- Reviews
- RAGE (PC, PS3, Xbox 360)
RAGE (PC, PS3, Xbox 360)
Hot
RAGE
«Τι είναι αυτό που έπεσε; Το κεφάλι ή το χέρι σου;»
AMD Drivers: Κλικ εδώ
Nvidia Drivers: Κλικ εδώ
Έρχονται κάποιες στιγμές που παίζεις ένα παιχνίδι στις εκθέσεις του εξωτερικού και εντυπωσιάζεσαι. Περιμένεις κάτι το εξαιρετικό γιατί ξέρεις ότι οι developers έχουν χρόνια εμπειρία στην πλάτη τους. Κι όταν τελικά έρχεται η ώρα της κρίσης, εκεί η εικόνα που είχες αλλάζει.
Κάτι ανάλογο ισχύει και για το RAGE. Με την id Software, developer των blockbusters Doom και Quake και σε συνδυασμό με μία συνταγή που «μυρίζει» Bethesda, περιμέναμε το απόλυτο FPS που θα μας καθηλώσει. Αντ’ αυτού, το RAGE έπεσε στην παγίδα του deadline. Δεν ήταν έτοιμο, δεν δόθηκε παράταση και προφανώς η Bethesda έχοντας να βγάλει καιρό μια μεγάλη κυκλοφορία, δεν αρκέστηκε στο να περιμένει το Elder Scrolls V: Skyrim κι έβαλε το μαχαίρι στο κόκαλο του John Carmack για να βγάλει το παιχνίδι νωρίτερα από το αναμενόμενο.
Το χειρότερο PC port ever
Υπάρχει μια βασική διαφορά του RAGE στην έκδοση των κονσολών, με αυτή των PC. Παίζοντας το παιχνίδι στο Xbox 360 δεν αντιμετωπίσαμε κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα στα γραφικά. Στο PC όμως, το port αποδείχθηκε κάκιστο, με μεγαλύτερο μειονέκτημα το γνωστό θέμα του texture popping. Πιο συγκεκριμένα, τα γραφικά του περιβάλλοντος αργούν να εμφανιστούν, κάτι που είναι ιδιαιτέρως ορατό όταν στρίβετε απότομα το κεφάλι σας. Το πρόβλημα δυστυχώς δεν λύνεται ούτε με την εγκατάσταση των νέων drivers για τις κάρτες γραφικών AMD και Nvidia. Απλά κερδίζετε λίγο καλύτερη απόδοση στα frames. Στην έκδοση για PC υπάρχει ακόμη πλήρης ασάφεια στο θέμα του χειρισμού, κάτι το οποίο θα αναλύσουμε εκτενέστερα παρακάτω
Ουρανοκατέβατος!
Βρισκόμαστε στο 2029, όταν η γη έχει δεχθεί χτύπημα από τον αστεροειδή Apophis που έχει καταστρέψει πλήρως οποιασδήποτε μορφής ζωή. Πριν την καταστροφή αυτή και μετά από επέμβαση της Ark, διάφοροι επιστήμονες, πολιτικοί και γενικά οι σημαντικότεροι άνθρωποι της γης, καταψύχτηκαν μέσα σε κάψουλες και τοποθετήθηκαν σε κιβωτούς, ώστε να επιζήσουν μετά από την καταστροφή και να ξαναχτίσουν τον πολιτισμό της γης.
Το σκηνικό είναι post-apocalyptic και θυμίζει Fallout. Βέβαια τίποτα δεν είναι τυχαίο, καθώς και το σενάριο το ίδιο είναι copy-paste από το Fallout! Στην περίπτωσή σας όμως, εδώ δεν κατάγεστε από μια ευγενή οικογένεια, αλλά είστε απλά ένας τύπος του οποίου η κάψουλα υπέστη δυσλειτουργία και τελικά καταφέρατε να βγείτε στην επιφάνεια καθυστερημένα, ως ο μόνος επιζών από αυτό το μαραφέτι.
Μόνος μου και όλοι σας
Σε αυτό το γνώριμο σκηνικό λοιπόν, καλείστε να πολεμήσετε μόνος, σαν ένας άλλος Chuck Norris ρε αδερφέ. Κατά έναν κωλόφαρδο τρόπο πέφτετε πάνω σε έναν τύπο, τον Dan Hagar, ο οποίος σας σώζει από επίθεση ληστών και σας βάζει για τα καλά στο κλίμα. Από την μία λοιπόν υπάρχει ο πολιτισμένος κόσμος στον οποίο ανήκει ο Dan κι από την άλλη οι ληστές, που στην πλειοψηφία τους μοιάζουν με «μουμιοποιημένες» εκδόσεις ανθρώπου, οι οποίες επιτίθενται σε όποιον κρατάει όπλο και δεν ανήκει στη φυλή τους.
Ο χειρισμός δεν απαιτεί ιδιαίτερες ικανότητες για να τον κατανοήσετε. Είναι παρόμοιος με αυτόν ενός τυπικού First-Person Shooter. Στις κονσόλες χρησιμοποιείτε το αριστερό analog stick, τα triggers για την στόχευση και τα κουμπιά στα δεξιά σας για τις υπόλοιπες κινήσεις.
Με αυτό τον τρόπο μπορείτε να χειριστείτε εύκολα και τα οχήματα, τα οποία στην προκειμένη περίπτωση είναι ότι πρέπει για ένα gamepad. Στα PC αντίστοιχα, η στόχευση είναι πιο εύκολη, εκτός από το sniper όπου πρέπει να πατήσετε το πλήκτρο “E” για Zoom In. Το σοβαρό θέμα χειρισμού όμως, παρατηρείται στα οχήματα, η κίνηση των οποίων γίνεται με το πλήκτρα WASD, ενώ τα Shift χρησιμεύουν για το boost. Άρα θα πρέπει υποχρεωτικά να χρησιμοποιήσετε το δεξί Shift για να βολευτείτε, καθώς το συγκεκριμένο μοντέλο χειρισμού είναι ότι πρέπει για αριστερόχειρες. Όσο για τα όπλα του οχήματος, εκεί θα πρέπει να «μυρίσετε τα νύχια σας» καθώς δεν υπάρχει κανένα tutorial που να σας εξηγεί πως ενεργοποιούνται!
