- Reviews
- Half-Life 2
Half-Life 2
HotΤο κορυφαίο FPS επιστρέφει!
Το κορυφαίο FPS επιστρέφει!
Το Half-Life ξέσπασε σαν εμπορική καταιγίδα στην gaming βιομηχανία το 1998. Ακόμα και η εταιρεία ανάπτυξης Valve που το δημιούργησε δεν είχε υπολογίσει τέτοια σαρωτική επιτυχία στις πωλήσεις. Μέσα σε μια δεκαετία, το Half-Life μπήκε ηθελημένα στα σπίτια εκατομμυρίων gamers και βρήκε τον δρόμο του στα Ρεκόρ Γκίνες ως το εμπορικότερο FPS όλων των εποχών. Εξασφαλίζοντας οικονομικά την Valve και εδραιώνοντας την φήμη της στον χώρο, απαιτούσε ένα sequel αντάξιο του πρωτότυπου.
Επί πέντε ολόκληρα χρόνια οι καλλιτέχνες, οι προγραμματιστές, οι σεναριογράφοι και οι τεχνικοί ήχου της Valve διοχέτευαν όλη την δημιουργικότητα τους στην παραγωγή του Half-Life 2. Δεκάδες εκατομμύρια δολάρια δαπανήθηκαν για να επιστρέψει στην ζωή ο Gordon Freeman. Αντάξιος του συμβολικού του ονόματος, καλείται να απελευθερώσει την ανθρωπότητα από τις δυνάμεις της Combine, της εξωγήινης αυτοκρατορίας που την υποδούλωσε. Ο Freeman δικαιολογημένα αισθάνεται υπεύθυνος για το γεγονός αφού το αποτυχημένο πείραμα στο ερευνητικό κέντρο Black Mesa όπου εργαζόταν, άνοιξε την πύλη διαμέσου της οποίας εισχώρησε η Combine στην πραγματικότητά μας.
Όλοι ενωμένοι στον αγώνα για την λευτεριά
Ο Freeman είναι ο χαρακτήρας μέσα από τα μάτια του οποίου ταξιδεύουμε στον εφιαλτικό κόσμο του Half-Life 2. Η επιστημονική του ιδιότητα δημιούργησε μέσα μας την ελπίδα για πολλούς και ενδιαφέροντες γρίφους, μια ελπίδα που εξανεμίστηκε στην πορεία της περιπέτειας. Υπάρχουν γρίφοι αλλά είναι λιγοστοί και οι πιο ενδιαφέροντες σχετίζονται με το απίθανο gravity gun μας. Οι συνθήκες κατοχής που μας παρουσιάζει η Valve από τα πρώτα λεπτά του game αλλά και η τιτάνια πάλη για επιβίωση που δίνουμε, δεν δημιουργούν το κατάλληλο περιβάλλον για νέες γνωριμίες.
Οι χαρακτήρες τους οποίους συναντούμε είναι λιγοστοί αλλά αξιομνημόνευτοι. Δεν θα λησμονηθεί ποτέ ο εκνευρισμός που μας προκαλεί η φωνή του Wallace Breen που έχει μετατρέψει σε τεράστιο ηχείο όλη την City 17 για να διασπείρει την παρανοϊκή προπαγάνδα του. Γνωρίζοντας τον ηρωικό επιζώντα Father Grigori λυπηθήκαμε βαθιά για την αδυναμία μας να του ζητήσουμε μια απλή χάρη, να μας βαφτίσει. Κατόπιν θα περιφερόμασταν στο σύμπαν του Half-Life 2 κομπάζοντας πως “τρελός παπάς μας βάφτισε”. Η συμβολή της Alyx Vance στον αγώνα και η όμορφη παρουσία της εκτιμήθηκαν ιδιαιτέρως και την τοποθέτησαν στις αγαπημένες μας Video Game ηρωίδες.
Πέντε χρόνια στα σκαριά και 40 εκατομμύρια δολάρια φαίνονται συνηθισμένοι αριθμοί στην GTA εποχή μας με πολλά games να ξεπερνούν σε κόστος τα χολιγουντιανά blockbusters αλλά το 2004 έμοιαζαν αστρονομικοί. Αναρωτιόμαστε πως, σε ένα τόσο προσεγμένο και προσεκτικά κατασκευασμένο game όπως το Half-Life 2, διέφυγε από τους δημιουργούς του μια σημαντική λεπτομέρεια στα levels με το hovercraft μας. Καταρχάς, μιλάμε για ένα πολύ αγαπημένο τμήμα της περιπέτειας που ξυπνά μέσα μας τις αξέχαστες στιγμές του Live and Let Die. Στην πιο αδυσώπητη εμπειρία που δοκιμάσαμε ποτέ υποδυόμενοι το μεγάλο μας πρότυπο James Bond, χειριζόμασταν ένα κρις - κραφτ και τρέχαμε με ιλιγγιώδη ταχύτητα σε στενό ποτάμι. Εκεί πασχίζαμε να αποφύγουμε την πρόσκρουση του ταχύπλοου στην ακτή για να μην τελειώσει άδοξα η καριέρα μας με μια έκρηξη. Παράλληλα, πυροβολούσαμε μανιωδώς άφθονους στόχους που έμπαιναν εμπόδιο στον δρόμο μας.
