- Reviews
- Emperor: Battle for Dune
Emperor: Battle for Dune
HotΤο πρωτότοκο strategy αναβιώνει!
Μπορεί η αγγλική λέξη “Dune” να σημαίνει “λόφος με άμμο” αλλά στην γλώσσα των gamers και όσων λατρεύουν τα βιβλία επιστημονικής φαντασίας, το Dune είναι ένα σενάριο που έχει τέτοια υπόθεση η οποία θα ήταν πρακτικά αδύνατο να μην μεταφερθεί στη μεγάλη οθόνη και στα Games. Κάτι σαν τον Άρχοντα των Δαχτυλιδιών, μόνο που αντί για μεσαιωνικά όπλα οι στρατιώτες έχουν στην κατοχή τους μέχρι και τα πρώτα όπλα λέιζερ.
Η συγκεκριμένη ιδέα προήλθε από τον Frank Herbert, ο οποίος το 1965 κυκλοφόρησε το βιβλίο “Dune”, με το οποίο κέρδισε το βραβείο Hugo Award αλλά και το Nebula Award όσον αφορά το καλύτερο νόβελ. Το βιβλίο του (το οποίο χωρίζεται σε πέντε sequels) είναι το Νο.1 σε πωλήσεις νόβελ επιστημονικής φαντασίας όλων των εποχών. Το 1973 ο John Knoop επιχειρεί να το μεταφέρει στη μεγάλη οθόνη αλλά αποτυγχάνει. Κι ερχόμαστε στο 1984, όταν ο David Lynch οργανώνει ένα casting με αρκετά δυνατά ονόματα της τότε εποχής (Patrick Stewart, Kyle MacLachlan, Max von Sydow, Linda Hunt, Brad Dourif, Francesca Annis, Dean Stockwell, Virginia Madsen, ο τραγουδιστής Sting κ.α.) Η ταινία χτύπησε τρελές πωλήσεις εκείνη την εποχή αφού διέθετε και αρκετά πρωτοποριακά εφέ, τα οποία μπορεί να μην έφταναν τον Steven Spielberg, σίγουρα όμως ήταν μία αξιέπαινη προσπάθεια για τα τότε δεδομένα. Το πολύωρο remake του που κυκλοφόρησε το 2000 ήταν απλώς μία μεγάλη πατάτα από τον ατάλαντο σκηνοθέτη John Harrison και τους επίσης ατάλαντους ηθοποιούς να αποδίδουν άθλιες ερμηνείες.
Μετά απ’ όλα αυτά, το παιχνίδι ήταν αναμενόμενο να καταλήξει στην οθόνη του υπολογιστή μας, 6 χρόνια μετά τον θάνατο του μεγάλου συγγραφέα Frank Herbert (πέθανε στις 11 Φεβρουαρίου του 1986). Το πρώτο Dune (1992) ήταν ένα μετριότατο Adventure που δεν σημείωσε ιδιαίτερη επιτυχία. Και μόνο από το γεγονός ότι η παλιά ταινία περιελάμβανε Harvesters τα οποία συλλέγανε το spice, βάσεις, μονάδες, ειδικά κτίρια και ειδικές τεχνολογίες, ήταν θέμα χρόνου για την Westwood να εμπνευστεί και να δημιουργήσει το πρώτο μεγάλο real-time strategy στον τομέα του harvesting και των upgrades. Tο Dune 2 (1993) άφησε εποχή στον τομέα των RTS αφού η Westwood (με developer τότε, το 1992, την Virgin) κατάφερε να παρουσιάσει το πρώτο αρτιότατο RTS σε PC και Amiga, το οποίο διέθετε τεράστια ποικιλία μονάδων, κτιρίων και special weapons, ξεχωριστά attributes για την κάθε μονάδα, upgrades σε κτίρια και πολλά ακόμη πρωτόγνωρα στοιχεία. Η Westwood αξιοποίησε την βάση όλων αυτών των στοιχείων και για μετέπειτα τίτλους της, όπως το Command & Conquer. Το 1998 κυκλοφόρησε το Dune 2000, ένα από τα χειρότερα παιχνίδια της Westwood το οποίο περιείχε ξεπερασμένα γραφικά και αρκετά προβλήματα στο gameplay. Τρία χρόνια αργότερα, το Emperor: Battle for Dune, είναι η απόδειξη ότι η προγραμματιστική εταιρεία θέλησε να βάλει το κεφάλι κάτω και να δουλέψει πολύ σοβαρά ανταμείβοντας όσους fans του Dune είχαν στο παρελθόν απογοητευτεί.
