- Reviews
- TERA
TERA
HotΤο νέο Lineage είναι εδώ.
Το νέο Lineage είναι εδώ.
Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι ο χαρακτηρισμός «το νέο Lineage» ίσως ακουστεί υπερβολικός σε πολλούς. Από την άλλη όμως, το παιχνίδι διαθέτει ένα από τα πιο «πικάντικα» παρασκήνια στον χώρο των video games, με το οποίο αξίζει να ασχοληθούμε, ώστε να δικαιολογήσουμε την βαρύγδουπη αυτή αρχική μας δήλωση.
Αρχικά λοιπόν, η NCsoft, αφού είχε ολοκληρώσει το Lineage 2 ξεκίνησε άμεσα να δουλεύει πάνω στο Lineage 3, το οποίο υποθετικά θα κυκλοφορούσε μέσα στο 2007. Η αδιαφιλονίκητη, όμως, επιτυχία του L2 παγώνει αρχικά τις όποιες κινήσεις είχαν γίνει για την ανάπτυξη του L3. Με αυτή την κίνηση, η NCsoft, εξαγριώνει αρκετούς από τους developers της, οι οποίοι είχαν δουλέψει πολύ σκληρά και για αρκετό χρονικό διάστημα πάνω σ’ αυτό το project. Το αποτελέσμα ήταν να απολυθούν αρκετοί από αυτούς, ενώ άλλοι να φύγουν οικειοθελώς από την εταιρία. Φήμες λένε ότι κατά την έξοδό τους οι developers έκλεψαν (ή απλώς πήραν δικαιωματικά) όλο τον πηγαίο κώδικα που είχαν φτιάξει μέχρι εκείνη την χρονική στιγμή και ο οποίος προοριζόταν για την δημιουργία του L3.
Έχοντας, έτσι, τον κώδικα «ανά χείρας», οι πρώην developers της NCsoft έψαξαν χρηματοδότη στην Ιαπωνία για να συνεχίσουν το φιλόδοξο εγχείρημά τους. Το πιο πιθανό είναι να μην βρήκαν κάτι το αξιόλογο, μιας και τελικά αποφάσισαν ότι μπορούν και οι ίδιοι από μόνοι τους να ιδρύσουν μια εταιρία και να αναπτύξουν το παιχνίδι. Το όνομα αυτής; Bluehole Studio. Ο βασικός publisher του TERA.
Για να βγει στην παγκόσμια αγορά το TERA πραγματικά πέρασε από χίλια κύματα. Αυτό διότι μετά τα παραπάνω τεκταινόμενα, η NCsoft δεν κάθισε με σταυρωμένα τα χέρια μιας και -όπως η ίδια υποστηρίζει- ο αρχικός κώδικας της ανήκει δικαιωματικά και δεν θα έπρεπε να χρησιμοποιηθεί από καμία άλλη εταιρία ανάπτυξης λογισμικού. Αρχικά, μέσω της αστυνομικής αρχής της Σεούλ, ανακοινώνει ότι 7 πρώην υπάλληλοί της είναι ύποπτοι για την πώληση του πηγαίου κώδικα του L3 προς μια μεγάλη Ιαπωνική εταιρία παιχνιδιών (αν και αρχικά δεν την κατονομάζει, όλοι υποπτεύονται ποια είναι). Την ίδια χρονιά (2007) υποβάλλει, με περισσότερα στοιχεία στα χέρια της, καταγγελία στις αρχές της Νότιας Κορέας και καταθέτει αγωγή για αποζημίωση και ασφαλιστικά μέτρα κατά της Bluehole Studio. Οι ζημιές όπως αναφέρει είναι πολύ πιθανό να ξεπερνούν τα 1 δισεκατομμύριο δολάρια.
Όπως ήταν το λογικό, όσοι ιδρυτές ή υπάλληλοι της Bluehole Studio εργάζονταν παλαιότερα στην NCsoft καταδικάζονται από το ποινικό δικαστήριο της Κορέας για κλοπή πολύτιμων εμπορικών μυστικών το 2009. Εκείνη την χρονική περίοδο επίσης, ίσως να θυμάστε την ταυτόχρονη εμφάνιση ενός παιχνιδιού με την κωδική ονομασία Project S1, το οποίο έκανε λόγο για ένα MMORPG με επαναστατικό σύστημα μάχης.
To 2010, tο πολιτικό δικαστήριο με τη σειρά του, κρίνει τους προαναφερθέντες ένοχους για υπεξαίρεση εμπορικών μυστικών και ζητά από την Bluehole να αποζημιώσει με περίπου 2 εκατομμύρια δολάρια την NCsoft (πέραν των ασφαλιστικών μέτρων που της είχαν ήδη επιβληθεί). Αυτή η απόφαση εννοείται ότι θα σήμαινε και το κλείσιμο του studio και ταυτόχρονα την ακύρωση της ανάπτυξης του Project S1. Εάν η Bluehole δεν κέρδιζε την έφεση που επέβαλε στο δευτεροβάθμιο δικαστήριο, ώστε να ακυρωθεί τουλάχιστον η χρηματική αποζημίωση, το TERA δεν θα είχε δει ποτέ το φως της ημέρας. Επί του παρόντος, οι ποινικές καταδίκες, αλλά και οι πολιτικές αποφάσεις εκκρεμούν σε βάρος δεύτερης έφεσης εκ μέρους της NCsoft, αυτή τη φορά ενώπιον ανωτάτου δικαστηρίου της Κορέας. Παρ’ όλα αυτά, η Bluehole κυκλοφορεί κανονικά το παιχνίδι στη Νότια Κορέα στις 25 Ιανουαρίου του 2011.
Σχεδόν ένα χρόνο μετά (09/01/2012) και ενώ το TERA είναι έτοιμο να κάνει την εμφάνισή του στα ράφια των καταστημάτων της Αμερικής, η NCsoft ασκεί και πάλι πολιτική αγωγή κατά της Bluehole αλλά και κατά της θυγατρικής της En Masse Entertainment, υπεύθυνη ανάπτυξης του τίτλου για την αμερικανική αγορά. Εν τέλει, στις 18 Απριλίου, η En Masse Entertainment ανακοινώνει ότι, πέραν από τρεις υπαλλήλους της, δεν βρέθηκαν άλλοι ένοχοι στις πολιτικές αγωγές που έγιναν, και έτσι το παιχνίδι κυκλοφόρησε σε Αμερική και Ευρώπη την 1η και 3η Μαϊου, αντίστοιχα.
To story
Το θέμα είναι ότι οι βασικοί συντελεστές του παιχνιδιού είναι πρώην μέλη της NCsoft, οι οποίοι μάλιστα δούλευαν πυρετωδώς πάνω στο L3, οπότε θεωρήστε δεδομένο ότι το παιχνίδι είναι φανερά επηρεασμένο από την εν λόγω σειρά. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή και ας ξεκινήσουμε από την πραγματική ιστορία του παιχνιδιού.
