- Reviews
- Unbound: Worlds Apart
Unbound: Worlds Apart
HotΑποτρέψτε τους δαίμονες από το να αφανίσουν όλη τη ζωή.
Αποτρέψτε τους δαίμονες από το να αφανίσουν όλη τη ζωή.
Το 2021 μια μικρή εταιρία με το όνομα Alien Pixel Studio αποφάσισε πως ήταν καιρός να δημιουργήσει το δεύτερό της παιχνίδι. Το “Poland Ball” που ήταν το πρώτο τους, είχε κλείσει 5 χρόνια κυκλοφορίας χωρίς να γίνει το οποιοδήποτε update. Η εταιρία ανέβασε την ιδέα της στο kickstarter(μια ιστοσελίδα όπου οι fans χρηματοδοτούν εταιρίες και καμπάνιες που τους τραβάνε την προσοχή)και σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα τα χρήματα μαζεύτηκαν και το έργο χρηματοδοτήθηκε. Λίγους μήνες μετά, το πρώτο trailer εμφανίστηκε στο διαδίκτυο και όπως ήταν φυσικό προκάλεσε ποικίλες αντιδράσεις.
Το κύριο πρόβλημα ήταν πως εκείνη την εποχή το παιχνίδι “Hollow knight” της Team Cherry είχε πλέον αναγνωριστεί σαν ένα από τα καλύτερα metroidvania και ο κόσμος ήταν σε αναμονή για το δεύτερο παιχνίδι της σειράς. Το trailer του “Unbound” έδωσε την εντύπωση ενός cash grab που βασίστηκε στην αναμονή αυτή, καθώς το art style, το γεγονός πως είχε στοιχεία metroidvania και ο χαρακτήρας, έδιναν μια τέτοια εικόνα. Η εταιρία διευκρίνισε πως το “Hollow knight” ήταν μεγάλη έμπνευση για την ομάδα και πίστευαν πως θα υπήρχε μια τέτοια ανταπόκριση, και γι’ αυτό το λόγο ήταν έτοιμοι να το αποδείξουν λέγοντας πως το παιχνίδι δεν θα είχε μηχανισμό μάχης. Τέλος, η ίδια η Team Cherry σχολίασε το γεγονός λέγοντας πως είναι τιμή τους που το δικό τους παιχνίδι, δίνει έμπνευση σε άλλους δημιουργούς που σέβονται την ίδια τη δουλειά τους.
Το πάρτι που άλλαξε τον κόσμο
Σε ένα μαγικό βασίλειο διάφοροι μάγοι ετοιμάζονταν για την ετήσια γιορτή στην οποία δίνουν δύναμη σε ένα κρύσταλλο ο οποίος κρατάει τον κόσμο τους ασφαλή. Ένας μικρός μάγος με κόκκινα ρούχα πλησίασε δύο μικρά παιδιά που έπαιζαν μόνα τους για παίξει μαζί τους, αλλά αυτά τρόμαξαν και έφυγαν. Στην στεναχώρια του ο μικρός μάγος με τα κόκκινα άνοιξε μια πύλη και ένα τετράποδο ζώο μπήκε στην χώρα τους. Καθώς το ζώο το έβαλε στα πόδια ο Soli, ο ήρωας σας, έτρεξε από πίσω του. Καθώς ο μάγος έψαχνε το ζώο μία έκρηξή του τράβηξε την προσοχή. Πρόσεξε ότι η έκρηξη προερχόταν από το χωριό του που ήταν τυλιγμένο στις φλόγες γεγονός που οφείλονταν στον κρύσταλλο που είχε ραγίσει. Ένας ετοιμοθάνατος μάγος από τις εκρήξεις σας δίνει την αποστολή να βρείτε καταφύγιο στο δάσος κάτω από την προστασία του σοφού μάγου Brom.
Αφήνοντας πίσω τον μάγο, ο Soli βρίσκει ένα κομμάτι του κρυστάλλου που του επιτρέπει να έχει τον έλεγχο της δύναμής του που του επιτρέπει να ανοίγει πύλες σε άλλες διαστάσεις. Η αποστολή σας, είναι να ταξιδέψετε στο βασίλειο της Vaiya για να βρείτε το καταφύγιο σας. Το ίδιο τερατάκι, θα σας συνοδεύει σε όλη τη διάρκεια της περιπέτειάς σας, καθώς είναι η μόνη σας συντροφιά και σας δίνει διάφορες πληροφορίες για το παιχνίδι, τον κόσμο του Unbound και γενικά για το πως μπορείτε να σταματήσετε τους δαίμονες από το να διαλύσουν τον κόσμο σας. Έτσι η αποστολή του Soli για να σώσει τον κόσμο του από τον επερχόμενο αφανισμό έχει ξεκινήσει.
