- Reviews
- Alan Wake
Alan Wake
HotΕφιάλτης ή πραγματικότητα;
Εφιάλτης ή πραγματικότητα;
Η βιομηχανία των games τείνει να κορεστεί από ένα σωρό τυποποιημένα σενάρια που έχουν γραφτεί στα χρονικά της και που βλέπουμε να επαναλαμβάνονται κάθε μήνα. Ευτυχώς όμως υπάρχουν και εξαιρέσεις. Μετά το πολυεπιτυχημένο Heavy Rain που κυκλοφόρησε πριν από τρεις μήνες αποκλειστικά για το Playstation 3, την σκυτάλη τώρα παίρνει το Alan Wake αποκλειστικά για το Xbox 360, δείχνοντάς μας ότι τελικά τα Adventures αναγεννιούνται. Έστω κι αν η αναγέννηση αυτή δεν είναι στα πρότυπα των παλιών, κλασικών Adventures, αλλά σε πιο σύγχρονη μορφή.
Το Alan Wake είναι ένα συναρπαστικά ενδιαφέρον παιχνίδι δράσης και περιπέτειας. Διαφημίστηκε πολλές φορές, δέχτηκε αναβολές επί αναβολών και μόλις λίγες εβδομάδες πριν την κυκλοφορία του ανακοινώθηκε ότι δεν θα κυκλοφορήσει για PC, αλλά μόνο για Xbox 360. Όπως και να ‘χει, η έμπειρη Remedy Entertainment, δημιουργός του Max Payne, αποδείχτηκε για άλλη μια φορά ικανή στο να ανταπεξέλθει στις προσδοκίες μας. Απολαύστε την.
Σενάριο
Ο πρωταγωνιστής μας είναι ο Alan Wake, ένας συγγραφέας με πολλά best sellers στο ενεργητικό του, ο οποίος όμως έχει να γράψει βιβλίο για δύο χρόνια. Εκτός αυτού, ταλαιπωρείται από εφιάλτες, οι οποίοι μοιάζουν ολοένα και περισσότερο να τον απειλούν και στην πραγματικότητα. Η Alice, σύζυγος του Alan, τον πηγαίνει διακοπές στην μικρή πόλη Bright Falls, ώστε να μπορέσει να ηρεμήσει και αντίστοιχα η έμπνευσή του να επανέλθει.
Η μοίρα όμως τα φέρνει έτσι, ώστε το ζευγάρι να βρεθεί σε λάθος μέρος και συγκεκριμένα σε μία σκοτεινή περιοχή, μακριά από το Bright Falls. H περιοχή αυτή αποδεικνύεται στοιχειωμένη κι ο Alan Wake αρχίζει να βιώνει ολοένα και περισσότερους εφιάλτες, οι οποίοι πλέον απειλούν άμεσα την οικογενειακή του γαλήνη.
Το θρίλερ ζωντανεύει
Στην περίπτωση των Adventures, η ταύτιση με άλλα games είναι πολλές φορές αναπόφευκτη. Όσο κι αν υπάρχει πρωτοτυπία στους πρωταγωνιστές και στο concept, παρατηρήσαμε κάποιες ομοιότητες του Alan Wake με το Silent Hill. Καταρχήν στο ξεκίνημα του παιχνιδιού οδηγείτε με το αμάξι σας νύχτα, σκοτώνετε κάποιον ο οποίος στεκόταν ακίνητος στη μέση του δρόμου και μέχρι να γυρίσετε το κεφάλι σας το πτώμα έχει εξαφανιστεί. Ύστερα από λίγα δευτερόλεπτα, ο τύπος εμφανίζεται μπροστά σας κι αρχίζει μια τρελή καταδίωξη μακριά από το αυτοκίνητό σας, με το φάντασμά του να σας καταδιώκει, με σκηνικό παρόμοιο με το “Ξέρω τι έκανες πέρυσι το καλοκαίρι”! Συν τις άλλοις, το σενάριο του παιχνιδιού περιλαμβάνει και εξαφάνιση της συζύγου σας από σκοτεινές υπάρξεις, άρα για άλλη μια φορά καλείστε να βρείτε, πολεμώντας με τους εφιάλτες σας και μεταβαίνοντας διαρκώς από τα όνειρα στην πραγματικότητα.
