- Reviews
- The Legend of Zelda: Skyward Sword
The Legend of Zelda: Skyward Sword
Hot The Legend of Zelda: Skyward Sword
Χαμηλές πτήσεις…του Link
Οι φετινοί τίτλοι πρώτης γραμμής της Nintendo είναι μετρημένοι στα δάχτυλα του ενός χεριού. Ειδικότερα, για τους κατόχους του Wii, η ανάγκη για ένα ποιοτικό Zelda ήταν περισσότερο από ποτέ επιτακτική. Η νέα περιπέτεια του Link διαφημίστηκε πολύ τα τελευταία χρόνια σε E3 και Gamescom και –όπως είναι λογικό- την αναμένετε όλοι με ανυπομονησία.
Με τα νέα δεδομένα λοιπόν, η Nintendo τολμάει τόσο, ώστε να προσφέρει κάτι το καινούργιο, δίχως να ξεφεύγει από τα όριά της. Καταφέρνει δηλαδή να μας παρουσιάσει ένα σενάριο που για πρώτη φορά έχει ένα στοιχειώδες ενδιαφέρον, ανανεώνει ελαφρώς τον χειρισμό, αλλά μέχρι εκεί. Η ουσία του gameplay εξακολουθεί να βαδίζει στα ίδια γνώριμα χνάρια, με πινελιές από Wiimote plus, το οποίο θα πρέπει να αγοράσετε υποχρεωτικά, προκειμένου να τρέξετε το παιχνίδι.
Ο Fujibayashi τολμά!
Ο Hidemaro Fujibayashi, σκηνοθέτης της σειράς Zelda τα τελευταία 10 χρόνια, έβαλε επιτυχώς και φέτος το λιθαράκι του στην παρουσίαση του σεναρίου. Παρότι βρισκόμαστε χρονικά πριν από τα γεγονότα του Ocarina of Time, που είχε εντυπωσιάσει στο Nintendo 64, ο Link και οι γύρω του δείχνουν έναν πιο σοβαρό χαρακτήρα στους ρόλους τους, κάτι που θα ικανοποιήσει ακόμα κι όσους δεν είναι φανατικοί της σειράς και μπορούν να δουν το script από μια πιο αντικειμενική σκοπιά.
Η τοποθεσία όπου εξελίσσεται η υπόθεση είναι η χώρα Skyloft, ένα σύμπλεγμα μικρών νησιών τα οποία αιωρούνται πάνω από τα σύννεφα. Οι κάτοικοι των νησιών πετάνε στους ουρανούς με τα Loftwings, ιπτάμενα πουλιά που τους είναι περίπου πέντε φορές μεγαλύτερα σε μέγεθος. Καθένας υποτίθεται ότι είναι ψυχικά δεμένος με ένα Loftwing, το οποίο θα τον ακολουθεί σ’ ολόκληρη τη ζωή του.
Στην έναρξη του story, τεράστια υπόθεση είναι η παρουσία της πριγκίπισσας Zelda, η οποία (καθ’ ότι prequel) δεν έχει αποκτήσει ακόμη το αξίωμά της. Την ημέρα απ’ όπου ξεκινάει η περιπέτειά σας, η Zelda δείχνει μεγάλη συμπάθεια προς το πρόσωπό σας, ενώ ενίοτε σας φλερτάρει με το βλέμμα και το χαμόγελό της. Ως Link, καλείστε να λάβετε μέρος με το Loftwing σας στην κούρσα μιας εορταστικής εκδήλωσης, στην οποία η φίλη σας θα πρέπει να τιμήσει τον νικητή.
Απ’ τη μία λοιπόν έχουμε την Zelda που θέλει πολύ να νικήσετε για να σας κρατήσει συντροφιά κι απ’ την άλλη υπάρχει μια παρέα από “badass” τυπάδες, κοινώς τα «κωλόπαιδα» της πόλης, που κάνουν τα πάντα για να σας σαμποτάρουν και σας προσβάλουν στην πρώτη ευκαιρία. Όπως αντιλαμβάνεστε, το σενάριο παρουσιάζει για πρώτη φορά μία στοιχειώδη ωριμότητα, ξεφεύγοντας έτσι από τα τυπικά πρότυπα ενός “παιδικού παραμυθιού”.
