- Reviews
- Shinobi (multiplatform)
Shinobi (multiplatform)
Hot Shinobi
Ο πιο διάσημος ninja των Games
Ως Ιαπωνική εταιρεία, η Sega δεν θα μπορούσε παρά να προβάλει την κουλτούρα της χώρας της μέσα από τα πρώτα μεγάλα games που δημιούργησε. Ένα από αυτά είναι και το Shinobi. Ένα παιχνίδι το οποίο έκανε πάταγο όταν κυκλοφόρησε, καθώς είχε απ' τη μία εύκολο χειρισμό κι απ' την άλλη κλιμακωτή δυσκολία, που απαιτούσε ιδιαίτερα αντανακλαστικά και ταχύτητα απ' τη μεριά του χρήστη.
Σενάριο
Στο Shinobi αναλαμβάνετε τον ρόλο του νίντζα Joe Musashi, ο οποίος καλείται να εξολοθρεύσει όλη την συμμορία Zeed. Η συγκεκριμένη συμμορία απαγάγει παιδιά της Oboro clan. Αρχηγός των Zeed είναι ο Masked Ninja, τον οποίο επίσης εξολοθρεύετε στο τέλος του παιχνιδιού, αφού πρώτα διεισδύσετε στο στρατηγείο της συμμορίας.
Gameplay
Ο χειρισμός του νίντζα που ελέγχετε έχει αρκετές πτυχές. Κύριο όπλο σας είναι τα αστεράκια, αν κι από ένα σημείο της πίστας (περίπου στο μέσο) και μετά αποκτάτε όπλο του οποίου οι σφαίρες εξοντώνουν πιο εύκολα τους δύσκολους εχθρούς αλλά και katana το οποίο χρησιμοποιείτε για τα χτυπήματα από κοντινή απόσταση.
Τα αστεράκια αρκούν ώστε με ένα μόνο χτύπημα να καθαρίσουν τους απλούς εχθρούς. Αν πλησιάσετε έναν εχθρό σε πολύ κοντινή απόσταση, τότε μπορείτε να τον εξοντώσετε κατευθείαν με μπουνιά ή κλωτσιά. Τέλος, αν τα βρείτε σκούρα, υπάρχει και η βοήθεια της μαγείας. Η μαγεία εξολοθρεύει όλους τους εχθρούς που υπάρχουν εκείνη τη στιγμή στην οθόνη (εκτός κι αν πρόκειται για big boss το οποίο στην προκειμένη περίπτωση θα χάσει ενέργεια). Αν ολοκληρώσετε μία πίστα χωρίς να χρησιμοποιήσετε αστεράκι ή μαγεία τότε κερδίζετε έξτρα πόντους (20.000 και 5.000 αντίστοιχα). Το δεύτερο ενδεχόμενο είναι πιο εφικτό αφού στην πρώτη περίπτωση αρκεί να σας ξεφύγει ένα μόλις αστεράκι για να χαλάσει η δουλειά.
Η κίνησή σας περιλαμβάνει άλμα ή και μεγάλο άλμα στο πίσω μέρος του level (το πίσω μέρος μπορεί να είναι σε ταράτσα, μεγαλύτερο όροφο ή πίσω από φράχτη). Κάθε φορά που πραγματοποιείτε απλό άλμα μπορείτε με το fire να εκτοξεύσετε αστεράκι ή να κλωτσήσετε αντίπαλο ο οποίος βρίσκεται εκείνη τη στιγμή δίπλα σας. Αν προσγειωθείτε πάνω σε αντίπαλο τότε θα τον δείτε να πέφτει λίγα μέτρα πιο πίσω.
Οι εχθροί που σας επιτίθενται διαθέτουν όπλα διαφόρων ειδών. Άλλοι διαθέτουν μόνο κλωτσιές, μπουνιές ή και όπλο κοντινής απόστασης. Υπάρχουν και κακοποιοί με όπλα, όπως επίσης και εύσωμοι τύπου με ασπίδες και μπούμερανγκ οι οποίοι εξοντώνονται μόνο από πολύ κοντινή απόσταση (εκτός κι αν προηγουμένως έχετε πάρει το όπλο).
