- Reviews
- Warcraft II
Warcraft II
HotPC Game of the Year της γενιάς του!
Όταν κυκλοφόρησε το “Warcraft: Ocs and Humans” το 1994, όλοι όσοι το έπαιξαν θεώρησαν ότι ήταν απλά ένα καλό (για την εποχή του) strategy. Άλλωστε τα γραφικά του δεν επέτρεπαν παραπάνω σχόλια. Ένα χρόνο μετά η Blizzard σκύβει το κεφάλι, εκμεταλλεύεται τις αλλαγές της τεχνολογίας και φέρνει στο προσκήνιο το Warcraft 2: Tides of Darkness. Ένα Strategy το οποίο αλλάζει όλα όσα ξέρατε μέχρι σήμερα για τα games αυτού του είδους.
Ο κόσμος του Warcraft είναι ένας φανταστικός κόσμος στον οποίο συγκρούονται δύο στρατιές. Οι Humans (που αποτελούνται από ανθρώπους, elves, gnomes και άλλα τέτοια φιλικά πλάσματα) και οι Orcs (Orcs, Ogres, Trolls και άλλα παρόμοια τερατάκια). Το παιχνίδι σας δίνει την δυνατότητα να παίξετε με μία από τις δύο φιλές σε Campaign (14 αποστολές για την κάθε φυλή) ή να παίξετε δικτυακό παιχνίδι με έως και 7 αντιπάλους (μέσω Internet ή δικτύου).
Gameplay
Στo Warcraft 2, όπως και στο πρώτο μέρος της σειράς, καλείστε να συλλέξετε διάφορα αγαθά και με την βοήθεια αυτών να παράγετε στρατό και να νικήσετε τον αντίπαλό σας. Οι εργάτες μπορούν να συλλέξουν χρυσό (Gold), ξυλεία (Lumber) και πετρέλαιο (Oil). Με τον συνδυασμό αυτών των αγαθών μπορείτε να χτίσετε κτίρια ή να δημιουργήσετε στρατό. Για παράδειγμα για να δημιουργήσετε έναν εργάτη χρειάζεστε 400 Gold. Για να δημιουργήσετε όμως έναν τοξότη, θα χρειαστείτε και συνδυασμό από ξυλεία για τα βέλη του! Αντίστοιχα, τα κτίρια χρειάζονται πάντοτε συνδυασμό χρυσού και ξυλείας. Σε αντίθεση με το Warcraft 1, μπορείτε πλέον να πλεύσετε και στο νερό δημιουργώντας λιμάνια και καράβια και με την εξόρυξη πετρελαίου να δημιουργήσετε πολεμικά πλοία.
Η βάση σας, η οποία παράγει εργάτες, δηλαδή Peasants (για τους Humans) και Peons (για τους Orcs), είναι το Town Hall. Κάθε εργάτης πηγαίνει στο δάσος για να κόψει ξύλα και να επιστρέψει στην βάση δίνοντάς σας πόντους σε ξυλεία ή πηγαίνει στο ορυχείο για να μαζέψει χρυσό. Αντίστοιχα, στις θάλασσες υπάρχουν και οι πετρελαιοπηγές, οι οποίες σας χρησιμεύουν για να παράγετε καράβια και να τα αξιοποιείτε στη μάχη.
Για να συντηρήσετε τον στρατό σας ως προς το φαγητό θα πρέπει να χτίσετε φάρμες. Για να φτιάξετε στρατιώτες θα πρέπει να χτίσετε Barracks. Και για να αναπτύξετε την τεχνολογία σας θα πρέπει να χτίσετε Lumber Mill (που επεξεργάζεται την ξυλεία) ή Blacksmith (το οποίο κάνει upgrade σπαθιά, πανοπλίες κ.ο.κ.) Σε κάθε αποστολή η τεχνολογία του παιχνιδιού θα ανεβαίνει διαρκώς, ώσπου στις τελευταίες αποστολές θα μπορείτε να αξιοποιήσετε τον μέγιστο βαθμό τεχνολογίας που επιτρέπει ο στρατός σας.
Εκτός από μονάδες ασφαλώς και μπορείτε να χτίσετε και καταπέλτες, οχήματα, αμυντικούς πύργους κι ένα σωρό άλλα καλούδια της τότε εποχής. Μέχρι και μονάδες αέρος μπορείτε να δημιουργήσετε όπως ανεμόπτερα ή αρχαίες μορφές σαν τον δράκο ή τον γρύπα (αυτός μάλλον πρέπει να είναι πρόγονός μου!) που θα σας βοηθήσουν πολύ στις εναέριες επελάσεις σας, ιδιαίτερα αν ο αντίπαλος δεν έχει τα βέλη να τις αποκρούσει. Όπως καταλαβαίνετε, με τέτοιες τεχνολογίες, το παιχνίδι ξεκινάει με μεσαιωνικό στοιχείο αλλά καταλήγει κάτι σαν την χαμένη Ατλαντίδα!
