Elex 2

Hot
Kαμία πατρίδα για τον Commander Jax.

Kαμία πατρίδα για τον Commander Jax.

Kαμία πατρίδα για τον Commander Jax.

Η Γερμανική Piranha Bytes είναι μια εταιρία τους τίτλους της οποίας οι περισσότεροι συμφωνούν ότι ή τους λατρεύεις ή τους μισείς. Από την πρώτη σειρά τίτλων της (Gothic) έδειξε ότι έχει ιδιαίτερη έφεση στην δημιουργία εξαιρετικών κόσμων και σεναρίων τα οποία προτιμάει να ξετυλίγει με την μορφή Τριλογιών.

Το πρώτο Elex, βγήκε το 2017 και τελείωσε με ένα σχετικά προβλέψιμο Cliffhanger. Λόγο της πανδημίας του Κορονοϊού όμως, έπρεπε να περιμένουμε μέχρι το 2021 για να ανακοινωθεί στην E3 η συνέχεια του. Με ενα Trailer που παρουσίαζε εξαιρετικά όλα τα Factions στα οποία μπορεί να καταταχτεί ο προταγωνιστής, υπό τους Metal ήχους του Jonathan Davis των Korn, έδειξε ακριβώς το όραμα των δημιουργών για τον τίτλο, και έκανε τους Fan της εταιρίας (o υποφαινόμενος ανάμεσά τους) να το περιμένουν πως και πως. Άξιζε όμως αυτή η αναμονή;

Elex 2 10
Ένας κομήτης μαγικός (στην κυριολεξία)
Ο Κόσμος του Magalan ήταν ένας κόσμος σχεδόν ίδιος με τον δικό μας. Πριν από εκατόν εξήντα έξι χρόνια, ένας κομήτης έπεσε στην επιφάνεια του και η σφοδρή σύγκρουση, μαζί με τον πυρινικό χειμώνα που ακολούθησε άλλαξε ανεπανόρθωτα τον πλανήτη και σχεδόν αφάνισε τους κατοίκους. Οι λιγοστοί επιζώντες, ανακάλυψαν όμως ότι ο κομήτης είχε φέρει μαζί του κάτι νέο. Ένα άγνωστο στοιχείο που το ονόμασαν Elex. To στοιχείο αυτό είχε την δυνατότητα να επηρεάσει την εξέλιξη, να τροφοδοτήσει τεχνολογικά επιτεύγματα, ακόμα και να δώσει νέες να δυνατότητες σε όσους το έλεγχαν.

Ο πόλεμος μεταξύ αυτών που διαφωνούσαν για το πως έπρεπε να το χρησιμοποιήσουν ήταν αναπόφευκτος. Χωρίστηκαν σε παρατάξεις με διαφορετικές βλέψεις για αυτό το εξωτικό στοιχείο και τον πλανήτη. Οι Clerics πίστευαν ότι έπρεπε να το μετατρέψουν σε πηγή ενέργειας για να επαναφέρουν τον παλαιό πολιτισμό, οι Berserkers οτι έπρεπε να το μεταρέψουν σε mana ωστε ο πλανήτης να επιστρέψει στην φυσική του κατάσταση, και οι Outlaws το μετέτρεπαν σε ναρκωτικά χωρίς να τους νοιάζει κάτι άλλο πλην της επιβίωσής τους. Οι πιο ακραίοι από όλους oνομάστικαν Albs. Κατανάλωναν Elex ωμό γιατί τους έδινε δύναμη και ευεξία με τίμημα τα συναισθήματα τους. (σ.σ. απόδειξη ότι όσο περίεργο και να είναι κάτι, κάποιος θα βρεθεί που να προσπαθήσει να το φάει)

Στα ιδια μερη θα ξαναβρεθουμε.
Στο πρώτο μέρος της Ιστορίας, ακολουθήσαμε τον Jax. Έναν απο τους στρατηγούς των τελευταίων τον οποιό η οργάνωση του προσπάθησε να σκοτώσει. Ο Jax κατάφερε να επιβιώσει από την απόπειρα, να ενώσει όλες τις “οργανώσεις” και να τις οδηγήσει ενάντια στο Hybrid, τον μεγάλο Αρχηγό των Albs που ήθελε όλο το Elex για τον εαυτό του. Όσο το Hybrid έπνεε τα λύσθια, έστειλε ένα σήμα κάπου, και στον ουρανό εμφανίστηκε ένα Wormhole.

