The Legend of Zelda

Hot
GameWorld
REVIEWED ON NES (Review)   Gamecube   Wii   Game Boy  

The Legend of Zelda
Η πρώτη περιπέτεια του Link

Site: www.zelda.com




Τα Action/Adventures είναι ένα εμπορικό είδος παιχνιδιών με μεγάλο brand. Τίτλοι όπως το Tomb Raider, το Resident Evil και το Silent Hill έχουν αφήσει το στίγμα τους στην ιστορία των games, έστω κι αν κάποιοι από εσάς τα έπαιξαν για πολύ λίγα λεπτά. Την αναγνωρισιμότητα του συγκεκριμένου είδους παιχνιδιών έλαβε για πρώτη φορά σε παγκόσμιο επίπεδο το “The Legend of Zelda”, ένα παιχνίδι το οποίο «πάτησε» πάνω στο τεχνολογικό υπόβαθρο που είχε δημιουργήσει η Nintendo με το Super Mario Bros και προσέφερε στον χρήστη μία εντελώς καινούργια φιλοσοφία στα παιχνίδια δράσης και περιπέτειας.




O Link και οι εξερευνήσεις
Ο διάσημος ήρωας με τα πράσινα, που μας θυμίζει έντονα Ρομπέν των Δασών, είναι δημιούργημα του Shigeru Miyamoto, του ανθρώπου που εμπνεύστηκε τον Mario λίγα χρόνια νωρίτερα. Η έμπνευση προήλθε από τις παιδικές εμπειρίες του Miyamoto και συγκεκριμένα απ’ την εποχή που εξερευνούσε δάση, πεδιάδες και σπηλιές. Μερικές φορές έχανε τον δρόμο της επιστροφής κι αυτό τον ώθησε στο να δημιουργήσει τους λαβύρινθους στα dungeons.

Ο Link ανήκει στη φυλή των Hylians και στην όψη μοιάζει σαν μισός άνθρωπος και μισός Elf. Είναι μικρόσωμος με μυτερά αυτιά ενώ η ομιλία του δεν έχει εντοπιστεί μέχρι στιγμής σε κανένα παιχνίδι Zelda, χωρίς αυτό να σημαίνει ότι είναι απαραίτητα και μουγγός! Στο Zelda II, ο Link ανοίγει για πρώτη και μόνη φορά το στόμα του νωρίς στο παιχνίδι. Από τότε δεν τον έχουμε ξανακούσει. Σε κάθε έκδοση της σειράς, εμφανίζεται πάντα ως ένα άοπλο μικρό αγόρι το οποίο μέσα από δοκιμασίες αποκτάει το πρώτο του σπαθί, κι αργότερα ασπίδα, τόξο, μπούμερανγκ κτλ. Ζει στη χώρα της Hyrule κι έχει μία αδερφή, την Aryll. Οι γονείς του υποτίθεται ότι είναι νεκροί, αφού στο “The Zegend of Zelda: A link to the past” εμφανίζονται ως πνεύματα. Ένα ακόμη στοιχείο που παρατηρούμε είναι ότι όπως ο Bowser είναι ο μεγάλος κακός για τον Mario, έτσι και ο Ganon είναι το αντίπαλο δέος του κακού για την σειρά Zelda.



Ο ευέλικτος σωματότυπος του Link του επιτρέπει να σκαρφαλώνει και να κάνει τούμπες ενώ διαθέτει και ανεπτυγμένη ικανότητα στο σημάδι, κάτι που τον καθιστά αποτελεσματικό στα όπλα εξ αποστάσεως. Επιπλέον, σε προχωρημένα levels ορισμένων εκδόσεων μπορεί να χρησιμοποιήσει μέχρι και μαγεία. Ο Link έχει στον εξοπλισμό του το “Triforce of Courage”. Για να δούμε τι είναι αυτό θα πρέπει πρώτα να αναφέρουμε την ύπαρξη του μεγάλου “Triforge”. Το μεγάλο “Triforge” είναι ένα μαγικό αντικείμενο το οποίο θα πραγματοποιήσει ευχή σε όποιον το έχει. Αυτό πρακτικά είναι αρκετά δύσκολο αφού χωρίζεται σε τρία μικρότερα Triforges. Το “Triforge of Courage” (το κάτω δεξιά τρίγωνο το οποίο και έχει ο Link), το “Triforge of Wisdom” (κάτω αριστερά) και το “Triforge of Power” (το τρίγωνο που βρίσκεται στην κορυφή). Αρκετά από τα σενάρια του Zelda αφορούν το Triforge του οποίου τα τρία πολυπόθητα μέρη μας φέρνουν στο νου τις διάσπαρτες μπάλες του Dragonball.