Ο κόσμος του RAGE έχει απ’ τη μία τις πόλεις, οι οποίες είναι γεμάτες με NPC κι απ’ την άλλη τα κρησφύγετα των ληστών τα οποία θα σας υποδεχθούν με «ανοιχτές αγκάλες» όποτε τα επισκεφθείτε για εξόρμηση. Σε κάθε πόλη υπάρχει ο τοπικός διοικητής που σας δίνει τα κυρίως quests κι από εκεί και πέρα βοηθητικοί NPC που λειτουργούν τόσο ως vendors όσο και ως quest givers. Φυσικά θα συναντήσετε κι άσχετους NPC που σας λένε την δική τους ιστορία, απλά για να σας βάλουν στο κλίμα.
Υπάρχουν τέσσερα διαφορετικά επίπεδα δυσκολίας, τα οποία στην πράξη αποδεικνύονται ιδιαιτέρως εύκολα. Καταρχήν έχουμε health regeneration μετά από λίγα δεύτερα. Δεύτερον, για ταχύτερο regen χρησιμοποιείτε αν θέλετε επιδέσμους. Τρίτον ακόμα κι αν πεθάνετε κάνετε…ηλεκτροσόκ στον εαυτό σας μέσω ενός minigame. Τέταρτον, κάνετε save σε όποιο σημείο θέλετε. Μετά από αυτές τις βοήθειες, το μόνο που λείπει είναι ο «αυτόματος πιλότος».
«Σου αρέσουν τα εργαλεία μου;»
Ως είθισται σε σενάρια τύπου RAGE, όταν βρισκόμαστε σε καιρό επαναδόμησης του πολιτισμού, τα όπλα είναι μία μείξη παλιάς και νέας εποχής κι αυτό διότι η τεχνολογία βρίσκεται σε «ανώμαλο» στάδιο. Ξεκινάτε λοιπόν με κάτι πιστόλια και δίκαννα που θυμίζουν far west, παρέα με ένα μάτσο χειροβομβίδες, ώσπου φτάνετε στα αυτόματα, τα machine guns, τα snipers και τον βαρύ όπλισμό. Σε αυτόν συγκαταλέγονται τα Pulse Cannons και Rocket Launchers που σπάνε κόκαλα…και όχι μόνο!
Το παράδοξο είναι ότι το loot στους εχθρούς δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Όταν παίρνετε τα αντικείμενα από ένα πτώμα, σε αυτά δεν συμπεριλαμβάνονται όσα κρατούσε ο εκάστοτε χαρακτήρας, παρά μόνο μερικά δολάρια και (αραιά και που) λίγες σφαίρες. Μακροπρόθεσμα, το μόνο σίγουρο είναι ότι θα ξεμείνετε από σφαίρες, κάτι που θα σας αναγκάσει να κάνετε απίστευτη οικονομία, να χρησιμοποιείτε κυρίως απλά πιστόλια και δίκαννα και βέβαια να αγοράζετε οπωσδήποτε πολλές σφαίρες σε κάθε vendor. Γιατί στη μέση μιας μάχης, κανείς δεν θα ήθελε να μείνει μόνο με τις γροθιές του.
Εν τέλει, τα πιο αξιόπιστα και οικονομικά όπλα, αποδεικνύονται τα παραδοσιακά Wingstick (μπούμερανγκ) και Crossbow. To crossbow επιφέρει δυνατό χτύπημα στον εχθρό, ενώ το Wingstick είναι ότι πρέπει για ανοιχτούς χώρους, καθώς με ένα hit αποκεφαλίζει το θύμα σας εύκολα κι ανέξοδα. Υπάρχουν επίσης κι ορισμένα ενδιαφέροντα gadgets, όπως τα sentry bots, τα οποία επιτίθενται και κρατούν απασχολημένους τους εχθρούς σας, ώστε να κάνετε την δουλειά σας ανενόχλητοι.
Το inventory του RAGE είναι περίεργα σχεδιασμένο, καθώς έχει σκοτεινά χρώματα, ενώ περιλαμβάνει κυψέλες, στις οποίες τοποθετούνται τα αντικείμενα. Θα χρειαστείτε αρκετή ώρα έως ότου αντιληφθείτε ποιο είναι το κάθε αντικείμενο, τουλάχιστον μέχρι να συνηθίσετε τα περίεργα και μικροσκοπικά σύμβολα. Ευτυχώς για τα δεδομένα ενός FPS, το inventory δεν θα σας χρησιμεύσει αρκετά συχνά, παρά μόνο όταν κάνετε craft αντικείμενα.
Ναι, σωστά ακούσατε, το παιχνίδι έχει κι ένα σύστημα crafting. Ορισμένα αντικείμενα μπορείτε να τα φτιάξετε οι ίδιοι αν θέλετε, απλά συγκεντρώνοντας τα κατάλληλα υλικά. Για παράδειγμα, οι επίδεσμοι που χρησιμοποιούνται σε περίπτωση τραυματισμού συνθέτονται από ύφασμα (Cloth Rags) και το αντίστοιχο φάρμακο (Antiseptic Formula). Ο εκρηκτικός μηχανισμός πόρτας, συνθέτεται από τον κατάλληλο ηλεκτρονικό εξοπλισμό, τα γρανάζια και τα εργαλεία. Υπάρχουν επίσης μέχρι και ειδικά potions που σας δίνουν υπερδυνάμεις και τα οποία δημιουργείτε από βότανα, σπόρους και επιδέσμους. Όρεξη να ‘χετε να craftάρετε δηλαδή.
Αποστολές και A.I.
Τα quests είναι πάρα πολύ απλά αλλά και «ρηχά» σε θέμα ποικιλίας. Οι NPC σας ζητούν ως επί το πλείστον να πάτε σε ένα μέρος, να σκοτώσετε μια ομάδα από ληστές και να γυρίσετε πίσω. Κάποιες φορές θα χρειαστεί να φέρετε κάποια συγκεκριμένα αντικείμενα που έχουν κλαπεί και που σας χρειάζονται. Αυτό όμως δεν αναιρεί το γεγονός ότι…θα πρέπει να πάτε σε μια περιοχή και απλά να σκοτώσετε! Όταν δε είστε εντός πόλης, τότε θα πρέπει να γίνετε «μπαλάκι» από τον ένα NPC στον άλλο, για να κάνετε θελήματα και να ανεβάσετε το κοινωνικό status σας.
