- Reviews
- Lara Croft and the Guardian of Light (Xbox 360, PS3, PC)
Lara Croft and the Guardian of Light (Xbox 360, PS3, PC)
Hot
Lara Croft and the Guardian of Light
Η low-budget πρόταση
Από το 1995, όταν εμφανίστηκε για πρώτη φορά το Tomb Raider, είχαμε συνηθίσει την Lara Croft τρισδιάστατη και με τις γνωστές όμορφες καμπύλες της που εξιτάρανε πάντοτε τον αντρικό πληθυσμό. 15 χρόνια μετά, η σειρά παρουσιάζει φέτος κάτι το διαφορετικό. Για πρώτη φορά έχουμε αλλαγή του ονόματος από “Tomb Raider” σε “Lara Croft” και ταυτόχρονα μια μετάβαση από το 3D στο 2D. Η μετάβαση αυτή λογικά θα είναι προσωρινή, απλά δείχνει να απευθύνεται περισσότερο σε όσους gamers αποζητούν κάτι το απλό. Άλλωστε, το παιχνίδι διατίθεται ως DLC έναντι 15 ευρώ, άρα το κόστος είναι εκ των προτέρων αρκετά χαμηλό. Κυκλοφορεί ήδη στο Xbox Live για 1200 microsoft points και για PC και Playstation 3 θα είναι διαθέσιμο στις 28 Σεπτεμβρίου.
Σενάριο
Πριν από 2.000 χρόνια, ξεκίνησε μία μάχη ανάμεσα σε δύο χαρακτήρες. Τον Totec, έναν πολεμιστή της αρχαίας φυλή των Maya που ηγείται της στρατιάς Army of Light και τον Xolotl, τον Φύλακα του Σκότους. Ο στρατός του Totec είχε ηττηθεί τότε, αλλά ο Totec κατάφερε να νικήσει τον Xolotl και να τον φυλακίσει μέσα σε έναν καθρέφτη καπνού, που ο τελευταίος χρησιμοποιούσε για να δημιουργεί τους δαίμονές του.
Η Lara Croft βρίσκει σήμερα αυτόν τον καθρέφτη, αλλά για κακή της τύχη, κάποιοι κυνηγοί κειμηλίων την παρακολουθούσαν στην προσπάθειά της. Το αποτέλεσμα ήταν να της κλέψουν τον καθρέφτη και χωρίς να τον θέλουν να ελευθερώσουν και πάλι τον Xolotl. Αυτομάτως, το πέτρινο άγαλμα του Totec επανήλθε κι αυτό στη ζωή κι έτσι ο αρχαίος πολεμιστής ενημέρωσε την Lara ότι θα πρέπει να σταματήσουν τον Xolotl πριν από το φως της αυγής.
Με δύο είναι καλύτερα
Η διαφοροποίηση στην φετινή παρουσία της Lara Croft, είναι ότι πλέον δεν είναι μόνη της, αλλά έχει και παρέα. Αν παίξετε το Single-Player mode, τότε χειρίζεστε αναγκαστικά και μόνο την Lara, οπότε ο Totec εμφανίζεται αραιά και που για να σας βοηθήσει. Αν παίξετε το Co-Op mode με κάποιο φίλο σας, τότε ο ένας θα χειρίζεται την Lara κι ο άλλος τον Totec. Το Co-Op δυστυχώς δεν μπορεί να παιχτεί online, κάτι που θα σας αναγκάσει να ψάχνετε κάθε φορά να φέρετε…φίλο στο σπίτι.
Το Lara Croft and the Guardian of Light είναι ένα 2D platform, όπου οι τοποθεσίες απεικονίζονται με μία γωνιακή κάμερα. Είναι σχεδιασμένο κυρίως με βάση το Co-Op Mode, πράγμα που σημαίνει συνεργασία μεταξύ των παικτών για την ολοκλήρωση κάθε αποστολής. Όταν παίζετε μόνοι σας, κανονικά θα έπρεπε να βρίσκεται ο Totec δίπλα σας, ελεγχόμενος απ’ την A.I., πράγμα το οποίο δεν ισχύει. Αντ’ αυτού, αποκτάτε κάποιες από τις ικανότητες του Totec που δεν θα είχατε στο Co-Op, όπως το δόρυ, με το οποίο εκτός απ’ το να προκαλείτε μεγάλη ζημιά στους δαίμονες, το καρφώνετε σε τοίχους για να σκαρφαλώνετε σε υψώματα.
