- Reviews
- The Chronicles of Riddick (PC, Xbox 360)
The Chronicles of Riddick (PC, Xbox 360)
Hot
REVIEWED ON
PC (Review)
Xbox 360
The Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay
Site: www.riddickgame.com
Όταν έχουμε περίπτωση στην οποία κυκλοφορεί ταυτόχρονα ταινία και παιχνίδι, τότε σύμφωνα με τον νόμο των πιθανοτήτων, η ταινία είναι ανώτερη από το παιχνίδι. Για το “The Chronicles of Riddick” δεν ισχύει το ίδιο. Ακόμα κι αν οι θεατές της ταινίας ήταν περισσότεροι από τους χρήστες που έπαιξαν το παιχνίδι, κανείς δεν θα μπορούσε να μην αποδώσει τα εύσημα στην σουηδική προγραμματιστική εταιρεία Starbreeze η οποία έκανε το πρώτο της μεγάλο ντεμπούτο με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Το παιχνίδι κυκλοφόρησε σχεδόν ταυτόχρονα με την ταινία το καλοκαίρι του 2004, ενώ η έκδοση για PC ακολούθησε στα τέλη της ίδιας χρονιάς. Επιπλέον, το παιχνίδι ανέτρεψε κι έναν ακόμη μύθο που αφορά τα ports, μιας και η έκδοση στα PC θεωρείται καλύτερη από την αντίστοιχη προγενέστερη του Xbox. Στον τίτλο της φέρει την υποσημείωση “Director’s Cut” και περιλαμβάνει ορισμένα επιπλέον μικρά στοιχεία.
Σενάριο
Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό από την ταινία, αναλαμβάνετε τον ρόλο του Riddick, ενός κακοποιού ο οποίος κρατείται στην φυλακή υψίστης ασφαλείας Butcher Bay, από την οποία καλείται να αποδράσει. Η απόδρασή του πραγματοποιείται από τους υπονόμους, όπου θα συναντήσει διάφορους χαρακτήρες με τους οποίους στην πορεία της ιστορίας θα αλληλοβοηθηθεί. Στην πορεία του σεναρίου, ο χαρακτήρας μας συλλαμβάνεται δύο φορές και οδηγείται στην φυλακή διπλής και τριπλής ασφαλείας αντίστοιχα, όπου τα πράγματα για εσάς θα ζορίσουν ακόμη περισσότερο!
Γραφικά
Το “The Chronicles of Riddick” είναι ένα από τα πρώτα παιχνίδια στα οποία χρησιμοποιήθηκε το normal mapping, δηλαδή η τεχνική κατά την οποία ένα 3D αντικείμενο μπορεί να αποκτά μεγαλύτερη λεπτομέρεια στις σκιές χωρίς να χρειάζεται να σχεδιαστούν επιπλέον πολύγωνα (κάτι που βοηθά σημαντικά στο να μην πέφτει το frame rate). Αυτό κατά συνέπεια σημαίνει ότι κάθε αντικείμενο που εμφανίζεται στην οθόνη σας είναι πολύ πιο ρεαλιστικό από τα συνηθισμένα FPS. Η τεχνική αυτή χρησιμοποιήθηκε και στα Doom 3, Quake 4 και αργότερα στο F.E.A.R. Όλα αυτά έχουν ως αποτέλεσμα οι χαρακτήρες να έχουν αποδοθεί πιστά (ο Vin Diesel είναι όλα τα λεφτά) παρά τις όποιες επαναλήψεις στον σχεδιασμό των levels. Οι λάμψεις των όπλων είναι επίσης πολύ ρεαλιστικές και η κίνηση των χαρακτήρων θα σας ενθουσιάσει και πολλές φορές θα σας τρομάξει μιας και κάθε απόδραση κρύβει πάντοτε τις παγίδες της!
Ήχος
Όσοι έχετε δει την ταινία σίγουρα θα θυμάστε αρκετά στιγμιότυπα από τις ατάκες του Vin Diesel. Για καλή μας τύχη το παιχνίδι έχει διατηρήσει την φωνή του διάσημου αστέρα του Hollywood αυτούσια! Τα vocals έχουν σε γενικές γραμμές πολύ καλή ποιότητα όταν η μουσική το “βουλώνει”. Όταν όμως οι εχθροί είναι κοντά τότε η μουσική δυναμώνει απείρως εκνευριστικά και οι φωνές των εχθρών σας μοιάζουν σαν κάποιος να τις πρόσθεσε πρόχειρα πάνω απ’ τη μουσική γιατί ο διευθυντής βιαζόταν και τον κυνηγούσε να τελειώσει το project. Οι φωνές των εχθρών σας δεν έχουν καμία σχέση με φωνές φρουρών. Μοιάζουν σαν να προέρχονται από 20χρονα φανταράκια που φοβούνται για τη ζωή τους λες και είστε ο ράμπο σε ομώνυμη ταινία. Αν και η Starbreeze είχε την τεχνογνωσία για να φτιάξει κάτι καλό, εντούτοις δεν συνέδεσε σωστά την αλυσίδα με αποτέλεσμα ο ήχος να είναι ο πιο αδύναμος κρίκος του παιχνιδιού.
