- Reviews
- Avatar: Frontiers of Pandora
Avatar: Frontiers of Pandora
HotΠεριήγηση στον πιο όμορφο εξωγήινο πλανήτη.
Περιήγηση στον πιο όμορφο εξωγήινο πλανήτη.
Οι μεγάλες επιτυχίες του cinema σχεδόν πάντα μεταφέρονται και σε άλλα μέσα, με πρώτο και καλύτερο τα video games. Η σειρά Avatar του James Cameron που είναι από τις πιο επιτυχημένες όλων των εποχών δεν αποτελεί εξαίρεση, όμως με την κακία μόδα των movie tie-ins να ανήκει στο παρελθόν, ένα Avatar game θα έπρεπε να βρει έναν ικανό developer που θα αφιέρωνε τον απαραίτητο χρόνο. Το μπαλάκι έπεσε το 2017 στην Ubisoft, η οποία είχε αναλάβει και το Avatar: The Game που είχε βασιστεί στην πρώτη ταινία του 2009. Αυτή τη φορά όμως η ιστορία είναι αυτόνομη από τις ταινίες. Το Avatar: Frontiers of Pandora αποκαλύφθηκε το 2021 και παρότι η σειρά έχει μεγάλο κοινό, ανακοινώθηκε ότι θα κυκλοφορήσει το 2023, που έμελε να είναι μία από τις πιο γεμάτες χρονιές στην ιστορία των video games. Έτσι στα χέρια μας ήρθε τον Δεκέμβριο χωρίς μεγάλη προσπάθεια για διαφήμιση από την πλευρά της Ubisoft.
Εναρμόνιση με την φύση μας
Το σενάριο του Frontiers of Pandora διαδραματίζεται στο Western Frontier, δηλαδή στον Δυτικό τομέα της Pandora που ακόμα δεν έχουμε δει στις ταινίες. Ο κεντρικός μας χαρακτήρας ανήκει στην φυλή των Na’vi, Sarentu, και από μικρός είχε φυλακιστεί από ανθρώπους και μεγάλωσε μαζί τους. Μετά τα γεγονότα της πρώτης ταινίας όπου ξεκίνησε η επανάσταση ενάντια στους ανθρώπους, ο ίδιος και μερικά μέλη της φυλής του δραπετεύουν. Η ιστορία ακολουθεί της προσπάθειές του ξεφύγει από την απειλή των ανθρώπων και να ξαναβρεί την φύση του. Το σενάριο κάνει τη δουλειά του και σέβεται το ήδη υπάρχον lore, όμως είναι σχετικά προβλέψιμο και δεν καταφέρνει να συναρπάσει όπως οι ταινίες. Συνολικά χρειαστήκαμε γύρω στις 17 ώρες για να ολοκληρώσουμε την βασική ιστορία.
Open-world 101
Στο gameplay η Ubisoft ακολουθεί την γνωστή συνταγή της για τα First-Person Open world games. Κατά τη διάρκεια του προλόγου θα βρεθείτε στον character creator, όπου μπορείτε να επιλέξετε το φύλο, το σωματότυπο, την φωνή και τα χαρακτηριστικά του Na'vi σας. Η βασική ιστορία έχει τα δικά της quests, τα οποία είναι και τα πιο σημαντικά καθώς όσο τα ολοκληρώνετε ανακαλύπτετε νέες τοποθεσίες, αναβαθμίζετε τον εξοπλισμό σας, μαζεύετε πόρους κλπ. Εκεί που έχει γίνει καλή δουλειά είναι στην αίσθηση ότι ελέγχουμε ένα πλάσμα με ύψος σχεδόν 3 μέτρα και όχι έναν άνθρωπο κανονικού μεγέθους. Η κίνησή σας είναι λίγο πιο αργή, τα πάντα τα βλέπετε από πιο ψηλά, ενώ οι άνθρωποι που σας επιτίθενται φαίνονται σαν μικρά παιδιά μπροστά σας. Επιπλέον για να περνάτε μέσα από πόρτες κανονικού μεγέθους θα πρέπει να σκύβετε.