Αν παίξετε το παιχνίδι με φίλο σας, τότε θα συνεργάζεστε διαρκώς για να περάσετε από το ένα μέρος στο άλλο. Όποιος χειρίζεται τον Totec θα πρέπει να καρφώσει το δόρυ, η Lara να ανέβει πάνω του, να σκαρφαλώσει ψηλά και τέλος να του πετάξει ένα σκοινί για να ανέβει κι αυτός. Αντίστοιχα, ο Totec χρησιμοποιεί ασπίδα για να αποφύγει κάποιες παγίδες που πετάνε βέλη, προστατεύοντας μαζί και την Lara. Στο Single-Player mode όπου δεν θα έχετε αυτή την προστασία, θα χρησιμοποιείτε τις βόμβες της Lara για να τις απενεργοποιήσετε. Τέλος, μία ακόμη διαφορά στο Co-Op είναι ότι μπορείτε να κάνετε revive τον συμπολεμιστή σας αν πεθάνει. Αν πεθάνουν κι οι δύο τότε επιστρέφετε στο τελευταίο checkpoint.
Χειρισμός, Μάχες και Γρίφοι
Κάθε χαρακτήρας ελέγχεται με το αριστερό analog stick. Στο Xbox 360, με το A πηδάτε, με το X κάνετε σβούρα στο έδαφος και με το Y αφήνετε βόμβα και την ενεργοποιείτε ξαναπατώντας το. Με το δεξί analog stick στοχεύετε με το όπλο που έχετε στην κατοχή σας και με το RT το χρησιμοποιείτε. Από το D-Pad, μπορείτε οποιαδήποτε στιγμή να αλλάξετε όπλα.
Το ρεπερτόριο όπλων έχει ενδιαφέρον, καθώς η πρόσβαση στο inventory γίνεται με το Select. Τα Dual pistols της Lara και το δόρυ του Totec έχουν άπειρα πυρομαχικά. Οτιδήποτε άλλο, όπως τα αυτόματα ή τα shotguns καταναλώνουν πυρομαχικά, άρα θα πρέπει να μετριάζετε τις σφαίρες σας. Μέσα σε κάθε level, θα συναντάτε σταθμούς όπου θα μπορείτε να φουλάρετε την ενέργεια και τα πυρομαχικά σας ή μεμονωμένα σημεία που θα χρησιμοποιούνται μία φορά και θα σας δίνουν μικρότερη ενίσχυση. Ένας ακόμη λόγος για να έχετε τα μάτια σας ανοιχτά είναι τα μαγικά όπλα, τα οποία σας δίνουν έξτρα ιδιότητες, όπως δυνατότερο damage, ταχύτητα, αναπλήρωση ενέργειας ή αναπλήρωση πυρομαχικών. Τα όπλα αυτά τα βρίσκετε στην πορεία και μπορούν να χρησιμοποιηθούν όταν θα γεμίσετε το relic power meter, το οποίο ανεβαίνει όσο πολεμάτε.
Κάθε όπλο της Lara έχει συγκεκριμένη δύναμη και συχνότητα που πυροβολάει, ενώ καταναλώνει και ανάλογο αριθμό πυρομαχικών. Αυτές οι πληροφορίες είναι οποιαδήποτε στιγμή προσβάσιμες από το Inventory, που ενεργοποιείται με το Select. Σε εκείνο το σημείο εμφανίζονται και πληροφορίες για τον χάρτη της περιοχής και τα Objectives σας.