Την ίδια έξαψη νιώσαμε οδηγώντας το ταχύπλοο μας στο Half-Life 2. Το σκάφος μας διαθέτει μια άλφα ανθεκτικότητα στην πρόσκρουση σε σκληρές επιφάνειες, είναι τρομερά ευέλικτο και τα physics εντυπωσιάζουν, ειδικά όταν κοπανάμε σαν κορύνες του μπόουλινγκ τους οπλισμένους εχθρούς. Μέσα στην όλη ομορφιά ξεπετάγεται και η σχεδιαστική ασχήμια που στέλνει για περίπατο την απορρόφησή μας. Αντικρίζουμε σε πρώτο πρόσωπο το σκάφος σαν να καθόμαστε κανονικά στην θέση του οδηγού. Που είναι τα χέρια μας που το κατευθύνουν; Γιατί το τιμόνι κινείται πέρα δώθε μόνο του σαν να το ελέγχουμε με την σκέψη ή με αόρατα χέρια; Ιδού μια μικρή λεπτομέρεια που μειώνει την απόλαυση της κούρσας.
Ο τρόμος έχει επίπεδα
Με εξαίρεση το προαναφερόμενο σχεδιαστικό παραστράτημα, το Half-Life 2 είναι η επιτομή του πετυχημένου level design. Οι εισαγωγικές περιοχές είναι χτισμένες σαν φυλακές και πόλεις – φαντάσματα, στήνοντας μια κλειστοφοβική ατμόσφαιρα και γεμίζοντάς μας απελπισία. Η καταπίεση και η αποσύνθεση βασιλεύει παντού, βρισκόμαστε σε ένα τσακισμένο κόσμο γεμάτο κατακόμβες και σκουριά, νιώθουμε ότι θα πάθουμε τέτανο ακουμπώντας τοίχους και αντικείμενα. Η εικόνα της αποσύνθεσης και o εκφοβισμός που υφιστάμεθα αρχικά από τα όργανα της “τάξης”, συσσωρεύουν μέσα μας την οργή, μια οργή που μετατρέπεται σε άγρια χαρά στα τελευταία levels όπου επιστρέφουμε στα ίδια εδάφη πάνοπλοι και θριαμβευτές. Το level design είναι ωμό, μας προσκαλεί να μελετήσουμε και να εξερευνήσουμε τους χώρους για να βρούμε την έξοδο. Δεν υπάρχουν χάρτες με κατευθυντήριες γραμμές, πρέπει να ανακαλύψουμε μόνοι μας τον σωστό δρόμο.
Το καθετί που αντικρίζουμε και ακούμε φέρει τον συμβολισμό του. Ανατριχιαστική προπαγάνδα βομβαρδίζει τους κατοίκους της City 17 από τα μεγάφωνα, επιχειρώντας να κάνει το άσπρο μαύρο, πάγια τακτική των ολοκληρωτικών καθεστώτων. Οι εγκαταλελειμμένες παιδικές χαρές και τα παιχνίδια συμβολίζουν την εξαφάνιση των μικρών ηλικιών μετά την απαγόρευση της αναπαραγωγής. Οι απελπισμένοι άνθρωποι που περιφέρονται σαν φαντάσματα και υπόκεινται σε επιθέσεις μέσα στα σπίτια τους μας ωθούν να νοιαστούμε για τα γεγονότα, να γίνουμε ένα με τον Gordon Freeman. Γουστάρουμε την υψηλή καταστρεψιμότητα του σκηνικού, δίνει μεγαλύτερη αξία στις μάχες. Ερευνώντας τους εσωτερικούς χώρους του Half-Life 2 εκλαμβάνουμε σαν ξεκαρδιστικό αστείο την παρουσία αμέτρητων σανίδων. Ένας από τους game designers θα άκουσε την προτροπή “σανίδωσε το” την ώρα που οδηγούσε και αποφάσισε να την εφαρμόσει στον κόσμο του παιχνιδιού.