The chosen
Όπως μας συνηθίζει όμως η Nintendo σε όλα της τα παραμύθια, πάντοτε κάτι στραβό θα συμβεί στην αρχή, το κλίμα θα χαλάσει και οι δυνάμεις του κακού θα κάνουν την εμφάνισή τους. Έτσι κι εδώ λοιπόν, θα πρέπει να σώσετε την Zelda, καθ’ ότι…είναι γραφτό απ’ τη μοίρα σας να το κάνετε. Αυτό τουλάχιστον σας δηλώνει η Fi, το πνεύμα που βλέπετε κάθε βράδυ στον ύπνο σας. Η Fi θα σας οδηγήσει στο αρχικό σας όπλο, το Skyward Sword και καβάλα στον Loftwing σας θα αναχωρήσετε για μέρη μακρινά.
Ο ρυθμός δράσης στο ξεκίνημα είναι αρκετά πεσμένος. Δεν αναφέρομαι μόνο στο διάστημα που μεσολαβεί μέχρι να πιάσετε τα πρώτα όπλα στα χέρια σας, αλλά και στους διαλόγους, οι οποίοι είναι περισσότεροι από κάθε άλλη φορά, ιδιαίτερα κατά τις πρώτες ώρες. Ακόμα κι ύστερα όμως, ανά διαστήματα οι συνομιλίες απλά θα σας γεμίζουν με ένα σωρό άχρηστες πληροφορίες, απ’ τις οποίες τα ουσιώδη που θα κρατήσετε είναι πραγματικά ελάχιστα.
Χειρισμός
Το Wiimote plus προσφέρει για πρώτη φορά χειρισμό ακριβείας, αλλά και πλήρη αντίληψη των κινήσεών σας. Δεν αρκεί μόνο να κουνάτε το χέρι σας κάνοντας την κίνηση του σπαθιού, αλλά παίζει ιδιαίτερο ρόλο η ακριβής κατεύθυνση που θα κινήσετε το σπαθί για να σκοτώσετε τους εχθρούς σας. Με το Nunchuk ελέγχετε τις κινήσεις του Link και παράλληλα χρησιμοποιείτε την ασπίδα. Το άλμα είναι αυτόματο και εκτελείται όποτε φτάσετε στην άκρη ενός σημείου, ενώ οι πτήσεις με το Loftwing, δεν είναι εύκολη υπόθεση, καθώς θέλουν συνδυασμό κουμπιών, όπως τα Α, B και το ανεβοκατέβασμα του χειριστηρίου.
O Link έχει health bar και stamina bar. Το health bar διαθέτει καρδούλες, οι οποίες χάνονται όποτε δέχεστε χτύπημα από κάποιον εχθρό. Αναπληρώνονται όμως εύκολα, καθώς καρδιές θα βρείτε είτε σε φυτά, είτε σε πτώματα εχθρών υπό μορφή loot. Μπορείτε επίσης να αυξήσετε την χωρητικότητα του health bar με τα κατάλληλα upgrades που θα βρείτε στην πορεία. Το stamina bar αδειάζει όταν τρέχετε ή την ώρα που μάχεστε. Ανά διαστήματα όμως θα συναντήσετε στο δρόμο σας κολοκύθες, που αναπληρώνουν την αντοχή σας αμέσως. Εναλλακτικά, η ενέργεια και η αντοχή αναπληρώνονται και με potions, τα οποία αγοράζετε από NPC vendors.
Τα πλάσματα που θα αντιμετωπίσετε δεν παρουσιάζουν ιδιαίτερη ποικιλία και συχνά επαναλαμβάνονται, ακόμα και στα bosses! Κατά κύριο λόγο θα έρθετε αντιμέτωποι με δύο είδη όντων. Τα παθητικά, δηλαδή όσα μένουν ακίνητα (όπως τα κλασικά σαρκοφάγα φυτά με τις προκαθορισμένες επιθέσεις) και τα ενεργητικά, όπως οι δαίμονες, οι οποίοι είναι διαρκώς σε κίνηση. Όλα τους πάντως έχουν έναν κοινό παρονομαστή. Ότι θα πρέπει να τα χτυπήσετε εκεί που πρέπει, χρησιμοποιώντας είτε ελεύθερη στόχευση, είτε το Z του Nunchuk, ώστε να “κεντράρετε” στον πλησιέστερο χαρακτήρα.