Ο χάρτης ειναι αρκετά μεγάλος και στην αρχή έχει όλος ομίχλη. Μόλις πάτε σε ένα μέρος τότε καθαρίζει. Fast travel θα έχετε διαθέσιμο από πολύ νωρίς για τις τοποθεσίες που εχετε ήδη επισκεφθεί, αλλά λίγο πριν τη μέση θα αποκτήσετε και την δυνατότητα να πετάτε καβαλώντας Ikran, τα χαριτωμένα-τρομακτικά πλάσματα που μοιάζουν με πτεροδάκτυλους. Το Ikran σας το βαφτίζετε και διαλέγετε το όνομα του και μπορείτε να το καλείτε σχεδόν σε οποιαδήποτε εξωτερική τοποθεσία. Πέρα απο τα Ikran θα μπορεί να χρησιμοποιήσετε και για mount εδάφους τα Direhorses, που είναι ουσιαστικά άλογα. Σε γενικές γραμμές αν έχετε παίξει έστω και ένα Open-world game τα τελευταία χρόνια, δεν θα συναντήσετε εκπλήξεις. Η δομή των περισσότερων quests είναι η αναμενόμενη από έναν τίτλο της Ubisoft. Θα σας ζητούν να βρείτε συγκεκριμένα items, να πάτε να μιλήσετε σε κάποιον, να πάτε να σώσετε κάποιον κλπ. Κλασσικά σε πολλά σημεία στον χάρτη υπάρχουν και towers, που είναι εγκαταστάσεις των ανθρώπων για να λεηλατήσουν τους φυσικούς πόρους της Pandora. Κάθε tower μολύνει την περιοχή γύρω του, πράγμα που σημαίνει ότι δεν μπορείτε να κάνετε loot, οπότε θα πρέπει να σκοτώσετε όσους εχθρούς το φυλάνε και να το καταστρέψετε. Μόλις το κάνετε βλέπετε το ίδιο cutscene κάθε φορά, όπου η φύση παίρνει πίσω την περιοχή.
Σε κάθε τοποθεσία βρίσκεται και διαφορετική φυλή Na'vi και όταν ολοκληρώνετε quests μαζεύετε Clan Favor που είναι ουσιαστικά πόντοι που τους εξαργυρώνετε στην συγκεκριμένη φυλή για παίρνοντας εξοπλισμό, όπως armor. Το armor χωρίζεται σε Head Guard για το κεφάλι, Arm Guard για τα χέρια, Chest Guard για το στήθος, Waistcloth για την μέση και Ankle Guards για τα πόδια. Φυσικά θα ξεκινήσετε με πολύ βασικά κομμάτια εξοπλισμού και όσο προχωράτε είτε θα σας δίνονται δυνατότερα ως rewards είτε θα τα κάνετε craft. Το ίδιο ισχύει και για τα τόξα σας, τα οποία είναι και τα βασικά σας όπλα. Για να φτιάχνετε τα βέλη του πρέπει να μαζεύετε κλαδιά που είναι παντού σκορπισμένα στον κόσμο. Πέρα από το απλό τοξο (Longbow) θα αποκτήσετε ένα πιο δυνατό αλλά πιο αργό (Heavy Bow) και ένα που ρίχνει απανωτές βολές σαν "ημιαυτόματο" (Shortbow)μ Όσο προχωράτε θα βρείτε και ακόντια, ενώ σύντομα θα αποκτήσετε πρόσβαση και σε ανθρώπινα όπλα όπως αυτόματα και shotguns. Για τα συγκεκριμένα θα βρίσκετε ammo από loot πεσμένων εχθρών και από κουτιά. Επιπλέον έχετε και throwables, όπως αυτοσχέδιες νάρκες και stun grenades.
Οι εχθροί που συναντάτε είναι κυρίως άνθρωποι, οι οποίοι είναι είτε πεζοί, όπου χρειάζονται μόνο ένα χτύπημα για να πέσουν, είτε μέσα σε mechs, όπου πρέπει να βρίσκετε τα τρωτά τους σημεία για να τους κάνετε σημαντικό damage. Σταδιακά τα mechs γίνονται όλο και πιο ανθεκτικά στις επιθέσεις σας ενώ σας κάνουν και πολυ υψηλό damage. Το A.I. δεν είναι ιδιαίτερα λαμπρό και μπορείτε εύκολα να τους κρύβεστε αλλά αν σας δουν αρκούν μόλις λίγες σφαίρες για να σας σκοτώσουν. Σε κάθε μάχη η πρώτη σας επιλογή είναι να σκοτώσετε όσο πιο πολλούς μπορείτε με stealth πριν αρχίσουν να σας πυροβολούν διότι αν είναι μεγάλη ομάδα μπορεί να σας αποδεκατίσει σε δευτερόλεπτα (ειδικά στην αρχή). Πέρα από τα όπλα σας μπορείτε να χρησιμοποιήσετε και το περιβάλλον, δηλαδή για παράδειγμα να ρίξετε σε ένα εύφλεκτο δοχείο για να εκραγεί και να σκοτώσει όσους βρίσκονται δίπλα του. Επίσης μπορείτε να χακάρετε τα mechs για να τα ακινητοποιήσετε προσωρινά και να σκοτώσετε τον άνθρωπο μέσα τους. Τους απλούς ανθρώπους μπορείτε να τους αντιμετωπίσετε και με melee επιθέσεις, όπου ο καθένας πέφτει με μία μπουνιά.
