- Reviews
- The Witcher
The Witcher
HotΈνα νέο και αξιόλογο entry στα RPG!
Το The Witcher είναια ένα RPG βασισμένο σε μια βελτιωμένη έκδοση της μηχανής γραφικών του Neverwinter Nights 2, που εξιστορεί το μύθο ενός monster hunter και είναι εμπνευσμένο από το ομώνυμο βιβλίο του Andrzej Sapkowski που έχει γίνει ταινία, σειρά και pen & paper RPG και λογικά έτσι όπως πάει θα το δούμε και σε λαμπάδες! Έχει γίνει καταπληκτική δουλειά στον τομέα των γραφικών αλλά και του ήχου, είναι αρκετά ατμοσφαιρικό και θα μπορούσαμε να πούμε και αρκετά τρομακτικό σε ορισμένα σημεία. Είναι ένα κλασικό rpg, που μπορεί να μας θυμίζει λίγο το Fable, αλλά αυτό δε μας ενόχλησε καθόλου μιας και το παιχνίδι έχει δική του προσωπικότητα αλλά και δική του ταυτότητα ώστε να κρατήσει το ενδιαφέρον μας μέχρι τέλους.
Σενάριο
Τοποθετημένος σε ένα ζωντανό αλλά και σκληρό φανταστικό κόσμο, ο παίκτης αναλαμβάνει το ρόλο ενός ασπρομάλλη μάγου, του Geralt. Ο Geralt είναι ένας καταξιωμένος monster-slayer (έτοιμος να προσφέρει τις υπηρεσίες του) αλλά και master swordsman, με υπεράνθρωπες δυνάμεις και αντανακλαστικά. Καθώς προσπαθεί να ανακτήσει τη χαμένη μνήμη του, ο Geralt άθελά του εμπλέκεται σε μια μεγάλη αναταραχή. Βοηθώντας τους φίλους του να νικήσουν στη μάχη οι εχθροί των φίλων του γίνονται και δικοί του. Έτσι τριγυρνάει από πόλη σε πόλη και εξοντώνει ότι τέρας βρει μπροστά του με την ελπίδα πως όλα αυτά θα τον οδηγήσουν σε ένα μεγάλο μυστικό, κάτι που δε μπορεί να θυμηθεί, το παρελθόν του. Κάτι δηλαδή σαν τους αδελφούς Grim μόνο που αυτοί ήταν απατεώνες και σκηνοθετούσαν τα πάντα, ενώ εσείς είστε ένας γνήσιος ήρωας, φονιάς κι εξολοθρευτής ανατριχιαστικών πλασμάτων.
Gameplay
Αυτό που μας δυσαρέστησε λίγο στο παιχνίδι είναι ο χειρισμός του. Είναι λίγο περίεργος και μάλιστα μέχρι να τον μάθετε θα σας πιάσει αρκετές φορές ζαλάδα. Η κίνηση του χαρακτήρα σας είναι απλή. WASD για την κίνηση και το mouse για το σημείο όπου θα στραφεί ο χαρακτήρας κι όλα τα συναφή. Στην μάχη όμως πρέπει να σημαδεύετε τον εχθρό και ενώ κάνετε κλικ επάνω του για να τον βαρέσετε πρέπει να κουνάτε και τον κέρσορα διαγώνια, πάνω ή κάτω για να κουνήσει αντίστοιχα ο ήρωάς σας το χέρι του και να χτυπήσει! Δυστυχώς όμως αυτό δεν είναι τόσο εύκολο όσο ακούγεται. Θα πρέπει να υπάρχει συγχρονισμός κινήσεων, να είστε σε κοντινή απόσταση και γενικά να κάνετε μια μεγάλη διαδικασία κινήσεων για να καταφέρετε να τελειώσετε μια μάχη.
Το ρεαλιστικό της υπόθεσης είναι πως με το κουμπί ctrl, ανάλογα με τον εχθρό που αντιμετωπίζετε διαλέγετε το στυλ της επίθεσης σας, αν δηλαδή έχετε μπροστά σας ένα τέρας με πανοπλίες, κράνη και τα σχετικά, διαλέγετε το heavy mode επίθεσης με το οποίο μπορεί να βαράτε δυνατά αλλά αργεί η επόμενη κίνηση σας, ενώ αν πολεμάτε κάποιον ελαφρά ντυμένο εχθρό πατάτε το Light fight όπου βαράτε αρκετά γρήγορα αλλά με μικρότερο damage. Τώρα ας πάρουμε την περίπτωση που έρχονται 2-3 ή και παραπάνω εχθροί και ο καθένας έχει το δικό του στιλ οπλισμού. Τότε, εσείς θα πρέπει να κουνάτε πέρα δώθε το mouse, να διαλέγετε το ανάλογο στυλ μάχης και να επικρατεί ένας πανικός, μια ζαλάδα άνευ προηγουμένου.