Dune: H υπόθεση
Βρισκόμαστε κάπου στο έτος 14.000, σε έναν πλανήτη ο οποίος κατοικείται από ανθρώπους. Πρόκειται για τον πλανήτη Dune, αλλιώς γνωστό και ως “Arrakis”. Πρόκειται για έναν πλανήτη στον οποίο ξεχωρίζει μόνο το κίτρινο χρώμα. Αυτό της άμμου. Στον Dune υπάρχει μόνο μία απέραντη έρημος. Παρ’ όλα αυτά ο πλανήτης κατοικείται από ανθρώπους, οι οποίοι έχουν διαμορφώσει ειδικούς χώρους στους οποίους δεσμεύουν το νερό, το οποίο θεωρείται το πολυτιμότερο στοιχείο στον πλανήτη. Η ενέργεια συλλέγεται μέσω των windtraps (ειδικά κτίρια που εκμεταλλεύονται τον αέρα και τον μετατρέπουν σε ενέργεια) ενώ υπάρχει κι ένα άλλο υλικό, το spice melange. Πρόκειται για μία ουσία η οποία συναντάται σε διάφορους χώρους μέσα στην ατέλειωτη έρημο του πλανήτη. Το Spice Melange είναι άκρως απαραίτητο για όλους μιας και από αυτό φτιάχνουν τα πάντα. Είναι καύσιμο, είναι μετάλλευμα, είναι υλικό για την παραγωγή σκευών και ρούχων, είναι ένα υλικό το οποίο είναι απαραίτητο για τους κατοίκους του Arrakis και βέβαια μία σοβαρή αιτία πολέμου. Παράλληλα, αξίζει να αναφερθεί ότι ο πλανήτης αποικείται και από τα sandworms. Πρόκειται για τεράστια σκουλήκια τα οποία ζουν μέσα στην άμμο, αρκετές φορές βγαίνουν έξω από αυτή και τρέφονται με το Spice Melange, ενώ όταν πεθάνουν αποσυντίθενται και μετά από αρκετό καιρό μετατρέπονται κι αυτά σε Spice. Τα μεγαλύτερα σκουλήκια έχουν διάμετρο μέχρι 40 μέτρα ενώ το μήκος τους φτάνει μέχρι και τα 400 μέτρα! Σαφώς και αποτελούν απειλή για τον άνθρωπο και για όποιον κινείται στην έρημο αλλά ταυτόχρονα είναι κι αυτά μέρος της αλυσίδας.
Τον πλανήτη κατοικούν ορισμένες φυλές οι οποίες έχουν και ιδιαίτερες σχέσεις μεταξύ τους. Η αυτοκρατορική House Corrino, οι ευγενείς Atreides και οι κακόφημοι Harkonnen. Πολεμούν για να αποκτήσουν όσο το δυνατόν περισσότερο Spice mélange, ενώ παράλληλα ο πλανήτης δεν…τους χωράει όλους, μιας και τα αποθέματα νερού καλλιεργούνται με αργούς ρυθμούς, ο πληθυσμός αυξάνεται άρα καλό είναι τα πράγματα να…«ξεκαθαρίζουν» νωρίς. Υπάρχουν βεβαίως κι άλλα παιχνίδια από πίσω, μιας και ο Δούκας Leto Atreides, ηγέτης των Atreides και ξάδερφος του πρίγκιπα Shaddam IV των House Corrino, φημολογείται ότι αναμένεται να διαδεχθεί τον τελευταίο στο θρόνο του. Η αυτοκρατορική φρουρά (Sardaukar) δέχονται εντολή απ’ τον αυτοκράτορα να εξοντώσουν τους Atreides ως μελλοντική απειλή αλλά δεν κηρύσσουν επίσημο πόλεμο. Αντ’ αυτού συνάπτουν μυστική συμφωνία με τους Harkonnen και τον ηγέτη τους, τον βαρόνο Vladimir Harkonnen. Τέλος, στο παιχνίδι εμπλέκονται και οι Fremen. Πρόκειται για έναν άγριο λαό, ο οποίος κατοίκησε πρώτος τον πλανήτη Arrakis και ζει σε απόκρυφα μέρη, μέσα σε μυστικές σπηλιές. Οι Fremen είναι φυσιολογικοί άνθρωποι με την διαφορά ότι έχουν όλοι τους πολύ έντονα μπλε μάτια, την δική τους ειδική διάλεκτο ενώ ακολουθούν σκληρή εκπαίδευση έως ότου βγουν έξω να πολεμήσουν όποιον εχθρό εισβάλλει στα καταφύγιά τους. Συγκεκριμένα χρησιμοποιούν όπλα τα οποία εκτοξεύουν ωστικό κύμα στον εχθρό μέσω της φωνής τους ενώ έχουν την ικανότητα να σκαρφαλώνουν πάνω στα γιγάντια σκουλήκια και να τα ελέγχουνε σας να ήταν άλογα. Σύμφωνα με μία προφητεία, ένας ηγέτης αναμένεται να έρθει και να δείξει στους Fremen τον δρόμο για ένα καλύτερο μέλλον. Κι αυτός είναι ο Paul Atreides, γιος του Δούκα Leto Atreides. Το σενάριο έχει άκρως ενδιαφέρουσα εξέλιξη την οποία βεβαίως δεν θα αποκαλύψουμε για να μην πέσουμε στην παγίδα του spoiler!
