- Reviews
- Gears of War
Gears of War
HotΤο μεγάλο Action Shooter για το Xbox 360!
Το hype ή αλλιώς ο ντόρος αν προτιμάτε, είναι περίεργο πράγμα. Εμείς, ως gamers, αλλά και τα μέσα ενημέρωσης, το χρειαζόμαστε ώστε να έχουμε συνέχεια κάτι να ασχολούμαστε όταν δεν παίζουμε, π.χ. να ξέρουμε ότι τότε έρχεται ένα συγκεκριμένο παιχνίδι το οποίο «λένε και φαίνεται ότι θα είναι παιχνιδάρα» και έτσι να συζητάμε ακόμα και για το παραμικρό νέο στοιχείο που βλέπει το φως της δημοσιότητας. Οι εταιρείες το χρειάζονται ακόμα περισσότερο ώστε να στρέφουνε την προσοχή της gaming κοινότητας σε δικά τους προϊόντα, με τελικό σκοπό τις όσο το δυνατόν μεγαλύτερες πωλήσεις. Υπάρχουν όμως και αυτοί που δεν τους αρέσει το hype. Οι developers αναγκάζονται να δουλέψουν υπό τεράστια πίεση και σίγουρα θα προτιμούσαν οι προσδοκίες να ήταν χαμηλότερες, καθώς σε περίπτωση αποτυχίας η φήμη της ομάδας ανάπτυξης αμαυρώνεται τρομακτικά. Η απογοήτευση και η αρνητικότητα επισκιάζουν το όνομα οποιουδήποτε παιχνιδιού. Σπάνια κάποιο παιχνίδι ανταποκρίνεται στο hype που το ακολουθεί και στον ντόρο γύρω από το όνομά του. Τα πρόσφατα παραδείγματα είναι πολλά άλλωστε. Γενικώς, το hype είναι επικίνδυνο.
Κάποιες φορές όμως εμφανίζονται κάποια games που δικαιολογούν την φασαρία που έχουν δημιουργήσει και την προσοχή που έχουν αποσπάσει. Που πραγματικά κάνουν αυτό που μας έλεγαν οι εταιρείες τους ότι θα κάνουν και που πραγματικά είναι αυτό που μας έλεγαν οι εταιρείες τους ότι θα είναι. Αν δεν προσγειωθήκατε μόλις τώρα στον πλανήτη γη, σίγουρα θα έχετε ακούσει για το Gears of War, ένα από τα πιο hyped παιχνίδια των τελευταίων χρόνων. Από την Ε3 2005 όπου πρωτοπαρουσιάστηκε, έχουν ειπωθεί και έχουν γραφτεί πάρα πολλά πράγματα γι’ αυτό και για το πόσο καλό (θα) είναι και τα νέα standards τα οποία (θα) θέσει στην κατηγορία των shooters.. Η Microsoft στηρίζει πάνω του ολόκληρη την πορεία του Xbox 360 στην φετινή εορταστική περίοδο και το προωθεί ως την απάντηση στα launches του Wii και του Playstation 3. Είναι το παιχνίδι που όλοι οι κάτοχοι Xbox 360 περιμένουν από την ημέρα που αγόρασαν την κονσόλα. Τελικά ανταποκρίνεται στις προσδοκίες, ή το hype αποδεικνύεται για άλλη μία φορά υπερβολικό; Η απάντηση στη συνέχεια.
Σενάριο
Το παιχνίδι διαδραματίζεται στο μέλλον και στον πλανήτη Sera, ο οποίος κατοικείται από ανθρώπους. Ενώ τα αποθέματα των γνωστών ενεργειακών πρώτων υλών έχουν σχεδόν εξαντληθεί λόγω της υπερκατανάλωσης, η ανακάλυψη του Imulsion έρχεται σαν μάννα εξ ουρανού σε έναν πεινασμένο για ενέργεια κόσμο. Το Imulsion είναι ένα ρευστό υγρό σαν το πετρέλαιο, του οποίου η καύση (Lightmass Process) μπορούσε να το μετατρέψει σε ενέργεια. Έτσι λοιπόν, τα έθνη με τα αποθέματα του υλικού αυτού, βρίσκουν μία φθηνή και απεριόριστη λύση στα ενεργειακά τους προβλήματα αλλά ταυτόχρονα γίνονται και το αντικείμενο ζήλιας και φθόνου για τα έθνη που δεν έχουν ανάλογα κοιτάσματα. Η σταθερότητα που επικρατούσε σιγά-σιγά χάνεται, η παγκόσμια οικονομία καταρρέει και τελικά, με επιφανειακά πολιτικά προσχήματα, τα έθνη που δεν έχουν κοιτάσματα επιτίθενται σε αυτά που έχουν (ο παραλληλισμός με την σημερινή πραγματικότητα είναι εμφανής).
