- Reviews
- Starcraft II: Wings of Liberty (PC)
Starcraft II: Wings of Liberty (PC)
HotΤο έπος των μεγάλων real-time strategy συνεχίζεται.
Το Starcraft θεωρείται το πιο επιτυχημένο και διαχρονικό strategy, τουλάχιστον στην κατηγορία των Online RTS. Μαζί του έχουν ασχοληθεί χιλιάδες παίκτες, μεγάλα Clans, επίσημα τουρνουά, μέχρι και…τηλεοπτικές εκπομπές. Σε αυτό φυσικά βοήθησε το ότι στα 12 χρόνια που πέρασαν, η Blizzard δεν έβγαλε κάποια άλλη έκδοση, άρα πρακτικά οι περισσότεροι φανατικοί του είδους ασχολούνταν με ένα και μόνο παιχνίδι. Το Starcraft κατάφερε να κερδίσει ένα μεγάλο μερίδιο της online αγοράς, έστω κι αν τα τελευταία χρόνια η σειρά Command & Conquer της EA ήταν τεχνολογικά πιο μπροστά. Όμως, η ιστορία τελικά αποδεικνύει ότι για άλλη μια φορά, όταν η Blizzard πραγματικά θέλει κάτι, τότε βγαίνει κερδισμένη.
Σενάριο
Τέσσερα χρόνια μετά τον τελευταίο πόλεμο, ο οποίος έλαβε χώρα στο expansion του πρώτου μέρους (Starcraft: Brood War) οι φυλές των Terran, των Protoss και των Zerg έρχονται ξανά αντιμέτωπες. Οι Terran είναι ουσιαστικά οι γήινοι της υπόθεσης, οι Protoss μια προηγμένη φυλή ανθρωπόμορφων πλασμάτων και οι Zerg μία καθαρά εξωγήινη φυλή. Το Starcraft II θα περιλαμβάνει τρία επεισόδια. Η ιστορία του πρώτου επεισοδίου, εστιάζει γύρω από τον διοικητή Jim Raynor, ο οποίος εκπροσωπεί τους Terran.
Τα γεγονότα του Starcraft II ξεκινούν από τον πλανήτη Mar Sara, όπου ο Raynor θα πρέπει αρχικά να επαναστατήσει ενάντια στην ίδια την φυλή των Terran, ρίχνοντας το καθεστώς των Dominion, στους οποίους ηγείται ο αυτοκράτορας Arcturus Mengsk. Θα πρέπει αρχικά να βοηθήσει τους υποδουλωμένους συμπολίτες του κι αργότερα να αναπτύξει τον στρατό του τεχνολογικά για να δώσει μεγάλες μάχες κόντρα στους Protoss και τους Zerg. Μαζί του θα είναι κι ο παλιός του γνώριμος, Tychus Findley, ο οποίος φέρνει φατσικά ελαφρώς στον Marcus Fenix από το Gears of War, αλλά σε πιο…«brutal» έκδοση. Ο Findley έχει αποδράσει από την φυλακή, όπου βρισκόταν λόγω εγκλήματος στο οποίο ήταν συμμέτοχος και ο Raynor.
Η αρχική πρόταση του Findley προς τον Raynor είναι να συλλέξουν τα κειμήλια της φυλής των Xel’Naga για λογαριασμό της εταιρείας Moebius Foundation, η οποία θα πληρώσει καλά τους δύο επαναστάτες για την δουλειά τους.
Ως χαρακτήρας, ο Findley μοιάζει πολύ σκληρός και αδίστακτος ενώ ο Raynor δείχνει περισσότερο να έχει τα προσόντα ενός ψύχραιμου ηγέτη. Κατά καιρούς βέβαια τον απασχολούν σκέψεις, όπως ο χαμός της οικογένειάς του, γι’ αυτό και το ρίχνει στο ποτό. Ο γιος του, John Raynor, είχε πεθάνει σε λεωφορειακό δυστύχημα με το σχολείο του, ενώ η γυναίκα του, Lidya Raynor, κατηγόρησε τον εαυτό της για το περιστατικό αυτό και πέθανε κι αυτή με την σειρά της από κατάθλιψη.