Από έξυπνο Platform σε δημιουργικά Boss Battles
Από το πρώτο cutscene του παιχνιδιού μαθαίνετε πως ο Soli δεν είναι ένα τυχαίο παιδί αφού έχει μια σπάνια δύναμη, να ανοίγει πύλες σε άλλες διαστάσεις. Αυτό είναι και ο κύριος μηχανισμός του παιχνιδιού. Κατά την έναρξη, έχετε στην κατοχή σας ελάχιστες τεχνικές που σας βοηθούν στην κίνησή σας, όμως κατά την διάρκεια της περιπέτειάς σας, θα βραβευτείτε και τα δώρα θα είναι πολλές τεχνικές όπως “Double jump”, “Wall crawl”, “dash” κλπ. Το παιχνίδι είναι της κατηγορίας puzzle platform και Metroidvania που σημαίνει πως διάφορες περιοχές που έχετε είδη επισκεφτεί, θα κρύβουν διάφορα αντικείμενα και δρόμους σε περιοχές που δεν μπορούσατε να φτάσετε πιο πριν, με βάση των ικανοτήτων που είχατε εκείνη την χρονική περίοδο. Με απλά λόγια, όλες οι περιοχές στο χάρτη σας κρύβουν περιεχόμενο το οποίο μπορείτε να βρείτε αφού επιστρέψετε πίσω σε αυτές με τις νέες ικανότητες.
Πέρα από τα τυπικά 2D platforming skills ο κύριος μηχανισμός του παιχνιδιού είναι οι μαγικές πύλες. Φεύγοντας από τις ασφαλείς περιοχές που σας αποτρέπουν να χρησιμοποιήσετε μαγεία, ο Soli σας επιτρέπει να ανοίξετε πύλες με βάση το χρώμα του κρυστάλλου. Υπάρχουν οκτώ διαφορετικές πύλες εκ των οποίων οι δυνάμεις διαφέρουν. Το παιχνίδι σας δίνει μια νέα δύναμη σε συχνό ρυθμό για να διατηρεί το επίπεδο ενθουσιασμού υψηλό. Κάθε φορά που παίρνετε μια νέα δύναμη, η επόμενη περιοχή θα σας διδάξει πως να την χρησιμοποιήσετε, έτσι ώστε να γνωρίζετε που και πως μπορείτε να την εκμεταλλευτείτε. Κάθε φορά ο Soli μπορεί να ανοίξει μόνο ένα είδος πύλης και αυτό εξαρτάται, από την μαγική περιοχή και το χρώμα του κρυστάλλου που εμφανίζεται μόλις περάσετε την είσοδο της περιοχής.
Λυγίστε τον κόσμο σύμφωνα με τη θέλησή σας.
Το έργο της Alien Pixel Std μπορεί να μην έχει την έμφαση στον τομέα της μάχης όπως κάποια άλλα παιχνίδια, όμως αυτό που έχει είναι μοναδικές και έξυπνες ιδέες τις οποίες εκμεταλλεύεται σωστά. Από δυνάμεις που σας επιτρέπουν να αλλάξετε την βαρύτητα σε δυνάμεις που σας επιτρέπουν να μετατραπείτε σε βαρύ κύβο. Όλες αυτές οι δυνάμεις χρησιμοποιούνται στους τομείς της εξερεύνησης και της μάχης. Κάθε φορά που ανοίγετε μια πύλη θα πρέπει να την κλείσετε πριν ανοίξετε άλλη. Το παιχνίδι ανταποκρίνεται απευθείας στους παίκτες όταν πατήσουν το κουμπί. Τέλος, ο Soli είναι πολύ εύθραυστος και θα πεθάνει απευθείας όταν ακουμπήσει κάποιο κακό ή εμπόδιο της πίστας. Για να μην θεωρηθεί ένα πολύ δύσκολο παιχνίδι, οι developers πρόσθεσαν συχνά checkpoints, τα οποία κάνουν το παιχνίδι να μοιάζει πολύ εύκολο, καθώς μετά από κάθε μεγάλο εμπόδιο υπάρχει ένα checkpoint που αποθηκεύει την πρόοδό σας.
Όλα τα μυστικά ξεκλειδώνονται.