Gameplay
Ο χειρισμός στο “The Chronicles of Riddick” είναι πολύ απλός και παρά το γεγονός ότι είναι απλός, σας παρουσιάζεται πριν ξεκινήσετε κάποιο παιχνίδι. Η κίνηση του χαρακτήρα επιτυγχάνεται με τα WASD και το mouse. Με το αριστερό κλικ του mouse μπορείτε να γρονθοκοπήσετε έναν αντίπαλο όταν δεν έχετε όπλο και με το δεξί κλικ να μπλοκάρετε τα χτυπήματά του. Πατώντας το αριστερό κλικ του ποντικιού και τα βελάκια κατεύθυνσης μπορείτε να επιτύχετε μέχρι και combos. Το πλήκτρο “Space” χρησιμεύει στο να πραγματοποιείτε άλμα, το “E” χρησιμεύει για να ανοίγετε πόρτες ή να σκαρφαλώνετε (σε τοίχους, κιβώτια κτλ) και το “F” είναι το flashlight του όπλου σας που θα σας φανεί ιδιαίτερα χρήσιμο μιας και τα περισσότερα levels είναι μες στο σκοτάδι. Υπάρχουν όμως και κρυφές θανατηφόρες κινήσεις τις οποίες ο Riddick εφαρμόζει σε συγκεκριμένες περιπτώσεις στάσης του σώματος, όπως για παράδειγμα την πισώπλατη επίθεση η οποία σπάει τον λαιμό του αντιπάλου και τον αυτοπυροβολισμό του αντιπάλου με το ίδιο του το όπλο. Αυτές οι κινήσεις είναι αιφνιδιαστικές και θα πρέπει να πλησιάσετε τον εχθρό προσεκτικά για να τις πετύχετε.
Η κάμερα του παιχνιδιού είναι πρώτου προσώπου, με εναλλαγή σε τρίτου προσώπου όταν ο Riddick σκαρφαλώνει σε κάποιο αντικείμενο και οι μάχες δίνονται τόσο με όπλα, όσο και με γροθιές. Αυτό δεν είναι τυχαίο κι όπως αντιλαμβάνεστε σημαίνει ότι θα πρέπει να εξοικονομήσετε τα διαθέσιμα resources και να αιφνιδιάσετε (με ειδικές κινήσεις) ή να ξεφύγετε από τον αντίπαλο ώστε να πετύχετε τον στόχο σας. Τα όπλα είναι είτε πιστόλια μακρινής απόστασης (π.χ. shotguns ή rifles) είτε όπλα κοντινής απόστασης όπως μαχαίρια, ρόπαλα κτλ.
Ανάμεσα στα levels υπάρχουν κάποια NanoMed machines. Οι συγκεκριμένες μηχανές γιατρεύουν το health σας και είναι εύκολα εντοπίσιμες πάνω στους τοίχους λόγω του όγκου τους και του πράσινου φωτός που υπάρχει (σ.σ. είναι παρόμοιο με αυτό που έχουν οι πόρτες). Σε προχωρημένα σημεία του παιχνιδιού θα συναντήσετε και το NanoMED charger, με το οποίο μπορείτε να “γεμίσετε” το NanoMED machine και να αναπληρώσετε την ενέργειά σας.