Το campaign του Starcraft II πραγματικά θα ενθουσιάσει τους fans της σειράς. Έχει όμως και δύο αρνητικά. Καταρχήν δεν βάζει γρήγορα στο κλίμα τους νέους παίκτες, καθώς δεν υπάρχει περιγραφή των γεγονότων που προηγήθηκαν, άρα θα πρέπει να ανακαλύψετε το που βρίσκεστε από τα συμφραζόμενα. Κατά δεύτερον, υπάρχει μόνο ένα campaign! Τις άλλες φυλές τις χειρίζεστε παίζοντας challenges ή με άλλους παίκτες online, ενώ τα αντίστοιχα campaigns τους θα κυκλοφορήσουν με τα επεισόδια Heart of the Swarm, όπου θα ελέγχετε τους Zerg και με το Legacy of the Void, όπου θα χειριστείτε τους Protoss.
Χτίσιμο βάσης
Οι παλιές καλές εποχές ανάπτυξης βάσης, επιτέλους επιστρέφουν. Μετά την «κρυάδα» του Command & Conquer 4, το Starcraft είναι εδώ για να βάλει τα πράγματα στη θέση τους. Η λογική του, για όσους δεν είχαν απολαύσει το πρώτο μέρος, βασίζεται στο gameplay του Warcraft. Υπάρχουν δηλαδή και εδώ δύο διαφορετικά resources, τα minerals και το vespene gas. Τα minerals είναι μέταλλα τα οποία συλλέγονται άμεσα. Το vespene gas είναι καύσιμο και συλλέγεται από ειδικές πηγές, πάνω στις οποίες θα πρέπει πρώτα να τοποθετηθεί ένα refinery. Όλα τα resources συλλέγονται από τα harvesters κάθε φυλής, με τα οποία χτίζετε τα κτίρια της βάση σας, τα επισκευάζετε κ.ο.κ.
Αν ασχοληθείτε με το campaign του παιχνιδιού, τότε θα σας αποκαλυφθούν σταδιακά οι ανώτερες τεχνολογίες που μπορείτε να έχετε. Θα ξεκινήσετε δηλαδή με πεζικό και αργότερα θα προχωρήσετε σταδιακά προς τα οχήματα. Αυτό θα σας βοηθήσει να εξοικειωθείτε καλύτερα με τον χειρισμό, καθώς θα συναντάτε διαρκώς tips για κάθε νέα μονάδα, κτίριο ή τεχνολογία που θα παρουσιάζεται στο δρόμο σας. Η Blizzard δημιούργησε κι ένα σύντομο αλλά σαφές tutorial, με ότι απαραίτητο θα πρέπει να γνωρίζετε, ώστε να εξοικειωθείτε άμεσα με το παιχνίδι, αν δεν είστε γνώστης των strategy. Βέβαια, αν έχετε την εμπειρία, τότε μπορείτε να επιλέξετε να παίξετε online, όπου θα έχετε από την αρχή διαθέσιμες όλες τις μονάδες και τα κτίρια της φυλής που θα επιλέξετε.
Κάθε κτίριο ή μονάδα στο Starcraft II κοστίζει minerals και vespene gas. Εκ των προτέρων, θα πρέπει να δημιουργήσετε πολλά SVC για να συλλέγετε τα resources σας γρήγορα. Ένα μεγάλο θετικό είναι ότι υπάρχει ένδειξη για τα ανενεργά SVC στα αριστερά της οθόνης, ώστε με ένα κλικ να βλέπετε ποιο δεν κάνει κάποια δουλειά, για να του αναθέσετε άμεσα μία. Θα βοηθούσε ακόμη περισσότερο αν τα SVC ξεκινούσαν να συλλέγουν minerals ή vespene gas από την αρχή, ώστε να γλιτώνατε κι εκεί πολύτιμο χρόνο από την μικροδιαχείριση που χαρακτηρίζει το Starcraft.
Για την δημιουργία των μονάδων υπάρχουν τα ανάλογα κτίρια πεζικού και οχημάτων, τα οποία διαφέρουν για κάθε φυλή. Κάθε κτίριο μπορεί να δεχθεί upgrade, είτε για να χτίσετε ανεπτυγμένες μονάδες, είτε για να δημιουργήσετε δύο μονάδες ταυτόχρονα. Επίσης, ως είθισται, υπάρχει όριο στην κατασκευή μονάδων και για να το αυξήσετε θα πρέπει να χτίζετε Supply Depots. Κάθε Supply Depot σας ανοίγει οκτώ νέα slots, για να μπορέσετε να αναπτύξετε περισσότερο τον στρατό σας. Πέραν αυτών, υπάρχουν τεχνολογικά κτίρια τα οποία δίνουν upgrade στις μονάδες σας, τόσο σε armor, όσο και σε δύναμη πυρός. Τα upgrades αυτά καλό είναι να τα αγοράζετε από την αρχή, ώστε ο στρατός σας να έχει την μέγιστη δυνατή ισχύ.
