- Reviews
- Kingdoms of Amalur: Reckoning
Kingdoms of Amalur: Reckoning
HotCrafting και button mashing.
Crafting και button mashing.
Η Big Huge Games, δημιουργός της σειράς στρατηγικής Rise of Nations, επιχειρεί την πρώτη της απόπειρα στα Role-Playing Games, με το Kingdoms of Amalur: Reckoning, το οποίο αποτελεί προϊόν τόσο της ομώνυμης εταιρείας, όσο και της θυγατρικής της, 38 Studios.
Έχοντας πάρει μια πρώτη γεύση από την Gamescom 2011 όπου και είχαμε την ευκαιρία να παίξουμε το παιχνίδι, είδαμε ότι το ύφος του gameplay ήταν αρκετά console-based. Για χάρη της πειρατείας λοιπόν, είναι γεγονός ότι πολλά Action RPG στρέφονται προς αυτό το μοτίβο και ο παρόν τίτλος δεν αποτελεί εξαίρεση.
Ρηχό story
Αν ένας βασικός παράγοντας για να ασχοληθείτε με κάποιο RPG είναι το σενάριό του, τότε το Kingdoms of Amalur δεν θα σας προσεγγίσει στο βαθμό που θα θέλατε. Τα αρχικά cinematics ξεκινούν δείχνοντας επικές μάχες που θυμίζουν Lord of the Rings, κάτι που σας προετοιμάζει για τα καλύτερα. Μετά όμως απ’ τα πρώτα λεπτά, θα αντιληφθείτε γρήγορα ότι το lore είναι σχεδόν ανύπαρκτο.
Στο βασίλειο του Amalur, οι φυλές των humans ζούσαν για χρόνια ειρηνικά μαζί με αυτές των Fae. Όμως, ύστερα από πολύ καιρό, ο Gadflow, νέος βασιλιάς των Winter Fae (Tuatha), έδειξε τον αιμοβόρο χαρακτήρα του ξεκινώντας πόλεμο. Ενώ βρισκόμαστε στη δεύτερη δεκαετία και όλα δείχνουν ότι πάμε για τραγωδία, έρχεται η σειρά σας. Μια μέρα πεθαίνετε στη μάχη κι ενώ σας έχουν πετάξει στον τάφο σας (ένα σωρό από πτώματα γεμάτα έντομα και δυσοσμία), ξαφνικά…ξυπνάτε ζωντανός. Κι όλα αυτά επειδή κάποιος μεσαιωνικός επιστήμονας, αποφάσισε να σας περάσει κόσκινο απ’ το Well of Souls (πηγάδι των ψυχών). Το πείραμα πέτυχε, το σώμα σας καθαγιάστηκε και είστε έτοιμος για μάχη, την στιγμή που ο εχθρός έχει καταλάβει το μεγαλύτερο μέρος του χάρτη κι έχει πλέον φτάσει προ των πυλών.
Καλά όλα αυτά για αρχή, αλλά η πορεία των πραγμάτων δεν αποδεικνύεται τόσο ρόδινη, καθώς δεν υπάρχουν NPC με ιδιαίτερο χαρακτήρα, που θα καταφέρουν να τραβήξουν το ενδιαφέρον σας. Ο μόνος πρωταγωνιστής είστε εσείς και οι στρατιωτικοί ή οι κάτοικοι των πόλεων περιμένουν τα πάντα να περάσουν απ’ το χέρι σας. Μία απ’ τις απειροελάχιστες εξαιρέσεις που θα τραβήξουν την προσοχή σας είναι το sexy elfάκι Alyn Shir, ένα από τα πρώτα άτομα που πιστεύει στις δυνατότητές σας.
Χαρακτήρας και ικανότητες
Κατά την δημιουργία χαρακτήρα, θα μπορέσετε να επιλέξετε ανάμεσα σε τέσσερις φυλές, των οποίων τα ονόματα θυμίζουν περισσότερο Ισλανδικά επίθετα. Έχουμε λοιπόν τους Almain (ευγενείς humans), τους Ljosalfar (Light Elves), τους Dokkalfar (Dark Elves) και τους Varani (οι άγριοι humans). Κάθε φυλή έχει συγκεκριμένα προτερήματα στα αρχικά skills, τα περισσότερα εκ των οποίων βασίζονται στο crafting, που είναι ένα από τα κύρια χαρακτηριστικά του παιχνιδιού.