Το μόνο αρνητικό στο gameplay του παιχνιδιού είναι η διαρκής επανάληψη ίδιων αντικειμένων στην οθόνη και οι ελαφρώς μεγάλοι χρόνοι φόρτωσης που προκύπτουν ακόμα κι αν επιθυμείτε να “πεταχτείτε” μέχρι τα Windows με ένα Alt+Tab. Ο χειρισμός στην έκδοση για PC είναι πολύ καλύτερος από την αντίστοιχη του Xbox, ίσως γιατί τα FPS κλειστών χώρων δεν επιτρέπουν στον χρήστη να κάνει απότομες και ακριβείς κινήσεις με το controller, όπως γίνεται με το mouse. Επιπλέον, η έκδοση για PC έχει πιο ανεπτυγμένο σχολιασμό, ελαφρώς καλύτερα γραφικά και περισσότερα στοιχεία στα levels, όπως για παράδειγμα κάποια έξτρα αντικείμενα που διασκεδάζουν τις εντυπώσεις. Συνολικά υπάρχουν 30 levels στα οποία η αποθήκευση προόδου γίνεται μέσω checkpoints. Το ψάξιμο για να βρείτε κάθε φορά την έξοδο είναι άλλοτε μικρού βαθμού κι άλλοτε κουραστικό, η πρόοδος μέσα στα levels έχει ανά διαστήματα διαφορετικά μονοπάτια, ενώ ανάμεσα στα levels θα συναντήσετε διάφορους δραπέτες οι οποίοι σας ζητούν να ολοκληρώσετε ορισμένα objectives για χάρη τους.
Επίλογος
Το “The Chronicles of Riddick” είναι ένα συναρπαστικό First-Person Shooter με πιασάρικη υπόθεση βασισμένη στην ταινία, εκπληκτικά γραφικά και συναρπαστική δράση και αλληλεπίδραση χαρακτήρων. Διαθέτει βέβαια και ορισμένα μειονεκτήματα όπως ο ήχος, το σχετικά φτωχό A.I. και η διάρκεια ζωής του που φτάνει τις 10-15 ώρες, εκτός κι αν “κολλήσετε” σε κάποιο σημείο και αποφασίσετε να κλείσετε.
Θετικά:
- Πάρα πολύ καλό επίπεδο γραφικών
- Υψηλή ποιότητα στα vocals
- Απλός χειρισμός
- Γρήγορη δράση
Αρνητικά:
- Έλλειψη ποικιλίας σχεδιασμού στα levels
- Η μουσική κουράζει υπερβολικά κατά την διάρκεια της μάχης
- Επαναλαμβανόμενοι ήχοι
Βαθμολογία
Γραφικά: 9.5
Ήχος: 7.5
Gameplay: 8.5
Αντοχή: 8
Γενικά: 8.6
Ένα άκρως ατμοσφαιρικό single-player FPS στο οποίο βασίστηκαν πάρα πολλοί αντίστοιχοι τίτλοι.
Μάνος Γρυπάρης
Site: www.riddickgame.com
Όταν έχουμε περίπτωση στην οποία κυκλοφορεί ταυτόχρονα ταινία και παιχνίδι, τότε σύμφωνα με τον νόμο των πιθανοτήτων, η ταινία είναι ανώτερη από το παιχνίδι. Για το “The Chronicles of Riddick” δεν ισχύει το ίδιο. Ακόμα κι αν οι θεατές της ταινίας ήταν περισσότεροι από τους χρήστες που έπαιξαν το παιχνίδι, κανείς δεν θα μπορούσε να μην αποδώσει τα εύσημα στην σουηδική προγραμματιστική εταιρεία Starbreeze η οποία έκανε το πρώτο της μεγάλο ντεμπούτο με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Το παιχνίδι κυκλοφόρησε σχεδόν ταυτόχρονα με την ταινία το καλοκαίρι του 2004, ενώ η έκδοση για PC ακολούθησε στα τέλη της ίδιας χρονιάς. Επιπλέον, το παιχνίδι ανέτρεψε κι έναν ακόμη μύθο που αφορά τα ports, μιας και η έκδοση στα PC θεωρείται καλύτερη από την αντίστοιχη προγενέστερη του Xbox. Στον τίτλο της φέρει την υποσημείωση “Director’s Cut” και περιλαμβάνει ορισμένα επιπλέον μικρά στοιχεία.
Σενάριο
Όπως γίνεται εύκολα αντιληπτό από την ταινία, αναλαμβάνετε τον ρόλο του Riddick, ενός κακοποιού ο οποίος κρατείται στην φυλακή υψίστης ασφαλείας Butcher Bay, από την οποία καλείται να αποδράσει. Η απόδρασή του πραγματοποιείται από τους υπονόμους, όπου θα συναντήσει διάφορους χαρακτήρες με τους οποίους στην πορεία της ιστορίας θα αλληλοβοηθηθεί. Στην πορεία του σεναρίου, ο χαρακτήρας μας συλλαμβάνεται δύο φορές και οδηγείται στην φυλακή διπλής και τριπλής ασφαλείας αντίστοιχα, όπου τα πράγματα για εσάς θα ζορίσουν ακόμη περισσότερο!
