- Reviews
- Need for Speed: Hot Pursuit
Need for Speed: Hot Pursuit
HotΟι στιγμές καταδίωξης επανέρχονται.
Έχουμε συνηθίσει κάθε χρόνο το Need for Speed να αλλάζει ταυτότητα, προσπαθώντας να βρει τον παλιό καλό του εαυτό. Σίγουρα οι οπαδοί της σειράς ακούνε διαρκώς για βελτιώσεις και καταλήγουν στις περισσότερες περιπτώσεις να απογοητεύονται. Μετά την περυσινή μετριότητα του Need for Speed: Shift, η Electronic Arts αποφάσισε να πράξει το πλέον σωστό. Επιστροφή στις ρίζες, με επαναφορά των καταδιώξεων από αστυνομικούς και με την Criterion Games, δημιουργό της σειράς Burnout, να αναλαμβάνει τα ηνία ως developer.
Οι νέες αλλαγές
Όσοι είχατε παίξει τα παλιότερα Need for Speed: Hot Pursuit, θα θυμάστε ότι τότε ελέγχατε οδηγούς αγώνων δρόμου και προσπαθούσατε να ολοκληρώσετε διάφορες σειρές από events, σε πολλά από τα οποία καταδιωκόσασταν από περιπολικά, μπλόκα και τα συναφή. Σε ορισμένα από αυτά τα modes χρησιμοποιούσατε ακόμα και το περιβάλλον για να εξοντώσετε τα αντίπαλα οχήματα. Τώρα, το gameplay αλλάζει τελείως και λόγω των εξελίξεων της τεχνολογίας, χρησιμοποιούνται όπλα εξόντωσης.
Στο νέο NFS συναντάμε δύο βασικά modes. Το Career mode και το Online mode. Στόχος σας είναι κάθε φορά είτε να τερματίσετε πρώτοι σε αγώνες (με ή χωρίς αστυνομικούς), είτε να ολοκληρώσετε τα time trials στον καλύτερο δυνατό χρόνο. Ως αστυνομικός, θα πρέπει να βγάλετε εκτός κούρσας και πριν την γραμμή τερματισμού, πότε οδηγό και πότε ένα ολόκληρο γκρουπ από οδηγούς. Υπάρχουν επίσης time trials με περιπολικά, όπου κάθε σύγκρουση εκτός δρόμου στοιχίζει 2” και κάθε επαφή με άλλο αυτοκίνητο 3”. Γιατί όπως και να το κάνουμε “άλλα τα μάτια του λαγού και άλλα της κουκουβάγιας”!
Η σημαντικότερη καινοτομία στο νέο Need for Speed, που θα μπορούσε να είχε εφαρμοστεί από τα περισσότερα racing games της αγοράς εδώ και χρόνια, είναι το Autolog. Ουσιαστικά εδώ το παιχνίδι λειτουργεί σαν Social Network. Σε κάθε πίστα του Career Mode αναρτώνται οι χρόνοι που έχουν κάνει οι φίλοι σας και που εσείς θα πρέπει να περάσετε. Όποτε κάποιος απ’ τους φίλους σας ξεπεράσει τον χρόνο που έχετε, τότε θα αναρτηθεί ειδοποίηση στο Wall σας, ενώ μέσα στο Career mode θα ανανεωθεί η λίστα με τους κορυφαίους χρόνους για να γνωρίζετε που βρίσκεστε.
Κάπου εδώ θα σας προβληματίσει ο συμβολισμός των events στο χάρτη. Ακόμα κι αν έχετε ολοκληρώσει μία σειρά από events, αυτή θα συνεχίσει να είναι highlighted, αν έστω ένας απ’ τους φίλους σας έχει καλύτερο χρόνο από εσάς. Αυτό θα σας αναγκάσει να κάνετε κλικ σε μία τοποθεσία και να παρατηρείτε ένα προς ένα τα events για να δείτε ποια έχουν την ένδειξη “New”, ώστε να συμμετάσχετε σε αυτά και να ξεκλειδώσετε τα επόμενα.