Αποστολές
Το Starcraft II μπορεί να διαθέτει μόνο ένα campaign, αλλά το θετικό είναι ότι οι αποστολές του θα σας κρατήσουν για αρκετό χρονικό διάστημα. Συνολικά το Normal επίπεδο δυσκολίας απαιτεί 16-20 ώρες για να το ολοκληρώσετε, ανάλογα με το επίπεδό σας. Τα δύο ανώτερα επίπεδα είναι αρκετά ανταγωνιστικά κι απευθύνονται σε έμπειρους παίκτες. Ακόμα και το τρίτο επίπεδο (Hard) απαιτεί ιδιαίτερη δεξιοτεχνία, δεδομένου του ότι δεν αυξάνεται μόνο το πλήθος των εχθρών, όσο –κυρίως- η δύναμη πυρός τους, κάτι που ανατρέπει την κατάσταση εις βάρος σας. Σε κάθε περίπτωση, υπάρχει το Autosave σε διάφορα σημεία αποστολών, αλλά και η δυνατότητα να κάνετε restart όποτε θέλετε, αλλάζοντας το επίπεδο δυσκολίας της αποστολής σας. Σε αρκετά σημεία του Campaign υπάρχει κι η δυνατότητα επιλογής της επόμενης αποστολής.
Το briefing των αποστολών περιλαμβάνει όμορφες παρουσιάσεις, αν και θα βόλευε καλύτερα αν υπήρχε in-game παρουσίαση, με φόντο το πραγματικό πεδίο μάχης, ώστε να γίνουν οι στόχοι καλύτερα κατανοητοί. Γενικά παρότι οι αποστολές είναι πολυάριθμες, σας δίνονται μια σειρά από στόχοι -κύριοι ή δευτερεύοντες- και κάθε πιθανή κατάσταση, ώστε να διατηρείται το ενδιαφέρον σας αμείωτο. Για παράδειγμα, κάποιες συγκεκριμένες αποστολές σας δίνουν την δυνατότητα να χειριστείτε κεντρικούς ήρωες του παιχνιδιού ή άλλες ζητούν να τους υποστηρίξετε. Ακόμη, πριν ξεκινήσετε μία αποστολή, μπορείτε σε κάποιες περιπτώσεις να διαλέξετε έναν από τους προτεινόμενους στόχους σας.
Οι κύριοι στόχοι των αποστολών αφορούν καταστροφή αντίπαλης βάσης, περισυλλογή κειμηλίων, καταστροφή κινούμενων στόχων, άμυνα στη βάση μέχρι να έρθουν ενισχύσεις, συνοδεία αθώων πολιτών και γενικά κάθε πιθανό σενάριο που μπορεί να συναντήσει κάποιος σε παιχνίδι στρατηγικής. Η Blizzard τα παρουσιάζει σε τέτοιο βαθμό, ώστε να μην σας δίνει στο πιάτο κάθε πληροφορία από τις πρώτες αποστολές, αλλά αργά και σταδιακά. Υπάρχουν βέβαια και σημεία που κουράζουν. Σε αποστολές όπου περιμένετε να τελειώσει το χρονικό όριο, θα έπρεπε το παιχνίδι να μπορεί να τρέξει ακόμα πιο γρήγορα, καθώς τα πέντε διαθέσιμα επίπεδα ταχύτητας δεν αρκούν. Επίσης, όταν θα σας ζητηθεί να καταστρέψετε μια εχθρική βάση, τότε θα πρέπει να γκρεμίσετε ότι κτίριο ή μονάδα υπάρχει, ακόμα κι αν είναι ασήμαντο (βλέπε supply depots), κάτι που επίσης μεταφράζεται σε επιπλέον χρόνο.
