- Reviews
- The Legend of Zelda: Ocarina of Time
The Legend of Zelda: Ocarina of Time
HotΤο μεγάλο 3D έπος του Link!
Οι άνθρωποι της Nintendo είχαν δει ότι το προηγούμενο The Legend Of Zelda:A Link to the past είχε μεγάλη επιτυχία, κι έτσι αποφάσισαν να προχωρήσουν στη δημιουργία του The Legend Of Zelda: Ocarina of time, πηγαίνοντας μερικά ακόμη βήματα παραπέρα από εκεί που είχαν μείνει την τελευταία φορά. Το πολύ καλό σενάριο και η προσθήκη 3D γραφικών επρόκειτο να κάνουν αυτό τον τίτλο μεγάλη επιτυχία.
Σενάριο
Η πλοκή του παιχνιδιού εξελίσσεται μπροστά στα μάτια σας από τη στιγμή που θα ξεκινήσετε το παιχνίδι μέχρι να περάσετε το πρώτο επίπεδο που είναι το Deku Tree. Εσείς εμφανίζεστε ως ένα χωριατόπαιδο της Ηyrule (όπως και στο προηγούμενο Zelda). Όλα τα παιδιά του χωριού έχουν μία νεράιδα (αυτό θυμίζει λίγο peter pan) αλλά εσείς είστε το μόνο παιδί που δεν έχει. Ξυπνάτε ένα πρωί και σας παρουσιάζεται μία νεράιδα που ονομάζεται Navi (μάλλον από το navigation το έβαλαν το όνομα αφού το παιχνίδι είναι όλο μία περιπέτεια με σύντροφο και οδηγό αυτήν την νεράιδα). Η νεράιδα σας λέει ότι σας θέλει το πνεύμα του Deku Tree το όποιο είναι και ο αρχηγός του χωριού. Αφού μεταβείτε στο Deku Tree, το πνεύμα του δένδρου σας πληροφορεί ότι κάποιος κακός μάγος έχει καταραστεί το δένδρο και ενδέχεται να πεθάνει. Αφού λύσετε την κατάρα του δέντρου, το πνεύμα σας λέει ότι ο κακός μάγος που το καταράστηκε λέγεται Ganondorf (ο Ganon του The Legend Of Zelda:A link to the past). Ο Ganondorf προσπαθεί να βρει το triforce, το οποίο βρίσκεται στο sacred realm, με μοναδικό σκοπό να βυθίσει την Hyrule στο αιώνιο σκότος. Σκοπός σας είναι να βρείτε πρώτος το triforce και να εξοντώσετε τον Ganon μια και καλή, χρησιμοποιώντας την βοήθεια της βασίλισσας. Αυτή άλλωστε ξέρει τα μυστικά του triforce αφού είναι μία από τους επτά σοφούς που κλείδωσαν τον Aganhim στην χώρα του σκότους.
Γραφικά
Οι άνθρωποι της Nintendo μας άφησαν με ανοικτό το στόμα αφού μετά τα slide-show γραφικά του “A link to the past”, προχώρησαν ένα ακόμη βήμα παραπέρα προσθέτοντας 3D γραφικά. Αυτό ήρθε να δώσει νέα δεδομένα στον κόσμο της Hyrule και στους τίτλους The Legend Of Zelda. Το anti-alliasing είναι σε σχετικά καλά για την εποχή επίπεδα και ο χαρακτήρας, που στην περίπτωση μας είναι ο Link, δείχνει πολύ αληθινός. Το περιβάλλον του Ocarina of Time μπορεί να έχει σχεδιαστεί καλά, αλλά οι περιοχές που βρίσκονται στον ορίζοντα δεν φαίνονται τόσο καλά (υπάρχει μία μικρή θολότητα) και θα πρέπει να πλησιάσετε αρκετά για να μπορέσετε να τις δείτε. Τέλος, ο σχεδιασμός της κάμερας είναι πάρα πολύ καλός και η προσθήκη του zoom-in σε εχθρούς για αυτόματη στόχευση αποτελεί καινοτομία.
Ήχος
Στον τομέα του ήχου έχει γίνει πολύ καλή δουλειά. Αυτό θα το παρατηρήσετε από τις αληθοφανείς κραυγές που βγάζει ο Link, την ώρα που επιτίθεται με το σπαθί. Σε αυτό τον τίτλο, όπως και στον προηγούμενο, η background μουσική δεν έχει μεγάλες διαφορές. Ανάλογα με τον χώρο που βρισκόσαστε υπάρχει και διαφορετική background μουσική. Όταν για παράδειγμα βρίσκεστε σε safe area (χωριό) επικρατεί γαλήνια και ήρεμη μουσική, ενώ όταν βρίσκεστε σε μονομαχία ή σε dungeons, η μουσική γίνεται πιο έντονη, δηλώνοντας την επικινδυνότητα της περιοχής στην οποία βρίσκεστε.
Η προσθήκη πολλών νέων στοιχείων σε σχέση με τους προηγούμενους τίτλους The Legend Of Zelda ήταν αυτά που έκαναν τον συγκεκριμένο τίτλο επιτυχία.
Gameplay
Ο χειρισμός στο The Legend Of Zelda:Ocarina of time είναι υποδειγματικός αλλά θα μπορούσε να είναι λίγο καλύτερος, αφού υπάρχουν κάποια μικροπροβλήματα κατά τον χειρισμό του Link, ιδιαίτερα όταν επιτίθεται. Σε αυτό δεν βοήθησε και ο σχεδιασμός του χειριστηρίου του N64. Η κίνηση επιτυγχάνεται με τα κουμπιά κατεύθυνσης αλλά είναι προτιμότερο να κινηθείτε με το αναλογικό μοχλό που διαθέτει το χειριστήριο γιατί τα κουμπιά κατεύθυνσης θα ήταν προτιμότερο να τα χρησιμοποιήσετε σαν δεύτερα κουμπιά δράσης.