Ακολουθούν 79 χρόνια ασταμάτητου πολέμου για την απόκτηση των κοιτασμάτων. Αυτή η περίοδος έγινε γνωστή ως The Pendulum Wars. Ξαφνικά όμως, μία νέα απειλή από το υπέδαφος κάνει την εμφάνισή της. Πρόκειται για την εξωγήινη φυλή Locust Horde. Oι Locusts καταστρέφουν τα πάντα στο πέρασμά τους, καταλαμβάνουν σχεδόν όλα τα εργοστάσια, τις πόλεις, τα στρατιωτικά κέντρα και αφανίζουν το ένα τέταρτο του ανθρώπινου πληθυσμού του πλανήτη. Αυτοί που απομένουν σταματούν να πολεμούν μεταξύ τους και συνασπίζονται, αλλά είναι πλέον πολύ αργά. Oι άνθρωποι υποχωρούν στο Jacinto Plateau, ένα μέρος του Sera με υπέδαφος γρανίτη, στο οποίο οι Locusts δυσκολεύονται να εισχωρήσουν. Δημιουργείται μία γενική κυβέρνηση-συμμαχία, η COG (Coalition of Ordered Governments) για να αντιμετωπίσει την εξωγήινη απειλή και οι πόλεις που απέμειναν οχυρώνονται και μετατρέπονται σε απόρθητα φρούρια. Ενεργοποιούν δορυφορικά όπλα μαζικής καταστροφής που θα καταστρέψουν τα πάντα στην επιφάνεια του υπόλοιπου Sera για να μην αφήσουν στους εξωγήινους τίποτα που να μπορούν να εκμεταλλευθούν. Oι Locusts, κρυμμένοι στις υπόγειες στοές τους, δεν παθαίνουν την παραμικρή ζημιά. Η ανθρωπότητα ζει τον απόλυτο εφιάλτη και είναι στο όριο της εξαφάνισης.
Eσείς ελέγχετε τον Marcus Fenix, πρώην μέλος των COG, ο οποίος είχε καταδικαστεί σε φυλάκιση γιατί εγκατέλειψε τους συμμαχητές του την ώρα της μάχης προκειμένου να σώσει τον πατέρα του, αλλά του απονέμεται χάρη, λόγω του εξαιρετικού στρατιωτικού μητρώου του και φυσικά λόγω της απελπιστικής ανάγκης για όσο περισσότερους άντρες στην μάχη εναντίον των Locusts. Το παιχνίδι ξεκινάει όταν ο Dom, παλιός φίλος του Marcus, τον βγάζει από τη φυλακή και από εκεί και πέρα η δράση διαδραματίζεται σε μία ημέρα. Το Gears of War χωρίζεται σε πέντε κεφάλαια (Acts) και παρόλο που το κάθε ένα από αυτά είναι αρκετά μεγάλο, στο σύνολό του το παιχνίδι θα έπρεπε να έχει μεγαλύτερη διάρκεια. Σας προτείνουμε αν το παίζετε πρώτη φορά, να διαλέξετε το Hardcore επίπεδο δυσκολίας ώστε να μην τελειώσει πριν το πάρετε χαμπάρι. Με μία πρώτη ματιά, το σενάριο του Gears μπορεί επιφανειακά να μοιάζει σαν άλλο ένα του τύπου «άνθρωποι εναντίον εξωγήινων», αλλά αν το μελετήσετε προσεκτικά θα δείτε ότι υπάρχει ένα μεγάλο και πολύ ενδιαφέρον backstory όπως επίσης και τεράστιο potential για μελλοντικά sequels, ή ακόμα και prequels. Δυστυχώς, το ίδιο το παιχνίδι δεν καταφέρνει να αναπτύξει τους χαρακτήρες και την ιστορία όσο θα έπρεπε και τελειώνει κάπως απότομα. Επίσης, πολλές φορές θα βρεθείτε να αναρωτιέστε για ποιο λόγο κάνετε ότι κάνετε. Σίγουρα το μεγαλύτερο μειονέκτημα του Gears είναι το σχετικά αδύναμο σενάριο, το οποίο δύσκολα πλησιάζει την επικότητα και το μεγαλείο του Halo.
Xειρισμός: Πιστολίδι
Το Gears of War δεν έχει κάτι το επαναστατικό στον τομέα του χειρισμού. Ποτέ δεν είχε τέτοιο σκοπό άλλωστε. Απλά παίρνει στοιχεία από διάφορα genres, τα αναμιγνύει και τα χρησιμοποιεί με τέτοιο ιδιοφυή τρόπο, ώστε το αποτέλεσμα να είναι εκπληκτικό. Ας ξεκινήσουμε με την προοπτική. Το παιχνίδι είναι third person shooter, αλλά όταν στοχεύετε, κάτι που θα κάνετε συνεχώς, η κάμερα πλησιάζει πολύ προς το όπλο και το κεφάλι του Marcus, με συνέπεια ο όρος second person shooter (όπως είπε και ο ίδιος ο δημιουργός του), να έχει και αυτός νόημα. Ένα σημαντικό στοιχείο είναι ότι ο στόχος εμφανίζεται μόνο με το πάτημα του αριστερού trigger, που σημαίνει ότι αν τρέχετε ή περπατάτε και θέλετε να πυροβολήσετε με ακρίβεια, αναγκαστικά θα επιβραδύνετε πολύ. Αυτό είναι απολύτως ρεαλιστικό και ξεφεύγει από τα αμέτρητα άλλα shooters με τους χαρακτήρες που μπορούν να τρέχουν και ταυτόχρονα να καθαρίζουν τους εχθρούς εύκολα. Το Gears είναι shooter τύπου «stop n’ pop».
