- Reviews
- Catherine
Catherine
Hot Catherine
Τα μάτια σας θα κάνουν …«κυβάκια»!
Το Catherine δεν είναι σε καμία περίπτωση ένα συνηθισμένο game. Κι αυτό δεν είναι καθόλου περίεργο από τη στιγμή που την ανάπτυξη του τίτλου έχει αναλάβει η Atlus Persona Team. Η εταιρία αυτή δεν είναι ιδιαίτερα γνωστή στη Δύση, τόσο λόγω των περίεργων θεμάτων όσο και των λιγοστών αντιτύπων που διαθέτουν ορισμένες δουλειές της. Σε αυτές συγκαταλέγεται η πιο πρόσφατη σειρά Shin Megami Tensei, η οποία αποτελείται από πληθώρα παιχνιδιών με παρόμοιο μεταφυσικό θέμα αλλά διαφορετικά μεταξύ τους χαρακτηριστικά. Από τα πιο τελευταία μέλη της σειράς είναι τα SMT: Persona games, τα οποία ήδη μετρούν τέσσερις τίτλους για το PS2, με τον πέμπτο να βρίσκεται ήδη στα σκαριά.
Το παρόν παιχνίδι είναι η πρώτη δουλειά της Atlus για τις next-gen κονσόλες (PS3, Xbox 360) και συνδυάζει τα είδη Puzzle-Platformer, Date-Sim και Survival Horror με εξαιρετικά πετυχημένο τρόπο. Αν και δεν πρόκειται για JRPG, όπως πολλοί φαντάστηκαν κατά την ανακοίνωσή του, το Catherine θα ευχαριστήσει τόσο τους fans του είδους, όσο και τους νέους gamers.
Σενάριο
Το Catherine διαδραματίζεται σε μία σύγχρονη πόλη η οποία συγκλονίζεται από μια σειρά ανεξήγητων θανάτων που απασχολούν τα ΜΜΕ και σταδιακά ολόκληρο τον πλανήτη. Το περίεργο στην υπόθεση έγκειται στην ταυτότητα των νεκρών. Πρόκειται για νέους άντρες γύρω στα 30 έτη, οι οποίοι βρίσκονται νεκροί με μία φρικιαστική έκφραση στο πρόσωπό τους, χωρίς να μπορούν να βρεθούν τα αίτια θανάτου. Επίσης, κυκλοφορεί στην πόλη η φήμη πως αν κάποιος πέσει και σκοτωθεί στον ύπνο του θα πεθάνει και στον πραγματικό κόσμο.
Στο πλαίσιο αυτό γνωρίζουμε τον πρωταγωνιστή Vincent Brooks. Ο Vincent είναι ένας κλασικός τριαντάρης υπάλληλος γραφείου, του οποίου η ζωή κυλά αργά και νωχελικά χωρίς ιδιαίτερες σκέψεις για το μέλλον. Ωστόσο αυτό πρόκειται σύντομα να αλλάξει, καθώς η επί πέντε χρόνια κοπέλα του Katherine McBride φέρνει στο τραπέζι το ενδεχόμενο γάμου. Ο ήρωάς μας ταράζεται και μόνο στην ιδέα της αλλαγής, παρά το γεγονός πως έχει αισθήματα για την κοπέλα του και προσπαθεί να αποφύγει το μοιραίο. Τότε είναι που μπαίνει απρόσμενα στη ζωή του η μυστηριώδης Catherine, η οποία όχι μόνο είναι πολύ όμορφη και προκλητική, αλλά εκφράζει πλήρη αντιπάθεια προς τη δέσμευση και τις ευθύνες. Ο Vincent μέσα στη μέθη του, μαγεύεται από την κοπέλα και την άλλη μέρα ξυπνάει στο κρεβάτι μαζί της.
Καθώς αισθάνεται τύψεις και ταυτόχρονα ανησυχία για το μέλλον, αρχίζει να βλέπει στον ύπνο του παράξενους εφιάλτες. Σε αυτούς αναγκάζεται να σκαρφαλώνει τεράστιους πύργους από κύβους, οι οποίοι σιγά-σιγά καταρρέουν κάτω από τα πόδια του. Μαζί με αυτόν ανεβαίνουν τους πύργους και δεκάδες…πρόβατα, δηλαδή άλλοι άνθρωποι που έχουν παγιδευτεί στους εφιάλτες και προσπαθούν να επιβιώσουν. Ο Vincent συνεπώς καλείται όχι μόνο να αποφασίσει μέσα σε μία εβδομάδα για το μέλλον του, αλλά και να γλυτώσει από βέβαιο θάνατο κατακτώντας τους εφιάλτες του. Ποιος βρίσκεται πίσω από αυτό το μυστήριο; Πως σχετίζεται η προσωπική ζωή του ήρωα με τα γεγονότα και τη μοίρα του; Αυτά είναι τα ερωτήματα που θα έρθετε σε θέση να απαντήσετε παίζοντας το Catherine.
