- Reviews
- MechWarrior 5: Mercenaries
MechWarrior 5: Mercenaries
HotΠιλοτάροντας ατσάλινους γίγαντες στο ζοφερό μέλλον.
Πιλοτάροντας ατσάλινους γίγαντες στο ζοφερό μέλλον.
Από το 1984, ο κόσμος του BattleTech έχει “γεννήσει” το ομώνυμο επιτραπέζιο Strategy, το MechWarrior tabletop RPG (1986), τα αντίστοιχα videogames, μια σειρά κινουμένων σχεδίων, καθώς και πληθώρα από νουβέλες και αυτοτελείς ιστορίες τον καθιστούν ένα από τα πιο πολύπλοκα (από πλευράς ιστορίας) φανταστικά σύμπαντα. Παρά το πλούσιο ιστορικό του, ο κόσμος αυτός δεν είναι αρκετά γνωστός στο ευρύ κοινό, όμως έχει κατακτήσει μια αξιόλογη μερίδα από gamers “παλαιάς κοπής”.
Η σειρά MechWarrior ξεκίνησε με το πρώτο game της σειράς το 1989 από την αμερικανική εταιρεία ανάπτυξης Dynamix (Red Baron) και τα διάφορα sequel άλλαξαν διαδοχικά developers. Η καναδική Piranha Games έχει αναλάβει πλέον την σειρά και κυκλοφόρησε το free-to-play MechWarrior Online (MWO) το 2013 (το οποίο υποστηρίζεται μέχρι και σήμερα), ενώ πέρσι κυκλοφόρησε το MechWarrior 5: Mercenaries (MW5). Η κυκλοφορία αυτή ήταν κάτι το οποίο οι φίλοι της σειράς περίμεναν με ανυπομονησία, καθώς το τελευταίο single-player MechWarrior κυκλοφόρησε το 2001.
Μάχες στα συντρίμμια του παρελθλόντος
Τον 31ο αιώνα, η ανθρωπότητα έχει αποικήσει τον γαλαξία. Μετά από μια περίοδο ευημερίας, η ανθρώπινη συνομοσπονδία “Star League” καταρρέει και μέσα στο ψυχροπολεμικό κλίμα, οι μεγάλοι Οίκοι (Houses) που ελέγχουν τα κομμάτια που απομένουν (Inner Sphere), πολεμούν ο ένας τον άλλο μέσω μισθοφορικών στρατών. Οι δυνάμεις αυτές αποτελούνται κυρίως από Battlemechs (‘Mechs), γιγάντια οχήματα που μοιάζουν με ρομπότ και τα χειρίζονται οι καλύτεροι πιλότοι του γαλαξία. Αυτή είναι μια πολύ σύντομη περίληψη του τι παίζει πάνω-κάτω στην πολύπλοκη ιστορία του κόσμου του Battletech, μέσα στον οποίο εκτυλίσσεται το MW5.
Ο δικός σας ρόλος είναι αυτός του γιού ενός διοικητή μιας μισθοφορικής δύναμης, ο οποίος σκοτώνεται σε μια ενέδρα από μια μυστηριώδη (επίσης μισθοφορική) ομάδα. Εσείς κληρονομείτε την διοίκηση και προσπαθείτε να ξεσκεπάσετε την ταυτότητα των εχθρών σας, ενώ παράλληλα προσπαθείτε να κερδίσετε συμμάχους από τα Houses εκπληρώνοντας αποστολές για αυτά, με απώτερο σκοπό την εκδίκηση. Αν και η κύρια πλοκή δεν θα έλεγε κανείς ότι είναι πρωτότυπη, το πραγματικό “ζουμί” βρίσκεται στα mini-campaigns στις περιοχές που ελέγχουν οι διάφοροι Οίκοι και τα διάσπαρτα μικρά factions. Ίντριγκες, δολοπλοκίες, εγκλήματα πολέμου και ηθικά διλήμματα είναι μερικές μόνο από τις καταστάσεις που θα ζήσετε ως μισθοφόρος στο Inner Sphere, οπότε αν είστε από εκείνους που δίνουν βάση στο τι συμβαίνει και δεν πατάτε απλά “skip” στα πάντα μέχρι να φτάσετε στην δράση, θα βιώσετε μια αμφιταλαντευόμενη περιπέτεια.