Ο κόσμος του TERA, ο οποίος στην πραγματικότητα ονομάζεται Arborea, αποτελείται από δύο ηπείρους - την Arun και την Shara. Οι δύο αυτές ήπειροι είναι παράλληλα και Τιτάνες -κάτι σαν την αρχή των πάντων- αφού με τα δάκρυά τους δημιουργούν τους τριγύρω ωκεανούς και με τη γνώση τους καταφέρνουν να θρέψουν ολόκληρο τον κόσμο. Μέσα στα όνειρά τους δημιουργούν 12 θεϊκές υπάρξεις, οι οποίες ξεκινούν τον πόλεμο για την κατάκτηση της Arborea. Κατά την διάρκεια του πολέμου δημιουργήθηκαν πολλές νέες φυλές, αλλά συνέβησαν και πολλές καταστροφές, με αποτέλεσμα αρκετές από αυτές να αφανιστούν. Οι επτά εναπομείνασες φυλές πρέπει πλέον να ξεχάσουν τις όποιες παρελθοντικές διαφορές τους και κάτω από το έμβλημα της Ομοσπονδίας Valkyon να πολεμήσουν όλες μαζί ενάντια μιας νέας μυστηριώδους απειλής, των Argons, οι οποίοι έχουν προκύψει από τα έγκατα της Γης (ή αλλιώς τον «υπόκοσμο») και τρομοκρατούν (TERArizing) όλους τους κατοίκους της Arborea. Τέλος, μεταξύ των 2 ηπείρων εμφανίζεται ξαφνικά και το Island of Dawn, ένα νησί που αποτελεί το βασικό θεμέλιο πάνω στο οποίο παρουσιάζονται όλα τα γεγονότα του TERA και σας περιμένουν ώστε να τα εξερευνήσετε.
Σίγουρα, η βασική ιστορία είναι κάπως περίεργη. Ξεκινά με δύο Τιτάνες οι οποίοι επινοούν διάφορες φυλές και θεότητες κάτω από ένα αμφιλεγόμενο παρελθόν. Εν τω μεταξύ, πολλές φυλές παρουσιάζονται κατώτερες κάποιων άλλων, μιας και αναφέρεται ξεκάθαρα ότι πολλές από αυτές βρίσκονταν υπό το καθεστώς δουλείας όταν κυριαρχούσαν κάποιες άλλες. Από την άλλη, οι Argons, η νέα απειλητική φυλή, η οποία θέλει να καταστρέψει τον κόσμο του TERA, αποτελείται από όντα κατασκευασμένα από μέταλλο-σαν ρομπότ!
Η μέτρια ανασκόπηση των γεγονότων αλλά και της ιστορίας δεν εντυπωσιάζει, αν και σας θέτει εξ αρχής ξεκάθαρο σκοπό. Δεν θα είναι λίγες οι φορές που θα ψάχνετε να πατήσετε άμεσα το κουμπί accept σε κάποιο quest, μιας και δεν είναι η ιστορία αυτή που πραγματικά θα σας εντυπωσιάσει στον κατά τ’ άλλα μαγικό κόσμο του TERA. Ένας κόσμος που είναι ορισμένος στα όνειρα των παντοδύναμων Τιτάνων, οι οποίοι δείχνουν την φαντασία τους σε κάθε ευκαιρία που τους δίνεται. Είτε με τα πανέμορφα περιβάλλοντα του κόσμου, είτε με την διαφορετικότητα των χαρακτήρων που τον συνθέτουν.
The Exiled Realm of Arborea
Οι απόψεις διίστανται στο αν ο παραπάνω μεσότιτλος υποδηλώνει τη σημασία στα αρχικά TERA. Πολλοί από την άλλη υποστηρίζουν ότι είναι αναγραμματισμός του αριθμού 3 σε διάφορες άλλες γλώσσες (ή ακόμα και της ελληνικής, trea!) αφήνοντας σαφείς υπαινιγμούς ότι το παιχνίδι αποτελεί το φυσικό διάδοχο του L2. Βέβαια η επίσημη απάντηση της Κορεάτικης εταιρίας προγραμματισμού είναι το The Exiled Realm of Arborea, αλλά σίγουρα δεν την ενοχλεί ιδιαιτέρως το παραπάνω λογοπαίγνιο που έχει δημιουργηθεί.
Αφήνοντας αυτά για τους πιο.. κουτσομπόληδες του παιχνιδιού, προχωράμε αμέσως στην δημιουργία του χαρακτήρα μας. Έχουμε, όπως προαναφέραμε, επτά φυλές από τις οποίες μπορούμε να επιλέξουμε. Όλες είναι χάρμα οφθαλμών και εντελώς διαφορετικές μεταξύ τους. Καλύπτουν όλα τα φάσματα χαρακτήρων, από απλούς ανθρώπους (Humans), αλαζονικά ξωτικά (High-Elf), πρώην σκλάβους των γιγάντων (Aman), τους σοφούς Baraka (αρκετά επηρεασμένοι από τους Draenei του WoW), τους πιο απελευθερωμένους από όλες τις φυλές Castanic, μέχρι τα μικρά ζωάκια Popori και τέλος (λες και ξεπήδησαν από κάποιο anime) τις Elin.
Το «τις» στο τέλος μόνο τυχαίο δεν είναι, μιας και οι Elin είναι μόνο Female, ενώ οι Baraka θεωρούνται φυλή άνευ φύλου. Επίσης, υπάρχει και πληθώρα επιλογών στην εξωτερική διαμόρφωση του χαρακτήρα σας, όπως κοστούμια, χαρακτηριστικά προσώπου, μαλλιά κ.ο.κ. Από την άλλη, πέρα από κάποιες σχετικά μικρές ειδικές ικανότητες που προσφέρουν και κάποια βασικά πλεονεκτήματα, όλες οι φυλές προσφέρουν ακριβώς την ίδια εμπειρία όσον αφορά το playstyle. Αυτό βέβαια αλλάζει άρδην ανάλογα με το class που θα επιλέξετε. Και εκεί είναι η βάση που θα πρέπει να στηρίζεται ένα MMO. Είναι όλες οι classes διασκεδαστικές; Έχουν όλες τον ίδιο ρόλο; Σας ταιριάζουν; Και εάν κάποια είναι πιο overpowered από κάποια άλλη;
Σ’ αυτά τα ερωτήματα η Bluehole προσπαθεί να απαντήσει μ’ έναν αρκετά έξυπνο τρόπο. Αρχικά κατά τη δημιουργία του χαρακτήρα σας, όταν έλθει η ώρα να επιλέξετε μια από τις 8 διαθέσιμες classes, σας επισημαίνει (με αστεράκια) τα control, offence, defence, healing και support ability, αλλά μπορείτε να πάρετε και άμεσα μια πρώτη ιδέα με το που ξεκινάτε το παιχνίδι. Αυτό γίνεται διότι ο χαρακτήρας σας είναι ήδη στο 20o level με αρκετά διαθέσιμα ξόρκια και ικανότητες. Δυστυχώς, ο πρόλογος είναι ο ίδιος για κάθε φυλή και κλάση, αλλά σίγουρα θα καταλάβετε τι ακριβώς σας ταιριάζει, μιας και πολεμάτε αρκετά τέρατα και βρίσκεστε στο τέλος αντιμέτωποι με δύο βαρβάτα bosses του παιχνιδιού (για την ακρίβεια ενάμισι). Μετά τον πρόλογο εννοείται ότι ξεκινάτε από το πρώτο επίπεδο, όπου εκεί στην ουσία νιώθετε την πρώτη πραγματική αίσθηση του απέραντου κόσμου του παιχνιδιού.