Ανάμεσα στις αποστολές θα βρίσκεστε στην οθόνη διαχείρισης, πάνω στο αεροσκάφος σας, το Hyperion, όπου θα έχετε πρόσβαση στους εξής τομείς. Καταρχήν, από την αρχική οθόνη θα μπορείτε να δείτε τις ειδήσεις στην τηλεόραση ή να μιλήσετε με τους υποδιοικητές σας σχετικά με τις επόμενες αποστολές. Εν συνεχεία υπάρχουν τέσσερις ακόμη τομείς και οι συγκεκριμένα οι Armory, Cantina, Laboratory και Bridge. Στο Amory μπορείτε να παραγγείλετε upgrades για τον στρατό σας κι εδώ το σύστημα λειτουργεί ως εξής. Μετά το τέλος κάθε αποστολής, συλλέγετε πόντους. Τους πόντους αυτούς μπορείτε να τους ξοδέψετε για να αγοράσετε upgrades και να δώσετε επιπλέον ενέργεια ή δύναμη πυρός στις μονάδες σας ή ακόμη και για να αναβαθμίσετε κάποια κτίρια ώστε να μην χρειάζονται upgrade για την δημιουργία μονάδων (κάτι που επίσης σας γλιτώνει από χρόνο και χρήμα στη μάχη). Γενικά όσο προχωράτε στο παιχνίδι, τόσο περισσότερα upgrades γίνονται διαθέσιμα. Η Cantina, όπως προδίδει η λέξη, είναι ο χώρος χαλάρωσης των μελών του πληρώματος. Εκεί, μπορείτε να ακούσετε μουσική στο jukebox ή να παίξετε ένα διασκεδαστικό arcade shoot ‘em up, που θυμίζει έντονα το Galaxian. Διαθέτει levels, bosses στο τέλος κάθε level, upgrades σε όπλα, επιπλέον ζωές, σημείωση high score και γενικά όλα όσα θα μπορούσε να έχει ένα καλό shareware που θα κυκλοφορούσε online σε μορφή DLC. Στην Cantina μπορείτε ακόμη να επενδύσετε τους πόντους σας για να προσλάβετε μισθοφόρους, δηλαδή επιπρόσθετες μονάδες πέρα από αυτές που διαθέτει ο στρατός σας.
Στους μισθοφόρους το σύστημα λειτουργεί αλλιώς. Καταρχήν και εκεί όσο ολοκληρώνετε αποστολές, τόσο γίνονται διαθέσιμες νέες μισθοφορικές μονάδες. Συγκεντρώνοντας τον κατάλληλο αριθμό πόντων, παραγγέλνετε τις μονάδες που θέλετε και τις κάνετε διαθέσιμες. Μέσα στην μάχη, θα πρέπει να χτίσετε ένα Merc Compound (αντίστοιχο των Barracks) όπου θα έρχονται οι μισθοφόροι. Από εκεί, πληρώνετε κάθε φορά το αντίστοιχο ποσό σε minerals και vespene gas για την μισθοφορική ομάδα που θέλετε και αυτή σας έρχεται μέσα σε ένα δευτερόλεπτο. Αυτό είναι must λύση, γιατί σας βοηθάει να αναπτύξετε γρήγορα στρατό χωρίς να περιμένετε, κάτι που σας δίνει τον χρόνο να ασχοληθείτε με την κατασκευή κτιρίων και με upgrades. Για την ομαλή ροή του παιχνιδιού, αμέσως μετά από την αγορά μιας ομάδας μισθοφόρων, μεσολαβούν κάποια λεπτά cooldown μέχρι την επόμενη παραγγελία σας.
Τέλος, στο Laboratory αγοράζετε τεχνολογικά upgrades για την βάση σας, ενώ στην Bridge απλά επαναλαμβάνετε αν θέλετε προηγούμενες αποστολές ή παρακολουθείτε τα cutscenes τους, σε περίπτωση που θέλετε να εμπεδώσετε καλύτερα τα όσα προηγήθηκαν.
Μάχη
Φέτος συναντάμε δύο διαφορετικές κινήσεις μάχης. Την Move και την Attack Move. Δίνοντας στις μονάδες σας την εντολή Move, τις προτρέπετε να μεταβούν σε ένα συγκεκριμένο σημείο και απλά να περιφρουρήσουν την θέση τους. Με την Attack Move όμως, θα έχουν μια πιο επιθετική νοοτροπία, κάνοντας άμεση επίθεση σε όσες εχθρικές μονάδες δουν γύρω τους.