Εσείς είστε αυτοί που θα καθορίσετε τη μοίρα του Vincent, αλλά και των άλλων παγιδευμένων στους εφιάλτες, με τις επιλογές σας στη διάρκεια του παιχνιδιού. Ανάλογα με αυτές μπορείτε να οδηγηθείτε σε οκτώ διαφορετικά αποτελέσματα, με διαφορετικά ποσοστά επιτυχίας. Και οι οκτώ περιπτώσεις πάντως οδηγούν στη λύση του μυστηρίου, οπότε δεν θα μείνετε με την απορία.
Golden Theater
Πρόκειται για το single-player mode του παιχνιδιού, όπου αναλαμβάνετε το ρόλο του Vincent. Το mode αυτό παρουσιάζεται ως ένα επεισόδιο του Golden Theater, κάτι σαν τηλεοπτικό κανάλι δηλαδή, που ελέγχεται από τη Midnight Venus ή Trisha. Αποτελείται από εννέα μέρες, οι οποίες με τη σειρά τους διχοτομούνται στο βράδυ, το οποίο περνάτε με τους φίλους σας στο μπαρ Stray Sheep και στη νύχτα, οπότε και βλέπετε τους εφιάλτες. Μπορείτε να επιλέξετε μεταξύ τριών επιπέδων δυσκολίας (Easy, Normal, Hard), τα οποία αν θέλετε μεταβάλλετε και κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού στο Stray Sheep, σε περίπτωση που τα βρείτε …σκούρα. Κι αυτό δεν θα είναι καθόλου παράξενο καθώς κάποια επίπεδα είναι πραγματικά σατανικά και θα δοκιμάσουν την υπομονή και το πείσμα σας.
Ωστόσο, μην ξεγελιέστε από τη διαβάθμιση. Το Catherine είναι αρκετά απαιτητικό παιχνίδι και θα χρειαστείτε να περάσετε αρκετή ώρα μέσα σε κάθε επίπεδο προκειμένου να το κατακτήσετε εντελώς, δηλαδή με το καλύτερο δυνατό score. Έτσι ακόμη και στο Easy, το οποίο θεωρητικά προορίζεται για παίκτες που ενδιαφέρονται περισσότερο για την ιστορία, τα πράγματα δεν είναι καθόλου εύκολα. Παρά τη δυσκολία ωστόσο, τόσο το εθιστικό gameplay όσο και το πρωτότυπο story θα σας καθηλώσουν εγγυημένα στις καρέκλες σας. Αυτό βέβαια δε σημαίνει ότι το story δεν κουράζει. Το αντίθετο μάλιστα. Από το μπαρ στο κρεβάτι κι από το κρεβάτι στους εφιάλτες, τα minigames του Catherine ακολουθούν ένα rotation, που στον τομέα του gameplay κουράζουν. Το μόνο ενδιαφέρον εστιάζεται στις δύο ξανθιές παρουσίες, οι οποίες μέσω των cutscenes προσπαθούν έως έναν βαθμό να εξάψουν το ενδιαφέρον σας.
Το βασικό αυτό mode του παιχνιδιού διαρκεί 10-12 ώρες, εκ των οποίων μία ώρα σχεδόν καταλαμβάνουν τα cutscenes. Αν και η διάρκεια είναι σχετικά μικρή, δεν θα σας ξενίσει ούτε θα αισθανθείτε πως κάτι λείπει. Η ιστορία ολοκληρώνεται χωρίς κενά και παραλήψεις, ενώ και τα επίπεδα στα Nightmares κλιμακώνονται όπως πρέπει μέχρι και την τελική μάχη.
Πίνω και μεθώ
Το μπαρ Stray Sheep είναι το μέρος όπου ο Vincent και οι φίλοι του περνούν τα βράδια τους πίνοντας και συζητώντας τα προβλήματά τους. Εκεί συχνάζουν πολλοί γνωστοί του ήρωα, οι οποίοι έχουν επίσης πέσει θύματα των nightmares. Μέσα στο bar μπορείτε να κάνετε πολλά και διαφορετικά πράγματα μικρής ή μεγάλης σημασίας, τα οποία μπορεί να ορίσουν το μέλλον σας ή και να σας διευκολύνουν στο κυρίως gameplay. Έτσι λοιπόν, μπορείτε να μιλήσετε με τους φίλους σας ή με άλλους θαμώνες και να πάρετε πληροφορίες για την ιστορία του καθενός, καθώς επίσης και να ανακαλύψετε ενδείξεις που θα σας οδηγήσουν στη λύση του μυστηρίου. Έπειτα, έχετε τη δυνατότητα να πιείτε όσα ποτά θέλετε, επιλέγοντας μεταξύ μπύρας, ουίσκι, κοκτέιλ και σάκε. Αυτό είναι πολύ σημαντικό από τη στιγμή που όσο πιο πολλά ποτά καταναλώσετε στο μπαρ, τόσο πιο γρήγορα θα κινείστε στον εφιάλτη!