Σενάριο-Ιστορία της σειράς
Στο “The Legend of Zelda” καλείστε να σώσετε την πριγκίπισσα Zelda και το βασίλειο της Hyrule από τον κακό μάγο Hanon, ο οποίος έκλεψε το μαγικό αντικείμενο “Triforce of Power”. Στο δεύτερο μέρος της σειράς, το “Zelda II: The Adventure of Link”, η νταντά της πριγκίπισσας Zelda (Impa) βρίσκει ένα σημάδι στο αριστερό χέρι του Link που σημαίνει ότι η μοίρα τον έχει επιλέξει για να σώσει την παλιά κληρονόμο του βασιλείου της Hyrule που έχει παγιδευτεί σε έναν αιώνιο ύπνο. Η Impa δίνει στον Link έξι κρυστάλλους κι έναν πάπυρο και τον στέλνει προς αναζήτηση ενός Triforce το οποίο βρίσκεται στο μεγάλο παλάτι του βασιλείου του θανάτου.

Στο “The Legend of Zelda: A Link to the Past” ο νεαρός ήρωάς μας εμφανίζεται για πρώτη φορά στο Super NES. Στο συγκεκριμένο παιχνίδι λαμβάνει ένα τηλεπαθητικό κάλεσμα βοήθειας από την πριγκίπισσα Zelda ενώ παράλληλα βρίσκει σημείωμα από τον θείο του που έχει μόλις πεθάνει, αφήνοντάς του το σπαθί του. Ο Link ταξιδεύει στον σκοτεινό κόσμο βρίσκοντας τρία κοσμήματα και το Master Sword. Στο τέλος του παιχνιδιού πολεμάει τον κακό μάγο Agahnim.



Η 3D πρεμιέρα γίνεται στο Mario 64, με το “Ocarina of Time” το οποίο απόλαυσε την τύχη του “Mario 64”. Με άλλα λόγια άφησε τους πάντες έκπληκτους με τα μοναδικής ποιότητας 3D γραφικά του, ιδιαίτερα σε μία δεκετία που μέχρι τα τέλη της είχε κατά πλειοψηφία δισδιάστατους τίτλους. Στο Ocarina of Time, βλέπουμε για πρώτη φορά τον Link σε τρισδιάστατη έκδοση να μεγαλώνει στο δάσος Kokiri. Μία μέρα, το μεγάλο Deku Tree που φυλάει το δάσος, δέχεται μία κατάρα μέσα του και στέλνει την νεράιδα Navi για να φέρει τον Link επειγόντως. Ο Link σκοτώνει τους εχθρούς αλλά η κατάρα προλαβαίνει να σκοτώσει το δέντρο. Πριν το Deku Tree ξεψυχήσει, λέει στον Link να πάει στο κάστρο του Hyrule, εκεί όπου η πριγκίπισσα Zelda θα τον στείλει σε αποστολή να σώσει το Hyrule συλλέγοντας φωτιά, νερό και τις τρεις πνευματώδεις πέτρες του δάσους. Ο Link θα τις χρησιμοποιήσει για να ταξιδέψει στον Ναό του Χρόνου και να πάρει το Master Sword απ’ το βάθρο του χρόνου. Αυτή η πράξη του θα τον παγιδεύσει στον ναό για επτά χρόνια στα οποία ο μάγος της ερήμου Ganondorf (γνωστός από το Zelda που προηγήθηκε στο Game Boy) είχε πάει ανενόχλητος στην Hyrule για να την κυριεύσει. Όταν ο Link ξυπνάει μετά από επτά χρόνια ύπνου, ανακαλύπτει ότι έχει μεγαλώσει. Αυτό συνέβη γιατί όπως γνωρίζουμε ο Link δεν είναι Kokiri αλλά Hylian, απλά η μητέρα του το είχε φέρει στο δάσος του Kokiri όταν ήταν μωρό. Ο Link θα χρησιμοποιήσει το Master Sword για να ταξιδέψει μπροστά και πίσω στο χρόνο σε ένα συναρπαστικό αριστούργημα της Nintendo που άφησε εποχή όχι μόνο σε σενάριο αλλά και σε γραφικά, ήχο και φυσικά gameplay.

Η επόμενη έκδοση του Nintendo 64 ήταν το “Majora’s Mask”, το οποίο λαμβάνει χώρα στην Termina (μία χώρα παρόμοια με την Hyrule). O Link ταξιδεύει με το άλογό του (Epona) στην περιοχή Lost Woods όταν ξαφνικά δέχεται επίθεση και μία συμμορία του κλέβει το άλογο κα το Ocarina of Time. Μετά από όλα αυτά τα γεγονότα, ο Link μαθαίνει ότι το φεγγάρι έχει ξεφύγει από την τροχιά του και θα συγκρουστεί με την χώρα της Termina σε τρεις ημέρες. Καταφέρνει επιτυχώς να πάρει πίσω το Ocarina of Time με το οποίο ταξιδεύει πίσω στο χρόνο (στο σημείο όπου πρωτοέφτασε στην χώρα) και καταφέρνει για άλλη μια φορά να προλάβει τα γεγονότα.

