Game Dev Story

Hot
REVIEWED ON iPhone   Android Phones  

Φτιάξε το δικό σου παιχνίδι!

Μέχρι πρότινος το Game Dev Story είχε ακουστεί μόνο στην Ιαπωνία. Το 1996 έκανε την πρώτη του εμφάνιση ως παιχνίδι για υπολογιστές με την ονομασία “Gēmuhatsu Tenkoku”. Από τότε χρειάστηκε να περάσουν 14 ολόκληρα χρόνια για να κάνει την εμφάνιση του στη Δύση. Η Kairosoft (εταιρεία ανάπτυξης του παιχνιδιού) έκρινε πως είχε έρθει η ώρα για το port του game στις κινητές πλατφόρμες και συγκεκριμένα στο iPhone και στα Android Smartphones.

Ο ρόλος σας ως CEO
Στο Game Dev Story αναλαμβάνετε το ρόλο του διευθυντή μιας εταιρείας ανάπτυξης παιχνιδιών. Ως εκ τούτου θα ασχοληθείτε με την διαχείριση της εταιρείας και όχι με τα τεχνικά χαρακτηριστικά για την ανάπτυξη των παιχνιδιών σας. Οι αποφάσεις σας έχουν να κάνουν με προσλήψεις και απολύσεις του εξειδικευμένου προσωπικού, με την εκπαίδευση του, τις κατευθυντήριες γραμμές κατά το development, την διαφήμιση, την συμμετοχή σε εκθέσεις κ.ο.κ. Κι όλα αυτά στην προσπάθεια σας να είστε ο διευθυντής που θα αναπτύξει τον πιο επιτυχημένο τίτλο σε διάστημα 20 χρονών. Με την πάροδο των 20 χρόνων, το πιο επιτυχημένο παιχνίδι σας, τόσο σε πωλήσεις όσο και σε κέρδος, αποτελεί το high score σας. Εννοείται πως μετέπειτα μπορείτε να συνεχίσετε να παίζετε το Game Dev Story, απλά τα επόμενα επιτεύγματα σας δεν θα χαρακτηριστούν ως high score.

Στην αρχή ξεκινάτε απασχολώντας μόνο πέντε άτομα στην εταιρείας σας, ενώ τα γραφεία σας δεν είναι και τα καλύτερα. Από τα άτομα που απασχολείτε το ένα είναι η γραμματέας σας, που σας δίνει χρήσιμες συμβουλές κατά την διάρκεια του παιχνιδιού, κατευθύνοντάς σας με τις παρατηρήσεις της. Είναι το μόνο άτομο που δεν μπορείτε να πειράξετε με τις αποφάσεις σας. Τα υπόλοιπα τέσσερα άτομα είναι το εξειδικευμένο προσωπικό σας και αυτό που καθορίζει την δουλειά σας. Ανάλογα με την ειδικότητα του, κάθε εργαζόμενος έχει αντίστοιχα χαρακτηριστικά και συνεισφέρει διαφορετικά σε κάθε επίπεδο ανάπτυξης του παιχνιδιού.

Το τι ειδικότητες θα απασχολείτε και πόσα άτομα από κάθε ειδικότητα, είναι δική σας δουλειά. Μπορείτε να απασχολήσετε από προγραμματιστές, τεχνικούς ήχου, σχεδιαστές, παραγωγούς ή (στα ανώτερα επίπεδα) ακόμα και hackers ή τεχνικούς για την ανάπτυξη της δικής σας κονσόλας. Μπορείτε ακόμη να προσλάβετε και να διώξετε άτομα, να τα εκπαιδεύσετε και να τα ανεβάσετε επίπεδο, έτσι ώστε την επόμενη φορά το παιχνίδι που θα αναπτύξετε να μπει στο Hall of Fame.


Χειρισμός
Ο χειρισμός του παιχνιδιού είναι απλός και χρηστικός. Δεν υπάρχει η ανάγκη για tutorials και training mode. Όλες τις επιλογές σας μπορείτε να τις κάνετε με ένα απλό πάτημα της οθόνης του κινητού σας, σε οποιοδήποτε σημείο αυτής θέλετε. Η ανάπτυξη του παιχνιδιού, η εκπαίδευση του προσωπικού, η έξοδος από την εφαρμογή όλα γίνονται από το αναδυόμενο μενού. Ενδέχεται ορισμένες φορές μία επιλογή να σας οδηγήσει σε ένα pop up παράθυρο, που απλά επικυρώνει την ενέργεια σας. Την πλοήγηση στο μενού μπορείτε να την πραγματοποιήσετε και από το trackball -σταυρό πλοήγησης του κινητού σας- εφόσον διαθέτει.