Οι δυνάμεις ασφαλείας με τις μάσκες είναι τα αγαπημένα μας θύματα, έχοντας δει προηγουμένως τα έργα τους στην City 17. Φυσικά θύματα υπάρχουν πολλά και καλά για να δοκιμάζουμε τα πυρομαχικά του οπλοστασίου μας. Τα εντομοειδή bosses και τα ελικόπτερα γίνονται σφουγγάρια για τις βολές μας και μας ωθούν στην αξιοποίηση του περιβάλλοντος. Κουτιά με άφθονα πυρομαχικά περιμένουν να τα τιμήσουμε, βαρέλια με εύφλεκτα υλικά στοιβάζονται ολόγυρα, αποζητώντας τα πυρά που θα τα μετατρέψουν αυτόματα σε βόμβες ναπάλμ. Περισσότερο από όλους τους αντιπάλους, απεχθανόμαστε τα Headcrabs (και facehugger να τα αποκαλούσαμε, μέσα θα ήμασταν) που κολλούν σαν παρασιτικά κράνη στους ανθρώπους και τους κατευθύνουν. Το πόσο γουστάρουμε να τα κομματιάζουμε δεν περιγράφεται.
Μια κορυφαία εμπειρία ράσης και υψηλής αδρεναλίνης. Το FPS της Valve έγινε ακόμη καλύτερο.
"Καλλιεργούμε τον θάνατο, αγαπητοί εξωγήινοι"
Ο Gordon Freeman είναι επιστήμονας αλλά οι εξωγήινοι και τα τσιράκια τους δεν καταλαβαίνουν, από λόγια, αποδείξεις, πειράματα και εξισώσεις. Αποφασίσαμε λοιπόν να τους μιλήσουμε στην γλώσσα τους, την ωμή βία. Το οπλοστάσιο που αναπτύσσουμε αρπάζοντας φονικά εργαλεία από το περιβάλλον, μας αρέσει πάρα πολύ. Το gravity gun είναι από τα πιο ευφυή όπλα που έχουμε χειριστεί στην gaming καριέρα μας. Ο χειρισμός του απαιτεί αυξημένη αντίληψη του περιβάλλοντος, γερά αντανακλαστικά και οδηγεί σε φανταστικά kills. Αποκεφαλίσαμε πολλούς με πριονοκορδέλες, τινάξαμε στον αέρα ακόμα περισσότερους εκτοξεύοντας φιάλες αερίου.
Το 357 Magnum είναι ένα περήφανο εργαλείο που μας μεταμορφώνει ψυχολογικά σε επιθεωρητή Κάλαχαν. Τα sentry guns τα χειριζόμαστε σαν πιόνια, μετακινώντας τα στα σημεία όπου η εμβέλειά τους καλύπτει με επιτυχία τους επιτιθέμενους. Όποτε βλέπουμε emplacement guns τα αρπάζουμε στα χέρια μας σαν σανίδα σωτηρίας και γαζώνουμε όλη την οθόνη, ξαπλώνοντας δεκάδες θύματα μέχρι να τα αποχωριστούμε. Ο τιτάνιος αγώνας μας δεν εξαντλείται στις ανταλλαγές πυροβολισμών και τις επιδέξιες κινήσεις αποφυγής στον χώρο. Προς το τέλος του, το Half-Life 2 ενσωματώνει στοιχεία Tower Defense. Σε κλειστό χώρο, στήνουμε τα φορητά πολυβόλα μας και περιμένουμε τα κύματα των αντιπάλων να προσέλθουν για να τα ταΐσουμε μολύβι.
Ο επαναστατημένος άνθρωπος μέσα μας αλλά και η αγάπη μας για τις ομαδικές τακτικές βρήκαν χώρο στο Half-Life 2. Οδηγώντας τους αντάρτες στην καρδιά της εχθρικής περιοχής είναι μια συναρπαστική εμπειρία που κορύφωσε την απόλαυσή μας λίγο πριν το φινάλε. Η χρήση του Bugbait μας ανάγκασε να διαμορφώσουμε έξυπνες στρατηγικές, στρέφοντας τα εξωγήινα πλάσματα ενάντια στις δυνάμεις της Combine. Τίποτα διασκεδαστικότερο από το να μετατρέπουμε τους εχθρούς σε τροφή αηδιαστικών εξωγήινων, αντί να χαραμίζουμε τα πυρομαχικά μας. Με τόσα όπλα και επιλογές στην διάθεσή μας, στρώνουμε απολαυστικά τον δρόμο προς την κόλαση για τις δυνάμεις της Combine και των συμμάχων του.
Διεισδύοντας στην City 17 και στις άγονες περιοχές που την περιβάλλουν, ευχαριστηθήκαμε αφάνταστα τις έντονες επιρροές που έχουν δεχθεί οι game designers από την παγκόσμια πολιτιστική κληρονομιά και την ενσωμάτωσαν στο δημιούργημά τους. Εξωγήινα εντομοειδή όντα που μας πλησιάζουν με άγριες διαθέσεις θυμίζουν δίδυμα αδελφάκια των Arachnids από το Starship Troopers. Στην περιοχή sandtraps ταυτιστήκαμε με τους στρατιώτες που αποβιβάστηκαν στην, σκαμμένη από σφαίρες και ποτισμένη με αίμα, άμμο της Νορμανδίας τον Ιούνιο του 1944. Στην highway 17 αισθανθήκαμε ότι μεταφερθήκαμε μαγικά σε level του λατρευτού GoldenEye 007 του Nintendo 64. Η εμφάνιση εξωγήινων τρίποδων είναι φόρος τιμής στον Πόλεμο των Κόσμων του Γουέλς.
