρούς παραμένει άδεια, κάτι το οποίο μπορεί να ξενίσει κάποιους φίλους του είδους, καθώς δεν δίνει την δυνατότητα να κάνετε farm νωρίς στο παιχνίδι και πολλές φορές είστε αναγκασμένοι να προχωράτε με πιο αδύναμα items, αντιμετωπίζοντας ισχυρότερους αντιπάλους. Οι τοποθεσίες, πέρα από τις δεκάδες των εχθρών, φιλοξενούν και μια πλειάδα διάφορων στοιχείων, από τα χωριουδάκια των πιο “έξυπνων” τεράτων, μέχρι αρχαίους ναούς, δίνοντας έτσι ξεχωριστή ταυτότητα στις περιοχές. Φυσικά δεν λείπουν και τα δεκάδες dungeons τα οποία, μέσω main και side quests, θα κληθείτε να απαλλάξετε από τα τέρατα που υπάρχουν εκεί και να τα “ξαλαφρώσετε” από τους θησαυρούς που κρύβουν.
Η Runic παραδίδει μαθήματα δημιουργίας ενός αξιοπρεπέστατου sequel.
Here there be treasure
Μιλώντας για θησαυρούς, το Torchlight 2 πραγματικά σας προσφέρει απλόχερα άφθονο loot ώστε να γεμίσετε τις τσέπες σας, αλλά και να βελτιώσετε τον χαρακτήρα σας. Τα αντικείμενα χωρίζονται σε τέσσερις κατηγορίες ποιότητας. Τα άσπρα που αποτελούν τον βασικό εξοπλισμό, τα πράσινα τα οποία έχουν κάποιες μαγικές ιδιότητες, τα μπλε που είναι πιο σπάνια και συνεπώς πιο ισχυρά και τα χρυσά αντικείμενα που έχουν ξεχωριστό όνομα και είναι πολύ καλύτερα από τα υπόλοιπα. Φυσικά υπάρχουν και τα set items τα οποία είναι μωβ και όσα περισσότερα αντικείμενα του ίδιου set φοράτε, τόσο μεγαλύτερο bonus παίρνετε. Δεν λείπουν και τα socketed items στα οποία μπορείτε να βάλετε gems, προσθέτοντάς τους περισσότερες δυνατότητες. Υπάρχει πολύ μεγάλη ποικιλία αντικειμένων, από πανοπλίες και ασπίδες, μέχρι κανόνια, σιδερογροθιές, claws (νύχια) και καραμπίνες.
Όπως προαναφέραμε, οι classes μπορούν να χρησιμοποιήσουν όλα τα items, εκτός αν πρόκειται για κάποιο που είναι αποκλειστικά για ένα class. Εκτός αυτών των περιπτώσεων, ο μόνος λόγος που δεν θα μπορείτε να “φορέσετε” ένα αντικείμενο είναι το level σας. Όμως υπάρχει η δυνατότητα να χρησιμοποιείτε αντικείμενα κατά πολύ ισχυρότερα από αυτά που κανονικά θα είχατε για το επίπεδό σας, αφού η Runic επιτρέπει την χρήση αντικειμένων όχι μόνο βάση του level, αλλά και με βάση τα stats που έχετε. Έτσι λοιπόν, για ένα item για το οποίο θέλετε για παράδειγμα 5 levels να κάνετε equip, μπορείτε να επενδύσετε τα stat points που παίρνετε σε κάθε level up ώστε να καλύπτετε τα stats που χρειάζεται. Αξίζει να σημειωθεί πως στα στατιστικά σας προσμετρούνται κανονικά και τα όποια bonus έχετε αποκτήσει.
Οι υπηρεσίες που προσφέρουν οι NPCs του Torchlight 2 είναι ποικίλες και θα σας λύσουν τα χέρια. Οι περισσότερες γίνονται διαθέσιμες στην πορεία του παιχνιδιού, αλλά τρεις βασικούς NPCs μπορείτε να τους βρείτε με το που φτάσετε στην πρώτη πόλη. Υπάρχει merchant για να αγοράζετε potions και scrolls, blacksmith ο οποίος σας προμηθεύει με πανοπλίες και όπλα, καθώς και ένας NPC που σας δίνει την δυνατότητα να πάρετε πίσω τα τρία τελευταία skills που ανεβάσατε, καταβάλλοντας το αντίστοιχο αντίτιμο. Γενικά μπορείτε να βρείτε τυχαία διάφορους περιπλανώμενους merchants έξω από τις πόλεις, οι οποίοι προσφέρουν διάφορες υπηρεσίες, από enchanting μέχρι και πώληση σπάνιων αντικειμένων.
