- Reviews
- Fallout 3
Fallout 3
HotΒασισμένο στην επιτυχημένη συνταγή του Oblivion.
Βασισμένο στην επιτυχημένη συνταγή του Oblivion.
Το Fallout ξεκίνησε πριν από 10 χρόνια ως RPG με στοιχεία Shoot ‘Em Up. Οι δύο εκδόσεις του χρησιμοποιούσαν τότε την ίδια μηχανή γραφικών. Κατά συνέπεια, όσοι έπαιξαν εκείνη την έκδοση σίγουρα θα ονειρεύονταν την ημέρα όπου η Bethesda θα δημιουργούσε το Fallout της επόμενης γενιάς. Για καλή μας τύχη, η ημέρα αυτή έφτασε.
Σενάριο
Βρισκόμαστε στην Αμερική το έτος 2277 και συγκεκριμένα χωμένοι μέσα στα έγκατα της γης, σε ένα καταφύγιο με την ονομασία “Vault 101”, το οποίο διοικεί ο Overseer. Εσείς μια μέρα γεννιέστε (σαν ξεγεννάει ο ίδιος σας ο πατέρας) και την στιγμή της γέννας, η μητέρα σας πεθαίνει. Μεγαλώνετε υπό την επίβλεψη του πατέρα σας ώσπου λίγους μήνες μετά την ενηλικίωσή σας, ο πατέρας σας αποφασίζει να φύγει από το Vault και να κρυφτεί κάπου στον έξω κόσμο. Τότε είναι που παίρνετε την απόφαση να βγείτε έξω από το Vault 101 (κάτι που θεωρείται απαγορευμένο) και να ανακαλύψετε τι ακριβώς συμβαίνει στον έξω κόσμο. Περισσότερες πληροφορίες δεν χρειάζεται να σας πούμε, για να μην κάνουμε spoiler. Το τελευταίο στοιχείο που μπορούμε να σας δώσουμε είναι η εικόνα του έξω κόσμου η οποία είναι πραγματικά αποκαρδιωτική. Όλο το τοπίο θυμίζει εικόνα μιας χώρας στην οποία έχει πέσει ατομική βόμβα. Οι μεγάλες πόλεις της Αμερικής έχουν αντικατασταθεί από ερείπια και καταφύγια και ο ανθρώπινος πληθυσμός έχει αφανιστεί. Η ραδιενέργεια υπάρχει παντού διάσπαρτη, ακόμα και στο νερό, τις τροφές και την θάλασσα. Εσείς θα πρέπει να περιπλανηθείτε σε αυτό το χάος, να βρείτε την άκρη του νήματος και παράλληλα να συζητήσετε και να βοηθήσετε τους λιγοστούς ανθρώπους που απέμειναν στον πλανήτη.
Gameplay
Ο βαθμός δυσκολίας του Fallout 3 είναι αρκετά υψηλός και από τα πέντε διαθέσιμα επίπεδα, το παιχνίδι οριακά μπορεί να παιχτεί στο Normal επίπεδο, πάντα υπό την προϋπόθεση ότι θα ακολουθείτε συγκεκριμένες τακτικές ανάπτυξης χαρακτήρα. Μετά την επιλογή επιπέδου και την περίφημη γέννησή σας, επιλέγετε το φύλο και τα βασικά χαρακτηριστικά του προσώπου σας και κάνετε τα πρώτα σας βήματα ως μωρό κι αργότερα ως έφηβος, ο οποίος μεγαλώνει σε…φιουτουριστικά εργαστήρια. Στην ηλικία των 10 ετών πιάνετε για πρώτη φορά ηλεκτρονικό περικάρπιο και όπλο. Στα 16 σας εκπαιδεύεστε στην τάξη κι ανεβάζετε τα πρώτα σας skills. Στα 19 σας έρχεται η ώρα να “καθαρίσετε” κόσμο και να σηκωθείτε να φύγετε από εκεί μέσα!