Ανάλυση των classes
Ας δούμε όμως κάποια πράγματα πιο αναλυτικά. Warrior, Sorcerer, Slayer, Archer, Lancer, Priest, Berserker και Mystic είναι ονομαστικά οι 8 διαθέσιμες classes. Ο Warrior φαίνεται να προτιμάται ιδιαιτέρως από τους περισσότερους χρήστες του παιχνιδιού, μιας και σύμφωνα με επίσημα στοιχεία, το 19,16% των servers αποτελείται απ’ αυτούς (2η είναι η Sorcerer με 13,85%). Ο συγκεκριμένος χαρακτήρας είναι ένα defensive melee dps, ο οποίος επικεντρώνεται στο να κάνει dodge αρκετές επιθέσεις, που όμως με το σωστό backstep (όταν οι αντίπαλοι συνήθως ετοιμάζονται για τις «βαριές» επιθέσεις τους) μπορεί να προκαλέσει σοβαρή ζημιά στον αντίπαλο. Χρειάζεται αρκετή προσοχή και γρήγορα αντανακλαστικά για να τον χειριστείτε σωστά, αλλά μόλις τα καταφέρετε θα νομίζετε ότι χειρίζεστε τον νέο…Kratos!
Οι Berseker και Slayer μπορούν να κρατήσουν και οι δύο two-handed όπλα, ενώ ο κύριος στόχος τους σε μια μάχη είναι το dps. Παίζονται και οι δύο σχεδόν με τον ίδιο τρόπο, με την διαφορά ότι ο Berseker είναι λίγο πιο αργός σε ταχύτητα και εάν θέλει να χτυπήσει τον αντίπαλό του με όλη του τη δύναμη χρησιμοποιεί διάφορες charged επιθέσεις (αναξιόπιστες μεν, αλλά αρκετές φορές σχεδόν θανατηφόρες). Από την άλλη, ο Slayer έχει μέτρια ταχύτητα και εστιάζει στα knockdowns και στις επιθέσεις που προκαλούν damage over time. Τα ranged dps Archer και Sorcerer δεν χρειάζονται να κινούνται τόσο πολύ όσο τα melee dps, μιας και μπορούν να εξαπολύσουν φονικές επιθέσεις από μακριά. Αυτό βέβαια δεν σημαίνει ότι δεν χρειάζεται να καταβάλουν την ίδια προσοχή. Πρέπει να στοχεύουν σωστά, με ακρίβεια, και να προβλέπουν τις κινήσεις των διάφορων αντιπάλων εάν θέλουν να ξεχωρίσουν από το πλήθος.
Ο Priest, ο οποίος θεωρείται ο primary healer του παιχνιδιού, διαθέτει τα πιο ισχυρά single target αλλά και AoE healing spells, μπορεί να κοιμίσει κάποιον αντίπαλο και γενικά θεωρείται απαραίτητος σ’ ένα group. Όπως επίσης και η Mystic, η οποία αν και παίζει δευτερεύοντα ρόλο στο healing, θεωρείται το καλύτερο all-around support στο παιχνίδι, μιας και διαθέτει την ικανότητα να μπορεί να δημιουργήσει health και mana pickups που όλοι είναι σίγουρο ότι θα χρειαστούν έστω και μια φορά.
Τέλος, ο Lancer, που μαζί με τον Warrior αποτελούν τα tanks του παιχνιδιού, επικεντρώνεται στο να παίρνει γρήγορα τη σωστή θέση σε μια μάχη, έτσι ώστε να μπορεί ν’ απορροφά ή να μπλοκάρει επιτυχώς όλες τις επιθέσεις. Έχει μια block ικανότητα η οποία κυριολεκτικά σας «ριζώνει» στο έδαφος και μειώνει την ζημιά που δέχεστε (όχι μόνο εσείς αλλά και οποιοσδήποτε άλλος βρίσκεται από πίσω σας) όσο κρατάτε το κουμπί του συγκεκριμένου skill πατημένο. Ίσως είναι με διαφορά από τα πιο δύσκολα classes στο παιχνίδι ως προς τον χειρισμό του. Η ειδοποιός διαφορά με τους Warriors είναι ότι οι τελευταίοι μπορούν να παίξουν δύο ρόλους (tank/damage dealers) ενώ οι Lancers όχι.
Σίγουρα αυτά τα classes δεν απαιτούν αρκετή κίνηση στο χώρο, ούτε και ιδιαίτερη ακρίβεια (μιας και τα περισσότερα spells τους “κλειδώνουν” στον συμπαίχτη/αντίπαλο). Όμως θα πρέπει να χρησιμοποιούμε με σύνεση τις ικανότητές τους, ώστε να μην γίνεται άσκοπη χρήση, μιας και δεν θα είναι λίγες οι φορές που λόγω των cooldown τους μπορούν να επιφέρουν το θάνατο σε ολόκληρο το party με δική τους αποκλειστική ευθύνη.
Το σύστημα μάχης
Εάν στο παρελθόν είχατε κάποιο ενδιαφέρον για το συγκεκριμένο παιχνίδι, τότε ήδη θα γνωρίζετε ότι ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά γνωρίσματά του είναι το σύστημα μάχης του. Και ευτυχώς αυτό (σε αντίθεση με την ιστορία του) δεν θα σας απογοητεύσει ούτε στιγμή, μιας και είναι πολύ πιο συναρπαστικό και καταιγιστικό από οποιοδήποτε άλλο MMO έχει κυκλοφορήσει (το μόνο που θα μπορούσε να συγκριθεί μαζί του είναι ίσως το Vindictus).
