- Reviews
- Hitman 2: Silent Assassin (PC, PS2, Xbox, Gamecube)
Hitman 2: Silent Assassin (PC, PS2, Xbox, Gamecube)
Hot Hitman 2: Silent Assassin
Site: www.hitman.com
Downloads: Κλικ εδώ
Νοέμβρης του 2000. H EIDOS κυκλοφορεί το Hitman: Codename 47 που εγκαινιάζει ένα νέο είδος παιχνιδιών. Για πρώτη φορά ο ήρωας δεν είναι ένας καλός υπερπράκτορας αλλά ένας γενετικά βελτιωμένος πληρωμένος δολοφόνος. Με λίγα λόγια ο παίκτης αναλαμβάνει για πρώτη φορά το ρόλο του κακού. Το παιχνίδι αν και έχει μερικά σοβαρά ελαττώματα, διακρίνεται για το ρεαλισμό αλλά κυρίως για την ποικιλία στους τρόπους εκτέλεσης των στόχων. Βασισμένη σε αυτό η εταιρία αποφασίζει να προχωρήσει τη σειρά κυκλοφορώντας το 2002 το δεύτερο παιχνίδι με το όνομα Hitman 2: Silent Assassin.
Το σενάριο
Μετά το αιματηρό τέλος στο πρώτο παιχνίδι της σειράς ο πράκτορας 47 αποφασίζει να σταματήσει τη δράση του και να αποσυρθεί, καταλαβαίνοντας ότι ακόμα και η ύπαρξη του αποτελεί κίνδυνο για τον υπόλοιπο κόσμο. Έτσι απομονώνεται σε ένα μοναστήρι στη Σικελία με σκοπό να αφιερώσει τη ζωή του στο Θεό ελπίζοντας ότι θα γαληνέψει η ψυχή του. Ωστόσο σε αυτή τη δουλειά το να βγεις στη «σύνταξη» δεν είναι επιλογή. Οι εργοδότες του τον θέλουν ενεργό κι έτσι ο φίλος του και ηγούμενος του μοναστηριού απαγάγεται και ο 47 για να τον σώσει πρέπει να πληρώσει ένα σεβαστό ποσό. Για να βρει όμως τα λεφτά πρέπει να γυρίσει στη μόνη δουλειά που ξέρει να κάνει καλά...
Γραφικά
Μιλάμε για ένα παιχνίδι του 2002. Αν λάβουμε αυτό υπόψη και δούμε και το μέσο όρο σήμερα τότε είναι προφανές ότι τα γραφικά για την εποχή του ήταν κορυφαία χωρίς αυτό να σημαίνει απαραίτητα και βαριά. Η καλοσχεδιασμένη μηχανή του παιχνιδιού έδινε τη δυνατότητα σε ένα μέσο σύστημα της εποχής να τρέξει το παιχνίδι χωρίς σοβαρά προβλήματα. Από άποψη λεπτομερειών ο σχεδιασμός κρίνεται από ικανοποιητικός μέχρι πολύ καλός αφού οτιδήποτε έχει άμεση σχέση με την πλοκή του παιχνιδιού είναι λεπτομερές (όσο γινόταν) αλλά πέραν αυτού τα γενικότερα τοπία δεν είναι τίποτα το ιδιαίτερο. Πιο συγκεκριμένα βλέπουμε ότι τα όπλα, ο χαρακτήρας, οι στολές των αντιπάλων αλλά και καθετί μέσα στους χώρους που κινείστε έχει σχεδιαστεί ώστε να δίνει στον παίκτη την αίσθηση ότι εκείνη τη στιγμή βρίσκεται μέσα στο κάθε δωμάτιο και ζει την αποστολή μέσα από τα μάτια του 47. Αυτό βέβαια ισχύει όπως είπαμε μόνο για ότι αποτελεί μέρος της αποστολής καθώς αν σε οποιαδήποτε περίσταση βρεθείτε σε ανοικτό χώρο και κοιτάξετε τριγύρω θα καταλάβετε αμέσως ότι πέραν αυτών που βρίσκονται στο χάρτη της αποστολής, τίποτα παραπέρα δεν έχει την παραμικρή λεπτομέρεια. Ίσως γι’αυτό το παιχνίδι να είναι σχετικά ελαφρύ, ωστόσο αυτό το μικρό στοιχείο το κάνει να φαίνεται λιγότερο ολοκληρωμένο.