Πόλεμος δίχως τελειωμό
Ξεκινώντας, θα περάσετε ένα κατατοπιστικότατο tutorial όσον αφορά τον χειρισμό ενός ‘Mech, ο οποίος είναι παρόμοιος με αυτόν ενός άρματος μάχης. Με το πληκτρολόγιο στρίβετε τα πόδια και πάτε μπρος-πίσω, ενώ με το ποντίκι περιστρέφετε τον κορμό και τον στρέφετε πάνω-κάτω (όπως και τα χέρια του οχήματος). Αν δεν έχετε συνηθίσει να οδηγείτε tanks σε FPS games θα χρειαστεί λίγη προσαρμογή, καθώς κατά πάσα πιθανότητα ουκ ολίγες φορές θα κοιτάτε αλλού και θα πηγαίνετε αλλού (ευτυχώς υπάρχουν πλήκτρα που ευθυγραμμίζουν τον κορμό με τα πόδια και το αντίστροφο). Να έχετε πάντα κατά νου τέσσερα πράγματα, πέρα από το άμεσο περιβάλλον σας: Την κατάσταση της θωράκισής σας, τα πυρομαχικά σας, το ραντάρ σας και την θερμοκρασία σας. Ειδικά το τελευταίο παίζει τεράστιο ρόλο, καθώς αν δεν ελέγχετε τον ρυθμό που εκτελείτε βολές, το ‘Mech σας μπορεί να υπερθερμανθεί και να σβήσει μέχρι να κρυώσει, αφήνοντάς σας εκτεθειμένους στα εχθρικά πυρά.
Αφού ολοκληρώσετε το tutorial, έχετε το ελεύθερο να εξερευνήσετε τον γαλαξία. Δεν υπάρχει κάποιο χρονικό όριο για να προχωρήσετε το κύριο story, οπότε μπορείτε με την ησυχία σας να πάτε σε όσα μέρη θέλετε και να εμπλακείτε σε όσα side quests θέλετε. Συνήθως οι εργοδότες σας είναι μέλη/υποστηρικτές κάπου House ή μικρού faction, οπότε εκπληρώνοντας αποστολές ανεβάζετε reputation με την εν λόγω οργάνωση, το οποίο αντίστοιχα μειώνεται από την πληγείσα παράταξη. Το reputation επηρεάζει τις τιμές στις οποίες σας παρέχονται προϊόντα και υπηρεσίες στις περιοχές που ελέγχει το εκάστοτε faction, ενώ αντίστοιχα επηρεάζει και τις μέγιστες ανταμοιβές που μπορείτε να λάβετε από κάθε αποστολή που εκπληρώνετε για τον εκάστοτε εργοδότη.
Πριν από την εκκίνηση μιας αποστολής, διαπραγματεύεστε την ανταμοιβή σας ξοδεύοντας negotiation points σύμφωνα με το reputation σας ανάμεσα σε χρηματική αμοιβή, δικαίωμα περισυλλογής κατεστραμμένων ‘Mechs/εξοπλισμού από οχήματα που θα διαλύσετε, ή ασφάλιση για έξοδα επισκευών μετά την μάχη. Έπειτα, επιλέγετε ομάδα διεκπεραίωσής της διαλέγοντας μέχρι τέσσερα από τα ‘Mechs σας (μέσα στο όριο βάρους που ορίζει η αποστολή) και αντίστοιχους NPC πιλότους από το roster σας. Εδώ αξίζει να σημειωθεί ότι μπορείτε να παίξετε Co-Op όποιες αποστολές του campaign θέλετε με έως 3 φίλους σας, κάτι το οποίο δύναται να κάνει το παιχνίδι αρκετά πιο διασκεδαστικό από το να ήσασταν μόνοι. Οι NPC πιλότοι έχουν ο καθένας διαφορετικά επίπεδα ικανότητας στο πιλοτάρισμα και τον χειρισμό διαφορετικών οπλικών συστημάτων, τα οποία αυξάνονται όσο εκτελούν αποστολές.