Σε αντίθεση με τα υπόλοιπα παιχνίδια της κατηγορίας, όπου χρησιμοποιείτε την κάμερα με το αριστερό και δεξί κλικ του ποντικιού σας, στο TERA αυτά τα πλήκτρα θα σας χρειαστούν για να επιτεθείτε ή να αμυνθείτε/αποφύγετε επίθεση αντίστοιχα. Έτσι εάν σύρετε απλώς το ποντίκι, ελέγχετε την κάμερα, ενώ με τα πλήκτρα WASD γίνονται οι βασικές κινήσεις του ήρωά σας, σαν να παίζατε ένα κλασικό FPS. Και όχι, εδώ δεν υπάρχει το κλασικό πλέον tab targeting σύστημα, ούτε φυσικά auto-attack. Εκεί όπου άλλα MMORPG απέτυχαν (όπως το Age of Conan, DC universe Online), το TERA σας δίνει επιτέλους την αίσθηση ότι εσείς ελέγχετε τον χαρακτήρα σας και όχι ότι απλά του δίνετε...οδηγίες! Μ’ ένα ειδικό σύστημα στόχευσης σαν και αυτό των third-person shooters, το οποίο αλλάζει όταν βρίσκεστε εντός ορίων μάχης, δεν αρκεί το να επιλέξετε έναν κοντινό εχθρό και να πείτε στον χαρακτήρα σας να επιτεθεί. Θα πρέπει να στοχεύσετε πάνω στον εχθρό σας και να πατήσετε το επιθυμητό skill.
Ακόμη, θα πρέπει να έχετε συνέχεια το νου σας για τις «δυνατές» επιθέσεις των τεράτων, τις οποίες θα πρέπει φυσικά να αποφεύγετε με δεξιοτεχνικό τρόπο. Πολλές φορές, κάποιο animation ή μια σύντομη λάμψη στα μάτια τους θα προδίδουν αυτή τους την κίνηση, αλλά πάντα θα πρέπει να είστε πολύ προσεκτικοί και πάνω απ’ όλα παρατηρητικοί. Ειδικά στα dungeons του παιχνιδιού, θα βρείτε τον εαυτό σας να τρέχει συνέχεια, προσπαθώντας να αποφύγει τις συγκεκριμένες επιθέσεις. Αξίζει να προσέξετε, πως ότι όταν έχετε τραβήξει το aggro κάποιου τέρατος, δημιουργείται ένας κόκκινος κύκλος κάτω από τον χαρακτήρα σας. Αυτό το χρώμα αλλάζει σε μωβ όταν ο συγκεκριμένος εχθρός είναι έτοιμος να εξαπολύσει κάποιο ξόρκι ή επίθεση εναντίον σας, οπότε θα πρέπει να προετοιμαστείτε αναλόγως!
Βέβαια, ανάλογα και με τον ρόλο σας, προετοιμαστείτε να πάρετε την σωστή θέση πριν αλλά και κατά τη διάρκεια της μάχης ή να σκεφτείτε ποιο θα ήταν το καλύτερο combo που θα μπορούσατε να χρησιμοποιήσετε για τον συγκεκριμένο αντίπαλο. Οι μάχες αρκετές φορές γίνονται και πιο hack’n’slash, σε σημείο που να θυμίζουν αυτές των Fable και Kingdoms of Amalur: Reckoning, κάτι που τις καθιστά εθιστικότατες, ειδικά για ένα τέτοιο παιχνίδι του είδους. Σίγουρα θα χρειαστεί να ανεβείτε κάποια επίπεδα ώστε να μπορέσετε να διαχειριστείτε σωστά τις επιθέσεις σας, τις άμυνές σας όπως και τα ξόρκια σας.
Οι ακριβείς μηχανισμοί στην μάχη θα εξαρτηθούν από το ποια από τις παραπάνω classes θα επιλέξετε στην αρχή του παιχνιδιού. Κάθε όμως class έρχεται συνήθως μ’ έναν απλό αμυντικό ελιγμό, που θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε για να μην πεθάνετε (αν και κάτι τέτοιο είναι εξαιρετικά δύσκολο ειδικά στα πρώτα 25 levels του παιχνιδιού). Αυτό το skill, όπως και πολλά άλλα, τα οποία ξεκλειδώνετε στην πορεία, μπορείτε να τα κάνετε map (συνήθως από το 1-9) σ’ ένα αρκετά εύχρηστο αλλά πάνω απ’ όλα αρκετά παραμετροποιήσιμο UI που σας προσφέρεται. Μάλιστα, το τελευταίο σας βοηθάει, λέγοντάς σας πότε μπορείτε να πατήσετε το πλήκτρο space ώστε να δημιουργήσετε διάφορα combos με τον χαρακτήρα. Tο συγκεκριμένο πλήκτρο είναι ορισμένο από προεπιλογή, όμως συνίσταται να το αλλάξετε μιας και με το ίδιο είναι και το jump του χαρακτήρα σας, το οποίο μπορεί να χρειαστείτε σε αρκετές περιπτώσεις. Εννοείται ότι και τα combos (ή chain skills όπως χαρακτηριστικά αναφέρονται) είναι και αυτά με την σειρά τους πλήρως παραμετροποιήσιμα. Έτσι, πατώντας ένα skill αμέσως μπορεί να εμφανιστεί στην οθόνη σας το trigger skill που έχετε ορίσει (εάν πληρούνται ορισμένες προϋποθέσεις), δημιουργώντας το δικό σας ξεχωριστό θανατηφόρο combo!
Πέρα απ’ τον κλασικό χειρισμό keyboard/mouse, το TERA είναι συμβατό και με Xbox 360/PS3 gamepads, αν και με τα δεύτερα έχουν παρουσιαστεί κάποια μικροπροβλήματα (δεν τα αναγνωρίζει σωστά). Πάντως, μιας και απαιτείται συνεχώς ο γρήγορος και ακριβής έλεγχος της κάμερας μέσα στο παιχνίδι, ώστε να μπορέσετε να διατηρήσετε τον στόχο σας, προτείνεται να μείνετε με τον καλύτερο συνδυασμό για τέτοιου είδους παιχνίδια, που δεν είναι άλλος από το πληκτρολόγιο-ποντίκι (εκτός και εάν έχετε κάποιο υπερ-χειριστήριο με άπειρα κουμπιά).
Το TERA, με διαφορά, διαθέτει τα καλύτερα γραφικά και το πιο επαναστατικό σύστημα μάχης από οποιονδήποτε άλλο τίτλο της κατηγορίας του
Στο HUD, συναντάμε έναν εύχρηστο quest tracker, που θα σας φανεί πολλές φορές χρήσιμος, όπως επίσης και οι δύο χάρτες. Υπάρχει ένας μικρός στην κορυφή, ο οποίος συνήθως αποκαλύπτει (πέραν των άλλων), εάν υπάρχουν εχθρικές ή φιλικές μονάδες στην ευρύτερη περιοχή και ένας πιο μεγάλος χαμηλά, ο οποίος σας δείχνει σε ποια ζώνη βρίσκεστε και τι ακριβώς υπάρχει τριγύρω.
Ωραία! Δηλαδή είναι εντελώς διαφορετικό από τ’ άλλα MMO;
Ενώ το TERA προσπαθεί, με το εκπληκτικό σύστημα μάχης του, να ξεχωρίσει από τ’ άλλα παιχνίδια της κατηγορίας του, στους άλλους τομείς συνεχίζει να ακολουθεί δυστυχώς την ίδια, ξεπερασμένη πλέον, φόρμουλα.