Οι εκδόσεις του Zelda σε Gamecube και Wii αναλύονται μέσω των σχετικών reviews του site.



Το “The Legend of Zelda” έχει κάνει την εμφάνισή του έξι φορές σε φορητές κονσόλες της Nintendo:
Link's Awakening -> Gameboy
Oracle of Ages -> Gameboy Color
Oracle of Seasons -> Gameboy Color
Four Swords -> Gameboy Advance
The Minish Cap -> Gameboy Advance
Phantom Hourglass -> Nintendo DS
Λόγω της φύσης του, έγινε ιδιαίτερα αγαπητό και στο κοινό του Game Boy φτάνοντας πάντοτε στις πρώτες θέσεις των charts όλων των φορητών παιχνοδομηχανών.

Το Zelda γνώρισε την επιτυχία από την πρώτη του έκδοση, αφού ώθησε ακόμα και τους μικρούς σε ηλικία χρήστες να επικοινωνησουν μεταξύ τους αλλά και με την Nintendo και να μοιραστούν τις εμπειρίες τους πάνω στις εξερευνήσεις του Link. Η Nintendo εκμεταλλεύτηκε τέτοια γεγονότα άμεσα, δημιουργώντας fan club, βιβλία-οδηγούς για το παιχνίδι, ρούχα, μινιατούρες, αξεσουάρ κ.α. Το παιχνίδι πούλησε 6.500.000 αντίτυπα παγκοσμίως.

Gameplay
Χρειάζεται λίγη ώρα μικρού ψαξίματος και μία εξοικείωση με τα (λιγοστά για το NES) controls ώστε να καταλάβετε την φύση του “The Legend of Zelda”. Η οπτική του παιχνιδιού είναι πανοραμικής κάμερας κι αυτό γιατί το παιχνίδι δεν περιλαμβάνει μόνο μάχες αλλά και γρίφους στους οποίους θα πρέπει να μετακινήσετε αντικείμενα (π.χ. βράχους) ή να βρείτε κρυφές κρυψώνες και μονοπάτια για να προχωρήσετε στους στόχους σας. Το Zelda καταφέρνει για πρώτη φορά να ξεφύγει έστω και ένα μικρό κλικ από την λογική του linear που χαρακτήριζε όλα τα games των 80s. Αυτό συμβαίνει γιατί σχεδόν σε όλα τα σημεία του παιχνιδιού υπάρχει δυνατότητα να επιλέξετε εναλλακτικά μονοπάτια για την πορεία σας.

Τα controls είναι απλά. Για αρχή έχετε ασπίδα και σπαθί (το οποίο αποκτάτε λίγα μέτρα παρακάτω κι όχι σε προχωρημένο σημείο όπως συμβαίνει σε αρκετές από τις επόμενες εκδόσεις) ενώ στην πορεία αποκτάτε κι άλλα όπλα, όπως το πολύ χρήσιμο μπούμερανγκ. Το pause του παιχνιδιού σας εμφανίζει το inventory του Link, λέξη που μέχρι το 1986 ήταν παντελώς άγνωστη. Κι αν αυτό σας θυμίζει RPG τότε ακόμη δεν είδατε τίποτα. Στο Zelda εμφανίστηκαν για πρώτη φορά και τα quests τα οποία παίρνετε από NPCs όπως πωλητές ή γέρους ανθρώπους οι οποίοι σας δίνουν στοιχεία για το που θα πρέπει να κατευθυνθείτε. Εκτός από τα quests υπάρχουν και τα side-quests τα οποία συνήθως σας δίνουν bonus items αλλά είναι προαιρετικά ως προς την ολοκλήρωση. Πέρα από τα quests, την πρώτη τους εμφάνιση σε παιχνίδι κάνουν και οι αγοραπωλησίες αντικειμένων βάση των οποίων μπορείτε να αναβαθμίσετε τον εξοπλισμό σας.



Ο βαθμός δυσκολίας του Zelda είναι ιδιαίτερα μικρός, αν εξαιρέσουμε ίσως τα σημεία που απαιτούν πολύ ψάξιμο για να βρείτε την έξοδο. Το παιχνίδι έχει συνολικά εννέα dungeons, καθένα από τα οποία εμφανίσει στο τέλος ένα big boss. Τα τρία τελευταία dungeons έχουν κρυφές εισόδους ενώ για να μπείτε στο ένατο dungeon θα πρέπει πρώτα να έχετε καθαρίσει τα προηγούμενα οκτώ. Αφού τερματίσετε το παιχνίδι ισχύει το κλασικό “μικρόβιο” της εποχής με την επανάληψη του Zelda από το μηδέν και την αύξηση της δυσκολίας.

