- Reviews
- Need for Speed: Underground 2
Need for Speed: Underground 2
HotThe underground king is back!
Πώς θα σας φαινόταν να ζούσατε σε μια πόλη δίχως τροχονόμους, με ατέλειωτες καλοστρωμένες ευθείες, απίστευτα στροφιλίκια και γεμάτη με φτιαγμένα τετράτροχα; Ουτοπία έτσι; Τότε μάλλον θα συμφωνήσετε πώς η ΕΑ με το NFS;Underground 2 σας μεταφέρει σε έναν επίγειο παράδεισο.
The Story
Παράδεισος βέβαια χωρίς την Εύα απλά δεν νοείται, κατά συνέπεια η παρουσία της Rachel (Brook Burke) στο παιχνίδι είναι ευχάριστη, αλλά δεν αποτελεί έκπληξη. Η μελαχρινή θεά (Sorry blondies) λοιπόν είναι το πρώτο πρόσωπο που θα συναντήσετε στο παιχνίδι και η οποία θα σας καλωσορίσει στο μαγευτικό Bayview. Ωσάν φυσική συνέχεια του NFS:U1, το εισαγωγικό βίντεο του “Career mode” σας εκτοπίζει από την γλυκιά κορυφή του πρωταθλητή στην...κατάντια ενός νέου, άγνωστου οδηγού, ο οποίος δεν έχει καν αυτοκίνητο να τον περιμένει στον προορισμό του. Η αγαπητή Rachel αναλαμβάνει να σας δικτυώσει καταλλήλως ώστε να αρχίσετε την επαναδόμηση της οδηγικής σας φήμης εκ του μηδενός, με ένα καινούργιο και απείραχτο τουτού φυσικά. Το πρώτο αμάξι που θα οδηγήσετε ωστόσο είναι αυτό της Rachel, το οποίο σας περιμένει υπομονετικά στο αεροδρόμιο για να σας μεταφέρει στο garage. Βέβαια, όταν οδηγείς ένα νιτράτο 350Z δεν μπορείς παρά να…λοξοδρομήσεις λιγάκι, κερδίζοντας τις πρώτες σου κόντρες και ακούγοντας τα καθέκαστα από την Rachel για το στήσιμο.
Βρίσκεστε πλέον στο garage με μερικά χιλιάρικα στην τσέπη και έτοιμοι να διαλέξετε το πρώτο σας όχημα. Μην περιμένετε τίποτα Evo ή Impreza, απλά αρκεστείτε σε ένα ταπεινό FWD όπως το Civic Coupe (Honda Power!) ή κάποιο από τα λίγα (στην αρχή του παιχνιδιού) RWD, όπως το κλασικό MX-5. Στην κατηγορία αυτή συμπεριλαμβάνονται και το 240SX (ή 200SX στην Ευρώπη), το οποίο είναι κατ’εμέ η καλύτερη αρχική επιλογή για κάποιον προχωρημένο, ενώ για τους ρομαντικούς υπάρχει και η Corolla AE86! Συνήθως μετά την αγορά μένετε…στεγνοί, οπότε θα ήταν σοφό να ξεκινήσετε τάχιστα τις κόντρες ώστε να βγάλετε και κανένα φράγκο.
Εξερχόμενοι του garage, στο οποίο σημειωτέον μπορείτε να επιστρέψετε όποτε θελήσετε για την αγορά άλλου αυτοκινήτου, αντιλαμβάνεσθε για πρώτη φορά πώς βρίσκεστε στο κέντρο μιας μεγαλούπολης, πράγμα που ίσως σας δώσει την αίσθηση ενός…τυφλού για λίγο. Μη φοβού όμως, η τεχνολογία δίνει και πάλι την λύση! Όπως θα καταλάβατε και από την τσάρκα σας με το 350Z, στο αμάξι σας πλέον υπάρχει εγκατάσταση GPS. Όπερ σημαίνει πώς ανά πάσα στιγμή έχετε διαθέσιμο τον χάρτη της πόλης, όπου μπορείτε να εντοπίσετε εύκολα και τα διάφορα stores, όπως και τα σημεία εκκίνησης των αγώνων. Η κατάσταση είναι σχετικά εύκολη στην αρχή, καθιστώντας την περιπλάνηση μια ευχάριστη διαδικασία, καθώς έχετε πρόσβαση σε ένα μικρό μόνο μέρος του Bayview. Όσο κερδίζετε αγώνες όμως, θα ξεκλειδώνετε σταδιακά και τις υπόλοιπες περιοχές, ξεκινώντας από τα προάστια, συνεχίζοντας με τον πλησιέστερο...ορεινό όγκο (Ριτσώνα is here!) και ολοκληρώνοντας με το νότιο τμήμα της που παραπέμπει σε βιομηχανική ζώνη/λιμάνι.