Το Autolog έχει δύο ακόμη ενδιαφέροντα χαρακτηριστικά. Το ένα είναι τα Friend Recommendations. Όπως και στο Facebook, έτσι και εδώ, υπάρχουν προτεινόμενοι φίλοι για να κάνετε add και να παίξετε μαζί τους Need for Speed. Ουσιαστικά πρόκειται για φίλους των φίλων σας που έχουν ήδη το Hot Pursuit εγκατεστημένο. Συν τις άλλοις, με το Autolog σχολιάζετε ελεύθερα ότι θέλετε στο Wall των φίλων σας, όταν ξεπερνάτε τους χρόνους τους.
Levels και αυτοκίνητα
Όσο παίζετε σε events και είστε μέσα στους χρόνους που απαιτούνται, τόσο κερδίζετε πόντους, το λεγόμενο Bounty Reward. Είναι ένα είδος experience, το οποίο καθορίζει το Bounty Level σας. Το bounty κερδίζεται σε κάθε προσπέραση, χτύπημα σε άλλο όχημα και φυσικά σε κάθε σας νίκη, ανάλογα με την θέση στην οποία πλασαριστήκατε. Κάθε παίκτης έχει δύο ξεχωριστά bounty levels. Αυτό του οδηγού αγώνων ταχύτητας κι αυτό του αστυνομικού. Τα δύο αυτά levels είναι ίδια τόσο στο offline career mode, όσο και στις online αναμετρήσεις.
Κάθε bounty level και κάθε ολοκλήρωση συγκεκριμένου event, σας ανταμείβει με νέα αυτοκίνητα. Τα μοντέλα που παρουσιάζονται φέτος είναι φρέσκα -περίπου 100 εις τον αριθμό- και περιλαμβάνουν από Mazda RX-8, Dodge Charger SRT 8, Mitsubishi Lancer Evolution X και Subaru Impreza STI, μέχρι Lamborghini Gallardo, Bugatti Veyron EB16.4 και McLaren F1. Τα παραπάνω αφορούν και τις δύο κατηγορίες οδηγών. Όχι για να μην νομίζετε ότι η αστυνομία θα έμενε με τα χέρια σταυρωμένα. Επιπλέον, κάθε event έχει ορισμένους περιορισμούς. Υπάρχουν δηλαδή διαδρομές όπου έχετε το ελεύθερο επιλογής οχήματος και κάποια συγκεκριμένου τύπου events στα οποία διαλέγετε υποχρεωτικά ένα και μόνο αυτοκίνητο.
Χειρισμός
Η λογική του Need for Speed: Hot Pursuit ταιριάζει περισσότερο σε αυτή ενός arcade game. Όλα τα αυτοκίνητα καταστρέφονται ολοσχερώς, όμως δεν υπάρχει αλλαγή στην οδηγική συμπεριφορά, ακόμα κι αν οδηγάτε ένα ετοιμόρροπο όχημα. Γενικά μπορούμε να πούμε πως η Criterion εισήγαγε τις δικές της πινελιές από την σειρά Burnout. Όσο οδηγείτε γρήγορα κι όσο εξοντώνετε τους άλλους, τόσο κερδίζετε πόντους, ενώ όλα τα οχήματα, ανεξαρτήτως μοντέλου, έχουν τέσσερα ενδιαφέροντα όπλα. Τα όπλα αυτά, τα οποία και αναλύουμε παρακάτω, ξεκλειδώνονται σταδιακά στο Career Mode, αλλά είναι όλα μαζί διαθέσιμα από την αρχή στο Online Mode.