Σε όσους αρέσει να εξερευνούν τον κόσμο ενός παιχνιδιού, το Unbound σας επιτρέπει να βρείτε 40 Villagers που έχουν σκορπιστεί παντού στον κόσμο, 20 ζωντανούς και 20 φαντάσματα. Κάθε villager σας δίνει ένα κείμενο που δεν θα βγάζει νόημα από μόνο του. Κάθε ατάκα, γράφεται σε σειρά πάνω σε μια πέτρα στο δάσος του Brom. Η πέτρα αυτή σας δίνει την ιστορία του κόσμου γενικώς. Στη συνέχεια αν βρείτε και τους 20 θα ανοίξουν δύο μαύρες πύλες οι οποίες θα δοκιμάσουν την ικανότητά σας συνδυάζοντας τέσσερις μαγικές δυνάμεις και έχοντας ένα boss να σας περιμένει. Τέλος, με την ολοκλήρωση κάθε πύλης, θα βραβευτείτε με διαφορετικά σημαντικά cutscenes που αφορούν τον Soli. Βρίσκοντας όλους τους villagers, το παιχνίδι δεν θα σας ξεκλειδώσει μόνο τις πύλες και την ιστορία του κόσμου αλλά θα σας ξεκλειδώσει και ένα διαφορετικό τέλος για την ιστορία.
Ένα παιχνίδι έργο τέχνης
Με μια ματιά κάποιος μπορεί να πει πως το παιχνίδι αυτό έχει μια μοναδική αίσθηση τέχνης. Αυτό οφείλεται στο γεγονός πως ολόκληρο το παιχνίδι είναι ζωγραφισμένο στο χέρι όπως ήταν και το “Hollow knight”. Υπάρχουν υπέροχες ζωγραφιές σε όλα τα cutscenes του παιχνιδιού αλλά γενικά κάθε frame του παιχνιδιού θα μπορούσε να ήταν μια απλή φωτογραφία. Αυτό οφείλεται στο λεπτομερές φόντο και τις καθαρές εικόνες των ηρώων. Πολύ σπάνια το παιχνίδι έχει ένα οπτικό glitch στο οποίο τα φτερά του ήρωα θα παγώσουν στην οθόνη.
Στον ηχητικό τομέα, το παιχνίδι συνεχίζει με τον ίδιο ρυθμό να εντυπωσιάζει. Κάθε περιοχή έχει το δικό της μοναδικό τραγούδι με τον δικό του ρυθμό. Σύμφωνα με τους δημιουργούς, ο Music Director Alexey Nechaev, ήθελε κάθε περιοχή να δίνει διαφορετική αίσθηση αλλά εξίσου σημαντική θα ήταν και η μουσική για κάθε Boss fight του παιχνιδιού. Σε αντίθεση με άλλα παιχνίδια της κατηγορίας του, δεν υπάρχει ισορροπία καθώς ελάχιστα τραγούδια είναι αυτά που μένουν στο μυαλό αφού τελειώσετε το παιχνίδι. Το παιχνίδι ήταν υποψήφιο στα game awards για την εικόνα του και τον ήχο του.
Μια σύντομη και ευχάριστη περιπέτεια σε ένα μαγικό κόσμο
Εν κατακλείδι, το “Unbound: worlds apart” έχει όλα όσα πρέπει να έχει ένα indie παιχνίδι από developers με ελάχιστη εμπειρία. Συνδυάζει υπέροχα γραφικά και ήχους με δημιουργικό και ευχάριστο gameplay. Η ιστορία του παιχνιδιού είναι πολύ ενδιαφέρον παρά το γεγονός πως το παιχνίδι δεν έχει καθόλου voice acting, φτάνει να θέλετε να ανακαλύψετε τους χωρικούς και να διαβάσετε ολόκληρο το κείμενο. Ο Soli σαν χαρακτήρας έχει μια όμορφη εμφάνιση και πολύ δημιουργικές τεχνικές. Το gameplay αλλάζει συχνά και κρατάει το ενδιαφέρον. Το μόνο του πρόβλημα είναι το γεγονός πως είναι πολύ γενναιόδωρο με τα checkpoints τα οποία σας κρατάνε από το χέρι κατά την διάρκεια του παιχνιδιού. Τέλος, το παιχνίδι μπορεί να τερματιστεί εντός 5 ωρών, 7 για όσους ενδιαφέρονται για 100% και το platinum trophy.
Θετικά:
- Ευχάριστο και δημιουργικό gameplay
- Όμορφα γραφικά
- Σωστή επιλογή μουσικής
- Ενδιαφέρον κόσμος
- Ικανοποιητική ιστορία
Αρνητικά:
- Υπερβολικά γενναιόδωρα Checkpoints
- Ελάχιστο επίπεδο δυσκολίας
Βαθμολογία
Γραφικά: 8
Ήχος: 7
Gameplay: 8
Σενάριο: 8
Αντοχή: 5
Γενικά: 7.2
Μια ευχάριστη περιπέτεια με δημιουργικό gameplay.
Νικόλας Χρυσοστόμου