Μετά από κάθε ολοκλήρωση quest μαζεύετε skills points που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε στο skill tree σας. Το Skill Tree είναι χωρισμένο σε πέντε κατηγορίες ή μάλλον αναμνήσεις των Na’Vi που ξαναξυπνούν μέσα σας: Survivor για τις αντοχές σας, Warrior για τις επιδόσεις στις μάχες, Hunter για την κινητικότητα σας, Maker για τα φαγητά, and Rider για τις πτήσεις το Ikran. Το πρώτο skill κάθε κατηγορίας χρειάζεται 1 skill point, τα επόμενα από 2 κ.ο.κ. Έτσι θα πρέπει να δίνετε προτεραιότητες σε ότι θεωρείτε σημαντικότερο. Πέρα από κλαδιά για τα βέλη σας, θα βρίσκετε και φαγητά ή υλικά για φαγητά, τα οποία πέραν του ότι σας είναι απαραίτητα, σας δίνουν και προσωρινά buffs. Παράδειγμα είναι τα φρούτα και ο τρόπος που θα τα ξεκολλάτε από τα δέντρα τους θα έχει και επίπτωση στις αποδόσεις τους. Άλλο παράδειγμα είναι τα κρέατα από τα ζώα που κυνηγάτε. Μόλις μαζέψετε κάποιο υλικό μπορείτε ή να το φάτε επί τόπου ή να πάτε σε cooking station και να φτιάξετε μία συνταγή για να φάτε. Στο κάτω μέρος της οθόνης υπάρχει η μπάρα της πείνας σας η οποία αδειάζει σταδιακά μέχρι να ξαναφάτε. Όταν είναι τελείως άδεια, το hp σας δεν ξαναγεμίζει αυτόματα και δεν έχετε και διαθέσιμα heals. Το ίδιο ισχύει και για το Ikran σας, τι οποίο επίσης χρειάζεται φαγητό για να αναπληρώνεται το stamina bar του.
Μπράβο ομορφιές η Ubisoft
Στον τομέα των γραφικών το Frontiers of Pandora δεν μας άφησε ιδιαιτέρα παράπονα και ίσα-ίσα μας εντυπωσίασε. Η Pandora είναι το ίδιο όμορφη με τις ταινίες και είναι παντού γεμάτη δέντρα, λουλούδια και γενικώς φυτά όλων μεγεθών, λίμνες και βράχια και δε συνδυασμό με καιρικά φαινόμενα, όπως ο αέρας, τα πάντα δείχνουν ζωντανά. Σε αυτό βοηθούν και οι εξαιρετικοί φωτισμοί. Ειδικά σε πρωινές ώρες το οπτικό αποτέλεσμα στα περιβάλλοντα είναι πανέμορφο. Πρόκειται ίσως για τον πιο όμορφο κόσμο που έχει φτιάξει ποτέ η Ubisoft. Στους εσωτερικούς το αποτέλεσμα είναι σαφέστατα λιγότερο εντυπωσιακό, αλλά δεν απογοητεύει. Τα Na’Vi επίσης είναι αρκετά καλοσχεδιασμένα και στα cutscenes είναι αρκετά κοντά στην ποιότητα των ταινιών, όπως και σχεδόν όλος ο οπτικός τομέας. Στους ανθρώπους από την άλλη δεν φαίνεται να έχει δοθεί η ίδια σημασία, καθώς έχουμε δει αρκετά πιο ρεαλιστικά μοντέλα, ενώ και το lip sync δεν είναι και το καλύτερο. Τεχνικά δεν εντοπίσαμε bugs ή framedrops, αλλά μόνο το περίεργο γεγονός ότι το Performance mode άλλαζε σε Fidelity από μόνο σε κάποιες περιπτώσεις.