Οι γρίφοι του παιχνιδιού σας ζητούν συνήθως να μετακινήσετε αντικείμενα στο χώρο για να ανοίξετε πόρτες, να καταστρέψετε σημαντικούς στόχους, να ψάξετε για ανάλογα κλειδιά ή να ενεργοποιήσετε κλασικούς αρχαίους μηχανισμούς με την σωστή σειρά. Υπάρχουν επίσης σημεία στα οποία το έδαφος καταρρέει κι εσείς θα πρέπει να βρείτε το σωστό μονοπάτι προς την έξοδο. Θα πρέπει για παράδειγμα να μετακινήσετε τεράστιες σφαίρες πάνω σε ειδικές πλάκες, οι οποίες θα σας ανοίξουν αντίστοιχα πόρτες και θα απενεργοποιήσουν παγίδες. Στο ενδιάμεσο θα σας εμφανίζονται achievements, τα οποία θα σας προτείνουν να κάνετε συγκεκριμένα πράγματα, όπως το να βγάλετε ένα challenge σε ελάχιστο χρόνο, να βρείτε 10 κειμήλια που υπάρχουν σκορπισμένα γύρω σας, να πηδήξετε από το ένα σημείο στο άλλο χωρίς να ακουμπήσετε κάτω κ.ο.κ.
Το A.I. των εχθρών στα πρώτα επίπεδα δεν είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικό, αργότερα όμως θα συναντήσετε ορισμένα bosses τα οποία θα σας δυσκολέψουν αρκετά. Θα αντιμετωπίσετε πολλά αρχαία πλάσματα, όπως ogre, γιγάντιες αράχνες ή ακόμα και δράκους, τα οποία θα ήταν ευτύχημα αν τα βλέπαμε περισσότερο στις προηγούμενες 2D εκδόσεις της σειράς.
Η μάχη έχει μία ξεχωριστή αίγλη στην 2D απεικόνιση, καθότι έχει πλάκα το να στοχεύεις τους εχθρούς πιο άνετα, βλέποντας τα πάντα γύρω σου, όπως άλλωστε συνέβαινε στα παλιά Platform/Shoot ‘Em Up. Το να μπορείς επίσης να πηδήξεις ή να κάνεις σβούρες για να ξεφύγεις, είναι ακόμη πιο εύκολη υπόθεση καθώς υπάρχει η πλήρης αίσθηση του χώρου, κάτι που δίνει ένα ακόμη συν στον χειρισμό. Το μόνο αρνητικό είναι τα σημεία όπου προχωράτε κολλητά σε τοίχους. Εκεί, ακριβώς επειδή η κάμερα δεν περιστρέφεται, αντίστοιχα δεν εμφανίζεται το σημείο όπου βρίσκεστε.
Το επίπεδο των γρίφων έχει την δυσκολία των προηγούμενων Tomb Raider. Αν δηλαδή δεν έχετε καταφέρει να προχωρήσετε με αξιώσεις στα προηγούμενα games της σειράς, τότε από ένα σημείο κι έπειτα ίσως δυσκολευτείτε και χρειαστείτε walkthrough. Σε κάθε περίπτωση αποτυχίας, είτε σε μάχη είτε σε γρίφο, τα checkpoints είναι συχνά και σας εμφανίζουν το τελευταίο σημείο που χάσατε, κάτι πολύ θετικό, ώστε να μην εξαντλείται η υπομονή σας χωρίς λόγο.
Η περιπέτεια της Lara και του Totec θα διαρκέσει περίπου 8-10 ώρες. Στην πορεία, η ανακάλυψη νέων όπλων και κειμηλίων, μπορεί να σας φανεί ενδιαφέρουσα, πάντα υπό την προϋπόθεση ότι θα έχετε στα φόρτε σας τις αναζητήσεις. Παρότι η φετινή έκδοση της σειράς είναι 2D, εντούτοις οι γρίφοι είναι έξυπνοι και τίποτα δεν πρόκειται να σας χαριστεί.
