- Reviews
- Nobody Wants to Die
Nobody Wants to Die
HotΛύνοντας εγκλήματα σε ένα δυστοπικό μέλλον.
Λύνοντας εγκλήματα σε ένα δυστοπικό μέλλον.
Στην αρχές κάθε χρόνου γνωρίζουμε πάντα τα σημαντικά games που θα έρθουν στους επόμενους μήνες, καθώς οι μεγάλες εταιρείες πάντα φροντίζουν να ξεκινήσουν το marketing πολλούς μήνες ή χρόνια πριν την τελική κυκλοφορία. Κάθε χρονιά όμως, υπάρχουν και κάποιες εκπλήξεις, κυρίως από την indie πλευρά, με games που ανακοινώνονται από το πουθενά και μερικές εβδομάδες ή λίγους μήνες μετά βρίσκονται στα χέρια μας. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι το Nobody Wants to Die, το οποίο ανακοινώθηκε από την Πολωνική εταιρεία Critical Hit Games τον περασμένο Μάρτιο. Παρά το ανύπαρκτο marketing και τα ελάχιστα trailers, το Nobody Wants to Die κέρδισε το ενδιαφέρον μας λόγω της πρωτότυπης αισθητικής του και ήρθε στα χέρια μας τον Ιούλιο του 2024.
Στο μέλλον κανείς δεν θέλει να πεθάνει
Το Nobody Wants to Die διαδραματίζεται το 2329 σε μία ρετροφουτουριστική Νέα Υόρκη, όπου η ανθρωπότητα έχει πρακτικά πετύχει την αθανασία. Μέσω μίας διαδικασίας ο εγκέφαλος και η συνείδηση των ανθρώπων μπορεί να μεταφέρεται από το ένα σώμα στο άλλο, αρκεί να έχει βέβαια να έχουν τα απαραίτητα χρήματα. Όταν κάποιος γίνεται 21 πρέπει να ξεκινήσει να πληρώνει τον απαραίτητο φόρο για να κρατήσει το σώμα του, διαφορετικά κατάσχεται και το μυαλό του μπαίνει στην Τράπεζα, μέχρι να πληρωθεί το ποσό.
Πρωταγωνιστής είναι ο James Karra, ένας αστυνομικός, ο οποίος μέχρι πρόσφατα βρισκόταν σε άδεια άνευ αποδοχών από την αστυνομία, λόγω ενός ατυχήματος το οποίο κόστισε την ζωή στον συνεργάτη του. Την πρώτη υπόθεση που ξεκινάει να ερευνάει μαζί με την νέα του συνεργάτη Sara, έχει εντολές να βαφτίσει αυτοκτονία, όμως τελικά βρίσκεται στη μέση μία συνομωσίας και στα ίχνη ενός serial killer. Η έκβαση της ιστορίας ειδικά το τέλος, εξαρτάται από τις επιλογές που θα κάνετε στους διαλόγους και σε ορισμένες περιστάσεις, όμως σε γενικές γραμμές το σενάριο είναι το ίδιο. Ελπίζουμε και στην προσθήκη επιλογής για chapter select για να μπορέσουμε πιο εύκολα να δούμε και τις υπόλοιπες διακλαδώσεις. Η διάρκειά της ιστορίας είναι σχετικά μικρή, γύρω στις 5 ώρες, όμως έχει αρκετά καλό ρυθμό και μας κράτησε το ενδιαφέρον μέχρι το τέλος.
Περίπλοκα εγκλήματα με προκαθορισμένες λύσεις
Στο gameplay ελέγχουμε τον James από first-person οπτική και όπως αναφέραμε, ένα κομμάτι της εμπειρίας είναι να επιλέγουμε τι απαντήσεις θα δίνουμε σε διαλόγους, τι συμπεράσματα βγάζουμε και το πώς θα πράξουμε σε κάποιες συγκεκριμένες στιγμές. Μετά από ορισμένες απαντήσεις, μας εμφανίζεται το μήνυμα ότι αυτό που επιλέξαμε θα έχει επιπτώσεις, όμως αυτό το είδαμε περισσότερο στο τέλος. Φυσικά όμως, το μεγαλύτερο κομμάτι του gameplay είναι η έρευνα και η επίλυση εγκλημάτων.
Βασικό μας εργαλείο είναι το Reconstructor, μία συσκευή που ο James φοράει στο χέρι του και του επιτρέπει να αναπαράγει τις σκηνές του εγκλήματος για να δει πως εξελίχτηκε. Έτσι με το πάτημα δύο κουμπιών μπορείτε να κάνετε fast-forward ή rewind, μέχρι να φτάσετε στο στιγμιότυπο που σας ζητείται. Πέρα από το Reconstructor έχετε στη διάθεσή σας και έναν φακό UV για να βρίσκεται ίχνη αίματος και έναν φακό x-ray, ο οποίος βλέπει μέσα από επιφάνειες.
Η όλη διαδικασία θα λέγαμε ότι είναι υπερβολικά εύκολη και βοηθητική για τον παίκτη και σχεδόν νιώσαμε ότι μας παίρνει από το χέρι και μας καθοδηγεί. Κάθε φορά έχουμε συγκεκριμένο σημάδι για την στιγμή του εγκλήματος, στην οποία πρέπει να φτάσουμε, ενώ δεν υπάρχει κάποιο περιθώριο λάθους ή να βγάλουμε λάθος συμπεράσματα. Δηλαδή απλώς πρέπει να κάνουμε rewind, να ερευνήσουμε το θύμα, ίσως να ακολουθήσουμε την πορεία μίας σφαίρας για να δούμε από πού ήρθε και να επαναλάβουμε. Αν κολλούσαμε κάπου για λίγα δευτερόλεπτα, ήταν επειδή δεν ήταν ξεκάθαρο το σημείο το οποίο έπρεπε να αναλύσουμε. Ακόμα και τα εργαλεία μας δεν χρειάζεται να μπούμε να τα επιλέξουμε από το μενού, ενώ έχουμε την δυνατότητα, καθώς σε κάθε δεδομένη στιγμή, πατάμε το κουμπί που μας λέει και ο James βγάζει αυτόματα αυτό που χρειάζεται.