Οι ενεργητικοί εχθροί συχνά απαιτούν τελειωτικό χτύπημα, δηλαδή να τους ξαπλώσετε πρώτα στο έδαφος και μετά να τους καρφώσετε στο στήθος. Μία ακόμη ειδική κίνηση του Link με το σπαθί του, απαιτεί να σηκώσετε το Wiimote ψηλά και μόλις το σπαθί “φορτίσει” να το χρησιμοποιήσετε άμεσα στο σώμα του αντιπάλου σας. Σε γενικές γραμμές, το A.I. είναι μετριότατο και η δυσκολία επικεντρώνεται κυρίως στους γρίφους, αλλά και στα boss fights που θα σας παρουσιαστούν.
Καβαλήστε τον Loftwing κι ανοίξτε φτερά για νέες περιπέτειες!
Οπλοστάσιο
Πέρα απ’ την ασπίδα και το σπαθί, ο Link διαθέτει ένα ευρύ ρεπερτόριο όπλων. Καταρχάς έχουμε την σφεντόνα και το τόξο, δύο ranged όπλα, τα οποία χάρη στο Wiimote plus, είναι πραγματική απόλαυση να τα χειρίζεστε, καθώς προσφέρουν μεγαλύτερη ακρίβεια στον έλεγχο.
Υπάρχουν όμως κι άλλα πολύ χρήσιμα καλούδια, όπως το δίχτυ που πιάνει έντομα, το σκαθάρι που συλλέγει αντικείμενα, το μαστίγιο με το οποίο σκοτώνετε αδύναμους εχθρούς ή ακινητοποιείτε μεγαλύτερους, ο γάντζος που τραβάει αντικείμενα ή…εσάς τους ίδιους, το Gust Bellow, που μοιάζει με Σκωτσέζικη γκάιντα και φυσάει την άμμο αποκαλύπτοντας κρυφά σημεία και πολλά άλλα ενδιαφέροντα εργαλεία. Φυσικά όλα αυτά μην περιμένετε να τα δείτε εξ αρχής, καθώς αποκαλύπτονται σταδιακά, ανάλογα με την πρόοδό σας.
Πέρα από τα ruppies, τα οποία συλλέγετε και αγοράζετε νέα αντικείμενα, πολύ ενδιαφέρουσα είναι και η δυνατότητα αναβάθμισης των όπλων σας που προσφέρεται. Συλλέγοντας αντικείμενα τα οποία βρίσκετε στο δρόμο σας, μπορείτε να κάνετε upgrade τα όπλα, όπως για παράδειγμα το τόξο ή την σφεντόνα σας και να τα μετατρέψετε σε πιο αποτελεσματικά εργαλεία.
Αποστολές
Η λογική των γρίφων στο Skyward Sword είναι αρκετά απλή και βαδίζει στο ίδιο επίπεδο δυσκολίας με τα προηγούμενα Zelda. Κατά κύριο λόγο θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε πότε τα όπλα σας και πότε το περιβάλλον γύρω σας για να φτάσετε στη λύση. Από το σπρώξιμο ενός κορμού δέντρου στον οποίο θα πρέπει να πηδήξετε, μέχρι την ρίψη βόμβας ή την χρήση διακοπτών, τα puzzles έχουν κυμαινόμενη δυσκολία, από μέτρια έως λίγο υψηλή. Υπάρχουν μέχρι και γρίφοι που θα σας ευαισθητοποιήσουν, όπως η ανάγκη να προσφέρετε ιατρική βοήθεια στο Loftwing μιας φίλης σας, το οποίο είναι άρρωστο.
Το αδύναμο σημείο του νέου Zelda είναι για άλλη μια φορά το αιώνιο ερώτημα του “Τι κάνω τώρα”. Το σπαθί σας λειτουργεί ευτυχώς ως ραντάρ και σας κατατοπίζει δεόντως. Πιο αναλυτικά, πατώντας το C, η κάμερα μετατρέπεται σε πρώτου προσώπου, το σπαθί σας εμφανίζει ένδειξη για το που βρίσκεται η Zelda, ενώ παράλληλα βλέπετε γύρω σας το περιβάλλον. Αυτή είναι και η μόνη περίπτωση οπτικής του γύρω χώρου, καθώς η κάμερα δεν μπορεί να ελεγχθεί manually. Πρακτικά δηλαδή, η λύση μπορεί να βρίσκεται πάνω απ’ το κεφάλι σας και να δυσκολευτείτε σε αρκετά σημεία να την βρείτε. Όποτε το θελήσετε πάντως, μπορείτε να ζητήσετε την βοήθεια της Fi, του πνεύματος που αναφέραμε και στο ξεκίνημα του review, η οποία θα χαρεί να απαντήσει στις ερωτήσεις σας.