Οι περιττές αναζητήσεις είναι ότι χειρότερο στο RAGE. Ο χάρτης λειτουργεί άψογα στο να σας καθοδηγεί στα quests, αλλά μέσα στις πόλεις ή στις τοποθεσίες κάθε quest, ο χάρτης εξαφανίζεται ώστε ο χαρακτήρας του gameplay να γίνει λίγο sandbox. Απ’ την άλλη όμως, ο κακός σχεδιασμός των πόλεων μερικές φορές σας μπερδεύει ως προς το που πρέπει να πάτε ή σε ποιο κτίριο βρίσκεται ο NPC που θα πρέπει να μιλήσετε. Είναι πραγματικά ότι πιο εκνευριστικό να χτυπάς όλες τις πόρτες για να δεις ποια είναι η σωστή που αφορά το ενεργό quest που σου έχει δοθεί. Η να εξοπλίζεις το όχημά σου με όπλα και ο σερίφης να σου λέει ότι χρειάζονται κι άλλα αλλιώς δε βγαίνεις έξω. Αυτές οι ατέλειες μοιάζουν μικρές, αλλά στην πράξη είναι άκρως αποκρουστικές για έναν μέσο gamer.
Η έννοια του open-world είναι λίγο διαφορετική απ’ ότι την είχαμε φανταστεί. Ναι μεν μπορείτε να πάτε όπου θέλετε και να σκοτώσετε όποιον θέλετε, αλλά δεν έχει νόημα να πηγαίνετε σε μια περιοχή απλά και μόνο για το loot. Κι αυτό διότι το παιχνίδι δεν έχει χαρακτήρα RPG. Επομένως, το να εξερευνείτε τον κόσμο από μόνοι σας δεν έχει κανένα νόημα, αν δεν έχετε πάρει το κατάλληλο quest. Διαφορετικά θα βρεθείτε να επισκέπτεστε τις ίδιες περιοχές. Κατά τραγική σύμπτωση, υπάρχουν quests σε περιοχές απ’ όπου ξαναπεράσατε, με αποτέλεσμα οι ληστές να κάνουν respawn κι εσείς να ζείτε ξανά το ίδιο σκηνικό. Τουλάχιστον, θα συναντήσετε ορισμένες ενδιαφέρουσες μάχες με mini bosses, οι οποίες όμως διαρκούν πολύ λίγο.
Η τεχνητή νοημοσύνη των εχθρών σας είναι αρκετά ρεαλιστική. Σας αντιλαμβάνονται μόνο αν σας δουν ή αν σας ακούσουν, πράγμα που σημαίνει ότι αν χρησιμοποιείτε crouch τότε μπορείτε να τους αιφνιδιάσετε. Επίσης, το ότι είστε σε κάποιο χώρο, δε σημαίνει ότι κάθε ληστής θα έχει auto target πάνω σας όπου κι αν βρίσκεστε (κάτι που βλέπουμε σε πολλά FPS όπως το Killzone ή το Resistance). Έχετε κι εσείς το δικαίωμα να τον αιφνιδιάσετε και να του «βγείτε στην πλάτη», ενώ αυτός θα πυροβολεί αμέριμνος πιστεύοντας ότι σας έχει μπροστά του.
Σε τέσσερις τροχούς
Κάθε FPS που σέβεται τον εαυτό του οφείλει να προσφέρει κάτι το ξεχωριστό. Έτσι λοιπόν στο RAGE, η id Software αποφάσισε να εισάγει μάχες με οχήματα! Ξεκινάτε λοιπόν με μία ταπεινή γουρούνα που σας δίνεται δώρο και στην πορεία ξεκλειδώνετε πιο δυνατά εργαλεία, όπως Buggies, οπλισμένα τζιπ ή λιμουζίνες με κέρατα! Κάθε όχημα έχει nitro, ενώ δέχεται και συγκεκριμένα upgrades, με το ανάλογο αντίτιμο φυσικά. Κάθε γκαράζ πόλης είναι διαθέσιμο είτε για επισκευές, είτε για να κάνετε install πολυβόλα, turrets, ασπίδες, βόμβες, νάρκες κι ότι άλλο τραβάει η όρεξή σας και που θα σας χρησιμεύσουν για κάθε εξόρμηση.
Όταν βγείτε έξω από την πόλη θα χρειαστεί να οδηγείτε υποχρεωτικά το όχημά σας για να μην σας κάνουν…«κόσκινο» στο χώμα. Οι συγκεκριμένες μάχες με τα οχήματα είναι απολαυστικές και εύκολες, καθώς κάθε πύραυλος δεν απορροφάει παρά μόνο ελάχιστη από την ενέργειά σας, οπότε το health του αυτοκινήτου σας είναι πάντοτε αρκετό για να τα βγάλετε πέρα με δεκάδες εχθρούς. Στόχος σας σε μια τέτοια μάχη είναι να αποφύγετε τα αυτόματα των αντίπαλων buggies, αλλά και τις τηλεκατευθυνόμενες ρουκέτες, οι οποίες γίνονται αντιληπτές από έναν κόκκινο στόχο που εμφανίζεται πάνω σας. Γενικά με λίγα upgrades, το combat racing γίνεται παιχνιδάκι, εκτός βέβαια κι αν παίζετε σε υψηλότερο επίπεδο δυσκολίας.
Ένα ακόμη εναλλακτικό mode είναι οι αποστολές που περιλαμβάνουν κούρσες αγώνων ταχύτητας. Εκεί, θα πρέπει απλά να φτάσετε πρώτοι στην γραμμή τερματισμού, χρησιμοποιώντας το boost σας αλλά και παίρνοντας τα bonus που βρίσκονται διάσπαρτα και που ξαναγεμίζουν το boost. Υπάρχουν επίσης και time trials στα οποία θα πρέπει απλά να κάνετε τον καλύτερο χρόνο. Γενικά ο σχεδιασμός των racing modes δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από ένα ανάλογο παιχνίδι τέτοιου ύφους.
Αντοχή
Η διάρκεια ζωής του Rage υπολογίζεται γύρω στις 12 ώρες, μόνο για τα βασικά quests. Είναι πολύ πιθανό όμως να χρειαστείτε περισσότερο χρόνο, τόσο λόγω του pathfinding όσο και εξαιτίας της έλλειψης σαφήνειας μεταξύ κύριων και δευτερευόντων quests. Αν τελικά κάνετε όλα τα quests που υπάρχουν θα χρειαστείτε γύρω στις 20 ώρες. Όλα αυτά δεν δικαιολογούν σε καμία περίπτωση τα 3 DVD που μεταφράζονται σε 22GB στο Xbox 360 και σε 25GB στα PC. Είναι σε κάθε περίπτωση υπερβολικά, ειδικά αν αναλογιστούμε ότι το gameplay time απλά ξεπερνάει κατά μερικές ώρες αυτό του Fallout 3.