Καταρχήν υπάρχει το EMP pulse, που χρησιμεύει στο να κάνετε ζημιά σε προπορευόμενο όχημα. Τώρα αν κάποιο άλλο όχημα σας ακολουθεί, τότε του πετάτε Spikes (καρφιά) και του κάνετε ακόμη μεγαλύτερη ζημιά η οποία έχει την επίδραση μιας αντίστοιχης σύγκρουσης. Τα δύο αυτά όπλα είναι κοινά και για τις δύο κατηγορίες οδηγών.
Τα όπλα που διαφοροποιούνται είναι τα εξής. Καταρχήν οι αστυνομικοί μπορούν να καλέσουν είτε μπλόκο, είτε ελικόπτερο. Το μπλόκο αναγκάζει τους άλλους οδηγούς να το περάσουν από συγκεκριμένο σημείο ή να πατήσουν το nitro για να ξεφύγουν με ταχύτητα. Το ελικόπτερο για να είμαστε ειλικρινείς δεν έχει κι ιδιαίτερο νόημα. Στον αντίποδα, οι παράνομοι οδηγοί είναι σε καλύτερη μοίρα, διότι έχουν το Turbo, το οποίο δίνει τρεις φορές καλύτερη ώθηση απ’ το Nitro, καθώς και το Jam, που απενεργοποιεί τελείως τα συστήματα των μπάτσων για λίγα δευτερόλεπτα. Σκεφτείτε πολύ απλά το να σας στοχεύει κάποιος με EMP, να πατήσετε το Jam και να τον στείλετε αδιάβαστο. Όλα αυτά τα όπλα βέβαια έχουν ένα cooldown ορισμένων δευτερολέπτων μέχρι να ξαναχρησιμοποιηθούν.
Οι ατελείωτες καταδιώξεις αναδεικνύουν τον χαρακτήρα του παλιού καλού Need for Speed, με ορισμένες σύγχρονες παραλλαγές.
Αυτό που μας προβλημάτισε στον χειρισμό είναι ότι ο έλεγχος κάθε οχήματος δεν μοιάζει τόσο διαφορετικός όσο θα έπρεπε. Η ταχύτητα έχει αποδοθεί σωστά, αλλά η συμπεριφορά στις στροφές δεν διαφέρει ιδιαίτερα. Οι προγραμματιστές έχουν «γκρουπάρει» τις συμπεριφορές των οχημάτων, ώστε για παράδειγμα αυτά με χαμηλό κέντρο βάρους τύπου McLaren F1 και Lamborghini Gallardo, να είναι πιο ευέλικτα από π.χ. μία κατηγορία ογκώδους οχήματος τύπου Mitsubishi Lancer Evolution X ή Subaru Impreza. Δεν υπάρχει επίσης σχεδόν καμία διαφορά στις συγκρούσεις. Αν τρέχετε πατημένοι με Mazda έχοντας πιάσει τα 180 και πέσετε πάνω σε ένα βαρύ περιπολικό, κανονικά θα έπρεπε να πάθετε σοβαρή ζημιά. Αντίθετα, την ζημιά θα την πάθει όποιος τρέχει λιγότερο ή για να ακριβολογούμε όποιος «την φάει από πίσω» ανεξαρτήτως οχήματος.
Ο έλεγχος στις στροφές έχει πολύ καλή ανταπόκριση και ανεξάρτητα με το τι οδηγάτε, αφήνοντας το γκάζι και κάνοντας ένα απλό drift, σε συνδυασμό με κάποιο nitro, δεν θα αντιμετωπίσετε ιδιαίτερο πρόβλημα. Η οδηγική συμπεριφορά όμως σε βρόχινο έδαφος, θα κάνει τους τροχούς σας να γλιστρήσουν ένα «τσαφ» παραπάνω, οπότε εκεί θα πρέπει να «παίξετε» περισσότερο με το γκάζι και το nitro. Προτιμήστε τις απλές μεθόδους από το να επιχειρείτε χειροφρενιές σε στροφές 180 μοιρών, γιατί τότε το πιθανότερο είναι να χάσετε τελείως τον έλεγχο. Καλό θα είναι επίσης να κοιτάτε πάντοτε τον χάρτη για συντομεύσεις διαδρομών, όπως επίσης να τσεκάρετε αν όντως οι συντομεύσεις αυτές σας συμφέρουν. Κι αυτό διότι υπάρχουν συντομεύσεις που σας καθυστερούν αντί να σας ωφελούν.