Το concept του είναι «πρώτα καλύπτεσαι και μετά πυροβολάς», όπως στον πραγματικό πόλεμο. Χρησιμοποιεί το καλύτερο σύστημα μάχης-κάλυψης που έχουμε δει σε videogame. Με τον δεξί trigger πυροβολάτε και πετάτε χειροβομβίδες, πάντα ελέγχοντας την στόχευση με τον δεξί αναλογικό μοχλό. Όταν είστε απελπισμένοι μπορείτε να πυροβολήσετε στα τυφλά, εκθέτοντας μόνο το όπλο και το χέρι σας. Ακολουθώντας τα χνάρια του Halo και εδώ οι επιλογές σας στα όπλα είναι περιορισμένες. Μπορείτε να κουβαλάτε μαζί σας τέσσερα είδη, ένα πιστόλι, δυο βαριά όπλα και μέχρι τέσσερις χειροβομβίδες. Τα επιλέγετε με τον σταυρό. Οι melee επιθέσεις γίνονται με το Β. Συχνά θα χρειαστεί να κάνετε στρατηγικές επιλογές ως προς το τι θα πάρετε μαζί σας για την συνέχεια του εκάστοτε επιπέδου. Πόση ζημιά κάνει αυτό το όπλο και από τι απόσταση; Τι ποσό πυρομαχικών δέχεται; Πόσο γρήγορα γεμίζει; Αυτά και άλλα αντίστοιχα ερωτήματα θα κληθείτε να απαντήσετε στον εαυτό σας πριν πάρετε την οποιαδήποτε απόφαση. Και πιστέψτε μας, θα το απολάυσετε δεόντως.
Χειρισμός-Κάλυψη
Ίσως το σημαντικότερο κουμπί στο παιχνίδι, είναι το A. Mε αυτό εκτελείτε πολλών ειδών actions. Πάνω από όλα, αν βρίσκεστε κοντά σε σημείο κάλυψης και πατήσετε το Α, θα δείτε τον Marcus να κολλάει την πλάτη του και να καλύπτεται. Τα επίπεδα είναι σχεδιασμένα ώστε να μπορείτε να καλυφθείτε κάπου, σχεδόν πάντα και σε οτιδήποτε. Δεν έχετε μπάρα ενέργειας ή κάτι ανάλογο, παρά μόνο το πόσο έντονο εμφανίζεται το λογότυπο του παιχνιδιού, για να καταλαβαίνετε πόσο κοντά στο θάνατο είστε όταν δέχεστε πυρά. Καλυφθείτε και μετά από λίγα δευτερόλεπτα το λογότυπο θα εξαφανιστεί τελείως που σημαίνει ότι είστε σε καλή κατάσταση. Αυτό το σύστημα λειτουργεί παρόμοια με αυτό του Halo, με την διαφορά ότι εκεί υπήρχε επαναφορτιζόμενη energy bar για την πανοπλία του Master Chief.
Από εκεί και πέρα, με συνδυασμούς του Α με τον αριστερό αναλογικό μοχλό, μπορείτε να υπερπηδήσετε κάποιο εμπόδιο, ή να κάνετε το λεγόμενο «SWAT Turn», δηλαδή να πεταχτείτε π.χ. από την αριστερή πλευρά ενός ανοίγματος στη δεξιά και το αντίθετο. Αυτό βοηθάει πάρα πολύ όταν θέλετε να αλλάξετε την προοπτική με την οποία κοιτάτε το πεδίο της μάχης. Καθώς κινείστε, αν πατήστε το Α θα κάνετε roll, μία πολύ χρήσιμη κίνηση, είτε θέλετε να αποφύγετε πυρά, είτε melee επιθέσεις. Τέλος, με κρατημένο το Α ενεργοποιείτε την λεγόμενη «CNN camera», όπου ο Marcus αρχίζει να τρέχει πιο γρήγορα και η κάμερα χαμηλώνει και κουνιέται, αυξάνοντας την ένταση και προσθέτοντας κινηματογραφικότητα. Μία από τις καινοτομίες, είναι η χρήση του Υ, με το οποίο μπορείτε να δείτε σημεία ενδιαφέροντος. Αντί λοιπόν, να κάθεστε και να σπαταλάτε πολύτιμα δευτερόλεπτα π.χ. ψάχνοντας για κάτι, με το πάτημα του Υ το βλέπετε αμέσως και έτσι μπορείτε να συγκεντρωθείτε αποκλειστικά στην μάχη. Πιστέψτε μας, μέσα στην σύγχυση που συχνά επικρατεί, θα το εκτιμήσετε πολύ. Τέλος, το interaction κουμπί είναι το Χ.