Το A.I. των μονάδων είναι αρκετά ανεπτυγμένο, τόσο ώστε τουλάχιστον οι περισσότερες από αυτές να μπορούν να αμυνθούν χωρίς να χρειάζεται να βρίσκεστε από πάνω τους. Η ακτίνα δράσης τους είναι μεγάλη κι αυτό θα το καταλάβετε από την αρχή, όταν για παράδειγμα θα βλέπετε τους γιατρούς σας να δρουν πολύ γρήγορα healάροντας αυτόματα τους τραυματίες.
Στα περισσότερα strategy, το πεδίο μάχης έχει αλληλεπίδραση με τις μονάδες, όπως επίσης καταστρέφεται, τουλάχιστον στον μέγιστο δυνατό βαθμό. Αντίθετα, στο Starcraft II παρατηρήσαμε ότι κάτι τέτοιο δεν υφίσταται. Δεν μπορείτε δηλαδή να σκοτώσετε ζώα, να καταστρέψετε συρματοπλέγματα και να ανοίξετε δρόμο, ούτε να καταλάβετε ή να καταστρέψετε κάποιο ουδέτερο κτίριο. Οπότε, αν είχατε «καλομάθει» έως τώρα από την σειρά Command & Conquer, καλά θα κάνετε να ξεσυνηθίσετε.
Ότι καλύτερο μπορούσε να προσφέρει η Blizzard στους διψασμένους οπαδούς της και κυρίως σε όσους αγαπάνε τα καλά Strategy
Οι επιθέσεις που θα δεχτείτε κατά την διάρκεια του campaign είναι στις περισσότερες περιπτώσεις προγραμματισμένες. Υπάρχουν δηλαδή εκ των προτέρων σχεδιασμένες επιθέσεις σε προκαθορισμένα σημεία και από συγκεκριμένα στρατεύματα. Σε πιο προχωρημένες αποστολές όπου θα συμμετάσχετε σε ανοιχτές μάχες, εκεί τα πράγματα διαφοροποιούνται και αντιμετωπίζετε περισσότερες συνδυασμένες επιθέσεις. Φυσικά για να δείτε την πλήρη δύναμη της engine, θα πρέπει να δοκιμάσετε να παίξετε το skirmish, όπου επιλέγετε χάρτη και φυλή, δίνοντας μάχη κόντρα στον υπολογιστή με στόχο την καταστροφή της αντίπαλης βάσης. Υπάρχει ακόμα και δυνατότητα δημιουργίας δικού σας χάρτη, μέσω του editor που παρέχεται μαζί με το παιχνίδι. Οι περισσότεροι ίσως βρείτε τον editor κουραστικό και δύσχρηστο, αλλά οι παλιοί του Starcraft είναι πιθανό να αφιερώσετε αρκετές ώρες στο να φτιάξετε τους δικούς σας χάρτες, τους οποίους μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για online games, για να προπονηθείτε με το Clan σας, για να τους μοιράσετε σε φίλους κτλ.
Μονάδες
Το Starcraft II περιλαμβάνει συνολικά πάνω από 50 μονάδες (παλιές και νέες), οι οποίες αντιστοιχούν σε 14-17 ανά φυλή. Υπάρχει τέτοια ποικιλομορφία, ώστε θα χρειαστεί να επιστρατεύσετε σωστούς συνδυασμούς μονάδων για να επιτύχετε τους στόχους σας.
Οι νέες μονάδες δένουν αρμονικά με τις παλιές και το σίγουρο είναι ότι θα τις συνηθίσετε πολύ γρήγορα. Οι Terran έχουν την μεγάλη ενίσχυση του Thor, ενός γιγάντιου ρομπότ που με τα μεγάλα κανόνια του καταστρέφει ότι κινείται γύρω του. Υπάρχει επίσης το αεροσκάφος Banshee κι αρκετές ακόμη ενδιαφέρουσες προσθήκες πεζικού και αέρος. Τα Firebats αντικαθίστανται από τους Marauders, που σε συνδυασμό με τους γιατρούς που healάρουν, δίνουν στο πεζικό μια νέα αύρα. Παρόλα αυτά σε κάποιες αποστολές του Campaign θα χειριστείτε και Firebats. Επίσης, υπάρχει για πρώτη φορά και ο Viking, ένα όχημα που μεταμορφώνεται από ρομπότ σε αεροσκάφος.