Γενικά στο μαγαζί μπορείτε να μείνετε όσο θέλετε, ακόμη και αφού οι φίλοι σας φύγουν. Έχετε ακόμα την ευκαιρία να χρησιμοποιήσετε το κινητό σας, είτε επικοινωνώντας με τις Catherine και Katherine, είτε ελέγχοντας την πρόοδό σας στα Nightmare επίπεδα. Από το κινητό σας μπορείτε τέλος να ξαναπαίξετε κάποιο επίπεδο για καλύτερο score και να κάνετε save. Κάποιες άλλες δυνατότητες που έχετε στο Stray Sheep είναι να παρακολουθήσετε ειδήσεις σχετικά με τους φόνους, να αλλάξετε μουσικό θέμα (μουσικά θέματα ξεκλειδώνονται αποκτώντας trophies), ενώ μπορείτε να πάτε ακόμη και στην τουαλέτα, όπου μπορείτε να θαυμάσετε τις πιο…extreme φωτογραφίες που σας στέλνει η Catherine. Πάντως προτείνουμε να πλύνετε το πρόσωπο του Vincent, καθώς τότε θα έχετε μια πάρα πολύ ωραία εκπληξούλα.
Rapunzel
Πρόκειται για ένα πολύ ιδιαίτερο minigame που περιγράφει την γνωστή ιστορία, κατά την οποία μία πριγκίπισσα φυλακισμένη σε ένα θεόρατο πύργο γνωρίζει έναν νεαρό, ο οποίος προσπαθεί να τη βοηθήσει να δραπετεύσει. Έτσι λοιπόν ο νέος αποφασίζει να φέρει στην κοπέλα 64 μεταξένιες κορδέλες, ώστε να φτιάξουν μία σκάλα και να μπορέσουν να κατεβούν τον πύργο με ασφάλεια. Επακόλουθα, το παιχνίδι αποτελείται από 64 διαφορετικά επίπεδα με κλιμακωτό βαθμό δυσκολίας.
Κάθε βράδυ έχετε διαθέσιμο ένα συγκεκριμένο αριθμό από credits, τα οποία χρησιμοποιείτε για να παίξετε το minigame. Κάθε τέσσερα επίπεδα βλέπετε μία μικρή σκηνή μεταξύ του νεαρού και της Rapunzel που εξηγούν σημεία της ιστορίας, ενώ αν ολοκληρώσετε και τα 64 πρώτα (!) επίπεδα αποκτάτε πρόσβαση σε άλλα 64, τα οποία αποτελούν την πραγματική ιστορία της Rapunzel. Το gameplay του minigame είναι παρόμοιο με αυτό των Nightmares, με τη διαφορά πως δεν έχετε πλέον δεδομένο χρόνο για να ολοκληρώσετε το κάθε επίπεδο, αλλά μπορείτε να κάνετε ένα συγκεκριμένο αριθμό κινήσεων, οπότε πρέπει να μελετήσετε προσεκτικά το καθένα πριν το ξεκινήσετε. Συλλέγοντας ορισμένα αντικείμενα αυξάνετε το score σας, ενώ μπορείτε να ξεπεράσετε τα scores των NPC φίλων σας στον πίνακα βαθμολογιών.
Τα Nightmare επίπεδα μονοπωλούν το δεύτερο μισό της ημέρας σας. Εισέρχεστε σε αυτά αυτόματα μόλις αποφασίσετε να αποχωρήσετε από το Stray Sheep, αφού δηλαδή γυρίσει στο σπίτι ο Vincent και πέσει για ύπνο. Οι εφιάλτες αποτελούνται από τα καθ’ αυτά επίπεδα, στα οποία καλείστε να σκαρφαλώσετε τους πύργους από κύβους, καθώς επίσης και από τα Landings, όπου μπορείτε να ξεκουραστείτε και να προετοιμαστείτε για το επόμενο επίπεδο. Συνήθως η δομή των Nightmares αποτελείται από δύο ή τρία επίπεδα με διαλείμματα μεταξύ τους. Έπειτα, κάθε βράδυ αντιμετωπίζετε στο τελευταίο επίπεδο ένα boss, το οποίο αντικατοπτρίζει τις βασικές ανησυχίες του Vincent μέρα με τη μέρα. Αυτά τα bosses διαθέτουν το καθένα μία μοναδική επίθεση που θα κάνει την ανάβαση σας δύσκολη …ως μαρτυρική.