Δύο ακόμη σημαντικές υπηρεσίες που έχετε στην διάθεσή σας είναι αυτές των Transmuter και Enchanter. Ο πρώτος σας επιτρέπει να συνδυάσετε διάφορα αντικείμενα ώστε να δημιουργήσετε κάτι άλλο, αποκαλύπτοντας διάφορες συνταγές καθώς πειραματίζεστε. Μπορείτε να κάνετε δοκιμές άφοβα, αφού αν δεν βάλετε τα σωστά αντικείμενα δεν θα μπορείτε να κάνετε transmute, κάτι που θα σας γλιτώσει από το να σπαταλάτε τα αντικείμενά σας, προσπαθώντας να βρείτε καινούριες συνταγές. Ο Enchanter μπορεί με κάποιο αντίτιμο να προσθέσει επιπλέον μαγικές ιδιότητες στα αντικείμενά σας, αλλά και να τις αφαιρέσει ώστε να μπορείτε να βάλετε καινούριες, αφού κάθε αντικείμενο μπορεί να έχει περιορισμένο αριθμό τέτοιων ιδιοτήτων. Οι NPC Gorn και Furl επιστρέφουν από το πρώτο Torchlight και μετά από ένα quest θα μπορείτε να αφαιρείτε gems από τα αντικείμενά σας είτε καταστρέφοντας το item και διατηρώντας το gem, είτε το αντίθετο.
Οι πόλεις αποτελούν επίσης μια ατελείωτη πηγή ψαριών, αφού έχουν την δική τους fishing hole (λίμνη ψαρέματος), από την οποία μπορείτε να βγάλετε τα ψάρια για να τα δώσετε στο pet σας. Όταν αποφασίσετε να αφήσετε τα όπλα και να πιάσετε το καλάμι, πρέπει να ολοκληρώσετε ένα minigame στο οποίο υπάρχουν δύο κύκλοι, ένας σταθερός και ένας που ταλαντεύεται εξωτερικά του. Όταν ο εξωτερικός κύκλος ακουμπήσει τον εσωτερικό, τότε πατάτε το κουμπί με το αγκίστρι και πιάνετε ένα ψάρι. Από τις τρύπες αυτές δεν βγαίνουν μόνο ψάρια, αλλά και διάφορα αντικείμενα τα οποία μπορεί να σας φανούν ιδιαίτερα χρήσιμα. Fishing holes θα συναντήσετε και εκτός των πόλεων, όμως αυτές έχουν περιορισμένο αριθμό προσπαθειών και μπορείτε να τις καθαρίσετε γρήγορα ρίχνοντας… δυναμίτη μέσα τους, λαμβάνοντας όμως μικρότερο αριθμό ψαριών.
Και τώρα;
Σώσατε τον κόσμο, είστε παντοδύναμος, κολυμπάτε στο loot και το χρυσό. Υπάρχει συνέχεια; Η απάντηση είναι “Ναι”. Όταν ολοκληρώσετε το campaign του παιχνιδιού μπορείτε να ξεκινήσετε πάλι από την αρχή, διατηρώντας τον χαρακτήρα σας και ότι έχετε στην κατοχή σας, μέσω της δυνατότητας New Game Plus ή NG+. Αν το πράξετε, τα τέρατα θα ξεκινήσουν από το level 51, πράγμα που σημαίνει περισσότερο χρυσό και ισχυρότερα αντικείμενα. Αυτό μπορείτε να το κάνετε όσες φορές θέλετε. Στο δεύτερο playthrough τα τέρατα ξεκινούν από το level 81 και στο τρίτο αρχίζουν από το 100, το οποίο είναι και το level cap του παιχνιδιού.