Γιατί όταν ένα MMO, ενώ δείχνει να καινοτομεί σε μια κατηγορία, πάντα καταφέρνει να μας τα χαλάει σε κάποια άλλη; Το Rift για παράδειγμα, με τις εκπληκτικές του δυνατότητες όσον αφορά τα world events αλλά και τα εκπληκτικά bosses του, που πραγματικά μπορούσαν να λάβουν μέρος εκατοντάδες παίχτες, δεν κατάφερε να εντυπωσιάσει με τις classes του, ούτε και με το μπερδεμένο σύστημα των talents. Από την άλλη, το πιο πρόσφατο Old Republic, δημιούργησε την καλύτερη level up εμπειρία στο είδος του, αλλά δυστυχώς η έλλειψη περιεχομένου στο endgame, καθώς και το κάπως ασύνδετο PvP του, δεν κατάφερε να μονοπωλήσει το ενδιαφέρον. To TERA κινείται κάπου ενδιάμεσα.
Αρχικά λοιπόν, βρίσκεστε στο Island of Dawn, όπου μαθαίνετε τα βασικά του χαρακτήρα σας και εγκλιματίζεστε αρχικά με τους μηχανισμούς και τους περιβάλλοντες χώρους του παιχνιδιού. Ο κόσμος στην ουσία ανοίγει μόλις φτάσετε στην πόλη της Velika. Από εκεί μπορείτε να περιπλανηθείτε στις γύρω περιοχές και να σας ανατεθούν τα πρώτα «σοβαρά» quests του παιχνιδιού. Αυτά ακολουθούν την συνταγή των hubs. Ξεκινάτε σε μια μικρή περιοχή όπου υπάρχουν διαθέσιμες αποστολές (συμπεριλαμβανομένων και κάποιων προαιρετικών). Μόλις ολοκληρώσετε μ’ αυτές γυρνάτε πίσω και τις παραδίδετε, κερδίζοντας έτσι xp, gold και διάφορα αντικείμενα και στη συνέχεια προχωράτε στον επόμενο καταυλισμό/περιοχή. Αν και η μέθοδος αυτή μοιάζει γραμμική, σίγουρα είναι μια από τις πιο επιτυχημένες (και παράλληλα χιλιοδοκιμασμένες), ώστε να μπορέσετε να κινηθείτε ομαλά σε νέα περιβάλλοντα, τα οποία με την σειρά τους, θα σας δίνουν συνέχεια νέο οπτικοακουστικό (και όχι μόνο) περιεχόμενο έτοιμο για εξερεύνηση.
Σ’ αυτόν τον τομέα, το TERA δείχνει να πάσχει, μιας και η κοινότυπη ιστορία δεν δείχνει να βοηθάει ώστε να σας κρατήσει προσκολλημένους σ’ αυτή. Έχοντας παίξει το Star Wars of The Old Republic, σίγουρα η διαδικασία του level up μπορεί να σας φανεί βαρετή και φτωχή, τουλάχιστον όσον αφορά την ποικιλία των quests. Συνήθως θα είναι του στυλ, σκοτώστε x ζώα, μαζέψτε ψ κουτιά κ.ο.κ. Επίσης η έλλειψη αφήγησης αλλά και αρκετές φορές το φτωχό voice acting (αν και υπάρχουν στιγμές όπου ο Michael Hogan δίνει τον καλύτερό του εαυτό) όσον αφορά τις αποστολές του campaign, δείχνουν ότι ίσως η Bluehole θέλησε να δώσει περισσότερο έμφαση σε άλλα θέματα. Προς Θεού, κανείς δεν λέει ότι πρόκειται να σας απογοητεύσουν, αλλά κρίνονται τουλάχιστον ανεπαρκείς. Σαν να έχουν περάσει σε δεύτερη μοίρα.
Σίγουρα όμως, αυτό που δεν πρόκειται να σας απογοητεύσει, είναι οι μάχες που θα δώσετε με τα BAMs (Big Ass Monsters). Πρόκειται για πλάσματα τα οποία μπορείτε να βρείτε ξαφνικά στο διάβα σας καθώς κάνετε κάποιο quest, αν και τα περισσότερα (και τα πιο δύσκολα ίσως) βρίσκονται σε ειδικά διαμορφωμένες περιοχές, τα λεγόμενα instanced dungeons. Εάν λοιπόν βαρεθήκατε να μαζεύετε δέρματα από λύκους και κιβώτια με όπλα και θέλετε να τα πολεμήσετε, θα πρέπει να σχηματίσετε κάποιο group. Αρχικά, θα μπορείτε να παίξετε solo μερικά απ’ αυτά (ανάλογα βέβαια και με το level τους), αν παίξετε γρήγορα, έξυπνα και στρατηγικά. Σίγουρα μ’ αυτά που δεν πρόκειται να τα βγάλετε πέρα μόνοι σας, είναι αυτά που βρίσκονται στα dungeons, τα οποία ξεκλειδώνουν με την σειρά τους όταν φτάσετε τον χαρακτήρα σας στο 20o level.
Εδώ αξίζει να αναφέρουμε ότι το level cap του παιχνιδιού είναι το 60ο έπίπεδο και τα instances είναι πάνω από 15. Η διαφορά με τα BAMs που βρίσκονται εκτός instances, είναι ότι θα πρέπει αρχικά να σκοτώσετε ότι βρεθεί στον διάβα σας (trash mobs, mini bosses) για να φτάσετε στο τελικό boss το οποίο θα σας ανταμείψει (εφόσον το σκοτώσετε εννοείται!) με τα καλύτερα drops του παιχνιδιού. Εάν σας ενδιαφέρει κάποιο drop ρίχνετε ζάρια με κάποιον συμπαίχτη σας και αυτός με την μεγαλύτερη ζαριά είναι και αυτός που το κερδίζει. Όλες οι dungeon εμπειρίες είναι μοναδικές, ανεξάρτητα από το ρόλο που έχετε, μιας και είτε κάνετε damage, είτε healing, δεν θα βαρεθείτε ποτέ, αφού τα περισσότερα boss fights είναι συναρπαστικά. Πριν τ’ αντιμετωπίσετε υπάρχει κι ένα εισαγωγικό βίντεο μ’ αυτά (και σχετίζεται συνήθως με τις αποστολές σας) κάτι το οποίο σπάνια συναντάμε σε τέτοιου είδους παιχνίδια.
Εάν βρίσκεστε μαζί με μια αξιόλογη ομάδα, η συνολική gaming εμπειρία πραγματικά φτάνει σε άλλα επίπεδα. Εάν όχι, μην ανησυχείτε, διότι μπορείτε να βρείτε, μέσω ενός απλοϊκού LFG (Looking For Group) συστήματος που ενσωματώνεται στο παιχνίδι, κάποια άλλη. Έτσι, η μετάβαση σε αυτούς τους ειδικά διαμορφωμένους χώρους γίνεται πολύ πιο ομαλά και χωρίς προβλήματα. Αν και πάλι σας μπερδεύει το παραπάνω σύστημα και επιζητάτε έναν πιο... παραδοσιακό τρόπο, το μόνο που έχετε να κάνετε είναι να βάλετε μία φωνή στα ανάλογα κανάλια του chat (General, LFG) να αναφέρετε ποιο boss σας ενδιαφέρει να σκοτώσετε και το πιο πιθανό είναι να έχετε λάβει δεκάδες απαντήσεις μέσα στα επόμενα λεπτά. Η κοινότητα του TERA μοιάζει ιδιαίτερα φιλική (τουλάχιστον στον server που δοκιμάσαμε το παιχνίδι) και ίσως να θυμίσει σ’ αρκετούς από εσάς τις παλιές καλές εποχές όπου ένα MMO ήταν πάνω απ’ όλα κοινωνικό και ιδιαιτέρως διασκεδαστικό.