Η ανάβαση
Το κύριο gameplay του Catherine αποτελεί η αναρρίχηση σε πελώριους πύργους από κύβους που απαρτίζουν κάθε επίπεδο. Ο στόχος σας είναι να φτάσετε στην κορυφή του κάθε πύργου, όπου βρίσκεται ένας μοχλός. Πατώντας τον εμφανίζονται τα σκαλιά για το επόμενο Landing. Στα επίπεδα αυτά μπορείτε να προσπαθήσετε για το υψηλότερο score ή να αποκτήσετε το χρυσό τρόπαιο, εκτελώντας τα σε μικρότερο χρόνο ή με λιγότερους θανάτους.
Η ανάβαση είναι συνήθως αδύνατη σε πρώτη φάση, καθώς οι κύβοι έχουν τοποθετηθεί με τέτοιο τρόπο ώστε να μην υπάρχει μία καθαρή δίοδος προς την κορυφή, ενώ δεν μπορείτε να σκαρφαλώσετε πάνω από ένα σκαλί τη φορά. Συνεπώς, δικιά σας δουλειά είναι να επανατοποθετήσετε τους κύβους σχηματίζοντας μια σκάλα, την οποία μπορείτε να χρησιμοποιήσετε με τις υπάρχοντες δυνατότητές σας. Το πρόβλημά σας όμως είναι ότι καθώς εσείς ανεβαίνετε, οι κύβοι στα κατώτερα σημεία του επιπέδου καταρρέουν κατά στιβάδες, μειώνοντας τον χώρο κίνησής σας. Αν πέσετε καθώς ανεβαίνετε ή υποχωρήσει το έδαφος κάτω από τα πόδια του Vincent, έχετε χάσει και πρέπει να ξαναξεκινήσετε από την αρχή του επιπέδου ή από το τελευταίο checkpoint που ενεργοποιήσατε. Ο θάνατος μπορεί να σας βρει επίσης αν σας λιώσει κάποιος κύβος που πέφτει, αν πέσετε θύματα ενός κύβου-παγίδας ή αν σας κάνει κομματάκια το boss ενός επιπέδου.
Για να έχετε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα μπορείτε να χρησιμοποιήσετε πλήθος από τεχνικές, όπως το κρέμασμα από τις άκρες των κύβων για πρόσβαση σε απόμερα σημεία, ο σχηματισμός μετέωρης σκάλας ή πυραμίδας κτλ. Επιπλέον στο πέρας του επιπέδου θα βρείτε χρήματα και ειδικά αντικείμενα, τα οποία μπορείτε να χρησιμοποιήσετε καθώς σκαρφαλώνετε για να διευκολυνθείτε, πχ. δημιουργώντας έναν extra κύβο, κατακεραυνώνοντας όλα τα πρόβατα τριγύρω ή αποκτώντας για λίγα δεύτερα την ικανότητα να ανεβαίνετε δύο κύβους κάθε φορά. Ωστόσο, προσέξτε όταν χρησιμοποιείτε αντικείμενα, καθώς θα είναι πολύ πιο δύσκολο να πάρετε το μέγιστο τρόπαιο. Στην στρατηγική σας πρέπει επίσης να λάβετε υπόψη σας και τους ίδιους τους κύβους, οι οποίοι είναι πολλών διαφορετικών ειδών. Υπάρχουν πχ. κύβοι μεγαλύτερου βάρους από τους συνηθισμένους, κύβοι-παγίδες, κύβοι από πάγο που γλιστράνε ή ακόμα και κύβοι-μαύρες τρύπες!
Τέλος, σε πολλά επίπεδα θα συναντήσετε ανεβαίνοντας και άλλα πρόβατα τα οποία θα προσπαθούν να επιβιώσουν. Όμως αυτά δεν θα έχουν πάντα και τόσο αγνές προθέσεις, αφού στην καλύτερη θα σας εμποδίζουν στην κίνηση σας και θα σας κοστίσουν πολύτιμο χρόνο και στη χειρότερη θα σας επιτεθούν για να σας ρίξουν από το επίπεδο. Σε κάθε περίπτωση, το καλύτερο που έχετε να κάνετε είναι να εξαφανίζετε τα άλλα πρόβατα από το διάβα σας, είτε ρίχνοντάς τα στο κενό, είτε χτυπώντας τα με το μαξιλάρι του Vincent. Γενικότερα, το τρίπτυχο αυτών που χρειάζεστε για μια καλή καριέρα στο gameplay του Catherine είναι ταχύτητα, γρήγορη σκέψη και σίγουρα υπομονή.