Οι Almain για παράδειγμα είναι καλοί Blacksmiths, οι Varani ιδανικοί στο Lockpicking, οι Dokkalfar έχουν ανώτερο Stealth κτλ. Υπάρχει μία σειρά από skills, όπως Alchemy, Sagecraft (δημιουργία gems), Persuation (καλύτερες τιμές στους vendors), Detect Hidden (εντοπισμός κρυφών αντικειμένων όπως έξτρα gold) κ.ο.κ. στα οποία προσθέτετε από ένα πόντο σε κάθε level up. Οι υπόλοιποι πόντοι κατανέμονται στα Abilities και τα Destinies, τα οποία θα αναλύσουμε παρακάτω.
Πέρα απ’ την φυλή του ήρωά σας, καλείστε να επιλέξετε το φύλο του και την θεότητα που θα τον συνοδεύσει. Αυτή εξαρτάται απ’ το στυλ παιχνιδιού σας, καθώς υπάρχουν θεότητες που δίνουν bonus σε spells, σε Melee επιθέσεις και Defence, σε critical hits κτλ. Για τους…άθεους, υπάρχει κι η εναλλακτική δυνατότητα απόκτησης +1% experience σε κάθε kill.
Το τελικό στάδιο δημιουργίας είναι η εμφάνιση του χαρακτήρα σας. Εδώ η Big Huge Games δεν σας επιτρέπει δυστυχώς να δημιουργήσετε το πρόσωπο του χαρακτήρα απ’ το μηδέν, αλλά θα πρέπει να διαλέξετε υποχρεωτικά ανάμεσα σε έτοιμα presets και στη συνέχεια να τους αλλάξετε τα χαρακτηριστικά του προσώπου, όπως μάτια, μαλλιά, σκουλαρίκια κτλ. Παρατηρήσαμε επίσης ότι είναι λίγο δύσκολο να δημιουργήσετε το avatar σας ή τέλος πάντων έναν χαρακτήρα με «καθαρό» πρόσωπο, καθώς τα customizations δεν είναι τόσα όσα περιμέναμε.
Combat και A.I.
Το σύστημα μάχης του Kingdoms of Amalur είναι real-time, στα πρότυπα ενός Action game, με τη διαφορά ότι η κάμερα δεν στέκεται στο πίσω μέρος του χαρακτήρα σας για να τον ακολουθήσει, αλλά κινείται τελείως στατικά, αναγκάζοντάς σας να την ελέγχετε με το ποντίκι (PC) ή το δεξιό αναλογικό stick (κονσόλα). Δεν θα είναι λίγες οι φορές που θα αναγκάζεστε να την επαναφέρετε στη θέση της, είτε επειδή ξεφύγατε απ’ το πλάνο, είτε γιατί θα χρειάζεται να έχετε σαφή οπτική επαφή με ότι βρίσκεται μπροστά σας.
Οι βασικές σας επιθέσεις είναι τρεις. Πρώτα απ’ όλα έχουμε Primary όπλο, που μπορεί να είναι σπαθί, hammer, staff (με έτοιμα spells), daggers ή διάφορα είδη γρήγορων όπλων (όπως λεπίδες, μπούμερανγκ και τα συναφή). Τα Secondary περιλαμβάνουν κυρίως εξοπλισμό Rogue, δηλαδή αποκλειστικά γρήγορα όπλα, καθώς και τα τόξα σας. Στη χρήση του τόξου, τα βέλη είναι άπειρα, όμως αφού εξαπολύσετε το πρώτο κύμα θα πρέπει να περιμένετε κάθε φορά για λίγα δεύτερα, έως ότου ο χαρακτήρας σας αναπληρώσει την φαρέτρα του. Πάντως, τα είδη όπλων είναι 9, συνεπώς θα ικανοποιήσουν και τα πιο απαιτητικά γούστα. Τέλος, υπάρχουν τα spells, τα οποία είναι ιδιαιτέρως χρήσιμα καθώς με την κατάλληλη προεργασία μπορούν να προκαλέσουν μεγάλο damage στον αντίπαλο. Σε αυτά συναντάμε από όλα τα elemental στοιχεία της φύσης, -όπως φωτιά, πάγο, μετεωρίτες, καταιγίδες κτλ.- μέχρι heals, σφαίρες προστασίας και άλλα καλούδια.