Ποτέ δεν ρίχνω καλές ζαριές! Τι θα γίνει, δεν θα «ντυθώ» ποτέ;
Αρχικά το TERA δίνει την δυνατότητα να αλλάζετε την εξωτερική σας εμφάνιση κατά βούληση και μάλιστα να είναι ανεξάρτητη από τον εξοπλισμό που έχετε τη δεδομένη χρονική στιγμή. Πώς το καταφέρνει αυτό; Μ’ ένα ειδικό σύστημα, το οποίο σας δίνει ένα ξεχωριστό tab στην καρτέλα του εξοπλισμού σας. Με αυτό έχετε τις εξής επιλογές: μπορείτε να βάλετε ένα στολίδι στα μαλλιά σας, μια μάσκα στο πρόσωπό σας, ξεχωριστό skin για το όπλο αλλά και για την πανοπλία σας.
Πέραν όμως από τις εξωτερικές αλλαγές, που σίγουρα θα ικανοποιήσουν και τους πιο «ποζεράδες», μπορείτε να ενισχύσετε τον περαιτέρω εξοπλισμό σας με κρυστάλλους. Συγκεκριμένα, μπορείτε να βάλετε έναν στα σκουλαρίκια και στα δαχτυλίδια σας, και έως τέσσερα στην πανοπλία και στο όπλο σας. Αυτοί οι κρύσταλλοι μπορούν να προσθέσουν αρκετά ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά στον εξοπλισμό σας. Για παράδειγμα, μπορείτε να προσθέσετε poison damage στα όπλα σας ή να κάνετε περισσότερη ζημιά σε συγκεκριμένους αντιπάλους ή ακόμα να τραβάτε περισσότερο aggro από τους συμπαίκτες σας σε κάποιο BAM (ιδανικό για τις tank classes του παιχνιδιού). Γενικά, μπορείτε να προσαρμόσετε τον εξοπλισμό σας όπως ακριβώς εσείς επιθυμείτε. Καλό θα ήταν, πάντως, να έχετε πάντα στο inventory σας αρκετούς κρυστάλλους, μιας και εάν πεθάνετε μπορεί να χάσετε αυτούς που έχετε ήδη εξοπλισμένους επάνω σας.
Μαζί με τα instances, όμως, στο 20o level ξεκλειδώνουν και τα glyphs τα οποία θα σας βοηθήσουν να βελτιώσετε τις ικανότητές σας, αν και μπορείτε να έχετε ένα ορισμένο ποσό ενεργών glyphs. Οπότε θα πρέπει και εδώ να διαλέξετε πολύ προσεκτικά εάν θέλετε να έχετε τον απόλυτο έλεγχο όλων των skills και των abilities του χαρακτήρα σας.
Από λεφτά πως πάμε;
Το TERA σας δίνει την δυνατότητα να γίνετε ο νέος... Ωνάσης, εάν ασχοληθείτε βέβαια με τα professions (επαγγέλματα) του παιχνιδιού, τα οποία όμως απαιτούν ιδιαίτερο χρόνο και υπομονή από την πλευρά σας. Έτσι, υπάρχουν 3 gathering επαγγέλματα (energy, mining, plants) που σε συνδυασμό με τα 6 crafting επαγγέλματα (alchemy, armor crafting, focus crafting, leatherworking, tailoring, weaponsmithing) μπορείτε να δημιουργήσετε ότι φαντάζεστε. Το πιο θετικό στοιχείο σ’ αυτά είναι ότι ο χαρακτήρας εξειδικεύεται σε όλα, αρκεί να το θελήσετε. Δεν χρειάζεται έτσι να δημιουργήσετε 3-4 χαρακτήρες, μόνο και μόνο για να έχετε πρόσβαση σ’ όλα τα professions όπως ίσως κάνατε στα υπόλοιπα MMORPG (π.χ. World of Warcraft). Πάντως, μερικές φυλές έχουν εξ αρχής ειδικά πλεονεκτήματα σε κάποια απ’ αυτά.
Το σύστημα tradeskill είναι αρκετά εύκολο αλλά παράλληλα και αρκετά βαθύ. Έτσι, μπορείτε να δημιουργήσετε ένα αρκετά μεγάλο εύρος από αντικείμενα. Eάν έχετε ανεβάσει αρκετά κάποιο επάγγελμα (και με την βοήθεια της τύχης) μπορείτε να κατασκευάσετε εξοπλισμό, ισάξιο με αυτό των dungeons, που είναι φυσικά και ο καλύτερος που υπάρχει στο παιχνίδι. Εάν, πάλι, η τύχη δεν είναι με το μέρος σας, έχετε την δυνατότητα να πουλήσετε τα αντικείμενα σας στο auction house ή να ανταλλάξετε με ίσης αξίας αντικείμενα κάποιου άλλου παίκτη ή ακόμη να τα πουλήσετε σε σχεδόν εξευτελιστικές τιμές σε κάποιον vendor.
Για όσους θέλουν να πάρουν πίσω το κατιτίς για τον κόπο τους, σας δίνεται η δυνατότητα να ανακυκλώσετε τα items μέσω extract και έτσι με αυτό τον τρόπο να πάρετε πίσω υλικά (cloth, metal κτλ.) που είναι πολύ πιθανό να σας χρησιμεύσουν σε κάποιο άλλο (ή ακόμη και στο ίδιο) επάγγελμα. Απ’ αυτή τη διαδικασία θα λάβετε ακόμα και υλικά που σπάνια βρίσκετε από τους φυσικούς πόρους που υπάρχουν διάσπαρτοι, όποτε αρκετές φορές ίσως να αξίζει το ρίσκο. Πέραν όμως από τα υλικά και το απαραίτητο skill level, θα χρειαστείτε και τον κατάλληλο χώρο (crafting stations, campfires) αλλά και τις απαραίτητες συνταγές, τις οποίες μπορείτε να προμηθευτείτε από αρκετούς vendors.