Landings
Τα Landings είναι ουσιαστικά τα κεφαλόσκαλα των θεόρατων επιπέδων που αντιμετωπίζετε κατά την βασική ανάβαση. Αυτά είναι η ευκαιρία σας να ξεκουράσετε τα μάτια σας και να μιλήσετε με τα άλλα πρόβατα που ανεβαίνουν τον πύργο. Ενώ κάποιοι έχουν ήδη απελπιστεί και δεν έχουν τη δύναμη να συνεχίσουν, υπάρχουν και μερικοί που προσπαθούν ομαδικά να εφεύρουν τρόπους για να επιβιώσουν. Έτσι μπορείτε να συζητήσετε για τεχνικές, οι οποίες σας δίνουν τη δυνατότητα να ξεφύγετε από δύσκολες καταστάσεις καθώς σκαρφαλώνετε. Ακόμα μπορείτε να αγοράσετε κάποιο αντικείμενο από τον έμπορο-πρόβατο στην ανατολική πλευρά του κάθε Landing, το οποίο θα αντικαταστήσει αυτομάτως όποιο αντικείμενο έχετε ήδη στην κατοχή σας, χρησιμοποιώντας τα χρήματα που κερδίζετε από τα κυρίως επίπεδα.
Με την επικοινωνία σας με τους άλλους μπορείτε να ακούσετε τα προβλήματα που τους οδήγησαν στη θέση αυτή και να τους εμψυχώσετε. Αν το κάνετε επιτυχημένα, οι νέοι σας φίλοι θα μπορέσουν να παραμερίσουν τις ανησυχίες τους προκειμένου να σκαρφαλώσουν με σύστημα τον πύργο, με αποτέλεσμα να επιζήσουν. Αντίθετα, αν τους αγνοήσετε ή τους δώσετε αποκαρδιωτικές απαντήσεις, είναι σίγουρο ότι κάποια στιγμή θα δείτε τη φωτογραφία τους να φιγουράρει στις ειδήσεις, περιγράφοντάς τους ως τα νεότερα θύματα της σειράς ανεξήγητων θανάτων. Τέλος, πριν ξεκινήσετε κάθε επίπεδο, πρέπει να επισκεφτείτε το Confessional. Αυτό είναι ουσιαστικά ένα εξομολογητήριο, στο οποίο μία μυστηριώδης φωνή σας θέτει ερωτήσεις σχετικά με τις αισθηματικές σχέσεις και τα «πιστεύω» σας σε ορισμένα κοινωνικά θέματα. Καλείστε να επιλέξετε μεταξύ δύο επιλογών, οι οποίες αντιστοιχούν στα δύο άκρα του Karma Meter. Αφού απαντήσετε, μπορείτε να δείτε σε διάγραμμα τις απαντήσεις των άλλων παικτών από την πρώτη φορά που έπαιξαν το Story mode.
Karma Meter
Το αποτέλεσμα που θα έχετε στο τέλος του παιχνιδιού αποφασίζεται από μία σειρά επιλογών και ενεργειών σας τόσο στον πραγματικό, όσο και στον ονειρικό κόσμο. Ένας από τους κύριους παράγοντες που πρέπει να προσέξετε είναι ο λεγόμενος Karma Meter. Πρόκειται για ένα μετρητή ο οποίος δείχνει την ισορροπία του Vincent μεταξύ των δύο άκρων, δηλαδή του Νόμου (Law) και του Χάους (Chaos). Τα δύο άκρα ουσιαστικά αντιπροσωπεύουν αντιστοίχως την Katherine και την Catherine, και η κατάσταση του μετρητή στο τέλος του παιχνιδιού θα καθορίσει αν ο ήρωας θα επιλέξει την μία ή την άλλη κοπέλα. Μπορείτε να ορίσετε προς ποιο άκρο θα τείνει ο μετρητής επικοινωνώντας με τις δύο κοπέλες μέσω του κινητού σας και με τους άλλους χαρακτήρες. Ακόμα, οι απαντήσεις που δίνετε στα Confessionals επηρεάζουν την ισορροπία του μετρητή. Αν και συνήθως είναι εμφανής η αντιστοιχία των απαντήσεων μεταξύ των οποίων μπορείτε να επιλέξετε με το κάθε άκρο, ποτέ δεν μπορείτε να είστε σίγουροι ότι θα έχετε το πλήρως επιθυμητό αποτέλεσμα.
Run for freedom!
Babel
Το Babel είναι ένα mode με τέσσερα χωριστά επίπεδα, τα οποία ξεκλειδώνονται σταδιακά καθώς κερδίζετε χρυσά τρόπαια (Altar, Menhir, Obelisk, Axis Mundi). Όπως προδίδει το όνομά του, το Babel είναι ουσιαστικά ένας τεράστιος πύργος, ο οποίος απαρτίζεται από κάθε είδους κύβους. Οι συνδυασμοί που καλείστε να δημιουργήσετε είναι αρκετά πολύπλοκοι και ως εκ τούτου προτείνεται να έχετε πρώτα δοκιμάσει το Golden Theater mode στο υψηλότερο επίπεδο δυσκολίας. Σ’ αυτά τα επίπεδα μπορείτε να παίξετε είτε μόνοι σας, είτε σε συνεργασία με έναν άλλο παίκτη μέσω internet αλλά και από την ίδια συσκευή.