Στην χώρα της Αμερικής μετά από μία μαζική καταστροφή, δεν έχουν μείνει παρά ελάχιστες πόλεις, καθεμία από τις οποίες αριθμεί 5-30 κατοίκους! Η βασική πόλη, το Megaton, έχει χτιστεί γύρω από μία βόμβα η οποία είχε πέσει στο γη και για έναν μυστήριο λόγο δεν εξερράγη. Στην πόλη αυτή θα μπορέσετε να μείνετε σε δικό σας σπίτι, αλλά και να κάνετε συναλλαγές με διάφορα σπίτια, όπως το μπαρ που πουλάει φαγητά, τον γιατρό, την τοπική guild που θα σας δώσει quests ή το κατάστημα προμηθειών (Craterside Supply). Στο μπαρ θα βρείτε διάφορα τρόφημα, όπως σουβλάκια ιγκουάνα και σκίουρου, κονσέρβες ή και Nuke Cola! Όλες αυτές οι τροφές έχουν ραδιενέργεια και όταν η ραδιενέργεια αυτή φτάσει στο απροχώρητο τότε θα πρέπει να την αποβάλετε από μέσα σας είτε μέσω ειδικών συσκευών, είτε με τη βοήθεια του γιατρού. Υπάρχουν ασφαλώς και καθαρά φάρμακα, όπως το καθαρό νερό ή το stimpack, δηλαδή ένεση την οποία "καρφώνετε" και ανεβάζετε την ενέργειά σας για αρκετούς πόντους.
Το θέμα είναι ότι στο συγκεκριμένο κατάστημα αλλά και στους scavengers, πωλείται μόνο ένα πακέτο με σφαίρες κάθε φορά, άρα θα συναντάτε συχνά πρόβλημα στα πυρομαχικά. Οι scavengers είναι τύποι που βρίσκονται είτε έξω από πόλεις (π.χ. Megaton) είτε διάσπαρτοι σε δικούς τους χώρους. Η δουλειά τους είναι να εξερευνούν μεγάλες αποστάσεις μήπως και ανακαλύψουν χρήσιμα αντικείμενα τα οποία μπορούν να σας πουλήσουν. Για τον σκοπό αυτό, κάποιοι από αυτούς έχουν μαζί τους παρέα δύο μεταλλαγμένα pets-προστάτες, στα οποία αν τολμήσετε να επιτεθείτε σε χαμηλό level θα σας κατασπαράξουν. Οι scavengers έχουν γνώσεις επισκευής για να επιδιορθώσουν τυχόν φθορές σε όπλα και armor, ενώ-όπως προαναφέραμε- αν είστε τυχεροί μπορεί να βρείτε κανένα πακέτο με σφαίρες πάνω τους για να λύσετε προσωρινά το πρόβλημά σας (δεν εξηγείται το γεγονός ότι όλοι οι εχθροί έχουν πάνω τους μόλις έναν γεμιστήρα!) Το στυλ του παιχνιδιού πάντως, ευνοεί τις melee επιθέσεις. Η χρήση της ίδιας engine με το Oblivion, απλά αντικαθιστά τα spells με όπλα κι αυτό καταλαβαίνετε με τι συνεπάγεται.
Ο χειρισμός του χαρακτήρα σας είναι ιδιαίτερα απλός. Με την ροδέλα του ποντικιού μπορείτε να αλλάξετε κάμερα από πρώτου σε τρίτου προσώπου. Με το Tab μεταβαίνετε σε όλα τα μενού του χαρακτήρα σας τα οποία περιλαμβάνουν inventory, χάρτη, πληροφορίες για τα attributes και τα skills κ.ο.κ. Όλα αυτά δυστυχώς δεν είναι ορατά στην βασική σας οθόνη την ώρα που κινείστε και θα πρέπει κάθε φορά να τα καλείτε μέσω του συγκεκριμένου μενού. Αυτό σημαίνει επιπλέον χρόνο για να αλλάξετε όπλο ή για να ρίξετε μια απλή ματιά στο χάρτη. Σίγουρα θα βόλευε πολύ περισσότερο να υπήρχε η δυνατότητα εναλλαγής του όπλου με τη ροδέλα ή έστω ένας απλός χάρτης την ώρα που κινείστε ώστε να προσανατολίζεστε πιο γρήγορα. Ο χάρτης έχει δύο διαφορετικά μεγέθη (τοπικός και μεγάλος) ενώ όταν ανακαλύψετε μια νέα τοποθεσία, αυτή θα είναι διαθέσιμη στο χάρτη ώστε να μπορέσετε να “τηλεμεταφερθείτε” αμέσως σε αυτή, σε περίπτωση που θελήσετε να την ξαναεπισκεφθείτε.