Σε γενικές γραμμές καμία από τις κινήσεις του παιχνιδιού δεν είναι διακοσμητική. Είχαν εκφραστεί ορισμένα παράπονα-ανησυχίες για την απουσία δυνατότητας άλματος. Πολύ απλά, δυνατότητα άλματος δεν υπάρχει γιατί δεν χρειάζεται άλμα, με την παραδοσιακή έννοια. Ουσιαστικά, άλμα υπάρχει, όχι όμως κάθετο, με ύψος δηλαδή, αλλά οριζόντιο, από κάλυψη σε κάλυψη. Σκεφτείτε το λίγο με προοπτική κατακόρυφη και θα διαπιστώσετε τους ιδιοφυείς μηχανισμούς που διέπουν το Gears of War.
Μάχες-Δράση
Το Gears δεν είναι σε καμία περίπτωση «one man show» παιχνίδι. Καθ’ όλη τη διάρκεια του campaign έχετε τη βοήθεια των συντρόφων σας, οι οποίοι άλλοτε είναι τρεις, άλλοτε δύο και άλλοτε ένας, ανάλογα με το σενάριο του κάθε επιπέδου. Ο σημαντικότερος από αυτούς είναι ο στενός φίλος του Marcus, o Dom, ενώ στη συνέχεια προστίθενται στην ομάδα οι Baird και Cole. Kαι περνάμε στην ουσία του παιχνιδιού, τις μάχες με τους Locusts και τη δράση γενικότερα. Με δύο λέξεις: σκέτη απόλαυση. Το πιστολίδι είναι καταιγιστικό. Καθώς οι δύο πλευρές παίρνουν θέσεις μάχης, θα σας πλημμυρίσει μία χαρά για τον επερχόμενο χαμό. Όταν η μάχη τελειώσει, θα προχωρήσετε νιώθοντας μία τεράστια ικανοποίηση για τον χαμό που προηγήθηκε. Το ΑΙ συντρόφων είναι καλό. Συμμετέχουν ενεργά στις συμπλοκές και σε καμία περίπτωση δεν ισχύει εδώ η έννοια της γλάστρας.
Λειτουργούν ως πραγματική ομάδα στρατιωτών, οι κινήσεις τους είναι σωστές και λογικές και ξέρουν πότε να αμυνθούν, πότε να καλυφθούν και πότε να επιτεθούν. Κάποιες φορές δυστυχώς για εσάς, πλησιάζουν υπερβολικά κοντά στους Locusts, με συνέπεια να βγαίνουν γρήγορα εκτός μάχης. Με το αριστερό bumper κρατημένο μπορείτε να βλέπετε τα objectives και να τους δώσετε διαταγές (attack, defend, regroup). H αλήθεια είναι ότι δεν θα τις χρησιμοποιήσετε συχνά, καθώς δεν χρειάζονται και τόσο (είναι όμως αρκετά απλοϊκές). Πολλές φορές ίσως και να τις ξεχάσετε όταν μάχεστε. Επειδή παίζουν σημαντικό ρόλο στην υπόθεση, οι σύντροφοί σας δεν πεθαίνουν κατά τη διάρκεια των μαχών, μπορούν να τραυματιστούν όμως σοβαρά με συνέπεια να μην μπορούν να βοηθήσουν. Για άλλη μία φορά, θα κληθείτε να πάρετε την στρατηγική απόφαση του να πάτε και να τους κάνετε καλά με το Χ, ή να τους αφήσετε για να μη χάσετε χρόνο και να αντιμετωπίστε τους Locusts μόνοι σας, στη συγκεκριμένη περιοχή. Σας προειδοποιούμε όμως ότι τα πράγματα δεν θα είναι εύκολα, εεδικά στα υψηλότερα επίπεδα δυσκολίας. H ομαδική δουλειά στο Gears of War δεν είναι διακόσμηση, αλλά σημαντικότατο στοιχείο του gameplay.
Σοκ και Δέος για ένα από τα τελειότερα action games που κυκλοφόρησαν ποτέ!
Oι Locusts
Οι εξωγήινη φυλή Locust Horde, απλά είναι η προσωποποίηση της φρίκης. Η εμφάνισή και η γλώσσα τους ίσως θυμίσουν σε αρκετούς τους Brutes από το Halo. Αλλά μέχρι εκεί, καθώς εδώ έχουμε τα απόλυτα φρικιά. Έχει δοθεί τεράστια προσοχή από την Epic στον πολιτισμό τους, στην συμπεριφορά τους, στην εμφάνισή τους και στις τακτικές τους. Ζουν στα έγκατα του Sera, σε υπόγεια τούνελ. Λόγω του σκότους που επικρατεί, τα μάτια τους έχουν συνηθίσει σε χαμηλό φωτισμό και έχουν αναπτύξει την όσφρηση και την ακοή τους, κάνοντας έτσι το έντονο φως μία από τις λίγες αδυναμίες τους. Στον πόλεμο χρησιμοποιούν μία μίξη της τεχνολογίας και των φυσικών τους ικανοτήτων. Χωρίζονται σε πολλά είδη, με διαφορετική συμπεριφορά το καθένα μέσα στη μάχη. Ο κοινός παρονομαστής είναι το εκπληκτικό, με ελάχιστες εξαιρέσεις βέβαια, ΑΙ. Καλύπτονται συνέχεια και συνεργάζονται αρμονικά μεταξύ τους. Περικυκλώνουν και περιμένουν την κατάλληλη στιγμή για να δράσουν. Στήνουν παγίδες και ενέδρες. Όταν δουν ότι βρίσκεστε σε περιορισμένο χώρο, πετάνε χειροβομβίδα ώστε να αναγκαστείτε βγείτε «στα ανοικτά». Φυσικά το ίδιο μπορείτε να κάνετε και εσείς σε αυτούς, πολλές φορές όμως απομακρύνονται επιτυχώς από τις χειροβομβίδες.