Στην πρώτη περίπτωση στόχος σας είναι να ανεβείτε όσο πιο πολλά επίπεδα μπορείτε και να κάνετε πολύ καλό score που θα αποθηκευτεί στους online βαθμολογικούς πίνακες. Στη δεύτερη μαζί με τον συνεργάτη σας θα προσπαθήσετε επίσης να σκαρφαλώσετε το σύνολο του πύργου βοηθώντας ο ένας τον άλλο στα πιο δύσκολα σημεία. Να πούμε εδώ πως δεν υπάρχει θέμα εκνευριστικού split-screen, καθώς η δράση λαμβάνει χώρα στον ίδιο χώρο και για τους δύο παίκτες.
Colosseum
Το Colosseum είναι ανταγωνιστικό mode που ξεκλειδώνεται αφού τερματίσετε μία φορά το Golden Theater mode σε οποιοδήποτε επίπεδο δυσκολίας. Σε αυτό στόχος σας είναι να ανεβείτε στην κορυφή των επιπέδων, πολλά εκ των οποίων είναι επηρεασμένα από το story mode, πριν από τον αντίπαλό σας. Ωστόσο δεν πρέπει να είστε απλώς γρήγοροι, αλλά και πονηροί, καθώς και οι δύο παίκτες «μάχονται» στον ίδιο πύργο (και πάλι λοιπόν δεν υπάρχει ζήτημα split-screen). Άρα ο αντίπαλος μπορεί πολύ εύκολα να σας βγάλει από τη μέση παγιδεύοντάς σας σε ένα επίπεδο, σπρώχνοντάς σας εκτός του πύργου ή ρίχνοντας πάνω σας κάποιον κύβο για να σας λιώσει. Νικητής του Colosseum είναι αυτός που θα κερδίσει δύο συνεχόμενες φορές.
UI και χειρισμός
Ο χειρισμός του Catherine είναι αρκετά απλός, οπότε εύκολα θα συνηθίσετε και θα αρχίσετε να σκαρφαλώνετε πύργους για να γλιτώσετε τον Vincent από το θάνατο. Κινείστε με το Left Analog ή με τα Directional Buttons, ενώ τραβάτε ή σπρώχνετε κύβους με αυτά κρατώντας πατημένο το Χ. Το παιχνίδι είναι φιλεύσπλαχνο και σας επιτρέπει να αναιρέσετε έως και εννέα κινήσεις σας πατώντας το Select. Τέλος, με το Right Analog μπορείτε να κοιτάξετε τριγύρω στο επίπεδο και να αποφασίσετε τον καλύτερο τρόπο ανάβασης. Η αλήθεια είναι ότι η κάμερα στα Nightmare επίπεδα είναι μία πονεμένη ιστορία, καθώς δεν κάνει πλήρη περιστροφή. Το αποτέλεσμα είναι ότι αν κάποια στιγμή ο Vincent πέσει πίσω από τον πύργο και κρατηθεί από την άκρη, πέραν του ότι δε θα μπορείτε να τον δείτε εύκολα, θα αντιμετωπίσετε κάποιες φορές δυσκολία να τον μετακινήσετε σε ασφαλές σημείο. Και ο χειρισμός δεν βοηθάει καθόλου στην προκείμενη περίπτωση, καθώς όταν βρίσκεστε πίσω από τον πύργο τα controls είναι ανάποδα!
Το User Interface είναι επίσης αρκετά απλό. Στο αριστερό μέρος της οθόνης βλέπετε ένα χάρτη του πύργου που ανεβαίνετε, στον οποίο φαίνονται η θέση του Vincent και έως ποιο σημείο έχουν καταρρεύσει οι κύβοι. Πάνω δεξιά θα δείτε μία μπάρα που σταδιακά αδειάζει, η οποία αποτελεί ουσιαστικά το combo meter σας. Η μπάρα αυτή ξαναγεμίζει όποτε ανεβαίνετε ένα σκαλοπάτι. Το combo σας ανεβαίνει και συνεπώς το score σας αυξάνει.
Γραφικά
Όπως και σε παλιότερες δουλειές της Atlus, η οπτική εμπειρία που προσφέρει το Catherine κινείται σε δύο διαφορετικά επίπεδα. Κατά τη διάρκεια του gameplay ο κόσμος παρουσιάζεται με cell-shaded γραφικά, ενώ κάποια cutscenes είναι σε μορφή ιαπωνικού anime. Ένα μοναδικό ζήτημα που θα παρατηρήσετε καθώς παίζετε είναι μία αρκετά εμφανής ασυμφωνία μεταξύ των αγγλικών διαλόγων και του lip-sync, το οποίο φαίνεται να ταιριάζει περισσότερο στην ιαπωνική έκδοση του παιχνιδιού. Αν και πιθανώς δεν θα σας απασχολήσει πολύ σε γενικές γραμμές, θα ήταν προτιμότερο να μην υπάρχει τέτοιο πρόβλημα σε παιχνίδι που στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό στην εξέλιξη της πλοκής. Να πούμε πάντως πως κανένα τέτοιο πρόβλημα δεν παρατηρείται στα anime cutscenes, τα οποία είναι εξαιρετικά και ειδικά οι fans του είδους θα τα εκτιμήσουν ιδιαίτερα.