Ικανότητες
Τα Attributes του χαρακτήρα σας είναι τα εξής: Strength, Perception (διορατικότητα), Endurance (αντοχή), Charisma (ικανότητα επικοινωνίας), Intelligence, Agility και Luck (πόσο τυχεροί είστε στο να βρίσκετε αντικείμενα). Χρησιμοποιώντας αντίστοιχες τεχνικές μέσα στη μάχη, διάφορα powerups που βρίσκονται διάσπαρτα και sneaks (αναλύονται παρακάτω) μπορείτε ανά διαστήματα να βελτιώνετε τα συγκεκριμένα στατιστικά.
Τα Skills τα οποία αποκτάτε όταν ανεβαίνετε level είναι τα παρακάτω: Barter (καλύτερες τιμές αγοράς), Big Guns, Energy Weapons, Explosives, Lockpick, Medicine, Melee Weapons, Repair, Science (ανίχνευση νέων τεχνολογιών στα όπλα), Small Guns, Sneak, Speech (γίνεστε πιο εύκολα αποδεκτός) και Unarmed (καλύτερα χτυπήματα όταν δεν έχετε όπλο). Σε αντίθεση με το Oblivion, τα skills δεν μπορείτε να τα αναπτύξετε εφαρμόζοντάς τα. Αυτό είναι καλό διότι δεν μπορείτε πλέον να εξασκείτε διαρκώς συγκεκριμένο τύπο όπλου και να ανεβάζετε το skill σας κατακόρυφα. Για παράδειγμα, περπατώντας συνέχεια στο σκοτάδι ακόμα και στο ίδιο σημείο, στο Oblivion μπορούσατε να γίνετε ο άρχοντας του Sneak. Εδώ θα μπορέσετε να ανεβάσετε τα skills σας μόνο όταν ανεβείτε level.
Τέλος, εκτός από τα Skills υπάρχουν και τα Perks, τα οποία είναι bonus ικανότητες. Αυτά είναι τα εξής: Daddy’s Boy (5 πόντοι στο Science + 5 στο Medicine), Gun Nut (5 small guns + 5 repair skills), Intense Training (+1 Attribute), Lady Killer (10% παραπάνω damage στις γυναίκες), Little Leaguer (5 Melee + 5 Explosives), Swift Learner (10% επιπλέον experience) και Thief (5 Sneak + 5 Lockpick).
Μάχη και A.I.
Το σύστημα μάχης στο Fallout 3 είναι κι αυτό με τη σειρά του δανεισμένο από το Oblivion, με ότι αυτό συνεπάγεται. Στις melee επιθέσεις, με το αριστερό κλικ του ποντικιού επιτίθεστε και με το δεξί κλικ μπλοκάρετε μια επίθεση. Αν έχετε μεγάλο όπλο τότε αυτό μπορεί να φτάσει στον εχθρό από μεγαλύτερη απόσταση κι έτσι να τον κρατήσετε πιο εύκολα σε απόσταση ασφαλείας ακόμα και με την κάμερα πρώτου προσώπου. Στις ranged επιθέσεις με όπλο, στοχεύετε με το δεξί κλικ και πυροβολάτε με το αριστερό. Η στόχευση δεν zoomάρει επαρκώς στον στόχο και οι σφαίρες σας ορισμένες φορές δεν θα βρίσκουν όσο εύκολα νομίζετε το σημάδι τους όταν ο στόχος είναι σε σεβαστή απόσταση (π.χ. 100μέτρα). Αυτό όμως, σε αντίθεση με τα περισσότερα FPS όπου υπάρχει συγχώρεση στα λάθη στόχευσης, είναι πολύ πιο ρεαλιστικό και το επικροτούμε. Η A.I. όλων όσων συναντήσετε είναι αρκετά υψηλή και η Bethesda φρόντισε να προσέξει και την παραμικρή λεπτομέρεια. Αν για παράδειγμα στο ξεκίνημα του παιχνιδιού πυροβολήσετε τον πατέρα σας, αυτός θα σας πει “Σταμάτα. Εγώ σ’ έφερα σε αυτό τον κόσμο” (ασφαλώς δεν θα πεθάνει για τις ανάγκες του σεναρίου). Για να σας επιτεθεί συνάδελφός σας θα πρέπει να τον πετύχετε κατά λάθος κατ' επανάληψη, ενώ αν επιτεθείτε στον scavenger ή σε ένα από τα δύο θηρία του, τότε αμέσως θα έρθει κατά πάνω σας το...