Σύμφωνα με την υπόθεση, ο Alan Wake είναι ένας πασίγνωστος συγγραφέας. Όπως κάθε διάσημος συγγραφέας, έτσι και αυτός, βασανίζεται από διάφορες σκέψεις. Από την αρχή του παιχνιδιού θα βρεθείτε να είστε θύμα καταδίωξης από φαντάσματα, έχοντας ως άμυνά σας έναν φακό και διάφορα όπλα που συναντάτε στο δρόμο σας. Τα φαντάσματα αυτά θυμίζουν ψυχασθενείς δολοφόνους, καθώς έχουν στα χέρια τους αιμοβόρα όπλα, όπως τσεκούρια, απειλώντας άμεσα τη ζωή σας. 3-4 χτυπήματα είναι αρκετά για να καταλήξετε νεκροί και όπως συνηθίζεται σε τέτοιες περιπτώσεις, είτε κοιμάστε, είτε είστε ξύπνιοι, ο θάνατός σας θα σας στείλει αμέσως στο προηγούμενο checkpoint.
Χειρισμός, Γρίφοι και Μάχες
To Alan Wake δεν απαιτεί από εσάς να έχετε ιδιαίτερη εμπειρία από παιχνίδια δράσης ή περιπέτειας. Οι μάχες είναι απλές και σας δίνεται η δυνατότητα να ξεφύγετε, ενώ αν χαθείτε ή αν ψάχνετε κάποιο αντικείμενο, οι ενδείξεις και η ομιλία του πρωταγωνιστή θα σας βοηθούν στο να βρείτε την λύση. Οι γρίφοι είναι δύο επίπεδα πιο δύσκολοι από τις στιγμές δράσης και καταδίωξης, αν και πάντοτε γνωρίζετε ότι η λύση βρίσκεται στα στενά όρια ενός μικρού χώρου. Θα πρέπει άλλοτε να βρείτε έναν ηλεκτρικό πίνακα και να ενεργοποιήσετε το ρεύμα σε μια περιοχή, άλλοτε να απενεργοποιήσετε μια γεννήτρια για να περάσετε από ηλεκτροφόρα καλώδια και σε άλλες περιπτώσεις να βρείτε γρήγορα την έξοδο από ένα ετοιμόρροπο σπίτι που ετοιμάζεται να σας πλακώσει.
Inventory και συνδυασμοί αντικειμένων δεν υπάρχουν, καθώς τα συνηθισμένα αντικείμενα που θα πρέπει να συλλέγετε είναι σφαίρες για τα όπλα σας και μπαταρίες για τον φακό σας (energizer φυσικά, καθ’ ότι είναι και χορηγός του παιχνιδιού!) Δυναμώνοντας την ένταση του φακού, ουσιαστικά τυφλώνετε τα πνεύματα που σας καταδιώκουν κι έτσι μπορείτε να τα αφοπλίσετε προσωρινά. Για να κάνετε όμως σωστή δουλειά, θα πρέπει να τα καθαρίσετε μία κι έξω. Τα διαθέσιμα όπλα γι’ αυτές τις ενέργειες είναι αρχικά ένα πιστόλι revolver κι αργότερα ένα shotgun, ένα assault rifle ή ακόμα κι ένα flare gun που εκτοξεύει φωτοβολίδες που…λαμπαδιάζουν ότι κινείται.
Ο χειρισμός είναι αρκετά απλός και το reload στα όπλα γίνεται με το κουμπί “X”, ενώ επιταχύνεται αν το πατάτε διαρκώς και γρήγορα. Επειδή όμως αρκετές φορές θα τύχει να ξεμείνετε από σφαίρες, η Remedy προνόησε κι έτσι όταν χάνετε και γυρνάτε κάθε φορά στο προηγούμενο checkpoint, θα έχετε επιπλέον σφαίρες, για να μπορέσετε να κάνετε την δουλειά σας σαν άνθρωποι.