Ο σχεδιασμός των χαρακτήρων στα in-game γραφικά είναι ακριβής και λεπτομερέστατος, ενώ είναι προφανές ότι οι developers ήθελαν να διατηρήσουν μία καρτουνίστικη/anime-style διάθεση, χρησιμοποιώντας έντονα χρώματα και πολλά χαρακτηριστικά του manga σχεδίου. Οι λεπτομέρειες στην εμφάνιση των πρωταγωνιστών τονίζουν την προσωπικότητά τους και προσδίδουν γενικότερα ενδιαφέρον στο σενάριο, με ίσως πιο σημαντικές τις εμφανισιακές διαφορές μεταξύ Catherine και Katherine οι οποίες ενισχύουν το δίλημμα του Vincent.
Τα περιβάλλοντα είναι περισσότερο πιστά στην πραγματικότητα, με πιο εμφανείς σκιές και συγκεκριμένα textures, χωρίς όμως να φαίνονται ξεκάρφωτα σε σχέση με τους χαρακτήρες. Ειδικά τα Nightmare επίπεδα έχουν σχεδιαστεί με ανατριχιαστική λεπτομέρεια μεν, αλλά αφήνουν δε και πολλά πράγματα στη φαντασία, όπως συμβαίνει δηλαδή συνήθως στους εφιάλτες. Μερικά από τα επίπεδα που θα κληθείτε να κατακτήσετε είναι μία αίθουσα βασανιστηρίων, μία σκοτεινή φυλακή και ένας καθεδρικός ναός. Αλλά και ο σχεδιασμός του bar Stray Sheep είναι ωραιότατος παρά το περιορισμένο του χώρου, επομένως θα σας κατακλύσει μία cool και ταυτόχρονα ανησυχητική και μυστηριώδη ατμόσφαιρα.
Ήχος
Η ποιότητα του ήχου είναι ένα από τα καλύτερα σημεία του Catherine. Η μουσική αποτελεί ένα μείγμα νέων κομματιών με RPG/J-Pop αίσθηση και κλασικών συνθέσεων των Beethoven, Chopin, Bach και άλλων σε δυναμικά remixes, τα οποία όμως διατηρούν την μοναδικότητα των originals στο μέγιστο. Μερικές από τις συνθέσεις που θα συναντήσετε είναι οι Little Fugue in G Minor, L'Arlésienne Second Suite “Farandole” και Revolutionary Etude. Ακόμα δεν μπορούμε να παραβλέψουμε τα 8-bit μουσικά θέματα του minigame Rapunzel, τα οποία θα σας συνοδεύουν στα 64 χορταστικά επίπεδά του.
Όσον αφορά στο voice acting, το παιχνίδι τα πάει περίφημα, ενώ όλοι οι διάλογοι έχουν μαγνητοφωνηθεί, οπότε θα αισθάνεστε μονίμως βυθισμένοι στα ανατριχιαστικά γεγονότα που συμβαίνουν γύρω σας. Πιο συγκεκριμένα, οι voice-actors των Vincent, Catherine και Katherine είναι ιδιαίτερα γνωστοί για ρόλους σε RPG όπως τα Final Fantasy XIII και Final Fantasy XIII-2, όπως επίσης και στη σειρά SMT: Persona. Τέλος, τα ηχητικά εφέ όπως η πτώση των κύβων και οι ανατινάξεις είναι προσεγμένα και αληθοφανή, χωρίς όμως να σας εκνευρίζουν με την έντασή τους.
Επίλογος
Το νέο επίτευγμα της Atlus Persona Team διατηρεί μία μυστηριώδη αύρα καθ’ όλη τη διάρκειά του, ενώ ταυτόχρονα απασχολείται με καθημερινά ζητήματα που εντοπίζονται στις ερωτικές σχέσεις των ανθρώπων και τα επακόλουθα διλήμματα που πολλοί έχουμε κληθεί ενίοτε να αντιμετωπίσουμε. Η αριστοτεχνική ισορροπία μεταξύ σεναρίου και gameplay κάνει το Catherine ίσως ένα από τα καλύτερα, και αναμφίβολα ένα από τα πιο πρωτότυπα παιχνίδια της χρονιάς.
Θετικά:
- Το ερωτικό σενάριο
- Χαριτωμένο gameplay
- Anime cutscenes
- Το Rapunzel minigame
Αρνητικά:
- Κάποια προβλήματα στο lip-sync
- Μικρή διάρκεια
- Η κίνηση της κάμερας
Βαθμολογία
Γραφικά: 8.5
Ήχος: 9
Gameplay: 8
Αντοχή: 7
Γενικά: 8
Η ιδιαίτερή φύση του Catherine δεν θα σας αφήσει να το ξεχάσετε ποτέ. Όσοι πιστοί προσέλθετε!