Σε αυτό το χρονικό διάστημα φυσικά δεν συμπεριλαμβάνουμε τα minigames τζόγου που υπάρχουν! Κι αυτό διότι σε ορισμένα σημεία συναντάμε παιχνίδια με κάρτες τύπου DnD ή με ζάρια, στα οποία σας ζητείται να ποντάρετε τα χρήματά σας. Αν έχετε τον τζογαδόρο μέσα σας τότε καλύτερα να αποφύγετε αυτές τις μεθόδους, εκτός κι αν πραγματικά ξέρετε τι κάνετε. Γιατί μετά αν βρεθείτε άφραγκοι και χρειαστεί να αγοράσετε σημαντικά αντικείμενα, τότε θα πρέπει να βγείτε έξω για open-world εξόρμηση και φτου κι απ’ την αρχή.
Το multiplayer mode του παιχνιδιού υπάρχει απλά για το τυπικό της υπόθεσης. Διαθέτει μόλις δύο modes, το Road Rage και το Legends of the Wasteland. Το Road Rage είναι κάτι σαν Deathmatch, στο οποίο συμμετέχουν τέσσερις παίκτες. Στόχος σας είναι να συλλέξετε τα rally points που σας υποδεικνύονται και παράλληλα να σκοτώσετε άλλους παίκτες. Όσο μάχεστε, τόσο ξεκλειδώνετε νέα οχήματα. Στο Legends of the Wasteland απλά συμμετέχετε σε Co-op αποστολές με έναν δεύτερο παίκτη, έτσι για να περνάει η ώρα. Μέσα σ’ όλα αυτά έχουμε και λίγο lag. Ήταν στραβό το κλίμα δηλαδή, το ‘φαγε κι ο γάιδαρος.
Ένας άλλος κόσμος
Αν παραβλέψουμε το προβληματικό texture popping που υπάρχει στην έκδοση για PC, στις κονσόλες PS3 και Xbox 360 το RAGE είναι ποιοτικά από τα καλύτερα FPS. Οι χαρακτήρες έχουν καλοσχεδιασμένα physics και εξαιρετική ποικιλομορφία. Πολύ σπάνια θα συναντήσετε άτομα που να μοιάζουν μεταξύ τους, τόσο στην εμφάνιση όσο και στα ρούχα. Τα οπτικά εφέ σπάνε κόκαλα…κυριολεκτικά όμως, καθώς οι ακρωτηριασμοί σε συνδυασμό με το καλοφτιαγμένο ragdoll συνθέτουν ένα ρεαλιστικό σκηνικό.
Το παιχνίδι τρέχει στα 60 frames το δευτερόλεπτο, με τη διαφορά ότι ανά διαστήματα υπάρχει μια μικρή, απότομη πτώση στα frames, η οποία ευτυχώς εμφανίζεται σπάνια. Στις ομιλίες έχει γίνει εκπληκτική δουλειά, καθώς οι NPC έχουν διαφορετικές ατάκες για κάθε περίσταση. Η ερμηνεία των ηθοποιών είναι από τις καλύτερες, καθώς τα λόγια τους βγαίνουν απόλυτα φυσικά, σαν να έχουν ταυτιστεί με τους χαρακτήρες που υποδύονται. Το lip sync είναι απλά ικανοποιητικό, χωρίς να εντυπωσιάζει, ενώ το hotspot είναι η μουσική τρόμου και οι ambient ήχοι, που ξεπετάγονται από το πουθενά. Συμβουλή: Μην το παίξετε βράδυ και με τα ηχεία στο τέρμα.
Η…οργή της id Software
Με μια πρώτη ματιά μπορεί να πιστέψετε ότι το RAGE έχει όλα τα καλά στοιχεία με το μέρος του. Σκηνικό Fallout, Horror FPS με πινελιές από το Auto Assault (Θεός σχωρέστο), λίγο crafting και πολύ αίμα. Με μια δεύτερη ματιά όμως, θα ανακαλύψετε ορισμένες δυσκολίες στο gameplay, ένα ψόφιο και χωρίς ενδιαφέρον σενάριο, καθώς και παιδαριώδη bugs στα γραφικά της έκδοσης για PC. Είναι κρίμα δηλαδή ένας τέτοιος τίτλος μιας ιστορικής εταιρείας με υψηλό potential, να καταλήγει στην ίδια κατηγορία με τα FPS δεύτερης γραμμής. Εν αναμονή για κάποιων patches που θα διορθώσουν…τα αδιόρθωτα.
Θετικά:
- Λεπτομερής σχεδιασμός γραφικών στις εκδόσεις για PS3 και Xbox 360
- Πλήθος διαλόγων για κάθε περίσταση
- Συνδυάζει FPS και Racing
- Ωμή βία για να γουστάρουμε
- Εντυπωσιακές μάχες με οχήματα
Αρνητικά:
- Το texture popping και ο χειρισμός στην έκδοση για PC
- Έλλειψη tutorial στο χειρισμό των PC
- Οι σφαίρες τελειώνουν γρήγορα και παράλληλα η engine δεν αισθάνεται τα συνεχόμενα πυρά
- Install 22GB στο Xbox 360 και 25GB στα PC
- Φτωχό multiplayer mode
Βαθμολογία PS3, Xbox 360
Γραφικά: 8.5
Ήχος: 9
Gameplay: 7.5
Αντοχή: 7
Γενικά: 8.1
Βαθμολογία PC
Γραφικά: 7
Ήχος: 9.5
Gameplay: 7
Αντοχή: 7
Γενικά: 7.2
Θα σας προκαλέσει…έκπληξη, τόσο στο σχεδιασμό του όσο και στις ατέλειές του.
Μάνος Γρυπάρης
«Τι είναι αυτό που έπεσε; Το κεφάλι ή το χέρι σου;»
AMD Drivers: Κλικ εδώ
Nvidia Drivers: Κλικ εδώ
Έρχονται κάποιες στιγμές που παίζεις ένα παιχνίδι στις εκθέσεις του εξωτερικού και εντυπωσιάζεσαι. Περιμένεις κάτι το εξαιρετικό γιατί ξέρεις ότι οι developers έχουν χρόνια εμπειρία στην πλάτη τους. Κι όταν τελικά έρχεται η ώρα της κρίσης, εκεί η εικόνα που είχες αλλάζει.
Κάτι ανάλογο ισχύει και για το RAGE. Με την id Software, developer των blockbusters Doom και Quake και σε συνδυασμό με μία συνταγή που «μυρίζει» Bethesda, περιμέναμε το απόλυτο FPS που θα μας καθηλώσει. Αντ’ αυτού, το RAGE έπεσε στην παγίδα του deadline. Δεν ήταν έτοιμο, δεν δόθηκε παράταση και προφανώς η Bethesda έχοντας να βγάλει καιρό μια μεγάλη κυκλοφορία, δεν αρκέστηκε στο να περιμένει το Elder Scrolls V: Skyrim κι έβαλε το μαχαίρι στο κόκαλο του John Carmack για να βγάλει το παιχνίδι νωρίτερα από το αναμενόμενο.