Γραφικά
Η απεικόνιση του Zelda δοκιμάστηκε για πρώτη φορά στο NES βοηθώντας τον χρήστη να έχει πλήρη ελευθερία κινήσεων. Τα γραφικά της συγκεκριμένης πανοραμικής οπτικής ήταν αποτέλεσμα μιας καινούργιας game engine αλλά δεν ήταν τα καλύτερα δυνατά κυρίως ως προς τον σχεδιασμό των εχθρών σας. Ο Link έτυχε πολύ καλύτερου σχεδιασμού. Τα υπόλοιπα όντα ξεχώριζαν μετά βίας και πολλές φορές θα αναρωτιόσασταν αν αυτό που έχετε μπροστά σας είναι εχθρός η φιλικός NPC. Το scrolling είχε κάποια μικροπροβλήματα στα σημεία όπου προχωρούσατε στην άκρη της οθόνης κι έπρεπε να φορτωθει η διπλανή τοποθεσία. Προχωρώντας στο Zelda τα γραφικά καλυτέρευαν, αφού αφενός μεν τα dungeons είχαν πιο προσεκτικό σχεδιασμό κι αφετέρου τα αντικείμενα στην οθόνη αυξάνονταν (όπως για παράδειγμα οι βράχοι) κάνοντας το τοπίο πιο “ζωντανό”.

Μουσική για όσκαρ
Το βασικό theme του Zelda αλλά και το theme εύρεσης θυσαυρών έχουν αφήσει εποχή για την Nintendo. Η πρωτοποριακή δουλειά του Super Mario Bros. είχε την κατάλληλη συνέχειά της. Η μουσική μπορεί να ενισχύθηκε σημαντικά, όμως δεν συνέβη το ίδιο και για τους υπόλοιπους ήχους οι οποίοι επαναλαμβάνονται αρκετά μέσα στο παιχνίδι.

Επίλογος
Το “The Legend of Zelda” είναι ένα Action/Adventure πάνω στο οποίο πάτησαν τα πρώτα μεγάλα RPG της παλιάς φουρνιάς, όχι μόνο για το πρωτοποριακό gameplay του αλλά και για το σενάριό του. Είναι η δεύτερη σε δημοτικότητα μασκότ της Nintendo μετά τον Mario κι ένας από τους πιο αγαπημένους ήρωες στην βιομηχανια των games.

Θετικά:
- Ανοικτό gameplay που για πρώτη φορά ξεφεύγει από τα όρια του linear
- Επική μουσική
- Μάχες, Quests, Inventory, αγοραπωλησίες όπλων και ψάξιμο. Τι άλλο να ζητήσει κανείς;

Αρνητικά:
- Μέτρια γραφικά
- Το ηχητικό σύνολο του παιχνιδιού δεν φτάνει το επίπεδο της μουσικής
- Κουραστικό σε ορισμένα σημεία

Βαθμολογία
Γραφικά: 7
Ήχος: 8.5
Gameplay: 9.5
Αντοχή: 9.5
Γενικά: 8.9

Ο Ρομπέν των δασών της Nintendo!

Μάνος Γρυπάρης

NEWS   VIEW ALL

No News

User reviews

There are no user reviews for this listing.
To write a review please register or

Comments  

#1 andante (Level5) 11/02/2011 17:03
Τι να πείς για αυτό το διαμάντι....
Είναι το πρώτο παιχνίδι που έπαιξα ποτέ μου όταν ήμουν πολύ πολύ μικρός στο NES!! Δυνατά συναισθήματα, παρόλο που σήμερα εσείς οι νεότεροι θα γελάτε με τα "γραφικά"...
Score  8.9
9.38 User Score
(6  votes)
User Reviews 0
Genre: Action/Adventure
Developer: Nintendo
Publisher: Nintendo
Διάθεση:
Players:
Release Date: 1986-02-21
Χρήστες που το θέλουν
Κανένας
Χρήστες που το έχουν
Κανένας
Χρήστες που το είχαν
Κανένας
Χρήστες που το έχουν στα αγαπημένα (VIEW ALL)
thumb
RELATED GAMES
No Games found.
VIDEOS
No Videos found.

Top reviews (τρέχον έτος)

Top Reviews (by user score)

Latest User Reviews

1.
User levels   (10.0)
2.
User levels   (10.0)
3.
User levels   (10.0)
4.
User levels   (10.0)
5.
User levels   (10.0)
6.
User levels   (9.5)
7.
User levels   (3.0)
8.
User levels   (9.5)
10.
User levels   (10.0)