Ίσως το πιο εντυπωσιακό είναι η πίεση που σας ασκούν κατά τη διάρκεια της μάχης. Ποτέ δεν κάθονται στο ίδιο σημείο για πολύ. Αλλάζουν συχνά θέσεις κάλυψης, με σκοπό να πλησιάσουν τη θέση σας όσο περισσότερο γίνεται και στο τέλος να σας ορμήξουν και να σας ξεκάνουν ακόμα και με melee επιθέσεις. Αν δουν ότι τελικά οι πιθανότητες είναι εναντίον τους, υποχωρούν. Πραγματικά εκπληκτικό. Οι Locusts είναι πραγματικές οντότητες και όχι σάκοι που κινούνται, σκέφτονται πρώτα και μετά ενεργούν, έχουν ένα στόχο και τον κυνηγούν με κάθε τρόπο. Τα προβλήματα πάντως, αν και ελάχιστα, υπάρχουν. Κάποιες φορές θα δείτε έναν Locust να κάθεται ακίνητος, εύκολο θύμα και να μην αντιδράει στα πυρά σας. Κατά την άποψή μας όμως, κάτι τέτοια δεν μπορούν να χαλάσουν την πολύ καλή γενικότερη εικόνα που έχουμε σχηματίσει για το Α.Ι. στο Gears Of War, το οποίο είναι παράδειγμα προς μίμηση για μελλοντικά shooters.
Όπλα
Έχει δοθεί τεράστια προσοχή στον σχεδιασμό των όπλων του παιχνιδιού. Κατρχήν να σας τονίσουμε ότι κανένα από τα κύρια όπλα δεν μπορεί να χαρακτηριστεί ως «το καλύτερο», ή μάλλον «το χρησιμότερο στο παιχνίδι» και αυτό συγκαταλέγεται στα αμέτρητα θετικά του Gears, γιατί πολύ απλά ο παίκτης αναγκάζεται να χρησιμοποιεί πολλά από αυτά και να μην συγκεντρώνεται μόνο σε ένα. Η ποικιλία δεν είναι τόσο μεγάλη όσο αυτή του Resistance της Sony, ούτε τα όπλα αυτά καθαυτά είναι τόσο φαντεζί. Επίσης, δεν έχουν δευτερεύουσα λειτουργία (secondary fire), τη δουλειά τους όμως την κάνουν και με το παραπάνω. Εμφανισιακά, θα λέγαμε ότι είναι ένας συνδυασμός σημερινών μοντέλων με φουτουριστικές πινελιές. Πολλοί θα αγαπήσουν το Lancer, το αυτόματο assault rifle, κυρίως λόγω του ενσωματωμένου αλυσοπρίονού του, που έχει ως αποτέλεσμα μία από τις πιο εντυπωσιακές και αιματηρές melee επιθέσεις (τεμάχισμα) που έχουμε δει σε παιχνίδι. To shotgun είναι εκπληκτικό από κοντινή απόσταση, αλλά πρακτικά άχρηστο για εξολόθρευση απομακρυσμένων στόχων. Η βαλίστρα εκτοξεύει βέλη που κολλάνε στο στόχο και εκρήγνυνται μετά από κάποια δευτερόλεπτα, παρόμοια με το needler του Halo, μόνο που είναι πολύ ανώτερη σε δύναμη και χρησιμότητα.
Για τους δυσκολότερους Locusts, υπάρχει το rocket launcher, ενώ για την απόλυτη ικανοποίηση που προσφέρουν οι head shots υπάρχει το sniper rifle. Το απλό πιστόλι δεν είναι κάτι το ιδιαίτερο αλλά το φουτουριστικό magnum είναι αναπάντεχα ισχυρό. Οι Locusts έχουν ένα δικό τους assault rifle, το οποίο από πλευράς gameplay δεν μας άρεσε και πολύ. Όσο για τις χειροβομβίδες, ένα είδος μόνο είναι διαθέσιμο στο παιχνίδι, αυτό που χρησιμοποιούν τόσο οι COGs όσο και οι Locusts. Η χρήση τους είναι πολύ απλή και εθιστική, καθώς εμφανίζεται μία καμπύλη, ουσιαστικά ένα δρομέας, ο οποίος σας δείχνει ακριβώς πού θα προσγειωθεί η χειροβομβίδα, ώστε να ξέρετε ανά πάσα στιγμή αν αξίζει να την χρησιμοποιήσετε και να μην βασίζεστε σε μαντεψιές.