Το χειρότερο PC port ever
Υπάρχει μια βασική διαφορά του RAGE στην έκδοση των κονσολών, με αυτή των PC. Παίζοντας το παιχνίδι στο Xbox 360 δεν αντιμετωπίσαμε κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα στα γραφικά. Στο PC όμως, το port αποδείχθηκε κάκιστο, με μεγαλύτερο μειονέκτημα το γνωστό θέμα του texture popping. Πιο συγκεκριμένα, τα γραφικά του περιβάλλοντος αργούν να εμφανιστούν, κάτι που είναι ιδιαιτέρως ορατό όταν στρίβετε απότομα το κεφάλι σας. Το πρόβλημα δυστυχώς δεν λύνεται ούτε με την εγκατάσταση των νέων drivers για τις κάρτες γραφικών AMD και Nvidia. Απλά κερδίζετε λίγο καλύτερη απόδοση στα frames. Στην έκδοση για PC υπάρχει ακόμη πλήρης ασάφεια στο θέμα του χειρισμού, κάτι το οποίο θα αναλύσουμε εκτενέστερα παρακάτω
Ουρανοκατέβατος!
Βρισκόμαστε στο 2029, όταν η γη έχει δεχθεί χτύπημα από τον αστεροειδή Apophis που έχει καταστρέψει πλήρως οποιασδήποτε μορφής ζωή. Πριν την καταστροφή αυτή και μετά από επέμβαση της Ark, διάφοροι επιστήμονες, πολιτικοί και γενικά οι σημαντικότεροι άνθρωποι της γης, καταψύχτηκαν μέσα σε κάψουλες και τοποθετήθηκαν σε κιβωτούς, ώστε να επιζήσουν μετά από την καταστροφή και να ξαναχτίσουν τον πολιτισμό της γης.
Το σκηνικό είναι post-apocalyptic και θυμίζει Fallout. Βέβαια τίποτα δεν είναι τυχαίο, καθώς και το σενάριο το ίδιο είναι copy-paste από το Fallout! Στην περίπτωσή σας όμως, εδώ δεν κατάγεστε από μια ευγενή οικογένεια, αλλά είστε απλά ένας τύπος του οποίου η κάψουλα υπέστη δυσλειτουργία και τελικά καταφέρατε να βγείτε στην επιφάνεια καθυστερημένα, ως ο μόνος επιζών από αυτό το μαραφέτι.
Μόνος μου και όλοι σας
Σε αυτό το γνώριμο σκηνικό λοιπόν, καλείστε να πολεμήσετε μόνος, σαν ένας άλλος Chuck Norris ρε αδερφέ. Κατά έναν κωλόφαρδο τρόπο πέφτετε πάνω σε έναν τύπο, τον Dan Hagar, ο οποίος σας σώζει από επίθεση ληστών και σας βάζει για τα καλά στο κλίμα. Από την μία λοιπόν υπάρχει ο πολιτισμένος κόσμος στον οποίο ανήκει ο Dan κι από την άλλη οι ληστές, που στην πλειοψηφία τους μοιάζουν με «μουμιοποιημένες» εκδόσεις ανθρώπου, οι οποίες επιτίθενται σε όποιον κρατάει όπλο και δεν ανήκει στη φυλή τους.
Ο χειρισμός δεν απαιτεί ιδιαίτερες ικανότητες για να τον κατανοήσετε. Είναι παρόμοιος με αυτόν ενός τυπικού First-Person Shooter. Στις κονσόλες χρησιμοποιείτε το αριστερό analog stick, τα triggers για την στόχευση και τα κουμπιά στα δεξιά σας για τις υπόλοιπες κινήσεις.
Με αυτό τον τρόπο μπορείτε να χειριστείτε εύκολα και τα οχήματα, τα οποία στην προκειμένη περίπτωση είναι ότι πρέπει για ένα gamepad. Στα PC αντίστοιχα, η στόχευση είναι πιο εύκολη, εκτός από το sniper όπου πρέπει να πατήσετε το πλήκτρο “E” για Zoom In. Το σοβαρό θέμα χειρισμού όμως, παρατηρείται στα οχήματα, η κίνηση των οποίων γίνεται με το πλήκτρα WASD, ενώ τα Shift χρησιμεύουν για το boost. Άρα θα πρέπει υποχρεωτικά να χρησιμοποιήσετε το δεξί Shift για να βολευτείτε, καθώς το συγκεκριμένο μοντέλο χειρισμού είναι ότι πρέπει για αριστερόχειρες. Όσο για τα όπλα του οχήματος, εκεί θα πρέπει να «μυρίσετε τα νύχια σας» καθώς δεν υπάρχει κανένα tutorial που να σας εξηγεί πως ενεργοποιούνται!
Ο κόσμος του RAGE έχει απ’ τη μία τις πόλεις, οι οποίες είναι γεμάτες με NPC κι απ’ την άλλη τα κρησφύγετα των ληστών τα οποία θα σας υποδεχθούν με «ανοιχτές αγκάλες» όποτε τα επισκεφθείτε για εξόρμηση. Σε κάθε πόλη υπάρχει ο τοπικός διοικητής που σας δίνει τα κυρίως quests κι από εκεί και πέρα βοηθητικοί NPC που λειτουργούν τόσο ως vendors όσο και ως quest givers. Φυσικά θα συναντήσετε κι άσχετους NPC που σας λένε την δική τους ιστορία, απλά για να σας βάλουν στο κλίμα.
Υπάρχουν τέσσερα διαφορετικά επίπεδα δυσκολίας, τα οποία στην πράξη αποδεικνύονται ιδιαιτέρως εύκολα. Καταρχήν έχουμε health regeneration μετά από λίγα δεύτερα. Δεύτερον, για ταχύτερο regen χρησιμοποιείτε αν θέλετε επιδέσμους. Τρίτον ακόμα κι αν πεθάνετε κάνετε…ηλεκτροσόκ στον εαυτό σας μέσω ενός minigame. Τέταρτον, κάνετε save σε όποιο σημείο θέλετε. Μετά από αυτές τις βοήθειες, το μόνο που λείπει είναι ο «αυτόματος πιλότος».