Η ύπαρξη δύο κουμπιών στο κάτω μέρος της οθόνης βοηθάει ακόμα περισσότερο στον χειρισμό. Τα δύο αυτά κουμπιά εξυπηρετούν απλές επιλογές, όπως Save, Back, Close κι έτσι καθιστούν τον χειρισμό ακόμα πιο εύκολο και ανεξάρτητο από τα πλήκτρα του κινητού σας.

Στον άμεσο και εύκολο χειρισμό βοηθάει και η εξάλειψη των loading screens. Καμία επιλογή σας δεν οδηγεί σε loading screen, καθώς όλες οι ενέργειες είναι άμεσες. Ακόμα και η δημιουργία νέου παιχνιδιού και το save, γίνονται άμεσα και χωρίς καθυστερήσεις.

Τη δόξα πολλοί μίσησαν, το χρήμα ουδείς
Η κινητήρια δύναμη σε κάθε εταιρεία είναι το χρήμα. Κι επειδή στην αρχή δεν διαθέτετε το απαραίτητο ρευστό για να αναπτύξετε ένα παιχνίδι, αναλαμβάνετε εξωτερικές δουλειές. Αυτές εκτός από χρήματα σας δίνουν και τα λεγόμενα research points, που αποτελούν μια ωραία προσθήκη του παιχνιδιού. Με αυτά τα research points μπορείτε να υλοποιήσετε κάποιες δραστηριότητες, όπως την εκπαίδευση του προσωπικού σας, την δυνατότητα να αναπτύξετε γρηγορότερα ένα τίτλο κ.ο.κ. Τις εξωτερικές αυτές δουλειές μπορείτε να τις αναλάβετε σε όλη την διάρκεια του παιχνιδιού και όποτε εσείς επιθυμείτε. Καλό θα είναι να τις υιοθετήσετε ανάμεσα στην ανάπτυξη των παιχνιδιών για να κερδίζετε τα απαραίτητα research points.

20 χρόνια gaming μπροστά σας
Μια ευχάριστη έκπληξη του Game Dev Story είναι η χρησιμοποίηση ονομάτων που αλλάχθηκαν, διακωμωδώντας την τεχνολογική ιστορία των τελευταίων 20 ετών. Έτσι, θα έχετε την δυνατότητα να προσλάβετε τον Gilly Bates, τον Stephen Jobson αλλά και να αναπτύξετε παιχνίδια για το Game Kid της Intendro και το PlayStatus της Sonny. Οι παραπομπές είναι προφανείς! Αφού βέβαια θα έχετε γίνει αυτοκρατορία στο χώρο του gaming και κατασκευάσετε την δική σας κονσόλα, δεν θα γίνεται πλέον λόγος για τις άλλες κονσόλες.

Δύσκολη η ανάπτυξη των παιχνιδιών
Ως διευθυντής της εταιρείας, εκτός από ηγετικά στοιχεία θα πρέπει να «μυρίζετε» και την αγορά. Πριν βάλετε το προσωπικό σας να δουλέψει σαν το σκυλί για το καινούργιο σας παιχνίδι, εσείς είστε αυτός που πρέπει να αποφασίσει σε ποια κονσόλα θα το αναπτύξετε. Σε πρώτη φάση θα πρέπει να πληρώσετε για τα δικαιώματα ανάπτυξης παιχνιδιών στην κονσόλα που θέλετε. Με το που θα πληρώσετε την άδεια διαλέγετε τον τύπο και το είδος του προς ανάπτυξη παιχνιδιού. Όλα τα παραπάνω παίζουν ρόλο στην τελική τύχη του project. Ένα ρομαντικό RPG πιθανόν να πιάσει πάτο, ενώ ένα ατμοσφαιρικό dungeon RPG έχει πολλές πιθανότητες να πάει για sequel.