Επιπροσθέτως, υιοθετείται και το phone/SMS system, με την βοήθεια του οποίου θα λαμβάνετε αρκούντως χρήσιμα tips από φίλους για «κρυφούς» αγώνες και τοποθεσίες stores, ενώ λειτουργεί και ως tutorial στην αρχή του παιχνιδιού.
Race Modes
Φυσικά αυτό που σας ενδιαφέρει είναι τα race modes και το costumization. To the point λοιπόν! Διατηρούνται τα circuit, sprint και drag modes με ελαφρές διαφοροποιήσεις, έχουμε όμως μερικές σηνατικότατες προσθήκες που ανεβάζουν το ενδιαφέρον κατακόρυφα! Για ορεκτικό έχουμε κάποιους αγώνες circuit του underground πρωταθλήματος που λαμβάνουν χώρα σε κλειστές πίστες, όπου είστε απλά εσείς εναντίων των υπολοίπων, χωρίς την ανεπιθύμητη...παρέμβαση άλλων ανυποψίαστων οδηγών, συνεπώς η νίκη εξαρτάται από τις οδηγικές σας ικανότητες και μόνο.
Περνώντας στο κυρίως πιάτο, έχουμε επιτέλους μετά από λαϊκή απαίτηση των απανταχού φίλων του μηχανοκίνητου αθλητισμού (τυμπανοκρουσίες) drift mode! Ναι, όπως ήδη θα καταλάβατε, οι πισωκούνες παίρνουν το αίμα τους πίσω πηγαίνοντας με τις πόρτες όπου σταθούν και όπου βρεθούν! Οι αγώνες πλαγιολισθήσεως (sic) συνήθως πραγματοποιούνται επίσης σε κλειστές και στενές διαδρομές, τα καλύτερα όμως έρχονται αργότερα με αναβάσεις-καταβάσεις του βουνού το οποίο προαναφέραμε! Λαμβάνετε βαθμούς βάσει της γωνίας πλαγιολίσθησης (0-90 μοίρες) και την ταχύτητα σας ενώ όσο πιο κοντά στον τοίχο γλιστράτε, τόσο μεγαλύτερο είναι το bonus. Με το κατάλληλο τετράτροχο και μπόλικα χέρια θα βρείτε τον εαυτό σας να εκτελεί ατελείωτα combos από στροφή σε στροφή, επιτυγχάνοντας τρελά score (με την δυνατότητα του replay πάντα, το οποίο ευτυχώς προσθέθηκε από την ΕΑ στο NFS:U2). Εν γένει σημαντικότατη η προσθήκη του drift για όσους βαρέθηκαν τις ευθείες, κρατώντας σας αρκετές ώρες περισσότερο μπροστά στην οθόνη σας (ειδικά αν παίζετε στο hard επίπεδο).
The underground king is back!
Για επιδόρπιο αφήσαμε τους αγώνες SUVs. Μάλιστα, κάποια στιγμή στο παιχνίδι θα αρχίσετε να ξεκλειδώνετε κάτι μεγάλα αυτοκίνητα με 24άρες ζάντες και πολλά, πολλά κυβικά! Εν πάσει περιπτώσει, οι διαθέσιμες επιλογές δεν είναι και πολλές, με το Hummer H2 να αποτελεί την αγαπημένη μας. Ασφαλώς και θα μπορείτε να πειράξετε τα SUVs, αν και θα πρέπει να συνηθίσετε στο “στενό” power band τους και στο τεράστιο βάρος τους που δυσκολεύει το έργο σας στις στροφές (“Βγαίν’η βαρκούλα του ψαρά” ένα πράμα).