Οι άνθρωποι όμως ξεχνάνε γρήγορα. Καθώς το wormhole δεν έδειχνε να είναι άμεση απειλή, σύντομα το θεώρησαν ως απλό αστρικό σώμα, και μετά την αντιμετώπιση του κοινού εχθρού, επιστρέψανε στις παλιές διαμάχες, ενώ ο Jax αυτοεξορίστηκε σε μια μοναχική και ήσυχη ζωή μέχρι που το Wormhole εν τέλει αρχίζει και ξερνάει οβελίσκους που καλούν τέρατα, ένας εκ των οποίον πέφτει πάνω στο σπίτι του Jax και του το κάνει καμπριολέ. Ο Jax πρέπει πάλι να ενώσει τον κόσμο ενάντια στην νέα απειλή.

Σε αυτό το σημείο συναντάμε και το πρωτο πρόβλημα του Elex2. Σε μία εποχή που εχει αποδειχτεί οτι μπορούμε να περνάμε επιλογές ανάμεσα σε games, η Piranha Bytes επιλέγει να αγνοήσει το ότι έκανε ο παίχτης και να διαλέξει αυτή για εμάς ένα τέλος για το πρώτο μέρος.

Στο μηδέν θα κάνω κύκλο
Σαν κλασικό Action RPG, υπάρχει ιδιαίτερη έμφαση στην μάχη. Αν νομίζετε όμως οτι επειδή το αρχικό intro δείχνει οτι ο Jax είναι πολεμισταράς θα σας είναι εύκολο, είστε πολύ γελασμένοι. Ξεκινάμε χωρίς Skills και χωρίς εξοπλισμό πέρα απο ενα σιφώνι. Από την μια μεριά ειναι κατανοητό για ποιό λόγο το Endgame equipment του πρώτου τίτλου θα ήταν overwhelming, από την άλλη όμως, έχουμε να κάνουμε με μία καινούργια απειλή. Θα μπορούσαμε τουλάχιστον να έχουμε κάποια πράγματα τα οποία θα έδειχναν οτι σώσαμε τον κόσμο μια φορά. Δεν θα ηταν φυσικά αρκετά για να τον σώσουμε την δεύτερη αλλά θα έδινε μια συνέχεια. Δεν είναι ανάγκη να ξεκινάς από το μηδέν με μια πρόχειρη εξήγηση όπως “πληγώθηκε”.

Αν είχα σώσει τον κόσμο μια φορά, σίγουρα θα κουβαλούσα πάνω μου πάντα ένα όπλο λίγο καλύτερο από ένα σωλήνα. Μπορούσε να υπάρχει μία επιλογή να διαλέγουμε κάποια Skill τα οποία θα αντιπροσώπευαν την κατάληξη του Jax στο προηγούμενο κεφάλαιο, όπως είχε κάνει το Mass Effect. Oι τίτλοι της Piranha Bytes πάντα ακολουθούσαν την συνταγή του “απο το μηδέν” και λίγο πολύ αυτό κουράζει, ειδικά όταν έχεις χαλάσει πολλές ώρες στον προηγούμενο τίτλο.

 elex 2 1

Eτοιμαστείτε για τρέξιμο...ή για πέταγμα
Ως εκ τούτου λοιπόν, το να τρέχετε μακρυά απο τον όποιο κίνδυνο, δεν είναι μόνο προαιρετικό, είναι απαραίτητο. Ξεχάστε την λογική οτι μπορείτε από τις πρώτες ώρες να βγείτε και να είστε πολύ σκληρός για να πεθάνετε. Ακόμα και στο Normal, μετά την πρώτη semi-tutorial αποστολή, είστε 2-3 χτυπήματα πρίν τον θάνατο. Θα χρειαστείτε άπειρες φορές load και θα πρέπει να είστε ευγενικοί με όλους γιατι πραγματικά, όλοι και όλα ειναι πιο δυνατά απο εσάς. Όμως, το curve αλλάζει οταν αρχίζουμε και γινόμαστε λίγο πιο έμπειροι, μέχρι το σημείο που ο Jax είναι πραγματικά ασταμάτητος. Υπάρχει κάτι μαγικό σε αυτή τη συνταγή. Σου κάνει τα νεύρα κρόσσια μεν, αλλά όταν αρχίζεις και μπορείς πλέων να αμυνθείς, η ικανοποίηση είναι απίστευτη.