Το Career mode είναι απλά μια ευχάριστη εμπειρία οδήγησης σε μία σειρά από κούρσες. Διαρκεί 15-20 ώρες, αλλά δεν διαθέτει κάποιο σενάριο με το οποίο θα μπορέσετε να ταυτιστείτε με έναν πρωταγωνιστή. Επίσης, δεν σας δίνει διαχείριση ταμείου και την δυνατότητα αναβάθμισης οχημάτων, κάτι που σίγουρα αποτελεί βασικό μειονέκτημα.
Online
Το multiplayer mode του Hot Pursuit δυστυχώς δεν υποστηρίζει split-screen, με μόνη εξαίρεση την έκδοση του Wii. Η μόνη σας επιλογή είναι το Online mode, που βασίζεται σε τρία επιμέρους modes. Το Hot Pursuit, δηλαδή μία καταδίωξη 4vs4, το Interceptor, όπου αναμετρούνται σόλο ένας οδηγός με έναν αστυνομικό και τέλος το Race, όπου δεν παρεμβάλλονται αστυνομικοί.
Παίζοντας online μπορείτε να δημιουργήσετε παιχνίδι αποκλειστικά με φίλους ή να προσκαλέσετε φίλο σας σε παιχνίδι όπου ήδη παίζετε. Θα ήταν όμως ακόμη καλύτερο αν μπορούσατε να επιλέξετε το αν θα είστε οδηγός αγώνων ταχύτητας ή αστυνομικός. Σίγουρα οι περισσότεροι θα επέλεγαν το πρώτο. Γι’ αυτό και για να μπορέσετε να κάνετε εναλλαγή ανάμεσα στους δύο αυτούς ρόλους, θα πρέπει να ολοκληρώσετε μία κούρσα για να διαλέξετε τον άλλο ρόλο. Αυτό έγινε ώστε να μην κάνετε quit σε περίπτωση που ξεκινήσετε με κάτι που δεν θέλετε. Το κακό βέβαια είναι ότι ως αστυνομικός θα πρέπει να περιμένετε να τελειώσει ο αγώνας για να δείτε αν οι καταδιωκόμενοι τερμάτισαν ή αν τους έκοψαν οι συνάδελφοί σας (για να κερδίσετε και τους αντίστοιχους πόντους).
Στους περισσότερους αγώνες που παίξαμε δεν αντιμετωπίσαμε ιδιαίτερο lag και τα frames κρατιούνταν σε ικανοποιητικό επίπεδο. Υπάρχουν βέβαια περιπτώσεις ελάχιστων παικτών οι οποίοι lagάρουν, προφανώς διότι έχουν βάλει κάτι από πίσω να κατεβαίνει ή γιατί η σύνδεσή τους είναι τραγική. Ο ανταγωνισμός είναι υψηλός κι έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον το να προσπαθείς να ξεφύγεις ή να σταματήσεις τους άλλους απ’ το να τερματίσουν. Ωστόσο, στις περιπτώσεις όπου ένα αμάξι ανατρέπεται από Spikes ή λόγω σύγκρουσης, είναι ανώφελο ο παθών παίκτης να έχει το πλεονέκτημα να εμφανίζεται ξαφνικά λίγα μέτρα πιο πίσω και εν κινήσει. Αυτό δρα αρνητικά προς τους αστυνομικούς και σε συνδυασμό με διάφορες τεχνικές (π.χ. απότομο φρενάρισμα), οι παράνομοι οδηγοί βγαίνουν στις περισσότερες περιπτώσεις κερδισμένοι, οπότε συχνά πυκνά οι 2 από τους 4 καταλήγουν να τερματίζουν. Φυσικά όσοι έχουν πραγματικά «λιώσει» στο NFS, θα έχουν το πλεονέκτημα χρησιμοποίησης των πολύ καλών οχημάτων.