Στους Protoss συναντάμε τον Stalker και τον Immortal, δύο μονάδες που θυμίζουν ερπετά (συγκεκριμένα το Dragoon απ’ το πρώτο Starcraft). Ο Colossus είναι μια μονάδα που θυμίζει κι αυτή ερπετό. Πυροβολεί με λέιζερ και μπορεί να μεταφέρεται εύκολα μιας και διαθέτει τέσσερα μεγάλα πόδια. Στις μονάδες αέρος υπάρχει το πανίσχυρο Mothership, με πολλές σημαντικές αρετές και ο Phoenix, ο οποίος σηκώνει τις εχθρικές μονάδες με τηλεκίνιση. Γενικά έχουμε αρκετά remakes παλιών μονάδων. Το Void ray τώρα ονομάζεται Warp ray, το Warp prism θα το βρείτε πλέον ως Phase prism κ.ο.κ..
Στους Zerg οι περισσότερες μονάδες έχουν διατηρηθεί αυτούσιες. Υπάρχει για άλλη μια φορά το Ultralisk, που επιτίθεται εξ επαφής κάνοντας μεγάλη ζημιά σε εχθρικές μονάδες και κτίρια, αλλά και νέες εκδόσεις των Hydralisk, Queen, Overlord και Larva, που μεταλλάσσεται σε άλλες μονάδες. Ο νέος Overlord δεν λειτουργεί πλέον ως ανιχνευτής όπως στο Starcraft I, αλλά αντ’ αυτού υπάρχει ο Overseer, μία εξελιγμένη έκδοσή του που εκτοξεύει spells κι έχει πολλές ειδικές ικανότητες, όπως π.χ. το να δημιουργεί τα Chargelings, δηλαδή κατασκόπους που μεταλλάσσονται σε μονάδες του εχθρού. Γενικά η τεχνολογία των Zerg βασίζεται αρκετά στην μετάλλαξη. Ακόμα και η μονάδα που συλλέγει resources, το Drone, πρέπει να θυσιαστεί όταν δημιουργεί ένα νέο κτίριο. Η δημιουργία μεταλλαγμένων πλασμάτων επιτυγχάνεται είτε μέσω δημιουργίας από τα ήδη υπάρχοντα, είτε ακόμη κι από κτίρια των Zerg που καταστρέφονται.
Challenges
Αν το tutorial δεν σας ήταν αρκετό και θέλετε να αναπτύξετε περισσότερο τις ικανότητές σας μέσα στη μάχη, τότε σας προτείνουμε τα challenges. Πρόκειται για 9 αποστολές, οι οποίες δεν είναι ακριβώς αποστολές campaign, αλλά αναλαμβάνουν τον ρόλο της εκπαίδευσης. Σας δίνουν δηλαδή συγκεκριμένους στόχους που θα πρέπει να ολοκληρώσετε. Μέσω των προκλήσεων αυτών, θα μάθετε πως να στήνετε τον στρατό σας, πως να επιτίθεστε σε βάση μέσα σε συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, πως να αναπτύσσετε γρήγορα μια βάση, πως να αμύνεστε ενάντια σε μεγάλα κύματα εχθρών κτλ. Ανάλογα με τις επιδόσεις σας, κερδίζετε 1-3 πόντους επίδοσης. Μπορείτε να επαναλάβετε τα challenges όποτε θέλετε, ενώ αν καταφέρετε να συγκεντρώσετε 3 πόντους στο καθένα, τότε κερδίζετε και τα 27 achievements.