Το ισχυρότερο όπλο του παιχνιδιού είναι το Ηammer of Dawn, ένα είδος πομπού-δέκτη που «δείχνει» στον δορυφόρο σε ποιο σημείο να ρίξει την laser beam. Χρειάζεται μερικά δευτερόλεπτα για να κλειδώσει τον στόχο, δουλεύει μόνο σε εξωτερικούς χώρους και η χρήση του περιορίζεται στα τερατώδη πλάσματα των Locusts, τα οποία είναι αδύνατον να νικηθούν με συμβατικά μέσα. Εκτός από το assault rifle, τα υπόλοιπα έχουν απλή melee επίθεση, δηλαδή χτύπημα με τη λαβή. Τέλος, θα συναντήσετε και θέσεις με εγκατεστημένα πολυβόλα, τα λεγόμενα Troikas, που είναι πάρα πολύ επικίνδυνα για εσάς όταν βρίσκονται στα χέρια των εχθρών, αλλά και απίστευτα χρήσιμα όταν βρεθούν στα δικά σας.
Το γέμισμα των όπλων γίνεται με ένα πρωτοποριακό σύστημα. Με το πάτημα του δεξιού bumper, εμφανίζεται μία μπάρα, η οποία περιλαμβάνει δύο μικρές ζώνες και ένα pointer που τρέχει προς τα δεξιά.. Το τέλειο γέμισμα γίνεται με το πάτημα του ίδιου κουμπιού και το σταμάτημα του pointer στην μικρότερη ζώνη, κάτι που κάνει τα πυρομαχικά που μόλις βάλατε δυνατότερα. Το απλά γρήγορο γέμισμα γίνεται με το σταμάτημα του pointer στη κάπως μεγαλύτερη ζώνη, ενώ αν δεν πετύχετε καμία από τις δύο, το όπλο θα κολλήσει για κάποια δευτερόλεπτα, με συνέπεια να χαθεί πολύτιμος χρόνος αν είστε στη μέση κάποιας μάχης. Ειδικά στα boss battles και στο Insane επίπεδο δυσκολίας, το σωστό γέμισμα του όπλου είναι υπόθεση ζωής και θανάτου. Και εδώ λοιπόν, το Gears ξεφεύγει από τα συνηθισμένα και προσφέρει αυτό το στοιχείο που κάνει το gameplay ακόμα πιο ενδιαφέρον και ρεαλιστικό.
Γραφικά
Από την στιγμή που δημοσιεύθηκε η πρώτη εικόνα, το πρώτο video του Gears of War, όλοι έμειναν με ανοιχτό το στόμα, λόγω της ποιότητάς του στα γραφικά. Είναι από τα παιχνίδια που ουσιαστικά «φωνάζουν» με αυτόν τον τρόπο ότι πρόκειται για κάτι special. Το Gears είναι ακριβώς αυτό που περιμέναμε από την επόμενη γενιά στον τομέα των γραφικών, ενώ αποτελεί και μία απόδειξη των δυνατοτήτων του Xbox 360, με την Unreal Engine 3 φυσικά, να δείχνει τα δόντια της. Από πού να ξεκινήσουμε και για τι να πρωτοπούμε. Τα μοντέλα των χαρακτήρων, ακόμα και τα φρικιά, είναι πανέμορφα. Τα textures είναι εκπληκτικά, κάνοντας ακόμα και τις πιο μικρές λεπτομέρειες όπως οι ουλές στο πρόσωπο του Marcus και οι φθορές στους τοίχους ανατριχιαστικά ρεαλιστικές και εμφανείς. Θυμάστε τη θολούρα και τα πατικωμένα textures στις επιφάνειες που βλέπατε όταν πλησιάζατε σε διάφορα αντικείμενα, σε τόσα παιχνίδια, ακόμα και πρόσφατα; Ε λοιπόν, ξεχάστε τα. Οι φωτισμοί διαφέρουν σε ένταση και συντελούν άψογα στη δημιουργία του ψυχολογικού φόβου. Τα particle effects και αυτά πολύ καλά, είτε μιλάμε για τις εκρήξεις, τις σπίθες ή και τις φωτιές, την ζέστη κλπ.
Κατά τη διάρκεια του single player campaign, σε κάποια φάση θα βρεθείτε υπό βροχή, όπου εκεί θα θαυμάσετε το πόσο ρεαλιστικά είναι σχεδιασμένο το εφέ του νερού, όχι μόνο στη βροχή και στις λιμνούλες, αλλά ακόμα και στη ροή του πάνω στους κορμούς των δέντρων και των υπολοίπων επιφανειών. Το animation και οι κινήσεις τον χαρακτήρων είναι τόσο καλά ρυθμισμένα που θυμίζουν CGI, μόνο που είναι real-time. Αναλόγου επιπέδου είναι και τα rag doll physics των εχθρών. Το frame rate είναι σταθερό όταν παίζετε, οπότε δεν θα έχετε απολύτως κανένα πρόβλημα.