Ο ήχος είναι επίσης αρκετά καλοφτιαγμένος με την μουσική να μας βάζει αμέσως στην ατμόσφαιρα των ταινιών. Τα κομμάτια σε γενικές γραμμές είναι αρκετά ταιριαστά, αλλά δείχνουν να είναι περιορισμένα σε αριθμό και κάποια θα τα ακούσετε υπερβολικά πολλές φορές. Τα ηχητικά εφέ είναι καλοφτιαγμένα και κάνουν τη δουλειά τους (πχ στα όπλα), χωρίς κάτι το συνταρακτικό. Οι ερμηνείες από το σχετικά άγνωστο cast είναι αρκετά καλές ειδικά στους Na’Vi . Ο Patrick Avellard υποδύεται την αντρική εκδοχή του πρωταγωνιστή μας και κάνει αρκετά καλή δουλειά.
Όμορφο αλλά υπερβολικά οικείο
Το Avatar: Frontiers of Pandora χρησιμοποιεί την γνωστή open world συνταγή της Ubisoft, αλλά μέσα στο πολύ όμορφο περιτύλιγμα των ταινιών του James Cameron. Το gameplay του, παρότι δεν παίρνει κανένα απολύτως ρίσκο, θα σας διασκεδάσει, ενώ ο οπτικός τομέας του είναι από τους εντυπωσιακότερους που είδαμε φέτος και γενικώς από την Ubisoft. Παρότι η Γαλλικη εταιρεία δεν φαίνεται να θέλει να ξεφύγει από αυτά που γνωρίζει, είναι ωραίο να μας δίνει που και που κάτι που δεν λέγεται Assassin’s Creed ή Far Cry. Αν είστε fans των ταινιών Avatar και δεν έχετε πρόβλημα να παίξετε ένα ακόμα κλασσικο open world τίτλο, τότε αξίζει να του δώσετε μία ευκαιρία, ειδικά όταν πέσει η τιμή ή μπει σε κάποια συνδρομητική υπηρεσία. Αν όμως περιμένετε κάτι διαφορετικό ή πρωτοποριακό, πέρα από πολύ όμορφα γραφικά, ίσως απογοητευτείτε.
Θετικά:
- Πανέμορφα γραφικά και φωτισμοί
- Πιστό στον κόσμο των ταινιών
- Διασκεδαστικό (αλλά απλό) gameplay
Αρνητικά:
- Open-world δομή που έχουμε δει αμέτρητες φορές
- Μικρή ποικιλία εχθρών
- Σχετικά προβλέψιμο σενάριο
Βαθμολογία
Γραφικά: 8.5
Ήχος: 8
Gameplay: 7
Σενάριο: 7
Αντοχή: 7
Γενικά: 7.4
Πολύ όμορφο αλλά υπερβολικά γνώριμο.
Ερμής Δερβίσης
NEWS VIEW ALL
Η retail έκδοση του Avatar: Frontiers of Pandora θέλει Internet για το install
Αυτοί που θα πάρουν την φυσική έκδοση του Avatar:Frontiers of Pandora θα πρέπει να συνδεθούν στο internet για να εγκαταστήσουν το game στην κονσόλα τους. Όπως είπε η ίδια η Ubisoft, θα πρέπει πριν ...Posted (06 Dec 2023)
Avatar: Frontiers of Pandora
[Αρχική Δημοσίευση: 12/6/21] Η Ubisoft αποκάλυψε στα πλαίσια της E3 2021 το Avatar: Frontiers of Pandora. Το εν λόγω Action-Adventure αναπτύσσεται από την Γαλλική εταιρεία εδώ και αρκετό καιρό...Posted (29 Nov 2023)
Avatar: Frontiers of Pandora gameplay trailer
Το gameplay trailer του Avatar: Frontiers of Pandora μας θύμισε κάτι ανάμεσα στις ταινίες Avatar και το Far Cry. Η εταιρεία ανάπτυξης Ubisoft Massive θα σας επιτρέπει να πολεμήσετε ως Na'vi, όπως έχε...Posted (12 Jun 2023)
Νέο Avatar game από την Ubisoft
Η Ubisoft Massive, εταιρεία ανάπτυξης του The Division, ετοιμάζει ένα Avatar game. Θα συναργαστεί με την Lightstorm και την Fox Interactive, αναπτύσσοντας το παιχνίδι με την μηχανή γραφικών Snowdrop....Posted (03 Nov 2020)