Ήχος
Χμμμ. Ναι, μάλιστα. Υπάρχει και αυτό αλλά δεν είναι το δυνατό σημείο του παιχνιδιού. Έχουμε μία συμπαθητική ορχηστρική μουσική στα διάφορα μενού που δημιουργεί μια αίσθηση ότι κάτι επικό (και σκοτεινό) θα γίνει μόλις ξεκινήσει το παιχνίδι αλλά μέχρι εκεί. Υπάρχουν μερικά προκαθοριμένα μουσικά κομμάτια που παίζουν όταν πλέον γίνεται μακελειό αλλά δε θα λέγαμε ότι δίνουν το κάτι παραπάνω. Σαν να μην υπάρχουν ένα πράγμα. Βέβαια τα προσχήματα σώζουν τα ηχητικά εφέ. Αρκετά καλή αναπαραγωγή των ήχων των όπλων που βοηθούν το χρήση να συνειδητοποιήσει με τι όπλο ρίχνει και πόσο θόρυβο κάνει, οπότε αντίστοιχα πόσο τον ακούνε και οι εχθροί. Δυστυχώς όμως και εδώ υπάρχουν κάποια μικροπροβλήματα συντονισμού αφού σε κάποιες (ελάχιστες είναι η αλήθεια) περιπτώσεις μπορεί σε δύο συνεχόμενους πυροβολισμούς να ακουστεί μόλις ο ένας ή αν βαράνε δύο όπλα να ακούγεται το ένα κτλ. Λεπτομέρειες θα μου πείτε αλλά όπως και να ’χει ο ήχος δεν διεκδικεί βραβείο ποιότητας.
Xειρισμός
Ίσως το πιο βολικό παιχνίδι της σειράς από άποψη χειρισμού. Λίγα κουμπιά κάνουν πολλά πράγματα οπότε μπορείτε να τα «μαζέψετε» σχεδόν όλα σε κοντινές αποστάσεις και να κάνετε τη δουλειά σας εύκολα γρήγορα και αποτελεσματικά. Ο τρόπος χειρισμού μαθαίνεται σε λιγότερο από 10 λεπτά οπότε και μέσα στο tutorial μπορείτε να αποκτήσετε μια οικειότητα με το gameplay του παιχνιδιού ώστε από την πρώτη κιόλας αποστολή να μην έχετε κανένα πρόβλημα. Πολύ καλό και βολικό είναι το πέταγμα από τις γωνίες με βήμα στο πλάι που θα σας βοηθήσει να πετύχετε αρκετούς αιφνιδιασμούς. Αρκεί να έχετε καλό σημάδι, αν και ακόμη και αυτός ο τομέας είναι εξαιρετικά απλός στην εκμάθηση. Γενικά το παιχνίδι δε θα σας κουράσει μέχρι να το μάθεται οπότε η απόλαυση ξεκινάει από το πρώτο λεπτό της πρώτης αποστολής!