To jetpack, ενα απο τα καλύτερα στοιχεία του πρώτου Elex, έχει επιστρέψει και είναι καλύτερο από ποτέ. Έχει το δικό του skill tree. Aπό το να μπορείτε να πετάτε περισσότερη ώρα, μέχρι και να κάνετε μανούβρες στον ουρανό, πραγματικά θα αισθάνεστε σαν τον Iron Man μολις μπορέσετε να συνηθίσετε λιγάκι τα controls. Υπάρχει μια ιδιαίτερη χαρά στο να βαράς κάτι, και μετά να πετάς ψηλά γεμίζοντας το σφαίρες ενώ αυτό προσπαθεί να σε πιάσει.

elex 2 6

Μεσαίωνας ή Science Fiction;
Ας είμαστε λιγάκι ειλικρινείς. Λίγοι τίτλοι έχουν καταφέρει να πετύχουν ουσιαστική διαφορά μεταξύ αυτών των αντίθετων δυνάμεων του φυσικού και του υπερφυσικού. Το Elex 2 τα καταφέρνει μια χαρά πάνω σε αυτό. Μπορείς να διαλέξεις να ενταχθείς με τους Berserkers που δεν γουστάρουν καμία τεχνολογική ανακάλυψη και να μάθεις μαγεία (γιουπιιιι μαγεία!), η με τους Αlbs που χρησιμοποιούν τεχνολογία και κάποιου είδους “τεχνομαγείας” με ιδιαίτερα πρακτικό τροπο. Οι Albs επίσης θα σας ανοίξουν τον δρόμο να γίνετε Clerics, μια κάστα με τεχνολογία και ψυχικές δυνάμεις. Τέλος υπάρχει η επιλογή των Outlaws, αν σας αρέσει να μπουστάρεστε με ναρκωτίκα και είστε πιο ελεύθερο πνέυμα ή ακόμα και με τους αινιγματικούς Morkons για τους οποίους δεν θα πούμε τίποτα γιατί πρέπει να τους δείτε μόνοι σας.
Στην πορεία του παιχνιδιού μπορείς να διαλέξεις μια οργάνωση, πράγμα το οποίο θα σου δώσει νέα skills αλλά και θα αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο σου συμπεριφέρονται οι NpCs. Είναι πάντα ωραίο σε ένα RPG να μπορείς να αλλάξεις τον κόσμο ανάλογα με τις επιλογές σου.

 

Σε έναν κόσμο που η μαγεία και η τεχνολογία συνηπάρχουν οι επιλογές είναι άπειρες!

Τα Skill τα οποία προσφέρει το Elex 2, είναι αρκετά, και δεν θα μπορέσετε να τα μάθετε όλα με το πρώτο playthrough. Τα Tέσσερα βασικά Skill trees (πέντε μαζί με αυτό του Jetpack) τα οποία θα έχετε καθ' όλη τη διάρκεια, είναι τα Combat (ο,τι αφορά την μάχη) το Crafting (στο οποίο υπάγονται και τα “Τhieving skills” όπως Lock Picking και Hacking μαζί με το βασικό Craft για καλύτερα όπλα και potions) το Personality (που έχει να κάνει κυρίως με Charisma και Diplomacy) και τέλος το Survival που σας βοηθάει να κάνετε ακριβώς αυτό, δηλαδή να επιβιώσετε.