Μια ευχάριστη έκπληξη του παιχνιδιού είναι η χρησιμοποίηση γνωστών ονομάτων που αλλάχθηκαν, διακωμωδώντας έτσι την ιστορία των games τα τελευταία 20 χρόνια.

Αφού αφουγκραστείτε την αγορά και πάρετε τις αποφάσεις σας, στη συνέχεια αναλαμβάνει το προσωπικό σας. Δουλεύοντας για μερόνυχτα, προσπαθεί να αυξήσει τα χαρακτηριστικά του παιχνιδιού. Αυτά είναι η Διασκέδαση, η Δημιουργικότητα, τα Γραφικά και ο Ήχος. Όσο υψηλότερα νούμερα πετύχετε σε αυτά, τόσο καλύτερες κριτικές θα πάρει το παιχνίδι (πολύ πιθανό να μπει και στο Hall of Fame). Αυτό σημαίνει ότι οι fans τις εταιρείας θα κάνουν ουρές για να το πάρουν. Σε περίπτωση υψηλής βαθμολογίας στις κριτικές, η γραμματέας θα σας ενημερώνει πως στο μέλλον θα μπορέσετε (αν θέλετε) να βγάλετε και sequel του παιχνιδιού και -γιατί όχι- να κερδίσετε κάποιο βραβείο στην ετήσια έκθεση.


Λίγο πριν το Hall of Fame
Η ανάπτυξη ενός multiplayer παιχνιδιού θα σας δώσει καλές κριτικές και γιατί όχι τη δυνατότητα για sequel. Όλα τα παραπάνω όμως συμβαίνουν μόνο στο δικό σας κινητό, καθώς η Κairosoft φαίνεται πως ξέχασε την δυναμικότητα που θα πρoσέφερε ένα online mode. Η ύπαρξη έστω ενός online score board θα απογείωνε την αντοχή του τίτλου στο χρόνο και δεν θα μιλούσαμε για μέρες ασχολίας μαζί του αλλά ενδεχομένως για μήνες.

Σε μια προσπάθεια «αντικατάστασης» του online mode, στην τελευταία έκδοση του παιχνιδιού για iPhone προστέθηκε η δυνατότητα για επίτευξη συγκεκριμένων στόχων. Εδώ απλά θα πρέπει να σημειωθεί πως τη στιγμή που γραφόταν το review το παιχνίδι βρισκόταν στην έκδοση 1.1.0 για iPhone και στην 1.0.5 για Android κινητά. Μέχρι την έκδοση 1.0.5μ η επίτευξη στόχων ήταν καθαρά προσωπικό σας θέμα. Στη νέα έκδοσή του, οριοθετημένοι στόχοι όπως συγκεκριμένος αριθμός πωλήσεων ή απονομή ενός βραβείου, σας δίνουν πόντους που βοηθούν στο τελικό high score.

Με την προσθήκη αυτή, το παιχνίδι αποκτά μεγαλύτερη αντοχή στο χρόνο, που για τους λάτρεις του είδους δεν θα είναι λιγότερη από 10 ώρες. Αν βάλετε στόχο να πετύχετε όλα τα achievements, τότε ο χρόνος ενασχόλησης με το παιχνίδι ενδέχεται να ξεπεράσει ακόμα και τις 20 ώρες, πράγμα μοναδικό για παιχνίδι κινητού.

Τεχνικά χαρακτηριστικά
Όπως ίσως καταλαβαίνετε, όλα τα παραπάνω δεν δίνουν την εντύπωση πως το Game Dev Story είναι ένα παιχνίδι για κινητά τηλέφωνα. Μόνο ο τεχνικός τομέας του μπορεί να το προδώσει. Τα γραφικά με τα 16bitα pixels, είναι αρκετά παιχνιδιάρικα και δεν κουράζουν σε καμιά περίπτωση. Το μόνο πράγμα που ενδεχομένως θα σας ενοχλήσει είναι το κενό, τόσο στο πάνω μέρος της οθόνης, όσο και στο κάτω.

Θα υπήρχε ενδεχομένως η δυνατότητα για καλύτερα γραφικά που θα παίζουν σε full screen, αλλά η δυνατότητα υποστήριξης των διάφορων format των κινητών στα οποία απευθύνεται η Kairosoft έπαιξαν καθοριστικό ρόλο.