Ο χειρισμός είναι απλός, ιδιαίτερα για τις κονσόλες, όπου κάθε κουμπί αντιστοιχεί στο ενεργό κάθε φορά όπλο σας. Πέρα από τις απλές επιθέσεις, υπάρχουν και ειδικές, τις οποίες ξεκλειδώνετε σταδιακά και που προκαλούν μεγαλύτερο damage. Γενικά η ταξινόμηση των κουμπιών έχει γίνει σωστά, με εξαίρεση ίσως το πλήκτρο Run που στις κονσόλες είναι ίδιο με το Action, κάτι που σημαίνει ότι όποτε βρίσκεστε δίπλα σε NPC, αντί να τρέξετε θα τύχει να ανοίξετε κατά λάθος διάλογο μαζί του! Από εκεί και πέρα, το inventory διαθέτει κατηγοριοποιημένα τα όπλα, το armor, τα αξεσουάρ σας, τα potions και ότι άλλο χρειάζεστε. Είναι απλό στη χρήση, με την λογική του (κάθετα μενού) να είναι περισσότερο προσιτή στους console users.
Το θετικό με την χρήση του οπλισμού είναι ότι μπορείτε να έχετε όλα σας τα όπλα ενεργά και να τα βγάζετε έξω άμεσα με ένα πάτημα κουμπιού, ανάλογα με την περίσταση. Όλα τα armor και όλα τα όπλα είναι προσβάσιμα από οποιονδήποτε, αρκεί να έχει τα κατάλληλα requirements. Από εκεί και πέρα κανείς δεν σας εμποδίζει π.χ. να κρατάτε staff και ταυτόχρονα μόλις δείτε κάποιον να σας απειλεί, να σηκώσετε αμέσως την ασπίδα και να αποφύγετε την επίθεσή του, απαντώντας στη συνέχεια άμεσα με βέλος ή spell. Αυτό σας γλιτώνει από πολύτιμο χρόνο, την στιγμή που σε άλλα RPG χρειάζεται να κάνετε κάθε φορά αλλαγή όπλου.
Ακριβώς επειδή δεν υπάρχει κάμερα πρώτου προσώπου, η engine βασίζεται στο απλούστατο autolock των βελών και των spells, καθώς και στο block και τους ελιγμούς αποφυγής (dodge). Αυτό έχει το εξής αποτέλεσμα. Απ’ τη μία, το autolock αποτυγχάνει παταγωδώς να εστιάσει στον πλησιέστερο στόχο. Παραμένει αναγκαστικά προσηλωμένο στον πρώτο στόχο που επιλέξατε, έως ότου αυτός απομακρυνθεί απ’ το πεδίο δράσης σας. Για να αλλάξετε την λειτουργία αυτή, θα πρέπει να κάνετε έναν ελιγμό. Απ’ την άλλη, οι ελιγμοί αποφυγής είναι σωτήριοι, καθώς αν συγχρονιστείτε σωστά με την επίθεση του αντιπάλου, τότε θα αποφύγετε εντελώς το χτύπημα. Φυσικά τα βέλη και τα spells έρχονται κατά πάνω σας με μεγάλη ταχύτητα, άρα εδώ θα χρειαστείτε γρήγορα αντανακλαστικά.
Λίγο Alchemy, λίγο Sagecraft και το κορίτσι μου.
Στο θέμα της δυσκολίας, υπάρχουν τρία επίπεδα, τα οποία μπορείτε να αλλάξετε όποτε θέλετε, ακόμα και κατά την διάρκεια της μάχης. Οι εχθροί που θα συναντήσετε καλύπτουν την ευρύτερη γκάμα των mobs που συναντάμε στα RPG και περιλαμβάνουν ogre, brownies, αρκούδες, μεγαλόσωμα λιοντάρια, elves, γιγάντια trolls ή τον πιο συνηθισμένο τύπο αντιπάλου, τους Tuatha, που είναι η άγρια φυλή των Fae, η οποία σας κυνηγάει διαρκώς προκειμένου να μην εκπληρώσετε την μοίρα σας που είναι η σωτηρία του είδους.
Στο θέμα της A.I., υπάρχει πλήρης έλλειψη στοιχειώδους νοημοσύνης. Κανένας εχθρός σας δεν μπλοκάρει τις επιθέσεις, με εξαίρεση μόνο κάποιους rogues που απλά αποφεύγουν τα χτυπήματα από τα βέλη σας. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τα πάντα να βασίζονται στην τακτική. Αν απομονώσετε έναν-έναν τους αντιπάλους σας, τότε τους αποτελειώνετε με ευκολία με ένα button mashing και προχωράτε παρακάτω. Στο έργο σας βοηθάνε και οι NPC, οι οποίοι είναι κυριολεκτικά αθάνατοι! Δεν τους ελέγχετε, ούτε βλέπετε την μπάρα του health τους, όμως μπορείτε να τους αφήσετε να τραβήξουν το aggro από τα ζόρικα mobs κι εσείς να χρησιμοποιήσετε spells και τόξα από απόσταση.