Η μεταφορά του Dune στον υπολογιστή μας
Η “ποιητική αδεία” της Westwood, από την πρώτη εμφάνιση του εν λόγω strategy ήταν η είσοδος μίας όχι και τόσο γνωστής φυλής (η οποία υπήρχε μόνο στην non-canon Encyclopedia του Dune), αυτής των Ordos. Πρόκειται για μία εξωγήινη φυλή η οποία χρησιμοποιεί απαγορευμένη τεχνολογία και προέρχεται από τον παγωμένο πλανήτη Sigma Draconis 4 και η οποία έχει προσεδαφιστεί στον πλανήτη Dune προκειμένου να τον κατακτήσει. Ηγέτης της φυλής είναι ο Executrix. Πρόκειται για τέσσερα όντα τα οποία ζουν μέσα σε ένα σώμα. Αυτό το σώμα ως ων μιλάει μέσω του speaker. Μιας ειδικής συσκευής που μεταφράζει την εξωγήινη γλώσσα σε διάλεκτο κατανοητή από τους ανθρώπους του πλανήτη. Οι Atreides (προερχόμενοι από τον υδάτινο πλανήτη Caladan) εκπροσωπούνται από τον Δούκα Akkilas ενώ οι Harkonnen (προερχόμενοι από τον πλανήτη Gidi Prime) από τον Βαρόνο Raikon, ο οποίος έχει δύο γιους. Τους Gunseing και Cobak. Όπως γίνεται κατανοητό, τα ονόματα έχουν αλλαχθεί λόγω δικαιωμάτων. (προφανώς για αυτά θα υπήρξε ξεχωριστό πακέτο!) Έχουμε λοιπόν τους ευγενείς House Atreides (μπλε χρώματος), τους House Ordos (πράσινου χρώματος) και τους κακούς House Harkonnen (κόκκινου χρώματος). Οι Fremen έχουν ενεργό ρόλο στο πλευρό των Atreides κατά την διάρκεια του campaign, ενώ είναι διαθέσιμοι και για τις τρεις φυλές στο skirmish. Το ίδιο ισχύει και για τους Ix. Πρόκειται για τα όντα του ομώνυμου πλανήτη (Ix), τα οποία πουλούν την τεχνολογία τους στις τρεις φυλές του παιχνιδιού οι οποίες μπορούν να την χρησιμοποιήσουν όποτε επιθυμούν.
Γραφικά-Cinematics
Το Emperor: Battle for Dune είναι ένα παιχνίδι το οποίο φαίνεται ξεκάθαρα ότι έχει δουλευτεί από την αρχή και δεν έχει καμία σχέση με τα προηγούμενα της σειράς. Το περιβάλλον του είναι πολύ “βαρύ” καθώς τα μενού περιέχουν αρκετά “βαριά” γραφικά, που μοιάζουν περισσότερο με flash site. Ο δείκτης του mouse κινείται κι αυτός αργά, όσο δυνατό PC κι αν διαθέτετε.
Ένα παιχνίδι πολύ μπροστά για την εποχή του. Όπως και το σενάριο. Γιατί όπως λένε και οι ειδικοί “The Spice must Flow”.