Στον ήχο, η επαναλαμβανόμενη μουσική υπόκρουση θυμίζει περισσότερο πολυφωνική μουσική κινητού παλαιότερης εποχής. Κι επειδή υπάρχει το μεγάλο ενδεχόμενο να ασχοληθείτε αρκετές ώρες με την εφαρμογή, ίσως σας κουράσει. Βέβαια υπάρχει η δυνατότητα απενεργοποίησής της από το μενού του παιχνιδιού.

Επίλογος
Συνοψίζοντας, το Game Dev Story δεν είναι ο τίτλος που θα κάνει χρήση των τεχνικών δυνατοτήτων του καινούργιου σας smartphone. Υπόσχεται όμως να σας καθηλώσει με την απλότητα του και την διαφορετικότητά του. Συνυπολογίζοντας το γεγονός πως παρόμοιο παιχνίδι δύσκολα θα βρείτε στις κινητές πλατφόρμες, το πιθανότερο είναι πως θα περάσετε αρκετές ευχάριστες ώρες μαζί του. Γι’ αυτό φροντίστε πριν του δώσετε την ευκαιρία να έχετε αρκετό χρόνο μπροστά σας.

Θετικά:
- Αρκετά καλή προσέγγιση της ανάπτυξης παιχνιδιών
- Ωραίο in-game χιούμορ
- Έχεις λόγο να το ξαναπαίξεις
- Είναι για τα κινητά μας

Αρνητικά:
- Επιδέχεται καλύτερα γραφικά
- Ύπαρξη ενός μόνο save slot
- Έλλειψη online mode ή έστω online high score

Βαθμολογία
Γραφικά: 6
Ήχος: 3
Gameplay: 9.5
Αντοχή: 9
Γενικά: 8.2

Το Game Dev Story συγκαταλέγεται δίκαια στο Hall of Fame των παιχνιδιών κινητών τηλεφώνων.

Γιώργος Κουτσουβάλης


Second opinion

Δεν ξέρω πόσοι από εσάς μεγαλώσατε με παλιά παιχνίδια στρατηγικής της γενιάς Tycoon. Όσοι τα προλάβατε, θα θυμάστε ότι επρόκειτο για αριστουργήματα τα οποία εντυπωσίαζαν με το ευρηματικό gameplay τους, το οποίο σας έβαζε στη διαδικασία να ξεκινήσετε μία επιχείρηση, να προσλάβετε υπαλλήλους, να δημιουργήσετε προϊόντα και να ξεπεράσετε τους ανταγωνιστές σας. Σε αυτή τη λογική είναι και το Game Dev Story, το πιο επιτυχημένο παιχνίδι της Kairosoft μέχρι σήμερα.

Φτιάξε το παιχνίδι σου
Η λογική του Game Dev Story είναι απλή αλλά ταυτόχρονα πρωτότυπη. Είστε κάτοχος μιας εταιρείας που αναπτύσσει video games. Ξεκινάτε με μόλις δύο προγραμματιστές που έχουν βασικές γνώσεις και στόχος σας είναι να αναπτύξετε το παιχνίδι που θέλετε.

Όλα αυτά βέβαια γίνονται εικονικά. Ποτέ δεν θα δείτε τι παιχνίδι φτιάξατε. Απλά θα επιλέγετε κάθε φορά το format του παιχνιδιού (PC ή κονσόλα εποχής), το είδος παιχνιδιού (Adventure, RPG, Shooter, Action, Simulation κτλ.) και την θεματολογία του ανάμεσα σε μια ευρεία γκάμα (Dungeon, Pirates, Cartoon κ.ο.κ.). Από εκεί και πέρα, αν ο συνδυασμός θεωρείται επιτυχημένος κι αν έχετε εμπειρία στα συγκεκριμένα είδη παιχνιδιού, τότε θα έχετε εξ αρχής περισσότερες πιθανότητες επιτυχίας.

Κυρίως όμως η επιτυχία σας εξαρτάται από τα στατιστικά του παιχνιδιού που θα φτιάξετε και που είναι τα Fun, Creativity, Graphics και Sound. Για να αναπτύξετε υψηλά στατιστικά θα πρέπει να έχετε αντίστοιχα ικανούς προγραμματιστές, τα στατιστικά των οποίων είναι αντίστοιχα τα Program, Scenario, Graphics και Sound. Το πόσο καλές πωλήσεις θα κάνετε θα κριθεί κατά βάση από τα reviews που θα πάρετε, αλλά και από την βάση χρηστών σας η οποία ανεβαίνει μέσω της διαφήμισης.