Οι αποστολές καθεαυτές παρουσιάζουν μικρή σχετικά ποικιλία. Συνήθως θα πρέπει είτε να καταστρέψετε μια εγκατάσταση, είτε να διαλύσετε ένα συγκεκριμένο εχθρικό ‘Mech, είτε να αποκρούσετε κάποια εχθρική επίθεση στις εγκαταστάσεις του εκάστοτε εργοδότη. Παρά την φύση του κάθε mission, τα συμβάντα είναι συνήθως τα ίδια: Ατέλειωτα κύματα εχθρών εμφανίζονται από το πουθενά το ένα μετά το άλλο και τρέχουν κατά πάνω σας, κάτι το οποίο μετά από λίγο γίνεται κουραστικό. Οι εχθροί σας περιλαμβάνουν στατικά turrets, άρματα μάχης, αεροσκάφη και (φυσικά) ‘Mechs. Η δράση των μαχών είναι χορταστικότατη και διάφοροι τύποι εχθρών απαιτούν διαφορετική τακτική για να εξοντωθούν, ανάλογα με το τι ‘Mech πιλοτάρετε και τι όπλα έχετε βάλει πάνω. Το δε AI αρχικά δίνει την εντύπωση πως ξέρει τι κάνει, αλλά τελικά θα καταλάβετε ότι οι εχθροί σας έχουν πολύ συγκεκριμένες και επαναλαμβανόμενες συμπεριφορές (όπως και οι σύμμαχοί σας), πράγμα το οποίο από ένα σημείο και μετά κάνει τις μάχες προβλέψιμες.
Μετά το πέρας κάθε αποστολής, επιλέγετε τυχόν κομμάτια εξοπλισμού (ή ‘Mechs) σύμφωνα με το τι έχετε συμφωνήσει στο συμβόλαιο της αποστολής και επιστρέφετε στον χάρτη. Αυτό είναι ένα καλό σημείο για να ελέγξετε τις ζημιές που έπαθαν τα ‘Mechs σας στη μάχη και να ξεκινήσετε την χρονοβόρα διαδικασία των επισκευών και των πιθανών διαμορφώσεων του εξοπλισμού. Το customization των ‘Mechs είναι πολύ βασικό κομμάτι των MechWarrior. Κάθε ‘Mech ανήκει σε μια από 4 κατηγορίες (Light, Medium, Heavy & Assault) ανάλογα με το μέγιστο βάρος του, το οποίο μπορείτε να εκμεταλλευτείτε γεμίζοντας τα κενά slots εξοπλισμού με τα αντίστοιχα όπλα, ψύκτρες, πυρομαχικά και jump jets ή να αυξομοιώσετε την θωράκιση στα 7 μέρη του οχήματος (head, front/back torso, front/back side torsos, arms, legs). Η ποικιλία των όπλων είναι αρκετά μεγάλη και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων lasers, κανόνια, πολυβόλα και πυραύλους (κατευθυνόμενους και μη), ενώ ορισμένα ‘Mechs μπορούν να κάνουν και melee επιθέσεις με τα χέρια τους. Διασκεδαστικότατο είναι πάντως το γεγονός ότι turrets και οχήματα εδάφους μπορείτε απλά να τα ποδοπατήσετε.
Το να κατεδαφίζετε κτίρια με το σώμα του 'Mech σας είναι άκρως απολαυστικό.