Οι αδυναμίες της engine είναι τόσο κραυγαλέες που εκθέτουν ανεπανόρθωτα όποιον σας πλησιάσει. Καταρχήν όλοι οι εχθροί κινούνται σε προκαθορισμένες περιοχές. Αν παίξετε τους χαρακτήρες στο όριο μιας περιοχής τότε θα τους δείτε να γυρνούν προς τα πίσω δεχόμενοι σιωπηλά τα spells σας στην πλάτη τους. Υπάρχουν επίσης τα silent kills, κάτι που αν έχετε υψηλό Stealth skill είναι παιχνιδάκι και τέλος τα υπερυψωμένα σημεία που αποτελούν κλασικό cheat. Όταν στέκεστε σε αυτά, δεν αξίζει να πηδήξετε κάτω, καθώς έχετε το ελεύθερο να αδειάσετε όσα spells και βέλη θέλετε. Όσοι βρίσκονται από κάτω κάθονται ακίνητοι και...τα καταπίνουν αμάσητα. Αν αυτό λέγεται A.I. τότε ας το γυρίσουμε στο Hard μήπως και σκοτωθούμε.
Η μεγαλύτερη δυσκολία εστιάζεται στα boss battles, εκεί όπου τα hits είναι τελείως imbalanced. Για παράδειγμα, με ένα μόνο Hit μπορεί να δεχτείτε 150-200 damage και να βρεθείτε νεκρός. Αυτό θα σας αναγκάσει σε ορισμένες περιπτώσεις να κατεβάσετε το επίπεδο δυσκολίας ή να καταπιείτε ότι potions βρείτε πρόχειρα για να ανεβάσετε Strength, Physical Damage, Elemental Damage και όλα τα συναφή.
Reckoning mode
Ο τίτλος του παιχνιδιού δεν δόθηκε τυχαία κι αυτό διότι ο ήρωάς σας διαθέτει το απόλυτο skill, το επονομαζόμενο Reckoning mode, που του επιτρέπει να σκοτώσει ότι κινείται σε ρυθμό bullet-time. Για να το ενεργοποιήσετε, αρκεί να φτάσετε την μπάρα Fate στο 100%, κάτι που γίνεται με τα χτυπήματά σας. Μόλις ενεργοποιηθεί η δυνατότητα αυτή, απλά πατάτε τα trigger buttons, η οθόνη γίνεται μπλε και οι γύρω σας κινούνται σε αργούς ρυθμούς για συγκεκριμένο χρόνο, ενώ τους κόβετε φέτες ανενόχλητοι, προκαλώντας μεγαλύτερο damage απ’ το συνηθισμένο.
Μία ακόμη χρήση του Reckoning mode είναι το κέρδος που έχετε σε xp. Όταν σκοτώσετε κάποιον, μπορείτε να τον αποτελειώσετε με assassination πατώντας συνεχώς ένα συγκεκριμένο κουμπί που θα σας ζητηθεί. Αυτό ανεβάζει το xp που θα κερδίσετε από 25% έως 100%, ανάλογα με το πόσο γρήγορα πατήσατε το κουμπί. Επομένως, αν σκοτώσετε κάποιο boss και κάνετε σωστό finishing, θα πάρετε πλούσιο xp. Βέβαια το αρνητικό είναι ότι μόλις εκτελέσετε το finishing, το Reckoning mode σταματάει. Άρα, θα πρέπει να «παίξετε» ανάμεσα στο να σκοτώσετε όσο το δυνατόν περισσότερους εχθρούς και να κάνετε το finishing εντός του χρόνου. Διαφορετικά θα τους δείτε όλους να σηκώνoνται, άρα ο κόπος σας θα πάει χαμένος.
Level Up
Στο ξεκίνημα του review αναφερθήκαμε στα αρχικά skills, τα οποία αφορούν κυρίως το crafting. Όποτε κάνετε level up λοιπόν, μπορείτε να δώσετε από ένα πόντο σε καθένα από αυτά τα skills, κάτι που σας επιτρέπει για παράδειγμα στο Blacksmithing να δημιουργείτε καλύτερα αντικείμενα, στο Alchemy να χρησιμοποιείτε περισσότερα βότανα μαζί στην ίδια συνταγή, στο Stealth να μην γίνεστε αντιληπτοί, στο Persuation να πείθετε τους άλλους με μεγαλύτερο ποσοστό επιτυχίας κ.ο.κ.