Θετικά & Αρνητικά
Σε αντίθεση με τις σειρές Tycoon, στο Game Dev Story δεν βλέπετε τι κάνουν οι ανταγωνιστές σας, ενώ παράλληλα απουσιάζει και ένας χάρτης, όπου θα μπορείτε να διαχειριστείτε τα κτίρια της επιχείρησής σας. Γενικά το παιχνίδι δεν διαθέτει πολλά βασικά χαρακτηριστικά παιχνιδιού στρατηγικής, που αν υπήρχαν τότε η Kairosoft θα αναγκαζόταν να λανσάρει τον τίτλο σε PC. Τότε όμως θα είχε κι ένα μεγάλο ποσοστό αποτυχίας λόγω της πειρατείας και του ανταγωνισμού. Γενικά λίστες με ανταγωνιστικές εταιρείες και ανταγωνιστικά games δεν πρόκειται να δείτε ποτέ, παρά μόνο μία φορά κάθε χρόνο, όταν θα διεξάγονται τα Game Awards και θα ανακοινώνονται κάποια εικονικά ονόματα παιχνιδιών. Επίσης, δεν υπάρχει ο κλασικός χάρτης στον οποίο επιλέγετε τι θα χτίσετε, καθώς όλα περιορίζονται σε τέσσερις τοίχους. Βλέπετε μόνο τα γραφεία ενός δωματίου κι αργότερα όσο η εταιρεία σας είναι κερδοφόρα και αναπτύσσεται, σας δίνεται η επιλογή να αναβαθμιστείτε και να μεταφερθείτε σε νέα γραφεία, κάτι που σας επιτρέπει να προσλάβετε περισσότερους προγραμματιστές.

Οι ομοιότητες με παιχνίδια τύπου Tycoon είναι συγκεκριμένες. Καταρχήν στους υπαλλήλους σας κάνετε Level Up ή και μεμονωμένο training στα στατιστικά, κάτι που γίνεται μέσω των development points που αποκτάτε αυτόματα όσο αναπτύσσετε projects. Κατά δεύτερον, η engine που κρύβεται πίσω από το Game Dev Story είναι πολύ ρεαλιστική. Αν αναπτύξετε έναν ευρηματικό συνδυασμό παιχνιδιού τότε κάνετε επιτυχημένες πωλήσεις, ενώ αντίθετα αν δημιουργείτε διαρκώς τα ίδια είδη παιχνιδιών τότε θα απογοητεύσετε τον κόσμο σας. Υπάρχουν μέχρι κι αστάθμητοι παράγοντες που επηρεάζουν τις πωλήσεις σας, όπως η δημιουργία ενός sequel, games ανταγωνιστικής θεματολογίας, blackout ρεύματος, η επιτυχία μιας κονσόλας κτλ.

Εθισμός
Το Game Dev Story δεν διαθέτει online mode, αλλά θα μπορούσε άνετα να κυκλοφορήσει και στο Facebook, γιατί είναι τόσο εθιστικό που...δεν μπορείτε να σταματήσετε να ασχολείστε. Μαζί του, θα ζήσετε την ιστορία των games από τις αρχές της δεκαετίας του ’80 μέχρι σήμερα. Θα δείτε live ανακοινώσεις γνωστών κονσολών, για τις οποίες θα πρέπει να αγοράσετε δικαιώματα για να αναπτύξετε games. Αυτό όμως θα σας ωφελήσει με μεγαλύτερες πωλήσεις, κάτι που δεν συναντάμε στο PC λόγω πειρατείας.

Για κάθε game που αναπτύσσετε μπορείτε να δίνετε τα λεγόμενα “boosts”, δηλαδή ώθηση στα στατιστικά του (Fun, Creativity, Graphics και Sound που προαναφέραμε). Αν ο πρόγραμματιστής σας είναι ικανός και πετύχει το boost τότε θα ανέβουν τα στατιστικά του παιχνιδιού σας. Αν όμως δεν τα καταφέρει τότε θα γεμίσετε με bugs, τα οποία θα πρέπει μετά να επιλύσετε. Υπάρχει βέβαια και μία μεγάλη δόση grinding εδώ, καθώς θα χρειαστεί εκατοντάδες φορές να κάνετε training ή level up τους υπαλλήλους σας για να αποδίδουν καλύτερα.