Γραφικά
Για τα σύγχρονα δεδομένα, τα γραφικά που συναντήσαμε είναι σαφώς ξεπερασμένα και δεν μπορούν να συγκριθούν με άλλους ανταγωνιστικούς τίτλους. Τα animations των χαρακτήρων στέκονται σε καλό επίπεδο, όπως επίσης κι ο σχεδιασμός των levels ακολουθεί τα πρότυπα της σειράς Tomb Raider, με τις ανάλογες παγίδες και τα μυστικά να κρύβονται διάσπαρτα παντού. Εκεί όπου έχει δοθεί ιδιαίτερη έμφαση είναι στον σχεδιασμό των τεράτων, τα οποία ξεπετάγονται από το πουθενά και σας αιφνιδιάζουν.
Ανάμεσα στις μάχες, ξεπροβάλουν τα καθιερωμένα cutscenes, τα οποία συνήθως εμφανίζονται είτε στην αρχή κάποιας αποστολής, είτε λίγο πριν εμφανιστεί κάποιο boss μπροστά σας. Εκεί, η Crystal Dynamics βάζει όλη της την τέχνη, ώστε να σας εισάγει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στο κλίμα του παιχνιδιού.
Ήχος
Για άλλη μία έκδοση της σειράς, την φωνή της Lara Croft επιμελείται και πάλι η Keeley Hawes, η οποία δείχνει πλέον να έχει μπει για τα καλά στο πετσί του ρόλου, αν κρίνουμε από τις επιτυχημένες της ατάκες στα βίντεο. Εξαίρεση αποτελούν ίσως οι αφηγήσεις της, που ακούγονται ολίγον στημένες. Τον Totec υποδύεται ο Jim Cummings, ο οποίος παρά την μεγάλη του εμπειρία στο σπικάζ, μπαίνει σε ορισμένα σημεία λίγο «ψαρωμένος». Επιπλέον, τα αρχαία τέρατα που θα αντιμετωπίσετε, αραιά και που βγάζουν κάποιες τυπικές κραυγές, ενώ τα environmental sounds έχουν γενικά μια διακριτική παρουσία. Εκεί όπου οι προγραμματιστές θα μπορούσαν άνετα να κερδίσουν τις εντυπώσεις, μοιραία τις χάνουν καθώς δεν δείχνουν την πρέπουσα προσοχή.
Επίλογος
Αν ψάχνετε μια ευχάριστη περιπέτεια, απλά για να περάσετε την ώρα σας, το Lara Croft and the Guardian of Light ίσως σας τραβήξει την προσοχή. Παρά την φτωχή ποιότητα γραφικών του, εστιάζει περισσότερο στο gameplay και μπορεί να γίνει πολύ διασκεδαστικό όταν παίζεται με δύο παίκτες, μιας και αυτό ήταν το αρχικό σκεπτικό του. Ευχή μας είναι βέβαια το Co-Op να υπάρξει και στις επόμενες εκδόσεις κι αυτή τη φορά κατά προτίμηση σε 3D και με online mode.
Θετικά:
- Δεκάδες όπλα και κειμήλια για να ανακαλύψετε
- Πολύ απλός χειρισμός
- Η κλασική δράση και οι γρίφοι της σειράς Tomb Raider ζωντανεύουν σε 2D
- Πολύ πιο διασκεδαστικό όταν παίζεται με Co-Op
- Εντυπωσιακά cutscenes
- Η χαμηλή τιμή του
Αρνητικά:
- Ξεπερασμένα γραφικά
- Ηχητικές ελλείψεις
- Λίγες πρωτοτυπίες στο gameplay
- Ακόμη και με Co-Op, έχει χαμηλό replayability
- Το Co-Op δεν παίζεται Online
Βαθμολογία
Γραφικά: 6
Ήχος: 7.5
Gameplay: 8
Αντοχή: 7.5
Γενικά: 7.5
Η Lara Croft σε ένα απλό, ευχάριστο και διασκεδαστικό παιχνίδι δράσης.