Η δυσκολία του παιχνιδιού δεν είναι τίποτα το ιδιαίτερο στα πρώτα στάδια αλλά όσο περνάτε τις πίστες τόσο αυξάνεται η δυσκολία. Συνολικά υπάρχουν πέντε κόσμοι οι οποίοι έχουν τρεις ή τέσσερις πίστες. Σε κάθε πίστα υπάρχουν δύο έως εννέα όμηροι τους οποίους θα πρέπει πρώτα να ελευθερώσετε ώστε να μπορέσετε να φύγετε από την πίστα. Στο τέλος της πίστας κάθε κόσμου υπάρχει από ένα big boss. Κάθε φορά που ολοκληρώνετε έναν κόσμο σας εμφανίζεται μία bonus πίστα με 3D γραφικά. Αν εξοντώσετε όλους τους νίντζα της συγκεκριμένης πίστας τότε κερδίζετε μία επιπλέον ζωή. Τις ζωές αυτές θα τις χρειαστείτε σίγουρα, αφού η δυσκολία των ανώτερων levels είναι πραγματικά ανυπόφορη με τους εχθρούς να ξεπετάγονται από παντού.
Στην arcade έκδοση υπάρχει πάντοτε δυνατότητα για continue εκτός από τον τελευταίο κόσμο όπου πρέπει να τα βγάλετε πέρα με όσες ζωές σας απέμειναν. Ευτυχώς που το A.I. των εχθρών είναι σε σχετικά χαμηλά επίπεδα με όλους τους εχθρούς να εμφανίζονται στο ίδιο ακριβώς σημείο και να πραγματοποιούν τις ίδιες μηχανικές κινήσεις. Αυτό επέτρεπε στους χρήστες να μάθουν απ’ έξω το παιχνίδι και μετά από πολύ εξάσκηση και υπομονή να καταφέρουν να το ολοκληρώσουν.
Γραφικά-Ήχος
Η Sega άφησε εποχή παρουσιάζοντας πρωτοποριακά για την εποχή μοντέλα χαρακτήρων τα οποία περιελάμβαναν μέχρι και σκιές. Επιπλέον, υπήρχε μεγάλη γκάμα στις κινήσεις των χαρακτήρων. Ο ήρωάς σας μπορούσε να χρησιμοποιήσει αστεράκια, όπλο, να ρίξει κλωτσιά ή μπουνιά, να κάνει άλμα ή να περάσει στο πίσω μέρος της πίστας κ.ο.κ. Οι εχθροί είχαν συνήθως αυτοματοποιημένες κινήσεις, οι οποίες όμως στα ανώτερα levels ήταν πολύ πιο σύνθετες από τα συνηθισμένα. Το μόνο μελανό σημείο στα γραφικά ήταν ορισμένα bugs που εμφανίζονταν σε συγκεκριμένα σημεία του παιχνιδιού.
Οι ήχοι του παιχνιδιού είχαν αντίκρισμα σε ότι γινόταν στην οθόνη. Από τα αστεράκια που πετάγατε και τα χτυπήματα που δεχόσασταν μέχρι την μαγεία, τον ήχο της μαγείας ή ακόμη και τα οχήματα που περνούσαν από μπροστά σας! Αυτός είναι κι ένας από τους λόγους που το Shinobi ξεχώρισε σαν την μύγα μες στο γάλα. Στο background ακουγόταν πάντοτε ένα μουσικό theme με ελαφρώς χαμηλωμένο volume ώστε να δίνεται έμφαση στους υπόλοιπους ήχους.
Επίλογος
Το Shinobi είναι ένα κλασικό platform το οποίο θα μας μείνει αξέχαστο για την γρήγορη δράση του αλλά και την τεχνική που χρειαζόταν. Αφού δεν μπορούσε κανείς να κάνει τον νίντζα στη μέση του δρόμου, ένα τέτοιο παιχνίδι έφτανε και περίσσευε τουλάχιστον για να βγάλει τα απωθημένα του.
Θετικά:
- Γρήγορη δράση
- Έξυπνο gameplay
- Μεγάλο ρεπερτόριο ηχητικών εφέ
- Όμορφα γραφικά
Αρνητικά:
- Πολύ δύσκολο σε αρκετά σημεία
- Μικρά bugs στα γραφικά
Βαθμολογία
Γραφικά: 8
Ήχος: 8.5
Gameplay: 9
Αντοχή: 8
Γενικά: 8.5
Ένα από τα καλύτερα platform games της δεκαετίας του ’80.
Μάνος Γρυπάρης
Comments