- Reviews
- Death's Door
Death's Door
HotΟ πιο χαριτωμένος θεριστής ψυχών.
Ο πιο χαριτωμένος θεριστής ψυχών.
Οι ευχάριστες εκπλήξεις από τους indie τίτλους είναι κάτι που έχει γίνει πλέον πολύ συχνό φαινόμενο. Ανάμεσα στις πιο γνωστές εταιρείες που εντοπίζουν και χρηματοδοτούν μικρούς αλλά ποιοτικούς τίτλους είναι η Devolver Digital, η οποία και αυτή τη φορά συνεργάζεται με την Βρετανική Acid Nerve για το δεύτερό της παιχνίδι. Η Acid Nerve αποτελείται από μόλις δύο βασικά μέλη και ο πρώτος της τίτλος ήταν το αρκετά καλό Titan Souls του 2015. Η δεύτερή της προσπάθεια είναι το Death’s Door, το οποίο κυκλοφόρησε αρχικά τον Ιούλιο του 2021 για PC και κονσόλες Xbox, ενώ το Νοέμβριο της ίδιας χρονιάς ήρθε και στα PlayStation και Switch.
Το Death’s Door ξεκινάει στο Reaping Commission, το οποίο είναι ουσιαστικά η μετά θάνατον ζωή, αλλά αρκετά πιο γραφειοκρατική. Πρωταγωνιστής μας είναι ένα κοράκι το οποίο δουλεύει ως reaper και μαζεύει ψυχές. Σύντομα μαθαίνει ότι πρέπει να βρει και να συλλέξει τρεις ψυχές συγκεκριμένων πλασμάτων, τα οποία αρνούνται να φύγουν από τη γη των ζωντανών, ώστε να ξεκλειδώσει την Death’s Door, μία πύλη που κρύβει ένοχες συνομωσίες. Το σενάριο είναι αρκετά απλό και δεν κάνει κάτι τρομερό. Ο πρωταγωνιστής επίσης είναι σιωπηλός σε όλο το παιχνίδι και δεν δείχνει να έχει ιδιαίτερη προσωπικότητα.
Παρότι το κοράκι μας δεν βγάζει άχνα, οι χαρακτήρες που συναντάει είναι αρκετά εκκεντρικοί, χιουμοριστικοί και πετάνε και πετυχημένες ατάκες. Να σημειώσουμε εδώ ότι η ιστορία διαδραματίζεται στο ίδιο σύμπαν με το Titan Souls αλλά δεν συνδέονται άμερα. Σαν σύνολο το Death’s Door μας πήρε γύρω στις 10 ώρες για να το ολοκληρώσουμε, ενώ κάνοντας τα πάντα και φτάνοντας στο 100%, περάσαμε τις 15. Για το συγκεκριμένο στυλ που έχει το παιχνίδι η διάρκεια είναι ιδανική διότι δεν είναι ούτε πολύ σύντομη, ούτε παρατραβάει.
Το Death’s Door διαθέτει isometric κάμερα δηλαδή από πάνω και διαγώνια. Η δομή των κόσμων και των πιστών ακολουθούν αρκετά την λογική των metroidvania και των soulslike, δηλαδή είναι γεμάτες με μπλοκαρισμένα μονοπάτια, κλειδωμένες πόρτες κλπ. Στην αρχή κάθε πίστας ξεκλειδώνετε μία πύλη από και προς το Reaping Commission, οπότε μπορείτε να επιστρέφετε σε σημεία που θέλετε χωρίς πρόβλημα. Όσο προχωράτε σε κάθε πίστα βρίσκετε για παράδειγμα μοχλούς για να ανοίγετε πόρτες που προσπεράσατε ή να κατεβάζετε σκάλες, οι οποίες παραμένουν έτσι για πάντα. Οπότε αν πεθάνετε ή έρθετε ξανά στην κάθε πίστα, μπορείτε να ξαναπάτε στο σημείο που βρισκόσασταν πολύ πιο γρήγορα, χωρίς να χρειαστεί να ξανακάνετε τον κύκλο.
Επιπλέον υπάρχουν μονοπάτια τα οποία μπορείτε να ανοίξετε με skills που αποκτάτε αργότερα στο παιχνίδι, οπότε υπάρχει αρκετό backtracking. Λόγω της θέσης της κάμερας, η οποία περιορίζει το οπτικό πεδίο και επειδή κάθε πίστα έχει δομή λαβύρινθου, καταλήξαμε να κάνουμε αρκετούς άσκοπους κύκλους μέχρι να μάθουμε τις διαδρομές. Εν τέλει δεν θα δυσκολευτείτε πολύ για να βρίσκετε τους προορισμούς σας, όμως ένας χάρτης ή κάποιο είδος καθοδήγησης θα ήταν ευπρόσδεκτα, αν όχι απαραίτητα. Πέρα από τα σημεία που απαιτεί το σενάριο να πάτε, μπορείτε να κάνετε και αρκετή εξερεύνηση για να βρείτε πέρα από collectables, διάφορους κρυστάλλους, οι οποίοι αυξάνουν το συνολικό hp σας και τον αριθμό μακρινών επιθέσεων που μπορείτε να κάνετε κάθε φορά.