Φρένο στην απόλαυση
Το loading - saving είναι ένα αναγκαίο κακό στα games, μια “κατάρα” που διασπά την πλήρη απορρόφηση. Στο Half-Life 2 κάνει μεγάλη ζημιά διότι ξεπετάγεται μέσα στην ροή της δράσης, διακόπτοντας την βίαια. Το “φόρτωμα” του game ανάμεσα στα levels, chapters ή ότι άλλο μπορούμε να το δεχτούμε σαν μια ανάπαυλα που μας προετοιμάζει για την επόμενη δοκιμασία. Ενόσω εξερευνούμε αχαρτογράφητες περιοχές όμως, η αιφνίδια διακοπής της δράσης και η ανατριχιαστική λέξη loading ή saving μας κάνει να φανταζόμαστε τα χειρότερα. Μήπως το φόρτωμα οφείλεται στο ότι στο επόμενο δωμάτιο μας περιμένει μια ομάδα εξωγήινων ή ένα boss; Διαπιστώνοντας ότι δεν μας περιμένει τίποτα και ότι, το επόμενο δωμάτιο είναι πιο άδειο και από την τσέπη άστεγου, δοκιμάζουμε εκνευρισμό άνευ προηγουμένου.
Ο τίτλος του Half-Life 2 δημιούργησε ένα από τα πιο άστοχα ανέκδοτα στην ιστορία του gaming. Θυμόμαστε γνωστούς και αγνώστους να λένε καγχάζοντας ότι το game βαφτίστηκε έτσι λόγω διάρκειας, ότι χρειαζόμαστε την μισή μας ζωή για να το ολοκληρώσουμε. Αυτό θα ίσχυε αν είχαμε τον χρόνο ζωής μιας πεταλούδας, για τον ανθρώπινο χρόνο ζωής οι 15 ώρες του Half-Life 2 είναι απλά δύο ημέρες εντατικού παιξίματος.
Στην σκιά του φωτός που ρίχνουν τα γραφικά του Half-Life 2 “κρύβεται” ο Viktor Antonov, ένας οραματιστής art director. Με την καλλιτεχνική του ματιά συνέθεσε μια εφιαλτική μητρόπολη που εκπέμπει την λιτότητα των πόλεων της πρώην Σοβιετικής Ένωσης. Το τσιμεντένιο κορμί της έχει φαγωθεί από την εξωγήινη αρχιτεκτονική και το τελικό αποτέλεσμα είναι εντυπωσιακό. Την απόκοσμη αίσθηση δυναμώνουν οι αιματοβαμμένοι εσωτερικοί χώροι με τα μακάβρια ευρήματά τους αλλά και οι απέραντες ερημιές που περιβάλλουν την City 17. Το design των εξωγήινων είναι αρκετά ποικιλόμορφο με βδέλες, ιχθυόσαυρους και παραλλαγές από zombies να πασχίζουν να αρπάξουν ένα κομμάτι μας.
Ο high tech εξοπλισμός των δυνάμεων του Combine μας κάθεται καλύτερα στο μάτι. Για να συνθέσει τις θαυμάσεις εικόνες που απολαμβάνουμε, η ομάδα ανάπτυξης της Valve έφτιαξε εκ του μηδενός μια νέα μηχανή γραφικών, την Source. Η ισχύς της επισκιάζει με ευκολία τις μηχανές γραφικών που προηγήθηκαν και η τροποποιημένη μορφή της Havok physics engine που ενσωματώνει, διαχειρίζεται άνετα την ρεαλιστική και αδιάκοπη αλληλεπίδραση μας με το περιβάλλον. Αναρωτηθήκαμε γιατί δεν αξιοποιήθηκε η υπολογιστική ισχύς σε cut – scenes και αποφασίσαμε ότι οι δημιουργοί του Half-Life 2 μας προτιμούν στην θέση του πρωταγωνιστή και όχι του θεατή της ιστορίας επιστημονικής φαντασίας που έστησαν.