Αν δεν σας φαίνεται διασκεδαστικό να παίξετε από την αρχή το campaign, με την ολοκλήρωση του Torchlight 2, αποκτάτε πρόσβαση στην Mapworks, μια ξεχωριστή πόλη με έναν πολύ ισχυρό enchanter, αλλά και έναν merchant που πουλάει unidentified items τα οποία δεν ξέρετε τι bonus προσφέρουν μέχρι να τα αγοράσετε. Το πιο σημαντικό όμως είναι πως μπορείτε να αγοράσετε maps που δημιουργούν portals τα οποία θα σας οδηγήσουν σε καινούριες περιοχές γεμάτες εχθρούς και loot και οι οποίες έχουν διάφορα effects τα οποία σας επηρεάζουν όσο βρίσκεστε εκεί. Έτσι έχετε την δυνατότητα να ανεβείτε level και να βρείτε καλύτερα αντικείμενα, αντιμετωπίζοντας κάθε φορά διαφορετικούς εχθρούς.
Η ισχύς εν τη ενώσει
Το παράπονο των φίλων του πρώτου Torchlight, ήταν η παντελής έλλειψη multiplayer mode. Γι’ αυτό η Runic πρόσθεσε αυτό το στοιχείο στο δεύτερο μέρος της σειράς, χρησιμοποιώντας έναν πολύ ευέλικτο μηχανισμό. Δεν υπάρχει ξεχωριστό account για το multiplayer αφού μπορείτε να χρησιμοποιήσετε όλους τους χαρακτήρες σας που έχετε από το single-player για να παίξετε με άλλους παίκτες. Ακόμα μεγαλύτερη ευελιξία σε αυτόν τον τομέα προσθέτει και το γεγονός πως ο δημιουργός του εκάστοτε παιχνιδιού ορίζει την δυσκολία του. Μπορείτε να παίξετε κανονικά με τους χαρακτήρες σας, άσχετα με το επίπεδο δυσκολίας που παίζατε μόνοι σας.
Το single-player mode όμως, προσφέρει και την δυνατότητα να… παραβλέψετε ελαφρώς τους κανόνες του παιχνιδιού μέσω της κονσόλας. Αυτό θα δώσει τον τίτλο “cheater” στον ήρωά σας κάτι το οποίο θα είναι εμφανές στους υπόλοιπους παίκτες, οπότε θα ξέρουν αν κάνατε κάποιες “μικροδιορθώσεις”.
Όταν παίζετε multiplayer τα τέρατα δυναμώνουν ανάλογα με το πόσοι παίκτες είναι κοντά τους. Έτσι δεν χρειάζεται να ανησυχείτε αν κάποιος είναι στην πόλη αφού αν δεν προσφέρει στην μάχη, τα τέρατα θα είναι πιο αδύναμα. Επίσης το loot είναι μοναδικό για κάθε παίκτη, οπότε μπορείτε άφοβα να πάρετε ότι βλέπετε, αφού οι υπόλοιποι παίκτες θα έχουν το δικό τους. Ο μέγιστος αριθμός παικτών που μπορούν να βρίσκονται στο ίδιο game κάθε φορά είναι έξι. Ο τρόπος με τον οποίο γίνεται το hosting, αυξάνει τις πιθανότητες προβλημάτων σύνδεσης αλλά και του lag, αν και η σύνδεση με το lobby γίνεται απροβλημάτιστα.
Η σύνδεση μπορεί να γίνει σε δύο επίπεδα. Mέσω LAN, όπου συνδέετε τους υπολογιστές με καλώδιο ή μέσω του internet για gaming εξ’ αποστάσεως. Δεν υπάρχουν επίσημοι servers από την Runic εκτός από αυτούς που χρησιμοποιούνται ως lobby για να βρίσκετε τα παιχνίδια που έχουν φτιάξει άλλοι παίκτες, οπότε το κάθε παιχνίδι το κάνει host αυτός που το φτιάχνει. Το account που δημιουργείται στην Runic, περιέχει πληροφορίες όπως το friend list σας και όλοι οι χαρακτήρες σας αποθηκεύονται τοπικά στον υπολογιστή σας.