Πριν ασχοληθείτε με το κυρίως μέρος του παιχνιδιού, έχει ιδιαίτερη σημασία να δείτε το σενάριό του. Ακόμα κι αν δεν έχετε παρακολουθήσει ποτέ την ταινία, αξίζει να παρακολουθήσετε όλα τα Cinematics της Westwood για να κατανοήσετε την υπόθεση του Dune. Είναι όλα τους άρτια σκηνοθετημένα, με τη διαφορά ότι το casting ηθοποιών, ιδιαίτερα αυτών που υποδύονται τους Harkonnen, δεν αποδίδει τις αναμενόμενες ερμηνείες και σε μερικές περιπτώσεις μπορεί οι ηθοποιοί να μιλάνε σοβαρά αλλά να έχουν πάντοτε ένα χαμόγελο στο πρόσωπό τους. Από άποψη γραφικών και σκηνοθεσίας όμως τα cinematics του Emperor: Battle for Dune είναι μοναδικά στο είδος τους. Το intro παρουσιάζει μία συνάντηση, μέσω της οποίας το αυτοκρατορικό συμβούλιο συνομιλεί ταυτόχρονα με τρία ολογράμματα των εκπροσώπων των τριών φυλών (Atreides, Ordos, Harkonnen). Το ζωντανό αυτό…“link” καταλήγει σύντομα σε προκήρυξη πολέμου μεταξύ των τριών φυλών. Εσείς είστε ένας νέος Commander, ο οποίος αναλαμβάνει δράση, ενώ σιγά-σιγά του δίνονται ευκαιρίες για όλο και σημαντικότερες μάχες. Ανάλογα με την φυλή που θα επιλέξετε, μέσα από τα διάφορα cinematics θα υπάρχει και η αντίστοιχη παρουσίαση. Στους Atreides μιλάτε είτε με τον Δούκα, είτε με τους συμβούλους του, στους Ordos μιλάτε με μία γήινη η οποία βρίσκεται στα κεντρικά και σας πληροφορεί για τις αποστολές ή και απευθείας με τους μεταλλαγμένους διοικητές σας, ενώ με τους Harkonnen μιλάτε αρχικά με τον Δούκα κι αργότερα με τους γιους του, οι οποίοι αποσκοπούν από την αρχή στο να τον “φάνε” προκειμένου να τον ξεφορτωθούνε και να διεκδικήσουν την διαδοχή στον θρόνο των Harkonnen. Εσείς αισθάνεστε για άλλη μια φορά σαν να υπάρχετε στον χώρο, αφού όλοι οι διοικητές σας στρέφονται και κοιτούν εσάς την ώρα που μιλούν. Αυτό το χαρακτηριστικό πρωτοεμφανίστηκε στο πρώτο Command & Conquer, κι ήταν αναμενόμενο να ακολουθηθεί και στο Dune.
Το παιχνίδι διαθέτει πολυποίκιλα 3D Graphics, τα οποία όσον αφορά τα pixel shaders, αφήνουν πολύ καλές εντυπώσεις στα κτίρια και τους περιβάλλοντες χώρους, δεν ικανοποιούν όμως όσον αφορά τον σχεδιασμό ορισμένων μονάδων, μιας και οι στρατιώτες μοιάζουν «απρόσωποι» και τα worms προχειροφτιαγμένα. Παρ’ όλα αυτά ο κόσμος του Dune έχει βάθος…με τα όλα του, αφού πλέον σας δίνεται για πρώτη φορά σε ένα real-time strategy η δυνατότητα να κάνετε τέτοιο zoom in και zoom out, ώστε η κάμερα εκτός από το κλασικό πλάνο των strategy της Westwood, να μπορεί να τοποθετηθεί από πανοραμικά μέχρι ένα μέτρο πάνω από το έδαφος. Τα διάφορα partical effects είναι επίσης καλοσχεδιασμένα, ιδιαίτερα όσον αφορά τα όπλα, τα πυρά και τις εκρήξεις που παράγουν. Ακόμη, η απέραντη άμμος του πλανήτη Dune, οι ανεμοστρόβιλοι και οι επιθέσεις των σκουληκιών (τα λεγόμενα “wormsigns”) απεικονίζονται με τον καλύτερο δυνατό τρόπο. Όλα αυτά τα στοιχεία θα σας αφήσουν θετικές εντυπώσεις, αν φυσικά δεν βαρεθείτε από την –αναμενόμενη- επανάληψη των ίδιων τοπίων. Ο πλανήτης Dune είναι μία αχανής έρημος, οπότε όλες οι πίστες τόσο στα campaigns όσο και στο skirmish, μοιάζουν πάρα πολύ μεταξύ τους. Άντε να εξαιρέσεις το πολύ κάνα «μπαχαρικό» ή κανένα «σκουλήκι».