Ο λόγος που θα μείνετε προσκολλημένοι με έναν τέτοιο τίτλο είναι γιατί πάντοτε θα συμβαίνουν γεγονότα που θα διατηρούν το ενδιαφέρον σας. Η κυκλοφορία μιας νέας κονσόλας, η πρόσληψη νέου προσωπικού (προσλαμβάνετε μέχρι και hackers), τα ρεκόρ πωλήσεων, η συμμετοχή σε μία έκθεση των games, όλα έχουν την γλύκα τους. Αργότερα θα μπορέσετε μέχρι και να αναπτύξετε την δική σας κονσόλα, διαλέγοντας τα χαρακτηριστικά της τεχνολογίας της!

Κάπου εκεί βέβαια ο εθισμός θα τελειώσει και συγκεκριμένα στο 20ο έτος του παιχνιδιού. Από εκεί και πέρα η Kairosoft δεν έχει προνοήσει ώστε να δημιουργήσει νέες κονσόλες ή να σας επιτρέψει να ξεκλειδώσετε νέα είδη παιχνιδιών. Ουσιαστικά θα έχετε περάσει από όλα τα στάδια και δεν θα έχετε κάτι επιπλέον να κάνετε. Αν ωστόσο υπήρχε με κάποιο τρόπο ένα online mode, ώστε να ανταγωνίζεστε live τις εταιρείες άλλων χρηστών, τότε το ενδιαφέρον θα εκτοξευόταν στα ύψη. Μέχρι να πείτε όμως την λέξη "βαρέθηκα" θα έχετε ξοδέψει τουλάχιστον 15 ώρες με το Game Dev Story, ενώ μπορείτε να συνεχίζετε να παίζετε επ’ άπειρον μία στο τόσο, συνεχίζοντας την δική σας ιστορία.

Hints and Tips
Όσοι θέλετε να ασχοληθείτε με το παιχνίδι θα πρέπει να προσέξετε τα εξής. Πρώτα απ’ όλα κάντε προσεκτική επιλογή προσωπικού και βέβαια αγοράστε όλα τα boosts από τον πωλητή που εμφανίζεται στον 5ο μήνα κάθε έτους. Τα boosts θα σας βοηθήσουν όχι μόνο να ανεβάσετε τα στατιστικά των games σας, αλλά και να δουλέψετε για τα Contracts, τα οποία σας δίνουν πολύτιμα χρήματα για το ξεκίνημα και απαιτούν να τα έχετε ολοκληρώσει εντός ελάχιστων ημερών.

Στην προπόνηση προσωπικού, προτιμήστε το Training δημιουργίας “Anime” καθώς ανεβάζει και τα τέσσερα στατιστικά των υπαλλήλων σας. Φροντίστε επίσης να κάνετε τα απαραίτητα Level Up και να προσλαμβάνετε υπαλλήλους μέσω των καλύτερων δυνατών αγγελιών εργασίας. Μελλοντικά όταν θα δείτε Hackers, Producers ή Directors με υψηλά stats, μην σκεφτείτε καν τα χρήματα που παίρνουν. Αποκτήστε τους χωρίς δεύτερη σκέψη και διώξτε τους παλιούς και άχρηστους υπαλλήλους σας, όσο στενά κι αν είστε συνδεδεμένοι μαζί τους (ελπίζω αυτό να μην ακούστηκε brutal).

