- Reviews
- The Ratchet & Clank Trilogy
The Ratchet & Clank Trilogy
HotΔείξε μου τον φίλο σου να σου πω ποιος είσαι.
Οι τρεις μεγάλοι developers της Sony έχουν πάρει εντελώς διαφορετικές κατευθύνσεις μετά την κυκλοφορία του Playstation 3. H Naughty Dog μας χάρισε τις αξέχαστες περιπέτειές του Nathan Drake με τη σειρά Uncharted, η Sucker Punch δημιούργησε το ηρωικό open world Action “Infamous”, ενώ η (πλέον ανεξάρτητη) Insomniac Games συνδύασε το θέμα του δεύτερου παγκόσμιου με μια εξωγήινη εισβολή, φέρνοντας στους πρώτους φίλους του PS3 τα ποιοτικά, αλλά όχι και τόσο αγαπημένα Resistance. Στην αξέχαστη εποχή του PS2 όμως και οι τρεις εταιρίες ασχολούνταν με τον κόσμο των 3D platform, με την πρώτη να κρύβεται στα σκοτάδια με το ρακούν-κλέφτη Sly Cooper και τις άλλες δύο να κοντράρονται (φιλικά πάντα) για το ποια έχει το καλύτερο δίδυμο, με τα Ratchet & Clank και Jak and Daxter.
Μόλις λίγα χρόνια μετά το ξεκίνημά τους, οι σειρές αυτές έχουν αποκτήσει χιλιάδες fans και η αγάπη τους για τα games έχει κάνει τη Sony να τα μεταφέρει στo PS3 HD συλλογές, με ανανεωμένα γραφικά και διάφορα extras. Η πιο πρόσφατη από αυτές, η The Ratchet & Clank Trilogy, είναι ένα πολύ καλό παράδειγμα για το πως πρέπει να γίνεται ένα HD remaster και βάζει τα γυαλιά σε όλες αυτές τις εταιρείες που φτιάχνουν βιαστικά ports, κυνηγώντας το εύκολο κέρδος. Η σειρά περιλαμβάνει τα games Ratchet & Clank, Ratchet & Clank: Going Commando και Ratchet & Clank: Up Your Arsenal.
Galactic Heroes
Η ιστορία του πρώτου κεφαλαίου στη σειρά ξεκινάει με ένα μικρό ρομπότ, τον Clank, να το σκάει από ένα εργοστάσιο παραγωγής όπλων και να συγκρούεται με το διαστημόπλοιό του στον πλανήτη Veldin. Εκεί, ο δεύτερος πρωταγωνιστής, ένας μηχανικός με το όνομα Ratchet, τον βρίσκει μέσα στα συντρίμμια και αποφασίζει να τον πάρει στο συνεργείο του. Όταν ο Clank συνέρχεται, ζητά την βοήθεια του μόνου φίλου που έχει για να σώσει τον γαλαξία από τους Blarg, μια (γελοία) σατανική φυλή εξωγήινων, η οποία κατέστησε τον πλανήτη της ακατοίκητο και τώρα θέλει να δημιουργήσει ένα νέο, κλέβοντας κομμάτια από γειτονικούς κόσμους, χωρίς να ενδιαφέρεται για την καταστροφή τους. Ο Ratchet, αν και δεν νοιάζεται για όλα αυτά, δέχεται να βοηθήσει τον Clank, υπό τον όρο ότι θα βάλει μπρός το νέο του διαστημόπλοιο, έτσι ώστε να γυρίσει τον γαλαξία με αυτό. Κάπως έτσι ξεκινάει η περιπέτεια των δύο ηρώων.
Στο Ratchet & Clank 2, η παρέα κάνει ένα μεγάλο διάλειμμα μετά τα γεγονότα του προηγούμενου παιχνιδιού, καθώς οι δύο πρωταγωνιστές περιμένουν ταυτόχρονα για την επόμενη ευκαιρία να το παίξουν ήρωες. Τότε είναι που ο Abercrombie Fizzwidget, ιδιοκτήτης της εταιρίας Megacorp, ζητά τη βοήθειά τους για να πάρει πίσω το protopet. Πρόκειται για ένα επικίνδυνο πείραμα το οποίο εκλάπη από ένα μασκοφόρο κακοποιό. Ο Ratchet δέχεται την αποστολή και -μετά από ένα πρόγραμμα σκληρής εκπαίδευσης που τον μετατρέπει σε έναν πρώτης τάξης space marine- είναι έτοιμος να για να σώσει τον κόσμο για άλλη μια φορά.