τρίγωνο των βερμούδων! Οι raiders έχουν πολλών ειδών επιθέσεις οι οποίες μπορεί να είναι είτε κοντινές, είτε με τη χρήση όπλων ή ακόμα και με χειροβομβίδες! Κανείς δεν σηκώνει μαγκιές στον κόσμο του Fallout 3 και θα πρέπει διαρκώς να κάνετε save για να μη βρεθείτε προ εκπλήξεως. Αυτό δε σημαίνει ότι οι εχθροί σας δεν έχουν αδύνατα σημεία. Σε σκοτεινά μέρη και με πισώπλατες επιθέσεις δύσκολα θα γίνετε αντιληπτός, τα head shots αιφνιδιασμού μπορεί να είναι θανατηφόρα, ενώ αν πετύχετε κάποιον μόνο του (ιδιαίτερα αν ανήκει στο ασθενές φύλο) και του κάνετε καίρια ζημιά τότε μπορεί ακόμα και να τρέξει πανικόβλητος για να σώσει τη ζωή του. Αν οι εχθροί σας ανήκουν σε διαφορετική φυλή τότε μπορεί να πολεμίσουν και μεταξύ τους! Αν παίξετε το παιχνίδι για πολλές ώρες τότε ενδέχεται να γίνετε μάρτυρες μάχης μεταξύ Mutans, Zombies, Raiders και...κατσαριδών. Ο νόμος του ζωικού βασιλείο ισχύει και εδώ. Σε τέτοιες περιπτώσεις μπορείτε να καθίσετε αναπαυτικά και να απολαύσετε το θέαμα!
Οι τύποι εχθρών διαφέρουν ανάλογα με την τοποθεσία. Απ’ τα ζώα ξεχωρίσαμε τις μεγάλες κόκκινες κατσαρίδες, τους σκαραβαίους, τα άγρια λυκόσκυλα, τις μεγάλες σφήκες και τους σκορπιούς. Όλα τους είχαν άγριες διαθέσεις κι ήταν μεγαλύτερα σε μέγεθος, κάτι που οφείλουν στην ακτινοβολία του περιβάλλοντος (άλλωστε, με τόση ακτινοβολία μόνο οι κατσαρίδες και τα οστρακοειδή θα επιζούσαν). Σε διάσπαρτα (ανοικτά) σημεία υπάρχουν και ρομπότ-φρουροί τα οποία θα πρέπει να προσέξετε για να μην πυροβολήσετε κατά λάθος και στραφούν εναντίον σας. Τα συγκεκριμένα ρομπότ απλά μεταδίδουν ραδιοφωνικές εκπομπές, τις οποίες μπορείτε να ακούσετε κι από το μενού Tab.
Μία "πορωτική" προσθήκη στο Fallout 3 που δίνει τεράστιο πλεονέκτημα στο χρήστη, είναι η επιλογή στόχευσης μέσω ενός συστήματος τύπου...Matrix. Το σύστημα αυτό ονομάζεται V.A.T.S. Αν στοχεύσετε έναν χρήστη και πατήσετε το "V" τότε η κάμερα zoomάρει, η μάχη "παγώνει" κι εσείς έχετε την ευχέρεια να "καρφώσετε" σφαίρες στον εχθρό σας σε σημείο της επιλογής σας. Το ποσοστό επιτυχίας εξαρτάται από την απόσταση, την κάλυψη του εχθρού, το όπλο και την ικανότητά σας. Η δυνατότητα αυτή παρέχεται σε όλα τα όπλα, ακόμα και στις χειροβομβίδες! Έτσι, μπορείτε για παράδειγμα να ρισκάρετε την στόχευση στο κεφάλι του εχθρού ή στο όπλο του ώστε να του φύγει από τα χέρια και να συνεχίσετε να τον πυροβολείτε ανενόχλητος. Η στόχευσή σας βελτιώνεται σταδιακά όσο την εξασκείτε, αλλά κυρίως όσο επιλέγετε οι ίδιοι να την βελτιώσετε στα level up σας. Το συγκεκριμένο χαρακτηριστικό σας επιτρέπει να ρίξετε στο υποψήφιο θύμα σας έναν αριθμό από βολές και χρειάζεται κάποιο χρόνο για να "ξαναγεμίσει" σταδιακά τις διαθέσιμες βολές.