Δεν είναι σπάνιες οι στιγμές όπου μοναδικός μας σύντροφος στην περιπέτεια είναι ο ήχος των βημάτων μας. Οι μεταβατικές αυτές “σιωπές” δυναμώνουν εκκωφαντικά την επιστροφή των θεσπέσιων ηχητικών εφέ που έχουν “παντρέψει” μοναδικά τους ήχους της υψηλής τεχνολογίας με τους ήχους της καθημερινότητας και των εξωγήινων ορδών. Το κάθε όπλο “τραγουδά” τον δικό του σκοπό όταν κολλάμε το δάχτυλο μας στην σκανδάλη και οι voice actors έχουν πάρει στα σοβαρά τους ρόλους τους. Εκπλαγήκαμε αντιλαμβανόμενοι πως η φωνή του αντιπαθέστατου Wallace Breen ανήκει στον κλασικό ηθοποιό Robert Culp που τον έχουμε θαυμάσει συχνά πυκνά σε ρόλους κακού στις μικρές μας οθόνες. Καλοδεχτήκαμε την συμμετοχή της Michelle Forbes (24, Prison Break, Star Trek: The Next Generation) ως Dr. Judith Mossman αλλά και την ανάμιξη - έκπληξη του Louis Gossett Jr. (Iron Eagle) στον ρόλο του συμπαθέστατου εξωγήινου Vortigaunt.
Κατακτώντας μια θέση στην ιστορία
Η εξωγήινη εισβολή και κατοχή, ένα από τα αρχαιότερα θέματα των Video Games, σπανίως αποτυπώνεται τόσο όμορφα όσο στο Half-Life 2. Οπτικά και ακουστικά ερεθίσματα πέφτουν βροχή και ένα πανέξυπνο A.I. φροντίζει να μας πιέσει όσο χρειάζεται για να νιώσουμε την κατάπληξη και την απελπισία του πρωταγωνιστή. Το σκηνικό έχει στηθεί με τα καλύτερα παραγωγικά υλικά της εποχής και οι “ηθοποιοί” που κατοικούν εντός του, εμφανίζονται και δρουν πάντοτε την κατάλληλη στιγμή.
Η ατμόσφαιρα δένει με την ανατριχιαστική ιστορία η οποία εξελίσσεται εμπειρικά χωρίς διακοπές, δεν την παρακολουθούμε, την ζούμε. Η δράση αλλάζει διαρκώς μορφές και δυναμική, προκαλώντας μας μεγάλη κατάπληξη με τόσους διαφορετικούς τρόπους εξολόθρευσης των εχθρών μας. Οι διαδοχικές συγκρούσεις και η γνωριμία ενός τεράστιου και συναρπαστικού κόσμου συμπληρώνουν μια καταπληκτική FPS εμπειρία που δεν έχει προηγούμενο. Μέχρι να προκύψει game με τον τίτλο Half Life 3 πολύ αμφιβάλουμε αν θα βιώσουμε πάλι τέτοια πληρότητα στο συγκεκριμένο είδος.
Θετικά:
- Το level design είναι άφταστο δημιουργώντας καταπληκτική ατμόσφαιρα
- Ποικίλη δράση με άφθονη αλληλεπίδραση ήρωα και περιβάλλοντος
- Αριστουργηματικά γραφικά και animations
- Πρωτοκλασάτο sound design και voice acting
- Άρτιο A.I.
- Αξέχαστοι χαρακτήρες και δυνατό σενάριο
Αρνητικά:
- Αιφνίδια σταματήματα της δράσης για load - save
- Σουρεαλιστική οδήγηση του ταχύπλοου
Βαθμολογία
Γραφικά: 10
Ήχος: 9.5
Σενάριο: 9
Gameplay: 9.5
Αντοχή: 9
Γενικά: 9.4
Μοναδικά γραφικά και απεριόριστοι ορίζοντες στο gameplay. Μια από τις καλύτερες διαφημίσεις των games γενικά και των FPS ειδικότερα.
Μάνος Γρυπάρης
NEWS VIEW ALL
User reviews
Half-Life.Σε ελευθερη μεταφραση Μιση-Ζωη.Λιγο βαρυς ο ορος,αλλα αν δεν εχεις παιξει το Half Life 2,ειδικα σε συνδιασμο με το πρωτο Half Life και τα λοιπα epeisodes,η ζωη σου ως gamer ειναι ολιγον λειψη-μιση,κατι που καταλαβενεις μολις τελιωσεις το ταξιδι σου στον παραξενο και περιπλοκο κοσμο του.Αν μη τι αλλο,το Half Life ειναι κοινα ομολογουμενος ενα απο τα διαμαντια του gaming,αλλα οπως ολα τα διαμαντια της gaming βιομηχανιας,δεν ειναι αψεγαδιαστο.