Η μαεστρία στο χτίσιμο ενός ‘Mech είναι το τελικό σύνολο να έχει μια καλή αναλογία θωράκισης, ισχύος πυρός, ψύξης και πυρομαχικών και αν σε κάτι δεν υστερεί το MW5, αυτό είναι η ποικιλία σε ‘Mechs. Χωρίς να μετράμε DLC, το παιχνίδι περιέχει 50 μοντέλα ‘Mechs και το κάθε ένα από αυτά έχει διάφορες παραλλαγές (πχ με jumpjets, διαφορετικά slots για όπλα κλπ), με τον συνολικό αριθμό να φτάνει τα 268. Αν αγοράσετε και το έξτρα περιεχόμενο, προστίθενται πάνω από 100 επιπλέον. Ο τόσο μεγάλος αριθμός ‘Mechs, μαζί με τις δυνατότητες για customization (οι οποίες επεκτείνονται επιπλέον με mods) σημαίνει πως έχετε άπλετο χώωρο να πειραματιστείτε με διάφορα στιλ και να χτίσετε ‘Mechs που πραγματικά ταιριάζουν στο πως θέλετε να παίζετε.
Να έχετε υπόψη σας ότι όπλα και κομμάτια εξοπλισμού μπορούν να καταστραφούν, οπότε φροντίστε να λαφυραγωγείτε ανάλογα με τις ανάγκες σας και να έχετε πάντα ανταλλακτικά. Οι επισκευές σε εμπόλεμες ζώνες όχι μόνο κοστίζουν πολύ, αλλά παίρνουν και περισσότερο χρόνο. Το ίδιο ισχύει και στις τιμές εξοπλισμού και νέων ‘Mechs, οπότε να προτιμάτε να πηγαίνετε σε βιομηχανικές ζώνες για τις αγοραπωλησίες σας, καθώς και για την πρόσληψη νέων πιλότων.
Θα πρέπει όμως να έχετε το νου σας κυρίως σε ένα πράγμα, τα χρήματά σας. Το σκάφος σας, οι επισκευές των ‘Mechs σας, οι μετακινήσεις στον χάρτη και οι μισθοί των πιλότων σας κοστίζουν αρκετά χρήματα και αν ξεμείνετε, game over.
Θα πρέπει να κάνετε σχετικά μακροπρόθεσμα πλάνα για τις διαδρομές που θα ακολουθήσετε και πάντα να έχετε κατά νου να κάνετε ενδιάμεσες στάσεις για μερικά μισθοφορικά συμβόλαια προκειμένου να μην αδειάσει το πορτοφόλι σας. Αν δεν είστε προσεκτικοί, μπορεί να “παγιδευτείτε” σε μια κατάσταση αναπόφευκτης επικείμενης χρεωκοπίας η οποία για να προληφθεί θα χρειαστεί να κάνετε load αρκετό καιρό πίσω και να κάνετε τελείως διαφορετικά βήματα, χαραμίζοντας αρκετό χρόνο παιχνιδιού. Μιλώντας για χρόνο, η ολοκλήρωση του campaign θα σας πάρει περίπου 40 με 50 ώρες, αλλά στην πραγματικότητα είναι πιθανότατο το να απορροφηθείτε με το customization και να περάσετε χαλαρά τριψήφιο αριθμό ωρών παίζοντας.
Συνθλίψτε τα πάντα στο διάβα σας
Τα περιβάλλοντα στα οποία θα πολεμήσετε παρουσιάζουν μια σχετικά μικρή ποικιλία (συγκριτικά με τον αριθμό πλανητών τους οποίους θα επισκεφθείτε) και αν και τα τοπία είναι όμορφα, η επανάληψη θα σας κουράσει από ένα σημείο και μετά. Επιπλέον, η αρχική ομορφιά του κάθε περιβάλλοντος “χαλάει” από τα μέτρια μοντέλα βλάστησης. Γενικά τα περισσότερα textures είναι αρκετά χαμηλής ανάλυσης και αν και όχι άσχημο, το MW5 δεν κερδίζει τις εντυπώσεις στον οπτικό τομέα, με εξαίρεση τα ρεαλιστικά εφέ των lasers και τον λεπτομερέστατο σχεδιασμό των ‘Mechs.
Τα υπόλοιπα εφέ στην πλειοψηφία τους φαντάζουν ξεπερασμένα, ενώ το framerate πέφτει στα τάρταρα μόλις κάνετε zoom. Τα δε animations των ‘mechs είναι αξιοπρεπέστατα, αλλά δεν προσφέρουν την ίδια αίσθηση του βάρους με αυτή του MWO. Ο σχεδιασμός των cockpit είναι ξεχωριστός για κάθε ‘mech και παρέχει την αναγκαία ορατότητα ώστε να μη χρειάζεται να χρησιμοποιήσετε κάμερα τρίτου προσώπου.