Η engine που όλοι γνωρίζουμε, έχει υποστεί κάποιες βελτιώσεις αλλά όχι και τις απαραίτητες διορθώσεις σε βασικά bugs. Καταρχήν το γεγονός ότι οι σκαραβαίοι έχουν ενέργεια ισάξια με λυκανθρώπους, είναι από μόνο του ένα μη ρεαλιστικό στοιχείο. Ευτυχώς που συχνάζουν σε παραλιακά μέρη και μπορείτε να βουτήξετε στο νερό και στη συνέχεια να ανεβείτε σε κάποιο ύψωμα και να τους αποτελειώσετε με την ησυχία σας ενώ θα σας κοιτούν από το νερό. Επιπλέον, όταν υπάρχουν εχθροί μέσα σε κτίρια και τα κτίρια αυτά βρίσκονται κοντά σας τότε δεν μπορείτε να τηλεμεταφερθείτε, έστω κι αν οι εχθροί αυτοί δεν ασχολούνται μαζί σας. Ευτυχώς που στο Fallout 3 δεν σας παίρνουν στο κυνήγι μέχρι…το σπίτι σας, απλά σας ακολουθούν για μία σεβαστή απόσταση. Αυτό ήταν ίσως το μεγαλύτερο μειονέκτημα στο Oblivion ακριβώς επειδή όλοι πολεμούσαν μέχρι τελικής πτώσεως κι ας είχαν μισή μπάρα ενέργειας πάνω τους! Ακόμη, το ραντάρ σας κάτω αριστερά εντοπίζει τους εχθρούς ακόμα και πίσω από κλειστές πόρτες κι αυτό είναι άλλο ένα σημαντικό σημείο που θα πρέπει να προσέξετε.
Το farming στο Fallout 3 είναι το Α και το Ω, ακριβώς επειδή τα αγαθά κοστίζουν πολύ, ο γιατρός ζητάει έναν σκασμό λεφτά για να σας θεραπεύσει και οι σφαίρες σπανίζουν. Κατά την διάρκεια των εξερευνήσεών σας θα πρέπει να προσέξετε την υπερβολική έκθεση σε ραδιενέργεια. Υπάρχει μία ένδειξη πάνω δεξιά που σας προειδοποιεί ότι δέχεστε ραδιενέργεια για καθετί που τρώτε ή πίνετε. Αν βρεθείτε στο νερό τότε δέχεστε +1 πόντο ραδιενέργειας για κάθε δευτερόλεπτο. Από ένα σημείο κι έπειτα θα πρέπει να την θεραπεύσετε σε κάποιο γιατρό ώστε να μην έχετε περαιτέρω προβλήματα και καταντήσετε να ζητάτε καθαρό νερό, σαν τους τύπους που βρίσκονται έξω απ’ τις πόλεις.
Αν συγχωρέσουμε στην Bethesda την χρησιμοποίηση της ίδιας engine με το Oblivion, τότε μπορούμε με ασφάλεια να πούμε ότι το Fallout 3 είναι ένα RPG το οποίο θα σας καθηλώσει για άλλη μια φορά!
Όπλα-Farming
Μην περιμένετε να συναντήσετε φιουτουριστικά λέιζερ τελευταίας τεχνολογίας επειδή βρίσκεστε 200 και πλέον χρόνια μπροστά. Η καταστροφή του πλανήτη έχει φέρει τα πράγματα αρκετά πίσω κι αυτό σημαίνει ότι επιστρέφουμε στα βασικά, τα οποία είναι πιστόλια, rifles, shotguns, laser pistols, miniguns, χειροβομβίδες κτλ. Το armor σας είναι απλές στολές, καθεμία από τις οποίες έχει διαφορετική ανθεκτικότητα. Στην πλάτη σας μπορείτε να κουβαλήσετε αρκετά μεγάλη ποσότητα πραγμάτων, άρα καλό θα είναι να αρπάζετε ότι βρίσκετε σε πτώματα. Τα ζώα σας δίνουν μόνο το κρέας τους για να το φάτε. Οι άνθρωποι μπορεί να σας δώσουν όπλα, σφαίρες ή και γιατρικά. Συλλέξτε ακόμα και τα άχρηστα αντικείμενα τα οποία πωλούνται για αστεία ποσά και ψάξτε σε εγκαταλελειμμένα σπίτια για πρώτες βοήθειες. Στο τέλος θα δείτε ότι μόνο με το ψάξιμο και την συλλογή κάθε αντικειμένου, θα καταφέρετε να ανεβείτε οικονομικά και να αγοράσετε έστω μία ακόμη ένεση ή χάπια ενέργειας τα οποία είναι ικανά να σας σώσουν.