-Story
Κατ'ευθειαν στα βαθια.Εχετε τον ελεγχο του Gordon Freeman,ενος αποφιτου του M.I.T. ο οποιος δουλευει στο κεντρο ερευνων Black Mesa.Στο συγκεκριμενο κεντρο ερευνων,ενα μεγαλο ατυχημα προκαλεσε την ενωση του ανθρωπινου κοσμου με εναν εξωγηινο κοσμο ονοματι Xen,απο τον οποιο ανεξελεκτα μεταφερονται τερατα στην Γη.Τοτε εσεις,ως Gordon,καλειστε να πολεμησετε αυτα τα τερατα εως την "πηγη" και οταν στο τελος ξεμπερδεψετε μαζι τους,σας προσεγγιζει ενας μυστηριωδης αντρας με το ονομα G-Man ο οποιος σας κανει μια απλη προσφορα:Δουλευεις για μενα ή πεθανεις.Ο Gordon επιλεγει να δουλεψει με τον μυστηριωδη αντρα και καπου εκει τελειωνει το πρωτο Half Life.Ολα τα παραπανω προαναφερθεισα γεγονοτα αποτελουν την αναγκαια,συρικνωμενη και ελαχιστη απαραιτητη γνωση του lore ετσι ωστε να μπορειτε να ξεκινησετε το δευτερο Half Life.Και εδω υπαρχει και μια μικρη "αχιλλειος πτερνα"στο ολο lore του Half Life 2.Ειναι ιδιαιτερα πλουσιο τοσο σε προσωπα,οσο και σε καταστασεις αλλα σε περιπτωση που θες να παιξεις το δευτερο Half Life χωρις να εχεις παιξει το πρωτο,θα εχεις θεμα μιας και το παιχνιδι δεν φροντιζει να επεξηγησει εστω και σε εναν μικρο βαθμο την ιστορια του πρωτου παιχνιδιου,παροτι ειναι αρκετα περιπλεκομενη με την ιστορια του δευτερου,με αποτελεσμα αν δεν εχετε την ορεξη να παιξετε και τα 2 παιχνιδια,να πρεπει να ανατρεξετε σε wiki/youtube.Επεισης υπαρχουν τοσα ενδιαφεροντα referenses στο δευτερο παιχνιδι για το πρωτο,που αποτελουν ενα σεβαστο κομματι της συνολικης εμπειριας.
Τα γεγονοτα του Half Life 2,ξεκινανε 20 χρονια μετα το ατυχημα στο κεντρο ερευνων Black Mesa,με εσας παλι ως Gordon Freeman,να τοποθετηστε απο τον G-Man σε ενα τρενο καθοδον στην City 17.Η City 17,οπως και ολη η Γη,βρισκετε υπο τον ζυγο των Combine.Οι Combine ειναι μια διαγαλαξιακη συμμαχια διαφορων ειδων,οι οποιοι στα 20 χρονια που περασανε απο το ατυχημα,εισβαλανε στην Γη σκλαβονοντας την ανθρωποτητα,με σκοπο να κυριαρχησουνε σε ολες τις διαστασεις.Κατα την παραμονη σας στην City-17 ως σκλαβος,γρηγορα θα αντιληφθειτε την σιδερενια πυγμη με την οποια οι Combine διοικουν τους ανθρωπους.Η απολυταρχια,οι συνεχης επιδηξη ισχυος με τον στρατο,τις πολεμικες μηχανες και τα ρομποτ-κατασκοπους παντου και οι προπαγανδιστηκες ομιλιες του ηγετη τους στις ερημομενες πλεον πλατειες μετεφερουν το κλιμα τελεια.Αφου το τρενο λοιπον φτασει στην City 17 και αποβηβαστειτε,ξεκιναει και το παιχνιδι και απο εκει και περα το Half Life 2 ξεδιπλωνει με εναν ομολογουμενος υπεροχο τροπο την συνεχεια της ιστοριας της σειρας Half Life(διαρκειας 16 ωρων τερματισμενο στο normal)η οποια εχει καθηλωσει εκατομμυρια gamers ανα τον πλανητη απο την πρωτη μερα κυκλοφοριας της.
-Graphics
Οπως και ολα τα παιχνιδια της Valve,το Half Life 2 κανει χρηση της Source engine και μαλιστα αξιοποιει στο επακρο της δυνατοτητες της.Με animation,physics,περιβαλον και τοπια που θα ζηλευαν games της εποχης μας,δινει το συναισθημα και την "μυρωδια" της καταστασης της εποχης με εναν πολυ αξιολογο τροπο.Το Half Life 2 μετα απο 5 χρονια κλεισμενο υπο αναπτυξη στα "εγκατα" των developer της Valve,κυκλοφορησε στις 16/11/2004.Ειναι δηλαδη παιχνιδι δεκαετιας και πανω,αλλα παρολαυτα τα γραφικα του μπορουν να θεωρηθουν παραπανω απο αξιοπρεπεστατα ακομα και για παιχνιδι της τελευταιας πενταετιας.Απο αποψη αναλογιας εποχης-γραφικων παντως,σιγουρα ειναι πολυ ποιο μπροστα απο τα περισσοτερα παιχνιδια.