Κάποια από αυτά τα skills είναι χρήσιμα, άλλα όμως δεν σας χρησιμεύσουν σχεδόν καθόλου. Για παράδειγμα, το Stealth αξιοποιείται ως instant kill κυρίως στους μικρούς εχθρούς. Απ’ την άλλη, το lockpick κρίνεται περιττό, καθώς είναι πολύ εύκολο να σπάσετε μια κλειδαριά. Αρκεί απλά να βρείτε την σωστή θέση του μετάλλου στην κλειδαριά, σε ένα ημικύκλιο 180 μοιρών και να πατήσετε το κουμπάκι. Αντίστοιχα, υπάρχει και το lockpick της μαγείας, όπου ενώ ένα δαχτυλίδι κινείται σφαιρικά, εσείς θα πρέπει να πατήσετε το κουμπί στον κατάλληλο χρόνο. Όσοι έχουν γρήγορα αντανακλαστικά θα διαπρέψουν.
Προχωράμε στη δεύτερη οθόνη που αφορά τα Abilities. Σε αυτά κατανέμετε τρεις πόντους. Χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες: τα Might, Finesse και Sorcery, καθένα εκ των οποίων έχει γύρω στα 20 abilities. Το Might ενισχύει τα melee χτυπήματά σας, την άμυνά σας και τα critical hits σας. Το Finesse ανεβάζει το damage των τόξων και γενικά βοηθάει στην χρήση των secondary όπλων και των stealth τεχνικών. Τέλος, στο Sorcery αγοράζετε κι αναβαθμίζετε μαγείες ή ενισχύετε την δύναμη των staffs.
Όσο περισσότερους πόντους έχετε κατανείμει στις παραπάνω τρεις κατηγορίες των Abilities, τόσο περισσότερες Destiny cards ξεκλειδώνετε. Κάθε Destiny card έχει συγκεκριμένο αριθμό από requirements και σας δίνει τα αντίστοιχα bonus. Μία Might Destiny card για παράδειγμα, θα σας δώσει έξτρα critical damage, ενώ μια sorcery destiny card επιπλέον elemental damage. Υπάρχουν μέχρι και balanced κάρτες, που ζητούν να έχετε συνδυασμό δύο κατηγοριών, δηλαδή συγκεκριμένους πόντους σε Might και Sorcery ή Finesse και Sorcery.
Crafting και Economy
Τα crafting skills του παιχνιδιού είναι το πρώτο πράγμα που θα παρατηρήσετε από τα πρώτα σας κιόλας βήματα. Ξεχωρίζουμε λοιπόν το Blacksmithing, το Alchemy και το Sagecraft. Όλα τους είναι αρκετά χρήσιμα, αρκεί να έχετε μαζί σας τα κατάλληλα υλικά. Δυστυχώς τα guides είναι ανύπαρκτα, ενώ ο χάρτης δεν έχει καν σημεία με crafting stations, συνεπώς θα πρέπει να ψάξετε μόνοι σας για να βγάλετε άκρη. Αν έχετε κάποιες βασικές γνώσεις από RPG τότε δεν θα δυσκολευτείτε.
To Blacksmithing, σας βοηθάει να φτιάξετε τα καλύτερα δυνατά αντικείμενα. Για το σκοπό αυτό θα πρέπει να κάνετε salvage ότι άχρηστα armor ή όπλα έχετε. Εδώ επιτρέπονται μόνο συγκεκριμένα αντικείμενα, τα οποία μετά το salvage μετατρέπονται σε υλικά και σας επιτρέπουν να τα χρησιμοποιήσετε για το craftάρισμα νέων όπλων και πανοπλιών. Όσο υψηλότερο είναι το skill, τόσο μεγαλύτερο ποσοστό επιτυχίας έχετε στο salvage και την απόδοση των items που θα δημιουργήσετε.
Το Alchemy σας επιτρέπει να φτιάξετε potions, τα οποία είναι άκρως απαραίτητα και -τουλάχιστον στα πρώτα σας βήματα- θα σας φανούν ακριβά αν τα αγοράσετε απευθείας. Το σύστημα δουλεύει σαν το Skyrim, με αρχικό πειραματισμό πάνω στα βότανα τα οποία συλλέγετε όπου τα δείτε. Οι περιγραφές των βοτάνων είναι σαφείς, άρα αν βάλετε λίγο το μυαλό σας να δουλέψει θα βρείτε εύκολα αρκετούς συνδυασμούς. Κάθε συνταγή που ανακαλύπτετε προστίθεται στη λίστα συνταγών, ώστε να μπορείτε όποτε θέλετε να φτιάξετε το επιθυμητό potion.