Αξίζει να σημειωθεί πως σε περίπτωση που ο host βγει offline, τότε θα αναλάβει να “φιλοξενήσει” προσωρινά το παιχνίδι ο αμέσως κοντινότερός του, έτσι ώστε να διεξάγονται τα games πιο ομαλά, μιας και δεν υπάρχουν επίσημοι servers προς το παρόν γι’ αυτή τη δουλειά. Το PvP στοιχείο είναι παρόν και έγκειται στην ευχέρεια των παικτών να το ενεργοποιήσουν. Με την εντολή “/pvp” γίνεστε hostile και μπορείτε να χτυπάτε άλλους παίκτες που επίσης έχουν χαρακτηριστεί ως hostile.
Πανδαισία χρωμάτων
Το Torchlight 2 κάνει χρήση της OGRE engine -όπως και ο προκάτοχός του- οπότε το ύφος των γραφικών παραμένει το ίδιο καρτουνίστικο, διατηρώντας όμως μια σοβαρότητα. Παρατηρούμε όμως πολλές βελτιώσεις τόσο στα μοντέλα των ηρώων, όσο και στα εφέ αφού τα πρώτα έχουν βελτιωμένο bump mapping και τα δεύτερα διαθέτουν πιο εντυπωσιακούς φωτισμούς αντίστοιχα. Κάθε skill που χρησιμοποιείτε θα γεμίσει την οθόνη με χρώματα και εφέ τα οποία, σε συνδυασμό με τις ορδές των εχθρών, παράγουν ένα πολύ ικανοποιητικό οπτικό αποτέλεσμα. Τα cutscenes που υπάρχουν μέσα στο παιχνίδι είναι όμορφα και φτιαγμένα στο χέρι, διατηρώντας έτσι το ύφος του τίτλου.
Οι περιοχές είναι καλοφτιαγμένες, με τα διάφορα αντικείμενα που βρίσκονται διάσπαρτα να ξεχωρίζουν πολύ εύκολα μεταξύ τους. Η αλληλεπίδραση με το περιβάλλον γενικά είναι πολύ ικανοποιητική, γεμάτη κίνηση και οπτικά εφέ. Η είσοδος των εχθρών από το περιβάλλον γίνεται πολύ ομαλά, αφού τα τέρατα θα σκαρφαλώσουν από τρύπες, θα κατέβουν από τους τοίχους, θα πεταχτούν από σπηλιές και ότι άλλο μπορείτε να φανταστείτε κι όλα αυτά με πολύ φυσικό τρόπο.
Στον σχεδιαστικό τομέα, η Runic Games μας τα χαλάει ορισμένες φορές, αφού ενδέχεται να δείτε αντικείμενα να αιωρούνται, κακοφτιαγμένο ragdoll, τo clipping να εμφανίζεται όταν χτυπάτε τέρατα κοντά σε τοίχους ή χρησιμοποιώντας κανόνι κτλ. Αν και όλα αυτά δεν είναι gamebreaking bugs, είναι οι λεπτομέρειες που κάνουν τον πρωταθλητή.
Ήχος
Ο ήχος στο παιχνίδι βρίσκεται σε πολύ καλά επίπεδα, με τα μουσικά κομμάτια να δένουν άρτια με το περιβάλλον. Τα πλατσουρίσματα σε περιοχές με νερό, οι κατολισθήσεις στις σπηλιές και άλλα ambient εφέ συμπληρώνουν την ατμόσφαιρα των περιοχών πολύ ικανοποιητικά. Την ηχητική επένδυση του Torchlight 2 έχει αναλάβει ο Matt Uelmen που μεταξύ άλλων έχει γράψει και την μουσική των Diablo II και Starcraft, καθώς και του πρώτου Torchlight και καταφέρνει να θέσει τον πήχη πολύ ψηλά.
Το voice acting από την άλλη είναι μέτριο, καθώς θα μπορούσε να είχε γίνει σε μεγαλύτερη κλίμακα και να είχαν προστεθεί περισσότεροι διάλογοι. Όσων αφορά τα ηχητικά εφέ κατά την διάρκεια της μάχης, η Runic έχει κάνει καλή δουλειά, αφού αποδίδουν το κλίμα του πανικού που επικρατεί. Το πρόβλημα είναι πως ενώ έχει γίνει προσπάθεια να υπάρχουν διαφορετικοί ήχοι στα skills και στους εχθρούς, η φύση του παιχνιδιού είναι τέτοια που ένα μεγάλο μέρος του θα το περάσετε με περιορισμένο αριθμό ικανοτήτων και εχθρών και η επανάληψη των ακουσμάτων θα καταντήσει σύντομα βαρετή.