Τα animation,με ιδιαιτερη εμφαση στα facial animations ειναι,χωρις να μασαω τα λογια μου,εκθαμβωτικα.Στα τελεια απεικονισμενα προσωπα των χαρακτηρων,μπορειτε να διακρινεται με μεγαλη λεπτομερια τα συναισθηματα τους,τις ανησυχιες τους και τις φοβιες τους,πραγμα που βοηθαει πολυ στο να δεθειτε με τους χαρακτηρες και παροτι το παιχνιδι λακιζει ως αναφορα τα cinematics,μεσω των διαλογων κατα των γεγονοτων του παιχνιδιου ο πραγματικα καλοδουλεμενος αυτος τομεας αναδεικνυεται πολυ.Εδω βοηθαει πολυ και το καλοσχεδιασμενο artwork που δινει στον καθε χαρακτηρα,ως εναν βαθμο,δικα του χαρακτηριστικα.
Τα physics του παιχνιδιου κινουνται με την σειρα τους σε πολυ υψηλα επιπεδα,μιας και περα απο την υψηλη ακριβεια τους,το παιχνιδι σας δινει την ικανοτητα να αλληλεπιδρασετε με κυριολεκτικα ο,τι αντικειμενο βρισκετε γυρω σας,ειτε ειναι μια τηλεοραση που παιζει μονη της στο background,ειτε ειναι ενα παλιο ξεχασμενο μπουκαλι πεταμενο κατω,πραγμα που προσδειδει μια αισθηση ρεαλισμου παντου,οχι μονο γιατι εχετε την δυνατοτητα να πειραματηστειτε με το περιβαλον αλλα και γιατι σε συνδιασμο με το Gravity gun(για το οποιο θα μιλησουμε ποιο κατω) μπορειτε να χρησιμοποιησετε ως οπλα εναντια στους εχθρους σας οτιδηποτε υπαρχει γυρω σας.
Στο περιβαλον,μεταφραζετε πληρως η κατασταση της περιοδου,αφου μεσα στην φυσιολογικη πολη των ανθρωπων βλεπουμε πλεον,μετα την εισβολη των Combined,τις δικες τους "πινελιες" στην αρχιτεκτονικη της πολης με οδοφραγματα και φυλακια παντου αλλα και την μεγαλοπρεπη Citadel,που ειναι το τεραστιο αρχηγιο την Combine μεσα στην καρδια της πολης και δηλωνει εμμεσως την δυναμη και την ισχυ τους εναντι των ανθρωπων.
-Gameplay
Το γενικοτερο gameplay ειναι ελαφρως επαλαμβανομενο,με τον Gordon να καταδιωκετε απο διαφορους εχθρους και με κυριο στοχο να πηγαινει απο το σημειο Α στο σημειο Β.Αν δεν ηταν το καλογραμμενο σεναριο,το ατμοσφαιρικο περιβαλον και τα εκαστοτε,μετρια σε δυσκολια,puzzles να σπανε την μονοτονια της γενικοτερης ροης του παιχνιδιου τοτε σιγουρα θα κουραζε και η επαναληψη θα ηταν ποιο εντονη.Οπως και να χει,το παιχνιδι προσφερει τοση δραση που θα ικανοποιησει τους ποιο πολεμοχαρεις gamers.Πολυ ξυλο και πιστολιδι,με μονο αγκαθι να ειναι το μετριο A.I. των αντιπαλων που ακομα και στα μεγαλυτερα επιπεδα δυσκολιας δεν ειναι τοσο challenging οσο θα επρεπε -χωρις να ειναι ουτε ιδιαιτερα ευκολο βεβαια-.Εδω να πουμε οτι το Half Life 2 ειναι παιχνιδι "μιας χρησης".Παροτι εχει πολλα να προσφερει,απο την στιγμη που θα το τερματισετε και θα παρετε ολο το πακετο,δεν θα μπορεσετε ποτε ξαναπαιζοντας το παιχνιδι να αποκομησετε την ιδια εμπειρια,με αποτελεσμα το replayability να μην ειναι και το καλυτερο και να απευθυνεται κυριως στους trophy hunters.Το συστημα μαχης ειναι αρκετα απλο,με ενα ξεκουραστο U.I. και με εξαιρετικη ακριβεια στην μεθοδο στοχευσης των οπλων και το backfire των οπλων σχεδον ανυπαρκτο.