Ήχος
Η ποιότητα φωνής των ηθοποιών καθώς και τα background effects κυμαίνονται σε πολύ καλά επίπεδα. Μέσα στη μάχη όμως, ο ήχος έχει πολύ διακριτική παρουσία. Τα σκουλήκια δεν βγάζουν τις εκκωφαντικές κραυγές που είχαμε συνηθίσει από την ταινία. Αντίστοιχα, δεν υπάρχει συχνή και έντονη παρουσία ήχου για τους στρατιώτες την ώρα που πεθαίνουν (εκτός κι αν πέσει πάνω τους ατομική βόμβα!) Το θετικό είναι ότι όλα τα όπλα βγάζουν διαφορετικό θόρυβο μέσα στο παιχνίδι αλλά σε γενικές γραμμές δεν θα μπορούσαμε να παραβλέψουμε όλη αυτή την ανεξήγητη διακριτική παρουσία των ηχητικών εφέ μέσα στη μάχη. Παρ’ όλα αυτά ομολογούμε ότι έστω κι αυτοί οι υποτονικοί ήχοι των Fremen όταν επιτίθενται ή του σκουληκιού όταν καταπίνει κάποιες μονάδες, μας έφεραν στη μνήμη σκηνές από την περίφημη ταινία του David Lynch. Αξιοπρόσεκτα είναι τα vocals των οδηγών οχημάτων, στα οποία η Westwood έχει δώσει και πάλι μια μικρή δόση χιούμορ, πάντα σε διακριτικό τόνο για να μην χαλάσει την ατμόσφαιρα του σεναρίου του Dune. Τέλος, τα objectives στα campaigns, παρουσιάζονται από vocals των ηθοποιών που υποδύονται τους υπηρέτες των διοικητών της κάθε φυλής και τους οποίους βλέπετε και στα cinematics, ενώ η φωνή που σας ενημερώνει για τα κτίρια και τις μονάδες μοιάζει λίγο με την αντίστοιχη της Eva από το Command & Conquer.
Gameplay
Το παιχνίδι περιλαμβάνει τρία campaigns (Atreides, Harkonnen, Ordos) τα οποία μπορείτε να ολοκληρώσετε επιλέγοντας πολλές εναλλακτικές πίστες μέσα στον χάρτη του πλανήτη Dune, τρία επίπεδα δυσκολίας, 8 κλίμακες ταχύτητας και 10 κλίμακες όσον αφορά την ταχύτητα του scrolling.
Μετά από λίγα λεπτά ενασχόλησης θα ανακαλύψετε ότι ο χειρισμός του Emperor: Battle for Dune όχι μόνο είναι πολύ εύκολος αλλά έχει και τις περισσότερες παραμέτρους που έχουμε δει ποτέ σε real-time strategy (για τους μη γνώστες υπάρχει κι αναλυτικό tutorial movie το οποίο εξηγεί πως λειτουργεί το παραμικρό στοιχείο μέσα στο παιχνίδι). Συγκεκριμένα ο χάρτης είναι κυκλικός και σας δίνεται η δυνατότητα να τον περιστρέψετε 360 μοίρες τοποθετώντας τον σε οποιοδήποτε σημείο σας βολεύει, πολύ απλά με δεξί κλικ πατημένο και χρησιμοποιώντας το αριστερό μετακινείτε το mouse στην οπτική γωνία που θέλετε. Η κάμερα όμως έχει κι άλλο ένα θετικό. Μπορείτε να κάνετε zoom in και zoom out μέσα σε ένα πολύ μεγάλο εύρος, πολύ απλά χρησιμοποιώντας την ροδέλα του ποντικιού. Ειδικά το πολύ κοντινό zoom in κατά την διάρκεια μιας μάχης είναι από τα Highlights της εξαιρετικής δουλειάς που έχει κάνει η Westwood σε αυτόν τον τομέα.
