- Reviews
- Pitfall!
Pitfall!
HotΟ Indiana Jones των gamers!
Ο Indiana Jones των gamers!
Σε μια εποχή όπου η έννοια "Platform" δεν είχε ακόμη διαμορφωθεί πλήρως στη συνείδηση των gamers, η Activision κατάφερε να εντυπωσιάσει τους πάντες και να αναπτύξει ένα console seller για το Atari 2600. Το Pitfall σας βάζει στο ρόλο του Pitfall Harry, ο οποίος βρισκόμενος σε σαφάρι, θα πρέπει να περάσει από άγρια ζώα και παγίδες και να συλλέξει θησαυρούς.
Το Pitfall έχει αρκετά απλούς μηχανισμούς στο gameplay του. Θα πρέπει να περάσετε με άλμα πάνω από κυλιόμενα βαρέλια και άλλα εμπόδια, να πιαστείτε από σκοινιά και να αιωρηθείτε πάνω από λίμνες και βέβαια να αντιμετωπίσετε άγρια ζώα, όπως οι σκορπιοί και οι θανατηφόροι κροκόδειλοι. Στόχος σας είναι να βρείτε τους θησαυρούς του παιχνιδιού.
Στο παιχνίδι ξεκινάτε με τρεις ζωές και πόντους ζωής οι οποίοι μειώνονται όταν ακουμπάτε σε κάποιο εμπόδιο. Ωστόσο, αν πέσετε σε μια λίμνη (κινούμενη άμμος) ή αν σας καταπιούν κροκόδειλοι, τότε θα χάσετε μία από τις ζωές σας. Αυτό είναι και το δυσκολότερο σημείο του παιχνιδιού, αφού τα hitpoints σας αυξάνονται όποτε βρίσκετε κάποιο θησαυρό, άρα από τα εμπόδια θα κινδυνεύετε κατά πολύ λιγότερο.
Στο Pitfall υπάρχουν δύο πλατφόρμες και οι θησαυροί βρίσκονται στην πάνω πλατφόρμα, ενώ ο σκορπιός παραμονεύει στην κάτω. Η ανταπόκριση χειρισμού είχε κάποια θεματάκια, όπως για παράδειγμα στο άλμα που δεν έπιανε “με τη μία” ή στο ότι έπρεπε να πατήσετε την κάτω κατεύθυνση και όχι το άλμα για να πηδήξετε προς τα κάτω από ένα αιωρούμενο σκοινί. Παρόλα αυτά, το παιχνίδι ξεχώρισε για την μοναδική για την εποχή πρωτοτυπία του ως προς τα εμπόδια που σας έβαζε.
Μία από τις πρώτες επιτυχίες της Activision, που ενέπνευσε σημαντικά μελλοντικούς developers.
Το high score σας εξαρτάται από το πόσους θησαυρούς θα συλλέξετε και πόση ενέργεια θα χάσετε. Ένα άριστο σκορ μέσα στο όριο των 20 λεπτών είναι το 114.000, το οποίο όμως μπορεί κάποιος να πετύχει μόνο αν συλλέξει και τους 32 θησαυρούς μέσα στο χρόνο και δεν ακουμπήσει σε κανένα εμπόδιο.
Ο Indiana Jones…των games
Σε σχέση με το άρτιο σε πολλούς τομείς Donkey Kong, το οποίο είχε κυκλοφορήσει ήδη το 1981 και πραγματικά όρισε τα στάνταρ στα Platform της εποχής, το Pitfall είχε ορισμένα μειονεκτήματα να επιδείξει, όπως το επαναλαμβανόμενο gameplay και το ότι δεν υπήρχε ένα καλό A.I. στους εχθρούς, παρά μόνο μια τυπική και προβλέψιμη συμπεριφορά. Κατά τα άλλα, η χρωματική παλέτα του ήταν συμπαθητική, όπως και ο σχεδιασμός του, ο οποίος το έθετε ψηλά στο τεχνικό κομμάτι, σύμφωνα με τα δεδομένα εκείνης της χρονιάς. Κατάφερνε σε κάθε περίπτωση να σας βάλει στο κλίμα του πώς είναι να είσαι σε ένα επικίνδυνο σαφάρι. Στα άκρως θετικά συγκαταλέγουμε και τα ηχητικά εφέ, που παρά την μικρή τους ποικιλία συντελούσαν και αυτά στη δημιουργία μίας ιδανικής ατμόσφαιρας.
Console seller
Το Pitfall!, πέρα από πρώτη μεγάλη επιτυχία της Activision, ήταν και το πρώτο σε πωλήσεις παιχνίδι του 1982, τίτλο που κράτησε ακόμα και στο πρώτο τρίμηνο του 1983. Κατάφερε φυσικά να προσπεράσει με ευκολία το E.T., παρότι το τελευταίο κυκλοφόρησε την ίδια χρονιά με το Pitfall, αλλά ως γνωστόν είχε gameplay και γραφικά που θύμιζαν…70’s και ήταν μεγάλο κρίμα για την Atari που ξόδεψε 21 εκατομμύρια δολάρια για τα δικαιώματα του ονόματος, αλλά παρέδωσε στα γρήγορα μια πατάτα άνευ προηγουμένου, την στιγμή που η Activision την “ξελάσπωσε” και μεταξύ άλλων έφερε και πωλήσεις νέων Atari 2600. Είναι επίσης σημαντικό το ότι ενέπνευσε τα μεταγενέστερα Platform που κυκλοφόρησαν, εισάγοντας το στοιχείο του slide-scrolling. Κατ’ επέκταση αποτελεί ένα παιχνίδι σταθμό για το οποίο οφείλουμε πολλά στην Activision.
Θετικά:
- Δημιουργία εξαιρετικής ατμόσφαιρας
- Πρωτότυποι για την εποχή μηχανισμοί που προσφέρουν υψηλή πρόκληση
- Αγωνία για την περισυλλογή των θησαυρών εντός του χρονικού ορίου
- Ποιοτική χρωματική παλέτα
Αρνητικά:
- Υστερεί σε ποικιλία δοκιμασιών και πρωτοτυπία έναντι του Donkey Kong
- Η ανταπόκριση χειρισμού σε ορισμένα σημεία
Βαθμολογία
Γραφικά: 6
Ήχος: 5
Gameplay: 8
Αντοχή: 7.5
Γενικά: 7.5
Η πρώτη μεγάλη επιτυχία της Activision.
Μάνος Γρυπάρης
Comments