Online
Εδώ το Starcraft II δείχνει πραγματικά τον καλύτερό του εαυτό. Παίζοντας κόντρα σε άλλους παίκτες, μπορείτε να δοκιμάσετε οποιαδήποτε από τις τρεις φυλές επιθυμείτε, μέχρι να καταλήξετε σε αυτή που σας ταιριάζει. Καθεμία έχει τα θετικά και τα αρνητικά της. Οι Terran έχουν τον πανίσχυρο Thor, ο οποίος χτυπάει σε στεριά και αέρα, άρα με μερικά τέτοια «ρομποτάκια» και την υποστήριξη πεζικού μπορείτε να κάνετε θαύματα. Οι Protoss στηρίζονται αρκετά στο Mothership και σε πιο balanced μονάδες. Τέλος, με τους Zerg μπορείτε να έχετε ένα αριθμητικό πλεονέκτημα, καθώς και την αξιοποίηση των nydus worms, με τα οποία ταξιδεύετε γρήγορα κάτω απ’ το έδαφος, άρα χτυπάτε αιφνιδιαστικά στέλνοντας τα…χαριτωμένα πλασματάκια σας όπου επιθυμείτε. Υπάρχουν αμέτρητοι συνδυασμοί τακτικής και αντίστοιχα πολλές συνεργασίες που μπορείτε να κάνετε με άλλους παίκτες, πόσο μάλλον όταν είναι φίλοι σας και μιλάτε μέσω Mumble/Teamspeak ή όταν έχετε οργανωθεί μέσω ενός Clan.
Αν είστε αρχάριοι του είδους και θέλετε να αναμετρηθείτε με κάποιον…στο μπόι σας, τότε η Blizzard έχει φροντίσει γι’ αυτό. Καταρχήν υπάρχουν 50 προκριματικές αναμετρήσεις μέσω των οποίων θα προκύψει και το επίπεδό σας. Στη συνέχεια, όταν θα κληθείτε να παίξετε, θα σας δοθεί αντίπαλος που θα βρίσκεται συνήθως κοντά στο rank σας, ώστε να μην τα βρείτε σκούρα με τους «βετεράνους» που καραδοκούν. Κάθε αναμέτρηση υποστηρίζει 2-12 παίκτες ταυτόχρονα, με ή χωρίς την χρήση στρατευμάτων ελεγχόμενων από την A.I., ενώ οι διαθέσιμοι χάρτες είναι δεκάδες. Σε αυτούς προσθέστε και όσους έχουν κατασκευάσει οι ίδιοι οι παίκτες και θα έχετε ένα καλό σύνολο που θα σας δώσει την ανάλογη ποικιλία.
Τέλος, θα πρέπει να αναφέρουμε ότι η ικανότητα των παικτών στο Battle.net κινείται σε καλό επίπεδο, άρα οι hardcore gamers πραγματικά θα ευχαριστηθείτε δράση. Σε θέματα lag δεν αντιμετωπίσαμε κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα, αν και όσοι έχετε σύνδεση μέχρι 2Mbit, ίσως να δεινοπαθήσετε αν αναμετρηθείτε με πολλούς αντιπάλους ταυτόχρονα. Κάτι που επίσης ενδέχεται να σας δυσαρεστήσει, είναι η έλλειψη υποστήριξης LAN. Προφανώς η Blizzard θέλει να δεσμεύσει τους παίκτες της στο να συνδέονται online στο Battle.net για να αποφύγει τα κρούσματα πειρατείας που έχει πληρώσει στο παρελθόν. Κάπου εδώ όμως οι gamers πληρώνουν τα σπασμένα.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Η πιο γλυκιά εντύπωση που αποκομίσαμε από το Starcraft 2 ήταν αυτή των cutscenes του, τα οποία όσο εξελίσσονταν οι αποστολές γίνονταν ολοένα και πιο ενδιαφέροντα. Ο αλκοολικός Jim Raynor με το cool υφάκι, ο νευρικός Tychus Findlay και η διαρκής εναλλαγή των σκηνικών, δίνουν την αίσθηση του βιώματος μιας ταινίας, ίσως ακόμη περισσότερο απ’ όσο την έδιναν τα cutscenes του Command & Conquer με τους πραγματικούς ηθοποιούς.
Στο πεδίο της μάχης, η ποιότητα των γραφικών είναι τέτοια, ώστε να υπάρχει ρεαλιστική παρουσίαση των μονάδων και των κτιρίων, πλήρης δυνατότητα zoom, καθώς και οπτικά εφέ κάθε είδους, που συνθέτουν το πιο συγκροτημένο παιχνίδι στρατηγικής των τελευταίων ετών. Το γρήγορο loading είναι επίσης ένα μεγάλο θετικό, καθώς και το ότι το παιχνίδι τρέχει σε οποιοδήποτε PC με μονοπύρηνο επεξεργαστή και 1.5GB RAM.