Γραφικά
Ο σχεδιασμός όλων των αυτοκινήτων μπορούμε να πούμε πως είναι καλύτερος από τις τελευταίες εκδόσεις της σειράς NFS. Ξεχωρίζουν δίχως αμφιβολία το μοντέλο καταστροφών που παραμορφώνει πλήρως τα οχήματα, ο ρεαλιστικός φωτισμός και η ποικιλία σχεδιασμού στο περιβάλλον. Οι διαδρομές περιλαμβάνουν παραλίες, βουνά, εξοχή, εθνικούς ή επαρχιακούς δρόμους και γενικά μέρη τα οποία δύσκολα θα βαρεθείτε να βλέπετε. Υπάρχουν ωστόσο κάποια textures γύρω σας που θα μπορούσαν να είχαν προσεχθεί περισσότερο, όπως επίσης και η απεικόνιση των ίδιων των οδηγών, που μοιάζουν πιο πολύ με κούκλες από crash test οδήγησης παρά με ανθρώπους.
Ήχος
Η επιλογή των μουσικών κομματιών είναι ακριβώς αυτή που ταιριάζει στη σειρά και παρότι οι γνωστοί καλλιτέχνες είναι φέτος λίγοι (όπως για παράδειγμα η M.I.A.) η ακουστική εμπειρία είναι κάτι παραπάνω από ευχάριστη, εμπεριέχοντας 26 R&B/Pop/Mainstream ακούσματα. Πολύ καλή δουλειά έχει γίνει επίσης στους ήχους των μηχανών, του nitro, αλλά κυρίως στις ηχητικές βοήθειες που έχετε, τόσο εντός όσο και εκτός αγώνων.
Επίλογος
Το Need for Speed: Hot Pursuit ξεχωρίζει κατά πολύ, καθώς διαφοροποιείται σε μεγάλο βαθμό από τα racing games της αγοράς, κάτι που ούτως ή άλλως όφειλε να κάνει. Προσφέρει γρήγορη και συναρπαστική οδήγηση, όπως επίσης και έναν πολύ προσεγμένο τεχνικό τομέα. Δεν διαθέτει ωστόσο κάποιο σενάριο που να σας βάζει σε έναν ρόλο, ούτε δυνατότητα αναβάθμισης των οχημάτων σας. Συστήνεται κυρίως σε όσους θέλουν να «ξεκαθαρίσουν λογαριασμούς» με τους φίλους τους, είτε παίζοντας online, είτε τσεκάροντας τους χρόνους τους.
Θετικά:
- Τώρα χειρίζεστε και περιπολικά
- Γρήγορη εμπειρία οδήγησης
- Έξι είδη όπλων (τέσσερα σε κάθε οδηγό) που εξάπτουν το ενδιαφέρον
- Το Autolog με το οποίο προσπαθείτε να ανταγωνιστείτε τους φίλους σας
- Όμορφα ηχητικά εφέ
- Ατελείωτες κούρσες
Αρνητικά:
- Τα ελάχιστα modes δεν εξάπτουν το ενδιαφέρον
- Καμία δυνατότητα αναβάθμισης των αυτοκινήτων
- Δεν υποστηρίζει split-screen
- Απουσία σεναρίου
Βαθμολογία
Γραφικά: 8.5
Ήχος: 9
Gameplay: 8.5
Αντοχή: 7.5
Γενικά: 8.4
Ατελείωτοι και θανατηφόροι αγώνες που αξίζει να ζήσετε.
Μάνος Γρυπάρης
Comments
apo ta kalitera tou eidous tou se olous tous tomeis!