Όταν και αν αποφασίσετε να συνασπιστείτε με μια από τις κάστες, θα σας ανοίξει το Skill tree της συγκεκριμένης. Οι Berserkers για παράδειγμα έχουν ξόρκια φωτιάς και ασπίδες από mana, οι albs και οι Clerics καποία αντίστοιχη μαγεία πάγου η κεραυνού την οποία και δημιουργούν μέσω τεχνολογικών gadgets, οι Outlaws συνταγές για Chems και οι Morkons rituals τα οποία ενδυναμώνουν τον χρήστη μέσω του πόνου.

Το σημαντικό είναι οτί δεν είναι ανάγκη να αποφασίσετε αμέσως πιο Faction σας ταιριάζει, μπορείτε να μιλήσετε και να τα δείτε όλα. Επίσης, δεν υπάρχει αυτό που λέμε “λάθος” επιλογή. Όλα τα factions έχουν κάτι να δώσουν σεναριακά και να σας κάνουν αρκετά πιο δυνατό, αν και η αλήθεια είναι οτί δεν έχει δωθεί το ίδιο σεναριακό βάθος σε ολα. Κάποια όπως πχ oι Berserkers φαίνεται οτι δίνουν ενα σεναριακό “κλικ” παραπάνω.

 elex 2 7

Ένας πανέμορφος κόσμος.
Ο Magalan, οι κάτοικοί του, και ό,τι υπάρχει στην οθόνη, είναι δωσμένα υπέροχα. Σε κάθε περιοχή που επισκέπτεται ο Jax θα δείτε κάτι διαφορετικό. Απο Δάση, χιόνια, έρημο, υπόγεια περάσματα και εγκαταλελειμμένα συγκροτήματα διαμερισμάτων και εργοστάσια από τον παλιό κόσμο, κάθε σημείο του χάρτη έχει κάτι να δείτε. Ειδικά αν έχετε παίξει τον πρώτο τίτλο της σειράς και βλέπετε τι έχει αλλάξει στον κόσμο. Δεν μπορώ να περιγράψω πόσες φορές παίζοντας, έκατσα απλά στην κορφή κάποιου λόφου και απλά κοιτούσα. Το να βλέπεις διαφορές ανάμεσα στις περιοχές τις οποίες έχεις ήδη επισκεφτεί στο παρελθόν και να τις αναγνωρίζεις, δίνει ένα αίσθημα ικανοποίησης.

Μπορεί τα τοπία να ειναι θεσπέσια, άλλα τα γραφικά του Εlex 2 όσον αφορά τα Models των NPCs και των εχθρών, είναι μέτρια, ειδικά για ενα παιχνίδι το οποίο υποτίθεται οτι βγήκε για next gen συστήματα και Koνσόλες. Μπορεί να μην είναι ότι καλύτερο εν έτη 2023, αλλά σε κρατάνε χωρίς να σε ενοχλούν και αυτό είναι το πιο σημαντικό. Το user interface θα μπορούσε να ειναι λιγάκι πιο εύχρηστο, αλλα συνιθίζεται σχετικά εύκολα, ειδικά μόλις καταλάβετε ότι οι δράση δεν παγώνει όταν το ανοίγετε. Δεν υπάρχει δηλαδή η επιλογή πάνω σε μια μάχη να ανοίξετε το inventory και να πιείτε potions. Θα πρέπει να είστε προετοιμασμένοι με quickslots για αυτό.

 

elex 2 4

 

 Εχθροί με “θεματάκια”
Δεδομένου ότι οι περισσότεροι εχθροί που συναντάει ο Jax είναι τέρατα ή μεταλλαγμένοι, δεν περιμένει κανείς να έχουν και κάνα τεράστιο δείκτη ευφυίας. To να ανεβαίνεις όμως πάνω σε μια ταράτσα και να τους ρίχνεις ενώ κάθονται και σε κοιτάνε σα γιαγιάδες στο χωρίο, είναι λιγάκι κάπως. Ακόμα και οι άνθρωποι που θα αντιμετωπίσετε, αναλώνονται κυρίως σε ένα pattern κινήσεων που μπορείτε εύκολα να μάθετε και να αντιμετωπίσετε με dodge. Η δυσκολία δεν είναι τόσο στο να μην σας χτυπήσουν, είναι ότι επειδή συνήθως είναι πολύ πιο δυνατοί, με ένα χτύπημα το οποίο κάποια στιγμή θα περάσει, θα στείλει τον Jax αδιάβαστο, ενώ οι περισσότερες δίκες του επιθέσεις, θα κάνουν ελάχιστη ζημιά. Θα πρέπει από την πολύ αρχή να ψάξετε για κάποια πανοπλία (εδώ όπως πάντα στους τίτλους της Piranha Bytes, δεν είναι πολλές οι επιλογές και οι περισσότερες έχουν να κάνουν με factions) για να μπορέσετε να επιβιώσετε.