Μάνος Γρυπάρης
Η low-budget πρόταση
Από το 1995, όταν εμφανίστηκε για πρώτη φορά το Tomb Raider, είχαμε συνηθίσει την Lara Croft τρισδιάστατη και με τις γνωστές όμορφες καμπύλες της που εξιτάρανε πάντοτε τον αντρικό πληθυσμό. 15 χρόνια μετά, η σειρά παρουσιάζει φέτος κάτι το διαφορετικό. Για πρώτη φορά έχουμε αλλαγή του ονόματος από “Tomb Raider” σε “Lara Croft” και ταυτόχρονα μια μετάβαση από το 3D στο 2D. Η μετάβαση αυτή λογικά θα είναι προσωρινή, απλά δείχνει να απευθύνεται περισσότερο σε όσους gamers αποζητούν κάτι το απλό. Άλλωστε, το παιχνίδι διατίθεται ως DLC έναντι 15 ευρώ, άρα το κόστος είναι εκ των προτέρων αρκετά χαμηλό. Κυκλοφορεί ήδη στο Xbox Live για 1200 microsoft points και για PC και Playstation 3 θα είναι διαθέσιμο στις 28 Σεπτεμβρίου.
Σενάριο
Πριν από 2.000 χρόνια, ξεκίνησε μία μάχη ανάμεσα σε δύο χαρακτήρες. Τον Totec, έναν πολεμιστή της αρχαίας φυλή των Maya που ηγείται της στρατιάς Army of Light και τον Xolotl, τον Φύλακα του Σκότους. Ο στρατός του Totec είχε ηττηθεί τότε, αλλά ο Totec κατάφερε να νικήσει τον Xolotl και να τον φυλακίσει μέσα σε έναν καθρέφτη καπνού, που ο τελευταίος χρησιμοποιούσε για να δημιουργεί τους δαίμονές του.
Η Lara Croft βρίσκει σήμερα αυτόν τον καθρέφτη, αλλά για κακή της τύχη, κάποιοι κυνηγοί κειμηλίων την παρακολουθούσαν στην προσπάθειά της. Το αποτέλεσμα ήταν να της κλέψουν τον καθρέφτη και χωρίς να τον θέλουν να ελευθερώσουν και πάλι τον Xolotl. Αυτομάτως, το πέτρινο άγαλμα του Totec επανήλθε κι αυτό στη ζωή κι έτσι ο αρχαίος πολεμιστής ενημέρωσε την Lara ότι θα πρέπει να σταματήσουν τον Xolotl πριν από το φως της αυγής.
Με δύο είναι καλύτερα
Η διαφοροποίηση στην φετινή παρουσία της Lara Croft, είναι ότι πλέον δεν είναι μόνη της, αλλά έχει και παρέα. Αν παίξετε το Single-Player mode, τότε χειρίζεστε αναγκαστικά και μόνο την Lara, οπότε ο Totec εμφανίζεται αραιά και που για να σας βοηθήσει. Αν παίξετε το Co-Op mode με κάποιο φίλο σας, τότε ο ένας θα χειρίζεται την Lara κι ο άλλος τον Totec. Το Co-Op δυστυχώς δεν μπορεί να παιχτεί online, κάτι που θα σας αναγκάσει να ψάχνετε κάθε φορά να φέρετε…φίλο στο σπίτι.
Το Lara Croft and the Guardian of Light είναι ένα 2D platform, όπου οι τοποθεσίες απεικονίζονται με μία γωνιακή κάμερα. Είναι σχεδιασμένο κυρίως με βάση το Co-Op Mode, πράγμα που σημαίνει συνεργασία μεταξύ των παικτών για την ολοκλήρωση κάθε αποστολής. Όταν παίζετε μόνοι σας, κανονικά θα έπρεπε να βρίσκεται ο Totec δίπλα σας, ελεγχόμενος απ’ την A.I., πράγμα το οποίο δεν ισχύει. Αντ’ αυτού, αποκτάτε κάποιες από τις ικανότητες του Totec που δεν θα είχατε στο Co-Op, όπως το δόρυ, με το οποίο εκτός απ’ το να προκαλείτε μεγάλη ζημιά στους δαίμονες, το καρφώνετε σε τοίχους για να σκαρφαλώνετε σε υψώματα.