Η κίνηση σας είναι ομαλή στον χώρο. Θα μπορείτε να περπατήσετε στο περιβάλλον, να τρέξετε, να σκαρφαλώσετε ή ακόμα και να πηδήξετε πάνω από διάφορα εμπόδια προκειμένου να φτάσετε στον στόχο σας. Οι διάφοροι εχθροί που θα συναντήσετε στον δρόμο σας παρουσιάζουν μεγάλη ποικιλία σε οπλισμό, ρουχισμό αλλά και μορφολογία. Θα βρεθείτε αντιμέτωποι με απλούς κλέφτες, μάγους, πολεμιστές αλλά και με πολλά τέρατα. Κάθε αντίπαλος έχει το δικό του μοναδικό στιλ. Σαφέστατα ο πιο δυνατός εχθρός σας μέσα στο παιχνίδι είναι τα μεγαλόσωμα τέρατα, που είναι στην πλειοψηφία τους τεράστια, αρκετά γρήγορα και κυρίως πολύ δυνατά.
Ο ήρωας μας έχει πρόσβαση σε πέντε διαφορετικές τεχνικές που κυμαίνονται από την άμεση ζημία, μέχρι την πρόκληση του φόβου ή του πόνου που μπορούν να ζαλίσουν τους εχθρούς. Οι ζαλισμένοι ή πεσμένοι εχθροί μπορούν να χτυπηθούν από εσάς την ώρα που βρίσκονται στο έδαφος με μια θεαματική τελειωτική κίνηση. Τα όπλα σας χωρίζονται σε χάλκινα, ασημένια και χρυσά. Ανάλογα με τις περιοχές που θα βρίσκεστε θα πρέπει να συλλέγετε πόρους από τα διάφορα αυτά υλικά ώστε να ανανεώνετε τον οπλισμό σας και πολλές φορές θα πρέπει να ασχοληθείτε πρώτα με την συλλογή αυτών των πόρων παρά με τους εχθρούς σας, δεδομένου ότι το ασήμι και κυρίως ο χρυσός είναι αρκετά σπάνια.
Τα φίλτρα που θα κληθείτε να χρησιμοποιήσετε διαδραματίζουν έναν αρκετά σημαντικό ρόλο μέσα στο παιχνίδι, ειδικά αν διαλέξετε το υψηλότερο επίπεδο δυσκολίας όπου εκεί πλέον απαιτείται η συχνή χρήση τους. Δυστυχώς όμως δεν κάνουν τη ζωή μας ευκολότερη. Δεν είναι ότι ο ίδιος ο κόσμος είναι παραμελημένος. Αντίθετα, η ποσότητα των φίλτρων και τα αποτελέσματά τους είναι ποικίλα και υποστηρίζουν και ποικίλες μορφές παιχνιδιού. Το πρόβλημα είναι σχεδόν εξ' ολοκλήρου με το inventory system. Όπου πηγαίνετε στον κόσμο, μπορείτε να συλλέξετε τα συστατικά για τα φίλτρα σας τα οποία βρίσκονται μακριά από τις κυρίως πόλεις. Ορυκτά αποθέματα, σκοτωμένα πλάσματα ή stashes είναι οι βασικές πηγές σας.
Είναι υπέροχο να ανακαλύπτεις ακόμα τέτοια αξιόλογα Single-Player RPG!
Κάθε ουσία έχει μια ή δύο πιθανές χρήσεις συστατικών. Το πρόβλημα είναι ότι δεν μπορείτε να τα ταξινομήσετε εύκολα κατά τον τύπο συστατικών, δεν μπορείτε να κοιτάξετε τα υλικά αυτά προτού πάτε να παρασκευάσετε τα φίλτρα έτσι για να δείτε εάν έχετε αρκετά υλικά οποιουδήποτε τύπου και θα πρέπει συνεχώς να κοιτάζετε πίσω στο journal σας για να έχετε οποιαδήποτε ένδειξη για το τι χρειάζεστε για να φτιάξετε ένα φίλτρο. Αυτό επιδεινώνει την όλη κατάσταση ειδικά αν αποφασίσετε να τα αποθηκεύσετε στα πανδοχεία (τα πανδοχεία ενεργούν ως καθολική τράπεζα έτσι ώστε να μπορείτε να πάρετε οποιοδήποτε υλικό και αν χρειάζεστε από οποιαδήποτε πόλη). Εκεί θα πρέπει να βλέπετε ένα προς ένα τα υλικά προκειμένου να βεβαιωθείτε αν έχετε την ποσότητα υλικών ή όχι. Δεδομένου ότι η αλχημεία είναι ένα τεράστιο κεφάλαιο με πολύ σημαντικό ρόλο μέσα στο παιχνίδι θα έπρεπε σε αυτό τον τομέα να είχε δοθεί περισσότερο βάση. Τα πράγματα γίνονται πολύ χειρότερα καθώς θα πρέπει συνεχώς να τρέχετε πάνω-κάτω στο πανδοχείο και να ανατρέχετε στο φορτίο σας μέσα και έξω από τις περιοχές, προκειμένου να αποκτηθεί η σωστή ποσότητα των συστατικών.