Το τελευταίο μέρος της τριλογίας βρίσκει το δίδυμο σε μια κατάσταση παρόμοια με αυτή στην αρχή του δεύτερου. Οι δύο ήρωες απολαμβάνουν μερικές στιγμές ηρεμίας όταν ξαφνικά μαθαίνουν ότι ο μητρικός πλανήτης του Ratchet δέχεται επίθεση από τον απόλυτο κακό Dr. Nefarious και ένα στρατό εξωγήινων με την ονομασία Tyrhannoids. Μετά από την επιστροφή στο γαλαξία τους, πολλές μάχες και ακόμη περισσότερα μπερδέματα, οι πρωταγωνιστές γίνονται μέλη μιας επίλεκτης ομάδας μαχητών, η οποία αποτελείται από γνωστούς χαρακτήρες της σειράς και έχει ως στόχο να σταματήσει τα σχέδια του Dr. Nefarious, πριν αυτός καταστρέψει κάθε μορφή οργανικής ζωής.
Where’s the Plot ?
Οι ιστορίες των Ratchet & Clank είναι γεμάτες χιούμορ κα αστείες καταστάσεις. Χαρακτήρες όπως ο Captain Qwark, ο Chairman Drek και ο Dr. Nefarious έχουν μερικές από τις πιο υπερβολικές συμπεριφορές που έχετε συναντήσει ποτέ σε video game και η ύπαρξή τους δύσκολα μπορεί να χαρακτηριστεί ως κάτι παραπάνω από κωμική. Στο δεύτερο και ειδικά το τρίτο μέρος της σειράς, τα πολεμικά στοιχεία που προσθέτονται θα σας κάνουν μερικές φορές να αναρωτιέστε αν ακόμα παίζετε το ίδιο παιχνίδι ή αν βάλατε κατά λάθος κάποιο Call of Duty στην κονσόλα σας. Στο τέλος βέβαια, πάντοτε θα υπάρχει κάποια αστεία σκηνή για να σπάσει τον πάγο.
Η σειρά έχει ένα θέμα με την παρουσίαση. Χαρακτήρες εμφανίζονται και εξαφανίζονται εντελώς ξαφνικά, οι σχέσεις μεταξύ των πρωταγωνιστών αλλάζουν από τη μία στιγμή στην άλλη και κάποια από τα story cutscenes μοιάζουν εκτός τόπου και χρόνου. Αυτό το πρόβλημα επηρεάζει εν μέρει και το gameplay, με τα παιχνίδια να σας πετάνε σε νέα levels και modes, χωρίς να σας δίνουν κάποια εξήγηση για το τι πρέπει να κάνετε. Με κάθε νέα προσθήκη τα πράγματα βελτιώνονται, αλλά πάντα θα σας δίνεται η αίσθηση ότι κάποια σημεία θα λειτουργούσαν καλύτερα με μία εισαγωγή.
Jump & Gun
Η φόρμουλα των Ratchet & Clank είναι 50% εξερεύνηση και 50% μάχη. Κάθε πλανήτης που θα επισκεφτείτε έχει πολλές διαδρομές, διαφορετικούς τρόπους να φτάσετε στο τέλος τους και πολύτιμα δώρα να σας περιμένουν εκεί. Πολλά από αυτά είναι gadgets που θα σας βοηθήσουν (άμεσα ή έμμεσα) στα ταξίδια σας και η συλλογή τους είναι απαραίτητη για να προχωρήσετε στις επόμενες πίστες.
Πέρα από τα gadgets, ένα άλλο σημαντικό χαρακτηριστικό είναι τα όπλα. Τα εργαλεία καταστροφής που έχετε στη διάθεσή σας είναι ευφάνταστα και η χρήση τους είναι φοβερά απολαυστική. Το οπλοστάσιο του Ratchet έχει κάτι για κάθε περίσταση, από συνηθισμένα όπλα όπως πολυβόλα και βόμβες, μέχρι σκούπες που ρουφούν αντιπάλους και λέιζερ που αλλάζουν το DNA τους, μεταμορφώνοντάς τους σε άκακα (και αβοήθητα) ζώα. Αν δεν είστε ευχαριστημένοι με ότι σας δίνει το παιχνίδι μπορείτε να επισκεφτείτε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα στην αρχή κάθε level, στο οποίο μπορείτε να δώσετε τα bolts που έχετε μαζέψει σκοτώνοντας αντιπάλους και σπάζοντας αντικείμενα, σε αντάλλαγμα για νέα όπλα και πυρομαχικά.
Αυτή η επιτυχημένη συνταγή δεν δέχεται σοβαρές τροποποιήσεις μετά το πρώτο παιχνίδι, παρά μόνο βελτιώνεται και εμπλουτίζεται με νέα στοιχεία. Ο υπερβολικά μυστικοπαθής τρόπος με τον οποίο γινόταν το upgrade στα όπλα και τη ζωή του χαρακτήρα αντικαθίσταται με ένα leveling system που δίνει μια αίσθηση προόδου, ενώ οι αλλαγές σε minigames και puzzles κάνουν την εμπειρία περισσότερο ευχάριστη και λιγότερο χρονοβόρα. Επίσης σας δίνονται πολύ περισσότερες ευκαιρίες για να μαζέψετε εύκολα bolts, έτσι ώστε να μπορέσετε να αγοράσετε τα πιο ακριβά αντικείμενα χωρίς να σπαταλάτε ατελείωτες ώρες κάνοντας grinding.