Αν παίξετε το παιχνίδι με φίλο σας, τότε θα συνεργάζεστε διαρκώς για να περάσετε από το ένα μέρος στο άλλο. Όποιος χειρίζεται τον Totec θα πρέπει να καρφώσει το δόρυ, η Lara να ανέβει πάνω του, να σκαρφαλώσει ψηλά και τέλος να του πετάξει ένα σκοινί για να ανέβει κι αυτός. Αντίστοιχα, ο Totec χρησιμοποιεί ασπίδα για να αποφύγει κάποιες παγίδες που πετάνε βέλη, προστατεύοντας μαζί και την Lara. Στο Single-Player mode όπου δεν θα έχετε αυτή την προστασία, θα χρησιμοποιείτε τις βόμβες της Lara για να τις απενεργοποιήσετε. Τέλος, μία ακόμη διαφορά στο Co-Op είναι ότι μπορείτε να κάνετε revive τον συμπολεμιστή σας αν πεθάνει. Αν πεθάνουν κι οι δύο τότε επιστρέφετε στο τελευταίο checkpoint.
Χειρισμός, Μάχες και Γρίφοι
Κάθε χαρακτήρας ελέγχεται με το αριστερό analog stick. Στο Xbox 360, με το A πηδάτε, με το X κάνετε σβούρα στο έδαφος και με το Y αφήνετε βόμβα και την ενεργοποιείτε ξαναπατώντας το. Με το δεξί analog stick στοχεύετε με το όπλο που έχετε στην κατοχή σας και με το RT το χρησιμοποιείτε. Από το D-Pad, μπορείτε οποιαδήποτε στιγμή να αλλάξετε όπλα.
Το ρεπερτόριο όπλων έχει ενδιαφέρον, καθώς η πρόσβαση στο inventory γίνεται με το Select. Τα Dual pistols της Lara και το δόρυ του Totec έχουν άπειρα πυρομαχικά. Οτιδήποτε άλλο, όπως τα αυτόματα ή τα shotguns καταναλώνουν πυρομαχικά, άρα θα πρέπει να μετριάζετε τις σφαίρες σας. Μέσα σε κάθε level, θα συναντάτε σταθμούς όπου θα μπορείτε να φουλάρετε την ενέργεια και τα πυρομαχικά σας ή μεμονωμένα σημεία που θα χρησιμοποιούνται μία φορά και θα σας δίνουν μικρότερη ενίσχυση. Ένας ακόμη λόγος για να έχετε τα μάτια σας ανοιχτά είναι τα μαγικά όπλα, τα οποία σας δίνουν έξτρα ιδιότητες, όπως δυνατότερο damage, ταχύτητα, αναπλήρωση ενέργειας ή αναπλήρωση πυρομαχικών. Τα όπλα αυτά τα βρίσκετε στην πορεία και μπορούν να χρησιμοποιηθούν όταν θα γεμίσετε το relic power meter, το οποίο ανεβαίνει όσο πολεμάτε.
Κάθε όπλο της Lara έχει συγκεκριμένη δύναμη και συχνότητα που πυροβολάει, ενώ καταναλώνει και ανάλογο αριθμό πυρομαχικών. Αυτές οι πληροφορίες είναι οποιαδήποτε στιγμή προσβάσιμες από το Inventory, που ενεργοποιείται με το Select. Σε εκείνο το σημείο εμφανίζονται και πληροφορίες για τον χάρτη της περιοχής και τα Objectives σας.