Η αναζήτηση νέων τοποθεσιών παίρνει αρκετή ώρα κι αυτό γιατί ο χαρακτήρας σας κινείται σχετικά αργά. Ίσως φταίει το γεγονός ότι ο χάρτης δεν έχει το μέγεθος του Oblivion κι η Bethesda θέλησε έτσι να μεγαλώσει με κάποιο τρόπο την διάρκεια ζωής του Fallout 3. Το αργό τρέξιμο όμως είναι ο κύριος λόγος για τον οποίο θα “αρπάζετε” αρκετές σφαίρες όποτε προσπαθήσετε να ξεφύγετε από ενέδρες με όπλα. Ευτυχώς που οι εχθροί δεν είναι πολυάριθμοι αλλά κρύβονται σε συγκεκριμένα μέρη, επιτρέποντάς σας να εξερευνήσετε τον χάρτη πιο εύκολα. Υπάρχουν μέχρι και ολόκληρες πόλεις ή καταφύγια με raiders. Μία μικρή μερίδα αυτών θα ξαναεμφανιστεί σε μικρές ποσότητες, ώστε να μπορείτε ανά πάσα στιγμή να ξανακερδίσετε experience με εχθρό της επιλογής σας.
Μια καλή μέθοδος να κερδίσετε χρήματα είναι και τα quests, τα οποία λόγω των λιγότερων NPC σας δίνονται με το σταγονόμετρο. Τέτοια quests μπορεί να είναι για παράδειγμα η παράδοση κάποιου γράμματος σε άλλη πόλη ή η αναζήτηση συγκεκριμένων συστατικών για την κατασκευή όπλου. Την ικανότητα αυτή την έχετε και εσείς από ένα σημείο κι έπειτα κι αυτό μπορεί να σας βοηθήσει να φτιάξετε “ωραία” αριστουργήματα τα οποία θα είναι πιο αποτελεσματικά από τα ήδη υπάρχοντα. Υπάρχει ασφαλώς και το skill του κλέφτη (thief) το οποίο σας αποφέρει σίγουρα λάφυρα. Τα lockpicks ανοίγουν τις κλειδαριές με την βοήθεια κατσαβιδιού. Αυτό είναι ένα νέο mini-game στο οποίο και τα δύο σας χέρια θα πρέπει να δουλεύουν ταυτόχρονα, έως ότου “στρίψει” η κλειδαριά.
Γραφικά
Η μηχανή γραφικών του Oblivion (Gamebryo) επιστρέφει. Ακόμα και μετά από δύο χρόνια ζωής, δεν μπορούμε παρά να βγάλουμε το καπέλο στα physics των χαρακτήρων του παιχνιδιού, στην ρεαλιστική απεικόνιση ημέρας και νύκτας αλλά και στην A.I. Για άλλη μια φορά, κάθε NPC θα γυρνάει πάντοτε και θα σας κοιτάει (εντάξει, όχι πάντοτε. Τουλάχιστον σχεδόν σε όλες τις περιπτώσεις), ενώ ποτέ δεν θα μένει ακίνητος σε κάποιο μέρος χωρίς να ασχοληθεί με κάτι.
Το περιβάλλον έχει σχεδιαστεί με κάθε λεπτομέρεια. Υπάρχουν ερειπωμένα σπίτια, τοξικές λίμνες, ανεμοστρόβιλοι σε ανοικτά σημεία και γενικά ότι πρέπει να περιλαμβάνει ένα σκηνικό καταστροφής. Τα οπτικά εφέ είναι κι αυτά με τη σειρά τους άφθονα. Τα melee όπλα σας γεμίζουν με αίμα όποτε σβάζετε κάποιο θύμα σας, τα ζώα εμφανίζουν αίμα απ’ το στόμα τους όταν σας δαγκώνουν και η οθόνη ταρακουνιέται (ίσως περισσότερο από άλλες φορές) όταν δέχεστε χτύπημα κι ακόμη περισσότερο όταν δέχεστε επίθεση με χειροβομβίδα ή άλλου είδους πυρηνικά όπλα. Το καλύτερο απ' όλα είναι ότι κατά την διάρκεια μιας σύρραξης θα δείτε αρκετές φορές να φεύγουν χέρια, πόδια και κεφάλια από γήινα όντα. Αν θέλετε να το παίξετε και λίγο Hannibal, μπορείτε ακόμα και να κομματιάσετε τα πτώματα σε όσα κομμάτια θέλετε!