Τα όπλα από την άλλη, είναι πάρα πολλά, και μπορείτε να τα βρείτε παντού. Από σπαθιά και τσεκουριά σε πιστολιά, Plasma Rifles, Φλογοβόλα, Εκτοξευτήρες ρουκετών και πραγματικά ο,τι μπορείτε να φανταστείτε, ο Jax έχει άπειρους τρόπους να στείλει τους εχθρούς του στον κάτω κόσμο. Υπάρχουν επίσης και πάρα πολλά “θρυλικά” όπλα τα οποία ειναι αρκετά πιο δυνατά από τις άπλες μορφές τους, τα οποία όμως θα πρέπει να ψάξετε αρκετά στον αχανή χάρτη για να τα βρείτε.

Μια συμβουλή που σας δίνω, είναι να διαλέξετε από την αρχή σε τι τύπο όπλου θέλετε να ειδικευτείτε και να ανεβάσετε τα στατιστικά σας ανάλογα, γιατί το κάθε όπλο έχει τα δικά του requirments για να μπορέσετε να το χρησιμοποιήσετε. Tα περισσότερα όπλα απαιτούν άπλα Strength και Dexterity, με κάποια ποιο βάρια να θέλουν και constitution. Τα πολύ εξελιγμένα τεχνολογικά όπλα, χρειάζονται και intelligence. Δεν υπάρχει άλλος περιορισμός στο τι θέλετε να χρησιμοποιήσετε αρκεί να έχετε τα στατιστικά για αυτό. Δεν είστε δηλαδή υποχρεωμένοι αν γίνετε Berserkers να απαρνηθείτε την τεχνολογία

elex 2 5

“Τι ΉΤΑΝ ΑΥΤΟ πίσω μου;”
Τις περισσότερες φορές ο ήχος του Elex 2 είναι απλά κάτι το οποίο περνάει και δεν ακουμπάει. Υπάρχουν όμως κάποιες σκηνές, στις οποίες θα ακούσετε κάτι ενώ πχ περπατάτε -έναν ήχο από κάποιο πλάσμα- και επειδή τυχαίνει να είστε χτυπημένοι, η αδρεναλίνη θα ανέβει κατακόρυφα.

Θα έδινα στον ήχο και την μουσική του παιχνιδιού 10 μόνο και μόνο λόγο της επιλογής των Korn στο trailer, αλλά δυστυχώς, ολοκληρώνοντας το. δεν μπορώ. Το Voice acting σε κάποια φάση, “χάνει”. Ο Jax ανά συζητήσεις δεν δείχνει αλλαγή στο ύφος. Όσο και να το δικαιολογούσε αυτό το πρώτο Εlex στο οποίο μάθαινε να ζει με συναισθήματα, στο 2ο δεν δικαιολογείται. Οι διάλογοι, αν και γραμμένοι εξαιρετικά, μοιάζουν στεγνοί. Ίσως βέβαια σε αυτό παίζει ρόλο το γεγονός οτι ακούγαμε το παιχνίδι στα Αγγλικά και όχι στην φυσική του γλώσσα που είναι τα Γερμανικά.

Μην βιαστείτε για τίποτα
Το Elex 2 θέλει το χρόνο του. Αρχικά, θεωρεί ότι θα έχεις ολοκληρώσει το πρώτο μέρος και είναι λογικό. Δεν θα έπαιρνε κανείς τους “Δυο Πυργους” αν δεν είχε διαβάσει την “Συντροφία του Δαχτυλιδιού”. Έχει ως δεδομένο ότι ξέρετε τον κόσμο, τους NPCs (και συναντάτε μπολικούς απο δαύτους) τα Factions και σχεδόν όλα τα μυστικά του πρώτου τίτλου για να εκτιμήσετε όλα όσα έκανε η Piranha Bytes σε αυτόν τον τίτλο. Οπότε, πάρτε τον χρόνο σας και απολαύστε το ταξίδι.