Η λογική του παιχνιδιού είναι απλή. Χτίζετε την βάση σας η οποία θα πρέπει απαραίτητα να έχει Refinery και κτίρια κατασκευής πεζικού και οχημάτων και στόχος σας είναι να πάρετε τον έλεγχο του χάρτη και να καταστρέψετε την βάση του αντιπάλου σας (κλασικό RTS της Westwood δηλαδή). Πηγή εσόδων εδώ είναι το spice mélange, το οποίο συλλέγουν τα harvesters με την βοήθεια των air carriers. Κάθε harvester έχει κι από ένα air carrier το οποίο μπορεί να το μεταφέρει στον τόπο συλλογής του spice αλλά και να το επαναφέρει πίσω στο Refinery για να εισπράξετε τα έσοδα από την περισυλλογή αυτή. Αν τα πράγματα ζορίσουν και έχουμε επίθεση εχθρού ή wormsign (δηλαδή επίθεση ενός worm) τότε το αεροσκάφος θα μεταφέρει το harvester σε άλλο σημείο ή θα το επαναφέρει πίσω στη βάση. Αν καταστραφεί το air carrier όταν μεταφέρει το harvester τότε μοιραία καταστρέφονται και οι δύο μονάδες μαζί. Η ουσία είναι ότι μπορείτε να αγοράσετε τόσο harvesters όσο και αεροσκάφη μεταφοράς, σε οποιοδήποτε σημείο του παιχνιδιού.
Τα ολοκληρωμένα 3D Graphics και το απλό gameplay κάνουν το Emperor: Battle for Dune να ξεχωρίζει κατά πολύ σε σχέση με τα υπόλοιπα real-time strategy.
Εκτός από τα τυπικά κτίρια που προαναφέραμε, μπορείτε να χτίζετε και διάφορα αμυντικά turrets καθώς και τεχνολογικά κτίρια. Στο Skirmish, έχετε την δυνατότητα και με τους τρεις λαούς να χτίσετε τόσο Fremen Camps όσο και το House of IX, το οποίο σας παρέχει ειδικές τεχνολογίες. Επιπλέον, υπάρχει και το Starport. Πρόκειται για έναν διαστημικό σταθμό, ο οποίος σας επιτρέπει να κάνετε μαζική παραγγελία μονάδων σε συγκεκριμένη τιμή. Η παραγγελία σας θα καταφθάσει μετά από περίπου ένα λεπτό, όταν ένα αεροσκάφος θα προσγειωθεί στον ειδικά διαμορφωμένο χώρο του starport και θα «αμολήσει» τα τουτού που παραγγείλατε! Όπως καταλαβαίνετε υπάρχει πλήρης ποικιλία μονάδων και κτιρίων, κάτι που αυξάνει το replayability του παιχνιδιού, ιδιαίτερα αν έχετε μία καλή σύνδεση και αποφασίσετε να παίξετε online στους servers της Westwood.
Μέσα στο Emperor: Battle for Dune, θα συναντήσετε διάφορα gameplay elements τα οποία θα σας διευκολύνουν απίστευτα στο να εκτελέσετε τις εντολές σας γρήγορα και σωστά. Υπάρχουν τρία ξεχωριστά μενού: Πεζικό, οχήματα και κτίρια. Καθένα από αυτά εμφανίζει τις επιλογές του όταν κάνετε κλικ σε αυτό. Παράλληλα, στο πάνω μέρος του ειδικού box υπάρχει και επιλογή για upgrade κτίρίων. Συγκεκριμένα μπορείτε να κάνετε upgrade όχι μόνο σε εργοστάσια που σχετίζονται με την παραγωγή μονάδων, αλλά και στο Refinery σας, προσθέτοντας μέχρι δύο ακόμη refinery pads, στα οποία τα harvesters θα αδειάζουν το spice mélange (κατ’ αυτό τον τρόπο μπορείτε να έχετε έσοδα μέχρι κι από τρία harvesters ταυτόχρονα). Ένα ακόμη σημαντικό στοιχείο είναι ότι όλα τα κτίρια και όλες οι μονάδες έχουν την δική τους θέση καθώς και την δική τους σειρά. Ακόμα κι αν καταστραφεί κάποιο κτίριο και σταματήσει η παραγωγή των μονάδων, σε περίπτωση που το ξαναχτίσετε, η λογική σειρά (από την χειρότερη μονάδα στην καλύτερη) θα τηρηθεί και πάλι όπως πριν. Δεν θα υπάρξει δηλαδή η ανακατωσούρα που παρατηρούσαμε σε προηγούμενες εκδόσεις του Command & Conquer και του Red Alert. Η εξοικονόμηση χρόνου δεν σταματάει εδώ, αφού μπορείτε να παράγετε μέχρι και 100 μονάδες ταυτόχρονα με την σειρά που επιθυμείτε. Αυτό θα παρατηρήσετε στην πορεία του παιχνιδιού ότι έχει ιδιαίτερη σημασία όταν τα οικονομικά σας είναι σε πολύ καλά επίπεδα και το μόνο που θέλετε είναι να εστιάσετε στη μάχη.