Άλλη μια προσθήκη στα race modes, η οποία μπορεί να περάσει αρχικά απαρατήρητη. Έστω ότι κάνετε μια χαλαρή βολτίτσα στην πόλη και πετυχαίνετε στον δρόμο άλλον έναν κοντράκια. Αυτομάτως θα δείτε μια ένδειξη στην οθόνη και πατώντας το Enter, προκαλείτε τον άλλον σε κόντρα “on the fly”! Από την στιγμή που θα ξεκινήσετε, στόχος σας είναι να αφήσετε τον αντίπαλο πίσω κατά 300 μέτρα τουλάχιστον. Το ίδιο ισχύει φυσικά και αντιστρόφως, ενώ τέτοιου είδους κόντρες μπορούν να διαρκέσουν για πολύ, εκτός αν είστε ατσίδες.
Customization
Καλά και άγια όλα αυτά, όμως NFSU χωρίς customization δεν υφίσταται. Μόλις λοιπόν βγάλετε τα πρώτα σας χρήματα, θα ξεκινήσετε την ολική βελτίωση του καμαριού σας και την επιμελή μετατροπή του σε ένα εντυπωσιακό και πανίσχυρο τέρας του δρόμου. Ο αριθμός των customization είναι εντυπωσιακά μεγάλος και σας δίνει περισσότερες επιλογές από το NFS:U1. Το κακό είναι πώς υπάρχουν πολλά διαφορετικά είδη stores και θα πρέπει να ανατρέξετε στο αντίστοιχo store για την εκάστοτε μετατροπή. Έχουμε τα tuning stores για μηχανικές μεατροπές, τα stores όπου θα αλλάζετε χρώμα, θα κολλάτε vinyls και θα παίζετε με τον αερογράφο, τα stores για body kits (spoilers, αεροτομές κ.λπ.) και τα special stores για ειδικές προσθήκες όπως ηχοσύστημα στο port-baggage, νέο background στο κοντέρ και διάφορες άλλες πολυτέλειες. Λόγω του μεγάλου μεγέθους της πόλης, υπάρχουν πολλά…υποκαταστήματα κάθε “αλυσίδας” και δυστυχώς θα πρέπει να τα εντοπίσετε μόνοι σας. Από την στιγμή που θα εισέλθετε σε ένα store για πρώτη φορά, αυτό θα εμφανίζεται στο GPS και στο map αλλά μέχρι τότε χρειάζεται ψάξιμο. Ψάξιμο απαραίτητο αν θέλετε όλα τα διαθέσιμα upgrades, καθώς μερικά εξ’ αυτών γίνονται διαθέσιμα μόνο εάν ανακαλύψετε όλα τα stores στο Bayview.
Εδώ εντοπίζουμε μια ακόμη διαφορά του τίτλου από τον προκάτοχό του. Θυμάστε τα reputation stars που κερδίζατε στο NFS:U1, έτσι; Αυτό λοιπόν συμβαίνει και εδώ. Με αλλαγές στην εμφάνιση του αυτοκινήτου, αυξάνεται το reputation το οποίο πλέον είναι αρκετά σημαντικότερο απ’ότι στο πρώτο παιχνίδι της σειράς. Σημειωτέον πώς κατά διαστήματα, μέσω μικρών time trials, θα έχετε την ευκαιρία να δείτε το καμάρι σας εξώφυλλο σε γνωστά περιοδικά του χώρου, ενώ μπορείτε να επιλέξετε οι ίδιοι την…πόζα που θα πάρετε, είτε εν στάσει με το φωτιζόμενο engine bay να δεσπόζει, είτε εν κινήσει με τα λάστιχα να καπνίζουν και τις πόρτες να κοιτάνε σε…λάθος πλευρά!