Στα των οπλων τωρα,βλεπουμε μια ευρεια γκαμα οπλων,πολλα απο τα οποια θυμομαστε απο το πρωτο Half Life,οπως τα κλασσικα one-hand pistols,το crossbow,το shotgun και assault rifle.Φυσικα ομως υπαρχουν και τα 2 οπλα-σημα κατατεθεν της σειρας Half Life,Gravity gun και Crowbar.Παροτι το Crowbar ειναι αυτο ακριβως που λεει και το ονομα του,δηλαδη ενα λοσταρι με το οποιο σπας κεφαλια,το Gravity gun ειναι ενα ποιο εφανταστο οπλο,καθως εχεις την δυνατοτητα να παιζεις με την βαρυτητα και να πετας/τραβας διαφορα αντικειμενα της επιλογης σου απο το περιβαλον γυρω σου και να τα χρεισιμοποιεις ως οπλα.Περα απο τα προφανεις αντικειμενα οπως τα βαρελια με βενζινη που σκανε μολις τα πεταξεις πανω στους αντιπαλους ή σε εναν τοιχο,πολλα αλλα πραγματα γυρω σας μπορουν πολλες φορες να αποτελεσουν σανιδα σωτηριας,ειδικα αν οι σφαιρες εχουν τελιωσει.Με λιγη φαντασια το πρωτοτυπο Gravity gun μπορει να αποβει πολυ ποιο χρησιμο απο οτι φενεται.
Αξιο αναφορας ειναι και το γεγονος οτι σε αντιθεση με το πρωτο Half Life,τωρα υπαρχει και η δυνατοτητα να επιβιβαστειτε σε οχηματα,για τα οποια αν και δεν εχετε επιλογη ως προς το ποιο θα επιλεγετε την καθε φορα,ειναι πολυ βολικα τοσο στον χειρισμο οσο και στην χρησιμοτητα,μιας και θα ειστε σε θεση να καλυπτετε σαφως πολυ μεγαλυτερη εκταση σε μικροτερο διαστημα απ'οτι με τα ποδια.
-Music/Sounds
Αν και ο μουσικος τομεας του Half Life 2 δεν ειναι κατι το ιδιαιτερο,ο ηχητικος του τομεας ειναι αξιοπρεπεστατος,αφου στο δυσκολο εργο του να μπορει ο παιχτης να πειραζει τα παντα γυρω του υπαρχει ο καταληλος ηχος για καθε κινηση,για καθε αντικειμενο.Το voiceacting ειναι αρκετα καλο αλλα λιγακι περιορισμενο μιας και ο Gordon,οπως στο πρωτο Half Life ετσι τωρα και στο δευτερο,δεν μιλαει ποτε αφηνοντας στους λοιπους NPC's την "ευθυνη" να αναδειξουν αυτην την πτηχη του παιχνιδιου,μια ευθυνη που την φερνουν σε περας με επιτυχια και εχουμε χαρακτηρες οχι μονο με ενδιαφερον προσωπικοτητες αλλα ο παιχτης,σε συνδιασμο με τα υπεροχα facial animation,το ωραιο voiceacting και τον ωραιο σχεδιασμο του καθε πρωταγωνιστη ξεχωριστα,αρχιζει να νοιαζεται και να συμπαθει πραγματικα τον καθε χαρακτηρα.
-Summing up
Το Half Life 2 προκειτε να χαρισει σε οποιον το παιξει,περα απο το αξιοπρεπεστατο γεματο δραση gameplay του,δυνατες ανατροπες με την ακρως ενδιαφερουσα πλοκη του και το ατμοσφαιρικο περιβαλον του.Αν και το να παιξει καποιος το Half Life 2 ειναι μια δυνατη εμπειρια απο μονη της,δεν συγκρινεται με τιποτα με την εμπειρια του να παιξει καποιος ολα τα Half Life μαζι,ενοωντας τα πρωτα 2 Half Life και τα 2 stand-alone DLC's του Half Life 2: Half Life epeisode 1&2,τουλαχιστον,τα οποια ερχονται να γεμισουν τις τοσες πολλες αναξιοποιητες πτυχες που αφηνουν με το τελος τους τα 2 πρωτα παιχνιδια.Αν και ειναι μικρα σε διαρκεια προσφερουν πολλα τοσο σε δραση οσο και σε πλοκη.Ευτυχως,αν και η τιμη δεν ειναι πολυ προσυτη αφου κυμενεται στα 28 ευρω στο steam για ολα τα παιχνιδια half life μαζι,συχνα πυκνα υπραχουν sales που ριχνουν την τιμη του πακετου στα ταρταρα.
-Θετικα:
-Πολυ ενδιαφερον σεναριο με βαθυ lore
-Πλουσιο σε δραση gameplay με ξεχωριστες "Half-Life" πινελιες
-Υπεροχα γραφικα και ρεαλιστικα physics
-Αξιοπρεπεστατο voiceacting
-Αρνητικα:
-Μετριο A.I.
-Αποδυναμομενη αντοχη
-Βασιζεται πολυ στον προκατοχο του
-Ο τροπος με τον οποιο "κυλαει" το παιχνιδι ενδεχετε να κουρασει λιγο
-Βαθμολογια:
-Γραφικα:10
-Ηχος:8.5
-Gameplay:9
-Αντοχη:8.5
-Γενικα: 9.0
Comments