Γραφικά
Το “The Chronicles of Riddick” είναι ένα από τα πρώτα παιχνίδια στα οποία χρησιμοποιήθηκε το normal mapping, δηλαδή η τεχνική κατά την οποία ένα 3D αντικείμενο μπορεί να αποκτά μεγαλύτερη λεπτομέρεια στις σκιές χωρίς να χρειάζεται να σχεδιαστούν επιπλέον πολύγωνα (κάτι που βοηθά σημαντικά στο να μην πέφτει το frame rate). Αυτό κατά συνέπεια σημαίνει ότι κάθε αντικείμενο που εμφανίζεται στην οθόνη σας είναι πολύ πιο ρεαλιστικό από τα συνηθισμένα FPS. Η τεχνική αυτή χρησιμοποιήθηκε και στα Doom 3, Quake 4 και αργότερα στο F.E.A.R. Όλα αυτά έχουν ως αποτέλεσμα οι χαρακτήρες να έχουν αποδοθεί πιστά (ο Vin Diesel είναι όλα τα λεφτά) παρά τις όποιες επαναλήψεις στον σχεδιασμό των levels. Οι λάμψεις των όπλων είναι επίσης πολύ ρεαλιστικές και η κίνηση των χαρακτήρων θα σας ενθουσιάσει και πολλές φορές θα σας τρομάξει μιας και κάθε απόδραση κρύβει πάντοτε τις παγίδες της!
Ήχος
Όσοι έχετε δει την ταινία σίγουρα θα θυμάστε αρκετά στιγμιότυπα από τις ατάκες του Vin Diesel. Για καλή μας τύχη το παιχνίδι έχει διατηρήσει την φωνή του διάσημου αστέρα του Hollywood αυτούσια! Τα vocals έχουν σε γενικές γραμμές πολύ καλή ποιότητα όταν η μουσική το “βουλώνει”. Όταν όμως οι εχθροί είναι κοντά τότε η μουσική δυναμώνει απείρως εκνευριστικά και οι φωνές των εχθρών σας μοιάζουν σαν κάποιος να τις πρόσθεσε πρόχειρα πάνω απ’ τη μουσική γιατί ο διευθυντής βιαζόταν και τον κυνηγούσε να τελειώσει το project. Οι φωνές των εχθρών σας δεν έχουν καμία σχέση με φωνές φρουρών. Μοιάζουν σαν να προέρχονται από 20χρονα φανταράκια που φοβούνται για τη ζωή τους λες και είστε ο ράμπο σε ομώνυμη ταινία. Αν και η Starbreeze είχε την τεχνογνωσία για να φτιάξει κάτι καλό, εντούτοις δεν συνέδεσε σωστά την αλυσίδα με αποτέλεσμα ο ήχος να είναι ο πιο αδύναμος κρίκος του παιχνιδιού.
Gameplay
Ο χειρισμός στο “The Chronicles of Riddick” είναι πολύ απλός και παρά το γεγονός ότι είναι απλός, σας παρουσιάζεται πριν ξεκινήσετε κάποιο παιχνίδι. Η κίνηση του χαρακτήρα επιτυγχάνεται με τα WASD και το mouse. Με το αριστερό κλικ του mouse μπορείτε να γρονθοκοπήσετε έναν αντίπαλο όταν δεν έχετε όπλο και με το δεξί κλικ να μπλοκάρετε τα χτυπήματά του. Πατώντας το αριστερό κλικ του ποντικιού και τα βελάκια κατεύθυνσης μπορείτε να επιτύχετε μέχρι και combos. Το πλήκτρο “Space” χρησιμεύει στο να πραγματοποιείτε άλμα, το “E” χρησιμεύει για να ανοίγετε πόρτες ή να σκαρφαλώνετε (σε τοίχους, κιβώτια κτλ) και το “F” είναι το flashlight του όπλου σας που θα σας φανεί ιδιαίτερα χρήσιμο μιας και τα περισσότερα levels είναι μες στο σκοτάδι. Υπάρχουν όμως και κρυφές θανατηφόρες κινήσεις τις οποίες ο Riddick εφαρμόζει σε συγκεκριμένες περιπτώσεις στάσης του σώματος, όπως για παράδειγμα την πισώπλατη επίθεση η οποία σπάει τον λαιμό του αντιπάλου και τον αυτοπυροβολισμό του αντιπάλου με το ίδιο του το όπλο. Αυτές οι κινήσεις είναι αιφνιδιαστικές και θα πρέπει να πλησιάσετε τον εχθρό προσεκτικά για να τις πετύχετε.