Η διάρκεια ζωής του The Legend of Zelda: Skyward Sword αγγίζει τις 30 ώρες. Μετά από τις πρώτες ώρες όμως, θα αισθανθείτε ότι σε αρκετά σημεία οι πράξεις σας επαναλαμβάνονται. Όχι μόνο γιατί συναντάτε τα ίδια mobs, αλλά γιατί πρέπει να λύσετε τους ίδιους γρίφους. Υπάρχουν σημεία όπου η δράση είναι καταιγιστική, ενώ σε άλλα ο ρυθμός πέφτει, κάτι που θα σας προκαλέσει μια μικρή δυσαρέσκεια. Πάντως, αν αποφασίσετε να ψάξετε όλο το παιχνίδι σπιθαμή προς σπιθαμή, τότε η αντοχή σχεδόν διπλασιάζεται. Τέλος, η πρόοδός σας αποθηκεύεται στα κατά τόπους αγάλματα που θα συναντήσετε.
Γραφικά
Στο σχεδιαστικό τομέα, το Skyward Sword φτάνει το Wii κυριολεκτικά στα όριά του. Η Nintendo δούλεψε πολύ στα cutscenes, ενώ παράλληλα δημιούργησε ένα όμορφο περιβάλλον, το οποίο όμως υποφέρει από χοντροκομμένα textures. Ο αρχικός σχεδιασμός της πόλης Skyward είναι μέτριος κι οι περισσότεροι χαρακτήρες υποφέρουν από κακό anti-aliasing. Όσο προχωράτε όμως, τόσο θα ανακαλύπτετε ατελείωτες κοιλάδες με πράσινο, dungeons, ηφαίστεια κι ένα σωρό ακόμη μαγευτικά σημεία, τα οποία έχουν σαφώς πιο προσεγμένο σχεδιασμό.
Μουσική
Στον ηχητικό τομέα, το αποτέλεσμα είναι προβλέψιμο. Οι συνθέτες της Nintendo έχουν δώσει τον καλύτερό τους εαυτό στο soundtrack, το οποίο αποτελείται από νέα αλλά και παλιά remastered κομμάτια. Τα ηχητικά εφέ όμως είναι τελείως ατημέλητα, ενώ (ως συνήθως) απουσιάζουν πλήρως τα voice-overs απ’ τους ήρωες. Εν τέλει, η μόνη περίπτωση να δούμε επιτέλους τον Link να μιλάει είναι η ημέρα που θα μεταφερθεί στη μεγάλη οθόνη.
Το μεγάλο έπος
Αν αυτό είναι το τελευταίο μεγάλο Zelda για το Wii, τότε η Nintendo μας αφήνει με τις καλύτερες εντυπώσεις. Διαθέτει το γνώριμο gameplay με μεγαλύτερη ακρίβεια στο χειρισμό, καθώς επίσης και μία ιστορία που θα σας χαρίσει πολλές στιγμές συγκίνησης, ειδικά στο φινάλε. Εν ολίγοις, το The Legend of Zelda: Skyward Sword είναι ένας τίτλος που όλοι οι fans της σειράς πρέπει απαραιτήτως να αποκτήσετε.
Θετικά:
- Βελτιωμένος χειρισμός με το Wiimote plus
- Καλύτερη παρουσίαση σεναρίου με προσεγμένα cutscenes
- Τα upgrades των όπλων
- Τα σημεία με έντονη δράση
- Προσεγμένο soundtrack
- Μεγάλο σε διάρκεια
Αρνητικά:
- Μικρή ποικιλία εχθρών
- Κουραστικοί διάλογοι, χωρίς voice-overs
- Προβληματική κάμερα
- Δεν μπορείτε να παίξετε με το απλό Wiimote
Βαθμολογία
Γραφικά: 8
Ήχος: 8
Gameplay: 8.5
Αντοχή: 10
Γενικά: 8.7
Το πιο πλήρες σύγχρονο Zelda που έχουμε δει.
Μάνος Γρυπάρης
Comments