O κόσμος του Warcraft γίνεται πλέον...παγκοσμίως γνωστός!
Γενικά ο χειρισμός του παιχνιδιού δεν δυσκολεύει ιδιαίτερα, αν εξαιρέσουμε ορισμένα στοιχεία που κάνουν το Warcraft 2 χρονοβόρο. Για παράδειγμα αν οι μονάδες έχουν spells μαγείας, αυτά θα πρέπει να καθορίζονται από τον χρήστη. Εκτός αυτού μπορείτε να δώσετε εντολή για την δημιουργία μόνο μίας μονάδας ή μπορείτε να επιλέξετε μόνο μέχρι 9 μονάδες ταυτόχρονα, κάτι που σας δυσκολεύει αρκετά αν έχετε μεγάλο αριθμό στρατού και θέλετε να εξαπολύσετε επίθεση. Άλλη βαρετή διαδικασία είναι όταν θα χρειαστεί να ψάχνετε όλο τον χάρτη για μονάδες του εχθρού που έχουν απομείνει και πρέπει να εξοντωθούν.
Κατά τα άλλα ο συνδυασμός αγαθών και οι αποστολές που θα συναντήσετε δεν θα σας δυσκολέψουν ιδιαίτερα. Οι πρώτες αποστολές είναι πολύ απλές του στυλ “χτίστε 4 φάρμες και Barracs” αλλά στην πορεία τα πράγματα δυσκολεύουν. Σε ορισμένα μάλιστα σημεία του παιχνιδιού τα σενάρια σας εμφανίζουν στην μέση του πουθενά με λίγες μονάδες, να πρέπει μέσα σε ελάχιστα λεπτά να δημιουργήσετε Town Hall και να στήσετε μία άμυνα απέναντι στον εχθρό. Ή σας δίνουν την δυνατότητα να εμπλακείτε σε πίστες με πολύ ναυμαχία. Εδώ αξίζει να αναφέρουμε ότι παρά τα ισχυρά όπλα που διαθέτουν τα πλοία, δεν μπορούν σε καμία περίπτωση να αντικαταστήσουν τους βαρέων βαρών οπλισμούς της ξηράς όπως καταπέλτες, βαλίστες κ.ο.κ. όπως και να χτυπήσουν στόχους ξηράς για πάνω από 15-20 μέτρα, μιας και εξαπολύουν κανονιές, τα πιο διαδεδομένα όπλα της τότε εποχής.
Γραφικά-Ήχος
Τα γραφικά του Warcraft 2 είναι εξαιρετικά και η Blizzard έχει κάνει θαύματα σε αυτόν τον τομέα. Όταν το σωτήριο έτος 1995, άλλα Games έχουν γραφικά προηγούμενης δεκαετίας ή αρκετά εκνευριστικά pixelιάσματα, το Warcraft 2 φαίνεται να είναι πολλά χρόνια μπροστά. Όλες οι μονάδες είναι καλοσχεδιασμένες με την παραμικρή λεπτομέρεια και παρά το μέγεθός τους μετά από λίγη ώρα παιχνιδιού μπορείτε να καταλάβετε αμέσως τι απεικονίζει η καθεμία. Οι Humans φοράνε τις πανοπλίες τους, τα Orcs είναι πράσινου χρώματος και σε αρκετά σημεία έχουν ιδιαίτερα αξεσουάρ κ.ο.κ. Εδώ αξίζει να σημειώσουμε ότι η μορφολογία της κάθε φυλής απεικονίζει και την νοοτροπία της. Οι πανοπλίες και οι ασπίδες των Humans τους κάνουν να στέκονται πιο καλά αμυντικά ενώ τα Orcs είναι πιο καλά στις επιθέσεις. Όλα αυτά εμφανίζονται και στα 3D Animations του παιχνιδιού, τα οποία σας παρουσιάζονται ανάμεσα στις αποστολές και τα οποία είναι μια απόλαυση αφού σας βάζουν ακόμα περισσότερο στο κλίμα του κόσμου του Warcraft.