Η κάμερα του παιχνιδιού είναι πρώτου προσώπου, με εναλλαγή σε τρίτου προσώπου όταν ο Riddick σκαρφαλώνει σε κάποιο αντικείμενο και οι μάχες δίνονται τόσο με όπλα, όσο και με γροθιές. Αυτό δεν είναι τυχαίο κι όπως αντιλαμβάνεστε σημαίνει ότι θα πρέπει να εξοικονομήσετε τα διαθέσιμα resources και να αιφνιδιάσετε (με ειδικές κινήσεις) ή να ξεφύγετε από τον αντίπαλο ώστε να πετύχετε τον στόχο σας. Τα όπλα είναι είτε πιστόλια μακρινής απόστασης (π.χ. shotguns ή rifles) είτε όπλα κοντινής απόστασης όπως μαχαίρια, ρόπαλα κτλ.
Ανάμεσα στα levels υπάρχουν κάποια NanoMed machines. Οι συγκεκριμένες μηχανές γιατρεύουν το health σας και είναι εύκολα εντοπίσιμες πάνω στους τοίχους λόγω του όγκου τους και του πράσινου φωτός που υπάρχει (σ.σ. είναι παρόμοιο με αυτό που έχουν οι πόρτες). Σε προχωρημένα σημεία του παιχνιδιού θα συναντήσετε και το NanoMED charger, με το οποίο μπορείτε να “γεμίσετε” το NanoMED machine και να αναπληρώσετε την ενέργειά σας.
Το μόνο αρνητικό στο gameplay του παιχνιδιού είναι η διαρκής επανάληψη ίδιων αντικειμένων στην οθόνη και οι ελαφρώς μεγάλοι χρόνοι φόρτωσης που προκύπτουν ακόμα κι αν επιθυμείτε να “πεταχτείτε” μέχρι τα Windows με ένα Alt+Tab. Ο χειρισμός στην έκδοση για PC είναι πολύ καλύτερος από την αντίστοιχη του Xbox, ίσως γιατί τα FPS κλειστών χώρων δεν επιτρέπουν στον χρήστη να κάνει απότομες και ακριβείς κινήσεις με το controller, όπως γίνεται με το mouse. Επιπλέον, η έκδοση για PC έχει πιο ανεπτυγμένο σχολιασμό, ελαφρώς καλύτερα γραφικά και περισσότερα στοιχεία στα levels, όπως για παράδειγμα κάποια έξτρα αντικείμενα που διασκεδάζουν τις εντυπώσεις. Συνολικά υπάρχουν 30 levels στα οποία η αποθήκευση προόδου γίνεται μέσω checkpoints. Το ψάξιμο για να βρείτε κάθε φορά την έξοδο είναι άλλοτε μικρού βαθμού κι άλλοτε κουραστικό, η πρόοδος μέσα στα levels έχει ανά διαστήματα διαφορετικά μονοπάτια, ενώ ανάμεσα στα levels θα συναντήσετε διάφορους δραπέτες οι οποίοι σας ζητούν να ολοκληρώσετε ορισμένα objectives για χάρη τους.
Επίλογος
Το “The Chronicles of Riddick” είναι ένα συναρπαστικό First-Person Shooter με πιασάρικη υπόθεση βασισμένη στην ταινία, εκπληκτικά γραφικά και συναρπαστική δράση και αλληλεπίδραση χαρακτήρων. Διαθέτει βέβαια και ορισμένα μειονεκτήματα όπως ο ήχος, το σχετικά φτωχό A.I. και η διάρκεια ζωής του που φτάνει τις 10-15 ώρες, εκτός κι αν “κολλήσετε” σε κάποιο σημείο και αποφασίσετε να κλείσετε.
Θετικά:
- Πάρα πολύ καλό επίπεδο γραφικών
- Υψηλή ποιότητα στα vocals
- Απλός χειρισμός
- Γρήγορη δράση
Αρνητικά:
- Έλλειψη ποικιλίας σχεδιασμού στα levels
- Η μουσική κουράζει υπερβολικά κατά την διάρκεια της μάχης
- Επαναλαμβανόμενοι ήχοι
Βαθμολογία
Γραφικά: 9.5
Ήχος: 7.5
Gameplay: 8.5
Αντοχή: 8
Γενικά: 8.6
Ένα άκρως ατμοσφαιρικό single-player FPS στο οποίο βασίστηκαν πάρα πολλοί αντίστοιχοι τίτλοι.
Μάνος Γρυπάρης
NEWS VIEW ALL
No News