Extras
Εκτός λοιπόν της ατελείωτης διαμορφώσεως του αυτοκινήτου σας, έπειτα από κάθε αναβάθμιση (κυρίως μηχανική), έχετε την δυνατότητα μέσω των garages να κάνετε διαφορετικές ρυθμίσεις στο συνολικό setup του, ανεβάζοντας το ακόμα και στο δυναμόμετρο! Με την προσθήκη π.χ. ανάρτησης θα μπορείτε να ρυθμίσετε σκληρότητα ελατηρίων, ύψος από το έδαφος κ.λ.π. ενώ με το ολοκαίνουργιο σασμάν σας καλείστε να επιλέξετε οι ίδιοι τις σχέσεις μετάδοσης που ικανοποιούν τις δικές σας ανάγκες (at last!). Μπορεί να καθορίσετε ακόμη και το εύρος r.p.m. στο οποίο θα αποδίδεται η ροπή , σύστημα που παρουσιάζει εμφανή σημεία ατέλειας, αν και αρκετά χρηστικό.
Anyway, αφού ρυθμίσετε το αυτοκίνητο, μπορείτε να το βάλετε στην πίστα για δοκιμές, είτε επιτάχυνσης (0-100 Km/h, 0-402 m για τους dragsterάδες), είτε συμπεριφοράς στις στροφές (g-force meter is here!). Τέλος, το ότι μπορείτε να αποθηκεύσετε πολλά διαφορετικά profiles σας λύνει τα χέρια, καθώς με τον τρόπο αυτό μπορείτε να εφαρμόζετε το ιδανικό setup για το εκάστοτε είδος αγώνα (λ.χ. profile για drift με ροπή στις μεσαίες, ανάρτηση τραπέζι και κοντό σασμάν). Προφανής η προσπάθεια της ΕΑ για σύγκλιση με τους Gran Turismo τίτλους, αλλαγή που πολλοί την ζητούσαν μετά το πρώτο NFS:U και σαφώς είναι ευπρόσδεκτη.
Γραφικά-Ήχος
Καλώς ή κακώς, σε ένα σύγχρονο racing game (δεν το λες και simulator) όπως το NFS:U2, σημαντικό ρόλο διαδραματίζουν, εκτός του gameplay, τα γραφικά και ο ήχος. Κυρίως θα σταθούμε στον πρώτο τομέα, ξεκινώντας ωστόσο αντιστρόφως. Αν σας άρεσε η μουσική επένδυση του NFS:U1, τότε να είστε βέβαιοι πώς μείνετε εξίσου, αν όχι περισσότερο ικανοποιημένοι από τα tracks και τα effects του NFS:U2. Στο γνώριμο hip-hop και ενίοτε r&b μοτίβο, τα επιλεγμένα κομμάτια ολοκληρώνουν την εμπειρία του παιχνιδιού ενώ μπορείτε κάλλιστα να τα απενεργοποιήσετε αν για κάποιον λόγο αρχίζουν να σας κουράζουν. Όσο για τα effects, τι άλλο μπορούσε να προστεθεί στην ήδη πλούσια συλλογή από ουρλιάζοντα λάστιχα και σφυρίζοντες σκάστρες του NFS:U1;
Τα γραφικά του παιχνιδιού ναι μεν είναι εντυπωσιακότατα, από τα απίστευτα μοντέλα μέχρι την λουσμένη στο φως μεγαλούπολη και τα special graphics effects (motion blur, light trails κ.λπ), επ’ ουδενί όμως δεν είναι απαραίτητη η ολοκαίνουργια GPU των 400 ΕΥΡΩ για να τα απολαύσετε! Με λίγο tweaking και έναν μικρό περιορισμό των απαιτήσεών σας, μπορείτε άνετα με μια 6600 (άντε GT) να καλυφθείτε. Details στο full, texture filtering και AA/AF σε λογικά επίπεδα και απενεργοποίηση κάποιων “ασήμαντων” επιλογών όπως over bright και fog, μπορούν να σας προσφέρουν μια αξέχαστη εμπειρία με ελάχιστες παραχωρήσεις. Η αλήθεια είναι πώς σε συγκεκριμένα σημεία της πόλης το frame rate θα παίρνει τον κατήφορο αλλά εν γένει δεν θα έχετε ιδιαίτερο πρόβλημα και εύκολα θα φέρετε το παιχνίδι στα μέτρα σας, ακόμη και αν δεν έχετε ιδιαίτερα ισχυρό PC.