Οι γρίφοι του παιχνιδιού σας ζητούν συνήθως να μετακινήσετε αντικείμενα στο χώρο για να ανοίξετε πόρτες, να καταστρέψετε σημαντικούς στόχους, να ψάξετε για ανάλογα κλειδιά ή να ενεργοποιήσετε κλασικούς αρχαίους μηχανισμούς με την σωστή σειρά. Υπάρχουν επίσης σημεία στα οποία το έδαφος καταρρέει κι εσείς θα πρέπει να βρείτε το σωστό μονοπάτι προς την έξοδο. Θα πρέπει για παράδειγμα να μετακινήσετε τεράστιες σφαίρες πάνω σε ειδικές πλάκες, οι οποίες θα σας ανοίξουν αντίστοιχα πόρτες και θα απενεργοποιήσουν παγίδες. Στο ενδιάμεσο θα σας εμφανίζονται achievements, τα οποία θα σας προτείνουν να κάνετε συγκεκριμένα πράγματα, όπως το να βγάλετε ένα challenge σε ελάχιστο χρόνο, να βρείτε 10 κειμήλια που υπάρχουν σκορπισμένα γύρω σας, να πηδήξετε από το ένα σημείο στο άλλο χωρίς να ακουμπήσετε κάτω κ.ο.κ.
Το A.I. των εχθρών στα πρώτα επίπεδα δεν είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικό, αργότερα όμως θα συναντήσετε ορισμένα bosses τα οποία θα σας δυσκολέψουν αρκετά. Θα αντιμετωπίσετε πολλά αρχαία πλάσματα, όπως ogre, γιγάντιες αράχνες ή ακόμα και δράκους, τα οποία θα ήταν ευτύχημα αν τα βλέπαμε περισσότερο στις προηγούμενες 2D εκδόσεις της σειράς.
Η μάχη έχει μία ξεχωριστή αίγλη στην 2D απεικόνιση, καθότι έχει πλάκα το να στοχεύεις τους εχθρούς πιο άνετα, βλέποντας τα πάντα γύρω σου, όπως άλλωστε συνέβαινε στα παλιά Platform/Shoot ‘Em Up. Το να μπορείς επίσης να πηδήξεις ή να κάνεις σβούρες για να ξεφύγεις, είναι ακόμη πιο εύκολη υπόθεση καθώς υπάρχει η πλήρης αίσθηση του χώρου, κάτι που δίνει ένα ακόμη συν στον χειρισμό. Το μόνο αρνητικό είναι τα σημεία όπου προχωράτε κολλητά σε τοίχους. Εκεί, ακριβώς επειδή η κάμερα δεν περιστρέφεται, αντίστοιχα δεν εμφανίζεται το σημείο όπου βρίσκεστε.
Η Lara Croft επιστρέφει σε ένα οικονομικό πακέτο, ικανοποιώντας τα γούστα των παραδοσιακών gamers.
Το επίπεδο των γρίφων έχει την δυσκολία των προηγούμενων Tomb Raider. Αν δηλαδή δεν έχετε καταφέρει να προχωρήσετε με αξιώσεις στα προηγούμενα games της σειράς, τότε από ένα σημείο κι έπειτα ίσως δυσκολευτείτε και χρειαστείτε walkthrough. Σε κάθε περίπτωση αποτυχίας, είτε σε μάχη είτε σε γρίφο, τα checkpoints είναι συχνά και σας εμφανίζουν το τελευταίο σημείο που χάσατε, κάτι πολύ θετικό, ώστε να μην εξαντλείται η υπομονή σας χωρίς λόγο.
Η περιπέτεια της Lara και του Totec θα διαρκέσει περίπου 8-10 ώρες. Στην πορεία, η ανακάλυψη νέων όπλων και κειμηλίων, μπορεί να σας φανεί ενδιαφέρουσα, πάντα υπό την προϋπόθεση ότι θα έχετε στα φόρτε σας τις αναζητήσεις. Παρότι η φετινή έκδοση της σειράς είναι 2D, εντούτοις οι γρίφοι είναι έξυπνοι και τίποτα δεν πρόκειται να σας χαριστεί.