Το σύστημα χειρισμού είναι λίγο περίπλοκο. Στην πάνω δεξιά γωνία της οθόνης υπάρχουν πέντε κύκλοι. Ο πρώτος κύκλος χρώματος πράσινου περιέχει το κύριο όπλο σας που είναι το σπαθί. Ο δεύτερος κύκλος χρώματος μπλε περιέχει όλες τις εντολές που κάνετε με το Α (σπρώξιμο, πήδημα, δράση). Αν ο συγκεκριμένος κύκλος δεν περιέχει καμία εντολή, τότε δεν μπορείτε να κάνετε τίποτα. Ο τρίτος, τέταρτος και πέμπτος κύκλος είναι τα C-Buttons τα οποία χρησιμεύουν στο να αποθηκεύετε προς χρήση τον δευτερεύον εξοπλισμό σας (δεύτερο όπλο, οκαρίνα του χρόνου, βόμβες). Εδώ έρχεται αυτό που αναφέραμε παραπάνω για τα δεύτερα κουμπιά δράσης. Καλό θα ήταν τα C-Buttons να τα ρυθμίσετε να πατιούνται με τα βελάκια κατεύθυνσης επειδή δείχνουν σε τέσσερις κατευθύνσεις. Εάν θέσετε τα C-Buttons στον αναλογικό μοχλό τότε είναι πολύ πιθανό να μπερδευτείτε και να μην έχετε το επιθυμητό αποτέλεσμα κατά την διάρκεια μίας μάχης, με αποτέλεσμα να φάτε αρκετές σφαλιάρες από τους αντιπάλους σας. Σε ότι αφορά τον χειρισμό, τα κουμπιά κατεύθυνσης αναμένεται να τα χρησιμοποιήσετε περισσότερο σε σχέση με τα κουμπιά δράσεως.
Ο ήρωάς σας διαθέτει ένα αρκετό καλό inventory το οποίο αποτελείται από τέσσερις οθόνες. Η πρώτη οθόνη σας δείχνει τα αντικείμενα που έχετε συλλέξει, τα οποία μπορείτε να τα θέσετε ως δεύτερο εξοπλισμό. Η δεύτερη οθόνη σας δείχνει τον χάρτη της περιοχής, αναγράφοντας σε ποια περιοχή βρίσκεστε την συγκεκριμένη στιγμή και με μπλε κουκκίδα σας δείχνει που θα πρέπει να πάτε ώστε να συνεχίσετε την περιπέτεια σας. Η τρίτη οθόνη σας δείχνει σε τι κατάσταση βρίσκεται η αποστολή σας, δηλαδή σε τι φάση βρίσκεται το quest σας και πόσα objectives έχετε κερδίσει από τις διάφορες περιοχές που έχετε περάσει. Τέλος, η τέταρτη οθόνη σας δείχνει τον εξοπλισμό σας και τι φοράτε την συγκεκριμένη στιγμή που έχετε ανοίξει το inventory. Η μετακίνηση στις τέσσερις οθόνες του inventory γίνεται με τα κουμπιά Z και R.
Όπως και στο προηγούμενο The Legend Of Zelda, έτσι και σε αυτό τον τίτλο, περιπλανιέστε στις διάφορες περιοχές της Hyrule περνώντας από dungeons, βουνά και λαγκάδια, ώστε να σώσετε αυτή την γη και να την επαναφέρετε στην τάξη. Με την καταπολέμηση των εχθρών δεν πρόκειται να αντιμετωπίσετε ιδιαίτερα προβλήματα, αφού το A.I. για άλλη μια φορά είναι σε χαμηλά επίπεδα. Παίρνοντας την κατάλληλη θέση και χρησιμοποιώντας το σωστό όπλο, ανάλογα με την περίσταση μπορείτε με δύο το πολύ τρία χτυπήματα να εξοντώσετε εύκολα τους εχθρούς σας. Τέλος, η γωνία της κάμερας θα βοηθήσει πολύ στο δύσκολο έργο σας αφού χωρίς αυτή θα μπορούσαμε να πούμε ότι είστε σαν άοπλοι. Οι πολύ μεγάλες περιοχές και ο τρόπος που πρέπει να πολεμήσετε την καθιστούν αναγκαία.
Επίλογος
Η Nintendo κατάφερε να κάνει με αυτό τον τίτλο πολλά πράγματα στον χώρο του gaming, αφού στηρίχθηκε στο πολύ καλό σενάριο του παιχνιδιού. Η προσθήκη των 3D γραφικών σε συνάρτηση με την πολύ καλή λειτουργία της κάμερας, έδωσαν ένα πολύ καλό αποτέλεσμα το οποίο φαίνεται ως τις μέρες μας κάνοντας πάταγο. Η μεγάλη περιπέτεια του παιχνιδιού ενδέχεται να σας κουράσει αλλά μόνο και μόνο η δράση που περιέχει θα σας κάνει να μαγευτείτε από τον κόσμο της Hyrule.
Θετικά:
- Εντυπωσιακή μηχανή γραφικών
- Πολύ καλή χρήση της κάμερας
- Ατμοσφαιρικό σενάριο
Αρνητικά:
-Χαμηλό A.I. αντιπάλων
Βαθμολογία
Γραφικά: 10
Ήχος: 9.5
Gameplay: 9
Αντοχή: 8.5
Γενικά:9.5
To “The Legend Of Zelda: Ocarina of time” είναι ένας τίτλος που πραγματικά αξίζει να παίξετε. Τα υπέροχα γραφικά του κόσμου της Hyrule σας περιμένουν!
Χρήστος Αρχοντάκης
Comments