Το Sagecraft είναι η μετατροπή των shards σε gems, τα οποία τοποθετούνται σε socketed όπλα και τους δίνουν μαγικές ιδιότητες. Σε αντίθεση με το Alchemy, εδώ δεν χρειάζονται πειραματισμοί καθώς όλα τα shards είναι συμβατά μεταξύ τους. Για παράδειγμα, αν συνδυάσετε ένα Ice Shard με ένα Poison Shard, θα κερδίσετε ένα ποσοστό επιτυχίας στο να κλέψετε health στο χτύπημά σας. Αν συνδυάσετε αντίστοιχα Magic shard και Ice shard, τότε θα κερδίσετε επιπλέον Ice και Freezing Damage. Protection Shard και Poison shard δίνουν επιπλέον % Critical hit damage και πάει λέγοντας.
Το σύστημα οικονομίας του παιχνιδιού δουλεύει άκρως ρεαλιστικά, καθώς ανάλογα με τον vendor μπορείτε να εισπράξετε διαφορετική τιμή αγοράς ή πώλησης αντικειμένων. Υπάρχουν επίσης NPC που επισκευάζουν τα αντικείμενά σας με αντίτιμο ανάλογο της αξίας τους (ή εναλλακτικά αγοράζετε repair kits και την βγάζετε οικονομικά), αλλά και trainers που θα δεχτούν να σας εξασκήσουν σε ένα συγκεκριμένο skill έναντι ενός υψηλού αντιτίμου.
Οι NPC είναι γενικά φιλικοί απέναντί σας, εκτός κι αν τους κλέψετε. Το Silent kill με Stealth μεταφράζεται σε Pickpocket, ενώ όλα τα σπίτια έχουν την πόρτα τους ανοιχτή 24/7 για να ληστέψετε τα μπαούλα τους. Το κακό είναι ότι τα πάντα είναι θέμα skilling, ενώ κανονικά θα έπρεπε κάποιος φρουρός να σας πιάσει στα πράσα για να σας κατηγορήσει. Ακόμα κι έτσι όμως, όταν γίνετε ανεπιθύμητος, αρκεί να σας πιάσουν και να σας βάλουν φυλακή. Εκεί επιλέγετε αν θα αποδράσετε ή αν θα εκτίσετε την ποινή σας οπότε στην τελευταία περίπτωση χάνετε xp και τίποτε άλλο. Φυσικά κατά την επιστροφή σας στην ενεργό δράση, σας επιστρέφονται και όλα τα αντικείμενα.
Quests
Οι στόχοι των quests είναι άλλος ένας λόγος για τον οποίο το σενάριο του Kingdoms of Amalur: Reckoning είναι «ρηχό». Όλοι οι NPC ζητούν ένα σωρό άχρηστα πράγματα, από το να βρείτε αντικείμενα, μέχρι να βοηθήσετε αρρώστους, να σκοτώσετε αντιλόπες ή να φέρετε νερό απ’ το πηγάδι για έναν λύκο που μεταμορφώθηκε σε άνθρωπο. Στο τέλος καταλήγετε να αισθάνεστε το παιδί για όλες τις δουλειές, ο «χαμάλης» της φυλής σας. Αρχικός ρόλος των quests είναι να σας διδάξουν το παιχνίδι και στην προκειμένη περίπτωση το crafting ή την χρήση των spells. Κύριος σκοπός τους όμως είναι να σας βάλουν για τα καλά στο ρόλο του χαρακτήρα και να σας κάνουν να αισθανθείτε ότι οι πράξεις σας έχουν πραγματικό αντίκτυπο στον κόσμο σας. Ούτε το ένα γίνεται όμως, ούτε το άλλο. Με εξαίρεση ίσως κάποια σημεία στο δεύτερο μισό του παιχνιδιού όπου δίνετε μεγάλες μάχες και ορισμένα quests που σας δίνονται από τις φατριές, το σενάριο στο μεγαλύτερο μέρος του καταντάει βαρετό.
Το pathfinding είναι πολύ εύκολο, καθώς υπάρχει minimap και large map, ώστε να βλέπετε πάντοτε που είναι ο στόχος της εκάστοτε αποστολής σας. Επιπλέον, όποτε θέλετε μπορείτε να αλλάξετε ενεργό quest, άρα στην προκειμένη περίπτωση θα δείτε την ένδειξη του χάρτη να αλλάζει σημείο. Η στοιχειώδης λογική της εύρεσης ενός quest που απουσιάζει από άλλα RPG, στο Reckoning είναι μια αυτονόητη έννοια. Ακόμα κι οι περισσότεροι θησαυροί (κρυφοί ή φανεροί) είναι ορατοί στο χάρτη, όποιο κι αν είναι το επίπεδο δυσκολίας που θα επιλέξετε. Συν τις άλλοις, υπάρχει κανονικά Fast Travel, όπως στο Skyrim, απ’ τη στιγμή που θα ανακαλύψετε κάποια τοποθεσία.