Αυτό που μας προβλημάτισε περισσότερο στο χειρισμό του παιχνιδιού είναι η κάμερα. Όχι μόνο είναι αρκετά ευαίσθητη στον τρόπο που στρίβει, αλλά επιπλέον όλα τα πλάνα είναι τόσο πανοραμικά, ώστε στις περισσότερες περιπτώσεις να βλέπετε τον Alan Wake απ’ τη μέση και πάνω. Το πρόβλημα γίνεται επίσης έντονο όταν βρίσκεστε ακριβώς δίπλα σε μεγάλα αντικείμενα, εκεί όπου τα πλάνα δεν βολεύουν καθόλου. Όλα αυτά σας δίνουν μία ελαφρώς μικρότερη αίσθηση του χώρου στον οποίο κινείστε.
Ένα σημαντικό στοιχείο που παρατηρήσαμε είναι ότι η πρόσβαση σε ένα σημείο, έγκειται καθαρά και μόνο στα χέρια των προγραμματιστών. Υπάρχουν για παράδειγμα υψώματα τα οποία είναι μεν προσβάσιμα από εσάς, αλλά για αυτονόητους λόγους δεν μπορείτε να ανεβείτε σε αυτά. Αντίστοιχα, αν φτάσετε στην άκρη ενός γκρεμού, τότε πέφτετε κανονικά απ’ τον γκρεμό και συνεχίζετε από το προηγούμενο checkpoint. Το συμπέρασμα είναι ότι θα έχετε διαρκώς την αίσθηση ότι είστε εγκλωβισμένοι σε ένα linear σενάριο, το οποίο μοιάζει με ταινία. Σε αντίθεση όμως με το Heavy Rain -που είναι περισσότερο στα πρότυπα της ταινίας- εδώ καλείστε απαραίτητα να λύσετε κάποιους γρίφους, οι οποίοι αν δεν λυθούν δεν σας αφήνουν να προχωρήσετε. Όσο κι αν οι γρίφοι αυτοί χαρακτηρίζονται από απλότητα, με το σκοτάδι που επικρατεί, στα πιο εξελιγμένα επίπεδα είναι ικανοί να σας βασανίσουν αρκετά.
Ένας συγγραφέας μπλέκει με τους εφιάλτες του κι εσείς αναλαμβάνετε να τον ξεμπλέξετε και να σώσετε ότι έχει απομείνει.
Η διάρκεια του Alan Wake υπολογίζεται σε 12-16 ώρες. Μέχρι να φτάσετε στο σημείο να το ολοκληρώσετε, θα βρεθείτε σε πολλές δύσκολες καταστάσεις, αλλά πολλές από αυτές ενδέχεται να σας φανούν βαρετές, καθώς θα πρέπει διαρκώς να τρέχετε για να ξεφύγετε από τους εχθρούς σας ή να λύνετε γρίφους που μοιάζουν μεταξύ τους. Ένα μικρό ενδιαφέρον παρουσιάζει η εύρεση κειμένων από τα βιβλία σας, τα οποία συναντάτε στο έδαφος και που σχετίζονται με το story, καθώς και η επιβίβαση σε διάφορα οχήματα. Κατά τα άλλα, οι μάχες καταντούν σύντομα ανιαρές. Συν τις άλλοις, μετά την ολοκλήρωσή του Alan Wake, δεν υπάρχει κάποιος λόγος να το επαναλάβετε, μιας και τα achievements αποκτώνται συνήθως μία κι έξω. Εκτός κι αν υπάρχει κάποιος πραγματικά καμένος εκεί έξω, τόσο ώστε να θέλει να αναζητήσει και τα 200 θερμός που υπάρχουν διασκορπισμένα μέσα στο παιχνίδι.
Γραφικά
Η Remedy δημιούργησε την Alan Wake-engine, μία μηχανή γραφικών ειδικά σχεδιασμένη για τις ανάγκες του παιχνιδιού. Για τα physics, χρησιμοποιείται η παγκοσμίου φήμης Havok Physics engine, την οποία έχουμε απολαύσει στο παρελθόν σε πάνω από 150 κορυφαία games όπως τα Uncharted 2, Halo 3 και Company of Heroes. Ως εκ τούτου, τα μοντέλα των πρωταγωνιστών είναι καλοσχεδιασμένα, με τις εκφράσεις των προσώπων τους να αποδίδονται άκρως ρεαλιστικά. Οι κινήσεις τους είναι κι αυτές λεπτομερείς, χωρίς να υπάρχει πτώση στα frames. Υπάρχουν μόνο κάποιες μικροατέλειες σχεδιασμού, όταν έρχεστε σε επαφή με αντικείμενα του χώρου, όπως για παράδειγμα όταν προσπαθείτε να σκαρφαλώσετε πάνω σε κάποιο ύψωμα.