Γραφικά
Ο τίτλος χρησιμοποιεί την Bioware Aurora engine, η οποία είχε προηγουμένως χρησιμοποιηθεί στο Neverwinter Nights. Παρόλα, αυτά η μηχανή έχει τροποποιηθεί τόσο πολύ, που δύσκολα την αναγνωρίζεις. Για την ακρίβεια έχουν βελτιωθεί τρία από τα βασικά της στοιχεία, ο renderer, το RPG system και ο τρόπος με τον οποίο ορίζεται το σενάριο των quests. Ο παραμετροποιημένος renderer εκμεταλλεύεται τις πιο μοντέρνες τεχνολογίες που υποστηρίζονται από τους σύγχρονους επιταχυντές, οι οποίοι περιλαμβάνουν τα εφέ του DirectX 9.0. Έτσι, ένας μεγάλος αριθμός από full-screen εφέ βασίζεται σε XL shaders και στα normal maps, ώστε όλα τα εφέ να μπορούν να αξιοποιηθούν από τις σύγχρονες μηχανές γραφικών. Οι πόλεις για παράδειγμα, φαίνονται να είναι πιστές αναπαραστάσεις μέσα από τον Μεσαίωνα και την Αναγέννηση. Από άλλη πλευρά, το παιχνίδι περιλαμβάνει έναν αριθμό από τεχνικές λεπτομέρειες που αξίζουν τον σεβασμό μας. Οι δρόμοι για παράδειγμα, θα πρέπει να είναι αρκετά ευρύχωροι για να χωρέσουν άτομα που πηγαινοέρχονται. Η πλειοψηφία των κτιρίων βασίστηκε σε αυθεντικά ιστορικά σχέδια καθώς επίσης και σε πίνακες ζωγραφικής.
Τα πάντα μέσα είναι τόσο αληθοφανή που αν δεν έχετε ισχυρό μηχάνημα για να τα απολαύσετε πραγματικά θα χάσετε το μεγαλύτερο ατού του παιχνιδιού. Τα πρόσωπα, τα κάστρα, το γύρω περιβάλλον και γενικότερα ο σχεδιασμός που αποκομίσαμε μας θύμισε μεσαιωνική ταινία. Για την ακρίβεια ταινία...παρακολουθείτε απλά σε τακτά χρονικά διαστήματα σταματάει η αφήγηση ή η πλοκή και αναλαμβάνετε εσείς δράση, με τη μόνη διαφορά ότι τα γραφικά δεν αλλάζουν καθόλου μόλις σταματήσει το βίντεο! Τα πρόσωπα των NPC είναι τόσο λεπτομερή όπου διακρίνονται οι εκφράσεις τους, το μήκος του γενιού, το ζάρωμα του φρυδιού ή του μάγουλου. Ακόμα και το στήθος τους πάλεται ανάλογα με την ανάσα που παίρνουν την ώρα που μιλάνε. Δεν θα ήταν καθόλου υπερβολή αν λέγαμε ότι κάποιες στιγμές η ανάλυση και η ποιότητα του παιχνιδιού ήταν τόσο υψηλής ευκρίνειας και ποιότητας που άνετα θα μπορούσαμε να πούμε πως το παιχνίδι έπαιζε από Blu-ray disc.
Η φωτεινότητα ανάλογα με τους χώρους όπου βρίσκεστε είναι άψογα εναρμονισμένη με το γύρω περιβάλλον. Κλειστοφοβικά μπουντρούμια με δαυλούς σκορπισμένους στους τοίχους να τρεμοπαίζουν, σκιές να χορεύουν δεξιά και αριστερά ανάλογα με την φορά του σώματός σας προς το φως, μαλλιά να ανεμίζουν ανάλογα με το αν τρέχετε η όχι και τέλος έρχεται η λαμπρότητα του ήλιου, όταν βγείτε έξω από αυτά. Μέσα στο άπλετο φως θα δώσετε ονειρικές αλλά και ομηρικές μάχες, με το φως του ήλιου να «καταγράφει» κάθε σας κίνηση. Μάλιστα υπάρχουν αρκετές στιγμές όπου θα αντιληφθείτε τον εχθρό σας μόνο και μόνο από την σκιά του.