Shooting Noob
Ο χειρισμός και των τριών games είναι λίγο πολύ ο ίδιος. Με το Χ ο Ratchet πηδάει, με το τετράγωνο επιτίθεται με το κλειδί του, το Δ ανοίγει το μενού των gadgets σας, ενώ ο κύκλος χρησιμοποιεί το όπλο που έχετε επιλέξει. Τα shoulder buttons αλλάζουν το στυλ στόχευσης, με το L1 να μετατρέπει το παιχνίδι σε First-Person Shooter και το R1 να κρατάει τον Ratchet ακίνητο, δίνοντάς σας πιο σταθερό aiming και την ικανότητα αποφυγής εχθρικών πυρών. Τέλος, τα L2 και R2 χρησιμοποιούνται για να πυροβολείτε περπατώντας πλάγια και είναι ιδανικά για περιπτώσεις που τα βάζετε με πολλούς αντιπάλους ταυτόχρονα.
Το gameplay του Ratchet & Clank υποφέρει από έλλειψη ακρίβειας. Ο τρόπος που κάνετε Lock-on στους αντιπάλους είναι ένας συνδυασμός manual (με τον αριστερό μοχλό) και αυτόματου aiming. Το παιχνίδι στην ουσία σας ζητάει να αφήσετε τα περισσότερα σε αυτό και να περάσετε καλά χρησιμοποιώντας τα φοβερά όπλα του, αλλά το σύστημα δεν δουλεύει πάντα όπως θα έπρεπε, με αποτέλεσμα να χάνετε άσκοπα πυρομαχικά και να κινδυνεύετε συνεχώς ενώ προσπαθείτε να διορθώσετε τα λάθη του. Με τα διαφορετικά είδη στόχευσης και τις βελτιώσεις που έρχονται με τον δεύτερο τίτλο (καλύτερες ρυθμίσεις, όπλα με αυτόματη στόχευση κτλ.) το πρόβλημα καλύπτεται αλλά δεν διορθώνεται. Η λύση έρχεται τελικά με το Ratchet & Clank 3, στο όποιο μπορείτε να αλλάξετε το στυλ του gameplay σε First ή Third-Person Shooter.
Με τέτοια όπλα, είναι να αναρωτιέται κανείς γιατι η Insomniac συνεχίζει να ασχολείται με video games, ένω θα μπορούσε να φτιάχνει όπλα για τον στρατό.
Online Mess
To Ratchet & Clank 3 είναι το μοναδικό που προσφέρει multiplayer και μπορεί να παιχτεί είτε με local split-screen (4 παίχτες) είτε online (8 παίχτες) μέσω του PSN. Υπάρχουν τρία διαφορετικά modes (Deathmatch, Siege, Capture the Flag) και τα matches λαμβάνουν χώρα σε 10 γιγαντιαίους χάρτες, γεμάτους όπλα, οχήματα (ένα ιπτάμενο και ένα εδάφους) και άλλους παράγοντες που μπορούν να αλλαχτούν από τον host. Παρότι θα μπορούσε να είναι μια ευχάριστη εμπειρία, οι άδειοι servers καθώς και μια σειρά προβλημάτων όπως bugs, freezes, κακό Matchmaking κ.α. θα σας απωθήσουν γρήγορα από το multiplayer κομμάτι.
Όλα σε ένα, νοικοκυρεμένα
Τα HD remasters πολλές φορές φέρνουν περισσότερα αρνητικά παρά βελτιώσεις. Στην περίπτωση του The Ratchet & Clank Trilogy η δουλεία που έχει γίνει από την Insomniac και την Idol Minds είναι αξιέπαινη, μόνο και μόνο επειδή οι developers δεν αλλοίωσαν την εμπειρία στην προσπάθειά τους να τη βελτιώσουν. Πέρα από την προσθήκη trophies (τα οποία υπήρχαν ήδη έτσι κι αλλιώς με την μορφή των skill points), τα παιχνίδια έχουν ανανεωμένα γραφικά, λειτουργία 3D και online στο multiplayer του Ratchet & Clank 3.