Δώστε προσοχή ώστε να έχετε μονίμως αρκετά χρήματα στην άκρη (για αρχή 2.000 δολάρια, περίπου στον 10ο χρόνο 10.000 δολάρια και στα τελικά στάδια του παιχνιδιού 20.000 δολάρια). Έτσι θα είστε βέβαιοι ότι θα έχετε επαρκείς πόρους για να αναπτύξετε ένα παιχνίδι. Μην βάλετε στόχο να φτιάξετε games για όλες τις κονσόλες γιατί τα δικαιώματα κοστίζουν. Ασχοληθείτε με αυτές που αποδίδουν σε πωλήσεις και δίνουν καλά ποσοστά. Ακόμη, μην ξεχνάτε ότι κάθε τρίτο μήνα του χρόνου κλείνετε το οικονομικό έτος και τότε θα πρέπει να πληρώνετε τους μισθούς στους υπαλλήλους σας. Μπορείτε επίσης να έχετε αρνητικό υπόλοιπο, αλλά καλό είναι να μην ρισκάρετε γιατί τότε δεν θα έχετε χρήματα για να ξεκινήσετε κάποιο project και θα αναγκαστείτε να ασχοληθείτε πάλι με τα Contracts. Κάτι εξίσου σημαντικό είναι ότι κατά την ανάπτυξη του παιχνιδιού θα πρέπει να χρησιμοποιείτε όλα τα boosts για να αναπτύσσετε τα χαρακτηριστικά του. Όσο για τα εθελοντικά boosts που σας ζητούν οι προγραμματιστές σας, αξίζει να τα εφαρμόσετε (μόνο σε games και όχι σε contracts), αρκεί να έχετε ποσοστό επιτυχίας 80%. Διαφορετικά καλό θα είναι να μην το ρισκάρετε.

Τέλος, όταν θα σας περισσεύουν πραγματικά τα χρήματα και θα θελήσετε να φτιάξετε την δική σας κονσόλα, πάρτε έναν καλό υπάλληλό σας (οι Hackers είναι συνήθως ικανότατοι), φτάστε τον στο Level 5 σε όλες τις δουλειές (Level 5, μετά Change Job με το boost που πουλάει ο πωλητής, μετά ξανά Level 5 κ.ο.κ.) και τότε θα σας εμφανιστεί η ένδειξη “Hardware Engineer”. Θα του δώσετε την ειδικότητα και τέλος θα πάτε στο μενού “Develop/Console” δίνοντας τις προδιαγραφές της κονσόλας που θέλετε να φτιάξετε. Από εκεί κι έπειτα, όσο αναπτύσσετε τίτλους για την κονσόλα σας, τόσο θα ανεβαίνουν οι πωλήσεις της. Από αυτές δεν θα παίρνετε φράγκο βέβαια (τραγικό!) αλλά τα μελλοντικά games σας θα πουλάνε αντίστοιχα ακόμα καλύτερα.

Masterpiece

Το Game Dev Story είναι ένα μικρό θαύμα της βιομηχανίας των games. Όπως ανέφερε κι ο συνάδελφος στο εν λόγω review, τα γραφικά κι ο ήχος είναι κυριολεκτικά για πέταμα, αλλά το gameplay κι η αντοχή του είναι κάτι παραπάνω από εθιστικά. Προσωπικά το προτείνω με κλειστά μάτια σε όσους έχουν iPhone και iPad. Μακάρι η Kairosoft αλλά και όλες οι άλλες εταιρείες, να βαδίζουν σε μονοπάτια και να μας ξαναδώσουν και στο μέλλον κι άλλα τέτοια πρωτότυπα κι εθιστικά games.

Μάνος Γρυπάρης

NEWS   VIEW ALL

No News

User reviews

There are no user reviews for this listing.
To write a review please register or

Comments  

#1 kostasfil (Level5) 21/04/2011 01:37
Αυτο το παιχνιδι απλα δεν υπαρχει!!!Το ειχα στο ipod μου και μου ειχε πεταξει τα ματια εξω απ'τον εθισμο!!!
Score  8.2
8.1 User Score
(10  votes)
User Reviews 0
Genre: Simulation
Developer: Kairosoft
Publisher: Kairosoft
Διάθεση:
Players:
Official Website: Κλικ εδώ
Release Date: 2010-10-09
Χρήστες που το θέλουν
Κανένας
Χρήστες που το έχουν
Κανένας
Χρήστες που το είχαν
Κανένας
Χρήστες που το έχουν στα αγαπημένα (VIEW ALL)
thumb
RELATED GAMES
No Games found.
VIDEOS

Top reviews (τρέχον έτος)

Top Reviews (by user score)

Latest User Reviews

1.
User levels   (10.0)
2.
User levels   (10.0)
3.
User levels   (10.0)
4.
User levels   (10.0)
5.
User levels   (10.0)
6.
User levels   (9.5)
7.
User levels   (3.0)
8.
User levels   (9.5)
10.
User levels   (10.0)