Εκεί που το παιχνίδι μας τα χαλάει λίγο είναι στις cutscenes. Το Gears έχει 18+ rating ηλικίας και αυτό γίνεται προφανές από την πρώτη στιγμή. Η παρουσία του αίματος είναι εντονότατη και συνεχής. Δοκιμάσαμε το παιχνίδι και σε standard τηλεόραση και διαπιστώσαμε ότι παρά την χαμηλή ανάλυση, είναι και πάλι εντυπωσιακό. Τέλος, μιλώντας πάντα για SDTV, η κωδικοποίηση έχει γίνει σωστά, που σημαίνει ότι παρά την απουσία widescreen, δεν εμφανίζονται μαύρες μπάρες πάνω και κάτω. Μπράβο στην Epic για τον σεβασμό που δείχνει σε αυτούς που δεν έχουν κάνει ακόμα το άλμα σε High Definition, αντίθετα με κάποιους άλλους (βλ. Dead Rising ή King Kong).
Art Style
Το art και visual style του Gears είναι από τα σημαντικότερα στοιχεία του. Η αρχιτεκτονική των κτιρίων είναι συνδυασμός της εποχής της Βιομηχανικής Επανάστασης και της μελλοντικής τεχνολογίας. Προσθέστε σε αυτά και την καταστροφή και την εξαθλίωση που έχει περιέλθει εξαιτίας του πολυετούς πολέμου με τους Locusts και ως αποτέλεσμα έχετε περιβάλλοντα που δύσκολα συναντάτε σε άλλα games. Η «κατεστραμένη ομορφιά» σε όλο της το μεγαλείο. Θρυμματισμένοι και τρύπιοι τοίχοι, σπίτια διαλυμένα, κουτσουρεμένα αγάλματα και οι δύσμοιροι, ρακέντυτοι Stranded, οι άνθρωποι που δεν κατάφεραν να φτάσουν στο Jacinto αλλά έμειναν πίσω, συνθέτουν ένα τοπίο εφιαλτικό. Δεν είναι εύκολο για έναν developer να δημιουργήσει περιβάλλοντα που να είναι πανέμορφα αλλά ταυτόχρονα να εξυπηρετούν τέλεια και τις ανάγκες του gameplay, η Εpic όμως το κατάφερε. Οι στολές των COGs είναι ακριβώς ότι θα περίμενε κανείς από τους πεζοναύτες του μέλλοντος. Χοντρές, βαριές, γυαλιστερές, με πολλά εξαρτήματα επάνω. Για τους Locusts τα αναφέραμε και προηγουμένως. Είναι η προσωποποίηση του κακού. Αηδιαστικοί, κακάσχημοι και τερατώδεις, είναι οι «κάκοι» που πάντα θέλατε να σκοτώσετε. Σας προτείνουμε να κάνετε ένα close up με τον στόχο, όταν ξεκάνετε έναν από αυτούς, ώστε να δείτε τις λεπτομέρειες στο πρόσωπό του (θα μείνετε με ανοικτό το στόμα). Σε γενικές γραμμές, ο συνδυασμός των καταπληκτικών γραφικών με το εξίσου καταπληκτικό art style κάνουν το Gears of War το ομορφότερο οπτικά παιχνίδι αυτή τη στιγμή, ανεξαρτήτου πλατφόρμας.
Ήχος
Φαίνεται ότι το τμήμα της Epic που επιμελήθηκε τον ήχο, ζήλεψε την αριστουργηματική δουλειά του graphics department και βάλθηκε να τοφτάσει ή ακόμα και να το ξεπεράσει. Ναι, τόσο καλή είναι η ηχητική ποιότητα του παιχνιδιού. Το κάθε όπλο ακούγεται όπως πρέπει να ακούγεται. Το ίδιο και οι ήχοι του περιβάλλοντος. Ξεχωρίσαμε τον ήχο της σάρκας η οποία τρυπιέται από τις σφαίρες ή πριονίζεται με το…Lancer. Σας συστήνουμε να απολαύσετε το Gears σε σύστημα ήχου 5.1 για μία αξέχαστη εμπειρία. Oι ήχοι που βγαίνουν από τους Locusts είναι επίτηδες βαριοί και…τρομακτικοί. Χρησιμοποιούν την αγγλική γλώσσα και εκφράζουν και λέξεις όπως «Destroy!», «Die!» και άλλες ανάλογες (το πιάσατε το νόημα!).
To voice acting είναι πειστικότατο. Όσο απίστευτο και αν σας φαίνεται, τη φωνή στον Marcus δανίζει ο Johny Di Maggio, ο άνθρωπος πίσω από τη ρομποτική φωνή του Bender στο Futurama. Oι διάλογοι έχουν πάντα ενδιαφέρον και δεν κουράζουν. Ειδικά κατά τη διάρκεια της μάχης, οι σύντροφοί σας εκτός από τις γνωστές πολεμικές φράσεις όπως «Κάλυψέ με» και «Περικύκλωσέ τους», ανταλλάσσουν φιλοφρονήσεις, βρίζονται και το πιο ξεκαρδιστικό απ’ όλα, κοροϊδεύουν τους Locusts. Iδιαίτερα ο Cole έχει πολύ πλάκα, καθώς φαίνεται να διασκεδάζει την όλη κατάσταση, την στιγμή που ο Baird ανησυχεί για το παραμικρό, ενώ ο Dom, και ο Marcus, σαν γνήσιος αρχηγός, είναι πάντα ψύχραιμος. Επίσης, συχνά χρησιμοποιείται βρώμικη γλώσσα (κυρίως από τον Marcus) κάτι που ταιριάζει απόλυτα και ενισχύει το badass style των χαρακτήρων. Η μουσική είναι ανάλογη της δράσης και της έντασης που επικρατεί στο παιχνίδι, προσθέτει στην ατμόσφαιρα πάρα πολύ, αλλά δεν έχει το επικό, κεντρικό theme που θα χαραχθεί στις μνήμες μας, όπως έγινε με αυτό του Halo.