Ήχος
Οι διάλογοι στο νέο Fallout έχουν πολύ καλό επίπεδο και το σπικάζ των χαρακτήρων είναι για άλλη μια φορά άριστο. Οι NPC μιλούν μεταξύ τους σε οποιαδήποτε χρονική στιγμή, ενώ μεγάλη έμφαση έχει δοθεί και στον ξεχωριστό χαρακτήρα του καθενός. Κάποιοι σας μιλούν με καλοσύνη, ενώ κάποιοι άλλοι το παίζουν άγριοι. Ο χαρακτήρας του καθενός διαφέρει, ανάλογα με το κοινωνικό του επίπεδο και είναι στο χέρι σας να δημιουργήσετε συμπάθειες και αντιπάθειες. Μπορείτε ακόμα και να παζαρέψετε με τους NPC το αντίτιμο της ανταμοιβής σας κι αυτό θα εξαρτηθεί τόσο από τα στατιστικά σας αλλά και από τον τρόπο που θα τους μιλήσετε.
Για τα λιγοστά ζώα που υπάρχουν, ξεχωρίζουν οι καταγραφές πραγματικών ήχων από σκυλιά, κατσαρίδες κι ότι άλλο υπάρχει στο ζωικό βασίλειο. Ένας απλός ήχος μπορεί να σας κάνει να τρομάξετε, είτε βρίσκεστε σε υπόγειο και νιώθετε περικυκλωμένος από κατσαρίδες, είτε σε ανοιχτό χώρο δεχόμενοι μια ξαφνική έκρηξη βόμβας δίπλα σας. Οι ambient ήχοι του περιβάλλοντος έχουν κι αυτή με τη σειρά τους πολλές εναλλαγές. Ίσως το μόνο σημείο που μας ξενέρωσε ήταν η επανάληψη των ίδιων φράσεων με το Oblivion, όπως η κλασική “Another satisfied customer!”. Λίγη ευρηματικότητα εδώ δεν θα έβλαπτε!
Επίλογος
”War, war, never changes”. Το Fallout επιτέλους εκσυγχρονίστηκε! Ήταν τέτοια η αναμονή όσων από εσάς παίξατε τα παλιά Fallout, που ακόμα κι αν το παιχνίδι έχει την ίδια engine με το Oblivion ή τα ίδια γραφικά, σίγουρα αυτό θα είναι το τελευταίο που θα σας νοιάξει. Όπως και να ‘χει, η εναλλαγή σεναρίου σε μία πιασιάρικη σύγχρονη υπόθεση καταστροφής του κόσμου, σε συνδυασμό με την γνωστή τεχνολογική ποιότητα της Bethesda, δεν μπορεί παρά να δημιουργήσει ένα σίγουρο αποτέλεσμα που θα λατρέψετε.
Θετικά:
- Προσεγμένη παρουσίαση της πλοκής
- Τρομακτικά εφέ
- Ατμοσφαιρικός ήχος
- Σωστή A.I. σε ότι κινείται
Αρνητικά:
- Το copy-paste των περισσότερων στοιχείων του Oblivion
- Αργή δράση
- Γελοία αναζήτηση πυρομαχικών
- Δεν έχει online game (πολλά ζητάμε;)
Βαθμολογία
Γραφικά: 9
Ήχος: 9
Gameplay: 9
Αντοχή: 8
Γενικά: 9
Ένα RPG που φέρει την υπογραφή της Bethesda, δεν μπορεί παρά να ανήκει στα καλύτερα games της χρονιάς!
Μάνος Γρυπάρης
Comments
Το setting ήταν όμως πολύ ενδιαφέρον και μου άρεσε να εξερευνώ την κατεστραμενη Γη
Για το τελος: Elder scrolls 5:Modern warfare