Γραφικά
Για τα σύγχρονα δεδομένα, τα γραφικά που συναντήσαμε είναι σαφώς ξεπερασμένα και δεν μπορούν να συγκριθούν με άλλους ανταγωνιστικούς τίτλους. Τα animations των χαρακτήρων στέκονται σε καλό επίπεδο, όπως επίσης κι ο σχεδιασμός των levels ακολουθεί τα πρότυπα της σειράς Tomb Raider, με τις ανάλογες παγίδες και τα μυστικά να κρύβονται διάσπαρτα παντού. Εκεί όπου έχει δοθεί ιδιαίτερη έμφαση είναι στον σχεδιασμό των τεράτων, τα οποία ξεπετάγονται από το πουθενά και σας αιφνιδιάζουν.
Ανάμεσα στις μάχες, ξεπροβάλουν τα καθιερωμένα cutscenes, τα οποία συνήθως εμφανίζονται είτε στην αρχή κάποιας αποστολής, είτε λίγο πριν εμφανιστεί κάποιο boss μπροστά σας. Εκεί, η Crystal Dynamics βάζει όλη της την τέχνη, ώστε να σας εισάγει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο στο κλίμα του παιχνιδιού.
Ήχος
Για άλλη μία έκδοση της σειράς, την φωνή της Lara Croft επιμελείται και πάλι η Keeley Hawes, η οποία δείχνει πλέον να έχει μπει για τα καλά στο πετσί του ρόλου, αν κρίνουμε από τις επιτυχημένες της ατάκες στα βίντεο. Εξαίρεση αποτελούν ίσως οι αφηγήσεις της, που ακούγονται ολίγον στημένες. Τον Totec υποδύεται ο Jim Cummings, ο οποίος παρά την μεγάλη του εμπειρία στο σπικάζ, μπαίνει σε ορισμένα σημεία λίγο «ψαρωμένος». Επιπλέον, τα αρχαία τέρατα που θα αντιμετωπίσετε, αραιά και που βγάζουν κάποιες τυπικές κραυγές, ενώ τα environmental sounds έχουν γενικά μια διακριτική παρουσία. Εκεί όπου οι προγραμματιστές θα μπορούσαν άνετα να κερδίσουν τις εντυπώσεις, μοιραία τις χάνουν καθώς δεν δείχνουν την πρέπουσα προσοχή.
Επίλογος
Αν ψάχνετε μια ευχάριστη περιπέτεια, απλά για να περάσετε την ώρα σας, το Lara Croft and the Guardian of Light ίσως σας τραβήξει την προσοχή. Παρά την φτωχή ποιότητα γραφικών του, εστιάζει περισσότερο στο gameplay και μπορεί να γίνει πολύ διασκεδαστικό όταν παίζεται με δύο παίκτες, μιας και αυτό ήταν το αρχικό σκεπτικό του. Ευχή μας είναι βέβαια το Co-Op να υπάρξει και στις επόμενες εκδόσεις κι αυτή τη φορά κατά προτίμηση σε 3D και με online mode.
Θετικά:
- Δεκάδες όπλα και κειμήλια για να ανακαλύψετε
- Πολύ απλός χειρισμός
- Η κλασική δράση και οι γρίφοι της σειράς Tomb Raider ζωντανεύουν σε 2D
- Πολύ πιο διασκεδαστικό όταν παίζεται με Co-Op
- Εντυπωσιακά cutscenes
- Η χαμηλή τιμή του
Αρνητικά:
- Ξεπερασμένα γραφικά
- Ηχητικές ελλείψεις
- Λίγες πρωτοτυπίες στο gameplay
- Ακόμη και με Co-Op, έχει χαμηλό replayability
- Το Co-Op δεν παίζεται Online
Βαθμολογία
Γραφικά: 6
Ήχος: 7.5
Gameplay: 8
Αντοχή: 7.5
Γενικά: 7.5
Η Lara Croft σε ένα απλό, ευχάριστο και διασκεδαστικό παιχνίδι δράσης.
Μάνος Γρυπάρης
NEWS VIEW ALL
No News
Comments
Αξίζει μια δοκιμή με επιφύλαξη!!