Η κάθε επιλογή, μετράει, και σε πάει σε διαφορετικά σημεία. Θα υπάρξει ένα σημείο που ο Jax πρέπει να διαλέξει με ποιόν θα συνασπιστεί, όπως είναι σύνηθες στους τίτλους της Piranha Bytes. Για πρώτη φόρα όμως υπάρχει η δυνατότητα να παραμείνετε ουδέτεροι. Κάντε ένα save στο σημείου εκείνο, και οταν τελειώσετε, ξαναπαίξτε με άλλη επιλογή. Θα έχετε μια εντελώς άλλη εμπειρία.

Το πρώτο playthrough μας πήρε περίπου στις 50 ώρες καθαρού και σχετικά χαλαρού gaming, αλλά σίγουρα θα επιστρέψουμε για να κάνουμε άλλες επιλογές και να ολοκληρώσουμε αποστολές οι οποίες μας ξέφυγαν. Οπότε μιλάμε για έναν τίτλο που εύκολα μπορεί να προσφέρει 80+ ώρες παιχνιδιού, ειδικά αν θέλετε να δείτε όλα τα Factions.

elex 2 9

Θετικά:
- Υπέροχος και ανεπτυγμένος κόσμος
- Η χρήση του jetpack
- Εξαιρετικό σενάριο
- Πάρα πολλά όπλα για να διαλέξετε
- Πολλά factions και άρα αρκετό Replayability

Αρνητικά:
- Δεν μετράνε οι επιλογές του πρώτου παιχνιδιού
- Η δυσκολία κλιμακώνει κάπως περίεργα, ακόμα και στο Easy mode
- Κάποια factions έχουν αναπτυχθεί περισσότερο από άλλα
- Κακές και "στημένες" ερμηνείες voice acting
- Φτωχό ΑΙ

Βαθμολογία
Γραφικά: 7
Ήχος: 6
Gameplay: 8
Σενάριο: 8
Αντοχή: 7
Γενικά: 7

Για Hardcore RPGάδες που δεν τους ενοχλεί να δυσκολευτούν και δίνουν μεγαλύτερη βάση στο σενάριο.

Nικόλας Παπακώστας

NEWS   VIEW ALL

Elex 2

[Αρχική Δημοσίευση: 27/7/21] Η Piranha Bytes επιστρέφει με ένα sequel για το Action RPG Elex. Το Elex 2 ανακοινώθηκε σήμερα, μετά από μερικά teasers από την εταιρία Piranha Bytes. Το sequel του sci...
Posted (26 Feb 2022)

User reviews

There are no user reviews for this listing.
To write a review please register or

Score  7
7.25 User Score
(4  votes)
User Reviews 0
Genre: Action RPG
Developer: Piranha Bytes
Publisher: THQ Nordic
Διάθεση:
Players: 1
Requirements: Windows 10 η ανώτερο 64 Bit, Επεξεργαστής: AMD Ryzen 3 3100 / Intel Core i5-7400, Memory:12 GB RAM, Graphics:Radeon RX 5600 XT / Geforce GTX 1060 η ανώτερη , Χώρος στον Σκληρό Δίσκο :45 GB
Official Website: Κλικ εδώ
Release Date: 2022-03-01
Χρήστες που το θέλουν (VIEW ALL)
thumb
Χρήστες που το έχουν
Κανένας
Χρήστες που το είχαν
Κανένας
Χρήστες που το έχουν στα αγαπημένα
Κανένας
RELATED GAMES
thumb
VIDEOS

Top reviews (τρέχον έτος)

Top Reviews (by user score)

Latest User Reviews

1.
User levels   (10.0)
2.
User levels   (10.0)
3.
User levels   (10.0)
4.
User levels   (10.0)
5.
User levels   (10.0)
6.
User levels   (9.5)
7.
User levels   (3.0)
8.
User levels   (9.5)
10.
User levels   (10.0)