Διάρκεια
Το σύστημα Save/Load σας επιτρέπει να αποθηκεύσετε την πρόοδό σας σε οποιοδήποτε σημείο, αρκεί να μην περιτριγυρίζεστε από εχθρούς. Υπάρχει autosave σε συγκεκριμένα σημεία, όμως καλό θα είναι να σώζετε συχνά για να μην βρεθείτε προ εκπλήξεως και χρειαστεί να επαναλάβετε κάποιες μάχες.
Όπως και στο Skyrim, έτσι κι εδώ, όταν φτιάξετε την περιουσία σας μπορείτε να αγοράσετε σπίτι και να το κάνετε upgrade. Γενικά υπάρχουν πολλές δραστηριότητες που αξίζει να ασχοληθείτε και που μαζί με τα δευτερεύοντα quests ανεβάζουν το συνολικό gameplay time στις 150-200 ώρες! Για να τελειώσετε όμως το βασικό story, 50-55 ώρες είναι αρκετές.
Γραφικά
Η αχίλλειος πτέρνα της Big Huge Games αποδεικνύεται ότι είναι η engine που δημιούργησε στο πρώτο της αυτό RPG. Καταρχήν τα textures έχουν έναν απ’ τους υποδεέστερους σχεδιασμούς που έχουμε δει. Επιπρόσθετα, το draw distance είναι μικρό και το φαινόμενο του texture popping γίνεται εύκολα αντιληπτό στο έμπειρο μάτι.
Τo frame rate παρουσιάζει διαρκείς πτώσεις και τα animations είναι κακοσχεδιασμένα, με τα χειρότερα φαινόμενα να παρατηρούνται στο ragdoll. Η μηχανή γραφικών είναι καρτουνίστικη, αποδίδει όμως τουλάχιστον επιτυχώς τα όποια οπτικά εφέ. Εκεί βέβαια όπου περιμέναμε μια στοιχειώδη επιτυχία, δηλαδή στο σχεδιασμό των εχθρών, απογοητευτήκαμε πλήρως. Τα μοντέλα χαρακτήρων έχουν απειροελάχιστες παραλλαγές, πράγμα που σημαίνει ότι θα αντιμετωπίζετε ξανά και ξανά τις ίδιες φάτσες. Μέχρι και τα bosses παρουσιάζουν ομοιότητες με τους απλούς εχθρούς.
Ήχος
Μία ακόμη εξίσου σημαντική απογοήτευση είναι η δουλειά που έχει γίνει στα voice-overs. Το ότι ο πρωταγωνιστής σας δε μιλάει (συνηθισμένο φαινόμενο) το δεχόμαστε. Το να είναι όμως το ρόστερ ηθοποιών μικρό είναι ότι χειρότερο. Απ' το cast ξεχωρίζουν ο Jim Cummings (Mass Effect, Winnie the Pooh) στο ρόλο του βασιλιά Gadflow και η Abby Craden (Guild Wars, Might & Magic Heroes VI) που υποδύεται την Alyn Shir, μία θηλυκή παρουσία που πιθανόν να εξάψει το ενδιαφέρον σας. Οι περισσότερες ερμηνείες που θα ακούσετε όμως, ειδικά απ’ το υπόλοιπο cast, είναι αρκετά στημένες και σε συνδυασμό με το κάκιστο lipsync θα σας αφήσουν παγερά αδιάφορους. Μέσα στη μάχη δεν υπάρχουν καν διάλογοι, παρά μία παραλλαγή από κάνα δυο ατάκες που επαναλαμβάνονται διαρκώς, σε σημείο που τις μαθαίνετε απ’ έξω. Και μάλιστα, σε ορισμένες περιπτώσεις δεν υπάρχει καν προσαρμογή του volume, με αποτέλεσμα να ακούτε ορισμένες φωνές λες και βρίσκονται δίπλα σας.
Στο soundtrack παρατηρούμε μόλις λίγα epic κομμάτια. Στο μεγαλύτερο μέρος της, η μουσική ακολουθεί ένα χαλαρωτικό μοτίβο, με κορύφωση στις μάχες, εκεί όπου υπάρχει μια Α ποιότητα. Κατά τα άλλα, τα ηχητικά εφέ είναι από τα χειρότερα που έχουμε ακούσει σε RPG, καθώς πέρα απ’ τις επαναλήψεις τους, πολλά εξ’ αυτών είναι κακογραμμένα.