Η επέλαση των μεταλλικών γιγάντων
Όντας μέρος μιας σειράς που έχει ρίζες στην δεκαετία του ’80, το MW5 διατηρεί το συναίσθημα της νοσταλγίας μέσω της μουσικής του επένδυσης. Από ambient synths που ξεχειλίζουν “80ίλα” μέχρι rock/metal κομμάτια που θα μπορούσαν να ντύσουν οποιαδήποτε ταινία περιπέτειας της εποχής, το soundtrack του MW5 θα σας κρατήσει επάξια συντροφιά στην περιπέτειά σας. Πέραν αυτού, τα ηχητικά εφέ είναι αξιοπρεπή (χωρίς να ξεχωρίζουν) και το voice acting μέτριο, με τις επαναλαμβανόμενες ατάκες των συμπολεμιστών σας να καταντάνε ίσως και ενοχλητικές κάποια στιγμή, με εξαίρεση την ερμηνεία του Ελληνικής καταγωγής Καναδού ηθοποιού Elias Toufexis (Call of Duty: Black Ops Cold War, Death Stranding, Assassin’s Creed: Odyssey, Deus Ex: Mankind Divided κ.α.).
Μια αξιοπρεπής περιπέτεια διαρκείας
Παρά τις αδυναμίες του, το MechWarrior 5: Mercenaries δεν είναι κακό, αν και σίγουρα θα μπορούσε να είναι καλύτερο. Ο ιδιαίτερης αισθητικής κόσμος του, το άπλετο customization και οι μικροϊστορίες που θα παρακολουθήσετε στο ταξίδι σας δικαιολογούν και με το παραπάνω τα 30 ευρώ της τιμής του και αποτελεί μια καλή ευκαιρία να γνωρίσετε το πλούσιο, αν και όχι τόσο ευρέως γνωστό, σύμπαν του BattleTech. Αν πάντως σας αρέσει αρκετά ώστε να επιθυμείτε να μπείτε και σε online PVP νερά, καλό θα είναι να τσεκάρετε και το MechWarrior Online.
Θετικά:
- Λεπτομερής σχεδιασμός των 'Mechs
- Όμορφο soundtrack
- Άπλετο customization
- Ενδιαφέροντα μικροσενάρια
Αρνητικά:
- Κακό ΑΙ
- Ξεπερασμένα γραφικά
- Βαρετό voice acting
- Το framerate πέφτει δραματικά στο zoom
- Κοινότυπη κύρια ιστορία
Βαθμολογία
Γραφικά: 6
Ήχος: 7
Σενάριο 6.5
Gameplay: 8
Αντοχή: 8.5
Γενικά: 7.1
Μια ευχάριστη είσοδος σε ένα αρκετά ενδιαφέρον sci-fi σύμπαν που θα σας κρατήσει για καιρό.
Γιώργος Τζίτζιφας
NEWS VIEW ALL
Η εταιρεία ανάπτυξης του MechWarrior είπε συγγνώμη γιατί ζήτησε σε trans παίκτες να μετονομάσουν την ομάδα τους
Η Piranha Games, εταιρεία ανάπτυξης του MechWarrior, ζήτησε από παίκτες να μετονομάσουν την ομάδα τους, που έφερε αρχικά το όνομα "Trans Fights" και μετά το "Trans Rights", με τον ισχυρισμό ότι παραβί...Posted (04 Oct 2021)
MechWarrior 5: Mercenaries
[Αρχική Δημοσίευση: 05/12/2016] Το MechWarrior επιστρέφει ως single-player εμπειρία, σύμφωνα με ανακοίνωση κατά την διάρκεια του Mech Con 2016. Η Piranha Games αναπτύσσει το MechWarrior 5: Mercenar...Posted (09 Dec 2019)