Το πιο χαριτωμένο soulslike
Αρχικά σας όπλα είναι ένα σπαθί και ένα τόξο. Με τα σπαθί κάνετε τα κλασσικά combos τριών hits, ενώ έχετε και κουμπί για dodge, όπου κάνετε την γνωστή κουτρουβάλα. Οι εχθροί, ακόμα και οι πιο απλοί χρειάζονται αρχικά αρκετά χτυπήματα, ενώ και εσείς αντέχετε μέχρι τέσσερα hits πριν πεθάνετε και επιστρέψετε στην αρχή της κάθε πίστας. Έτσι θα πρέπει να μαθαίνετε τα μοτίβα των εχθρών για να ξέρετε πότε είναι η κατάλληλη στιγμή για να κάνετε επίθεση ή να αποφύγετε χτύπημα. Για να αναπληρώσετε το hp σας θα πρέπει να βρίσκετε συγκεκριμένους σπόρους, να τους φυτεύετε σε γλάστρες που είναι σκορπισμένες στις πιστές και να καταναλώνετε το λουλούδι που βγαίνει. Κάθε heal αναπληρώνει όλο σας το hp, όμως μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο μια φορά μέχρι να πεθάνετε, οπότε χρειάζεται σωστή διαχείριση. Στις πίστες βρίσκονται επίσης σκορπισμένα μερικά ακόμα εναλλακτικά melee όπλα, τα οποία αν και τα συλλέξαμε δεν τα χρησιμοποιήσαμε ιδιαίτερα.
Πέρα από τις melee επιθέσεις μπορείτε να κάνετε και damage από απόσταση, αρχικά με το τόξο σας αλλά στη συνέχεια θα ξεκλειδώσετε και μπάλες φωτιάς, βόμβες και grappling hook. Οι επιθέσεις από απόσταση είναι περιορισμένες, αλλά αναπληρώνονται είτε με melee χτυπήματα στους εχθρούς, είτε σπάζοντας αντικείμενα που βρίσκετε στις πίστες. Με κάθε εχθρό που σκοτώνετε μαζεύετε souls, με τα οποία μπορείτε να επιστρέψετε στο Reaping Commission και να κάνετε αναβαθμίσεις, αυξάνοντας το damage του σπαθιού και των μακρινών επιθέσεων, την ταχύτητα του κάθε hit, αλλά και την ταχύτητα που κινείται και κάνει dodge ο χαρακτήρας σας.+
Η υψηλότερη από το αναμενόμενο δυσκολία είναι τελικά από τα μεγαλύτερα προτερήματά του.
Οι εχθροί αρχικά είναι πανομοιότυποι και δεν θα σας δυσκολέψουν. Όσο προχωράτε όμως και έχετε μάθε καλά ένα είδος, τότε εμφανίζονται νέοι, πιο δύσκολοι και πιο γρήγοροι. Πέρα από κάποιους που εμφανίζονται σχεδόν παντού με μικρές διαφορές, κάθε κόσμος έχει τους δικούς του, ενώ υπάρχουν και σημεία που αντιμετωπίζετε πολλούς και διαφορετικούς ταυτόχρονα. Ορισμένοι λειτουργούν και σαν mini bosses και συνδυάζουν αρκετές επιθέσεις ενώ δέχονται και αρκετό damage. Περισσότερο από όλους όμως θα σας δυσκολέψουν τα bosses και μάλιστα με διαφορά.
Χαριτωμένες αλλά επικές μάχες
Παρότι είναι μετρημένα στα δάχτυλα, οι μάχες μαζί τους είναι επικές και η κάθε μία εντελώς διαφορετική από την άλλη. Πέρα από τα πολλά χτυπήματα που αντέχουν, οι μάχες έχουν και περισσότερα από ένα στάδια με πολλές διαφορετικές επιθέσεις και σίγουρα θα σας πάρουν αρκετές προσπάθειες. Όλοι οι εχθροί εκτός από τα bosses και τα mini bosses ξαναζωντανεύουν κάθε φορά που επιστρέφετε σε μία πίστα.Γενικά θα χρειαστεί στο trial and error μέχρι να μάθετε τον κάθε εχθρό αλλά και πολλές προσπάθειες για να περάσετε ορισμένα σημεία. Θα χρειαστεί να έχετε αρκετή υπομονή και συγκέντρωση διότι το κάθε hit που τρώτε κοστίζει. Το Death’s Door είναι απαιτητικό και σίγουρα εμπνευσμένο από τα soulslike, όμως η δυσκολία δεν είναι σε καμιά περίπτωση τόσο υψηλή, όσο των τίτλων της FromSoftware.