«Σου αρέσουν τα εργαλεία μου;»
Ως είθισται σε σενάρια τύπου RAGE, όταν βρισκόμαστε σε καιρό επαναδόμησης του πολιτισμού, τα όπλα είναι μία μείξη παλιάς και νέας εποχής κι αυτό διότι η τεχνολογία βρίσκεται σε «ανώμαλο» στάδιο. Ξεκινάτε λοιπόν με κάτι πιστόλια και δίκαννα που θυμίζουν far west, παρέα με ένα μάτσο χειροβομβίδες, ώσπου φτάνετε στα αυτόματα, τα machine guns, τα snipers και τον βαρύ όπλισμό. Σε αυτόν συγκαταλέγονται τα Pulse Cannons και Rocket Launchers που σπάνε κόκαλα…και όχι μόνο!
Το παράδοξο είναι ότι το loot στους εχθρούς δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Όταν παίρνετε τα αντικείμενα από ένα πτώμα, σε αυτά δεν συμπεριλαμβάνονται όσα κρατούσε ο εκάστοτε χαρακτήρας, παρά μόνο μερικά δολάρια και (αραιά και που) λίγες σφαίρες. Μακροπρόθεσμα, το μόνο σίγουρο είναι ότι θα ξεμείνετε από σφαίρες, κάτι που θα σας αναγκάσει να κάνετε απίστευτη οικονομία, να χρησιμοποιείτε κυρίως απλά πιστόλια και δίκαννα και βέβαια να αγοράζετε οπωσδήποτε πολλές σφαίρες σε κάθε vendor. Γιατί στη μέση μιας μάχης, κανείς δεν θα ήθελε να μείνει μόνο με τις γροθιές του.
Εν τέλει, τα πιο αξιόπιστα και οικονομικά όπλα, αποδεικνύονται τα παραδοσιακά Wingstick (μπούμερανγκ) και Crossbow. To crossbow επιφέρει δυνατό χτύπημα στον εχθρό, ενώ το Wingstick είναι ότι πρέπει για ανοιχτούς χώρους, καθώς με ένα hit αποκεφαλίζει το θύμα σας εύκολα κι ανέξοδα. Υπάρχουν επίσης κι ορισμένα ενδιαφέροντα gadgets, όπως τα sentry bots, τα οποία επιτίθενται και κρατούν απασχολημένους τους εχθρούς σας, ώστε να κάνετε την δουλειά σας ανενόχλητοι.
Το inventory του RAGE είναι περίεργα σχεδιασμένο, καθώς έχει σκοτεινά χρώματα, ενώ περιλαμβάνει κυψέλες, στις οποίες τοποθετούνται τα αντικείμενα. Θα χρειαστείτε αρκετή ώρα έως ότου αντιληφθείτε ποιο είναι το κάθε αντικείμενο, τουλάχιστον μέχρι να συνηθίσετε τα περίεργα και μικροσκοπικά σύμβολα. Ευτυχώς για τα δεδομένα ενός FPS, το inventory δεν θα σας χρησιμεύσει αρκετά συχνά, παρά μόνο όταν κάνετε craft αντικείμενα.
Ναι, σωστά ακούσατε, το παιχνίδι έχει κι ένα σύστημα crafting. Ορισμένα αντικείμενα μπορείτε να τα φτιάξετε οι ίδιοι αν θέλετε, απλά συγκεντρώνοντας τα κατάλληλα υλικά. Για παράδειγμα, οι επίδεσμοι που χρησιμοποιούνται σε περίπτωση τραυματισμού συνθέτονται από ύφασμα (Cloth Rags) και το αντίστοιχο φάρμακο (Antiseptic Formula). Ο εκρηκτικός μηχανισμός πόρτας, συνθέτεται από τον κατάλληλο ηλεκτρονικό εξοπλισμό, τα γρανάζια και τα εργαλεία. Υπάρχουν επίσης μέχρι και ειδικά potions που σας δίνουν υπερδυνάμεις και τα οποία δημιουργείτε από βότανα, σπόρους και επιδέσμους. Όρεξη να ‘χετε να craftάρετε δηλαδή.
Αποστολές και A.I.
Τα quests είναι πάρα πολύ απλά αλλά και «ρηχά» σε θέμα ποικιλίας. Οι NPC σας ζητούν ως επί το πλείστον να πάτε σε ένα μέρος, να σκοτώσετε μια ομάδα από ληστές και να γυρίσετε πίσω. Κάποιες φορές θα χρειαστεί να φέρετε κάποια συγκεκριμένα αντικείμενα που έχουν κλαπεί και που σας χρειάζονται. Αυτό όμως δεν αναιρεί το γεγονός ότι…θα πρέπει να πάτε σε μια περιοχή και απλά να σκοτώσετε! Όταν δε είστε εντός πόλης, τότε θα πρέπει να γίνετε «μπαλάκι» από τον ένα NPC στον άλλο, για να κάνετε θελήματα και να ανεβάσετε το κοινωνικό status σας.
Οι περιττές αναζητήσεις είναι ότι χειρότερο στο RAGE. Ο χάρτης λειτουργεί άψογα στο να σας καθοδηγεί στα quests, αλλά μέσα στις πόλεις ή στις τοποθεσίες κάθε quest, ο χάρτης εξαφανίζεται ώστε ο χαρακτήρας του gameplay να γίνει λίγο sandbox. Απ’ την άλλη όμως, ο κακός σχεδιασμός των πόλεων μερικές φορές σας μπερδεύει ως προς το που πρέπει να πάτε ή σε ποιο κτίριο βρίσκεται ο NPC που θα πρέπει να μιλήσετε. Είναι πραγματικά ότι πιο εκνευριστικό να χτυπάς όλες τις πόρτες για να δεις ποια είναι η σωστή που αφορά το ενεργό quest που σου έχει δοθεί. Η να εξοπλίζεις το όχημά σου με όπλα και ο σερίφης να σου λέει ότι χρειάζονται κι άλλα αλλιώς δε βγαίνεις έξω. Αυτές οι ατέλειες μοιάζουν μικρές, αλλά στην πράξη είναι άκρως αποκρουστικές για έναν μέσο gamer.
Η έννοια του open-world είναι λίγο διαφορετική απ’ ότι την είχαμε φανταστεί. Ναι μεν μπορείτε να πάτε όπου θέλετε και να σκοτώσετε όποιον θέλετε, αλλά δεν έχει νόημα να πηγαίνετε σε μια περιοχή απλά και μόνο για το loot. Κι αυτό διότι το παιχνίδι δεν έχει χαρακτήρα RPG. Επομένως, το να εξερευνείτε τον κόσμο από μόνοι σας δεν έχει κανένα νόημα, αν δεν έχετε πάρει το κατάλληλο quest. Διαφορετικά θα βρεθείτε να επισκέπτεστε τις ίδιες περιοχές. Κατά τραγική σύμπτωση, υπάρχουν quests σε περιοχές απ’ όπου ξαναπεράσατε, με αποτέλεσμα οι ληστές να κάνουν respawn κι εσείς να ζείτε ξανά το ίδιο σκηνικό. Τουλάχιστον, θα συναντήσετε ορισμένες ενδιαφέρουσες μάχες με mini bosses, οι οποίες όμως διαρκούν πολύ λίγο.