Παρόλα αυτά τα εγκλήματα έχουν αρκετό ενδιαφέρον, μέχρι να ανακαλύψουμε το τι συνέβη στο καθένα, ενώ όσο ανακαλύπτουμε στοιχεία, ο James και η Sara τα συζητούν και έτσι μαθαίνουμε περισσότερα πράγματα για τα θύματα, την ιστορία τους και γενικώς για το συνολικό lore. Αφού μαζεύουμε στοιχεία, σε κάποιες περιπτώσεις καλούμαστε και να τα ενώσουμε για να βγάλουμε συμπεράσματα. Τα στοιχεία βρίσκονται σαν αντικείμενα πάνω σε ένα πίνακα και πρέπει να τα σύρουμε πάνω σε άλλα για να βγει η σωστή λύση. Ακόμα και αυτές τις περιστάσεις δεν μπορούμε να κάνουμε λάθος, καθώς αν το ένα στοιχείο δεν είναι συμβατό με το άλλο δεν μας αφήνει να προχωρήσουμε. Έτσι απλώς δοκιμάζαμε να αντιστοιχίσουμε ένα στοιχεία με όλα τα άλλα μέχρι να βρεθεί το σωστό.
Είστε σίγουρα indie;
Οπτικά το Nobody Wants to Die είναι πολύ όμορφο, ειδικά για indie κυκλοφορία. Η μελλοντική Νέα Υόρκη έχει σχεδιαστεί πολύ ωραία με κτήρια 500 ορόφων και ιπτάμενα αυτοκίνητα να περνούν ακατάπαυστα. Επιπλέον το παιχνίδι έχει ένα αναχρονιστικό στυλ το οποίο είναι αρκετά πετυχημένο. Τα αυτοκίνητα παρότι πετάνε, είναι ουσιαστικά μοντέλα της δεκαετίας του 40’, οι οθόνες είναι οι παλιού τύπου με στρογγυλεμένο χοντρό γυαλί, ενώ και η διακόσμηση του κάθε εσωτερικού χώρου δείχνει παλιάς εποχής.
Οι φωτισμοί επίσης είναι πολύ καλοί και σε συνδυασμό με την βροχή δίνουν μια noir αισθητική. Το πιο εντυπωσιακό οπτικό κομμάτι είναι οι σκηνές του εγκλήματος, οι οποίες είναι άρτια σχεδιασμένες και εκτελεσμένες, με πολλά πράγματα να συμβαίνουν ταυτόχρονα, χωρίς προβλήματα. Τεχνικά δεν εντοπίσαμε κάποιο bug ή framedrop που να ενόχλησε, όμως υπάρχει loading μεταξύ ορισμένων σκηνών, το οποίο ευτυχώς είναι σύντομο.
Ο ηχητικός τομέας είναι επίσης πολύ προσεγμένος με το soundtrack να θυμίζει αρκετά 40s σε συνδυασμό με κάποιο πιο μελλοντικά κομμάτια. Ο Philip Sacramento κάνει αρκετά καλή δουλειά στον ρόλο του James, δίνοντας μας αρκετά πειστικά έναν σχετικά κλισέ αστυνομικό που έχει κατάθλιψη, τύψεις και πίνει συνεχώς. Το ίδιο ισχύει και για την Keaton Talmadge ως Sara, την οποία ως επί το πλείστον ακούμε από ένα ακουστικό, όμως η ερμηνεία της μας κάνει να την συμπαθήσουμε αρκετά μέχρι το τέλος.
Για όσους δίνουν έμφαση στο σενάριο
Το Nobody Wants to Die είναι ένα επιτυχημένο noir θρίλερ, το οποίο όμως δίνει περισσότερη έμφαση στην ιστορία που θέλει να πει, παρά στο gameplay του. Η ιστορία του έχει ενδιαφέρον, ο κόσμος του είναι πρωτότυπος και όμορφα σχεδιασμένος και έχει τις προοπτικές να γίνει η αρχή μίας νέας σειράς. Το gameplay του όμως είναι αρκετά απλό και υπερβολικά βοηθητικό, χωρίς κάποια πρόκληση ή περιθώριο λάθους. Αν ψάχνετε κάτι που να έχει πλούσιο gameplay, τότε το Nobody Wants to Die ίσως δεν είναι για εσάς, όμως αν σας αρέσουν τα games με ενδιαφέρουσα ιστορία και κόσμο με όμορφα γραφικά, τότε σας το προτείνουμε ειδικά στην χαμηλή τιμή στην οποία διατίθεται.
Θετικά:
- Ενδιαφέρουσα ιστορία και καλοφτιαγμένος κόσμος
- Πολύ όμορφα γραφικά και φωτισμοί
- Καλές ερμηνείες από τους δύο πρωταγωνιστές
- Καλή αρχική τιμή
Αρνητικά:
- Αρκετά απλό gameplay που μας καθοδηγεί υπερβολικά
- Σχετικά σύντομη διάρκεια
- Μικρές συνέπειες των επιλογών μας, εκτός από το τέλος
Βαθμολογία
Γραφικά: 8
Ήχος: 8
Gameplay: 7
Σενάριο: 8
Αντοχή: 6
Γενικά: 7.5
Ένα ακόμα δυσοίωνο μέλλον για την ανθρωπότητα
Ερμής Δερβίσης