Γενικά χαρακτηριστικά
Στο ζουμί τώρα. Από όπλα να φάνε κι οι κότες. Στο μοναστήρι (που είναι και η βάση σας) υπάρχει ένα αρκετά μεγάλο δωμάτιο όπου αποθηκεύονται τα όπλα που βρίσκετε στις αποστολές (και κρατάτε μαζί σας μέχρι το τέλος της αποστολής). Το μενού περιλαμβάνει, εκτός από το πολύ κλασσικό καλώδιο και τα διπλά 45άρια, αναισθητικό, κουζινομάχαιρα, μπαλτάδες, νυστέρια, στρατιωτικά μαχαίρια, ουκ ολίγα πιστόλια (με σιγαστήρα και χωρίς) από διάφορες χώρες και κατασκευαστές, αυτόματα διαφόρων τύπων και ειδών από το MP5 μέχρι το machinegun M50, τη μεγαλύτερη συλλογή sniper rifles που έχουμε δει σε παιχνίδι της σειράς καθώς και ένα crossbow. Όπως είναι προφανές αν αποφασίσετε να καθαρίσετε κόσμο τότε αυτός ο τίτλος είναι απλά η χαρά του παιδιού. Βέβαια μπορείτε να τα χαρείτε και στο μόναστήρι όπου διάφορα τζάμια, μερικά περιστέρια και γουρούνια, μισή ντουζίνα καρπούζια και ένα σκιάχτρο θα αποτελέσουν μερικούς προθυμότατους στόχους για να κάνετε τις απαραίτητες δοκιμές στα όπλα. Το μόνο κακό σε όλη αυτή την ιστορία είναι η μη ρεαλιστική επιλογή όπλων στις αποστολές. Συγκεκριμένα μπορείτε να έχετε όσα όπλα μπορούν να κρυφτούν στο σακάκι σας και ένα που να κρατάτε στα χέρια άρα μιλάμε για μια 10άδα όπλων τουλάχιστον σε κάθε αποστολή χωρίς να υπολογίζονται καλώδια αναισθητικά κτλ.
Οι αποστολές είναι αρκετές και με κλιμακούμενη δυσκολία ώστε να απολαύσετε το παιχνίδι χωρίς να φτάσετε στο σημείο να βαρεθείτε ή να εκνευριστείτε με τα όσα γίνονται. Το μόνο κακό είναι η ύπαρξη δύο αποστολών αλυσίδων όπου σε κάθε μία από αυτές θα πρέπει να εκτελέσετε έναν αριθμό από άλλες μικρότερες για να φτάσετε στον στόχο. Αυτό το στοιχείο από κάποιο σημείο κι έπειτα μπορεί να εκνευρίσει κάποιους και καλό θα ήταν να το είχαν παραλείψει. Τουλάχιστον υπάρχει το θετικό ότι όσο αυξάνεται η δυσκολία δε μειώνεται μόνο ο αριθμός των saves αλλά και το A.I. βελτιώνεται σημαντικά, ενώ και η βοήθεια μέσω του χάρτη μειώνεται ή ακόμα χάνεται τελείως. Κάτι που σίγουρα το κάνει αρκετά ενδιαφέρον ακόμα και για κάποιον που το έχει ήδη τελειώσει μία ή και περισσότερες φορές.
Συμπερασματικά
To Hitman 2: Silent Assassin σίγουρα ανέβασε τη σειρά στην κορυφή και πρέπει να αποτελεί σημείο αναφοράς για όλα τα υπόλοιπα Hitman που θα κυκλοφορήσουν. Πολύ καλά γραφικά, ποικιλία σε όπλα και αμφιέσεις αλλά και με ελλείψεις στον τομέα του ήχου που σίγουρα πρέπει να διορθωθεί. Αν δεν υπήρχαν και αυτές οι αποστολές αλυσίδες τότε θα μιλάγαμε για ένα πραγματικά απίστευτο παιχνίδι αλλά δυστυχώς δε μπορείς να τα έχεις όλα. Σίγουρα πάντως είναι ένα must have για όσους αρέσκονται σε τέτοιου είδους παιχνίδια.
Θετικά: Πολύ καλά γραφικά και gameplay, όμορφη κίνηση χαρακτήρα
Αρνητικά: Ο ήχος είναι από τα μελανά σημεία του παιχνιδιού
Βαθμολογία
Γραφικά: 9
Ήχος: 6
Gameplay: 10
Αντοχή: 8
Γενικά: 8.3
Αντώνης Κατρής