Όμορφο και περιποιημένο
Αισθητικά το Death’s Door είναι αρκετά καρτουνίστικο και δεν στοχεύει τον ρεαλισμό. Παρόλα αυτά το στυλ του είναι πολύ όμορφο μοναδικό. Οι κόσμοι που θα εξερευνήσετε έχουν αρκετή ποικιλία από εξωτερικούς χώρους με βλάστηση, παραθαλάσσιες περιοχές μέχρι και εσωτερικά κάστρων και ο καθένας ξεχωρίζει. Στο συνολικό αποτέλεσμα βοηθούν οι πολύ καλοί φωτισμοί και οι πετυχημένες αντανακλάσεις. Οι σχεδιασμός των χαρακτήρων και των εχθρών είναι ικανοποιητικός χωρίς υπερβολές ή ιδιαίτερη λεπτομέρεια. Τα bosses παρότι παραμένουν καρτουνίστικα, έχουν σχεδιασμούς που τα κάνουν να φαίνονται και μέχρι και τρομακτικά την πρώτη φορά που θα τα αντιμετωπίσετε. Τα animations είναι ιδιαίτερα καλά και ικανοποιητικά σε όλους τους χαρακτήρες. Στον τεχνικό τομέα το Death’s Door είναι άρτιο χωρίς το παραμικρό bug ή glitch, ενώ τα frames παρέμειναν σταθερά στα 60, όσους εχθρούς και αν αντιμετωπίζαμε ταυτόχρονα. Γενικώς το παιχνίδι δείχνει ότι κάνει άριστη χρήση του περιορισμένου budget και των λιγοστών ανθρώπινων πόρων της Acid Nerve.
Στον ηχητικό τομέα έχουμε ένα απλό αλλά πολύ καλό soundtrack από τον designer - συνθέτη David Fenn με ποικιλία τραγουδιών, τα οποία ταιριάζουν γάντι στον κάθε κόσμο και την κάθε περίσταση. Τα ηχητικά εφέ των επιθέσεων, των αντικείμενων που σπάνε, των χτυπημάτων κλπ. είναι επίσης περιποιημένα αλλά από ένα σημείο και μετά θα τα έχετε ακούσει όλα. Voice acting καλώς ή κακώς δεν υπάρχει παρά μόνο κάποια μουγκρητά και όλοι οι διάλογοι εμφανίζονται σε συννεφάκια.
Αξίζει σίγουρα μία ευκαιρία
Το Death’s Door είναι ταυτόχρονα απλό αλλά και εθιστικό. Παρότι δεν κάνει κάτι που δεν έχουμε ξαναδεί, ότι προσπαθεί να κάνει το καταφέρνει και δικαίως βρίσκεται ανάμεσα στα καλύτερα indies του 2021 και των τελευταίων χρόνων. Η Acid Nerve έκανε πολύ καλή δουλειά σε όλους τομείς και δείχνει να έχει αρκετές προοπτικές για το μέλλον. Η Devolver Digital συνεχίζει να εντοπίζει και να δίνει ευκαιρίες σε διαμαντάκια. Είτε το αγοράσετε full price (γύρω στα 20 ευρώ) είτε το πετύχετε σε κάποια έκπτωση ή στο Game Pass, το Death’s Door αξίζει τα χρήματα και το χρόνο σας, αν δίνετε ευκαιρίες και σε indie τίτλους πέρα από ΑΑΑ. Οι δε fans των soulslike θα το εκτιμήσουν ακόμα περισσότερο.
Θετικά:
- Απλό, απαιτητικό και εθιστικό gameplay
- Όμορφα γραφικά και άρτιος τεχνικός τομέας
- Περιποιημένο soundtrack
- Ιδανική διάρκεια
Αρνητικά:
- Η έλλειψη χάρτη ή κάποιας καθοδήγησης
- Η δυσκολία ανεβαίνει απότομα σε κάποια σημεία
- Ο χαρακτήρας μας θα μπορούσε να έχει πιο ζωντανή προσωπικότητα
Βαθμολογία
Γραφικά: 7.5
Ήχος: 8
Gameplay: 8.5
Σενάριο: 7.5
Αντοχή: 7.5
Γενικά: 8
Ένα από τα καλύτερα indies του 2021.
Ερμής Δερβίσης
NEWS VIEW ALL
Death's Door
[Αρχική δημοσίευση: 27/3/21] Η Acid Nerve και η Devolver Digital αποκάλυψαν το Death’s Door, ένα Action-Adventure με top-down κάμερα που θα κυκλοφορήσει για Xbox Series X/S, Xbox One και PC. Αποτελε...Posted (28 Oct 2021)