Κάτι το διαφορετικό
Υπό άλλες συνθήκες, αν το Kingdoms of Amalur: Reckoning κυκλοφορούσε μέσα στο 2011, θα επισκιαζόταν από τα υπόλοιπα ποιοτικά RPG. Σε μια χρονιά όμως όπου τα καλά releases του είδους είναι λίγα, είναι αναμενόμενο να ξεχωρίσει. Σαν σχεδιασμό, το gameplay του ενθουσιάζει. Η υλοποίησή του όμως δεν βγήκε όπως η Big Huge Games τα υπολόγιζε, κυρίως λόγω του ότι υστερεί στο τεχνικό μέρος. Σε κάθε περίπτωση, αν θεωρείτε ότι το επίπεδό σας στα RPG είναι μέτριο και θέλετε κάτι απλό και ευχάριστο με περισσότερο Action προσανατολισμό, ο συγκεκριμένος τίτλος ίσως καταφέρει να σας κρατήσει. Κι αν σας κρατήσει τότε θα βγάλει τα λεφτά του και με το παραπάνω.
Θετικά:
- Η χαρά του crafter
- Απλός χειρισμός
- Το σύστημα των Abilities και των Destinies
- Εύκολο pathfinding
- Τεράστιο σε διάρκεια
Αρνητικά:
- Προβληματική κάμερα
- Κακογραμμένα ηχητικά εφέ
- Αδιάφορο story
- Πρωτόγονη engine
- Επαναλαμβανόμενα mobs
- Τυποποιημένη A.I. και σύστημα μάχης
- Ένα Co-Op δεν θα μας χάλαγε
Βαθμολογία
Γραφικά: 6.5
Ήχος: 6.5
Gameplay: 8
Αντοχή: 10
Γενικά: 7.8
Ένα εναλλακτικό RPG με μεγάλη αντοχή.
Μάνος Γρυπάρης
Comments
Συμφωνω με το character custom, συμφωνώ για τα γραφικά αλλά το framerate μου ήταν άψογο και ο σχεδιασμός του todd mc farlane (θεός) μου άρεσε πολύ.
Μου άρεσε τόσο ώστε σκέφτομαι αν θα το πάρω στη θέση του Mass Effect 3
@hattori: Το story όπως έγραψα υστερεί σε χαρακτήρες και σε epic μάχες. Για τους Fae, επίσης το έγραψα ότι οι Tuatha είναι οι πολεμοχαρείς. Όσο για το frame rate το μισό Internet το έχει βρει προβληματικό, δεν είμαι ο μόνος. Αναφέρομαι φυσικά για την έκδοση του PS3. Στα PC με καλή κάρτα γραφικών είσαι άρχοντας. Τέλος, όταν λες "μου άρεσε τόσο ώστε σκέφτομαι αν θα το πάρω στη θέση του ME3" μάλλον απ' οτι κατάλαβα έπαιξες το demo. Άλλο το demo κι άλλο το final.
Γενικά πάντως από τα ελάχιστα παιχνίδια έστω και σε demo που με κόλλησαν. Θα το αγοράσω σίγουρα και περισσότερες εντυπώσεις εδώ ή στό φόρουμ.
BTW παίζει να παίξει καμία κλήρωση;;;
Όταν υπάρχει το Skyrim στη μέση ο πήχης έχει ανέβει τόσο που ούτε ο Σεργκέι Μπούμπκα το περνάει...
@NitromanseR: Το IGN είναι το πρώτο site στις...υπερεκτιμήσεις και στην παραπληροφόρηση. Είχε πει ότι το PS Vita θα βγει τον Οκτώβριο στην Ευρώπη, ότι το Gran Turismo 5 δεν έχει damage model κι ένα σωρό άλλα. Όσο για τις βαθμολογίες στα reviews, ενδεικτικά αναφέρω τα 10άρια στα:
Pac-Man CE DX, GTA IV, Red Dead Redemption: Undead Nightmare και Chrono Trigger? Επίσης 9.5άρια έχουν πάρει τα μισά games σε DS/3DS. Όσο αντικειμενικό είναι το IGN άλλο τόσο κομμουνιστής είναι ο Καρατζαφέρης.
Βέβαια το θέμα της βαθμολογίας είναι και λίγο σχετικό και υποκειμενικό.
Φιλικά