Υπάρχει πλήρης αλληλεπίδραση του περιβάλλοντος με τις κινήσεις σας. Για παράδειγμα αν έχετε μπροστά σας ένα κοπάδι από αρπαχτικά που κατασπαράζουν ένα πτώμα και εσείς περάσετε ανάμεσα από αυτά, τότε θα παρατηρήσετε να πετάνε τρομαγμένα δεξιά και αριστερά, με τις σκιές τους να αποτυπώνονται στο έδαφος. Τα διάφορα κτίσματα είναι τόσο καλοφτιαγμένα που αν τα πλησιάσετε αρκετά, χωρίς καμιά δυσκολία θα καταλάβετε όχι μόνο από τι υλικό είναι φτιαγμένα αλλά και με τι τρόπο κτισίματος. Για παράδειγμα στο κάστρο που σας βγάζει μετά από την υπέροχη εισαγωγή, αν πάτε κοντά σε οποιοδήποτε τοίχο του θα δείτε το κάθε λιθαράκι ξεχωριστά βαλμένο το ένα πάνω στο άλλο και μάλιστα σε ορισμένα σημεία του έχει και ένα είδος μούχλας, υποδηλώνοντας τα χρόνια του! Αργότερα όταν πάτε σε κάποιο χωριουδάκι θα δείτε τις καλύβες να είναι φτιαγμένες από ξύλο και μάλιστα δεμένο με σχοινί σταυρωτά ή με κλωνάρια από δέντρα!
Το έδαφος είναι επίσης ανάλογο του περιβάλλοντος, καθώς αν για παράδειγμα περπατήσετε μέσα σε μια σπηλιά, στο δρόμο σας θα συναντήσετε λάσπες, πέτρες σκόρπιες δεξιά και αριστερά, κρανία (ανθρώπινα και μη) και τέλος τον ύπουλο εχθρό σας που θα κρύβετε καλά μέσα σε αυτήν. Ποικιλία εδάφους υπάρχει παντού, θα περπατήσετε πάνω σε ξύλα, πέτρες, χώμα, σίδερο, χορτάρια και φυσικά πάνω σε άτυχους ανθρώπους που έχασαν την μάχη με αυτό που κυνηγάτε και άφησαν εκεί τα κοκαλάκια τους.
Ήχος
Η μουσική επένδυση του παιχνιδιού κυμαίνεται σε πολύ καλά επίπεδα. Υπάρχει χαλαρή μουσική όταν περιπλανιέστε, έντονη και δυναμική πάνω στην μάχη, σκοτεινή όταν εξερευνάτε μπουντρούμια με άγνωστους εχθρούς και τέλος εφέ απόλυτα εναρμονισμένα με την δράση του παιχνιδιού. Όταν ξιφομαχείτε, τα σπαθιά βγάζουν έναν κρυστάλλινο ήχο, οι χαρακτήρες φωνάζουν γεμάτοι ένταση, εκφράζουν πόνο όταν τους πετύχετε και τέλος πλούσια καιρικά φαινόμενα όπως αστραπές, βροντές και ο ήχος της δυνατής βροχής έρχονται να ομορφύνουν το παιχνίδι ακόμα περισσότερο. Ο ήχος των βημάτων σας στο εκάστοτε έδαφος είναι απόλυτα ταιριαστός και μάλιστα ακόμα και όταν πατήσετε κάτι ελαφρύτερο από εσάς θα το ακούσετε να θρυμματίζεται στο πέρασμα σας. Τέλος, το voice acting των χαρακτήρων, από άποψη ποιότητας είναι ότι καλύτερο έχουμε ακούσει, αν και χάνει λίγο στον τομέα του lip sync!
Επίλογος
Η αλήθεια είναι ότι τα MMORPG μονοπώλησαν το ενδιαφέρον μας, το χρόνο μας, ακόμα και την όρεξη μας. Στα Single-Player RPG δεν είχαμε πολλές μεγάλες επιτυχίες, πέρα από την σειρά The Elder Scrolls και 2-3 ακόμη αξιόλογους τίτλους. Το The Witcher ανήκει στην κατηγορία παιχνιδιών που αν κάνουμε το λάθος και δε το προσέξουμε πραγματικά, θα έχουμε χάσει ένα από τα καλύτερα φετινά RPG.
Θετικά:
- Όμορφα γραφικά
- Καλοσχεδιασμένος ήχος
- Πλούσια οπτικά εφέ
Αρνητικά:
- Δύσκολος χειρισμός
- Κακό lip sync
- Αρκετά παραμελημένη η προσθήκη της αλχημείας
Βαθμολογία
Γραφικά: 8.5
Ήχος: 8
Gameplay:7
Αντοχή: 7
Γενικά: 7.5
Το The Witcher είναι εδώ για να μας ταρακουνήσει από τα συνηθισμένα.
Μάριος Καρακατσάνης
Comments