Αγγελική Νεβσεχιρλίογλου
NEWS VIEW ALL
User reviews
Εκ των υστέρων, έπαιξα και άλλα παιχνίδια της Atlus, όπως κάποιους τίτλους Shin Megami Tensei, και κατάλαβα το στυλ που συνηθίζει η εταιρεία. Το Catherine, όμως, σαν πρώτη μου επαφή, με μάγεψε και ταυτόχρονα με σόκαρε. Από σεναριακής άποψης παίζεις τον Vincent που, ενώ έχει σχέση με την Katherine και ετοιμάζονται να παντρευτούν, έχει αμφιβολίες και καταλήγει σε ένα one-night stand με την Catherine, το ακριβώς αντίθετο της κοπέλας του, η οποία μετά τον πολιορκεί. Βάλτε μέσα και εφιάλτες που αρχίζει να βλέπει, οι οποίοι είναι γεμάτοι με συμβολισμούς σχετικά με απιστία και πιστεύω του παίκτη/Vincent, καθώς και creepy καταστάσεις και έχετε ένα ενδιαφέρον μείγμα. Δεν θα ήθελα να επεκταθώ άλλο στο κομμάτι της ιστορίας, γιατί θα έχει spoilers. Πάντως το παιχνίδι έχει 9 δυνατά τέλη, οπότε οι επιλογές του παίκτη μετράνε.
Από άποψη gameplay, υπάρχουν δυο διαφορετικές καταστάσεις. Η πρώτη είναι κατά τη διάρκεια της ημέρας, που ελέγχετε τον Vincent είτε στο σπίτι του είτε στο μπαράκι που συχνάζει με την παρέα του. Το κύριο πράγμα που βγαίνει από την καθημερινότητα είναι να προχωρά η ιστορία και να κάνει επιλογές που θα κρίνουν κατά το ήμισυ το τέλος. Αυτό συμβαίνει κυρίως μέσω ενός συνδυασμού cutscene, διαλόγων και επιλογών. Είναι αρκετά "στατικά" σαν σημεία, χωρίς πολύ "gameplay".
Αυτό αλλάζει στους εφιάλτες, που ο καθένας είναι και μια πίστα προς τερματισμό. Στους εφιάλτες αυτούς ο παίκτης χειρίζεται τον Vincent, ο οποίος καλείτε να σκαρφαλώσει στην κορυφή ενός πύργου από κύβους μέσα σε ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Είναι ένα ενδιαφέρον puzzle-game, καθώς υπάρχουν διαφορετικά είδη κύβων και διάφορες τακτικές που μπορούν να γίνουν. Βάλτε μέσα και πως όσο περνάει ο χρόνος καταστρέφονται σειρές κύβων από κάτω προς τα πάνω από "δαιμονικές" εκδόσεις ατόμων της καθημερινότητας του Vincent, και έχετε ένα αγχωτικό μείγμα. Στην κορυφή του πύργου, ο Vincent μπαίνει μέσα σε έναν πάγκο εξομολόγησης και πρέπει να απαντήσει σε κάποιες ερωτήσεις σχετικά με τα πιστεύω του. Αυτό είναι το άλλο μισό που θα κρίνει το τέλος.
Το voice-acting στα αγγλικά είναι πολύ καλό. Έχει πολλές σκηνές που θα μείνουν στη μνήμη και αρκετά καλή μουσική. Κάποιες σκηνές, σε κλασικό τρόπο ιαπωνικών παιχνιδιών, είναι σε μορφή κινουμένου σχεδίου.
Σε γενικές γραμμές, ένα πάρα πολύ καλό παιχνίδι και εμπειρία. Αν σας αρέσουν περίεργα, ψιλο-creepy σενάρια, με ψυχολογικά ερωτήματα και ιαπωνίζον στυλ, αυτό είναι ένα παιχνίδι για εσάς.
Θετικά:
- Πολύ καλό σενάριο
- Καλοδουλεμένοι χαρακτήρες
- Επιλογές με νόημα και πολλά τέλη
- Ικανοποιητικά γραφικά
- Ενδιαφέρον και challenging εφιάλτες...
Αρνητικά:
- ... που κατά καιρούς είναι παλούκια
- Κάποια animations τείνουν προς το γελοίο
- Το σενάριο ίσως απωθήσει νέους σε παιχνίδια της Atlus
Comments
Genika ws paixnidi exei ligo tin aisthisi thriller,to gameplay m arese poli emena kathws latrevw ta paixnidia mialou. (einai gousta auta)
De xaneis tpt na to daneisteis apo kapou h na perimeneis na pesei h timh k na to pareis kathws einai wraiotatos titlos.