Τα professions είναι άμεσα διαθέσιμα από το πρώτο level, όποτε εάν θέλετε, μπορείτε κατευθείαν να πέσετε με τα... μούτρα στην δουλειά. Αυτά που δεν είναι διαθέσιμα από την αρχή είναι τα mounts, τα οποία, ξεκλειδώνουν στο 11ο level μέσω ενός quest . Μα αυτά ο χαρακτήρας σας ταξιδεύει πολύ πιο γρήγορα σε οποιαδήποτε περιοχή. Το μόνο μελανό σημείο είναι ότι όταν βρίσκεστε πάνω σε mount, μπορείτε μόνο να μιλήσετε με NPC. Θέλετε να χρησιμοποιήσετε κάποιο αντικείμενο; Να δημιουργήσετε μέσω των επαγγελμάτων κάποιο άλλο ίσως; Ή μήπως να πολεμήσετε κάποιο τέρας που σας επιτίθεται; Πρώτα θα πρέπει να πατήσετε το πλήκτρο dismount και μετά μπορείτε να κάνετε οποιοδήποτε από τα παραπάνω. Και δυστυχώς auto dismount δεν υπάρχει.
Όλα τα mounts που αντικρίσαμε ήταν πανέμορφα, το καθένα ξεχωριστό, με τις δικές του κινήσεις. Μάλιστα οι προνομιούχοι κάτοχοι της Collector’s Edition, θα απολαύσουν ένα πολύ όμορφο λευκό λιοντάρι στο 20o level, το Regal Frostlion, το οποίο φαίνεται να έχει γίνει σήμα κατατεθέν του παιχνιδιού.
Ψηφίστε με! Λεφτά υπάρχουν!
Εάν πιστεύετε ότι έχετε βρει την λύση για το αν θα πρέπει η Ελλάδα να μείνει στην Ευρωζώνη και παράλληλα ότι τρεις εβδομάδες είναι αρκετές για να αλλάξετε μια ολόκληρη χώρα, το TERA είναι εδώ, και ήρθε για να καλύψει όλες σας τις πολιτικές φιλοδοξίες. Μέσω ενός πολιτικού συστήματος (σε MMORPG ίσως μόνο το Archlord έρχεται στο νου μας που πρέπει να έχει χρησιμοποιήσει κάτι παρόμοιο) όλοι οι παίκτες μπορούν να λάβουν μέρος στις εκλογές που διεξάγονται κάθε τρεις εβδομάδες. Έτσι εάν έχετε φτάσει τουλάχιστον στο 20o level, μπορείτε να ψηφίσετε για τον Vanarch (κάτι σαν Δήμαρχος) της επιλογής σας. Εάν τώρα έχετε φτάσει στο 50o level και φυσικά έχετε και μια guild από πίσω, η οποία μπορεί να σας στηρίξει επαρκώς, τότε μπορείτε να δοκιμάσετε την τύχη σας στο να βάλετε ο ίδιος υποψηφιότητα!
Οι πρώτες εκλογές τελείωναν την ημέρα που γραφόταν το review, οπότε προλάβαμε να δούμε λίγα πράγματα από τους Vanarchs. Γενικά πάντως οι δυνατότητες που διαθέτουν είναι οι εξής: Θέτουν φόρους σε όλες τις αγοραπωλησίες, τους οποίους εννοείται καρπώνονται οι ίδιοι και το guild τους. Καθορίζουν έτσι τους φορολογικούς συντελεστές, τα ποσοστά επί των πωλήσεων κ.α. Επίσης έχουν τη δυνατότητα να ελέγχουν το είδος των καταστημάτων (specialty shops) που θα είναι ανοικτά στην ευρύτερη περιοχή. Μπορούν επίσης να απαγορεύσουν την διεξαγωγή PvP σε ορισμένες ζώνες. Τέλος, έχουν αποκλειστικά δικαιώματα (perks), όπως ειδικά teleport routes αλλά και ειδικά mounts (πάντα σε συνδυασμό με το guild).
Κατά την εκλογική περίοδο, που -όπως είναι λογικό- χρήζει ιδιαίτερης προσοχής όλα επιτρέπονται. Έτσι, οι υποψήφιοι, πέραν των γραπτών εκστρατειών τους (in-game), μπορούν να δημιουργήσουν και βιντεάκια μ’ αυτές ονομάζοντας τους λόγους για τους οποίους πιστεύουν ότι πρέπει να τους ψηφίσετε και τι ακριβώς σας υπόσχονται ότι θα πράξουν (χαμηλούς φόρους, PvP παντού, τα special shops να είναι πάντα ανοικτά κ.α.). Μην απορήσετε εάν δείτε κάποιον υποψήφιο να σας πλησιάζει και να ζητάει την ψήφο σας έναντι κάποιου σεβαστού χρηματικού ποσού. Όπως κάνουν βέβαια και οι πραγματικοί πολιτικοί, έτσι πράττουν και οι ίδιοι!
Πάντως, οι ήδη αρκετές guilds που υπάρχουν στο παιχνίδι, φαίνεται να συμβαδίζουν αρμονικά με το επερχόμενο πολιτικό αυτό σύστημα, μιας και αρκετές από αυτές δεν δείχνουν να τους συγκινεί η θέση του Vanarch (τουλάχιστον όχι ακόμα). Είναι επικεντρωμένες πιο πολύ στα guild quests που πρέπει να ολοκληρώσουν, ώστε να κερδίσουν αρκετά Catharnac Awards, τα οποία συμβάλλουν στην επίτευξη και την διατήρηση του επιπέδου τους, ακολουθώντας έτσι ένα πιο αυτόνομο μονοπάτι. Επίσης αρκετές αναμένουν το «Nexus», όπως θα ονομάζεται, μια ευρύτερη περιοχή η οποία θα περιέχει PvE περιεχόμενο για τα πιο προχωρημένα επίπεδα (έχοντας πλέον ολοκληρώσει και το hard mode σχεδόν όλων των dungeons). Εμείς πάντως περιμένουμε με ιδιαίτερο ενδιαφέρον να δούμε τον τρόπο με τον οποίο η πολιτική θα επηρεάσει τον κόσμο του ΤΕRA και τις επιπτώσεις που θα επιφέρει η παρουσία των Vanarchs στις υπόλοιπες, λιγότερο προνομιούχες guilds.
Μικρό μου πόνυ, μικρό μου PvPόνυ
Στο κομμάτι του PvP το TERA φαίνεται αρχικά να υστερεί όσον αφορά τον ανταγωνισμό. Και αυτό συμβαίνει όχι γιατί το PvP δεν είναι καλό. Ίσα ίσα, οι μάχες μεταξύ των παικτών είναι γρήγορες και συναρπαστικές, κυρίως λόγω της φύσεως του εκπληκτικού συστήματος μάχης που χρησιμοποιείται. Απλώς, δεν υπάρχουν ακόμη ειδικά battlegrounds/warzones ή συγκεκριμένα βραβεία. Τουλάχιστον όχι για τον επόμενο μήνα, μιας και η Bluehole έχει δεσμευθεί για την μελλοντική προσθήκη αυτών σε επερχόμενο patch της.