Οι διάλογοι είναι το πιο δυνατό στοιχείο που θα συναντήσετε, καθώς οι ηθοποιοί του παλιού Starcraft δίνουν μετά από μια δεκαετία και πάλι βροντερό παρόν! Ο πολύπειρος Robert Clotworthy υποδύεται ξανά τον Jim Raynor, ενώ την φωνή της Sarah Kerrigan έχει αναλάβει η νεοεισελθούσα (αλλά επίσης έμπειρη) Καναδέζα Tricia Helfer. Η μουσική έχει ένα ξεχωριστό ύφος απ’ ότι είχαμε συνηθίσει έως τώρα σε strategy, θυμίζοντας σε αρκετά σημεία Αμερικάνικες ταινίες Ουέστερν. Τέλος, τα ηχητικά εφέ είναι επίσης εντυπωσιακά, ενώ στην ενημέρωση για την κατάσταση της βάσης και του στρατού σας, θα μπορούσε ίσως να υπάρχει λίγο συχνότερη ανταπόκριση.
Επίλογος
Το Starcraft II είναι χωρίς αμφιβολία το απόλυτο real-time strategy για το 2010. Ποιοτικά η Blizzard δίνει στους fans της ακριβώς ότι έλειπε αυτή την στιγμή από την συγκεκριμένη αγορά. Δεκάδες επιλογές ανάπτυξης βάσης και μονάδων, γρήγορες μάχες και δυνατά γραφικά, όλα σε ένα πακέτο. Βέβαια, το ένα και μοναδικό campaign που υπάρχει, είναι ένα σημάδι του ότι η Blizzard θέλει να αποκομίσει με το καλημέρα κι άλλα έσοδα από τα δύο επόμενα επεισόδια. Τουλάχιστον όμως είναι προσεγμένο, προσφέρει περισσότερες επιλογές από ποτέ και μπορεί να σας κρατήσει για πολλές ώρες. Άλλωστε, αν υπήρχαν άλλα δύο τέτοια campaign, τότε θα περιμέναμε 1-2 χρόνια ακόμη μέχρι να δούμε το παιχνίδι να κυκλοφορεί.
Θετικά:
- Ατμοσφαιρικά cutscenes και δυνατότητα προβολής επιπλέον σκηνών
- Πολύ καλό voice acting
- Το εθιστικό online mode και τα challenges
- Απλό και εύχρηστο
- Διατηρεί όλα τα θετικά από το gameplay του πρώτου Starcraft
Αρνητικά:
- Δεν υπάρχει αλληλεπίδραση με το περιβάλλον
- Στο Campaign χειρίζεστε μόνο τους Terran. Για τις άλλες δύο φυλές θα πρέπει να αναμείνετε για τα νέα επεισόδια
- Δεν υπάρχει υποστήριξη για LAN
Βαθμολογία
Γραφικά: 8.5
Ήχος: 9.5
Gameplay: 9
Αντοχή: 9.5
Γενικά: 9
Ο απόλυτος εθισμός στα Strategy επιστρέφει!
Μάνος Γρυπάρης
Comments
κριμα που δεν εχει αλλες φυλες.εγω περιμενα μολις τελειωσω να μου βγαλει εστω τους protoss... :-(
Από τα reviews που έχω ήδη διαβάσει, δυστυχώς στα αρνητικά του παιχνιδιού πρέπει να προστεθεί και η έλλειψη υποστήριξης τοπικού δικτύου. Τέρμα τα LAN parties
Για μένα είναι ενα rehash του SC με ενα graphics upgrade της κακιας ωρας. Και δεν έχει δικαιολογημενα μονο ενα campaign γιατι αλλιως θα εκανε αλλα 2 χρονια να βγει. Δηλαδη τι εκαναν 10 χρονια?
1)Είναι Strategy και κρίνεται με άλλα δεδομένα.
2)Έχει Cutscenes ανώτερα του Company of Heroes.
3)Το Campaign διαρκεί περισσότερο από οπουδήποτε άλλο σε strategy του είδους του.
4)Δεν είναι 10 χρόνια το development, αν είναι δυνατόν. Η Blizzard εδώ και μια δεκαετία φτιάχνει Warcraft 3, WoW, Diablo 3 και δεκάδες άλλους τίτλους. Το 2007 ανακοινώθηκε και προφανώς αναπτυσσόταν 1-2 χρόνια πριν.