Η τεχνητή νοημοσύνη των εχθρών σας είναι αρκετά ρεαλιστική. Σας αντιλαμβάνονται μόνο αν σας δουν ή αν σας ακούσουν, πράγμα που σημαίνει ότι αν χρησιμοποιείτε crouch τότε μπορείτε να τους αιφνιδιάσετε. Επίσης, το ότι είστε σε κάποιο χώρο, δε σημαίνει ότι κάθε ληστής θα έχει auto target πάνω σας όπου κι αν βρίσκεστε (κάτι που βλέπουμε σε πολλά FPS όπως το Killzone ή το Resistance). Έχετε κι εσείς το δικαίωμα να τον αιφνιδιάσετε και να του «βγείτε στην πλάτη», ενώ αυτός θα πυροβολεί αμέριμνος πιστεύοντας ότι σας έχει μπροστά του.
Ένα πρωτότυπο FPS, με το περιβάλλον του Fallout και την προσθήκη του combat racing
Όλα αυτά θα λειτουργούσαν σωστά αν δεν είχαμε θέμα με την engine του παιχνιδιού. Καταρχήν όταν πυροβολείτε κάποιον, δύσκολα η σφαίρα σας θα αποδειχθεί θανατηφόρα, ακόμα κι αν είναι στο κεφάλι εξ επαφής. Μόνο με δύο hit στο κεφάλι το σιγουρεύετε το kill. Από εκεί και πέρα, τα πυρά σας δεν «πιάνουν» πάντοτε! Μετά από κάθε σφαίρα, υπάρχει μια σίγουρη καθυστέρηση έως ότου ο εχθρός σας αντιληφθεί την επόμενη. Εσείς θα βλέπετε ότι τον πετυχαίνετε, το αίμα θα τρέχει κι εκείνος θα συνεχίζει να σας πυροβολεί ακάθεκτος. Είχαμε που είχαμε το θέμα με τα πυρομαχικά, τώρα έρχεται κι αυτό για να «δέσει το γλυκό».Σε τέσσερις τροχούς
Κάθε FPS που σέβεται τον εαυτό του οφείλει να προσφέρει κάτι το ξεχωριστό. Έτσι λοιπόν στο RAGE, η id Software αποφάσισε να εισάγει μάχες με οχήματα! Ξεκινάτε λοιπόν με μία ταπεινή γουρούνα που σας δίνεται δώρο και στην πορεία ξεκλειδώνετε πιο δυνατά εργαλεία, όπως Buggies, οπλισμένα τζιπ ή λιμουζίνες με κέρατα! Κάθε όχημα έχει nitro, ενώ δέχεται και συγκεκριμένα upgrades, με το ανάλογο αντίτιμο φυσικά. Κάθε γκαράζ πόλης είναι διαθέσιμο είτε για επισκευές, είτε για να κάνετε install πολυβόλα, turrets, ασπίδες, βόμβες, νάρκες κι ότι άλλο τραβάει η όρεξή σας και που θα σας χρησιμεύσουν για κάθε εξόρμηση.
Όταν βγείτε έξω από την πόλη θα χρειαστεί να οδηγείτε υποχρεωτικά το όχημά σας για να μην σας κάνουν…«κόσκινο» στο χώμα. Οι συγκεκριμένες μάχες με τα οχήματα είναι απολαυστικές και εύκολες, καθώς κάθε πύραυλος δεν απορροφάει παρά μόνο ελάχιστη από την ενέργειά σας, οπότε το health του αυτοκινήτου σας είναι πάντοτε αρκετό για να τα βγάλετε πέρα με δεκάδες εχθρούς. Στόχος σας σε μια τέτοια μάχη είναι να αποφύγετε τα αυτόματα των αντίπαλων buggies, αλλά και τις τηλεκατευθυνόμενες ρουκέτες, οι οποίες γίνονται αντιληπτές από έναν κόκκινο στόχο που εμφανίζεται πάνω σας. Γενικά με λίγα upgrades, το combat racing γίνεται παιχνιδάκι, εκτός βέβαια κι αν παίζετε σε υψηλότερο επίπεδο δυσκολίας.
Ένα ακόμη εναλλακτικό mode είναι οι αποστολές που περιλαμβάνουν κούρσες αγώνων ταχύτητας. Εκεί, θα πρέπει απλά να φτάσετε πρώτοι στην γραμμή τερματισμού, χρησιμοποιώντας το boost σας αλλά και παίρνοντας τα bonus που βρίσκονται διάσπαρτα και που ξαναγεμίζουν το boost. Υπάρχουν επίσης και time trials στα οποία θα πρέπει απλά να κάνετε τον καλύτερο χρόνο. Γενικά ο σχεδιασμός των racing modes δεν έχει τίποτα να ζηλέψει από ένα ανάλογο παιχνίδι τέτοιου ύφους.
Αντοχή
Η διάρκεια ζωής του Rage υπολογίζεται γύρω στις 12 ώρες, μόνο για τα βασικά quests. Είναι πολύ πιθανό όμως να χρειαστείτε περισσότερο χρόνο, τόσο λόγω του pathfinding όσο και εξαιτίας της έλλειψης σαφήνειας μεταξύ κύριων και δευτερευόντων quests. Αν τελικά κάνετε όλα τα quests που υπάρχουν θα χρειαστείτε γύρω στις 20 ώρες. Όλα αυτά δεν δικαιολογούν σε καμία περίπτωση τα 3 DVD που μεταφράζονται σε 22GB στο Xbox 360 και σε 25GB στα PC. Είναι σε κάθε περίπτωση υπερβολικά, ειδικά αν αναλογιστούμε ότι το gameplay time απλά ξεπερνάει κατά μερικές ώρες αυτό του Fallout 3.