Συνοψίζοντας
Το Torchlight 2 είναι από όλες τις απόψεις ένα παιχνίδι που όχι μόνο συνεχίζει επάξια το καλό όνομα που άφησε το πρώτο μέρος της σειράς, αλλά καταφέρνει να το ξεπεράσει σε όλους τους τομείς. Κρατώντας τον σκληρό πυρήνα του gameplay ενός Action Hack ‘n’ slash RPG, εμπλουτίζοντάς τα παλιά στοιχεία και προσθέτοντας καινούρια, η Runic Games δημιούργησε ένα πολύ ικανοποιητικό αποτέλεσμα. Κι όλα αυτά στην τιμή απ’ ότι θα αγοράζετε οποιοδήποτε άλλο PC game. Παρ’ όλες τις μικρές ατέλειες, το σίγουρο είναι πως το Torchlight 2 θα σας αφήσει πολύ ικανοποιημένους και θα σας απασχολήσει για αρκετό καιρό, αφού είναι πρακτικά ατελείωτο και η κίνηση ματ της προσθήκης multiplayer, υπόσχεται άπλετη διασκέδαση. Με τέτοια πληρότητα, θα τολμούσαμε να πούμε ότι το παιχνίδι συγκαταλέγεται πλέον ανάμεσα στα καλύτερα RPG της αγοράς.
Θετικά:
- Μεγάλη ευελιξία ανάπτυξης χαρακτήρων
- Multiplayer στα μέτρα του καθενός
- Εντυπωσιακά οπτικά εφέ
- Μεγάλη διάρκεια
Αρνητικά:
- Μικρά glitches και bugs
- Επαναλαμβανόμενο gameplay
Βαθμολογία
Γραφικά: 7.5
Ήχος: 7.5
Gameplay: 8
Αντοχή: 8.5
Γενικά: 8.2
Ο μεγάλος αδελφός του Torchlight, τώρα και με multiplayer.
Παναγιώτης Φλώρος
Comments
Το παιχνίδι είναι άψογο σε όλα του. Επίσης αξίζει να αναφερθεί ότι παίζει σε χαμηλών επιδόσεων υπολογιστές όπως το 5ετίας φορητό μου χωρίς να θυσιάζει τίποτε από τα γραφικά του, κάτι που δεν συμβαίνει με το ανταγωνιστικό του παιχνίδι ενώ σε συνδυασμό επίσης με την έλλειψη Drm το κάνει απόλυτα φορητό και σε προδιαθέτει για lan party. Αυτό που δεν μου άρεσε είναι προβολή χρήσης δυναμίτη για το ψάρεμα σαν εύκολη λύση. Επίσης η μικρή τιμή σε συνδυασμό με την έλλειψη auction house δίνουν παράδειγμα προς μίμηση για την οικονομική αντιμετώπιση των gamer παγκοσμίως.
@Mellistalachti Όντος οι απαιτήσεις που έχει είναι πολύ λίγες και μπορεί να το παίξει καθένας. Το όλο πνεύμα που θέλει να διατηρήσει η Runic, όπως προκύπτει από τις αλλαγές που έχει κάνει, είναι η ασταμάτητη δράση όταν δεν είμαστε σε κάποια πόλη. Η αλλαγή που έκαναν για τα περιορισμένα ψάρια εκτός πόλεως, είναι προς αυτήν την κατεύθυνση και με τον δυναμίτη μειώνετε ακόμα περισσότερο ο χρόνος που μπορούμε να περάσουμε έξω απ' τις πόλεις. χωρίς να πολεμάμε εχθρούς. Και εμένα με χάλασε κάπως η ιδέα, αλλά αφού το Torchlight 2 θέλει να διατηρεί τον παίκτη συνεχώς σε κίνηση, ήταν κάτι που έπρεπε να γίνει.
Θα ήταν καλή ιδέα να στήσουμε μελλοντικά ένα online multiplayer event στο GameWorld TV. Προς το παρόν έχουμε άλλες κυκλοφορίες που προέχουν. Πάντως μπαίνει σίγουρα στη λίστα μας.