Multiplayer
Το Halo 2 ίσως και να βρήκε μετά από δύο χρόνια, το δάσκαλό του. Το Gears έχει σχεδιαστεί τόσο για single-player mode όσο και για multiplayer. Ξεκινάμε με το co-op, το οποίο μπορεί να παιχτεί και σε split-screen και φυσικά online. Είναι η καλύτερη υλοποίηση συνεργαστικού gameplay σε campaign που έχουμε δει σε παιχνίδι. Όλα τα επίπεδα έχουν σχεδιαστεί για παιχνίδι και με δύο παίκτες. Πολύ απλά ο δεύτερος παίρνει τον έλεγχο του Dom. Η αληθινή επανάσταση όμως, έγκειται στην ευκολία με την οποία μπορεί να προστεθεί ο δεύτερος μέσω οnline. Είναι υπόθεση ολίγων δευτερολέπτων. Εκεί που παίζετε μόνοι σας το παιχνίδι, με ένα invite για παράδειγμα, μπορείτε να προσθέσετε τον φίλο σας έτσι απλά, κάτι που ειδικά στο Insane επίπεδο δυσκολίας είναι πολύ χρήσιμο. Από εκεί και πέρα, τα versus multiplayer modes είναι και αυτά πολύ διασκεδαστικά. Όπως και στο co-op, έτσι και εδώ, αν χτυπηθεί ο σύντροφός σας μπορείτε να τον επαναφέρετε και το αντίστροφο φυσικά.
Δύο ομάδες των τεσσάρων (COGs VS Locusts) μπορούν να κονταροχτυπηθούν σε 10 χάρτες σχεδιασμένους να ευνοούν την ομαδική δουλειά. Οι χάρτες δεν είναι γραμμικοί (στο μέτρο του δυνατού βέβαια) και υπάρχουν πολλοί τρόποι να πλησιάσετε ή και να περικυκλώσετε τους αντιπάλους σας. Το πριόνι του Lancer σίγουρα θα γίνει το αγαπημένο των παικτών στο multiplayer, όπως και το curbstomp πατώντας το Χ, το οποίο είναι η θανάσιμη κλωτσιά στο κεφάλι ενός χτυπημένου αντιπάλου. Είναι διαθέσιμα τρία διαφορετικά modes. Το Warzone είναι το απλό deathmatch, το Assasination ορίζει έναν αρχηγό στην κάθε ομάδα ο οποίος πρέπει να προστατευτεί και το Execution είναι παρόμοιο με το Warzone μόνο που εδώ πρέπει εσείς να σκοτώσετε από κοντά τον αντίπαλο καθώς αν τον αφήσετε, αυτός πατώντας το Α συνεχώς, έχει τη δυνατότητα να επανέλθει.
Τέλος, εκτός από online μπορείτε να παίξετε και με system link (μέχρι δύο παίκτες) ενώ παράλληλα υποστηρίζονται και τα headsets του Xbox 360.
Επίλογος
Σε γενικές γραμμές, το Gears οφ ΅αρ είναι σίγουρα το καλύτερο multiplayer παιχνίδι του Xbox 360 μέχρι στιγμής, το οποίο θα σας προσφέρει τόνους δράσης και ικανοποίησης. Περιμένουμε νέο περιεχόμενο από την Epic, στο εγκύς μέλλον.
Θετικά:
- Γραφικά που αποτελούν το standard για την επόμενη γενιά
- Πανέμορφο artwork
- Ηχητική πανδαισία
- Ο συνδυασμός μάχης-κάλυψης προσφέρει δράση που ανάλογη δεν υπάρχει σε άλλο shooter αυτήν την στιγμή
- Πρωτοποριακό σύστημα γεμίσματος όπλων
- Εκπληκτικό ΑΙ με ελάχιστες εξαιρέσεις
- Το καλύτερο co-op και multiplayer στο Xbox 360
Αρνητικά:
- Aδύναμη ιστορία που θα μπορούσε να εξελιχθεί πολύ περισσότερο
- Ελάχιστα προβλήματα στο ΑΙ
- Σχετικά μικρό single player campaign
- Oι PC-άδες θα χρειαστούν λίγο χρόνο για να συνηθίσουν τον χειρισμό
Βαθμολογία
Γραφικά: 10
Ήχος: 10
Gameplay: 9.5
Αντοχή: 9
Γενικά: 9.5
Είναι ο λόγος για τον οποίο αγοράσατε το Xbox 360…εκτός και αν είστε ακόμα στο περίμενε. Τότε το Gears of War θα είναι ο λόγος για τον οποίο ΘΑ αγοράσετε το Xbox 360.
Σπύρος Κλαουδάτος
Comments