Σε αυτό το χρονικό διάστημα φυσικά δεν συμπεριλαμβάνουμε τα minigames τζόγου που υπάρχουν! Κι αυτό διότι σε ορισμένα σημεία συναντάμε παιχνίδια με κάρτες τύπου DnD ή με ζάρια, στα οποία σας ζητείται να ποντάρετε τα χρήματά σας. Αν έχετε τον τζογαδόρο μέσα σας τότε καλύτερα να αποφύγετε αυτές τις μεθόδους, εκτός κι αν πραγματικά ξέρετε τι κάνετε. Γιατί μετά αν βρεθείτε άφραγκοι και χρειαστεί να αγοράσετε σημαντικά αντικείμενα, τότε θα πρέπει να βγείτε έξω για open-world εξόρμηση και φτου κι απ’ την αρχή.
Το multiplayer mode του παιχνιδιού υπάρχει απλά για το τυπικό της υπόθεσης. Διαθέτει μόλις δύο modes, το Road Rage και το Legends of the Wasteland. Το Road Rage είναι κάτι σαν Deathmatch, στο οποίο συμμετέχουν τέσσερις παίκτες. Στόχος σας είναι να συλλέξετε τα rally points που σας υποδεικνύονται και παράλληλα να σκοτώσετε άλλους παίκτες. Όσο μάχεστε, τόσο ξεκλειδώνετε νέα οχήματα. Στο Legends of the Wasteland απλά συμμετέχετε σε Co-op αποστολές με έναν δεύτερο παίκτη, έτσι για να περνάει η ώρα. Μέσα σ’ όλα αυτά έχουμε και λίγο lag. Ήταν στραβό το κλίμα δηλαδή, το ‘φαγε κι ο γάιδαρος.
Ένας άλλος κόσμος
Αν παραβλέψουμε το προβληματικό texture popping που υπάρχει στην έκδοση για PC, στις κονσόλες PS3 και Xbox 360 το RAGE είναι ποιοτικά από τα καλύτερα FPS. Οι χαρακτήρες έχουν καλοσχεδιασμένα physics και εξαιρετική ποικιλομορφία. Πολύ σπάνια θα συναντήσετε άτομα που να μοιάζουν μεταξύ τους, τόσο στην εμφάνιση όσο και στα ρούχα. Τα οπτικά εφέ σπάνε κόκαλα…κυριολεκτικά όμως, καθώς οι ακρωτηριασμοί σε συνδυασμό με το καλοφτιαγμένο ragdoll συνθέτουν ένα ρεαλιστικό σκηνικό.
Το παιχνίδι τρέχει στα 60 frames το δευτερόλεπτο, με τη διαφορά ότι ανά διαστήματα υπάρχει μια μικρή, απότομη πτώση στα frames, η οποία ευτυχώς εμφανίζεται σπάνια. Στις ομιλίες έχει γίνει εκπληκτική δουλειά, καθώς οι NPC έχουν διαφορετικές ατάκες για κάθε περίσταση. Η ερμηνεία των ηθοποιών είναι από τις καλύτερες, καθώς τα λόγια τους βγαίνουν απόλυτα φυσικά, σαν να έχουν ταυτιστεί με τους χαρακτήρες που υποδύονται. Το lip sync είναι απλά ικανοποιητικό, χωρίς να εντυπωσιάζει, ενώ το hotspot είναι η μουσική τρόμου και οι ambient ήχοι, που ξεπετάγονται από το πουθενά. Συμβουλή: Μην το παίξετε βράδυ και με τα ηχεία στο τέρμα.
Η…οργή της id Software
Με μια πρώτη ματιά μπορεί να πιστέψετε ότι το RAGE έχει όλα τα καλά στοιχεία με το μέρος του. Σκηνικό Fallout, Horror FPS με πινελιές από το Auto Assault (Θεός σχωρέστο), λίγο crafting και πολύ αίμα. Με μια δεύτερη ματιά όμως, θα ανακαλύψετε ορισμένες δυσκολίες στο gameplay, ένα ψόφιο και χωρίς ενδιαφέρον σενάριο, καθώς και παιδαριώδη bugs στα γραφικά της έκδοσης για PC. Είναι κρίμα δηλαδή ένας τέτοιος τίτλος μιας ιστορικής εταιρείας με υψηλό potential, να καταλήγει στην ίδια κατηγορία με τα FPS δεύτερης γραμμής. Εν αναμονή για κάποιων patches που θα διορθώσουν…τα αδιόρθωτα.
Θετικά:
- Λεπτομερής σχεδιασμός γραφικών στις εκδόσεις για PS3 και Xbox 360
- Πλήθος διαλόγων για κάθε περίσταση
- Συνδυάζει FPS και Racing
- Ωμή βία για να γουστάρουμε
- Εντυπωσιακές μάχες με οχήματα
Αρνητικά:
- Το texture popping και ο χειρισμός στην έκδοση για PC
- Έλλειψη tutorial στο χειρισμό των PC
- Οι σφαίρες τελειώνουν γρήγορα και παράλληλα η engine δεν αισθάνεται τα συνεχόμενα πυρά
- Install 22GB στο Xbox 360 και 25GB στα PC
- Φτωχό multiplayer mode
Βαθμολογία PS3, Xbox 360
Γραφικά: 8.5
Ήχος: 9
Gameplay: 7.5
Αντοχή: 7
Γενικά: 8.1
Βαθμολογία PC
Γραφικά: 7
Ήχος: 9.5
Gameplay: 7
Αντοχή: 7
Γενικά: 7.2
Θα σας προκαλέσει…έκπληξη, τόσο στο σχεδιασμό του όσο και στις ατέλειές του.
Μάνος Γρυπάρης
NEWS VIEW ALL
No News
Comments
512MB κάρτα γραφικών θέλει το λέει πάνω πάνω στα στοιχεία του παιχνιδιού(πριν ξεκινήσει το review). Λες να το δοκίμασαν σε χειρότερη; Συχνό φαινόμενο πάντως να έχουν καλύτερα γραφικά στις κονσόλες τα παιχνίδια. Άδικο μεν, αληθινό δε.
http://www.youtube.com/watch?v=dLO641HfQZo
Βέβαια το βίντεο τρέχει στα 9 frames γιατί το Fraps "γονατίζει" το παιχνίδι. Κανονικά τρέχει στα 60 frames.
Με τους drivers και το patch, τα προβλήματα εξαλείφονται ως ένα σημείο, αλλά και πάλι πρέπει να αλλάξεις χειροκίνητα κάποιες ρυθμίσεις. Ελπίζω με κάποιο καινούριο patch και με την κυκλοφορία νέων drivers, να διορθωθούν όλα τα προβλήματα.
Δοκίμασα κάποια config files και το παιχνίδι τρέχει ομαλότερα και με πολύ λιγότερα texture poppings. Όπως και να έχει, αξίζει να το παίξετε. Είμαι στα μισά του campaign και το έχω ευχαριστηθεί ως τώρα.