Πολύ μεγάλη βάση έχει δοθεί στην ατμόσφαιρα, η οποία έχει μονίμως ένα σκοτεινό κλίμα. Τόσο σκοτεινό, ώστε με δυσκολία μπορείτε να διακρίνετε τα πρόσωπα των σατανικών υπάρξεων που σας καταδιώκουν. Το περιβάλλον έχει σχεδιαστεί με ιδιαίτερη ποικιλομορφία στα περιβάλλοντα και τον φωτισμό, παρουσιάζοντας ερημικές τοποθεσίες, κοιλάδες, ρυάκια και εγκαταλελειμμένα σπίτια. Ότι χρειάζεται δηλαδή για ένα καλοστημένο σκηνικό τρόμου. Επιπρόσθετα, τα cutscenes προσθέτουν μια ξεχωριστή ποιότητα στην εξέλιξη του σεναρίου και είναι ικανά από μόνα τους να σας κρατήσουν προσκολλημένους, παρακολουθώντας με αγωνία το τι θα συμβεί στη συνέχεια.
Ήχος
Τα σκαμπανεβάσματα του soundtrack που σας ακολουθεί, είναι η καλύτερη μουσική συνοδεία για την δημιουργία μιας εφιαλτικής ατμόσφαιρας. Τα ηχητικά εφέ από οτιδήποτε συμβαίνει γύρω σας είναι άκρως προσεγμένα, ενώ η αφήγηση του συγγραφέα Alan Wake αποδίδεται με μεγάλη επιτυχία. Δυστυχώς δεν κυμαίνονται στο ίδιο επίπεδο και οι υπόλοιπες ερμηνείες, οι οποίες τις περισσότερες φορές εμφανίζονται αρκετά στημένες.
Επίλογος
Το Alan Wake υπόσχεται να σας χαρίσει πολλές συναρπαστικές στιγμές. Η απόπειρα της Remedy Entertainment για τη δημιουργία ενός Survival Horror Αdventure με Action στοιχεία, κρίνεται επιτυχημένη. Με την εκρηκτική του ατμόσφαιρα και την κινηματογραφική παρουσίαση σεναρίου, το πιθανότερο είναι ότι θα απορροφηθείτε εύκολα στον κόσμο του. Απ’ την άλλη, κάθε στιγμή που θα βιώσετε θα νιώσετε πως κάπου την έχετε ξαναζήσει, καθώς δεν υπάρχουν πολλές πρωτοτυπίες στο gameplay που να το κάνουν πραγματικά να ξεχωρίζει.
Θετικά:
- Εκπληκτική ατμόσφαιρα
- Πολύ καλή ποιότητα γραφικών, εφάμιλλη του επιπέδου της Remedy
- Συναρπαστική εξέλιξη σεναρίου
- Ανατριχιαστικά ηχητικά εφέ
- Ρεαλιστικό σύστημα μάχης
Αρνητικά:
- Επαναλαμβανόμενο gameplay
- Το διαρκές σκοτάδι και οι γρίφοι μέσα σε αυτό κουράζουν
- Ορισμένες «στημένες» ερμηνείες
- Μικρές δυσκολίες στον χειρισμό της κάμερας
Βαθμολογία
Γραφικά: 9
Ήχος: 8.5
Gameplay: 8.5
Αντοχή: 8
Γενικά: 8.4
Μυστήριο, σασπένς και ανελέητη δράση στην κόψη του ξυραφιού.
Μάνος Γρυπάρης
Comments
Anyway, το AW είναι AWesome πραγματικά. Δεν βλέπω όμως τους developers "ζωηρούς" για sequel! Αργούν χαρακτηριστικά!
Μου θυμίζει παρά πολύ το Alone in the Dark!!!