Επίλογος
C’ est ca παίδες για σήμερα, υπενθυμίζοντας πώς πάντα υπάρχουν οι επιλογές του free race και multiplayer (επιτέλους LAN support) για όσους τελειώσουν το career mode και επιζητήσουν κάτι περισσότερο. Συνοψίζοντας, το NFS:U2 είναι άξιος συνεχιστής του 1, έχοντας αφήσει πίσω πολλά αδύνατα σημεία και αξίζει τα χρήματά του, εφ’ όσον βέβαια ψάχνετε για ένα υπερ-πλήρες arcade και όχι το άκρων άωτον της εξομοίωσης. Εν αναμονή του επόμενου NFS λοιπόν. Έως τότε απολαύστε το νέο δημιούργημα της σειράς!
Θετικά:
- Ελεύθερο gameplay
- To Drift mode
- Το Multiplayer mode
Αρνητικά:
- Ανά διαστήματα κουραστικό, ειδικά ανάμεσα στα events
- Ελλειπές μοντέλο ζημιών
- Χαμηλό A.I. των αντίπαλων οδηγών
Βαθμολογία
Γραφικά: 8.5
Ήχος: 8
Gameplay: 8
Αντοχή: 7.5
Γενικά: 8.1
Ένας άξιος διάδοχος του NFSU, ο οποίος αξίζει την προσοχή σας.
NEWS VIEW ALL
User reviews
Εκδίκηση με στυλ
Τα modes Circuit, Sprint, Drag και Drift races –διαθέσιμα και στο multiplayer- είναι εδώ και πλέον έχετε μια πόλη στη διάθεσή σας για να εξερευνήσετε. Κάτι όμως που εμένα προσωπικά με ενόχλησε, καθώς το βρήκα κάπως κουραστικό, είναι ότι για ξεκινήσετε κάποιον αγώνα πρέπει να οδηγήσετε σε συγκεκριμένο σημείο της πόλης. Οι περισσότεροι αγώνες είναι marked στο in-game radar, αλλά μερικοί είναι κρυμμένοι και πρέπει να κάνετε αρκετές βόλτες για να τους εντοπίσετε. Επιπλέον, υπάρχουν και τα Underground Racing Leagues (URL), ένα set τουρνουά που διεξάγονται σε συγκεκριμένες τοποθεσίες. Τυπικά αποτελούνται από ένα έως τρεις αγώνες με εσάς στο τιμόνι εναντίον 5 αντιπάλων. Ανάλογα τη θέση σας συγκεντρώνετε πόντους κλπ. Ακόμη, όταν βολτάρετε, μπορείτε να προκαλέσετε ή να σας προκαλέσουν τυχαίοι οδηγοί σε Outrun Races (Tokyo HighwayBattle κανείς;). Νικητής είναι αυτός που πρέπει να προσπεράσει τον αντίπαλο κατά 300m. Για 100% completion πρέπει να κερδίσετε αρκετά outrun καθώς ξεκλειδώνουν διάφορα μοναδικά parts δωρεάν. Γενικά να θυμάστε το εξής: Όσο κερδίζετε έρχονται και τα παρακάτω.
Η πόλη δείχνει πραγματικά πανέμορφη, τα κρατήματα και τα γκάζια είναι εξίσου καλά αλλά η μαγεία παραμένει στις μετατροπές. Η πρόοδος από το προηγούμενο NFSU κάνει αυτό το τίτλο να ξεχωρίζει με διαφορά. Απαραίτητος τίτλος στους racing fans και γιατί όχι, και στους casual gamers.
11.000.000 κόπιες πουλήθηκαν στο κάτω κάτω…
Θετικά:
Αρνητικά:
Η γενιά που μεγάλωσε με τη ταινία «Οι μαχητές των δρόμων» βρήκε το game που της αξίζει! Τώρα πώς το Fast and the Furious μεταφράστηκε έτσι ακόμα ψάχνω…
Comments