Τα pre-rendered cutscenes, όπως και σε άλλες συλλογές, δεν έχουν ωφεληθεί από τις διορθώσεις που έχουν γίνει, αλλά τουλάχιστον δείχνουν να διατηρούν την αρχική τους ποιότητα. Δεν υπάρχουν προβλήματα με το frame rate, πάρα μόνο όταν επικρατεί πραγματικό χάος στην οθόνη, κάτι που γίνεται πολύ σπάνια. Τα bugs είναι ελάχιστα και παρατηρούνται πολύ δύσκολα. Συνεπώς, δεν θα νοιώσετε άσχημα για ότι λείπει, εκτός πια κι αν είστε μεγάλος fan της σειράς τόσο ώστε να έχετε απομνημονεύσει κάθε λεπτομέρεια από τις αρχικές versions.
Visibomb
Το στυλ των Ratchet & Clank θα μπορούσε να παρομοιαστεί με αυτό των παιχνιδιών God of War. Ο σχεδιασμός χαρακτήρων και περιοχών είναι χοντροκομμένος αλλά όμορφος. Τα γραφικά απ’ την άλλη δεν στοχεύουν στο ρεαλισμό και τη φοβερή λεπτομέρεια, αλλά δίνουν ένα πιο χαρούμενο τόνο, γεμίζοντας τον κόσμο με έντονα χρώματα. Παρά τα χρόνια τους, οι τίτλοι δείχνουν ακόμη όμορφοι και το HD update τους επιτρέπει να αποκαλύψουν τι υπάρχει πίσω από το πέπλο θολούρας των αρχικών εκδόσεων για το PS2.
Space Opera
Η μουσική είναι κάτι που αλλάζει ανάλογα με το ύφος του κάθε τίτλου. Στο πρώτο Ratchet & Clank το soundtrack δίνει την αίσθηση μιας χαρούμενης περιπέτειας, ενώ από το δεύτερο και μετά το στοιχείο της δράσης γίνεται πιο έντονο. Οι φωνές των χαρακτήρων κυμαίνονται σε ικανοποιητικά επίπεδα, αλλά στις περισσότερες περιπτώσεις δεν εντυπωσιάζουν. Οι ήχοι που βγάζουν τα τέρατα μοιάζουν να έχουν παρθεί από συλλογή με έτοιμα sound effects. Γρυλίσματα απ’ όλο το ζωικό βασίλειο, θόρυβοι μηχανών, αγριεμένες φωνές και πολλά άλλα καθιστούν τους αντίπαλους από αδιάφορους έως ενοχλητικούς, δίνοντάς σας ένα παραπάνω λόγο να τους βγάλετε από τη μιζέρια τους.
Endless Space
Στο θέμα της διάρκειας, το Ratchet & Clank Trilogy θα σας ικανοποιήσει σημαντικά, αν αναλογιστούμε την μεσαίου επιπέδου τιμή που θα δαπανήσετε για να το αγοράσετε (37-40 ευρώ). Οι αποστολές κάθε έκδοσης διαρκούν γύρω στις 20 ώρες η καθεμία και πράγματα όπως οι extra αποστολές, τα unlockables, τα κρυμμένα αντικείμενα και τα challenge modes, επεκτείνουν ακόμη περισσότερο το συνολικό playtime. Επίσης, τα trophies απαιτούν περισσότερη προσοχή απ’ ότι συνήθως, οπότε μην περιμένετε να τερματίσετε τα παραπάνω games με speed run και να έχετε κάτι παραπάνω από 20%.
Confirm Purchase?
Το The Ratchet & Clank Trilogy είναι μία συλλογή που διατηρεί τα παιχνίδια που αγαπήσατε ακριβώς όπως τα θυμάστε, ενώ ταυτόχρονα προσφέρει ακόμη περισσότερα. Αυτά θα έπρεπε να είναι τα standards για κάθε HD collection που βγαίνει, αλλά δυστυχώς οι περισσότερες εταιρίες σπάνια δίνουν στους τίτλους τους την προσοχή που τους αξίζει. Αν είστε fan και θέλετε να ξαναζήσετε τις τρεις πρώτες περιπέτειες των αγαπημένων σας ηρώων ή απλά ενδιαφέρεστε να μπείτε στον μαγικό κόσμο της σειράς , τότε αυτή είναι η κατάλληλη στιγμή για να το κάνετε.
Θετικά:
- Φοβερά όπλα
- Μεγάλη διάρκεια
- Σωστή μεταφορά των παιχνιδιών
Αρνητικά:
- Προβλήματα με την στόχευση
- Ιστορίες χωρίς σωστή δομή
- Ελαττωτοματικό Multiplayer
Βαθμολογία
Γραφικά: 7.5
Ήχος: 6.5
Gameplay: 7
Αντοχή: 8
Γενικά: 7.5
Μια ακόμη συλλογή που δεν θα σας απογοητεύσει. Την συνιστούμε ανεπιφύλακτα!
Παναγιώτης Σεντουκάς
Comments