Τα μειονεκτήματα στο gameplay του Emperor: Battle for Dune, είναι αφενός μεν η ευκολία με την οποία θα ολοκληρώσετε το campaign ακόμα και στο δύσκολο επίπεδο κι αφετέρου το εκνευριστικό Loading time. Στην δεύτερη περίπτωση δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι. Όσο δυνατό PC κι αν έχετε, υπάρχει μία σειρά από αρχεία τα οποία θα πρέπει να φορτωθούν κι αυτό απαιτεί αρκετό χρόνο. Ευτυχώς που η Westwood αποφάσισε να κατανείμει σωστά τα 4 CD. Το πρώτο είναι το “Install Disc” ενώ τα άλλα τρία αντιπροσωπεύουν το καθένα από μία φυλή και περιέχουν το campaign της εκάστοτε φυλής μαζί με τα cinematics. Έτσι, όταν χρειαστεί να παίξετε είτε Online, είτε Skirmish, μπορείτε να έχετε στο pc σας όποιο cd επιθυμείτε. Όσον αφορά την πρώτη περίπτωση, αξίζει να αναφέρουμε ότι οι έμπειροι χρήστες δεν θα δυσκολευτούν, παρά μόνο στις τελευταίες αποστολές του παιχνιδιού, οι οποίες έχουν κι αυτές τα tricks τους για να τις περάσετε έξυπνα. Κοινώς, όσο υπάρχουν carriers και μεταφέρουν οχήματα, κάθε mission μπορεί να ολοκληρωθεί για πλάκα.
Ένα ακόμη στοιχείο που ίσως σας προβληματίσει είναι κάποια ανεξήγητα bugs αλλά και ορισμένα crashes. Τα bugs ποικίλλουν, από γραφικές ανωμαλίες μέχρι λανθασμένες επιλογές μονάδων μέσα στη μάχη. Όσο για τα crashes, τόσο μέσα στο παιχνίδι, όσο (κυρίως) την ώρα που φορτώνει μία αποστολή, ενδέχεται να βρεθείτε πίσω στα Windows. Άρα καλό είναι να κάνετε και κάποια save ανά τακτά χρονικά διαστήματα.
Επίλογος
Τo Emperor: Battle for Dune, είναι ένα από τα μεγαλύτερα αριστουργήματα της Westwood στον τομέα των real-time strategy. Κι αυτό γιατί όχι μόνο αξιοποιεί ένα άκρως ενδιαφέρον σενάριο (αυτό της σειράς “Dune”) με τον ιδανικότερο τρόπο, αλλά γιατί ταυτόχρονα συνδυάζει στην οθόνη του υπολογιστή μας αυτό το σενάριο με ένα άκρως εθιστικό real-time strategy. Αξίζει να το δείτε. Κι αν δεν είστε fan της σειράς Dune τότε μετά από αυτό ίσως και να γίνετε!
Θετικά:
- Σύγχρονα 3D Graphics με full zoom
- Περιστρεφόμενη κάμερα και πλήρως επεξεργάσιμο view
- Διασκεδαστικά cinematics που δίνουν ξεχωριστό τόνο στο παιχνίδι
- Απλός και εύχρηστος χειρισμός
- Μεγάλη ποικιλία κτιρίων και μονάδων
- Τεράστια διάρκεια
Αρνητικά:
- Διακριτική παρουσία ήχου στη μάχη
- Υπερβολικές απαιτήσεις και μεγάλοι χρόνοι φόρτωσης
- “Βαρύ” user interface
- Μερικές ερμηνείες ηθοποιών είναι αστείες
Βαθμολογία
Γραφικά: 9
Ήχος: 8
Gameplay: 8.5
Αντοχή: 9
Γενικά: 8.7
Ξεχάστε όλα όσα ξέρατε μέχρι τώρα για τα καθιερωμένα strategy, όπως επίσης και για την σειρά Dune. Το Emperor: Battle for Dune έρχεται να αλλάξει τα πάντα!
Μάνος Γρυπάρης