Το PvP στο TERA απαιτεί ιδιαίτερο skill εκ μέρους σας αν και -όπως θα διαπιστώσετε αρχικά- ίσως οι πιο γρήγορες melee classes να έχουν ένα μικρό πλεονέκτημα. Εάν καταφέρετε να αποφύγετε τα θανατηφόρα χτυπήματα των πιο αργών classes, δεν θα αντιμετωπίσετε κάποιο θέμα. Σίγουρα, απαιτείται αρκετή εξάσκηση και εμπειρία, την οποία βέβαια μπορείτε να αποκτήσετε μέσω φιλικών duel εντός ορίων των πόλεων. Εάν από την άλλη είστε πιο σίγουρος για τον εαυτό σας, μπορείτε ακόμη και να στοιχηματίσετε υπέρ της ομάδας σας (ή για το ποιος θα κερδίσει) μέσω ενός συστήματος team deathmatch. Εννοείται ότι εάν παίζετε σε PvP server, θα πρέπει να περιμένετε αρκετά ganks από διάφορους παίκτες σας (και στις πιο... ύπουλες στιγμές), όποτε εάν θέλετε να μην σας απασχολεί κάτι τέτοιο, καλό θα ήταν αρχικά να διαλέξετε κάποιον PvE server. Απανωτά ganks αλλά και... επικές μάχες θα συναντήσετε και στην περίπτωση που η guild σας έχει κηρύξει τον πόλεμο σε κάποια άλλη (GvG battles) μιας και το μέλος της αντίπαλης guild το πιο πιθανό είναι να σας επιτεθεί με το που σας δει (και συνήθως δεν θα είναι μόνος του!).
ΜΜΟ με Unreal Engine!
Το παιχνίδι είναι εξ ολοκλήρου κατασκευασμένο από την Unreal Engine 3 η οποία σε κάθε της καρέ φαίνεται να δείχνει τα δόντια της. Τα πάντα -από τα πιο απλά τέρατα μέχρι και τα μαγευτικά δάση του κόσμου της Arborea- είναι απίστευτα όμορφα και γεμάτα χρώματα. Ειδικά εάν έχετε έναν αρκετά σύγχρονο υπολογιστή, ώστε να μπορεί να σηκώσει όλες τις ρυθμίσεις των γραφικών στο maximum, θα μείνετε με το στόμα ανοικτό.
Τα περιβάλλοντα, οι χαρακτήρες, τα πάντα φαίνονται λεπτομερέστατα και είναι πολύ όμορφα σχεδιασμένα. Οι φωτισμοί αλλά και το draw distance κυμαίνονται σε υψηλά επίπεδα με το μόνο μελανό σημείο να είναι οι καθυστερήσεις όσον αφορά τα animations κάποιων spells αλλά και η απεικόνιση χαρακτήρων (συνήθως NPCs) οι οποίοι εμφανίζονται σαν διαφανή μπλε αγάλματα από μακριά. Τα απέραντα τοπία και οι απίστευτες θέες που θα συναντήσετε θα σας κάνουν πολλές φορές να θέλετε απλώς να καθίσετε και να τα θαυμάσετε, τόσο για τα ποικίλα χρώματά τους όσο και για τον απίστευτο σχεδιασμό τους. Αξίζει να αναφέρουμε πως το πρώτο σας ταξίδι με το flying mount που θα κάνετε στην μαγευτική πόλη της Velika, ίσως να είναι από τις πιο μαγικές εμπειρίες που θα βιώσετε όσον αφορά στο θέμα των γραφικών στο παιχνίδι.
Επίσης το soundtrack είναι αρκετά καλό (όχι βέβαια όσο τα γραφικά) και αυτό γιατί προσπαθεί πολλές φορές να συμπληρώσει τον σχεδόν αψεγάδιαστο οπτικό τομέα του TERA με διάφορα ηχητικά εφέ και μουσική, υποβάλλοντάς σας σ’ έναν πραγματικά ονειρικό κόσμο. Το θέμα είναι ότι σε μερικές περιοχές το πετυχαίνει σε μεγάλο βαθμό, σε άλλες, πάλι, όχι.
To pay or not to pay
Πραγματικά θα μπορούσαμε να μιλάμε γι’ αρκετή ώρα ακόμη σχετικά με το TERA. Υπάρχουν κυριολεκτικά άπειρα achievements, daily quests, guild levels/rewards και άλλα πολλά, τα οποία σας περιμένουν να τα ανακαλύψετε. Με ποιο κόστος όμως; Το παιχνίδι, εκτός από τον πρώτο μήνα, ο οποίος συμπεριλαμβάνεται με την αγορά, απαιτεί μηνιαία συνδρομή, η οποία κυμαίνεται από 10-13 ευρώ, ανάλογα με τον χρόνο που θα αγοράσετε.
Εάν έχετε ήδη κάποια συνδρομή σε κάποιο άλλο MMORPG, τότε αξίζει να το παρατήσετε για χάρη του TERA. Εάν σας άρεσε το WoW και το έχετε ήδη βαρεθεί, το TERA είναι ίσως η καλύτερη συνέχεια για εσάς (δεν το συζητάμε καν για τους L2 παίκτες μιας και οι περισσότεροι είναι ήδη στον κόσμο του TERA). Θα αισθανθείτε αμέσως οικειότητα με αλλαγές που θα σας κρατήσουν το ενδιαφέρον αδιαμφισβήτητα και βελτιώσεις που ίσως ψάχνατε εδώ και καιρό. Τα dungeons, το πολιτικό σύστημα αλλά και το PvP υποδηλώνουν το γεγονός ότι η Κορεατική εταιρία προγραμματισμού δεν έφτιαξε απλώς άλλον έναν grinder τίτλο. Δημιούργησε ένα αξιόλογο MMORPG με ένα κορυφαίο σύστημα μάχης, χωρίς κανένα θέμα lag ή latency κατά το επίσημο launch του και τον οποίο οι fans του είδους δεν πρέπει να χάσουν.
Θετικά:
- Εκπληκτικά γραφικά
- Εθιστικό σύστημα μάχης
- Ποικίλες και διασκεδαστικές classes
- Ομαλό launch
- Το πολιτικό σύστημα
Αρνητικά:
- Απαρχαιωμένο quest system
- Μέτριο lore
- Δύσχρηστο UI
- Δεν έχει PvP battlegrounds
Βαθμολογία
Γραφικά: 9
Ήχος: 8
Gameplay: 8
Αντοχή: 8
Γενικά: 8.2
Δώστε μια ευκαιρία στο TERA και αυτό με την σειρά του θα σας συναρπάσει.
Μιχάλης Μητρόπουλος
Comments
Σε τι server και τι level είσαι?
7 από μένα και άψογο review!
@Lordwinter Κοίτα σύμφωνα με τις ελάχιστες απαιτήσεις του παιχνιδιού δεν νομίζω να έχεις θέμα αλλά θα χάσεις πολύ από τον οπτικό τομέα που είναι το ήμισυ του παιχνιδιού.
@Supernova έχω έναν human warrior 38 lvl σ' έναν pve server κ' μια elin priest 21 lvl pvp server