Ο ρεαλισμός υπερισχύει στο έπακρο σε ότι βλέπετε μπροστά σας. Για παράδειγμα αν ένας μαχητής πεθάνει, το πτώμα του σιγά-σιγά αποσυντίθεται. Τα κτίρια όταν δέχονται χτυπήματα κι αρχίζει να μειώνεται η ενέργειά τους, μετά από λίγο βγάζουν φωτιές, ύστερα μεγαλύτερες φωτιές κ.ο.κ. μέχρι να επισκευαστούν. Όταν η Ballista εξαπολύει το γιγάντιο βέλος της θέλει κι αρκετή ώρα για να ξαναγεμίσει. Γενικά τα πάντα στο παιχνίδι έχουν έναν μοναδικό ρεαλισμό και μια αρμονία μεταξύ τους. Σημαντικό στοιχείο ρεαλισμού είναι και το Fog of War. Όταν εξερευνήσετε ένα έδαφος και μετά φύγετε από το συγκεκριμένο σημείο, μπορείτε στη συνέχεια να δείτε τι υπήρχε εκεί την τελευταία φορά που περάσατε, καθώς το συγκεκριμένο σημείο θα είναι ελαφρώς πιο σκοτεινό (γκρι χρώματος). Αυτό λέγεται “Fog of War”. Μόνο αν η μονάδα σας βρίσκεται κοντά στο σημείο θα μπορέσετε να δείτε ποιες μονάδες και ποια κτίρια υπάρχουν στο σημείο την τρέχουσα στιγμή. Το Fog of War μπορείτε να το απενεργοποιήσετε από τα Options και έως ένα σημαντικό βαθμό αυτό θα διευκολύνει αρκετά και το έργο σας.
Η μουσική επένδυση του παιχνιδιού είναι ένα πραγματικό αριστούργημα. Τo soundtrack του Warcraft είναι ίσως το καλύτερο όλων των εποχών. Τα κομμάτια που θα ακούσετε είναι άκρως ατμοσφαιρικά και δένουν απόλυτα με το σενάριο του Warcraft και τις μάχες που διαδραματίζονται. Ο ήχος και τα vocals είναι εξίσου εντυπωσιακά. Κάθε φορά που κάνετε κλικ σε μία μονάδα (εργάτη ή στρατιώτη) αυτός ανταποκρίνεται και σας απαντάει με διάφορες ατάκες αναμένοντας εντολή. Οι Humans απαντάνε με ανθρώπινη φωνή ενώ τα Orcs έχουν να σας απευθύνουν διαφορετικού τύπου κραυγές. Η κάθε μονάδα βγάζει διαφορετικό τύπο ήχου και αν δοκιμάσετε να κάνετε πολλές φορές κλικ σε μία μονάδα τότε θα αρχίσει και η αγανάκτηση “Μα τι θέλετε κύριε επιτέλους” ή “Ουρργκ?”, ανάλογα με το τι στρατό έχετε υπό την κατοχή σας!
Επίλογος
Το Warcraft 2, όπως αναφέραμε και προηγουμένως, είναι κατά πολύ πιο μπροστά από την εποχή του! Ανοίγει δρόμο για να ακολουθήσουν (ή να το αντιγράψουν αν προτιμάτε) τα επόμενα Real Time Strategy αυτού του είδους. Το Warcraft είναι ένας κόσμος όπου οι Orcs και οι Humans δίνουν μάχες σώμα με σώμα, ναυμαχίες, οχυρώνονται, εκνευρίζονται, χαίρονται, λυπούνται και δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό για να ικανοποιήσουν τον στρατηγό τους. Εσάς!
Θετικά: Πολύ καλά γραφικά, Απίστευτη μουσική επένδυση και εξίσου απίστευτα ηχητικά εφέ, μοναδικό σενάριο, τίτλος που αντέχει στο χρόνο.
Αρνητικά: Στατικός χειρισμός που δυσκολεύει τον χρήστη.
Βαθμολογία
Γραφικά: 10
Ήχος: 10
Gameplay: 8
Αντοχή: 10
Γενικά: 9.6
Ένα Strategy που χάραξε τον δικό του δρόμο κι αποτέλεσε υπόδειγμα για τις επόμενες γενιές.
Μάνος Γρυπάρης
Comments
Το καλύτερο σημείο της Ιστορίας του Επους Warcraft. Την ιστορία αυτού του παιχνιδιού δεν μπορεί να την πιάσει κανείς. Μετα απο αυτό σταμάτισα τα επόμενα warcraft επείδη διάλυσαν μία τόσο όμορφη ιστορία!